ההצגה הכי טובה בעיר / מיכל קארו

ההצגה הכי טובה בעיר / מיכל קארו

קייטלין קלארק היא ללא ספק ההצגה הכי טובה והכרטיס הכי יקר בכל עיר אליה היא מגיעה. בעונתה הרביעית עם אוניברסיטת איווה קלארק היא הדבר הכי חם בספורט האמריקאי כיום. תורים ארוכים, מחירי כרטיסים גבוהים, ילדות וילדים, הורים, נשים וגברים כאחד, כולם רוצים לחזות במלכת המכללות צולפת ממרחקים אדירים ומחלקת מסירות יְפֵיפִיות.

היום (יום א'), אם לא יקרה משהו באמת יוצא דופן, אמורה קייטלין קלארק לרשום היסטוריה (והיסטריה) נוספת בכדורסל המכללות. קלארק רחוקה רק 18 נקודות מהמקום הראשון בטבלת קלעי כל הזמנים, כאשר בראש הטבלה ניצב כבר למעלה מ-50 שנה אגדת הכדורסל "פיסטול" פיט מארביץ', ששיחק בלואיזיאנה סטייט בין השנים 1967-1970 וקלע 3,667 נקודות.

כוכבת נולדת

קייטלין קלארק נולדה בדה מוין, איווה בשנת 2002. אביה, ברנט קלארק, מנהל מכירות בחברה לציוד חקלאי, אשר שיחק כדורסל ובייסבול בצעירותו, ואימה אן, מנהלת שיווק בעברה. קלארק היא האמצעית בין שני אחים.

בגיל 5 נדבקה בחיידק הכדורסל ונאלצה לשחק עם הבנים, מכיוון שלא הייתה קבוצה לילדות בנות גילה באיזור מגוריה. כבר כשהייתה בת 13 שיחקה נגד שחקניות כיתה י"ב שהיו גדולות ממנה, ולא רק בגיל. קלארק משכה את תשומת ליבן של מספר מכללות עוד כשהייתה בכיתה ח', כאשר קיבלה את מכתב ההתעניינות הראשון שלה מאוניברסיטת מיזורי סטייט. בשלהי 2019 ולאחר שסיימה תיכון, הודיעה כי היא תשחק עבור אוניברסיטת איווה, אף על פי שקיבלה הצעות מאוניברסיטאות נוספות. קריירת כדורסל המכללות שלה התחילה מול יציעים ריקים מאוהדים עקב מגבלות מגפת הקורונה.

מרץ המשוגע

פָאסְט-פוֹרְווֹרְד 4 שנים ־ קייטלין קלארק כבר הרבה יותר מ"רק" כוכבת מקומית מעיר קטנה במדינת איווה. עם קריירת מכללות אדירה שכוללת הישגים רבים, ביניהם; השחקנית הראשונה אי פעם בכדורסל מכללות נשים/גברים עם 3,000 נקודות ו-1,000 אסיסטים, מקום ראשון ברשימת *הקלעיות* של כל הזמנים, הכי הרבה שלשות בעונה אחת, הובילה את איווה לגמר המכללות לראשונה בהיסטוריה של האוניברסיטה, אוטוטו תתקע יתד במקום ה-1 בטבלת *הקלעים* של כל הזמנים, בקיצור – קצרה היריעה מלהכיל.

הייתה זו כנראה יד הגורל שהתערבה כך שהמשחק בו אמורה קלארק לשבור את שיאו ההיסטורי של מארביץ' יוצא ב-Senior Day שלה. "יום הבוגרים" ־ היום בו מתקיים משחק הבית האחרון של הקבוצה בעונה הסדירה. לפני המשחק או לאחריו נערך טקס פרידה מותיקי הקבוצה.

משחק בית אחרון בעונה הסדירה, שבירת שיאו של מארביץ', יריבה מרה בדמות אוהיו סטייט, והעובדה שקלארק הודיעה בחמישי שהיא נרשמת לדראפט של ה-WNBA (חודש מרץ יהיה החודש האחרון שלה באיווה), הזניקו את מחירי הכרטיסים לשמיים, במה שכבר הוכתר למשחק כדורסל הנשים היקר ביותר בהיסטוריה. כל זה קורה עוד לפני שהתחיל טורניר המכללות הארצי, הידוע גם בכינוי "מרץ המשוגע", ושם בכלל הולכים להישבר שיאים חדשים של טירוף.

מחירי הכרטיסים למשחק של איווה נגד אוהיו סטייט מתחילים ב-402 דולר. יקרים יותר ממשחק NBA

ההצגה הכי טובה בעיר וגם על המסך

קלארק שוברת שיאים לא רק על הפרקט של אולם הכדורסל, אלא גם על מסכי הטלוויזיה. שש רשתות שידור שונות רשמו את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר בהיסטוריה של כל אחת מהן למשחק כדורסל נשים במשחקים של קלארק ואיווה. NBC למשל החליטה להשאיר את שידורי המשחקים של איווה בסטרימר שלה ־ "פיקוק" (במקום בערוץ הפתוח לכולם), מאמינים ובטוחים שקלארק תסייע להם להשיג מינויים חדשים. רשת פוקס שתשדר את המשחק האחרון בעונה הסדירה, בכלל הולכת עד הסוף, כאשר תשדר גם את טקס יום הבוגרים של קלארק ביוטיוב, בטיקטוק, באפליקציה ובאתר פוקס ספורט.

עוד מההשפעה הבלתי נגמרת של קלארק ניתן למצוא בכך שלראשונה בהיסטוריה של טורניר הביג טן לנשים (טורניר איזורי לפני תחילת הטורניר הארצי) נמכרו כל הכרטיסים, והצפי הוא ל-109,000 איש ואישה שיגיעו לטורניר.

בפעם הראשונה בהיסטוריה טורניר הביג טן לנשים סולד אאוט!

התירס שלנו טוב יותר

קלארק שמה סוף לשמועות והודיעה בחמישי בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר) כי היא החליטה להירשם לדראפט ה-WNBA, ושהיא תעזוב את איווה בתום העונה הנוכחית. קלארק בחרה בכוונה בטיימינג הזה, מכיוון שלא רצתה שהתקשורת והציבור יעסקו בנושא בזמן יום הבוגרים, כאשר היא וחברותיה הותיקות לקבוצה נפרדות מאוהדי איווה, ורגע לפני שהן מנסות להשיג אליפות היסטורית ראשונה לאוניברסיטה.

קלארק שמה סוף לשמועות בחשבון ה-X שלה (טוויטר)

מהרגע שקלארק הודיעה שהיא נרשמת לדראפט, קבוצת אינדיאנה פיבר (Fever) מה-WNBA רשמה עלייה כמעט בכל פרמטר אפשרי; עוקבים נוספים ברשתות החברתיות, עליה בחיפושים בגוגל, בקשות לכרטיסים למשחקים, וכדומה. אינדיאנה מחזיקה בבחירה הראשונה בדרפאט הקרוב, וכולם כבר יודעים את מי הם מתכוונים לבחור. לקלארק בהחלט יש סיכוי לשנות את ה-WNBA מקצה לקצה ולהרים את הליגה לגבהים שלא הייתה בהם מעולם, אבל זה עוד חזון למועד.

על הנייר נראה שקלארק ואינדיאנה זה שידוך משמיים ־ מדינות מידווסט קלאסיות, שמרניות, שנמצאות באיזור חגורת התירס (Corn Belt). איווה היא היצרנית מספר 1 בארה"ב בגידול תירס, אינדיאנה במקום החמישי. במשחק של איווה נגד אינדיאנה שהתקיים ב-22 לפברואר החזיקו האוהדים המקומיים באינדיאנה שלטים עם הכיתוב: "התירס שלנו טוב יותר". שידוך משמיים!

האוהדים באינדיאנה מחזיקים שלטים עם הכיתוב: "התירס שלנו טוב יותר", במשחק נגד איווה

חי חי חי

חודש אחד בלבד נשאר לאוהדי כדורסל המכללות להינות מקייטלין קלארק לפני שהיא ממשיכה הלאה. חודש מרץ 2024 הולך להיות משוגע יותר מהרגיל. ענף כדורסל מכללות הנשים נמצא בשיאו, כאשר אוהדי ספורט רבים מחכים לטורניר המכללות הארצי של הנשים יותר מאשר לזה של הגברים (מכל מיני סיבות), כולל אחד מכתבי הספורט המפורסמים ביותר בארה"ב, ביל סימונס, שאמר בפודקאסט שלו: "איכפת לי יותר מטורניר כדורסל הנשים מאשר הגברים בשלב זה של חיי… אני אותו אחד שפעם לא רצה בכלל לראות כדורסל מכללות נשים… אני מוצא את עצמי עוקב אחרי העונה הרגילה, וזה לא רק בגלל קייטלין קלארק, שהיא שחקנית המכללות שהכי כיף לראות"…

18 נקודות נגד אוהיו סטייט היום יעלו את קייטלין קלארק למקום הראשון בטבלת קלעי כל הזמנים בכדורסל מכללות גברים/נשים. עם ממוצע של 32.2 נקודות למשחק העונה, היא אמורה לעשות את זה בלי בעיה, ולא מן הנמנע שזה יקרה עוד לפני תום המחצית הראשונה. (*דיסקליימר – מארביץ' עשה זאת בשלוש עונות ולפני הכנסת קו ה-3 למשחק).

וכמו ששרה עפרה חזה ז"ל: "חי חי חי" – זה כל מה שקייטלין קלארק צריכה.

  • אם יש לכם VPN תוכלו לצפות במשחק באתר FOX Sports, בשעה 20:00 שעון ישראל.
  • לכתבות הקודמות שלי: "תופעה ושמה קייטלין" – https://hoops.co.il/?p=307769 , "קייטלין קלארק עשתה זאת" – https://hoops.co.il/?p=308216
18 נקודות מפרידות בין קייטלין קלארק לפיט מארביץ' בטבלת קלעי וקלעיות כל הזמנים בכדורסל מכללות

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. היי מיכל,

    תודה על עוד טור מצויין (את כותבת מעולה).
    ביל סימונס (שבלשון המעטה לא חובב את ליגת המכללות), אף השווה את קייטלין טרנר, לסטף קרי, בסגנון המשחק שלה,
    עם השלשות, והאסיסטים והתנועה.
    יופי של שחקנית.
    מעניין לראות איך היא תבוא לידי ביטוי ב-WNBA.

    1. כן ולא. הוא הלך לשחק בתוכנית כדורסל כושלת תחת אבא שלו (בקונפרנס אול-ווייט). זה נתן לו יד חופשית לעשות בערך הכל – וזה כולל לזרוק מעל 35 פעמים למשחק… אז כן זה הישג חסר תקדים ויוצא דופן – אבל כזה שלא הביא את הקבוצה לכלום והיה באחוזי קליעה נמוכים. בקיצור יש עוד מספיק שחקנים שהיו יכולים לעשות את זה באותם תנאים.

  2. אני מביט בתמונה של שאקיל , אני רואה תמונה של אריה יוצא לטרף
    תמונה של ויקטור , אני רואה אורך לא נגמר.
    תמונה של לברון אני רואה רוצח שכיר.
    אני מסתכל בקייטלין , אני רואה מלצרית שעוד מעט תגיש לי את המנה שהזמנתי.אני רואה בחורה נחמדה שהייתי רוצה שתהיה חברה טובה של הבת שלי.
    כמובן שאני לא מדמה אותה למלצרית ,הרי יש כתבה שלמה עליה שמציגה את ההיפך.אבל זו הגדולה שלה יש לה פנים שיכולות להטעות כל אחד.מה לא ראיתי במבט ראשון. לא ראיתי את מעמקי הנפש שלה,את היכולות שמפרידות אותה מבני תמותה כמוני,את היכולת שאני ועוד מליון כמוני לא יהיו אפילו בכיוון להשיג.
    תודה!

  3. תודה רבה
    עוד אולי מוקדם מלומר אבל נראה שיש לה את הפוטנציאל להפוך לג'ורדן של כדורסל הנשים.
    לא באתלטיות אבל בהנגשת והפצת הספורט הזה…
    🙂

  4. תודה מיכל על עוד פוסט משובח על קייטלין. הולכת להגיע לליגה עם שק אדיר של ציפיות בנוגע אליה ולמה שתוכל לעשות לליגה. יש לי תחושה שתעמוד בהן.

  5. הלוואי ותמצה את הפוטנציאל, שחקניות אמריקאיות מובילות עדיין משחקות באירופה במהלך השנה?

    גם בארץ עקב חוסר בנשים יש את העניין הזה של בנות 12 מול בנות 17 (לפחות בכדורגל, לא יודע מה המצב בכדורסל) זה נראה קצת מצחיק והלוואי וימצאו לזה פתרון

      1. זה אני יודע השאלה שלי האם גם שחקניות מובילות משחקות באירופה? שחקניות טופ 10?
        האם יש סיכוי שנראה אותה באירופה או שברמה הזאת אין לה באמת צורך?

        1. סיכוי קלוש לדעתי שנראה אותה באירופה (הלוואי כי זה קרוב)… מבחינה כספית היא לא תהיה זקוקה לכך, השאלה האם תעבור לשם כדי לשמור על כושר בפגרה. אני לא רואה את זה קורה, מצד שני בריטני גריינר ברוסיה, וליז קמבייג' בישראל – אז לך תדע.

  6. כתבה מצוינת, תודה.
    הכרטיסים יקרים פי 2 מהכרטיסים למשחק ג"ס – בוסטון?! מטורף.
    קייתלין הופכת להיות סיפור לא יאומן, שרק תמשיך ככה.

  7. כתבה טובה,
    אני לא מתחבר לאופנה של להשוות כל שחקנית לאחד מהגברים. היו מספיק נשים טובות שי דורון,גורביץ',מזרחי,דורי..
    השלט עם התירס זאת התרבות ספורט באמריקה לפני שהיא מתמסחרת יותר מדי.

  8. איזה כיף לאינדיאנה.בטח הבעלים והגנרל מנגר רוקדים משמחה אחרי ההודעה שלה.השוותם אותה לסטף בעיקר בגלל צורת המשחק אבל לי זה מזכיר יותר את הכניסה של לברקון לליגה ואת כל הטירוף.זה מעבר לכדורסל היא הולכת כנראה לתרום כלכלית לעיר ולא מעט,אמנם לא כמו לברון אבל לפי מה שנראה זה עדיין יהיה מכובד

    1. המחירים לכרטיסים לעונה הבאה של אינדיאנה כבר הכפילו את עצמם.
      משווים אותה לסטף קרי כי יש דמיון וגם כדי שאנשים שלא עוקבים בכלל אבל מכירים את קרי יבינו על מה מדובר עוד לפני שהם ראו משחק או תקציר שלה.

  9. שחקנית מאוד מעיניינת, יוצרת אווירה והיתענינות חסרות תקדים ממש.
    כשהגעתי לאינדיאנה עם בחירה ראשונה התחלתי לחשוב אינדיאנה שמרנית וגם איווה….אז זה מתאים ,אני חושב לעצמי ושורה אחרי ראיתי את ההסבר שלך . תענוג. תודה מיכל על מאמר מרתק.

    1. כן מתאים מאוד. ייתכן שאם לקבוצה אחרת (כזאת שהיא פחות הייתה רוצה לשחק בה) הייתה את הבחירה הראשונה בדראפט, היא הייתה מחליטה להישאר שנה נוספת באיווה.

  10. תודגה מיכל. אחלה פוסט.
    שלא כמו ב-NBA שם כוכב לבן כלוקה, ג'וקיץ', או לארי בירד מופיע אחת לכמה שנים, ב-WNBA שחקניות לבנות כובשת את הליגה לעתים הרבה יותר תכופות. . נקווה שקייטלין קלארק תהיה הבאה אחרי השחקניות הלבנות האלה שכיכבו בליגה כמו דיאנה טאורסי, לאורן ג'קסון, אלנה דל דון, סו בירד, ברנה סטוארט קייטי סמית', או לינדסי וויילן

    1. בספורט נשים קבוצתי בכלל וכדורסל בפרט לדעתי עדיין יש סוג מסויים של גזענות. זה כבר שיחה ארוכה לזמן אחר, אבל בענפי ספורט רבים נשים לבנות מקבלות יותר תשומת לב על הישגים/יכולות שהרבה פעמים משתווים או נחותים משחקניות שחורות.

  11. חובה באולסטאר הבא :
    קרב המינים 2 : תחרות שלשות קארי ותומפסון נגד סברינה וקלארק .. זה כבר בדיבורים חזקים

  12. מעולה מיכל, את בכושר שיא והמרענן הלא רשמי של הופס…מישהו בטירוף שאופף את קייטלין שם לב לדמיון בשמות לקנט קלארק (סופרמן)? נראה כאילו הנכדה של קאל-אל התחילה לשחק כדורסל ורק עברה מקנזס לאיווה (זה לא רחוק)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט