You are currently viewing לפרק לא לתקן. סיפורן של המאוכזבות / Stockton2Malone

לפרק לא לתקן. סיפורן של המאוכזבות / Stockton2Malone

פרק שלישי – סקרמנטו קינגס

שוב, תודה רבה לכל מי שקרא והגיב. 

ממשיכים בסקירת הקבוצות המדוכאות של הקיץ. בגלל קושי בעבודה של לסקר קבוצות עצובות מלאות פאניקה ורגשות שליליות, השכר שלי פר מילה הוכפל! (מה, אצלכם לא? טוב, תשאלו את עמיחי …)     

סקרמנטו קינגס

או, זו קבוצה מעניינת. לאחר שנים של מדבר ותואר מפוקפק "הפרנצ'ייז הכושל בספורט האמריקאי" (היי היי חוץ מהוושינגטון עם מגה סופר דופר כוכב שלה קייל קוזמה), בעונה הקודמת סקרמנטו סוף סוף הגיעה לפלייאוף תוך הצגת כדורסל מלהיב וצמד כוכבים "יוקיץ'/ מארי מאליאקספרס" = פוקס@סאבוניס. אמנם בפלייאוף הקבוצה הפסידה לגולדן סטייט האלופה דאז בשבע משחקים, אבל אף אחד לא התרגש מזה במיוחד, ראו בזה שכר לימוד הכרחי. בפרוויו לעונה הבאה, אלדד צפה לה לפחות חצי גמר המערב כתרחיש ריאלי.

אבל אז הגיעה עונה 2023/2024 …

עונה בפסקה אחת

אם מילה אחת בשביל לתאר את העונה של שיקגו בולס הייתה בינוניות, אז המילה עבור העונה של סקרמנטו היא תסכול. בעונה הקודמת סקרמנטו קודם כל התבלטה בבריאות השחקנים שלה, בעונה הנוכחית היה להם הרבה פחות מזל. קווין הוארטר פרק כתף וסיים את העונה בסוף מרץ, מאליק מונק הצטרף אליו ממש כמה ימים אחרי עם פציעה בברך. ככה סקרמנטו מצאה את עצמה בלי שני שחקני רוטציה חשובים בזמם הכי לא מתאים של העונה. 

בנוסף לפציעות, כמה שחקני מפתח חוו עונה לא טובה. הוארטר, אחרי עונה ראשונה מצוינת במדי הקינגס, ירד השנה מ-15.2 ל-10.2 נקודות למשחק (אחד המועמדים לתואר "השחקן המדרדר של השנה"), האריסון בארנס ירד בממוצע הנקודות שלו עונה שלישית ברציפות ואני באמת תוהה אם מישהו יאהב אותי כמו שסקרמנטו אוהבת אותו? אמנם כוכבי הקבוצה פוקס וסאבוניס היו שם כל העונה וכל אחד סיפק עונה מצוינת ששווה אולסטאר, זה לא הספיק. עד סוף מרץ הקבוצה עדיין הייתה במקומות גבוהים בצמרת המערב, אך אז באו גם הפסדים כואבים (כמו למשל הפסד בבית לדאלאס ב-29.03, אז המתחרה הישירה על המקום בפלייאוף), גם פציעות וגם קבוצות ה"בטן" של המערב, כגון מאבריקס, לייקרס וגולדן סטייט שנתנו ריצות ממש יפות במרץ.  

אקורד הסיום של העונה היה הפסד במשחק השני של הפליי אין לניו אורלינס נטולת זיון. במשחק הזה סקרמנטו קרסו לגמרי מול הגנה קשוחה של הפליקנס והראתה שהשנה היא פשוט לא מתאימה למאבקי הפלייאוף. 

אז מה עושים? 

למרות עונה גרועה, רובם יסכימו שבמקרה הזה יש לתקן, לא לפרק.

מבחינת הסגל הקיים, השחקן החופשי הבכיר בקבוצה – מאליק מונק, האיש השישי שלהם, הופך לשחקן חופשי בלתי מוגבל. בגלל חוקי ה-CBA, סקרמנטו לא יכולה להציע לו מעבר ל-78 מיליון ל-4 שנים, בזמן שהקבוצות עם מקום מתחת לתקרת השכר יוכלו להציע לו כ-100 מיליון על אותה תקופה. עכשיו, היחס שלי כלפיו הוא קצת מורכב. מצד אחד, אחד הדברים שסקרמנטו הייתה חלשה, זה הספסל שלה ולאבד נקודת האור היחידה בו יהיה לא נעים, בנוסף הוא חבר טוב של כוכב הקבוצה, ד'ארון פוקס.. 

מצד שני, הממממ, כמובן יש גם צד שני. מאליק מונק התחרה השנה על פרס השחקן השישי של העונה, סגנון המשחק שלו יותר מידי מזכיר זכייני פרס זה לשעבר: ג'מאל קרופורד ולו ויליאמס שרוב הקריירה שלהם היו קלעים לא יעילים שקמים מהספסל "להוביל את החמישיה השנייה" ובפועל משחקים "יאללה בלגן, בואו נעשה שמח". גם קרופורד וגם ויליאמס לא הגיעו לשום הישג משמעותי בקריירה שלהם וספק אם בכלל הועילו לקבוצות שלהם. לא לקפוץ עלי ישר, אני יודע, ביוטיוב יש מלא סרטונים של סלים מלהיבים של ג'מאל קרופורד, הבעיה שאני מספיק זקן וראיתי אותו משחק ב-live..  

אז השנה, בשנת חוזה כמה מפתיע, מונק העלה את הממוצעים שלו, אך היעילות שלו ירדה, למשל אחוז ה-eFG ירד ב-1% ואם להסתכל על הנתונים הקבוצתיים פר 100 פוזשין, אז איתו הקבוצה קלעה פחות וספגה יותר מאשר בלעדיו (מונק עם רייטינג הגנתי מסריח של 117 נקודות, לסקרמנטו כולה 115.2) מכאן, אני לא רואה אסון גדול בלאבד אותו. 

אז אם כבר, בואו נמשיך את נושא ספסל הקבוצה. כפי שכתבתי, כדאי לשפר את הנקודה הזו. נתחיל מעמדת הרכז המחליף. דוויון מיטצל שחקן נחמד, לוחץ לא רע על הכדור, אבל ירד השנה בכל הפרמטרים, שיחק קצת יותר מ-15 דקות במשחק, בהם קלע טיפה מעל 5 נקודות. אפשר לצפות ליותר וכדאי להביא שחקן שיתן יותר, לדוגמה טיוס ג'ונס. בנוסף, שנה שעברה, הביאו את קריס דוארטה, שכמעט לא קיבל הזדמנויות. אם מונק יעזוב, הוא סוף סוף יקבל צ'אנס, אחרת אני לא כל כך מבין למה הביאו אותו. נקודה אחרונה, הרי אחרי פציעות הוארטר ומונק, מי שתפס את עמדת שוטינג גארד, קיון אליס. הילד הזה מוצא חן בעיני, ברגע שקיבל צ'אנס, שיפר את סקרמנטו גם הגנתית (בעיקר) וגם התקפית (מעל 41% מעבר לקשת, אם כי בנפח לא גדול, אם לקחת רק את חודש וחצי האחרון של העונה כמשהו מייצג, קלע 2.2 שלושות מ-4.9 ניסיונות. לא רע). אם להניח שהוא ישתפר בקיץ, אני הייתי לפחות מנסה אותו כשוטינג גארד פותח, כאשר הוארטר עולה מהספסל, ככה לפחות יהיה גיבוי הגנתי טוב לפוקס. 

עמדה נוספת שאני מציע לשפר בסקרמנטו זו עמדת פאוור פורוורד, במקום האריסון בארנס. אם דומנטאס סאבוניס זה ניקולה יוקיץ' מאליאקספרס, אז בואו נביא מישהו שיחפה על הפשלות ההגנתיות שלו. סאבוניס שחקן מאוד אינטליגנטי, עובד בשביל הקבוצה, יעיל, לא עושה דברים שלא יודע לעשות וכמעט ולא טועה, אבל הוא באמת יוקיץ' של אליאקספרס: אין לו את הקליעה מבחוץ והגיוון של הסרבי (טוב, בואו נהיה כנים, יוקיץ' זה שילוב של הקליעה של KAT, דומיננטיות ליד הטבעת של שאק ומסירה של סאבוניס האבא. אני רואה כדורסל מעל 30 שנה, מעולם לא ראיתי סנטר עם סט יכולות התקפיות כאלה. לא סתם הוא השחקן הטוב בעולם, בקיצור זה בכלל לא בושה להיות יוקיץ' של אליאקספרס).  

כפי שראינו מהתקופה שלו באינדיאנה, סאבוניס לא מסתדר עם סנטר Rim protector, שיתוף פעולה עם מיילס טרנר לא עבד טוב, למרות ששניהם כביכול מרווחים את המגרש וטרנר לא זקוק לכדור. לכן על פי אותה אנלוגיה של דנבר, כדאי למצוא לסאבוניס את ארון גורדון שלו – מישהו שיחתוך בהתקפה ואפילו יוכל להיות מוביל כדור משני ומצד שני יוכל להיות סטופר הגנתי. נו, איזה שחקן עולה לכם בראש? כולם ביחד – דני אבדיה! ובכן, למה לא? לשתף פעולה עם סאבוניס ופוקס במקום פול וקוזמה, אל תגידו שלא בא לכם. ראינו השנה כמה פעמים השוואות של דני לארון גורדון, יש לזכור שגם הוא לא גדל להיות שחקן שני שלישי הכי טוב של האלופה (כן, לדעתי הוא לא פחות חשוב ממארי) ביום אחד. באורלנדו ארון גורדון היה סקורר לא יעיל במיוחד, דאנקים מרהיבים, לא הרבה מעבר. היו אמנם ניצוצות של שחקן הגנה מצוין שמסוגל לשמור על כמה עמדות, אבל רק בדנבר הוא מצא את הנישה שלו. 

עקרונית, דני או לא דני כמובן לא קריטי, לדעתי זה הכיוון שסקרמנטו צריכה ללכת אליו – פורוורד הגנתי רב גוני שיהיה מסוגל לחפות על סאבוניס. אגב, לידיעת קורא הופס, מונטה מקניר (ג'נרל מנג'ר של סקרמנטו) טרייד של דני תמורת האריסון בארנס אפשרי. אם להוסיף בנוסף לבארנס כמה בחירות סיבוב שני ואפילו סיבוב ראשון, כנראה שוויזארדס יזרמו. 

אז אם לסכם את הכתבה הייתי מנסה 3 דברים: 

  1. להביא רכז מחליף ראוי. 
  2. לשחרר את מאליק מונק או לפחות לא להחתים אותו בכל מחיר. 
  3. להביא פורוורד הגנתי טוב יותר במקום האריסון בארנס. 

כמובן שסקרמנטו יקראו, יחשבו שנייה שתיים ויגידו כחחחחח, יתפסו על כל העצים בשביל להחתים את מונק ו… גם בעונה הבאה יאבקו על מנת להיכנס לפלייאוף. 😥  

כמו כל הפוסטים שלי, גם פוסט זה מוקדש לבת שלי, מיכל ז"ל

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
13/05/2024 21:19:02

לתקן ולא לפרק זו הצורה שאני מנסה לחיות כבר 86 שנים. תוד'ה סטוקטון

NBA בדם
13/05/2024 22:32:47

תודה סטוקטון & מלון
לא יודע כמה עד כמה שווה סקרמנטו בעידן פוקס-סאבוניס (במיוחד בפלייאוף), אבל הרצפה שלהם מאוד גבוהה ולכן השארת מונק+ שחקן במקום בארנס וגבוה מחליף סולידי אמורים לשים את המלכים בקרב על הביתיות במערב עם תקוות לסיבוב שני ומעלה.

Dor
Dor
13/05/2024 23:43:49

הכתיבה שלך מצוינת וגם המסקנות מעניינות אבל לא ראיתי מספיק משחקים של הקינגס השנה בשביל שאוכל לתרום ב״מה צריך לעשות״. ודבר אחרון – בדומיננטיות ליד הטבעת אין ולא יהיה כמו שאר בפיק שלו

The Pro
The Pro
14/05/2024 1:17:36

הקינגס הלכו כמה צעדים אחורה בשנה הזאת.
דני אבדיה הוא שחקן נחמד אבל לא אחד שישנה את הפרנצ'ייז.
על אותה עמדה יש כבר את קיגל מורי, היחידי מבין כל הסגל שנמצא במגמה חיובית.


הספסל ברמה נמוכה מאוד,לא חסר סקאוטינג בג'יליג או ביורוליג.כאן האחריות של המנהל למצוא שחקנים שמתאימים לנבא.

Air Canada
Air Canada
14/05/2024 1:22:06

תודה רבה אני מסכים איתך לגמרי. אני רק חושב שלא בטוח שכדאי לדני להיות שם (בהנחה שוושינגטון סוף סוף מעבירים את קוזמה ובונים מחדש לגמרי).

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
14/05/2024 2:58:39

מעולה,תודה
אני אשמח לראות קבוצה כמו סקרמנטו מתנהלת נכון וביעילות.
הנקודות שלך מדויקות

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פוסט מצוין, תודה רבה סטוקלון.
.
קבוצה סימפטית, עם רצפה גבוהה, אבל תקרה שלא נמצאת יותר מדי מעל הרצפה. לא חושב שיש משהו ספציפי שאפשר לעשות שישנה את המצב הזה, אולי פריצה של קיגן מארי, אולי בחירת דראפט איכותית השנה או משהו כזה, אבל קשה לי למצוא פתרון בית ספר.
.
במסגרת הפתרונות המוגבלים דני אבדיה זה אחלה.
.
לא רואה מי,
in her sane mind
תיתן 100 מיליון דולר למאליק מונק, הייתי מציע לו 60/3 או 75/4 או משהו כזה ושמח אם הוא היה מסכים. לא חושב ששני הצדדים ימצאו משהו יותר טוב.
כנ"ל בנוגע להאריסון בארנס – סקרמנטו זה אמנם בקליפורניה, אבל אנשים לא עומדים בתור כדי לשחק שם, אז אין סיבה של ממש להיפרד ממנו.
.
קצת חוזר להתחלה – מועדונים כאלה תלויים כמעט לחלוטין בבחירות הדראפט שלהם, נקווה שיגרילו משהו טוב גם העונה.

אשך טמיר המקורי
14/05/2024 15:40:42

תודה רבה.
מאליק מונק סופר חשוב לקבוצה.
את בארנס חייבים לשדרג ודני זו התאמה נפלאה 👌

ירון, החלום
ירון, החלום
15/05/2024 23:12:54

בס"ד
תודה.
את מונק הייתי משאיר, רק עם המחיר סביר.

מעבר לזה לבנות בצורה חכמה ולאט.

trackback

[…] פרק על סקרמנטו כאן  […]

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
26/05/2024 17:17:01

מעולה. זה בכלל לא בושה להיות יוקיץ' של אליאקספרס זה המוטו שלי בחיים😄

Eldad Ben-Moshe
26/05/2024 18:30:15

תודה רבה, אחלה סקירה!
מסכים כמובן עם המסקנה הסופית של לא לפרק. כולל בעמדת המאמן שם יש דיווחים כרגע על פערים במו"מ.

בשורה התחתונה זו בוודאי אכזבה וכשלון, כי מסתכלים על המיקום בסופ העונה הסדירה ועל ההתגדמות בפלייאוף. מצד שני, המאזן שהספיק להם למקום 3 במערב בשנה שעברה היה טוב רק ב 2 משחקים מזה של השנה. וזה עם הפציעות המשמעותיות שהזכרת בסקירה )במיוחד מונק. הרטר אכן נפל קשה השנה(. לקבוצה שהייתה עם מאזנים עלובים באופן עקבי עד לפני שנתיים, הפחד הגדול היה שהשנה שעברה תהיה הבלחה חד םעמית חהם יחזרו להיות גרועים. זה לא קרה, למרות שהמערב התחזק מאוד ביחס לשנה שעברה )שגם בה הוא היה חזק(.

לדעתי הבעיות היו:
1. לא התחזקו מספיק בקיץ ובחלון ההעברות. זה שאותו מאזן כמעט הפך ממקום 3 למקום 9, ושגם איכותית קבוצות רבות עקפו את סקרמנטו, קשור בזה. ממש קיוויתי באמצע העונה שהם ינחיתו את סיאקאם, אננובי או הורפורד, או שחקן בסגנון הזה. גבוה אתלטי שיודע לעשות הגנה טובה, בעדיפות לכזה שגם טוב בהתקפה. ראינו מה קרה ל 3 הקבוצות שכן החתימו את השחקנים הללו. וסקקמנטו היא קבוצה קצרה מבחיהת מוטת ידיים וגובה. גם מייק בראון אמר זאת לא םעם, גם בתגובה לשאלה שלי במסיבת עיתונאים

2. בעיה מנטאלית. כתבתי על זה רבות במהלך העונה. הם דפקו ניצחונות מרשימים מאוד על קבוצות גדולות כולל בחוץ, אבל הםסידו במשחקים רבים מדי בהם הם היו פייבוריטיים, וגם במשחקים בים מידי בהם הובילו בפער גדול.

3.עוד אספקט של הבעיה המנטאלית הוא איבוד הקלאץ. שחקן הקלאץ של השנה שעברה כבר לא היה שחקן קלאץ כזה גדול, ולמיטב זכרוני , ואולי אני טועה פה, בשנה שעברה הם גם היו הקבוצה עם המאזן הכי טוב במשחקים צמודים והשנה ממש לא.

4. זה אולי לא לשנה הזו, כי אפשר לקפוץ מדרגה אחת בלי זה, אבל סביר שאם הם ירצו יום אחד להיות קונטנרים אמיתיים הם יצטרכו כוכב אמיתי. אני מאד אוהב את פוקס וסאבוניס , וכדורסל קבוצתי. אבל הם לא כוכבים בסדר גודל של כוכבי העל של הליגה, וזה ניכר

Eldad Ben-Moshe
26/05/2024 21:53:17

נב
מת על אליס
אבל הוא עדיין בגדר הימור. כשהקבוצה חייבת לשפר את הסגל שלה, להמר עליו כפןתח והארטר שנחלש מאוד כגיבוי עלול להתברר כטעות גדולה מדי
אליס עד כה לקח את ההזדמנות שלו בשתי ידיים, אין ספק. הפתיע מאוד לטובה. אבל, הסגל לא מסםיק חזק במידה וההימור הזה לא יצליח. מילא אם מונק היה עולה מהספסל, או מומק בחמישיה ואליס כגיבוי. אבל הרטר כרגע הוא מקסימום מחליף וחייבים מניה בטוחה אחת לםחות בעמגה הזו, ולאליס אין מספיק שנים מוכחות והארטר כאמור רחוק מלהיות מניה בטוחה.