הקליפרס מגיעים למילווקי, הת'אנדר יתארחו בלוס אנג'לס וארבעה משחקים נוספים בפריוויו ליל שני / רותם אלרן

מנת השף

3:00 – מילווקי באקס (21-40) VS לוס אנג'לס קליפרס (20-39)

המשחק הגדול של הלילה יתרחש בוויסקונסין, שם מילווקי, המדורגת במקום השני במזרח, תארח את הקליפרס, אשר מגיעים מן המקום הרביעי במערב ולאחר שבקושי ניצחו את הטימברוולבס במינסוטה אמש.

מילווקי תגיע למשחק בידיעה שקריס מידלטון לא ישתתף בו ויאניס אנטטקומפו נמצא בספק אליו, מה שמציב אותה במצב מעט בעייתי – הקליפרס מחזיקים ב-18 ניצחונות ב-30 משחקי החוץ שלהם העונה, וללא יאניס אין ספק שהם עדיפים על הבאקס. בדקות ללא היווני העונה הרייטינג ההתקפי של מילווקי צונח ב-11.2 נקודות ל-100 פוזשנים, ומול הקליפרס היא לא יכולה להרשות לעצמה להציג חולשה, במיוחד לאור כך שהיכולת ההגנתית שלה העונה רחוקה מלהרשים, כאשר היא מדורגת במקום ה-15 בליגה במדד הרייטינג ההגנתי. באופן טבעי, בהיעדר יאניס השחקן שיוביל את מילווקי בהתקפה יהיה דמיאן לילארד, אך ללא שניים משלושת הכוכבים ההתקפיים של הקבוצה קשה לי להאמין שלילארד יצליח להחזיק לבדו את הקבוצה על הגב, במיוחד לאור המסוגלות של הקליפרס להציב עליו שומרים אישיים אשר עשויים להאט אותו משמעותית.

הקליפרס מגיעים למשחקם השני ביומיים לאחר שאתמול ניצחו את מינסוטה בהפרש נקודה בודדת, אך למרות העייפות הם מגיעים במצב טוב בהרבה מזה של הבאקס – הנעדר היחיד בסגל הקליפרס הלילה יהיה ראסל ווסטברוק הפצוע, ואין ספק שהם מסוגלים לעמוד ראש בראש מול מילווקי גם ללא הרכז המזדקן. כאמור, ההגנה של מילווקי לא מרשימה במיוחד העונה, וזה ישחק לרעתה הלילה לאור כך שהקליפרס מחזיקים ברייטינג ההתקפי החמישי בטיבו ב-NBA העונה, כאשר שלושת הכוכבים המובילים של הקבוצה ישחקו הלילה, מה שמציב את הקליפרס בנקודת יתרון משמעותית. אם יאניס ישתתף במשחק המצב יהיה מאוזן בהרבה, אך בהנחה שהיווני ייעדר, לקליפרס יש מספר יתרונות משמעותיים על פני מילווקי, כך שנראה שהם הפייבוריטים הברורים לקראת המשחק.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הקליפרס ב-8.

שאר המשחקים

2:30 – ברוקלין נטס (36-24) VS ממפיס גריזליס (41-20)

המשחק המוקדם של הלילה יגיע אלינו היישר מברוקלין, שם הנטס יארחו את ממפיס במפגש בין שתי קבוצות המחזיקות במומנטומים מפוקפקים למדי.

הנטס אמנם ניצחו בשני משחקיהם האחרונים, אך בשמונת משחקיהם האחרונים הם נחלו 5 הפסדים, כאשר במהלך פרק זמן זה המועדון מחזיק ברייטינג ההתקפי השלישי בחולשתו ב-NBA. הלילה הקבוצה תגיע למשחק ללא קאמרון תומאס הפצוע וכאשר בן סימונס נמצא בספק למשחק, אך למרות ההיעדרויות והיכולת החלשה שאנו רואים ממנה בתקופה האחרונה היא ככל הנראה מגיעה כפייבוריטית הלילה – הגריזליס הפסידו בחמשת משחקיהם האחרונים, ורשימת הפצועים שלהם ללא ספק מאפילה על זו של ברוקלין, כאשר ביין, סמארט, קלארק, רוז וזאיר וויליאמס ייעדרו, כאשר גם ג'ארן ג'קסון ג'וניור נמצא בספק למשחק. שתי הקבוצות חלשות למדי בנקודת הזמן הנוכחית, אך קשה לערער על כך שמצבה של ממפיס רע בהרבה, מה שככל הנראה יוביל להפסד שלה הלילה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של הנטס ב-11.

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (19-42) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (42-17)

אחרי שספגו הפסד כואב לקליפרס אמש, הלילה הטימברוולבס מקבלים הזדמנות להתאושש מול יריבה חלשה בהרבה מהקליפרס, כאשר פורטלנד מגיעה למשחק עם 2 ניצחונות ב-11 משחקיה האחרונים. מינסוטה הגבילה אתמול את L.A ל-89 נקודות בלבד וההגנה שלה נראתה נהדר, כאשר שלושה שחקנים בלבד סיימו עם מספר נקודות דו ספרתי במדי הקליפרס, אך היכולת ההתקפית החלשה שלה בפני עצמה עצרה בה מלהשיג את הניצחון, כשגם אצלה רק שלושה שחקנים מתשעת השחקנים ששותפו סיימו עם מספר נקודות דו ספרתי.

פורטלנד לא צפויה להציב למינסוטה אתגר משמעותי, במיוחד לאור מצב הפציעות בסגל שלה – הלילה היא תגיע ללא ברוגדון, שארפ והנדרסון, כאשר גם אייטון, גראנט ות'ייבול נמצאים בספק למשחק. הטרייל בלייזרס חלשים למדי גם כשהם משחקים בסגל מלא, ועם רשימת פצועים שאורכה כאורך הגלות קשה להאמין שהם יצליחו לעמוד ראש בראש מול הטימברוולבס, המחזיקים במקום השני במערב נכון לכתיבת שורות אלו.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי קליל של הטימברוולבס ב-19.

4:00 – יוטה ג'אז (34-27) VS וושינגטון וויזארדס (51-9)

הג'אז מגיעים למשחק הזה כפייבוריטים הבלתי מעורערים, כאשר מולם ניצבת קבוצה שהפסידה ב-14 משחקיה האחרונים, כשבאותם 14 משחקים היא מדורגת במקום ה-28 בליגה הן במדד הרייטינג ההתקפי והן במדד הרייטינג ההגנתי. הג'אז אמנם לא מציגים יכולת מרשימה במיוחד בתקופה האחרונה, ועם ניצחון בודד בשבעת משחקיהם האחרונים הם הולכים ומתרחקים מתקוות הפלייאין, כשהפער ביניהם לבין הלייקרס במקום העשירי כבר גדל ל-5.5 משחקים. המשחק הזה הוא הזדמנות מושלמת להתאוששות עבור יוטה, אשר גם ללא לאורי מרקנן, ווקר קסלר ואוטו פורטר ג'וניור ללא ספק מפגינה רמת כדורסל גבוהה בהרבה מזו שראינו מהוויזארדס העונה ככלל ובתקופה האחרונה בפרט. וושינגטון כרגע לא מסוגלת לנצח אף קבוצה באשר היא, וקשה להאמין שהלילה המצב יהיה שונה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של יוטה ב-16.

5:00 – סקרמנטו קינגס (25-34) VS שיקגו בולס (32-28)

משחק נוסף בעל איזון מפוקפק למדי יגיע אלינו מבירת קליפורניה, שם הקינגס ינסו לפתוח פער קטן מהסאנס במקום השישי במערב בעוד הבולס יקוו לניצחון לאחר התבוסה שספגו מול מילווקי במשחקם האחרון.

סקרמנטו מגיעה למשחק כאשר דיארון פוקס בספק אליו, מה שהיה עשוי להוות בעיה עבורה לולא יתרון הביתיות – הקינגס ניצחו ב-16 מ-26 משחקי הבית שלהם העונה, בעוד הבולס סיימו עם ידם על העליונה רק ב-12 מ-29 משחקי החוץ שלהם העונה. אמנם לא מדובר בהפרש עצום, אך כששיקגו מגיעה עם חיסורים משל עצמה (קארוסו בספק, טורי קרייג ייעדר וכידוע לאבין ופטריק וויליאמס גמרו את העונה) יתרון הביתיות ללא ספק צפוי לשחק כאן תפקיד. לשיקגו אין כלים הגנתיים המתאימים להתמודדות עם סאבוניס, כך שצפו לתצוגה מרשימה מצד הליטאי.

כאמור, שיקגו תבוא עם לא מעט היעדרויות וחיסורים, כשבין כה וכה היא חלשה באופן משמעותי מסקרמנטו העונה. שתי הקבוצות מחזיקות במאזן שווה בעשרת משחקיהן האחרונים (5-5), אך גם באותם משחקים הפער ביכולת ניכר, כאשר הקינגס מדורגים במקום השישי בליגה במדד הרייטינג ההתקפי בעוד הבולס מדורגים במקום ה-14. שתי הקבוצות לא מציגות הגנה טובה העונה ואני בספק אם יתחילו לעשות זאת הלילה, כך שההתקפה של הקינגס מקנה להם יתרון משמעותי למדי על פני שיקגו אשר צפוי להכריע את המשחק לטובתם.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של סקרמנטו ב-12.

5:30 – לוס אנג'לס לייקרס (29-33) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (18-42)

המשחק שיחתום את הלילה צפוי להיות אחד מהמסקרנים שישוחקו היום, כאשר הלייקרס ימשיכו לנסות לטפס מהפלייאין המערבי בעוד הת'אנדר ינסו לנצח משחק שני ביומיים ולשמור על מקומם בפסגת המערב.

הלייקרס מגיעים מנקודת נחיתות בולטת למדי, ולמרות שיתרון הביתיות צפוי להיות משמעותי (ניצחו 21 מ-31 משחקי הבית שלהם העונה), הקבוצה בבירור משחקת כדורסל פחות איכותי מזה שאנו רואים מהת'אנדר העונה. הלייקרס מחזיקים העונה בנט רייטינג שלילי (0.6-), כאשר הם מדורגים במקום ה-17 ב-NBA במדדי הרייטינג ההגנתי וההתקפי, מה שמציב אותם בסיטואציה בעייתית מול הת'אנדר – אוקלהומה סיטי מחזיקה בנט רייטינג השני בטיבו בליגה העונה (8.0), והמצוינות הזו מגיעה כתוצאה מאיזון בין שני צידי המגרש, כאשר הקבוצה מדורגת במקום השלישי במדד הרייטינג ההתקפי ובמקום הרביעי בהגנתי. בוודאי לא עוזר ללייקרס שרשימת הפצועים שלהם לקראת המשחק הלילה כוללת את לברון ודיוויס (מוגדרים בספק), בנוסף להיעדרויות הקבועות של ואנדרבילט וגייב וינסנט.

למרות זאת, הסיכויים של הלייקרס לנצח הלילה בהחלט לא קלושים – אם שני הכוכבים המובילים יעלו לשחק הלילה, ל-L.A יש שניים משלושת השחקנים הטובים ביותר על הפארקט, כאשר בנוסף לכך הת'אנדר עשויים לבוא תשושים בהרבה לאחר ששיחקו אמש בעוד הלייקרס קיבלו ליל מנוחה. מקומם של הלייקרס באיזור המערבי מטעה מעט, ולמרות שהם ניצבים במקום העשירי באיזור, הם נמצאים במרחק 3.5 משחקים בלבד מהפליקנס במקום החמישי באיזור. יהיה להם קשה לנצח את הת'אנדר, אך לאור יתרון הביתיות והימצאותם של דיוויס וג'יימס, לא מדובר בתרחיש מופרך.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון חוץ של אוקלהומה סיטי ב-6.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מהו מאזן הבית והחוץ של הסלטיקס?
    במצב הנוכחי אחרי הניצחון הדרמטי במיוחד על הלוחמים לסלטיקס בדיוק 80% הצלחה וקצב של 66-65 ניצחונות.

  2. איך פורטלנד מגיעים למצב שכל החמישייה שלהם בחוץ?
    מדוע כוכבי הלייקרס תמיד רשומים בספק?
    מדוע איינג' תמיד מעוניין שקבוצתו תשחק רק חצי עונה?
    כל זאת ועוד, בפרק הבא של "בועות".

  3. מודה שממש לא ציפיתי שהבאקס ינצחו אחרי שכבר פיגרו משמעותית בשלישי (והלכתי לישון), וגם לא ציפיתי שלייקרס יחנקו את אוקייסי. ממש לא צפוי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט