לפרק לא לתקן. סיפורן של המאוכזבות / Stockton2Malone

פרק שני – שיקגו בולס 

תודה לכל המגיבים על הפרק הראשון. גם אם אני לא מסכים איתכם, זה חשוב לי. 

 שיקגו בולס

כן … מה נאמר מה נגיד, כנראה שאם נבקש מ-chatGPT הגדרה של בינוניות בתמונה אחת, אנחנו נקבל את תמונה של השורים. המועדון רחוק כעת שנות אור מהמפלצת ההיא של שנות ה-90. עונה שנייה ברציפות הקבוצה מסיימת את העונה בהפסד משחק שני בפליי אין. בתחילת הסדרה כתבתי שכל קבוצה שהודחה בפליי אין מרגישה עונה כושלת, אבל במקרה של שיקגו אובייקטיבית המצב כנראה שונה. כבר בפרוויו כאן שחר ניבע במדויק בתרחיש הריאלי מה יקרה לקבוצה – הפסד בפליי אין, זה היכולת האמיתית של הסגל הקיים. ההנהלה כנראה כן הרגישה שהם מסוגלים להגיע לפלייאוף, אחרת אי אפשר להסביר למה הם השאירו את הסגל אחרי פגרת האולסטאר (יש כמובן הסבר אחר ויותר הגיוני – הם פשוט מטומטמים!!)    

עונה בפסקה אחת

עוד לפני פתיחת העונה היה ידוע שלונזו בול לא ישחק כל השנה, ככה שקובי וויט שהיה כבר עם רגל אחת ביורוליג, קיבל את העמדה של הרכז הפותח והאמת הוא מהווה אחת מנקודת האור הבודדות העונה. (זכה במקום השני בבחירות השחקן המשתפר). 

אחרי תחילת עונה מגמגת כשנהיה ברור שכל התחזיות מתממשות, התחילה חרושת שמועות לגבי כוכב הקבוצה, זאק לאבין (היחיד עם חוזה מקס). באיזשהו שלב היה נראה שבאמת המעבר ללייקרס דיי סגור והיו כמה משחקים תמוהים בהם לאבין שיחק מעל שלושים דקות ובקושי זרק לסל, תחושה כאילו "עושה טובה". חרושת שמועות הסתיימה בסוף ינואר כאשר בולס הודיעו שלאבין הולך לעבור ניתוח ברגלו הימנית ובשל כך סיים את העונה. בלעדיו, עמדת ה- shooting guard תפס איו דוסומו שניצל היטב את ההזדמנות שניתנה לו. ביחד עם הוטרנים, דה רוזן, ווצ'ביץ' ואלכס קארוסו, אחד השחקנים האהובים עלי בליגה, הקבוצה רצה עד לסיום העונה. לרוב היא הציגה כדורסל חיובי וקבוצתי (זה נכון כשאתה רודף אחר בחורה והיא אומרת ככה אוי אתה חמוד ואתה מבין שאתה עמוק עמוק בפרנדזון, אז זו שיקגו בולס העונה, קבוצה חמודה…) לבסוף הבולס סיימו את העונה במקום ה-10 הצפוי להחריד וסיימו אותה במשחק הפליי אין השני בתבוסה כואבת מול מיאמי (נטולת ג'ימי באטלר וטרי רוז'ייר).

נקודה אחרונה שהצחיקה אותי – נתונים סטטיסטיים קבוצתיים מתארים באופן מושלם את הקבוצה של דמאר דרוזן: מעט שלושות באחוזים בינוניים, מלא זריקות ל-2 באחוזים טובים עם מעט אסיסטים, כלומר מלא בידודים ולבסוף הגנה ככה ככה. 

אז מה עושים? 

כידוע, הדבר הכי גרוע ב-NBA זה להיות בינוני. במבנה ליגה כמו NBA, לסיים את העונה במקום ה-10 יותר גרוע מאשר במקום ה-20. לכן כאן דיי ברור – לפרק, לא לתקן. דמאר דרוזן מסיים את החוזה והוא אמנם אמר שהוא ישמח לחתום בשיקגו, אך יותר מזה הוא רוצה לחתום בקבוצה מנצחת, אז ההשערה שלי הוא יחתום בקבוצה קונטנדרית (לא חסר), והבולס יאבדו אותו לחינם.

עניין שאר שחקני הסגל הרבה פחות בהיר. החוזה של לאבין מאוד גבוה ואין הרבה קבוצות שיהיו מוכנות לקלוט אותו (אני מאמין שזו תהיה מטרת העל של הקבוצה בקיץ – להיפטר מלאבין, ווצ'ביץ' ואם אפשר גם לוזנו בול, אותו קישרו משום מה בימים האחרונים לסקרמנטו, למרות שאם יש טיפת שכל לקינגס הם בחיים לא ילכו על זה). אם השאיפה שלהם לבצע טאנקינג בעונה הקרובה בשביל הסיכוי לבחור בקופר פלאג ב-2025, אז הנה החדשות המשעשעות – לקבוצה אין בחירות דראפט ב-2025 😂😂. לכן הטאנקינג לא יעזור כאן. גם אם עושים טאנקינג, כדאי לעשות את זה חכם ולא להביא לקבוצה שחקנים דוגמת קייל קוזמה או ג'ורדן פול, הקהל בשיקגו לא סלחני כמו בוושינגטון, בטוח לא בא להם להתמודד עם הגועל נפש שראינו כל השנה הזו. 

כמו כן, יש סוגיות נוספות לגבי הסגל שההנהלה כן צריכה לקבל החלטות לכאן או לכאן: האם להחתים את פטריק וויליאמס? החבר של דני לדראפט 2020 (בחירה מספר 4) עדיין ללא חוזה, צריכים להחליט אם להחתים אותו או לתת ללכת? יכול להיות החלטה לשחרר ללא תמורה תהיה בסדר, הוא לא הותיר רושם ששווה להילחם עליו, עד עכשיו היה פצוע רוב הקריירה. אלכס קארוזו, המלך, ייכנס לשנת חוזה, מה עושים? עליו יהיה תור ארוך של קבוצות, אפשר לקבל תמורתו בחירות דראפט רבות. קובי וייט ואיו דוסומו שחקנים נחמדים, נראה שאפשר לבנות איתם תרבות ארגונית של קבוצה מנצחת, אבל ברור שאף אחד מהם לא ברמת הכישרון של franchise player. 

אז אוהדי שיקגו היקרים, עצה שלי, תבררו איזה קפה אוהב ארתוראס קרנישובאס, תכינו לו אותו כמה פעמים ביום ותדאגו שהוא לא יירדם בליל הדראפט כמו שנרדם בליל trade deadline. 

סיכום

מאז האליפות ב-1998 (רגע, אלך לבכות בצד) שיקגו בולס שקעה בבינוניות זוועתית וב-25 שנה בנו קבוצה תחרותית רק פעם אחת ב-2009-2011. אין ספק, דריק רוז הוא אחד הסיפורים הספורטיביים הטרגיים של שנות ה-2000.

נראה שבשנים הקרובות לפחות המגמה הזו תימשך, בשל היעדר בחירות דראפט בעוד שנה, הקבוצה לא תבצע טאנקינג אגרסיבי מידי. יחד עם זאת, עדיין מתבקש שיעשו מהלכים ולא יבזבזו את הזמן כמו ברוקלין נטס. בין אם בגלל הרצון לחסוך כסף במשכורות ובין אם בגלל הרצון לפתח שחקנים צעירים שכן יכולים להיות חלק מהמועדון שנים קדימה, יש מה לעשות. אם זאק לאבין יפתח את העונה, ההתקדמות של דוסומו ווייט כנראה תיפסק. 

כמו כל הפוסטים שלי, גם פוסט זה מוקדש לבת שלי מיכל ז"ל. 

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מסכים. נראה מה הם יעשו בפועל.

moody
30/04/2024 23:53:50

הבחירה שלהם מוגנת טופ 10 מה שרק מחזק את הצורך שלהם לשקוע.

קארוסו מאוד אטרקטיבי בחוזה הנוכחי כי הוא זול מספיק כדי להכנס לקבוצות טובות ויקרות כמו דנוור ( לדוגמא בתמורה לחוזה של זיק נאג'י) או בוסטון. ככה שבטח יניב לפחות שתי בחירות על ההשאלה לשנה ואולי עוד צעיר נחמד. כל הערך הזה יעלם ברגע שהוא יסיים את החוזה או יפצע במהלך העונה כמו שקרה עם לאווין השנה

הימור שלי, הקבוצה תנסה להחזיק ואז בדדליין שיבינו שהם עומדים לאבד את הבחירה יתחילו למכור כמו שקרה עם טורונטו השנה

Avri
Avri
01/05/2024 0:07:53

תודה רבה.

תמיד צריך לחשוב מה האלטרנטיבות האפשריות והאם הן עולות על המצב הנוכחי. הבולס לדעתי קצת תקועים אם מה שהם יכולים לעשות. לא בטוח שבחירות נמוכות שאיזו קונטנדרית תיתן להם עבור קרוזו ישפרו את מצבם (אולי לאוקלהומה שווה לתת קצת יותר, יש להם המון והוא מתאים שם). על לאווין ווצביץ ודרוזן לדעתי לא יקבלו יותר מידי, אם בכלל.
אז מה עושים? בגדול, כלום. עובדים בסבלנות. מנסים להשיל חוזים כבדים ומתכננים לעתיד היותר רחוק. לא ברור מי תיקח את ה45 מליון של לאווין, אבל אם יש קונים אז קדימה (הלייקרס במצב דפוק מספיק בשביל לקחת אותו). דרוזן יורד מהמצבה בעונה הבאה, ועם ווצ'ביץ אפשר לחיות. נותנים לקובי ווייט את המפתחות ובודקים מה התקרה שם. מחתימים את וויליאמס על חוזה של 10 מליון לעונה (מי יודע, אולי יקרה לו מה שקרה לווייט השנה…). לא מתפתים להחתים אף אחד מהפרי אייג'נט היקרים של הקיץ הקרוב. במילים אחרות, עוד עונת פלייאין, ואחריה נפילה למטרת עליה.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/05/2024 0:36:50

שיקגו עם הנהלה טרגית.
הם כל כמה שנים עושים ריבילד מטומטם ומבצעים החלטות הזויות.
היה את פורמן? הדפקט?
הביאו את קרנישובאס המוערך.
ואני זוכר שחשבתי שיהיה מעניין אם הוא יביא שינוי.
אותו חרא בריח אחר.
יכול להיות שהבעיה היא קודם כל בבעלים (עקשן\קמצן\טיפש?)
מה הם צריכים לעשות?
להעיף את כ-ו-ל-ם חוץ מהעתיד(לא בטוח שיש)
לא לנסות לנצח,אבל לפתח את הצעירים.
להביא מאמן שמפתח ומלמד.
מניסיון העבר, כל זה לא יקרה.
קבוצה וניהול מדכאים

Smiley
01/05/2024 1:38:19

אין לבולס שום שחקן שהוא ממש עתיד… כולם צריכים להיות על המדף עבור כמה שיותר נכסים להוציא עבורם.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/05/2024 1:41:38
Reply to  Smiley

סבבה, הם אחרו בשנתיים,במיוחד עם לווין.
אני זוכר שלפני שנתיים עוד התלהבו מהסוליסט הזה

Smiley
01/05/2024 2:47:16

מאוד מקווה שהלייקרס יהיו מספיק לחוצים כדי לתת את הבחירות דראפט שלהם עבור לאבין.

Smiley
01/05/2024 1:37:13

הנהלה מזעזעת… דווקא אחרי שהביאו את קרנישובס על חשבון פקסון, ההנהלה ממשיכה לקרטע עם מהלכים בלתי מובנים.
הטרייד על ווצ'ביץ' פשוט כשלון קולוסלי… החוסר התאמה שלו לצד לאבין ודרוזן פשוט לא הגיוני לשלם עליו את המחיר ששילמו.
.
לכמה רגעים, שלונזו עוד רץ על המגרש, היה נדמה שהנה זה יכול להצליח, ואז שוב העונה קרסה יחד עם הרגליים של לונזו.
ההנהלה, ולא משנה מי שם, פשוט נזהרת ממהלכים תוך כדי העונה. לאבין כבר רגל בחוץ, אבל ההתמהמהות גרמו לערך שלו להיות שלילי (שילוב של פציעות וחוזה גבוה).
.
הבחירה בווליאמס מתבררת כלא מוצלחת והוא לא מצליח להתפתח כשחקן. קובי וויט זה נחמד, אבל הוא נכנס לוואקום שלאבין השאיר אחריו. אני עדיין רואה בו לא יותר משחקן שישי שמביא סקורינג ואנרגיות מהספסל.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
01/05/2024 1:43:40

שיקגו נכנסת לספר לימוד של הג.מ,
בקטע של מה לא לעשות אף פעם בריכוז גבוה ולאורך שנים

המשגיח
01/05/2024 6:36:47

לא יודע אם פירוק לגמרי הוא הדבר הנכון עבורם. יהיה גם די חבל להפסיד את דרוזאן תמורת כלום.
אני חושב שהם כן צריכים להחזיר אותו, אבל או על חוזה לעונה אחת, או על חוזה בטווח בינוני ל 2-3 שנים, ובמקביל לתת את המפתחות לקובי ווייט (לונזו הוא שחקן עבר, מקסימום יהיה מחליף).

אם מוויט תבוא הישועה – מעולה. אם לא? אז כן, פירוק.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
01/05/2024 9:05:27

לא מקבל את ההנחה שהכי גרוע זה להיות בינוני.כל עונה מתוך 30 הקבוצות ,יש לפחות 20 קבוצות אם לא יותר שאפשר להחשיב כבינוניות.10 האחרות 3 או 4 גרועות ,5 או 6 מאיימות על הכתר.כל אחת מ 30 הקבוצות שואפת להיות טובה יותר
ברור שזה בלתי אפשרי.כוכבים לא צומחים על העצים,רצון להשתפר לא תמיד מספיק, כי אין מאיפה לקחת את המקורות להשתפר.קבוצה עם כוכב על לא תשחרר אותו,גם לא עבור בחירות דראפט עתידיות.בשוק החופשי לרוב הסחורה דלה,השחקנים הטובים מאריכים חוזים.אולי נופלת הזדמנות אחת או שתיים להחתים שחקן משמעותי אבל זה כלום לעומת 20 קבוצות שרוצות להשתפר.בדראפט לעיתים רחוקות יש שחקן שיכול לשנות קבוצה בצורה דרסטית.אילו שמסתמכות על הדראפט ואני נדבר על רובן הולכות לשם כל שנה מחדש.
מה נשאר לנסות לתקן ע"י רענון הסגל.

אשך טמיר המקורי
01/05/2024 9:25:33

מצוין

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
01/05/2024 20:45:16

תודה על אחלה כתבה. אני לא חושב שללאבין יש ערך טרייד אפסי. בסך הכל הוא עושה את הנקודות שלו בצורה יעילה יחסית, ויש לו עדיין הילה. קבוצות מאותגרות התקפית כמו אורלנדו או קבוצות מאותגרות כוכבים כמו שארלוט למשל יכולות לתת משהו.

לגבי דרוזן – קבוצה מטומטמת. היו צריכים לתת אותו לקונדיטורית. לא יודע מה למשל דנבר יכלו לתת, אבל בטח יותר מהכלום שהם הולכים לקבל.

אם ווצ'ביץ הוא יותר סוס מת מסנטר מאסיבי הייתי משדך אותו לג"ס, יכול להשלים להם הרכב מוות חדש, רק במובן של הקרבה לסוף הקריירה.

וייט צריך לקבל את המפתחות. יש מלא זמן לפני שצריך לתת לו מקס והחוזה שלו סופר אטרקטיבי

ירון, החלום
ירון, החלום
01/05/2024 23:25:17

בס"ד
תודה רבה.
לא רק שהם תקועים בבינוניות,
אין להם כמעט נכסים.
להתחיל בניה מחדש, יכול לקחת להם גם 5 שנים של בושות, וכנראה הרבה יותר.

golan
golan
02/05/2024 22:27:17

תודה רבה.
מצב מבאס, אבל כמו ששמעון אומר – יש מלא גי אמים רפי הבנה.. אולי יצליחו להמיר את לאבין בבחירת סיבוב ראשון + איזה צעיר לבנות שלד (עם ווייט + דוסמו + צעיר + בחירה) ואז עוד שנתיים לנסות לצוד איזה כוכב
ואולי תוך 5 שנים יהיו תחרותיים.

trackback

[…] תודה רבה לכל מי שקרא […]

Florida man
Florida man
14/05/2024 4:30:48

בנייה עצבנית מחדש. חוץ מקארוסו שום דבר שם לא שווה יריקה. לונזו, לאבין ווקצביץ עפים תמורת צעירים ולבנות מהיסוד משהו חדש