ימשיכו לעשות קסמים? פריוויו 24/25 – אורלנדו מג'יק / אסף גפן

ימשיכו לעשות קסמים? פריוויו 24/25 – אורלנדו מג'יק / אסף גפן

ימשיכו לעשות קסמים? פריוויו 24/25 – אורלנדו מג'יק / אסף גפן

אז מה היה לנו בעונה החולפת?

הקוסמים הצעירים של המג'יק בראשותו של פאולו באנקרו שהמשיך את עונת הרוקי המצוינת שלו וכבר בעונתו השנייה נבחר למשחק האולסטאר ולצידו הרובין שלו פרנץ' וואגנר נתנו את עונתם הטובה ביותר מבחינת מאזן נצחונות-הפסדים מאז עונת 2010-2011 אז כוכב הקבוצה היה בחור אחד רך שזכה לכינוי סופרמן בשם דוויט הווארד בשלב שעוד התמקד בלשחק כדורסל אמיתי. הדבר התבטא במקום החמישי במזרח וכניסה לפלייאוף לראשונה מאז קיץ 2020.

מאזן: 35-47 , מקום חמישי במזרח והדחה מאכזבת משהו בהתייחס לסיטואציה שנוצרה בסדרה עצמה שהשאירה טעם מר בפה בסיבוב הראשון ב-7 משחקים בידי קליבלנד מאמן: ג'אמל מוסלי יתחיל את עונתו הרביעית בקבוצה כמאמן ראשי כאשר בשלוש העונות שהוא על הקווים עד כה הוא עושה עבודה טובה מאוד ובנה בצלמו קבוצה צעירה, קבוצתית ומצליחה עם טיקט הגנתי בולט.

עובר ושב – שחקנים בולטים שעזבו ובאו

הגיעו- קנטוויס קולדוול פופ או בקיצור הפשוט והמוכר לכולנו KCP מדנבר בהחתמה המרכזית של המג'יק הקיץ. האיש בה על תקן המבוגר האחראי והמנוסה (פעמיים אלוף NBA) לתת כהרגלו הגנה קשוחה ולא פחות חשוב מביא אתו קליעה יציבה משלוש שמאוד חסרה למג'יק תחת ידיו של מוסלי. עוד ווטרן שהגיע אחרי עונה לא משהו בלשון המעטה בגולדן סטייט בה בעיקר היה פצוע הוא הרכז הוותיק קורי ג'וזף שייתן גיבוי לחבורת הגארדים הצעירים של המג'יק . בדראפט המג'יק בחרו בבחירה ה-18 בסיבוב הראשון את טריסטן דה-סילבה שיצטרף למושבה הגרמנית של האחים וואגנר בקבוצה. דה סילבה הוא פווארד שמגיע אחרי 4 עונות מלאות במכללת קולרדו (אירוע נדיר לכשעצמו בימינו) ומביא אתו עוד קליעה יציבה מבחוץ וגוף חשוב בהגנה ובריבאונד.

עזבו- מרקל פולץ אחרי 5 עונות בהן ידע עליות וירידות הן מבחינת כשירות והן מבחינת מקומו בין החמישייה לספסל המשיך לדרכו ועדיין מחפש לדעתי בית חדש. ג'ו אינגלס מיקירי האתר המשיך אחרי עונה אחת לא מוצלחת בה באופן רשמי סימני הגיל נתנו את אותותיה לביתו החדש במינסוטה.

חמישייה: סאגס, KCP, פרנץ' וואגנר, באנקרו, וונדל-קרטר. ספסל: גוז'ף ,קול אנתוני, גארי האריס,דה סילבה, אייזק, ביטדזה , מוריץ וואגנר, קיילב יוסטאן, בלאק

לשימור מהעונה החולפת:

1. הגנה קבוצתית– אורלנדו הייתה מדורגת בעונה החולפת במקום השני בליגה מבחינת הדירוג ההגנתי שלה ורביעית (מלמעלה) מבחינת כמות הנק' שספגה בממוצע למשחק כאשר אפשרה ליריבות לקלוע 108.4 נק' בלבד. היא עשתה את זה בעיקר בעזרת הגנת צבע טובה מאוד והגנה לא רעה על קשת השלוש. בעזרת הגארדים הצעירים שלהם בראשות סאגס ,אנתוני ופולץ שהיה בריא והשילוב עם גבוהים שזזים לא רע בכלל וסיפקו מטריה אווירית נאה מאחור בראשות ביטדזה ואייזק.

2. רוטציה רחבה ורגליים טריות– לאורלנדו לאורך העונה הייתה רוטציה רחבה כ-12 שחקנים שיחקו לאורך העונה כ-60 משחקים + וחלקו ביניהם בין 15 ל-27 דק'. אפילו ג'ונתן אייזק אחרי 3 עונות בהן שיחק בסך הכול יחד 11 משחקים סיים עונה עם 60 משחקים ו-16 דק' בממוצע למשחק. רק שני כוכבי הקבוצה באנקרו וואגנר שיחקו מעל 30 דק' למשחק והם נהנו למרות זו מעונה מצוינת בריאותית. (באנקרו שיחק 80 מש' עם כ-35 דק' לערב וואגנר 72 מש' עם כ-32 דק' לערב). עובדה זו אפשרה למג'יק לקבל לאורך כל העונה רגליים טריות בהגנה האינטנסיבית שלהם וגם למצוא עוד שחקן או שניים בהתקפה לצד הצמד הבכיר בכל משחק.

לשיפור מהעונה החולפת:

1. קליעה מחוץ לקשת– אם יש מאפיין בולט לרעה במשחק ההתקפה של המג'יק בכל 3 העונות תחת מוסלי זו העדר קליעה יציבה מחוץ לקשת, הקבוצה תחתיו תמיד בתחתית הליגה באחוזים מחוץ לקשת ועומדת סביב 34% קליעה משם. (לזכות השחקנים ייאמר שהם לא זורקים משם גם הרבה (מקום 29 בליגה) . לצורך טיפול בבעיה זו הקוסמים מאורלנדו הביאו את KCP שבעונות האחרונות עומד על אחוזים יציבים מחוץ לקשת באזור 40% ואם יהנה מהמיקוד בבאנקרו וואגנר ויקבל מבטים פנויים אין ספק שאורלנדו תהנה מזה. לצד KCP אורלנדו תקווה להמשיך להנות מסאגס שאחרי שנתיים קשות מצא את היד בעונה שעברה עם 40% מעבר לקשת ב-5 זריקות שלקח משם ויחד עם גארי האריס שגם יכול להיות יעיל משם תקווה הקבוצה לייצר עונת קליעה טובה מיותר מחוץ לקשת.

2. פרנץ' וואגנר– זה לא שוואגנר היה לא טוב בשנה שעברה , אבל לפחות מבחינתי המשך הקפיצה המיוחלת שלו העונה לא הגיעה ברמה מספקת, המספרים דומים לעונתו השנייה והקליעה לשלוש ירדה אל מתחת ל-30% בעונה החולפת. כדי שאורלנדו תוכל להמשיך את ההתקדמות וקפיצה קדימה שלה היא צריכה אותו יציב יותר בקליעה וכן בעיניי גם מעט יותר אקטיבי בהתקפה בסיוע לצד באנקרו.

כדור הבדולח:

התסריט הפסימי: המזרח התחזק הקיץ , המגי'ק לא נהנים מעונה בריאה כמו השנה, וואגנר ממשיך לדרוך במקום ולא למצוא את היד מחוץ לקשת, KCP מגלה שהחיים ללא יוקיץ' שיסדר לך מבטים פנויים קשים יותר ובאנקרו לבדו מצליח איכשהו למשוך את העגלה למקומות 9-10 והדחה בפלייאין.

התסריט הריאלי: המזרח אומנם התחזק אך המג'יק גם לא דרכו במקום, KCP יתרום בהגנה וייצב את הקליעה מבחוץ , סאגס ממשיך במגמת השיפור שלו ולמרות שוואגנר עדיין דורך במקום באנקרו ימשיך להיות סלע יציב וזה יספיק למג'יק לשמור על המיקום הנוכחי גם העונה ושוב להיות מודחים בסיבוב הראשון אחרי סדרה צמודה.

התסריט האופטימי: הכול מתחבר למג'יק , ההגנה הקשוחה שלהם ממשיכה להיות בצמרת הליגה, KCP , סאגס וגם וואגנר שנותן העונה עוד קפיצת מדרגה קולעים באזור 40% מקשת השלוש. באנקרו נהנה מהריווח האינסופי שהם יוצרים עבורו, נותן עונת קריירה ונבחר לאחת מחמישיות העונה. מוסלי נבחר למאמן העונה והמג'יק מסיימים 3 במזרח אחרי בוסטון והניקס, עוברים את אינדיאנה/קליבלנד/ פילי בסיבוב הראשון. מהממים את הניקס בסיבוב השני ונעצרים רק בגמר המזרח ע"י בוסטון.

Subscribe
Notify of
38 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אבי טרכטמן
25/09/2024 8:31:26

קבוצה עם כיוון ואופי (הגנתי וחזק), אני מחבב אותם. יצוין גם שהשנה הייתי במקרה באולם שלהם, והיחס שקיבלתי היה נפלא, אז אני מחזיק להם אצבעות

אשך טמיר המקורי
25/09/2024 8:35:18

תודה רבה. אחלה קבוצה. אוהב את המשחק שלהם. מאוד אולד סקול.

גיא רוזן
25/09/2024 8:37:25

אורלנדו נמצאת גבוה ברשימה של הקבוצות המסקרנות לעונה הקרובה לצד אוקלהומה ויוסטון.
מה שמרתק בקבוצה זה שהם נותנים לכוכבים לצמוח מבלי לדחוף למערכת חלקים יקרים שיפריעו להתקדמות. מה שעשו בקיץ האחרון?
מדויק להפליא.
הביאו שחקן מנוסה שיודע הגנה, שקולע מבחוץ, שלא זקוק לכדור ביד בשביל לפרוח, שזכה האליפויות כשחקן שמביא לפרקט יציבות וקשיחות (טעות ענקית של דנבר, לתת לו ללכת).
עכשיו הם פותחים עונה אחרי טעימה מהפלייאוף, עם המשכיות, עם כוכב שמרגיש שהוא לפני עונת פריצה (עונה ג בליגה לשחקנים בקליבר אולסטאר זו בדרך כלל עונת הפריצה).
החלק בפאזל שהכי מעניין אותי זה לראות את וואגנר ממשיך להתפתח, לטעמי יש לו יכולות פוינט פורוורד שיכולות לתרום המון להמשך התקדמות הקבוצה.
אז השורה התחתונה היא שמי שאוהב לצפות בקבוצות הגנתיות קשוחות צריך לסמן את אורלנדו גבוה ברשימת הצפייה בעונה הקרובה.

תודה, אסף.
אחלה פריוויו.

Air Canada
Air Canada
25/09/2024 8:41:38

תודה רבה, קבוצה עם ריצפה גבוהה (פלייאין ותחרות על הפלייאוף) אבל תקרה ברורה (גמר מזרח וגם זה עם פרגון) הם ימשיכו להשתפר ואולי עוד שנתיים שלוש יצליחו להתחרות באמת על אליפות המזרח

Berch
25/09/2024 8:57:14

קבוצה שעושה התקדמות יפה. התחילו בראן אנד באלאגן אבל משהו התבגר שם.
ישמצב שהאחים וואגנר, על המסורת הגרמנית המפוארת, הורידו את רמת החגיגות בקבוצה והעלו את רמת הרצינות באימונים.
🤣

NBA בדם
25/09/2024 9:21:58

פריוויו נהדר.
מת על קבוצות שנבנות על dna הגנתי ולוחמני מההתחלה.
שני דברים ישפיעו על תקרת הקבוצה השנה: היכולת של פרנץ וואגנר לשמש כוכב שני ראוי בקבוצה מנצחת (שנה שעברה סופר איכזב וזה הדליק כמה נורות אדומות).
הדבר השני הוא היעדר רכז איכותי. סאגס עם כל הכבוד הוא לא רכז טבעי, קורי ג'וזף רכז מחליף סביר במקרה הטוב ואנתוני בלאק מאוד בוסרי.
אם איכשהו המג'יק יצליחו לכפות על המחסור בפוינט גארד איכותי (או לחילופין יביאו מישהו כזה בטרייד), אז הם יהיו קבוצה שלמה וטובה הרבה יותר.

Avri
Avri
25/09/2024 9:33:37

נהדר, תודה. אני מאמין בקבוצה הזאת.

חייב לסגור את הפינה הזאת כי די הרבה כותבים את זה כך כאן באתר. פראנץ זה שם של בחור גרמני, פרנץ' זה המילה צרפתי באנגלית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קבוצה בעלייה צופה שיפור של פאולו ופרנץ ושיפור מהעונה שעברה

Dor
Dor
25/09/2024 10:23:23

יופי של פריוויו אסף. אורלנדו ישתפרו. הקו האחורי שלהם עם סאגס ו kcp בחמישיה מאותגר קצת התקפית, מרגיש לי שאיזה גארלנד כזה היה יכול מאוד להתאים להם (טרייד סאגס-גארלנד זה לא win-win לכולם?) אבל בשביל זה באמת יש את אנתוני (וקצת גאריס) על הספסל. עם האיזון המעולה שלהם, העומק וההגנה הם השנה סוס שחור במזרח (במערב זו ממפיס)

The Oak
The Oak
25/09/2024 13:48:05
Reply to  Dor

גארלנד לא שומר כל כך טוב, כך שפחות מתאיפ לאורלנדו. בנוסף, הוא מקליבלנד במקור ויש לו שם הרבה מה להראות רק הבעיה שהביאו את דונובן מיטשל שדורך לו על האצבעות. עם מיטשל התקרה של קליבלנד בפלייאוף לא גבוהה כל כך.

Dor
Dor
25/09/2024 23:15:34
Reply to  asaf

אין להם סקורר איכותי שיכול לעשות סל מכדרור. אנתוני קצת כזה אבל פחות טוב מגארלנד ובמאניטיים של משחקים צמודים חייבים מישהו כזה וסאגס לא שם. הוא דווקא יכול לאזן את מיצ׳ל בקאבס הגנתית ו kcp יאזן את גארלנד במג׳יק

Guy d
Guy d
25/09/2024 10:44:43

כתוב בפריוויו שהמזרח התחזק, בפריוויים אחרים קראתי שגם המערב התחזק.
אפשר להסיק שהרמה בליגה עלתה?

MBK
MBK
25/09/2024 13:23:22
Reply to  Guy d

חד משמעית
הכשרון בליגה בשיא

The Oak
The Oak
25/09/2024 13:48:36
Reply to  Guy d

אפשר גם להסיק שהרמה של הגרועות נהייתה גרועה אף יו.ר

LiorD
LiorD
25/09/2024 11:28:32

תודה על הסקירה המקדימה.
פאולו באנקרו זה הסיפור, אם ימשיך להתקדם, אז לאורלנדו יש שחקן טופ 5 בליגה ומעלה (כן אני נסחף, אבל רק קצת).

דוקטור רזי הופמן
25/09/2024 13:00:29

קונה את התרחיש האופטימי.
🙂

ירון, החלום
ירון, החלום
25/09/2024 13:10:35

בס"ד
תודה רבה.
לא אתפלא אם השחקן של בחירת הדראפט יתרום משמעותית.
שחקן בשל, מבוגר בערך מחצי קבוצה שם…
ועם קליעה טובה מבחוץ, שכל כך חסרה שם.

Smiley
25/09/2024 13:40:38

והזווית ה"ישראלית" עם אנתוני פארקר כעוזר GM או משהו כזה.

המג'יק בונים יפה והחוסר בריאות של פולץ' עם הקפיצה של סאגס עזרה להם לשחרר מעט את הפקק בקו האחורי.

תלויים בהמשך ההתפתחות של בנקרו ו-ואגנר, ובתקווה שקרטר ואייזק ימשיכו להיות בריאים.

צריכים לעשות פלייאוף אבל הדחה מכובדת בסיבוב הראשון

עמיחי קטן
25/09/2024 14:47:09
Reply to  Smiley

פארקר הוא ה-GM

The Oak
The Oak
25/09/2024 13:46:06

לעניות דעתי, אם באנקרו ממשיך להשקיע, תסריט ריאלי זה סיבוב שני.

עמיחי קטן
25/09/2024 14:54:57

תודה אסף.
אורלנדו עשו מספיק כדי להיות שווים פלייאוף גם העונה, אבל לא יותר מסיבוב ראשון אם לא נראה קפיצה של מישהו מהשחקנים המרכזיים שם

Florida man
Florida man
25/09/2024 15:10:21

אכן אחלא קבוצה שעשתה מהלך חכם בקיץ והביאו את KCP שמתאים להם יופי. עוד גארד בכיר (סאגס לא כזה) והם בנויים לרוץ גבוה.

מנחם לס
25/09/2024 16:34:36

תודה אסף על פוסט טוב מאד. אורלנדו היא אחת הקבוצות הסימפטיות ביותר בליגה, ועתה נוסף להם עוד תואר "והטובות ביותר במזרח" (רק שישתפרו מה-3)

מנחם לס
25/09/2024 16:38:30

פראנץ ובנקרו הם אול סטארים מהטובים! אני אוהב את הכתיבה שלך, אסף!

MBK
MBK
25/09/2024 16:41:17

תודה על הפרוויו אסף
כתבתי תגובה ארוכה יותר שלא פורסמה 😃
ככה זה שמקבלים שיחה באמצע שמגיבים מנייד
מגיעה מילה טובה לאנתוני פארקר ה GM של אורלנדו על הבניה של הקבוצה
כמו קליבלנד, זאת קבוצה שחסרה שחקן אחד מלהיות קונטנדרית
התקרה שלהם זה חצי גמר המזרח וזאת גם המטרה שלהם

Florida man
Florida man
25/09/2024 21:16:10
Reply to  asaf

אנתוני היה מלך ונשאר מלך

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פוסט נהדר תודה רבה אסף.
.
המטרה, לטעמי, היא לעבור סיבוב בפלייאוף. וזה לא יהיה קל – מקומות 6-8 יקבלו, כנראה, את בוסטון, הניקס ופילי שלהן גם יתרון ביתיות. לא רואה איך אורלנדו עוברים את זה. אז זה אומר שצריך לסיים 4-5, ולנצח את מיאמי או קליבלנד. אפשרי אבל לא קל.

GZA
GZA
26/09/2024 2:41:49

שלום חברים. שאלה לי אליכם איזה בוסטון יותר גדולה וטובה של אליפות ב-2008 או אליפות 2024?

NBA בדם
26/09/2024 3:08:46
Reply to  GZA

2008 בלי שאלה
גארנט, פירס ואלן בשנה שבה היו הכי בריאים ויחסית קרובים לשיאם+ רונדו הצעיר המוכשר+פרקינס שנותן קשיחות בצבע

עגל
26/09/2024 12:40:52

תודה אסף על קדימון מעולה

thetroll
thetroll
27/09/2024 2:51:12

קבוצה שלא הייתי טורח לקרןא את הפריוויו שלה אלמלא הרוקי החדש שלהם דה סילבה. זה שחקן שמאוד מסקרן אותי לדעתי הוא השחקן הכי טוב בדראפט האחרון ואם הכל יתנהל כשורה הוא יתמודד על רוקי העונה.
ראיתי כמעט את כל המשחקים שלהם בסדרה המעולה מול הקאבס. זו קבוצה עם הגנת ברזל שמבוססת על כיסוח היריב. הם לא שומרים הם מרביצים ממש על גבול משחק אלים. בנקרו זה יופי של שחקן כנל פרנץ ווגנר . אם דה סילבה יהיה מה שאני חושב שיהיה אז זו בהחלט קבוצה שיכולה להיות פקטור מסויים במזרח.