פריוויו פלייאוף 2024 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר נגד ניו אורלינס פליקנס / תומר שנאן

עונת הפלייאוף הגיעה, ואיתה מצ'אפ מסקרן בין שתי קבוצות איכותיות שבהחלט יכולות לספק לנו סדרה מעולה. אז למה אפשר לצפות מהמצ'אפ בין הפליקנס לת'אנדר? בואו נעשה קצת סדר.

נתחיל מציון המובן מאליו, לת'אנדר הייתה עונה חלומית. הולמגרן התאים לקבוצה כמו כפפה ליד, שיי הצליח לעשות קפיצת מדרגה נוספת, הצעירים המשיכו להתפתח, ג'יילן וויליאמס הוכיח פעם אחר פעם שהוא אקס פקטור רציני והקבוצה מגיעה לפלייאוף עם יתרון ביתיות לאורך כל סדרות המערב.

הפליקנס לעומת זאת חוו עונה מעט הפכפכה שהסתיימה בפלייאין. הטריו של זאיון-אינגרם-מקולום לא עובד כפי שציפו שיעבוד וגם בעונה בריאה יחסית של הקבוצה, ולחבורה יש לא מעט התאמות שהיא צריכה לבצע בכדי לצאת מהסדרה עם 4 ניצחונות. בטח עם העובדה שזאיון לא יהיה כשיר לכל הפחות לתחילת הסדרה בין הקבוצות.

אז למה לפליקנס בכל זאת יש יכולת לנצח את הת'אנדר? בעיניי התשובה טמונה לא מעט בהרברט ג'ונס ויונאס ולנצ'ונאס. ג'ונס הוא מסוג השחקנים שכל קבוצה צריכה. קלע אמין מרחוק שגם סיוט עבור גארדים בהגנה. שיי סבל ממנו במצ'אפ ביניהם במהלך העונה. ג'ונס הותיר אותו על 5 מ-14 מהשדה, הצליח להגביל אותו כמו שמעט מאוד שחקנים הצליחו לאורך העונה. אני סקפטי בנוגע ליכולת שלו להגביל אותו לאורך כל הסדרה אבל מספיקים שני משחקים בהם שיי לא יצליח להביא את הדברים שהוא מביא בדרך כלל עבור הקבוצה, יחד עם שחקן או שניים נוספים מאוקלהומה שיהיו ביום פחות טוב אל מול יום טוב של אינגרם, מקולום או אפילו הרב עצמו ודברים לגמרי יוכלו להיראות אחרת.

לולנצ'ונאס תהיה משימה לא פשוטה גם כן, הוא יצטרך להגביל התקפית את הולמגרן. בעוד שבמצ'אפ ביניהם מתחת לסל של אוקלהומה אני צופה הצלחה לוטרן של הפליקנס, בצד ההגנתי הוא יצטרך להתמודד עם גבוה פעלתן ונייד שיודע לסיים גם סביב הטבעת וגם מחוץ לקשת השלוש. יונאס הוא שועל קרבות ותיק ואני מאמין שהוא יצליח להראות לת'אנדר שיש לו אס או שניים בשרוול, אבל עדיין הוא נחות אל מול הכשרון של צ'ט.

האקס פקטור בת'אנדר לדעתי, לפחות בתחילת הסדרה, בהחלט יכול להיות וויליאמס. ללא זאיון אין לפליקנס שחקן עם יכולות פיזיות שיוכל להאט אותו, ובמשחקים בהם שיי והולמגרן יתקשו וויליאמס ככל הנראה יהיה מי שיצפו ממנו להוביל מעצם היותו הקלע השני בטיבו בקבוצה בהיבטי כמות נקודות למשחק העונה.סך הכל נראה ששתי הקבוצות הן די תמונת מראה אחת של השנייה עם שינוי בעמדת הסנטר. שיי מול מקולום, ג'ונס מול דורט, גידי מול אינגרם וג'יי-דאב מול זאיון. ההבדל העיקרי הוא שאוקלהומה כשרונית יותר, עקבית יותר, מחוברת יותר ובסופו של יום איכותית יותר.

אני צופה כאן ניצחון של הת'אנדר ב-5 או ב-6 משחקים. אבל גם במקרה של סוויפ ג'נטלמני כל משחק יהיה מלחמה, ההפרש יהיה חד ספרתי והמשחק יהיה מאוד מהנה לצפייה.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה תומר.
    הרבה תלוי בשאלה איך אוקלהומה יתמודדו עם זה שהם פייבוריטים, ויש עליהם לחץ וציפיות. יהיה להם זמן להתאקלם והם ינצחו 4- 2 לדעתי, ואז בסיבוב השני הם ישובו לעמדה המוכרת של האנדרדוג, למרות יתרון הביתיות.

  2. אם ווילימאסון חוזר למשחקי הבית בכושר סביר
    תגידו שלום לאוקלהומה
    היא אמנם ראשונה אך הפערים בעונה הסדירה מינורים
    אין לה אף שחקן שלקח טבעת בניגוד לאחרים במערב
    ולכן היא לא תגיע רחוק השנה גם אם תנצל את הפציעה של ציון היא תעוף בסדרה הבאה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט