לבדה בפסגה / מיכל קארו

לבדה בפסגה / מיכל קארו

54 שנים החזיק שיאו של ״פיסטול״ פיט מארביץ׳ שקלע 3,667 נקודות בשנים בהן שיחק בלואיזיאנה סטייט (70׳-67׳), מה שהציב אותו במקום הראשון בטבלת קלעי כל הזמנים בכדורסל המכללות.

עד שהגיעה קייטלין קלארק מאיווה, גארדית בת 22, 1.83 גובה, עם יד שכדורסל הנשים טרם ראה.

אחרי שעקפה את קלסי פלאם (מקום 1 בנשים), ואז גם עקפה את לינט וודארד (מקום 1 לפני שהכירו בענף כדורסל הנשים), התפנתה קלארק לעקוף אגדת כדורסל ענקית שהחזיק בשיא במשך 54 שנה!

זה לא היה דרמטי ומרשים כמו ברגע שהיא עברה את קלסי פלאם עם שלשה מהלוגו, אבל שיא זה שיא, גם אם הוא מגיע בדמות זריקות עונשין רגע לפני סיום המחצית הראשונה.

3,668 נקודות – מקום ראשון בכל הזמנים בכדורסל מכללות נשים או גברים – רשום כעת על שמה של קייטלין קלארק!

איווה ניצחה את אוהיו סטייט 83-93 במשחק הבית האחרון בעונה הסדירה. לאחר המשחק נערך טקס פרידה מותיקות הקבוצה (מה שנקרא Senior Night). קלארק סיימה את המשחק עם 35 נק׳, 9 אס׳, 6 כ״ח – ומקום ראשון בכל הזמנים!

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. הישג מרשים מאוד .. אבל אין כל כך השוואה זה לא אותה תקופה ולא אותה ליגה .. בנוסף הוא עשה את זה ב 3 שנים והיא ב 4 שנים .. כך שההשוואות האלה לא משהו אבל השיא מדהים

    1. לא עשיתי השוואות (אני לא עושה אף פעם), השיא היה שלו והיא עברה אותו. כתבתי אתמול שהוא שיחק 3 שנים ולפני שהוכנס קו ה-3 למשחק.

  2. מאוד מרשים. קלעית מחוננת שלא מוריד מיכולות המשחק שלה.
    מזכירה לי את סטפן קרי. נראית חמודה ולא מזיקה, על המגרש היא רוצחת, אישיות אחרת.
    יהיה מעניין לראות איך היא תהיה ב WNBA

  3. השיא והיכולת שלה היא בהחלט מרשימים ביותר והיא כמובן כדורסלנית המכללות הטובה בכל הזמנים ומגיע לה לסיים עם אליפות.
    אך שיא הנק' של פיסטול פיט בגברים מרשים הרבה יותר כי הוא היה עם ממוצע של 44 נק' בלי שלשות וזה קצב של 4,890-4,889 נק' בארבע עונות.

  4. תודה מיכל. קראתי שהיא גם בעלת אופי נחמד. מקבלת הכל בענווה, וסתם מחייכת. אותי מעניין לדעת כיצד היא תצליח ב-WNBA וכיצד השחקניות השחורות תקבלנה אותה

  5. סבבה וזה אבל אני באמת לא מבין את הקטע הזה של העצמת ההישג בכח, הרי ברור לכולם שהרמה בין הנשים לגברים היא לא אותה רמה. ומה אם מחר מישהו יקלע בליגה ג׳ בישראל 101 נקודות במשחק, האם זה גם ייחשב כשיא? כל עוד לא משחקים בליגות מעורבבות (שכנראה לא יקרה לעולם), לא רואה את הטעם בלקבוע שיא של נשים וגברים יחד, סתם עוד נסיון ליצור באזז ולייקים כמו כל הדור הזה.

    1. אין פה שיא של נשים וגברים יחד. היא שיאנית הנקודות במכללות בנשים ובמקרה גם בגברים, מה שמציב אותה במקום הראשון הכללי.

  6. למה בכלל מערבים את המספרים בספורט גברים עם זה של נשים?
    כדי לטפוח לבנות על השכם והאגו ולהגיד להם "אתן רואות, אפילו את השיאים של הבנים אתן מנפצות…"
    כאשר זה לא אותו הספורט בכלל. לדעתי זה עושה את האפקט ההפוך וגורם לכדורסלניות להראות כמו ילדות קטנות.
    שתשבור את השיאים של הנשים…מה הקשר פיט מרביץ'?

    1. דווקא בכלל לא מערבבים שיאים. כשהיא שברה את השיא של הנשים לפני כשלושה שבועות היה פסטיבל שלם. עכשיו היא במקום הראשון בכל הזמנים במכללות, כולל גברים, אז ציינו את זה. העניין פה הוא שהיא שיאנית המכללות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט