יומן לוס אנג'לס קליפרס – סיכום דצמבר / Stockton2Malone

מאזן נובמבר 5-9

מאזן דצמבר: 11-2 (!) 

אווה מי זה בא 

קבוצת חודש דצמבר בליגה, ללא ספק. פתאום, כאילו משום מקום, הקבוצה הזקנה שלא מצטיינת בהגנה וגם בהתקפה לא משהו, התחילה להפציץ. המומנטום התחיל לקראת סוף נובמבר כאשר שיחקו שני משחקים רצופים מול סן אנטוניו החלשה. אי אפשר לדעת בוודאות, אבל מאוד סביר שצמד משחקים מול קבוצת פח נתנו את הביטחון שהיו צריכים. משני לדצמבר הקבוצה יצאה לרצף של תשעה W שכלל בין היתר ניצחונות על קבוצות לא חלשות בכלל כמו דנבר, סקרמנטו ודאלאס (האחרונה בחוץ). כרגע הקבוצה ניצבת במקום הרביעי באותו מאזן 19-12 כמו הסקרמנטו החמישית ו-2.5 משחקים מאחורי האלופה דנבר שבמקום השלישי. יש לציין כמובן שמערב מאוד צפוף (וגם ג'ה מורנט חזר) וכרגע רק 4.5 משחקים מבדילים בין הקליפרס לבין המקום ה-11 (גולדן סטייט). בנוסף, יש כעת מצב במערב שבו קבוצות מאוד חלשות כמו סן אנטוניו, פורטלנד וממפיס שמפסידות המון משחקים זה גורם לניצחונות רבים של שאר הקבוצות. 

מאחורי השיפור אפשר כמובן להגיד שזה השילוב של ג'יימס הארדן (כאן כמובן יש לצנן את ההתלהבות שכל פעם שהארדן עבר קבוצה, ההתחלה הייתה נהדרת – תשאלו את דוראנט או אמביד), או ההתאמות הנדרשות שביצעו בסגל (ירידה של ראסל ווסטברוק לספסל והחלפה בעצם של מייסון פלאמפי בדניאל תייס. ראס משדרג לאין שיעור את הספסל ותייס הרבה יותר נייד מפלאמפי), אבל מבחינתי הגורם המרכזי מאחורי הצלחת הוא קוואי לאונרד. כבר בסיכום הקודם הערכתי שעל מנת שהקליפרס ישתפרו, קוואי יצטרך להתעורר. אז או שהוא קרא את הכתבה שלי או שהוא נזכר שזו שנת חוזה בשבילו ואם הוא רוצה לשלשל חוזה מקס, עליו להזכיר לכולם מי זה קוואי לאונרד.  

את חודש דצמבר קוואי סיים עם ממוצע של 29.3 נקודות סופר יעילות (50% מהשלוש), רייטינג התקפי 144 נקודות המטורף ומידי פעם הוויכוח מיהו two-way player הטוב בליגה, טייטום, אנטוני דיוויס או … כן כן אולי קוואי נפתח מחדש. 

כאשר מסתכלים על סטטיסטיקות קבוצתיות, ניכר קודם כל השיפור בפרמטרים ההתקפיים, אחוזים מהשדה, איבודים למשחק, רייטינג התקפי, הכול. מבחינת ההגנה הקבוצה כביכול לא מצטיינת ונמצאת בממוצע בליגה אבל נזכור שגם בניצחון על דנבר ניקולה יוקיץ' סיים את המשחק ב-9 מ-32 מהשדה, אחוז הנמוך ביותר מ-2019  וגם בניצחון על דאלאס בסוף דצמבר לוקה דונצ'יץ' סיים עם 9 מ-25 מהשדה ו5 איבודים. אז נראה שכשהקבוצה רוצה לשמור, היא יודעת לשמור. קחו לדוגמה את הניצחון היפה על גולדן סטייט 112-113 מסל ניצחון של PG13 ב-2.12 – קוואי שמר על סטף כמעט כל הרבע האחרון ודיי השתיק אותו בדקות הסיום. 

אם יש לכם אפשרות, תראו את המשחק הזה עוד פעם, אחד המשחקים הטובים של העונה. כמה פעמים עוד נראה קוואי, PG13, הארדן, ראס, סטף, כריס פול וקליי על אותו מגרש? 

אפשרויות שיפור

אחרי הטרייד, פול ג'ורג' מופקד על עמדת פאוור פורוורד ויש עם זה בעיית גובה וגודל. למרות שבינתיים המצב לא קטסטרופה, ישנם מספר פרמטרים המראים שיש נחיתות בתחום הזה (מבחינת ריבאונדים בהתקפה של היריבה, למשל, הקבוצה במקום ה-23 בליגה). 

כביכול יש היגיון בחיזוק הקבוצה במישהו שיוסיף מסה בצבע, אבל כאן בא קאטצ' – אין לקבוצה שום יכולת לבצע חיזוק! מאזן המשכורות בשמיים, אין דראפטים שאפשר לסחור בהם עד 2030 (!), חיפוש גוגל "clippers trade rumors" שולח אותך לאתרים מלפני שנה, בקיצור … מדבר. הדבר הפרקטי היחיד שניתן לעשות זה להוציא מהפריזר את פי. ג'. טאקר שמשום מה הוצא מהרוטציה לגמרי. 

שימו לב

אין כאן שחקן צעיר מעניין, אז אציין את ראסל ווסטברוק (מנחם, אתה ואני מבינים עניין…). העונה ראס עובר טרנספורמציה לשחקן ספסל שתפקידו מוגבל ומעמדו לא כמו שהוא היה בעבר. יש משחקים צמודים שהוא לא מסיים ויש משחקים צמודים בהם הוא מסיים בתור סטופר הגנתי. 

כרגע ראס ירד בכל הפרמטרים ומציג את המספרים הנמוכים בקריירה, מצד שני אולי לראשונה בקריירה לא נראה שאכפת לו מזה. הוא נראה שמח ומכניס למשחק של קליפרס גיוון ויכולות שחסר להם בחמישיה הפותחת. כרגע לא נראה שהוא יזכה בתואר שחקן השישי של העונה כי, ובכן, יש מועמדים יותר טובים (אין מה לעשות מנחם, לא נשקר לעצמנו), אך לדעתי הוא נכנס לעשרת שחקני הספסל הטובים בליגה. 

כמו כל הפוסטים שלי, גם הכתבה הזו מוקדשת לבת שלנו מיכל ז"ל. שבוע הבא היא הייתה אמורה לחגוג שנתיים.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה S2M . יופי של ניתוח. תמיד בסוף השאלה אצל הכוכבים שלהם בדגש על קוואי וג'ורג' זו הבריאות. נראה שיש שם כרגע חיבור טוב מאוד, בעיניי תייס ראוי לאזכור , נותן מחליף ראוי יותר לזובאץ' וגם מאוד מתאים לשחק לצד גארדים שאוהבים פיק&רול ולחדור כמו הארדן ווסטבורק שיוצא וקולע מבחוץ ומאפשר להם ריווח. בהגנה הוא תמיד טוב.

  2. טור משובח
    ראס לוקח בקליפרס את המקום שהיה רשום על רג'י ג'קסון הרבה שנים. מוביל היחידה השניה.
    רג'י תמיד היה נקודת אור יציבה בקליפרס. לא זוהרת אבל יציבה.
    אם ראסנו יעשה עבודה טובה כמו רג'י זה יהיה מעולה לקבוצה.
    והוא יכול
    גם בעייני אחד השחקנים המלהיבים בליגה
    וחייב לומר משהו על פי ג'ייייי טאקר. משהו משהו.
    🙂

  3. טור מצויין.

    כמובן שאלת הבריאות מכריעה אצל הקילפרס. אבל אם הם אכן יגיעו בריאים ב 100% לפלייאוף, הם יהוו אתגר לכל קבוצה במערב. מעניין במיוחד יהיה לראות מפגש בינם לבין okc הצעירים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט