3,528 נקודות – קייטלין קלארק עשתה זאת / מיכל קארו

שמונה נקודות – זה כל מה שהייתה צריכה קייטלין קלארק על מנת לעלות למקום ה-1 בטבלת הקלעיות של כל הזמנים בכדורסל מכללות נשים. 8 נקודות הפרידו בינה ובין שבירת השיא של קלסי פלאם, שקלעה 3,527 נקודות.

איווה סיטי, ארה"ב, הלילה שבין חמישי לשישי. סולד אאוט של למעלה מ-15,000 אוהדים ואוהדות ממלאים את הקארבר ארינה. הלילה מארחת אוניברסיטת איווה את אוניברסיטת מישיגן. המחיר הממוצע של כרטיס למשחק עולה למעלה מ-400 דולר, כאשר הכרטיס היקר ביותר עומד על קרוב ל-15 אלף דולר. הכל ערוך ומוכן לרגע שכולם כה מחכים לו.

הרגע הזה הגיע כבר ברבע הראשון – 7:46 על שעון המשחק, קייטלין קלארק יוצאת להתקפה ועולה לשלשה מהירה מהמרחקים שכבר התרגלנו לראות אותה צולפת מהם ו… בום! 3,528 נקודות. מקום 1 בכל הזמנים! במסיבת העיתונאים לאחר המשחק אמרה: "כולכם ידעתם שאני הולכת לשבור את השיא עם שלשה מהלוגו".

קלארק שברה את שיא הנקודות של קלסי פלאם בזמן שהיא רושמת גם שיא קריירה אישי חדש של 49 נקודות! (16/31 מהשדה, 9/18 ל-3, 8/8 מקו העונשין) + 13 אסיסטים. איווה למי שתהה ניצחה 89-106.

הברכות והאיחולים שמיהרו להגיע עם שבירת השיא, יצאו מגבולות עולם הכדורסל, כאשר בין המברכים ניתן למצוא את (רשימה חלקית בהחלט) נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, אגדות הפוטבול – טום בריידי, איליי ופייטון מאנינג, כוכבי NBA בעבר ובהווה כגון: סטף קרי, דמיאן לילארד, מג'יק ג'ונסון ושאקיל אוניל. עוד הוסיפו לברך: בילי ג'ין קינג, אלכס מורגן, אשטון קוצ'ר ומילה קוניס, הראפר טראוויס סקוט, וכמובן הנמסיס הגדולה מאוניברסיטת LSU – אנג'ל ריס, שניצחה את קלארק בגמר בשנה שעברה.

וישנם גם אלה הטוענים, בעיקר טוענות, שהשיא האמיתי שייך בכלל לשחקנית בשם לינט וודארד, שקלעה 3,649 נקודות כאשר שיחקה בקנזס בין השנים 1977-1981. וודארד הגיעה להישג מרשים זה טרם הוכנס קו ה-3 נקודות למשחק. שיא זה אינו מוכר ע"י התאחדות ספורט הקולג'ים הלאומי (NCAA) מכיוון שעד 1982 ה- NCAA לא הכיר בענף כדורסל הנשים. קלארק צריכה לקלוע 81 נקודות בארבעת המשחקים שנותרו עד תום העונה על מנת לעבור גם את ההישג של וודארד.

שיא נוסף שעליו מאיימת קלארק שייך בכלל לגברים. את שיא הנקודות במכללות הגברים מחזיק אגדת הכדורסל פיט "פיסטול פיט" מארביץ', שקלע 3,667 נקודות בשלוש שנותיו בלואיזיאנה סטייט (LSU), לפני למעלה מחמישים שנה. תשעים ותשע נקודות מפרידות בין קלארק לבין ניפוץ השיא הזה. הגארדית של איווה שרושמת העונה ממוצע של 32.8 נקודות למשחק בהחלט יכולה לעשות זאת.

לאוהדי איווה שמילאו את אולם הכדורסל מפה לפה כל זה לא משנה בכלל. בסיום המשחק נעמדו כולם על הרגליים וצעקו "ONE MORE YEAR"! מתחננים שהכוכבת שלהם, ילידת המקום, תשאר עוד שנה באוניברסיטה.

בראיון לטלוויזיה עם סיום המשחק אמרה קלארק בת ה-22: ״לעולם אל תפסיקי לחלום, כי את יכולה להשיג הרבה יותר ממה שאי פעם חשבת״.

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה רבה! כתיבה מצויינת ומהנה!
    קלארק היא שחקנית גדולה אבל חבל שהיא אדם קטן. כולם ריחמו על הדרלינג הלאומית כשאנג'ל ריס עשתה לה אצבע במשחק הגמר. אם הם רק היו מבלים פעם אחת משחק שלם שלה ליד הפרקט היו מרחמים על ריס (פיוז קצר בפני עצמה) שצריכה לחלוק משטח עם הדבר המגעיל הזה במשך 40 דקות. היא לא מפסיקה לקלל. סביר להניח שהיא קיללה את ריס כל המשחק. המשחקים שלה צריכים להיות מסווגים PG13.
    וכל הכבוד לאוהדי אייווה שכבר הרבה זמן ממלאים את האולם ויוצרים אווירה. כדורסל מכללות נשים הפך להיות ה-דבר בספורט האמריקאי.

    1. אני דווקא לא רואה את זה ככה. היא הטראש טוקרית הגדולה של דורה, ורוב השחקניות מעריכות את זה בה. אגב, בתקרית עם אנג'ל ריס היא יצאה להגנתה, ואם תסתכל בתמונה המדוברת תראה שבזמן אמת היא בכלל לא ייחסה לזה חשיבות.
      .
      בשונה מהפרסונה על המגרש, מדובר באישה שתורמת לקהילה וויתרה על רווחי NIL שאותם תרמה לארגונים שהיא רצתה לקדם. מבחינתי זה יותר חשוב

      1. יכול להיות שאני מוטה נגדה. קודם כל בגלל שיצא לי לשבת ליד הפרקט משחק שלם שלה וזאת היתה חוויה לא נעימה. ממש הרסה לנו את המשחק, ואולי כבר אז התחלתי לפתח משהו נגדה. מישום מה נראה לי שהיא משהו כמו ג'ורדן, מרוכזת בעצמה באופן אובססיבי וחובבת תשומת לב. אולי אני טועה. אבל מניסיון אישי רוב שחקניות המכללות שפגשתי הן נפלאות ומקסימות, ועל הרקע הזה האישיות של קלארק (שלא פגשתי באופן אישי) בולטת קצת לרעה.

        1. א. מקנא בך שיצא לך לראות אותה בלייב וכ"כ מקרוב.
          ב. לכולנו יש הטיסה כשמישהו מתנהג לא כפי שציפינו (כפי שאמרת, השחקניות שראית לפני, "אחרות"). יכול להיות שאם היה מדובר ברג'י מילר לא היית מרגיש אותו הדבר.

          1. היום זה נראה מוזר, אבל האולם במשחק היה חצי ריק. את הכרטיסים (שעלו 15 דולר) קנינו רק כמה שעות לפני המשחק, וגם זה כי לא היה לנו משהו אחר לעשות באותו יום. זה היה רק בעונה שעברה, אבל זה נראה כאילו עבר מאז נצח. עכשיו זה עולם אחר. מה שכן המשחק עצמו היה מעולה.

          1. המשחק היה בתחילת העונה שעברה. לא היינו צריכים ללכת רחוק מדי, קלארק הגיעה אלינו. המשחק היה ברמה מצויינת, אחד הטובים שראיתי, וגם צמוד מאוד. במהלך האחרון אייווה בפיגור נקודה והכדור אצל קלארק. העונה היה כתוב בתסריט סל ניצחון, אבל זאת היתה העונה הקודמת. המהלך מסתבך, השעון נגמר, וקלארק מביימת פציעה ויורדת צולעת לחדר ההלבשה. הפסד לאייווה. רק חבל שלא היה כמעט אף אחד באולם שיראה את המשחק הזה. היו זמנים.

            1. כיף!!
              כן ההתפוצצות של קלארק מחוץ לאיווה והסביבה הייתה בטורניר בשנה שעברה. עכשיו רואים את זה במשחקי חוץ.

  2. מלכה.
    אבל אם כבר שיאים "לא רשמיים", אז מחזיקת השיא היא פרל מור שקלעה 4,061 נק בליגה השניה של הAIAW (שקדמה לNCAA בכדורסל הנשים), אותו היא תוכל לשבור רק אם תישאר שנה נוספת…

    1. תודה על המידע! לא ידעתי את זה. וגם את זה שריס העתיקה את האצבע מקלארק לא ידעתי. נחמד שיש כאן אנשים כמוך וכמו הכותבת שיודעים כל כך הרבה על כדורסל מכללות נשים.

    2. בספורט נשים באופן כללי יש הרבה מאוד שיאים שנקבעו בעבר הרחוק ולא מחשיבים אותם או מתעלמים מהם. מדובר דרך אגב לא רק על שיאי קליעה או בכלל שיאים אישיים, אלא אפילו על שיאי צופים במשחקים שנערכו.

      במקרה הנ״ל, לדעתי לא מדברים על מור ביחד עם וודארד בגלל שהיא שיחקה ב- Division II.

  3. תודה רבה מיכל, כיף גדול לקרוא.
    דרך אגב, מה הסיכוי של קלארק להישאר עוד שנה, ולהמשיך לשבור את השיאים? יש הרבה שחקניות שיוצאות לליגה אחרי שלוש שנים?

    1. לא הרבה יוצאות אחרי שלוש שנים (זה לא שיש כסף גדול שמחכה להן).
      הסיכויים של קלארק להישאר לשנה חמישית תלויים רק בה. מכיוון ששברה את השיא אין סיבה שתישאר באמת וזה יהיה קצת חבל שתעמיד מספרים בלתי שבירים רק בגלל סעיף טכני כתוצאה מהקוביד.

      1. אני חושבת שאם היא תבחר להישאר לעונה החמישית זה יהיה בגלל שהיא רוצה לזכות באליפות וכן, גם כסף, לא בגלל שיא אישי כזה או אחר.

        בכל מקרה, פייג׳ ביוקרס הודיעה הלילה שהיא נשארת ביוקון לעונה החמישית. מעניין מאוד איך ואם זה ישפיע על קלארק, אנג׳ל ריס ואחרות…

      2. חייב להודות שלפני העונה חשבתי שנכון שהיא תישאר, היום הרבה פחות…
        .
        היא תמיד טענה שתקבל את ההחלטה ישר בסיום העונה לפי איך שתרגיש, אבל אין ספק שהיועצים שלה כבר ניתחו את יכולת ההכנסות שלה אם תישאר לעומת מעבר לWNBA, וזה מה שיכריע בסופו של דבר.

  4. בלי פציעה טפו טפו טפו אין מצב שקלארק לא עוברת גם את מארביץ' בגלל שיהיו לה גם את טורניר הקונפרנס והריקוד הגדול.
    צריך לזכור שפיסטול פיט עשה את השיא שלו בשלוש שנים בלבד (היה צריך לקרוע לו תת מקלע לא פיסטול…).

        1. עכשיו ראיתי גם בתגובות למעלה על השנה החמישית.
          מדוע שחקניות רוצות להישאר במכללות ולא ללכת ל-WNBA לכסף ה(לא ממש) גדול?

            1. 🙏🙏

    1. אני לא התרגשתי מזה. אהבתי שיש יריבות וטראש טוק וכל מה שצריך שמוסיף לעניין. ברור לי לגמרי שאף אחת מהן לא נעלבה מזה או עשתה דרמה.

    2. קפיץ, אתה תמים. זאת לא "התקשורת הצהובה". ה NCAA עשה מהריב הזה מיליונים (כנראה מאות מיליונים). אם אתה מכיר את ספורט המכללות אתה יודע שתקשורת הספורט של המכללות נשלטת על ידי הקבוצות. והדבר היחיד שמעניין את הקבוצות האלה זה כסף. גם אם לקבוצה אין אוהדים זה לא מפריע להם כל עוד יש כסף. הריב לא היה מתוכנן, אבל סמוך עליהם שהם יודעים להריח כסף ממרחק של אלף קילומטר. הם לא יתנו להזדמנות כזאת לעבור בלי לגזור את כל הקופון.

  5. תודה מיכל.
    אכן כוכבת שפרצה לחיינו ככה פתאום בלי הכנה (למי שלא עוקב אחרי מכללות בכלל, גם לא גברים).
    חבל שרמת המשכורות של הנשים כל כך נמוכה ביחס לגברים, איך טמבל כמו ג'ורדן פול מרוויח מיליונים ואחת כמוה לא.

    1. אתה צודק שהמשכורות של נשים בספורט זה ביזיון, אבל במקרה הספציפי של קלארק אין לך מה לדאוג לה. היא מרוויחה מיליונים. יותר מכל ספורטאי גבר במכללות. במקרה הזה דווקא יש צדק מהבחינה הזאת.

        1. לא יודע. בפעם האחרונה שקראתי דובר על מעל 3 מיליון בשנה. יש כל מיני מספרים וקשה בדיוק לדעת את המספר האמיתי, אבל לפי הנכחות שלה במדיה זה נראה כמו כמה מיליונים טובים. היא מופיעה בפרסומות בטלוויזיה ארצית לכמה חברות שונות, ובמיד ווסט (ואולי גם בשאר ארה"ב, פשוט לא בדקתי) יש פוסטרים שלה בכל פינה. היא כנראה עדיין מרוויחה פחות מהשום-דבר-מיוחד ג'ורדן פול, אבל יחסית לשחקני מכללות היא בטופ של הטופ גם מבחינת הכנסות. לפני שנתיים זה כמובן לא היה אפשרי, אבל שינו את החוקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט