בראדלי ביל VERSUS דיון וויטרס. והמנצח…/ יונתן שגב

בראדלי ביל נגד דיון וינטרס: מי טוב ממי? / D. ROSE

"With the 3rd pick in the 2012 NBA draft the Washington Wizards select: Bradly Beal out of the University of Florida".

"With the 4th pick of the 2012 NBA draft the Cleveland Cavaliers select Dion Waiters from Syracuse University".

Former commissioner David Stern, June 2012.

ביום ההוא התחיל בעצם "הקשר" בין ביל לוויטרס. נראה כאילו ביל הוא "התאום המוצלח" מבין השניים. כשבדקתי כמה מוק דראפטים גיליתי שלרוב וויטרס היה בין המקומות 5-8 ואילו ביל היה בין המקומות  2-4 ובשום מוק דראפט שהסתכלתי לא ראיתי יתרון לוויטרס על פני ביל. האם זה נכון היום? האם זה יהיה נכון גם בעתיד? על זה אתן את דעתי בטור זה.

התכונות של היום לפי הסדר:1)ייצור נקודות 2)אתלטיות 3) מנהיגות וקלאץ' 4)הגנה 5)כמספר שתיים 6)כמובילי כדור 7)מאזן קבוצתי 8)ורסטיליות

תכונות דומות:

1) ייצור נקודות: לוויטרס יש ממוצע  של 15.3 נקודות למשחק והממוצע של ביל הוא 15.7 נקודות למשחק. אבל אם נסתכל על הנקודות פר 36 דקות נקבל תוצאות קצת שונות: לוויטרס יש 18.9 נקודות פר 36 דקות ואילו לביל יש "רק" 17.1נקודות. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא קצב ההתקדמות: ביל קלע 13.9 נקודות בעונתו הראשונה ו – 17.1 בעונה השנייה. יתר על כן, הוא גם שיחק בקבוצה שעלתה לפלייאוף והייתה תחרותית לכל דבר. וויטרס – כמו ביל – התקדם אף הוא, אבל ההתקדמות הייתה מתונה בהרבה: מ – 14.7 ל – 15.9 נקודות למשחק .האחוזים הם 41% מהשדה, 39% משלוש ו – 78% מקו העונשין לביל. 42% מהשדה 34% משלוש ו – 71% מקו העונשין  היו האחוזים של וויטרס.

ציונים: בראדלי ביל: 7.5

           דיון וויטרס: 8.0  

2) אתלטיות: גם לביל וגם לוויטרס לא חסרה אתלטיות. שניהם מחזיקים בניתור של כארבעים אינץ'. וויטרס משתמש ביכולות האתלטיות שלו  לחדירות רבות יותר מביל ואילו ביל מנצל את יכולותיו האתלטיות לאיסוף ריבאונדים בצורה יפה יחסית לוויטרס. הממוצע הנמוך של המרחק ממנו קולע וויטרס מייצג נאמנה את מספר הכניסות שלו לצבע בהשוואה לביל. וויטרס לוקח מחצית מהזריקות שלו ממרחק הגבוה מ – 16 פיט ומהצבע הוא זורק כשליש מהזריקות שלו, אבל הוא קולע אותן ב – 53% בלבד. יש  לציין  שהוא הטביע  58 פעמים בקריירה שלו. ביל, לעומתו, זורק כשני שליש מהזריקות שלו מעבר ל – 16 פיט ורק שישית (16%) מהזריקות שלו מגיעות מהצבע והוא קולע אותן ב – 60% ובקריירה שלו נספרו רק 42 דאנקים. היתרון של ביל בריבאונד פחות בולט ב – NBA ולמרות זאת הוא לוקח כמעט ריבאונד וחצי יותר מוויטרס; אבל אם מסתכלים קצת אחורה לימים שלהם בקולג' אפשר לראות הבדל משמעות: ביל לקח 6.7 ריבאונדים בשנתו האחרונה (והיחידה) בקולג' ואילו וויטרס לקח רק 2.3 ריבאונדים בשנתו האחרונה – הבדל של כמעט פי שלושה.

ציונים: בראדלי ביל: 8.5

           דיון וויטרס: 8.0

 

 

3) מנהיגות וקלאץ': ביל השתתף בפלייאוף אחד והוכיח שהוא עשוי מהחומר של השחקנים הגדולים ביותר. באחד עשר משחקיו הוא העלה את ממוצעיו בכל הפרמטרים בצורה משמעותית. מה שהופך את ההישג הזה למרשים במיוחד, שהוא הושג נגד ההגנות הקשוחות של שיקאגו ואינדיאנה. וויטרס לעומתו לא חווה פלייאוף ולכן אאלץ לחזור לימי המכללות העליזים שלו. בשנתו הראשונה בקולג' הוא לא קיבל הזדמנות להוכיח את עצמו ולמרות זאת הראה מנהיגות ואופי דווקא במשחק שבו קבוצתו הודחה הוא קלע 18 נקודות, שהיוו את שיא הקריירה שלו. בשנתו השנייה "סחב" את סירקיוז עד לרבע גמר המכללות וזאת עם סגל בינוני להחריד, שכלל  לא יותר מ – 4 שחקניNBA  לעתיד, שאחד מהם היה מייקל קרטר וויליאמס  – רוקי השנה הנוכחית, שקיבל אז רק כ – 10 דקות למשחק. את היכולת שלהם בקלאץ' של המשחק ולא רק בקלאץ' של העונה נדע רק בעתיד.

ציונים: בראדלי ביל: 8.5

          דיון וויטרס: 8.0

4) הגנה: כאן אנחנו נכנסים לקטע בעייתי. ממוצעי הקריירה של ביל הם 0.9 חטיפות ו – 0.4 חסימות ולוויטרס – 0.9 חטיפות ו0.3 חסימות הם אינם מחמיאים. ויותר מכך במשחקים שלהם אחד נגד השני בקריירה ממוצעיו של ביל עלו מ – 15.7 נקודות ל – 18.0 נקודות במשחקיו נגד קליבלנד ואילו ממוצעיו של וויטרס עלו מ – 15.3 ל – 16.4 נקודות. הנתונים הללו מראים שלא רק שהסטטיסטיקה לא משהו, אלא שהם גם שומרים אישיים גרועים.

 ציונים: בראדלי ביל: 6.5

            דיון וויטרס: 6.0

תכונות שונות:

 

5) כמספר שתיים: לא, אני לא מדבר על עמדה מספר שתיים, אלא על המעמד שלהם בקבוצה. במקרה של שניהם יש רכזים דומיננטיים שהיו הבחירה הראשונה בדראפטים 2010 (וול) ו – 2011  (אירווינג). לדעתי לשני הצמדים וול&ביל ואירווינג&וויטרס יש פוטנציאל דומה, אבל ההבדל בין וושינגטון לקליבלנד הוא שבוושינגטון הצליחו הצמד להשלים אחד את השני ובקליבלנד הם הצליחו לריב אחד עם השני, כנראה בעיקר בגלל וויטרס. לדעתי זו הסיבה העיקרית שבגללה ראינו את קליבלנד ניצבת במקום התשיעי במזרח המדשדש ואילו את וושינגטון ניצבת בגאווה במקום החמישי ואף מעיפה בגאון את הבולס בסיבוב הראשון.

ציונים: בראדלי ביל: 9.0

          דיון וויטרס: 6.5

 

6) כמובילי כדור: ביל מאבד 1.8 כדורים למשחק ומוסר 2.9 אסיסטים ואילו וויטרס מאבד 2.1 כדורים ומוסר 3 אסיסטים. ההבדל ביניהם שוויטרס משחק הרבה בתור רכז ומנהל יותר פיק אנד רול מאשר ביל. רוב האסיסטים של ביל באים מאקסטרה פאס ומהרצת מתפרצות. ולמרות זאת וויטרס מאכזב בקטגוריה זו והיה יכול לתת אסיסטים רבים יותר. לוויטרס יש הנחה קלה מכיוון שאיכות השחקנים שאיתם עלה (מהספסל) הייתה נמוכה מאיכות השחקנים שעלו בחמישייה בוושינגטון. בנוסף האיכויות של וושינגטון היו קצת יותר טובות מאלו של קליבלנד בכל חמישייה שהיא, אבל חלק מכך נובע מזה שוויטרס וקיירי לא הצליחו להפוך את חבריהם לטובים יותר בניגוד לוול וביל.

ציונים: בראדלי ביל: 7.5

           דיון וויטרס: 7.0

7) מאזן קבוצתי: הוויזארדס סיימו במאזן של  68 הפסדים לעומת 61 ניצחונות, משמע 47% הצלחה במשחקים בהם שיחק ביל. הם השתתפו פעם אחת בפלייאוף, ממנו הודחו בסיבוב השני ומאזנם שם עומד על 5 הפסדים לעומת 6 ניצחונות – 54% הצלחה.

הקאבלירס סיימו במאזן מחפיר של 83 הפסדים לעומת 48 ניצחונות במשחקיו של וויטרס, משמע – 36% אחוז בלבד. בשתי העונות האחרונות הם לא השתתפו בפלייאוף בכלל.

ציונים: בראדלי ביל: 7.5

          דיון וויטרס: 6.0

8) וורסטיליות: לשניהם יש פוטנציאל להיות ורסטיליים יותר ומשניהם ראינו רק ניצוצות מכך. אז למה אני כותב את זה בתכונות השונות? כי בעתיד הם צפויים להראות וורסטיליות שונה. שניהם לא יהיו הall-around player –   המושלם, אבל לשניהם יש פוטנציאל להוסיף דברים חדשים לרפרטואר ולחזק דברים ישנים. הוורסטיליות של ביל תתבטא בריבאונדים ובאסיסטים בעיקר ובנוסף הוא יכול לשפר קצת את הרמה של הגנה ולהפוך לחוסם טוב ביחס לגארד. בניגוד אליו לוויטרס יש אפשרות לבטא את הגיוון שלו ביצירת נקודות במצבים שונים וכן באסיסטים ובחטיפות. ביל הראה לנו ניצוצות של וורסטיליות בפלייאוף הנוכחי עת העלה את ממוצעי הריבאונד שלו מ – 3.8 ל – 4.9, את ממוצעי האסיסטים מ – 2.9 ל – 4.5, את ממוצעי החטיפות מ – 0.9 ל – 1.6 ואת ממוצעי החסימות מ – 0.4 ל – 0.6. קפיצה מרשימה למדי, לא כן? ולמרות זאת יש לקחת זאת בערבון מוגבל מכיוון שזו סטטיסטיקה שמייצגת 11 משחקים בלבד. וויטרס לעומתו לא שיפר את הנתונים הללו, אבל שיפר את אחוזי הקליעה מהשדה ומהשלוש ועדיין יש לו הרבה לאן להשתפר והוא יוכל להראות את ה – 1.8 חטיפות בממוצע למשחק, שהיו לו בעונתו השנייה בסירקיוז.

ציונים: בראדלי ביל: 8.0

          דיון וויטרס: 7.5

מבט אל העבר אין מה להגיד, חוץ מששת המשחקים שהיו להם בNBA –  היה להם רק משחק אחד נוסף בקולג' והוא לא היה במאני טיים. בכל מקרה סירקיוז של וויטרס ניצחה 72-68 את פלורידה של ביל ושניהם סבלו ממשחק מזעזע: ביל קלע 7 נק' ב – 2 מ – 9 מהשדה, לקח 10 ריבאונדים ואיבד חמש פעמים ואילו וויטרס קלע שתי נקודות בלבד ב -1 מ – 8 מהשדה.

מבט אל העתיד העתיד של שניהם נראה ורוד ואני מאמין שהם גם יגיעו לאול סטאר וביל אפילו יבקר שם דרך קבע. מדובר בשני שחקנים טובים מאוד שיש להם הרבה שנים להשתפר וללמוד. אני מאמין שהם ייפגשו לסדרת פלייאוף בעתיד הקרוב ואולי אפילו השנה. תחזית בעוד עשר שנים: הפער בין ביל לוויטרס רק יגדל ויגדל.

ציונים סופיים:

בראדלי ביל: 7.8

דיון וויטרס: 7.1

כנראה שהסקאוטים האלה יודעים על מה הם מדברים…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. מצוין.

    לאחר עונתם הראשונה חשבתי שוויטרס יהיה השחקן הטוב יותר.
    שיניתי את דעתי מאז.בכלל, עם הגעתם של לברון וככל הנראה לאב, וויטרס צריך להתרגל במהרה למעמד של שחקן משלים.
    ביל? העתיד שלו אכן נראה ורוד. אחלה שחקן שהתחבר מצוין לג'ון וול וחבריו.

    1. הרבה פעמים עונת רוקי אכן יכולה להטעות-ראה ערך אנתוני דיוויס. לדעתי וויטרס לא יהיה מכיוון שכמו הרבה שחקנים אחרים הוא ייפול לדבר הזה של לשחק עם ״המלך״ בקונדנטרית.

  2. יש לי בעיה בעמדה 4 ולכן אני אשמח לשמוע את דעותיכם כי אין לי ממש רעיון להשוואה. כרגע הרעיון של המשגיח (גריפין נגד לאב) יכול להיות שיעשה,אבל בכל זאת הייתי שמח לשאול אתכם. האם יש לכם רעיונות להשוואה?

    1. אנטוני דיווס נגד איבקה. בעתיד כנראה לא תהיה תחרות, אך כיום זו היא השוואה הגיונית בין שני שחקנים דומים.
      עוד אפשרות – שני היריבים הוותיקים, טימי והג׳רמינייטור. 

  3. לדעתי ווייטרס יכול להתבלט יותר אם הוא יתפקד כשחקן שישי בקליבלנד. עם לברון על המגרש צריך בעיקר קלעים לכן מייק מילר יכול לעשות את העבודה היטב, ווייטרס יכול לעלות מהספסל ולקחת פיקוד, ובמקרה הצורך לשחק גם במאני טיים.

  4. כרגע הדבר היחידי שאני אוהב אצל וויטרס זה הוואבוס,הוא לא מפחד מאף אחד ומאמין ביכולות שלו.מה שכן לא ברור לי מה קליבלנד עושים,אם וויטרס מסוכסך עם קיירי אז תוותרו על מישהו מהם(וייטרס)והם בכל זאת מתעקשים להשאיר אותו

  5. מסירה.
    קליעה מחצי מרחק .
    הגנה אחד על אחד נגד סנטרים.

    הווארד חוסם ומטביע יותר טוב.
    אולי ריבאונדר יותר טוב
    קלע עונשין גרוע
    אתלטי הרבה יותר ומייצר יותר נקודות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט