הסאנס והקינגס עדיין ראש בראש, הניקס מנצחת בדרבי ובלי הג׳וקר יש פורים שפיל לדנבר בניצחון החמישים העונה / אבי טרכטמן

נעשה בקצרה ונתחיל:

ניקס 105 – נטס 93

במשפט ארוך אחד: במשחק לא גדול של ברונסון, הניקס נקלעו למשחק צמוד עד הרבע האחרון. אבל אז דיוינצ׳נזו (איזה פספוס של הווריורס…) השתלט על המשחק כשהוא קולע 13 נקודות ברבע ומראה לברוקלין שלניו יורק יש בעל בית, והבעל בית הזה גר במנהטן.

בניקס, דיוינצ׳נזו סיים עם 31, 6 ריב׳, ו 5 אס׳. מקברייד קלע 6 שלשות ו-26 נקודות. הרטנשטיין (9 ריב׳) וברונסון (8 אס׳) 17 כ״א. הארט כהרגלו נתן בריבאונד עם 13.

בנטס, קאם תומאס עם 19 ו-6 אס׳. ברידג׳ס עם 18 ו-5 אס׳. קאם ג׳ונסון קלע 13.

סקרמנטו 109 – אורלנדו 107

במשפט ארוך אחד: עם 25 שניות לסיום, היתה זו אורלנדו שהובילה בנקודה. אבל שלוש החטאות באותה התקפה, אחרי שני ריבאונד התקפה של המג׳יק נתנו את סיום המשחק לסקרמנטו. שתי קבוצות המשחק נמצאות כעת חצי משחק אחרי מתחרותיהן ממזרח (הניקס) וממערב (הסאנס)

בסקרמנטו – פוקס עם 31, 8 ריב׳ ו-3 חט׳. 22 לקיגן מורי עם 6-7 מהשלוש. הפעם אין ט״ד לסבוניס אבל יש 21, 14 ו-8 ואילו קיונטה אליס שקלע עונשין בקלאץ׳ סיים עם 19, 5 ריב׳ ו-6 אס׳.

באורלנדו היה זה יהונתן יצחק שהוביל את הקלעים כולם עם 25 ב 10-13 מהשדה. בנקרו קלע 22. פ. ווגנר קלע 18 וק. אנתוני (השם נתן השם לקח בדקות הסיום) הוסיף 16 עם 7 ריב׳ ו 6 אס׳.

אטלנטה 132 – שרלוט 91

במשפט ארוך אחד: דג׳ונטה מארי גמר הלכה למעשה את המשחק כבר ברבע השני, אחרי בערך 16 דקות שוויוניות. מהרגע שמורי קלע שלשה שקבעה 39-42 ושברה את השווויון המשחק הזה הפך להיות גארבג׳. אטלנטה עם ניצחון חשוב שמשאיר לה תקווה למקום התשיעי, שרלוט כבר מזמן בים.

באטלנטה, דג׳ונטה נתן משחק נהדר של 28 נק׳ ,12 ריב׳, 7 אס׳, 5 חט׳ ו-7 שלשות מתוך 9 נסיונות. ברונו פרננדו שנדמה לי שפעם היה שכן של מנחם קלע 25 ב 11-14 מהשדה. גארי מת׳יוס קלע 20 ודאבל פיגרים היו גם לקפלה (10 ריב׳), בוגדן בוגדן והאנטר.

שרלוט הובלה על ידי מכה הנשים שדריימונד אוהב שקלע 27 נקודות. ברנדון מילר קלע 13, ניק ריצ׳רדס 12 וגם 16 ריב׳. כמו כן לברטאנס נרשמה מסירה (אם כי לא אסיסט. אל תגזימו).

וושינגטון 112 – טורונטו 109

במשפט ארוך אחד – במשחק בין שתי קבוצות שכבר חולמות על הים, וושינגטון שאשכרה ניצחה משחק שני ברציפות !! ועוד במשחק שבו דני אבדיה שלנו היה השחקן הכי טוב של הקבוצה. אם כי בסופו של דבר, מה שניצח את המשחק הצמוד למדי עד סופו היה רבע אחרון גדול דווקא של קוזמה ושלשה של קיספרט שקבעה 8 הפרש ממנה טורונטו כבר לא חזרה.

את וושינגטון כאמור הוביל אבדיה עם 22, 13 ריב׳, 5 אס׳, אבל כרגיל רק 50 אחוז מהעונשין…. פול מסר 12 אס׳ וסיים עם 18 נקודות, כמו קיספרט. קוזמה שהוריד 9 ריב׳, קלע את רוב 16 הנקודות שלו ברבע האחרון. ריישואן הולמס קלע 15 והוריד 14, וגם באגלי נתן בדאבל פיגר עם 8 ריב׳.

בטורונטו בלט גארי טרנט שאמנם בעיקר זרק במשחק (26 פעמים, 1-7 מהשלוש) אבל סיים עם 31 נקודות, כי בסופו של דבר, אין ואקום בכדורסל. ז״ין קלע י״ז. אוליניק עם 14 נק׳, 6 ריב׳ ו 10 אס׳. אגבג׳י קלע 12 וברוס בראון הוסיף 11.

בוסטון 124 – שיקגו 113

במשפט ארוך אחד – במשחק שאשכרה ראיתי (טוב, כמעט את כולו, בכל זאת צריך לשמור על הילדה), היה טוב, היה צמוד, ולרגע אחד לא היה לי שום ספק שבוסטון תנצח כי היא פשוט קבוצה טובה יותר, וביום שבו הורפורד והאוזר הם הגיבורים למרות היעדרם של כמעט כל מי שחשוב בסלטיקס (בראון, הולידיי והיוניקורן) נעדר.

את הסלטיקס הוביל כרגיל טייטום שנתן בעיקר מחצית ראשונה טובה, ואז קצת נח, אבל סיים עם 26. האוזר והורפורד קלעו 23 כ״א, כשהקשיש גם מוסיף 8 ריב׳ עם 5-10 מהשלוש, והלבן מגדיל לעשות עם 7-8 מחוץ לקשת. דרק וויט היה טוב עם 17 ו-6 אס׳. פריצ׳רד היה טוב עם 15 ו-8 אס׳. וקורנט שפעם היה סטרץ׳ 5 ובעונה האחרונה זורק רק מה-2, קלע אמנם רק 8 אבל נתן שיא אישי של 14 ריב׳.

דרוזן בצד השני, אמנם סיים יותר מדי התקפות כשהוא מוסר בשבריר השניה האחרונה אחרי שהוא כבר עולה לזריקה, אבל בכל זאת סיים עם 28 נקודות ו-9 אס׳. 14 כ״א היו לווצ׳ביץ׳, דוסמונו וקארוסו ודאבל פיגרים היו גם לקובי וויט (10 אס׳), לדיילן טרי (שהוא אגב, אחלה שחקן. די התלהבתי ממנו) ולטורי קרייג.

שיקגו עשויה להסתבך עם אטלנטה בעקבות ההפסד למרות שיש לה עדיין פער של 2.5 משחקים. בוסטון שמצאה את הספסל שלה, בדרך לאליפות.

יוסטון 147 – יוטה 119

במשפט ארוך אחד: 47 – > 85 –> 122, אלו היו מספר הנקודות שיוסטון קלעה לאחר הרבע הראשון, השני והשלישי במשחק שבו יוטה שכבר נקלעה לפיגור של יותר מ 25 נקודות בסוף הרבע הראשון, כנראה לא הפריעה יותר מדי. יוטה כבר מזמן באס״ק, אבל יוסטון שנראית טוב יותר ללא שנגון, עוד עלולה למצוא את עצמה בטעות בפלייאוף במקום הווריורס שמובילה עליה רק במשחק וחצי כרגע.

את יוסטון הוביל כרגיל (כלומר, כרגיל, מאז ששנגון נפצע) ג׳יילן גרין שעוד נראה בטעות כמו אחד הגארדים הטובים בעולם בחודש האחרון עם 41 ו 7-11 מהשלוש וגם 15-22 מהשדה. ון וליט הגדיל לעשות עם 10-15 מהשלוש אבל רק עוד סל שדה אחד וגם 34 נקודות ו-7 אס׳. ג׳ף גרין קשישא קלע 21, דילון ברוקס 12. תומפסון בעיקר נתן בריבאונד (10) ובאסיסטים (6)

ביוטה מנגד, קולינס עם 25. סקסטון עם 20 נק׳ ו-8 אס׳. ססנבאו קלע 16, ג׳ורג׳ עם 15. קסלר שבהחלט נותן עונה שניה לא משהו יחסית לראשונה עם 12, 9 ריב׳ ו-3 חס׳. 12 גם לקירה לואיס.

פניקס 131 – סן אנטוניו 106

במשפט ארוך אחד, אף אחד בספרס לא שיחק יותר מ-25 דקות, כולל וומבניאמה במשחק שהיה גארבג׳ עוד לפני שהוא התחיל, בין קבוצה שצריכה את המקום שהולך ישירות לפלייאוף ולא לפלייאין ובין קבוצה שרוצה עוד בחירה מס׳ 1 בשביל לעזור לוומבי לנצח מתישהו בחיים.

בפינג פונג הקלעי המוביל של פניקס, היה זה הפעם בוקר עם 32, 7 ריב׳ ו 9 אס׳. דוראנט קלע 25 ב 12-16 מהשדה. ביל עם 13 נק׳ וגם 12 אס׳. גורדון, בולבול ויובנקס הוסיפו דאבל פיגרים בערב שבו גרייסון אלן דווקא לא הורגש.

מנגד, קלדון ג׳ונסון קלע 14, וומבי נתן 13 ב-21 דקות ודאבל פיגרים מינימליים יחסית היו גם לווסלי, קולינס, ג׳ונס והגרוזיני. ואסל במשחק נפל (לא שזה משנה) עם 2 נקודות בלבד.

דנבר 114 – פורטלנד 111

בשני משפטים קצרים: בדרבי הבירה (= שתי ערי הבירה… שיכר.. הטובות בארה״ב) ובמשחק הגארבג׳ האחרון בין קבוצה שרוצה להבטיח את המקום הראשון לבין קבוצה ש…

רגע, רגע, רגע. באוזנייה מספרים לי שפורטלנד אשכרה ניסו לנצח את המשחק מול דנבר נטולת יוקיץ׳ ומארי, ולא רק שהיתה בשוויון עם 9 דקות לסיום המשחק אלא אשכרה נאבקה עד הסוף. מדהים. לא שזה משנה להם, כי דנבר כן שמרה על יתרון קטן לאורך הרבע האחרון עד להפרש בן 12 נקודות עם שלוש דקות לסיום, פורטלנד בסופו של דבר ניסתה וניסתה אבל למרות 6 נקודות של הרוקי הקצת מאכזב סקוט הנדרסון בחצי הדקה האחרונה פשוט לא הצליחה לצמק אותו מספיק.

דנבר הובלה על ידי רג׳ י ג׳קסון (23), ארון גורדון (22, 12 ריב׳). כריסטיאן בראון קלע 17 עם 8 ריב׳ -6 אס׳ (יהיה נחמד לראות את המצ׳ אפ שלו מול פריצ׳רד בגמר הליגה…). קיי.אפ.סי (הטעות אצלי) וגם ג׳ילספי, דיאנדרה ג׳ורדן הזקן ממש (8 ריב׳) ופורטר ג׳וניור הצעיר יחסית (9 ריב׳) נתנו דאבל פיגרים שכאלה.

פורטלנד לעומתה ראתה משחק שיא כאמור מסקוט הנדרסון (22 נק׳, 6 אס׳9 אבל הובלה דווקא על ידי ריאת׳ שקלע 24 והוריד 8 קרשים. קמארה קלע 16 עם 7 ריב׳ ו 6 אס׳. ג׳בארי ווקר עם 15. בנטון עם 14 והתאום של קיגן מורי קלע 11.

דנבר הגיעה ל-50 נצחונות. פורטלנד… פחות.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה טרכטמן
    לסלטיקס יש ספסל מצוין שיכול לתת לכוכבים דקות מנוחה בפלייאוף.
    בעיקר פריצארד והאוזר. הסלטיקס ודנוור יכולים לתת מנוחה לכוכבים ועדיין לנצח.
    האמת שהכיף הכי גדול זה לא לראות את הכוכבים אלא את מה שיש מאחוריהם והמה הזה ממלא היטב את המקום.
    הסלטיקס לא ליקקו דבש הלילה אבל עשו את זה כמו גם דנוור.
    מניח שבמשחקים האחרונים של העונה הסלטיקס יתנו הרבה יותר מנוחה לחמישייה כי יתרון הביתיות יובטח לאורך כל הפלייאוף. מאמין שאותו הדבר יהיה עם דנוור כשהם יתפשו את אחד משני המקומות הראשונים. מאמין שיגמרו במקום השני אחרי אוקייסי.

    1. פריצ'ארד יועלם כמו ץמיד בפלייאוף ולגבי האוזר היד שלו תשמור אותו על הפרקט אבל השאלה לגביו זו ההגנה.
      כשהשלשות נכנסות קל להתלהב מהספסל – כשהן לא הדברים נראים הרבה פחות ורודים.

      1. אני לגמרי חולק עליך. השנים האלה לדעתי יפתיעו לטובה.
        אם שמת לב, זה לא רק שלשות. חוץ מזה שפריצארד השנה מתגלה כבעל אופי חזק. מאמין שיש לי קצת יותר שעות פריצארד מלהופסניק הממוצע.

        1. פריצ'ארד ישחק בפלייאוף, יהיה מאוד מוזר אם לא. האוזר זה כמו שגילרי אמר. לפעמים הוא נראה כמו קליי בשיאו אבל לרוב לא. הבעיה היא שאין הרבה חוץ מיזה, בריסט שחקן חביב מינוס מינוס קורנט אחלה בחלה עושה מה שהוא יודע נותן גוף אבל תכלס מאוד מוגבל. אל הורפורד (אם לא פותח) משחק טוב לאחרונה אבל הגיל תפס אותו. קיצר, הספסל לא גרוע כמו שחשבנו אבל רחוק מלהיות חזק.

  2. מקווה שיוסטון יצליחו להיכנס על חשבון גס שכבר גמורה חוץ מסטף כולם קטנים עייפים בלי רגליים וגרין הנגר וקר עם אותה הקונספציה לא צריך גבוהים ופיזיות פשוט נקלע יותר שלשות. עם נגר כמו דריי זה 4 על 5 גם ככה.
    בכל אופן הטראקרס ינגבו את גס בפליי אין.

    יוסטון עם הרגליים הצעירות ואורך יותר מרעננת מעניינת ומסקרנת במיוחד מול הטראקרס הזקנים. ידוע שידביקו עבירות אוויר לילדים שלהם מול השקץ ודיוויס אבל הם עוד יכולים להריץ אולי את הטראקרס ולהפיל אותם. בכל מקרה הם הרבה יותר מסקרנים מאשר הגופות של גס.
    יוטרד קרי לפילי לאלתר חבל לבזבז אותו שם.

    1. חחח, כמו קר שמעלה בחמישיה רוקי שלא היה מסוגל לדבריך לשחרר זריקה ביורוליג על חשבון שני שחקני היכל תהילה עתידיים…

  3. דוס מקברייד לא ירד מהפרקט הלילה. אירוע נדיר בחמש עונות האחרונות. זו רק הבפעם הרביעית שזה קורה ולמעט שחקנים של תיבס זה בדרך כלל במשחק האחרון של העונה או כשכל השחקנים פצועים…
    אבל היו גם מקרים ששחקנים עשו את זה ליותר מזמן משחק רגיל.
    אז מי השחקן האחרון להיות על המגרש משחק+הארכה בלי לקבל מנוחה (רמז הוא עשה את זה לצד שחקן של מכבי).
    ומי השחקן ששיחק הכי הרבה דקות בלי לרדת מהמגרש בעידן שאחרי איחוד הליגות (בשנות ה-60 זה היה מאד נפוץ).

    1. לא יודע, אם אנונובי ורנדל יגיעו בריאים לפלייאוף, הניקס יהיו קבוצה דיי קשוחה שיכולה לדעתי להעפיל לגמר מזרח.

  4. האחוזים של הטריו של פיניקס פסיכיים! מדובר בשחקנים שמוגדרים 1-2-3 גג 4
    אם יצליחו לחבר בפלייאוף 4 משחקים באיזור הזה בסדרה, יהיה קשה לעבור אותם. אבל קודם שיגיעו לפלייאוף…
    הטנקינג הדו-שנתי של הספרס זה דבר בזוי… אנטי-ספורט
    ושמעון צודק – ג״ס גופות סטף חייב לעוף משם. דחוף

  5. השוורים בצלילה, אבל פליי-אין זה גם ככה התקרה שלהם. עוד עונת למלמ של סוף לא טוב לפרוסס של הביג 3 שהתבררו כמדיום למעט הבלחות של דרוזן. עונה שבה הקשישים סוחבים, קצת לפתח את הצעירים, להתקפל בפני הגדולות ולנצח נמושות. בקובי וייט, חסה עם רגלים, ננוחם

  6. תודה על הסיקור.
    יוסטון נראית אש, וכל זה בלי שנגון. שנה הבאה היא תאיים ברצינות על הפלייאוף. העתיד נראה ורוד (או אדום במקרה שלהם).

    1. לא רק בלי שנגון – הם משלב מוקדם בעונה גם בלי איסון, ולאחרונה גם בלי וייטמור. כל השלושה האלה מוכשרים מאוד. אבל בינתיים אין ספק שגרין, תומפסון וסמית׳ לוקחים יפה את המושכות. במיוחד גרין שהיה נראה אנמי מאוד עד האולסטאר, אבל קיבל כנראה כאפת התפכחות והשתפר משמעותית עוד לפני הפציעה של שאנגון, ועכשיו הוא בכלל פורץ. גם ואן-וליט חזר לתת תפוקה טובה. יודוקה יצטרך לעשות טוב-טוב חושבים בקיץ לגבי איך לשלב משחק התקפה נורמלי כשגם גרין ושם שנגון בחמישייה. מה שנקרא – כל החתיכות של הפאזל שם, אבל להרכיב אותו זה חתיכת סיפור.

    2. אה וחשוב גם לציין את אנקל ג׳ף ואת ג׳וק לנדל שממלאים יפה את החלל מתחת לסל. לנדל דיי נשכח על הספסל, והפציעה של שאנגון הוציאה אותו מהבוידעם מה שנקרא, והוא מוכיח שהוא יכול להיות גבוה מחליף דיי מועיל סך הכל.

      1. הייתי בטוח שלנדל יקבל הרבה יותר דקות ויודוקה מעדיף לעלות עם סמית׳ כסנטר. גרין פשוט נהדר אבל בובי אתם חייבים לשפר את ההגנה

        1. ההגנה באופן כללי השתפרה פלאים לעומת שנה שעברה. מהבחינה הזאת יודוקה עושה עבודה מעולה. בנוסף כמו שציינתי מצבת הפצועים כוללת מזה הרבה זמן את איסון, שאמור להיות אחד השומרים הבכירים בקבוצה הזאת – בהנחה ויחזור עונה הבאה בכושר, ההגנה של יוסטון תשתפר עוד יותר. האתגר לדעתי עבור יודוקה יהיה איך לשלב נכון במשחק ההתקפה את שאנגון וגרין, ואם זה לא עובד – יצטרכו לשלוח בטרייד את אחד מהם בתמורה לפרוספקט אחר שיכול להשתלב עם מי שיישאר.

          1. אני לא בטוח (ממה שראיתי) שזה דווקא יודוקה אלא יותר שחקנים ששומרים כמו ברוקס והאטיטיוד שלו, ואן ליט ששומר טוב על גארדים ותומפסון twin יחד עם ההתבגרות של כולם. תכלס הסגל הזה שווה פלייאוף כבר השנה

          2. ההגנה של ווייטמור ב-3 חודשים כמעט ששיחק הייתה מדהימה.
            בכלל אחרי ג׳י ג׳י ג׳קסון הוא הגניבה בדראפט הזה.
            אני עד היום לא מבין איך לא נלקח 4.

            יודוקה עושה לדעתי אחלה עבודה, בעיקר בניהול הנכון של הוורקלואד שהוא שם על הצעירים והשימוש הנכון בהם, כל אחד לפי מה שהוא יכול להציע.

            1. בסוף הרבה קבוצות ויתרו עליו כי נרתעו מדוח רפואי שהעלה סימני שאלה על בריאות הברכיים שלו. ומה אתה יודע? עכשיו הוא בחוץ בגלל כאבי ברכיים.. מקווה שהוא יכול להתגבר על זה ולפתח קריירה נורמלית, כי הכשרון הגולמי בהחלט שם. מה שאותי הרשים זה שהוא יודע לתפור גם שלשות בדיוק משביע רצון (אזור ה-36%-37%). ככה שלא רק שהבן אדם בנוי כמו טנק וקשה לעצור בדרך לסל, הוא גם יכול לרווח יופי את המשחק. אם יצליח לפתח גם ראיית משחק ומסירה השמיים הם הגבול, אבל בפועל עד כה הוא דיי בולהאגר.. נראה אם יתגבר על זה או לא.

    1. את האמת הקליעה שלו מ-3 לא הפתיעה אותי בכלל, כשיצא לי לראות אותו לפני הדראפט הוא נראה לי שחקן עם מכניקת זריקה בריאה לאן ביי אי כולל שחרור נכון ובעיקר שימוש טוב בגודל שלו כדי לייצר את הספייס לזריקה.

      הדבר הכי מרשים בו זה היכולת לתקוף את הסגל אוף דה בול עם הסייז הזה.
      אבל בחמישיות שניות הוא גם מסוגל לכדרר ולנהל את ההתקפות כולל לייצר לעצמו ולרווח את המשחק.
      מבחינתי גם עם ברכיים חשודות הוא היה צריך להיות טופ 5 בדראפט האחרון.

      אני זוכר שבשבוע האחרון שלפני הדראפט גם אמרו שכל מיני אקסקיוטיבז בליגה לא היו מרוצים מהראיונות איתו….רק מראה כמה כל הטררם והקרקס הזה סביב כל ה״אנשי מקצוע״ הוא נופח מעל לכל רף הגיוני….
      העיקר גריידי דיק והאחים תומפסון ממש הרשימו אותם בבגרות שלהם, הראשון יהיה ״רג׳י מילר בטוח מהרגע הראשון והאחים האלה אולסטארים בפוטנציה וסקוט הנדרסון הוא בכלל ראסל ווסטברוק נמוך…כן, ברור.

      1. אגב, כמו ג׳י ג׳י ג׳קסון פשוט לא השתמשו בו בתפקיד המתאים במכללה.
        צריך להיות חד מספיק כדי להבין מצפייה בכשרון הזה מה הוא יתן בnba ולמה זה לא נראה ״נכון״ בקולג׳ים.

        למשל, בעונה הנוכחית, ברור לגמרי שקודי וויליאמס כשרון גדול מאוד ביחס לכשרון שיש בדראפט למרות יוסג׳ נמוך מהספסל בהתקפה של קולרדו השנה. עם האיכויות שיש לו הוא פוטנציאל גדול לרמה של הnba הרבה יותר מלמשחק של הקולג׳ים.

        1. טוב למען האמת אני באופן אישי מעולם לא עקבתי כל כך אחרי כדורסל מכללות. אבל כמו כל מחזור, תמיד יש באסטים במקומות גבוהים ומציאות במקומות נמוכים..
          ליוסטון בהחלט היה מזל גדול אבל שהוא נפל להם לבחירה ה-20. ותודה לקליפרס שהיו מוכנים לקבל את אריק גורדון תמורת סוואפ על בחירה שהייתה ליוסטון ממילווקי, ששיפרה אותם ב-10 מקומות.

    1. הם הבטיחו לעצמם את המקום הראשון ולכן המטרה היחידה שלהם עד סוף העונה זה לתת כמה שיותר מנוחה לשחקנים ושלא יהיו פציעות מיותרות

    2. אני מדבר על זה כבר כמה שבועות.
      הפצוע היחידי הוא הולידיי כל השאר בלואוד לפי איזהשהוא הגיון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט