Free to fire from 3: פריוויו לשמונת משחקי יום ראשון ה-3.3 / פתיבר ויהלי אולמר

(USA Today)

בעשור הקודם התרחשה בליגה מהפכת השלשות, מנג'רים חנונים התחילו לעשות את החשבון והגיעו למסקנה ש3>2, לליגה הגיע איזה קרי אחד, שחקן צנום שאהב לזרוק ולקלוע ממש מהר מקו השלוש ומעבר לו. בעשור הזה נשברו כל השיאים האפשריים לגבי שלשות שנה אחרי שנה, ובחצי השני שלה היא נשלטה באופן מוחלט על ידי אימפריה זהובה שכוחה בספלאשה. מאז לטוב ולרע הליגה כבר לא נראית אותו דבר. אם היה יום לציון המהפכה הזו הוא כנראה ה-3.3. לכן כדי להעניק ליום את הכבוד הראוי לו נסתכל על כל משחק בעיקר דרך פריזמת השלוש. פתיבר כתב על ארבעת המשחקים הראשונים, יהלי על ארבעת האחרונים. יאללה קישקשנו מספיק, בואו נתחיל, לשלוש….

20:30 – פילדפיה 76רז (25-34) מול דאלאס מבריקים (26-34):

לכבוד יום השלשות הערב נפתח בשלושה, אלא מה, משחקים מוקדמים ממש טובים. בראשון מתוכם המבריקים מדאלאס יארחו את ה76ים נטולי אמביד הפצוע. לכאורה הקבוצות בנויות באופן די דומה. שתיהן בנויות סביב כוכב על טופ 5 בליגה, מועמד mvp, שאוהב לעבוד בצבע אבל יודע גם לקלוע מבחוץ. לשתיהן יש גארד כוכב סיידקיק שמוריד מהנטל של הכוכב על. כשמוסיפים לזה את הנטייה המודרנית לזריקת שלשות עקב היעילות שלהן, משתיהן הייתי מצפה להיות קבוצות במודל מיאמי של לברון או יוסטון של הארדן. קבוצות שמקיפות את הכוכבים שלהם בשלשנים שירווחו ויראו מרחוק how its done.

דאלאס אכן קיבלה את הממו, כשהיא זורקת לא פחות מ40 זריקות לשלוש למשחק, 45% מכלל הזריקות שלהם אותן הן קולעים באחוזים לא רעים בכלל של 37.3. שמונה שחקנים מטילים מעל 3 זריקות לשלוש במשחק וארבע מהם מבריקים עם מעל 5 למשחק! פילדפיה לעומת זאת הולכים בכיוון די הפוך, הם במקום 24 בליגה בזריקות ל3 ועם המקום ה20 והמפוקפק באחוזים לשלוש, קבוצות לא צריכות לדאוג מהקליעה לשלוש של פילדפיה.

מה שמוזר בכל הסיפור הזה, שאפילו בלי הכוכב שסביבו בנויה כל הקבוצה ולמרות הצלילה החופשית שפילי חווים בעקבותיה, פילי מגיעים לקו ה60 משחקים כשהם יותר טובים מדאלאס. מסתבר שיש כל מני מודלים שאפשר לנצח איתם בכדורסל, ולאו דווקא המודל הכי "נכון" הכי יתאים לכל קבוצה.

המלצת צפייה עבור: חובבי לוקה, מי שמחזיק את מקסי בפנטזי

דו"ח מצב: הסיקסרס ללא אמביד (כאמור), מלטון וקובינגטון, כשאוברה ו-KJ מרטין בסימן שאלה. דאלאס בסגל מלא.

הימור: דאלאס ב13

22:30 – מיניסוטה זאבי עץ (18-42) מול לוס אנג'לס מהדקים (20-38):

יע וואלי איזה משחק קיבלנו בשעה סבבה ליושבים בציון. הערב מיני יארחו את הקליפרס והבראנד החדש והשונה מאוד שלהם למשחק צמרת מערבי, למשחק עתיר כוכבים. כל קבוצה מובלת על ידי ביג-3 משלה, כשבצד הקפוא של מיניסוטה יש לנו את הנמלה החתול והסטייפל, כשבצד החם של עיר המלאכים יש לנו את הכפפה החיפושית והזקן. אבל במקום לאנוס את הפורמט על המשחק, יש תופעה אשכרה מעניינת שקשורה לשלשות ושתי הקבוצות שלנו

הן הקליפרס והן הטימברוולבס צמודות צמודות במקום השני והשלישי בהתאמה באחוזים לשלוש בליגה עם 39.1% ו39% מרשימים מאוד. מצד שני לא זורקות כלכך הרבה מהשלשות הללו, כששתיהן נמצאות בשליש התחתון של הליגה בכמות הזריקות שלהן לשלוש, הן אבסולוטית והן מבחינת אחוז הזריקות מתוך כלל הזריקות שלהן למשחק. לא אייגע אתכם במספרים אבל הלכתי לבדוק ומסתבר באמת שיש קורלציה טובה יותר בין אחוזי קליעה לשלוש לניצחונות מאשר כמות של שלשות לניצחונות. יש לא מעט קבוצות מעולות שלא זורקות כזה הרבה שלשות.

זה באיזשהו מקום עושה שכל. יש משהו עצלני בלהטיח שלשות ולא לעבוד קשה כדי להשיג את הזריקה האופטימלית. משהו כמו שלשות הן אמצעי לרווח המשחק ועוד כלי בארסנל, אבל בסופו של יום המטרה היא לקלוע יותר נקודות מהקבוצה השנייה, לא לזרוק מלא שלשות והכל יסתדר.

המלצת צפייה עבור: אנשים שאוהבים איכות ובמיוחד אנשים שאוהבים איכות מעל כמות

דו"ח מצב: סלו-מו ואדוארדס בסימן שאלה עבור כריס פינץ'. אל איי בלי ווסטברוק, זובאץ בסימן שאלה.

הימור: קליפרס ב3

22:30 – בוסטון סלטיקס (12-47) מול גולדן סטייט ווריוורס (27-32):

משחק אש שלשה במספר להערב. המארחת היא בוסטון סלטיקס, ללא עוררין הקבוצה הטובה בליגה השנה שבתקופה האחרונה העלתה עוד הילוך ונמצאת בעיצומו של רצף ניצחונות העומד על 10! . כנגדם יגיעו הווריוורס המתקמבקים שבדיוק התחילו למצוא את המוג'ו שלהם עם 2-8 מרשימים מאוד באותה תקופה בהתחשב במצבם

המשחק טוב במיוחד לתמה של הערב, כאשר שתי הקבוצות הן האתרוגים של תחום השלשות בליגה, גם זורקות בלי הכרה, וגם מדייקות כמו מנתח כירורגי. שתי הקבוצות זורקות מעל ל40 שלשות למשחק וקולעות מעל ל38% מהן. זה היסטורי. מה שיותר מעניין שעבור שתי הקבוצות מדובר בפחות זריקות לשלוש משלקחו למשחק בעונה הקודמת כשהוורירווס 22-23 והסלטיקס 22-23 הן הקבוצות הראשונה והשלישית בהיסטוריה בזריקות לשלוש למשחק.

הווריוורס חייבים לשלשות את מקומן בדפי ההיסטוריה. השלשות הן לב השושלת ששלטה בליגה בעשור הקודם, שאיפשרה לווריוורס לפתוח פער עצום בשניות ולחזור מכל פיגור. הן גם הסיבה שלמרות שהוויוורס לא נותנים כמעט שום סיבה להאמין שהם מסוגלים לחזור מהפיגור ששם אותם בפאתי הפלייאין, יש עוד אנשים שמאמינים שהם מסוגלים לדבר חזק בפוסט סיזן של העונה. אם מחפשים נקודה אחת שהופכת את התקפת הסלטיקס העונה לטובה בליגה ואת העונה והnet-rating של הסלטיקס להיסטורי, זה השלשות, כשאין פרמטר בנושא הזה שלא מובל על ידי הסלטיקס העונה, ההבאה של פורזיניגס שהוא סנטר שלשות וההחלפה של סמארט בהולידי, שלשות הפכה את בוסטון לקבוצה שכל שחקן בשישייה הפותחת שלה הוא איום אמיתי לשלוש. אם בוסטון יחזירו עתרה ליושנה ויקחו את האליפות העונה, כנראה שלשלשות יהיה חלק בלתי נפרד בזה

המלצת צפייה עבור: כל מי שאוהב כדורסל, אין תירוצים.

דו"ח מצב: קייטה יהיה על אזרחי ופורזינגיס בסימן שאלה אצל החבורה מעיר השעועית. סטיב קר יאלץ להסתדר ללא וויגינס, כשקרי ופודז'מסקי בסימן שאלה.

הימור: סלטיקס ב4

1:00 – טורונטו ראפטורס (38-22) מול שארלוט הורנטס (45-15):

חייב להתוודות, גם בשבוע שעבר סיקרתי משחק של שארלוט מול נמושה, והשבוע אמרתי לעצמי, הפעם אני כותב עליהם דברים שקשורים לכדורסל. אז מצאתי כל מני נתונים על כמה שכל אחת מהקבוצות קולעת שלשות ומאיפה, אבל אף אחד מהם לא היה טוב מדי או גרוע מדי ובטח של מעניין מדי. גם מהסתכלות על השחקנים עצמם לא מצאתי יותר מדי דברים מעניינים, כשהדבר היחיד שהיה ראוי לציון היה שלמלו מקום רביעי בזריקות לשלוש בליגה. מי ישמע, גם סחבק לא ראה פרקט איזה 20 משחקים.

אבל אז זה נחת עלי, מדובר בשעה לא נוחה, לא שלוש אבל עדיין מאוחר, אז כנראה שלא יראו את המשחק הזה בישראל יותר משלושה אנשים.

המלצת צפייה עבור: אם אתם אחד מאותם שלושה יחידי סגולה

דו"ח מצב: בארנס הוא היחיד שיעדר בטורונטו. הצרעות יחסרו את לאמלו, מארק וויליאמס, קודי מרטין, סת' קרי וניק סמית' ג'וניור. ברנדון מילר כנראה ישחק.

הימור: ראפטורס ב16

1:00 – אורלנדו מג'יק (26-34) מול דטרויט פיסטונס (50-9):

המשחק הראשון על טהרת המזרח הלילה יגיע אלינו מאורלנדו החמימה. המג'יק באים אליו רעננים, כשמשחקם האחרון היה מול יוטה ביום חמישי. הבוכנות, שיוצאות לטיול קצר בפלורידה (שיסתיים במיאמי בשלישי), אירחו את קליבלנד בשישי.

עם 39.5% קבוצתיים מדאונטאון, אורלנדו קבעו שיא באחוזי השלשות שלהם לחודש קלנדרי העונה (הקודם היה 36.9%, בנובמבר). חניכיו של ג'מאל מוזלי הגיעו לספרות כפולות בטריצות בכל אחד מ-12 המשחקים בפברואר פרט לשניים, שגם בהם רשמו 9 שלשות לזכותם. אפשר לחשוב שזה הדובדבן שבקצפת אך יש עוד אבקת סוכר למעלה, בהתחשב בדרך בה הכדורים צללו פנימה: אמנם זריקות מהפינה נחשבות קלות יותר, אולם החודש, המג'יק קלעו את הזריקות שלא מהפינה באחוזים מצוינים (40.6%, רביעי בליגה) וגבוהים יותר מאשר בזריקות מהפינות שקרובות יותר לסל (37.9%). כל זה הסתכם במאזן 9-3 נפלא ובהשתלטות על המקום השישי והנחשק במזרח, להזכירכם המקום הנמוך ביותר שמהווה חוף מבטחים מטורניר הפליי-אין הרנדומלי ומבטיח את הפלייאוף הבא עלינו לטובה.

תקשיבו, יש מצב שעלינו כאן על משהו. לאנשי דטרויט יש סיבה לחייך: הפיסטונס, כנראה, קבוצת קליעה סבבה כבר עכשיו. הטריצות שלהם נצלפות ב-36.4% (18 בליגה), נתון שגורם לקייד וג'יידן אייבי לחייך כל הדרך אל הצבע הפנוי. על הנתון הזה אמונים בעיקר התוספות החדשות מהטריידים: גלינארי הנהדר מטווח 58.3% מזריקותיו מהטווח, פורנייה מתרגל במהרה לחיים מחוץ לפריזר הניו-יורקי (43.5%), הרוקי מרקוס סאסר נותן אימפקט כשהוא רחוק מהכדור (42.4%) ופונטקיו מתחיל הכי מהר שלו ולאט לאט מגביר (42.2%). אפרופו שלשות לא מהפינה (שמאריכות ומאיצות את הרוטציות של ההגנה), גם כאן הבוכנות נותנים עבודה מאז הדדליין, עם 40.2% בפברואר, מקום אחד מאחורי יריבתם להערב, בדרך לעתיד (וגם להווה) טוב יותר.

המלצת צפייה עבור: עכברי כדורסל שאוהבים שחקני הגנה ייחודיים כמו אוסאר וסאגס וכמובן – משפחת ואגנר.

דו"ח מצב: המג'יק בסגל מלא. בפיסטונס, סאסר כנראה ישחק.

הימור: אורלנדו תמשיך ללהוט ולנצח ב-17.

2:00 – סאן אנטוניו ספרס (48-12) מול אינדיאנה פייסרס (27-34):

שתי הקבוצות שדאג מקרדרמוט שיחק בהן לאחרונה נפגשות בפעם השנייה והאחרונה השנה. חניכיו של פופוביץ' נשארו בבית הסופ"ש אחרי ההתמודדות מול אוקלהומה בחמישי (הדורבן כתב את הרשמים שלו מאותו משחק כאן). מכתיבי הקצב ימשיכו לתחנה השנייה במסע החוץ במערב הפרוע, כשהראשונה הייתה בניו אורלינס בשישי.

פברואר היה חודש מטורף של קליעה מרחוק לא רק עבור הקבוצות עליהן דיברנו קודם, אלא גם לויקטור וומבניאמה. 41.3% מרהיבים מהטריצות שלו נכנסו פנימה, שזה כמעט חסר תקדים לשחקן בגודל שלו. 39% מהזריקות שלו ממרחק לאורך העונה באות מכדרור וכששחקן כזה מגיע עם יכולת כדרור פנומנלית (בשביל מגדל אייפל הבא), אני אגדיל ואומר שהוא יוצר סוג חדש של כדורסלן- היוניקורן. עם גובה של קריסטאפס פורזינגיס ועלייה לזריקות קשות מכדרור בנינוחות של קווין דוראנט, וומבי מתפתח במהירות עצומה לכוח בלתי עציר בליגה וזה עוד לפני שהוא הציג לראווה את שלשת הפלואוטר שלו (אם פעם תהיתם איך יראה העתיד, הנה התשובה). כשזה יהיה, אפשר יהיה לסגור סופית את מירוץ ה-MVP לחמש השנים הקרובות לפחות. רק שיהיה בריא.

אם תהיתם אי פעם איך יראה העתיד, הנה התשובה

הפייסרס, שוקינגלי, מדורגים באמצע הטבלה בכל מיני קטגוריות מוזרות של הווליום בו הן מרימים זריקות מעבר לקשת. למשל אחוז זריקות השלוש שלהם מכלל זריקות השדה, אחוז הנק' שלהם שמגיע מקליעות מדאונטאון ואחוז הקליעות מרחוק אחרי אסיסטים. אבל אינדיאנה נהדרת בדבר אחד ספציפי: היעילות של אותן זריקות (שזאת דרך מתחכמת להגיד "לקלוע אותן"). הם שמים את העור הכתום בטבעת ב-38% בדיוק מהניסיונות שלהם מאחורי הקו הקשתי, מקום חמישי בליגה. יש להם 6 (!) שחקנים שונים שחוצים את הנתון הזה מבחינה אישית ואלו שמות (מהחם לרותח): מאת'ורין, האלי, סיאקם, טופין, ג'יילן סמית' ונייסמית'. השני והשלישי ברשימה מייצרים מצבים לכולם בשפע וכשאלו צולפים (והם צולפים), הפייסרס של קרלייל היא אחת הקבוצות ההתקפיות הטובות ביותר כיום.

המלצת צפייה עבור: אוהבים היילייטס ורגעי קסם? מהלכים שבאים משום מקום? מוכנים להקריב שעות שינה בשביל זה? אז מצאתם את המשחק שלכם להלילה.

דו"ח מצב: פופ יעלה בלי שאמפני ובאסי. מקרדמוט בחוץ ושפרד בספק באינדי.

הימור: אנחנו הולכים לשמוע "טרנזישיון דיפנס" יותר מ-20 פעמים הלילה. לגבי המשחק, סן אנטוניו ב-8.

2:00 – קליבלנד קאבלירס (20-39) מול ניו יורק ניקס (25-35):

קרב צמרת בין 2 מ-4 הראשונות במזרח. הפרשים חוזרים הביתה מטיול קצר לדטרויט בשישי, כשהניו יורקרים דווקא אירחו את גולדן סטייט בחמישי.

הקאבס החביבים אוהבים להפציץ מבחוץ. 41.9% מזריקות השדה שלהם באות מאחורי הקו, מקום שביעי בליגה ובאחוז הנקודות שלהם מדאונטאון הם במקום השמיני. דבר יפה על פניו, אך צריך לזכור שקליבלנד נבנתה כקבוצה שהשלשה אינה הנשק הכי חשוב שלה. עכברי כדורסל יכולים לצפות את הווליום הגבוה של הטריצות עם שני יוצרים עילאיים מכדרור בדמות מיצ'ל וגארלנד, אך אנשי החלונות הגבוהים בקליבלנד בונים עליהם דווקא כדי ליצור לתאומי המגדל שלהם, מובלי ואלן. הפילוסופיה הזו מתבטאת ביעילות גבוהה באיזור הנדל"ן היקר שבתוך הקשת, 56.8% (מקום 5), שמתאפשרים בזכות הריווח המכובד שקלעים כמו דין וויד, אוקורו, סם מריל (גאנר לבן וממזר), שטרוס וג'ורג'ס ניאנג. כולם מרימים שלשות בכמויות (שלושת האחרונים במיוחד) ומזינים את מעגל הקסמים של זריקות יעילות מבחוץ ומבפנים.

ג'יילן בראנסון נבחר העונה לאולסטאר לראשונה ב-6 העונות שלו בליגה והכושר האדיר שלו, במיוחד אחרי הפציעות של רנדל ואננובי, מראה שהוא רק ממשיך להשתפר ולהעלות את הרצפה של הניקס בלעדיהם (אך עם התעלות של הרול פליירס). סיבה אחת להתפתחות שלו לאחד מהגארדים הטובים בליגה היא השיפור בשלשות מכדרור, נשק לא קונבנציונלי בכל פיקנ'רול/בידוד שלו. הבן של ריק קלע ב-40 אחוז ומעלה בשלשות קאץ' אנד שוט בכל אחת ב-3 העונות האחרונות (ו-43.3% בממוצע, אחוזון 95 בליגה!) ומעל 48%, אלוהים אדירים, בזריקות מהכדרור במיד ריינג'. על הבסיס הזה הוא בנה, בשקט בשקט, את הפול-אפ הקטלני שלו מעבר לקשת: 31.3% בעונתו האחרונה בדאלאס על שלשה בודדת למשחק מכדרור, 38% בעונה שעברה על 2.8 זריקות כאלו ואותה היעילות העונה על 4 ניסיונות. כמו היריבה שלו הלילה, גם מרחב המחייה של בראנסון נמצא בתוך הקשת, אך עם הרבה עבודה קשה, הוא מעניש את השומרים שהולכים אנדר בחסימות שלו (כדי לחסום לו את הדרך לטבעת) והתוצאה היא חגיגת שלשות אוף דה דריבל.

המלצת צפייה עבור: לאוהבי משחקים קשוחים, הגנתיים ומלאי מלחמה. אולי אפילו תהיה לנו אווירת פלייאוף בקליבלנד. הקיצר, כולם מוזמנים.

דו"ח מצב: טריסטן תומפסון לא יתלבש (מושעה) עבור הקאבס, כשלוורט ומיצ'ל בסימן שאלה. ת'יבס, כרגיל, בלי אננובי, רובינסון ורנדל.

הימור: עם מומנטום לא מתעסקים. קליבלנד ב-15.

4:30 – פיניקס סאנס (25-35) מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר (18-41):

המשחק שיסגור את הלילה יפגיש שתי קבוצות מערביות וחזקות. הקבוצה מאריזונה תשלים בק-טו-בק ביתי שהתחיל מול יוסטון אמש, כש-OKC לעומתה מתחילה בק-טו-בק בחוץ, כשלפני כן שיחקה בסאן אנטוניו בחמישי.

בקונסטלציה מסוימת, החבורה של פרנק ווגל יכולה להעלות לפרקט את החמישייה עם הריווח הכי טוב ב-NBA. כל אחד מבין בוקר, דוראנט, רויס אוניל, אריק גורדון וגרייסון אלן קולע העונה לפחות ב-37.8% לשלוש ועושה זאת במינימום על 5.2 זריקות פר משחק. החמישייה הזו צולפת את הזריקות שלה ב-41.5% משוקלל ואחראית על 64% מהניסיונות של הקבוצה מעבר לקשת העונה, כשהיא מהווה דה פקטו את רוב כוח האש מבחוץ של הקבוצה. אבל אם תכניסו למשוואה את הקלעי הכי טוב ב-NBA העונה, שדייק בכל זריקותיו מחוץ לקשת, השמשות יהפכו לקבוצה הכי חמה בליגה. כי אף קבוצה אחרת לא עצרה עדיין את האיש והידית, דרו יובנקס, שדייק בכל 3 הזריקות שלו ל-3 העונה!

אז פיניקס יכולה להעלות את החמישייה הכי מרווחת בליגה, אבל מה אם אגיד לכם שכל חמישייה של אוקלהומה סיטי יכולה להיות יחידת הצליפה הכי קטלנית השנה? הם עומדים על 39.6% ממרחק (מובילים את הליגה) כקבוצה, כש-8 מתוך 11 שחקני הרוטציה של הרעמים מפגיזים ב-39.2% לפחות (הולי גוואקמולי). איך הם עושים את זה? הרבה בזכות קואוץ' מארק דייגנולט וצוות האימון שמוצאים דרכים ומהלכים כדי לפנות את הקלעים למבטים טובים. לדוגמה פיקנ'רולים של גארד וגארד, שימוש בגבוהים כשחקני ספוט-אפ נייחים על הקשת או חסימה מזויפת מקלעי בתנועה (בד"כ אייזיה ג'ו) שעושה את הסליפ לשטח הפנוי. לא משנה מה הם יריצו, הת'אנדר קונטנדרים רציניים לתואר "קבוצת הקליעה הטובה ביותר בליגה".

המלצת צפייה עבור: אוהדים מתחילים שרוצים לראות 3 שחקני טופ 20 בליגה במשחק גדול ואוהדים מתקדמים יותר שאוהבים לראות שלשות שזורמות כמו מים פנימה.

דו"ח מצב: הפציעות של הסאנס יתעדכנו מאוחר יותר, כשמצבו של בוקר לא ברור. הפצוע היחיד באוקייסי הוא ג'יילין וויליאמס (הביגמן), שייעדר הלילה.

הימור: שתי קבוצות שיבואו להוציא עצבים אבל אחת בריאה וחזקה יותר. אוקלהומה ב-9.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 195 תגובות

  1. התחלת יפה עם זאבי העץ והמהדקים, תמשיך: הקלטים נגד הלוחמים, הדינוזאורים נגד הצרעות, הקוסמים נגד הבוכנות, השמשות נגד הרעמים וכו

  2. אחלה ערב בשעות מובחרות, מקווה לתפוס את המשחק הראשון והשלישי הערב. הסיכוי לראות את קרי מול הסלטיקס נשמע נהדר, נקווה רק שהוא אכן ישחק הערב.
    תודה רבה פתיהל, פריוויו משובח

  3. אני בספק עם קרי ישחק היום. ג"ס שיחקו בחמישי בוושינגטון, הגיעו למלון בטורנטו ב 0730 בבוקר והיום משחקים אחה"צ מוקדמים. לא רואה אותם מחזיקים מעמד יותר ממחצית.

  4. לא יודע איפה אתם מסתכלים אבל עם כל הכבוד לסלטיקס ולווריורס אפילו יוטה של סניידר לא הגיעו לרוקטס. הווריורס התקרבו אמנם אבל עדיין קצת כבוד למנהיגי המהפכה.

    1. לרוקטס של 2019 מקום של כבוד בין הווריוורס של העונה שעברה לסלטיקס של עונה שעברה בכמות שלשות שנקלעו
      כל חטאם היה שהם לא משחקים היום

  5. תודה רבה.
    המלצת צפיה להערב – סנסציית מכללות הנשים קייטלין קלארק ואייווה (6) נגד אוהיו סטייט (2) בשעה 20:00
    שידור ישיר בלינק הקרוב לביתכם.

    1. מה שאמביד עשה השנה עד הפציעה זה היה מדהים
      קבוצה טופ 5 בהגנה וטופ 5 בהתקפה בגללו.
      בלעדיו הם קבוצה בוטום 5 בליגה
      הוא מקבל mvp שני ברציפות בפער גדול

            1. זה לא משנה, יש שיטת משחק והוא עמד במקום הנכון

  6. האריס הזבל הזה משחק שעבר קלע 30 נגד שארלוט והתנהג כמו כוכב
    תראה את הזבל הזה היום או נגד כל קבוצה בינונית ומעלה

  7. נרס זה לא ברט בראון ולא דוק ריברס חחחחח. פילי נראים קצת מאומנים ונותנים אחלה משחק קבוצתי, כל מיני נגרים סטייל ניק באטום נותנים עבודה. כנראה שיפסידו אבל אחלה מאמץ

  8. רשמי מחצית:
    לוקה מראה את מה שטוב בו ואת מה שרע בו במחצית של הכל מהכל. שחקן גדול בהרבה מובנים, בעיניי הטוב בליגה כשדברים מתחברים, אבל כשמאבד כדורים ומביט לשופט במבט של פעוט שלקחו לו את המוצץ. פלוס הוא די קונוס בהגנה בינתיים, גורם לטוביאס להיראות כמו קוואי, מדדה לספוט ומנגב חחחחחח.
    טייריס רבע ראשון ג'ורדן בשיקגו רבע שני ג'ורדן בשארלוט חחחחחחח
    מבין קצת את התסכול של לוקה כי דאלאס מנגרים כבר כמה משחקים ברצף, טים הרדאווי לא שמע על זריקה שלא טובה לו, ובינתיים הוא רק קרש ורק טבעת, את הרשת לא מצא. פי ג'יי וושינגטון מסתמן כנגר רציני, מחטיא שלשות בקאץ אנד שוט שזה הסקיל הכי חשוב להתקפות מבוססות שחקן סטייל לוקה/הארדן. ה קפה כזו תלויה בקליעה מסביב לכוכב. בימים של נגרות זה נראה מביך, בימים שקולעים זה בלתי עציר. השאלה איפה קיירי בסיפור ואיך דאלאס משלבת אותו באופן קבוע ככלי התקפי קטלני ולא כעוד ניצב בלוקה שואו. לא מבין איך לוקה חוטף דאבל טים וקיירי עומד בפינה ולא מחכה לקבל כדור, זה נראה כמו בסיס הגיוני להתקפה – כשלוקה לא יכול לנהל, אז קיירי, דאלאס נתקעו כאן עם פוזשנים שמנוהלים בידי קליבה וגרין.
    פילי אגב נראית מאומנת, צופה מהם להשתפר העונה בפלייאוף, הם מאומנים בידי מאמן עם מוח לראשונה בעידן הפרוסס. מאחל לניגוב של לוקה במחצית השנייה, למרות שטריפל דאבל לסטט בטוח יהיה(גם 8 איבודים כנראה)

    1. איך זה שונה ממקסי נתקע עם הראש ברגל של דרק ג'ונס

      פאקינג שופטים , הם נתנו את הפאול לריד וזה היה בכלל באטום שלוקה נפל לו על הרגל

  9. קיד צריך למצוא עבודה במשאית זבל
    מקסי קלע17 ברבע הראשון , מאותו רגע מקסי מקבל דאבל טים ברגע שהוא נוגע בכדור אבל מקסי מושך את הדאבל טים החוצה קרוב לחצי ומוצא שחקן פנוי שמוסר לשחקן פנוי אחר שועשה קאט לכיוון הסל או שלשה חופשית , גמרו אותם, קיד משחק לתכנית המשחק של נרס , אין לו מושג

  10. לוקה בהופעת mvp של השיקוצים היום, זורק במטרה למצוא את הפאול ולוקח זריקות ביד אחת מהשלוש בתקווה לצעוק איי ולקבל זריקות.
    בהגנה משלים לdpoy של השיקוצים. משלב בין הגנת המבטים הכועסים לבין ניווט תנועה, מצביע לאחרים לאן ללכת חחחחחח ועוד נתנו לו לשמור על באטום והוא לא עומד בקצב המסחרר

  11. קיירי זרק, חיכו לראות אם קלע, אחרי שהחטיא נתנו אוויר חחחחחח אי אפשר לעצור את הקאמבק פילי צריכים חיתול

    1. אם אמביד כשיר זה קרב התעמלות אומנותית חחחחח
      למרות שתגיד בכנות אם קיירי ניגר או לא ניגר בכמה זריקות שיכלו להביא מומנטום(לא שאני מאשים אותו רק דרק ג'ונס טוב בדאלאס היום)

  12. לאורי ניגר צעד וחצי, קשה כשהישבן מושך אותו למטה. לוקה תפס מומנטום אחרי הופעה גרועה הודות לשחקן השישי באפור

  13. לוקה היום קונוס בהגנה ברמה של הארדן בשיאו, הופעת הארדן קלאסית שלו. אם הוא ודאלאס רוצים להגיע לקצת יותר מהארדן והרוקטס כדאי שניקולס באטום לא יראה מולו כמו הקינג חחחחחחח. 30 התקפות שהוא עומד ומביט, מביאים עזרה ופילי מניעים כדור לשלשה פנויה

  14. בסוף עם כל התלונות על לוקה, לא הוא ולא קיירי האשמים בהפסד הזה. כשהארדווי וושינגטון וקליבה מנגרים ל1-15 מהשלוש אין הרבה מה לעשות כהתקפה. לוקה וקיירי סידרו להם מבטים טובים והם ניגרו. ביום קליעה סביר(נניח 7-15 על מבטים פנויים) היה משחק עם ניצחון נוח למאבס

    1. טוביאס כל הנקודות שלו על הגנה הזוועתית של לוקה שמשאיר אותו פעם אחר פעם חופשי לשלשות , לזה אין קשר להפסד?

      1. יש בטח שיש. לוקה נתן הגנת אוויר מזעזעת היום, טוביאס נראה MVP. אבל גם עם זה ביום קליעה סביר של המאבס הם לוקחים את פילי בלי אמביד. אם הם מעוניינים לקחת קונטנדריות(נניח, פילי עם אמביד) כדאי שלוקה גם ילך בהגנה לכיוון השחקן שהוא מסתכל עליו חחחחחח

  15. קיירי משחק שלם משחק כמו זבל עם חרא של הגנה ואיבודי כדור והחטאות של לייאפס ואז בגלל שתי שלשות בחצי הדקה האחרונה כשבמשחק גמור האוהדים שלו צריכים ממחטה
    אם הזבל הזה היה משחק טוב כל המשחק אולי לא היה מפסיד לגופה של קייל לאורי ומקסי עם זעזוע מח

    1. חחחחחחחחחח היה לו משחק סביר, אבל הטענה שחבל שאין לו מספיק זמן מצחיקה. היה מספיק זמן, משריקת הפתיחה ועד לחצי הדקה האחרונה בה הוא נזכר שהוא לא טים הארדווי

    1. הבעיה עם קומינגה זה הפייז המוזר שבו הלוחמים ברשות מאיירס ולייקוב חשבו שהם ימשיכו את השושלת ובמקביל יבנו שושלת חדשה ואז תהיה שושלת לנצח ללא הפסקה כי הם כאלה גאונים ושנות אור לפני כולם. סטף קליי ודריי ילכו לשקיעה וקומינגה מודי פול ווייזמן ימשיכו לעוד עשור וחצי חחחחחחחחח היום זה בדיחה אבל בזה האמינו. במקום יכלו לחזק את הסגל ולכבד את אגדת המועדון סטף בסגל תחרותי

        1. קומינגה תורם אחלה וגם מודי יכול לתרום, אבל עד שזה יהפך לסגל טוב עם ההתפתחות שלהם סטף ידעך, קליי ודריי כבר דעכו. ניסו לשחק על שני טיימלנים ויצאו קירחים מכאן ומכאן, עם קבוצה בינונית עכשיו וגם קבוצה בהובלת קומינגה עם כל הכבוד לא תגיע רחוק. מה שמצחיק שלרביעייה הזו היה שוק והייפ, ובקיצור הייתה להם סיטואציה מדהימה – קבוצה ששוה אליפות, שחקן צעיר שחושבים שיהיה כוכב(כן, חשבו שפול שווה כוכב) ו3 בחירות לוטרי, אחת במקום השני. התוצאה שהוציאו מזה היא די גרועה

          1. לאיפה דריי עוד ידעך? הוא כבר גופה שטרם חנטו טקס החניטה יהיה בקיץ כנראה.
            סטף צריך לשחק עם צעירים שרצים ועם רגליים בהגנה שמכסים שטחים נמרצים עם כוח לא עוד זקנים. הקטע של הקבוצות הזקנות שלא זזות כמו הסאנס קליפרס ואלה מיצה את עצמו.
            מה תעשה עם פול ודריי בחייאת גם קליי בדעיכה אבל הוא יש לו ידית לפחות. צריך סנטר ומסה גס סופט טו סופט לרמות הגבוהות. אחד כמו גאפורד היה תפור עליהם

      1. לא צריכים אבל החריבו לו את ערך הטרייד. הוא כמו מנייה שעולה בגלל הייפ. אם אתה מחזיק אותה תמכור בשיא, ולא כשהיא יורדת בערך לכריס פול בן ה38 ובחירת סיבוב שני

    1. בטח לא בשביל סיפי קשישא. היו נותנים לו להיות השחקן השישי של העונה ושדריימונד יתנצל ויחזיר לו את הביטחון, ועושים טרייד עבור מישהו שאשכרה יועיל

  16. הבוסטונים זה קבוצה רצינית ומול קבוצות סטריקיות ופגומות כמו גולדן ודאלאס ההבדלים זועקים. חמישייה שבה כל שחקן יכול לעשות הכל התקפית והגנתית זה דבר נדיר. מה חסר? כוכב למאני טיים, ועל טייטום אני לא סומך עד להודעה חדשה. נחמד לנצח בשלושים הפרש בלי לקחת זריקה עד המחצית, בפלייאוף יצטרכו אותו וכמו האוואטר(או ג'יימס הארדן) כשזקוקים לו ביותר הוא נעלם

      1. בסוף בפלייאופים האחרונים שלשל מול סטף, ג'ימי והיווני חחחחחחח יש הכל לגמרי אבל אי זכייה שלהם הייתה כישלון גם בכל אחת מהעונות מאז 2020. העונה באמת עם ג'רו ופורזי עלו ברמה. אבל אם ההימור זה על הקלאץ' של ג'ייסון "אני הממבה" טייטום ועל הבריאות של טינגיס פינגיס אני מהמר על הצד השני

  17. שמעון טייטום טופ 10 אבל רחוק מהגדולים, שים במקומו איזה מיקאל ברידג'ס ובוסטון עדיין עם המאזן הטוב בליגה

      1. חחחחח לא מגזים בכלל. יהיו פחות טובים אבל בעונה הסדירה שישייה של ג'רו ווייט בראון מיקאל פורזי הורפורד עדיין עדיפה על כל שישייה בליגה

    1. ספסל לא קיים אבל החמישייה שלהם עדיפה בפער על כל הליגה, ויש להם אחלה רוטציה של 7 שבסוף בסוף גם הקבוצות העמוקות מריצות בין 7 ל9 בפלייאוף

      1. אם מזולה אי אפשר לדעת לא מבין את קיבעון בפלייאוף להריץ 7 ברוטציה. אם יש לך ספסל עמוק, הופורוד זקן מה עם טילמן?
        לדעתי הוא וסאם הוסאר יתרמו המון. במערב כל הטופ עם עומק מטורף

  18. איי סיפי ולאורי מקומם לא על המגרש לצערי. סיפי עדיף שיאמן את השחקנים איך לעשות פלופים כמו מקצוען ויעביר את התורה לדורות הבאים, או לפחות איזה טרייד לסוף הספסל בדנבר/בוסטון לרינג צ'ייס.

  19. אין שום צידוק להסרחה איומה כ״כ של גולדן סטייט. שחקני כדורסל מקצוענים באים להופיע בפני אזרחים ששילמו ממיטב כספם. ההוראות באימון לפני המשחק היו: אנחנו נפסיד בכל מקרה, עדיף כבר לקחת יום חופש. אבל הליגה אוכלת את מה שהיא מבשלת.

  20. לא יוצא לי לראות השנה הרבה את מיצ'יץ', שלא השתלב מספיק טוב באוקלהומה, ומקבל עכשיו הזדמנות בשארלוט.
    הוא היה בסדר סה"כ, אבל איבד את הכדור האחרון עכשיו בהתקפה האחרונה. באסה בשבילו, ומקווה שימשיך לקבל הזדמנות. מבחינת כישרון הוא מתאים לליגה

  21. פריוויו מפואר חברים יקרים תודה רבה.
    .
    בעניין מהפכת השלשות – צריך לציין גם את הארדן והרוקטס, שהקדימו וגם הקצינו, עוד יותר מהלוחמים, פשוט בהצלחה מוגבלת יותר.
    .
    מיאמי של לברון דווקא לא הייתה לברון עם קלעים, השיטה הזו מומשה בעיקר בקליבלנד 2.0.
    .
    הקורלציה שנמצאה בין אחוזי קליעה לשלוש לבין הצלחה דווקא מעניינת מאוד – אל תחששו להלאות אותנו בפרטים הללו, להיפך, זה יותר מעניין אפילו מאורלנדו נגד דטרויט
    😉
    .
    השלשה הזו של וומבי אכן הזויה.

      1. הכוונה שלכתוב בצורה סתמית "לחלום על טבעת" מתאים למי שאין לו כלל. במקרה של דוראנט הניסוח הנכון הוא בתוספת המילה "נוספת".

  22. פיניקס חושבים שמי שמנצח זה מי שמאבד יותר כדורים… דורט מראה שאפשר לשמור בהינתן התנאים…
    חשבתי שיקרה נס בסוף השלישי, נחכה לו במשחק הבא
    🙂

  23. נורקיץ 31 ריבאונדים, אנס את אוקייסי מתחת לסלים.
    עדיין יש בעיה גדולה בריבאונד אבל מי יתלונן? מקום ראשון במערב אחרי נצחון חוץ קשה.

      1. לא צריך אותו.
        במצב שלהם הם יכולים לדוג סנטר רציני בדראפט.
        אני חולה על דראפטים ש״מוגדרים כדראפטים של רול פליירס״, שם יש הכי הרבה מציאות כמו ההוא של 2020.

        גאפורד לא היה הופך אותם לאלופים והיה עולה להם הרבה יותר ממה ששווה לשלם עליו.
        סנטר הגנתי מוגבל מאוד אם אתה שואל אותי.

    1. היה עוד קטע במשחק הזה:
      השופטים שורקים לעבירת תוקף של שיי על גרייסון אלן ואז מחליטים לבדוק אם היה פלייגרנט
      בהילוך החוזר רואים שלא היתה עבירה בכלל והשופטים משאירים את השריקה כמו שהיא
      ואז המאמן של okc מבקש צ'אלנג' וזה עובד לו…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט