לברון הכי קרוב מאי פעם ל-40 אלף במפגש מול יוקיץ׳ והנאגטס בליל מוצאי שבת מצומצם / מתנאל אלאשבילי

לברון הכי קרוב מאי פעם ל-40 אלף במפגש מול יוקיץ׳ והנאגטס בליל מוצאי שבת מצומצם / מתנאל אלאשבילי

ברוקלין נטס (36-23) נגד אטלנטה הוקס (33-26), 22:00:

במשחק המוקדם של הערב הנטס שכבר פגשו את ההוקס לפני יומיים בברקליס סנטר רחוקים שלושה משחקים מהמקום העשירי והיא חייבת ניצחון כדי לחלום על הפליי אין. במפגש הקודם בין הקבוצות הנטס פירקו את ההוקס ב-27 הפרש. גם הפעם ההוקס ישחקו ללא טריי יאנג וזה משמעותי מאוד, כי בלי יאנג בשמונה משחקים העונה ההוקס עברו רק פעמיים את ממוצע הנקודות העונתי שלהם, ונגד הנטס התלות בכלל הורגשה כשאטלנטה קולעת 97 נקודות בלבד.

מבחינת ברוקלין היא בסגל די מלא כשקאם תומאס בחוץ ובן סימונס בספק אבל זה לא שינוי גדול מדי מלפני יומיים. כדי לנצח שוב היא תצטרך להשתמש בעובדה שלהוקס אין מנהל משחק אמיתי, דז'ונטה מארי הוא לא פליימייקר ברמה של יאנג אלא בעיקר רכז שמתרכז בהגנה ובחדירות לכיוון הטבעת, ועם כמה שהוא מסוכן, יהיה להוקס קשה מאוד לנצח עם כדורסל לא שיתופי. כדי להשתמש בזה שלהוקס אין באמת פליימייקר הנטס יצטרכו להשתמש בדניס שרדר כאופציה ראשונה ולתת לו לנהל את המשחק לכיוון הפורוורדים (ברידג'ס, קאם ג'ונסון וכיו"ב).

ההוקס מצידם יצטרכו להיות מאוד אינטנסיביים מאחר שלנטס אין התקפה טובה אבל אטלנטה קבוצה שמרבה לספוג סלים, ולכן לשחק באופן מהיר כשהנטס מאוד מתקשים במשחק המעבר לייצר נקודות ויש לה נטייה למשחקים עם קליעה מתחת לממוצע הליגה בהם הם מנצחים שכן היא אחד הקבוצות שמשחקות הכי לאט בליגה כולה.

אני מהמר על ניצחון של ההוקס ב-10.

מיאמי היט (26-33) נגד יוטה ג'אז (33-27), 0:00:

מיאמי חוזרת הביתה אחרי מסע חוץ קשה במערב בו עמדה בגבורה אחרי שאמנם הפסידה במשחק האחרון לדנבר החזקה אבל ניצחה בחמשת משחקי החוץ שקדמו לזה נגד דנבר נגד ארבע קבוצות במאזן חיובי. זה לא דבר של מה בכך, מיאמי בכושר נהדר כשהיא כותשת את היריבות בהגנה וברצף משחקי החוץ הזה היא נותנת ליריבות לקלוע 100.8 נקודות בלבד, זה היסטרי כשמדובר במשחקי חוץ.

יוטה מצידה מדשדשת אחרי תקופה טובה עם ניצחון אחד בלבד בחמשת המשחקים האחרונים בהם היא קולעת 112.6 נקודות בממוצע למשחק, חמש נקודות מתחת לממוצע העונתי שלה. ההגנה שלה גם ירדה מאוד ברמה כשמלבד סן אנטוניו אותה ניצחה כל קבוצה ברצף הנוכחי קלעה על הג'אז 115 נקודות ומעלה.

נראה שאין מנוס מניצחון כביר של ההיט, אני מהמר על ניצחון של מיאמי ב-16 הפרש.

ממפיס גריזליס (40-20) נגד פורטלנד טרייל בלייזרס (42-16), 3:00:

המשחק הפחות מעניין של הלילה, ממפיס שיחקה אתמול נגד פורטלנד ולא היוותה יריבה שקולה, כשבסגל כמעט לא קיים היא קולעת 92 נקודות בלבד בבית. ג'ארן ג'קסון ג'וניור עשוי לחזור ולכן זה יכול לשנות את תמונת ההפרש, אבל פורטלנד מצידה מגיעה אחרי שפירקה לגורמים את ממפיס.

פורטלנד גם קבוצת באק טו באק מפתיעה ביותר עם מאזן 3-6 חיובי במשחקים יום אחרי יום, הם קולעים בהם יותר נקודות – 115 לעומת 107 עונתי, ולמעשה 6 מתוך 16 ניצחונות עונתיים מגיעים אחרי באק טו באק. אולי זאת הדרך שבה פורטלנד תהפוך לקבוצה מנצחת?

אני מהמר על ניצחון של הטרייל בלייזרס ב-9 הפרש.

לוס אנג'לס לייקרס (28-33) נגד דנבר נאגטס (19-41), 3:30:

מחוסר עניין לעניין אחר לגמרי – לברון ג'יימס רחוק 9 נקודות בלבד מלהגיע לציון דרך שאף שחקן לא הגיע אליו, 40 אלף נקודות בעונה הסדירה לאורך הקריירה. אז אחרי שזה יקרה בתחילת הרבע השני, בואו נדבר על זה שהלייקרס שהתקשו נגד הוויזארדס, בלוס אנג'לס, יתקשו מאוד נגד דנבר.

בחמשת המשחקים האחרונים שתי הקבוצות קולעות בדיוק את אותו מספר נקודות למשחק, אבל לנאגטס חמישה ניצחונות רצופים, כי הם בניגוד ללייקרס לוקחים ריבאונדים. הלייקרס היא אחת מקבוצות הריבאונד הגרועות בליגה והיא במקום ה-28 בחמשת המשחקים האחרונים בריבאונד. דנבר שיש לה גם את גורדון, גם את מייקל פורטר ג'וניור ובטח ובטח שאת יוקיץ' תחיה על ריבאונד ההתקפה ועל העובדה שכל החטאת שלשה של הלייקרס היא מבוא ללייאפ במתפרצת.

אני מהמר שעל אף שבירת השיא, הלייקרס לא תהווה יריבה שקולה לדנבר נאגטס, ודנבר תנצח ב-12 הפרש.

פיניקס סאנס (24-35) נגד יוסטון רוקטס (34-25), 4:00:

את הלילה שלנו חותם משחק מעניין, שכן השתיים שיחקו אחת נגד השנייה לפני שני לילות, ולמרות משחק לא מבריק של אלפרן שנגון, ג'יילן גרין לקח את המושכות וקירב את יוסטון כמה שיכל, אבל פיניקס פתחה יתרון גדול מדי ברבע הרביעי שלרוקטס היה קשה לחזור ממנו והמשחק נגמר ב-5 הפרש מכובד.

מבחינת הסאנס כן יש מה לקחת באופן חיובי מהמשחק, שכן למרות שהיה צמוד הצליחו בתחילת הרבע הרביעי לייצר הפרש משמעותי שקשה לחזור ממנו. מצד שני, יש לה חושבים לעשות על איך יוסטון שהיא קבוצת החוץ מהגרועות בליגה הצליחה כמעט לעשות קאמבק. במשחקי פלייאוף מהפכים כאלו הם נפוצים, וקבוצות אחרות גם ידעו להשלים אותם. הסאנס יצטרכו לדעת להרוג את המשחק הלילה, שכן יוסטון לא תקבל משחק רע נוסף של שנגון.

הייתי שם את העין על ג'בארי סמית' שמשחק פנטסטי במשחקים האחרונים עם 16 נקודות ו-13.2 ריבאונדים בממוצע בחמשת המשחקים האחרונים. הוא גם מרווח נהדר את המשחק כשהוא זורק בווליום גבוה לשלוש (6.6 שלשות למשחק) וקולע 2.2 בממוצע, דבר שהוא עצום לרוקטס שבונה המון על הוצאות החוצה מחדירות של ואן-וליט, שנגון וגרין.

אני מהמר על הפתעה וניצחון של הרוקטס ב-7 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תבורך מתנאל, בחיי, מוציא מים מהסלע. מסכים איתך. בנוגע ללברון, ומה שיפה, שידעתי שלא יחצה את הסף בחוץ נגד וושינגטון, אלא יחכה לבית ולמשחק קצת יותר מסוקר, ובצדק – אין שום הצדקה לחצות סף כזה נגד וושינגטון. נקודה.

  2. יופי של ערב תכלס
    נטס ירגישו גיבורים רגע לפני שיודחו בפלייאין וינצחו
    מיאמי ליגה מעל יוטה וקצת מרגיש שהם עלולים לשמוט את זה סתם אבל אני איתם
    בקרב על פלייאוף היורוליג, פורטלנד קצת פחות גרועה ותנצח
    ברכות ללברון שיגיע לציון כבר ברבע הראשון ואז ישייט כל הדרך להפסד נוח
    וברכות לפיניקס שתצליח להשלים סדרה עונתית מוצלחת

  3. תודה מתנאל.
    סתם יום של חול, עוד ערב שגרתי בתולדות הליגה. בניגוד גדול לשיא ההסיטורי של לברון שיחול הלילה.

  4. מישהוא ראה כבר את הגועל נפש שיוצא מהג'ורה של גילברט ארינס?
    "צריך להיפטר מהאירופים": הליגה `התרככה`: "הם נטל בהגנה.
    "ה-NBA העלימו את האגרסיביות מהמשחק במטרה לפתוח את הליגה ליורוליג".
    זה ממש ג'יפה דוחה.הוא בהמה אמיתית.

  5. אשכרה עושים טקס לסטאט בפיניקס.
    איזה גאון.

    לפני שנתיים ראיתי אותו במול בווגאס, צעקתי לו מרחוק אמרהההה הוא הסתובב אליי בא בריצה וצעק עליי ג׳רמייה.
    בסך הכל רציתי לשאול אותו למי הוא צריך להודות יותר לסטיב נאש או לטמטום האינסופי של ג׳יימס דולן?

    לא אם זה כאב כשהוא חתך את השמעקל׳ה.

  6. פיניקס זו אמורה להיות הקבוצה ש״אף אחד לא תרצה לפגוש״ בפליאוף?
    יאדה יאדה יאדה.
    זה תמיד התירוץ לקבוצות זקנות ועלובות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט