You are currently viewing לפרק לא לתקן. סיפורן של המאוכזבות / Stockton2Malone

לפרק לא לתקן. סיפורן של המאוכזבות / Stockton2Malone

פרק רביעי – אטלנטה האוקס

פרק על סקרמנטו כאן 

אטלנטה האוקס

הרבה זמן התלבטתי אם כדאי לכתוב בכלל על אטלנטה. עתיד הקבוצה לא ברור בכלל ויש יותר מידי תרחישים לעונה הבאה שלוקחים את הקבוצה מהקצה אל הקצה, כאשר לכל תרחיש יש היגיון לא מבוטל. ובכל זאת המצב בארץ כל כך מסריח שעדיף לכתוב על ההגנה של טרי יאנג מאשר לראות עוד חדשות, אז ננסה לתת כמה נקודות למחשבה תוך נגיעה בהיבטים המקצועיים והכלכליים של הנשרים. 

עונה 2023-2024 בפסקה אחת

מ-2018 הקבוצה מנסה לבנות קבוצת פלייאוף תחרותית סביב טריי יאנג. כתבתי קבוצת פלייאוף ולא קבוצה לאליפות כי במשך שנים הפרנצ'ייז ידוע שמי שלא יוציא כסף במס מותרות (קמצן יעני) והגעה לפלייאוף נחשבת להצלחה. 

למרות זאת, מ-2018 הקבוצה מנסה להיבנות סביב טרי יאנג. היה ברור שמדובר בגארד קטן גאון כדורסל, אך מחזיק המון בכדור וחלש להחריד בהגנה. בקיצור מישהו שראה בילדות המון סרטונים של סטף קרי ורוצה להיות הכפיל שלו. אז ניסו ועדיין מנסים להתאים את הקבוצה בהתאם – להקיף אותו בקלעים שלא צריכים את הכדור ביד, שיוכלו לחפות עליו בהגנה + סנטר rim protector. 

ב-2021, לפני 3 שנים זה נראה עובד לא רע, הקבוצה באופן מפתיע הגיעה לגמר מזרח, בו הפסידה בכבוד לאלופה שבדרך מילווקי באקס. מאז הם במסלול התרסקות – פעמיים רצופות הדחה צפויה בפלייאוף בסיבוב הראשון והעונה עוד ירידה, כישלון הגעה לפלייאוף והדחה בפליי אין. יש להעיר, הקבוצה כן מנסה להשתפר, בערך.. טרי רצה כוכב נוסף לידו, אז הביאו את דג'ונטה מארי, טרי לא הסתדר עם נייט מקמילן הרס"ר, אז הביאו מאמן התקפי יותר קווין סניידר. כמובן השחרור של ג'ון קולינס ליוטה תמורת רודי גייי ושני שקיות ביסלי נראה כחיסכון כסף מגעיל, בסופו של דבר הציפיה מהעונה הזו הייתה להגיע לכ-40 נצחונות ולעצור בין הסיבוב הראשון לבין הפליי אין. התוצאה הסופית – 36 ניצחונות בעונה הרגילה והדחה בפליי קצת יותר גרועה מהתרחיש הפסימי שציפו לה כאן. לא נעים.  

נצלול קצת לתוך העונה: מבחינת ביצועים קבוצתיים, אטלנטה הייתה אי של יציבות מדכאת, בעצם במקום ה-10 5 חודשים האחרונים של העונה (בשני לאפריל עלו למקום ה-9 ומיד חזרו). עקב אכילס העיקרי – ההגנה.רק תנו מבט על צילום מסך הזה מ-basketball-reference: רייטינג הגנתי כללי – פח אשפה, הגנה על השלשות של היריבה – זוועה, הגנה על מובילי כדור – צ'רנוביל. 

לכן לא מפתיע, למרות נוכחות בקבוצה שחקני התקפה נהדרים כמו יאנג, מארי ובוגדנוביץ', הקבוצה לא הצליחה להתרומם.

כדאי להתעכב על הנקודה הזו. חולשה הגנתית של טרי יאנג  לבדה לא יכולה להסביר ביצועים כה נחותים של כל הקבוצה, הרי היא נבנתה בשביל להחביא אותו. דג'ונטה מארי נבחר בחמישיה שנייה בהגנה ב-2018 ונחשב לשחקן הגנה מעולה, ד'אנדרה האנטר וקלינט קאפלה גם שחקנים מנוסים שאמורים לדעת מה מצופה מהם. 

בסרטון הזה הבחור החביב מסכם לאורך 8 דקות שלמות את הפשלות של ההאוקס במשחק 73 הנקודות של לוקה דונצ'יץ' נגדם.

בתור אחת הסיבות האפשריות הרבה אנשים הצביעו על חוסר גובה ומסה של הקבוצה, אך אם נסתכל על הנתונים היבשים, הנשרים אמנם בין הקבוצות הנמוכות והרזות, אבל ממש לא האחרונה. לשם דוגמה קטנה – ניו יורק ניקס שיחקו עם ג'וש הארט, 1.95 בתור פאוור פורוורד שליש האחרון של העונה. כפי שכבר הצבעתי בכתבות אחרות שלי בעבר, לדעתי, ההגנה טובה היא הרבה פעמים עניין של רצון, מחויבות ודרישה של המאמן מאשר סכמות טקטיות.   

לכן לדעתי צריך גם להפנות אצבע מאשימה לצוות האימון. קווין סניידר, כאשר היה מאמן יוטה, בנה שם קבוצת התקפה מצוינת וקבוצת הגנה חלשה להחריד. בזכות רודי גובר הם הצליחו להסתיר את זה לאורך עונות סדירות, אך כשלו פעם אחר פעם בפלייאוף. כאן, באטלנטה, נראה שסניידר מנסה ליישם את אותם שיטות, ללא הגנה חזקה על פרימטר ו-Point of Attack והסתמכות על סנטר חוסם בצבע. הבעיה כאן שאין צרפתי גובר, יש קלינט קפלה השוויצרי. הסתבר שזה קרוב רק מבחינה גיאוגרפית.

כמה משפטים על שחקני מפתח. אחת הסיבות, למה עונה זו כל כך מאכזבת – הסגל של הקבוצה לא מבוגר וגם לא מאוד צעיר, חוץ מג'לן ג'ונסון הצעיר ובוגדן בוגדנוביץ' המבוגר (לא מאוד, תיכף בן 32), כל שאר השחקנים ברוטציה, מארי, יאנג, נמצאים ממש בשיא קריירה שלהם.

ג'לן ג'ונסון התברר כבחירת דראפט ממש מוצלחת, מס' 20 בדראפט של 2021. השנה, אחרי העזיבה של ג'ון קולינס, הוא התפרץ והוכיח שלפחות התקפית, הוא ממש ברמה של שחקן חמישיה ב-NBA. לעומתו, אונייקה אוקונגוו, חבר מהדראפט של דני, למרות שחתם בקיץ שעבר על חוזה 62 מיליון ל-4 שנים, לא מצליח לטעמי לממש את הפוטנציאל שלו. יש ניצוצות, לכן אני לא מתייאש ממנו, אבל עדיין זה לא זה. סיבה אחת היא כמובן קלינט קפלה שתופס משום מה את עמדת הסנטר הפותח, הסיבה השנייה הם פציעות מרובות. השנה אוקונגוו שיחק 55 משחקים בלבד.

תרחישים 2024-2025 

כבר אחרי ההפסד בפליי אין, היה ברור שיהיה מעניין באטלנטה בקיץ. יש חומר שחקנים טוב, אבל הדברים לא עובדים בצורה קשה מידי בשביל להשאיר את זה ככה. מבין הצמדים של שני אולסטארים לשעבר ששיחקו ביחד מעל 20 דקות בממוצע למשחק, דג'ונטה מארי וטרי יאנג הוא הגרוע ביותר עם מינוס 3.4 נקודות בנט רייטינג. בנוסף, כאשר טרה יאנג נפצע, הקבוצה בלעדיו הייתה עם אחוז ניצחונות יותר גבוה מאשר איתו. כך  שברור – חייבים שינוי, הצמד הזה לא מתחבר ביחד. כאילו שזה לא היה מספיק אטלנטה גם זכתה בבחירה מספר 1 בדראפט של 2024 – יש יותר מוטיבציה להתחיל בנייה מחדש וזה הוסיף עוד יותר לאי וודאות סביב הקבוצה. 

לכן ננסה לשרטט בגדול שלושה תרחישים: שינוי דרסטי all in, שינוי בינוני ושינוי מזערי. 

שינוי דרסטי All In   

כולם חוץ מג'לן ג'ונסון ואונייקה אוקונגוו נמצאים על המדף. בליל הדראפט, טרי יאנג נשלח לסן אנטוניו תמורת דווין ואסל, דבונטה גראהם ובחירה מספר 8 בדראפט. כעת, כאשר לאטלנטה יש שתי בחירות בעשיריה הראשונה, היא בוחרת את אלכס סאר וזאקרי ריזאשה. במהלך הקיץ, דג'ונטה מארי עובר סוף סוף ללייקרס תמורת אוסטין ריבס וקפלה עוזב לאוקלהומה. 

תוצאה הגיונית של המהלך – קווין סניידר עוזב ובמקומו מגיע מאמן יותר מתאים לעבוד בקבוצות צעירות.

אטלנטה מתחילה לבנות מחדש עם שחקנים מעניינים. 

שינוי בינוני

אטלנטה מחליטה כן לבחור באלכס סאר ובמקביל להיפרד מאחד יאנג או מארי, אותו מעבירים ללייקרס תמורת … אוסטין ריבס. סך הכול טרייד כזה יכול להתאים גם מבחינת לברון ג'יימס לייקרס וגם לאטלנטה. 

בנוסף, אטלנטה נותנת לסאדיק ביי, השחקן החופשי המשמעותי שלהם qualifying offer לשנה לראות איך הוא מתאושש מקרע ברצועה הצולבת. 

קווין סניידר מאושר – הוא עדיין מקבל סנטר גבוה צפרתי שהוא כל כך חלם. 

יחד עם זאת, תחושה שלי שלא משנה מי עוזב, יאנג או מארי, התקרה של הקבוצה תהיה עדיין סיבוב ראשון.

שינוי מזערי

כנראה תרחיש הכי פחות ריאלי, אני מביא אותו בגלל סיבה אחת: דראפט זה נחשב הדראפט החלש מאז 2013 של אנטוני בנט. יש אפשרויות שיהיו קבוצות לא מעטות שירצו לעשות trade down בשביל לא לשלם משכורות לא נמוכות שמגיעות לרוקים במקומות הראשונים. 

אי אפשר לשלול לחלוטין שגם אטלנטה יוותרו על הבחירה הראשונה שלהם תמורת כמה שחקני רוטציה שיתנו להם סיכוי לעבור סיבוב בפלייאוף. משהו דומה קרה פעם אחרונה ב-2014 כאשר תמורת קווין לאב קליבלנד העבירו את הבחירה הראשונה שלהם שזה עתה בחרו, אנדרו ויגינס למינסוטה. אז זה נעשה בשביל לבנות סביב לברון ג'יימס קבוצת win now. במבחן התוצאה זה הצליח, לא חושב שיש מישהו בקליבלנד שמצטער על הטרייד שאיבדו את ויגינס. 

מה שכן, גם בתרחיש הזה, ללא שינוי ה-mindset של הקבוצה, בעיקר אצל טרי יאנג, לא יהיה שיפור משמעותי. סך הכול זה יכול לקרות, לא הכול אבוד – תזכרו את המנטור שלו, סטף קרי בשנתו ה-5 בליגה לא היה הרבה יותר טוב. 

לסיכום, כנראה התרחיש הכי טוב לאטלנטה הוא All In, לפרק, לא לתקן. בפועל היא כנראה תילך על התרחיש הגרוע ביותר – תיקון ביניים. 

סוף סדרת מאוכזבות פליי אין
כמו כל הפוסטים שלי גם פוסט זה מוקדש לבת שלי, מיכל.

Subscribe
Notify of
21 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
25/05/2024 22:10:59

נפלא ומענג.
הבעיה באטלנטה חייבת להתחיל מהבעלים והג.מ.
ההחלטות שם נוראיות כבר שנים.
במקרה הטוב הם קפואים ודורכים במקום.
קבוצה דיקי ומחרידה.
מעדיף לראות באותה מידה צבע שקוף שמתיבש על הקיר.

thetroll
thetroll
26/05/2024 20:22:14

חחחח

Air Canada
Air Canada
25/05/2024 22:58:17

תודה רבה. לדעתי לאטלנטה יש מספיק נכסים כדי לבנות קונטנדרית עכשיו אבל צריך ביצים גדולות בשביל זה. אני חושב שהם צריכים להעביר גם את יאנג וגם את הבחירה בשביל כוכב/ שניים ושחקנים שיעזרו להם לנצח עכשיו. לחילופין הם גם יכולים לפרק הכל לגמרי וללכת לבנייה מחדש. בכל מקרה הם חייבים לעשות משהו

The Pro
The Pro
25/05/2024 23:27:42

לפרק לפרק.
הנכסים כאן הספיקו בקושי לפלייאין.
זה מזכיר את הסיטואציה של וושינגטון עם בראדלי ביל.

דג'ונטה ובוגדנוביץ הם גם שחקנים שאפשר להוציא עליהן
בחירות עתידיות מקבוצה כמו הלייקרס.

Smiley
26/05/2024 0:40:20

הבעיה של ההוקס, שאחרי ההצלחה עם יאנג, הם שמו את הז'יטונים על דז'ונטה.
עכשיו מארי, שחקן טוב ככל שיהיה, הוא לא מה שהיה מקפיץ את ההוקס לרמת הקונטנדרית.
מפה לשם, גם החלו הבעיות עם יאנג בחדר ההלבשה שלא הוסיפו שקט למועדון

וניל טרופי
וניל טרופי
26/05/2024 2:24:10

כל מי שראה את הדראפט ב 2018 לא האמין לשטויות שעשו פניקס סקרמנטו אטלנטה וממפיס, אחת אחרי השנייה דילגו מעל לוקה ובחרו שחקנים טובים אבל לא משני מציאות. אני עדיין מאמין בטריי יאנג שיש לו פוטנציאל להיות אלוף גם באטלנטה. הכל זה שאלה של הנהלה, כמה רחוק היא רוצה ללכת. טריי עם יאניס ויקטור או אפילו דיאנדרה אייטון פלוס עוד חיית צבע יכול להביא נחת לאטלנטה אבל כנראה שלא יקרה והוא יזכר בתור כריס פול. אם קיירי יכול להתאמץ בקבוצה חדשה גם טריי יכול.

דוקטור רזי הופמן
26/05/2024 6:47:03

לא יודע אם יש בתרה פוטנציאל לאלוף, הוא נראה לי כמו אחד שיבעט תמיד בדלי.

yaniv
yaniv
26/05/2024 11:42:44

ממפיס רק לא קשורה,אטלנטה בחרה לפניה.
זה היה כזה הזוי כי הייתי בטוח שכולם רוצים לבחור את לוקה.פיניקס אז הביאו את המאמן שלו בנבחרת-כאילו יותר מזה זה רק למנות את אבא של גילן ברונסון לעוזר מאמן בניקס.
סקרמנטו-כאילו הGM הוא סרבי שמבין משהו בכישרונות מזרח אירופאיים.הייתי די בהלם שהוא נבחר רק שלישי

אשך טמיר המקורי
26/05/2024 8:14:12

אחלה פוסט
קבוצה מחורבנת
אין שם כלום.
שהעכברוש יגיע ללייקרס כמו שהצעת.
אם הוא מגיע לספרס סיימתי איתם.

דוקטור רזי הופמן
26/05/2024 8:16:43

אחי, מדוע אתה כל כך קיצוני?
גם ככה הסיכוי שיגיע אליכם קלוש.

אשך טמיר המקורי
26/05/2024 8:24:50

שיקוצים קיצוניים דורשים מעשים קיצוניים.
הוא גרוע גם מקצועית וגם אישיותית.
אני לא כמו אוהדי הלייקרס שבלעו את השקץ והמשיכו לעודד את הגועל נפש שיצר

אופיר נ.
אופיר נ.
26/05/2024 8:25:59

פוסט מצויין, תודה רבה S2M.

לדעתי אם אטלנטה תיפטר מהעכברוש, תמורת נכסים צעירים ועתידיים,
היא תוכל לשקם את עצמה.
לא חושב שהיא צריכה להחליף גם את דג'ונטה מורי במקביל (לפחות לא בנקודת הזמן הזו),
עד שיימצאו לו מחליף נורמלי.

גם את קפלה הייתי מטריד, לא מצדיק את הכסף.
מזכיר לי בסגנון המשחק שלו את ביומבו, סנטר של האסל וניתור, עם מעט משחק התקפה מעל הטבעת ותו לא.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

בפועל יש להוקס רק את הבחירה הראשונה.לא הייתי מוותר עליה כי יכול להיות שבהרבה מזל יפול שחקן טוב.את יאנג אני משאיר כי אין לו שוק הליגה מלאה בגארדים טובים,חלקם גם שומרים טובים מה שיאנג לא.משאר הסגל יש לעשות טרייד של שחקנים בינוניים שלי בשחקנים בינוניים אחרים.
שאלתי את יאנוש חברי הטוב.מה ההבדל בין אשתך השלישית והאישה הראשונה.הוא ענה בפשטות, קודם כל השמות שונים,ובין לבין יש תקופת אשליות.

יאפ
יאפ
26/05/2024 9:46:52

לא יודע למה אבל יש לי הרגשה שבעונה הבאה גובר יהיה באטלנטה, זה המהלך שהם יעשו

Smiley
26/05/2024 11:33:27
Reply to  יאפ

למה שהטימברוולבס, לאור ההצלחה העונה, יוותרו עליו?

יאפ
יאפ
26/05/2024 14:26:30
Reply to  Smiley

סוויפ לדאלאס והם ירגישו שצריך שינוי, קאט או גובר ישלמו את המחיר, ההתנהלות של אטלנטה עד כה היא לא הכי חכמה, מארי+ בחירות לדעתי יעשו את העבודה
אבל זה סתם ניחוש שלי שלא מבוסס על כלום

yaniv
yaniv
26/05/2024 11:40:08

תודה על הפוסט.
אטלנטה חייבים להטריד את מארי ויאנג כאשר המטרהע שלהם כמה שיותר בחירות.בחירה ראשונה בדראפט הזה ושחרור הכוכבים יוביל מן הסתם לבחירה גבוהה גם בדראפט הבא ואז יוכלו להביא למשל את קופר פלאג.לא ראוה ברירה אחרת שיש לאטלנטה

explayer
explayer
26/05/2024 13:01:13

אתה מעדיף לדון בהגנה של טריי מלצפות בחדשות. זה פשוט כי בניגוד לצבא מסוים, הוא לפחות נמצא במגרש במקום ובזמן .
ולצבא הזה משלמים עשרות מיליארדים בשנה, ואפילו הכניסו את המילה "הגנה" לשמו.

דדי
דדי
26/05/2024 15:44:05

הם רוצים להטריד את יאנג.

ג'סטין קייס
ג'סטין קייס
26/05/2024 17:22:59

אפשר להוציא חולצה של הופס עם הכיתוב "המצב בארץ כל כך מסריח שעדיף לכתוב על ההגנה של טרי יאנג מאשר לראות עוד חדשות"?

thetroll
thetroll
26/05/2024 20:25:45

תודה. הבעיה עם אטלנטה היא פשוטה מאוד : פשוט קבוצה לא מעניינת. אחרי שהבנו את הסיפור עם העכברוש אני לא חושב שקרה שם דבר מעניין אחד בשנים האחרונות. אולי מארי אבל גם זה סיפור שתוך כמה חודשים קלטנו את הפרנציפ שלו. גם כשאתה רוצה לכתוב עליהם משהו אין מה. שעמום.