יומן לוס אנג'לס קליפרס 2024 – פרק 1 /Stockton2Malone

רבים מהעוקבים שלי בטוויטר שאלו אותי (כחחחחח, זה היה טוב) למה לקחת על עצמך לעקוב אחרי הקבוצה הזו? הרי זה ידוע, באיזשהו שלב, קוואי ייפצע בברך, PG13 ייפצע בכתף ועוד עונה תירד לטמיון. 

הסיבה העיקרית שלקחתי על עצמי את הקליפרס, בשתי מילים – ראסל ווסטברוק. כן כן, כמו כל מי ששירת בשריון, תחושה של מזוכיזם לא זרה גם לי. אז אני מודה – אני גרופי של ראס🤷‍♂️ . חוץ מזה, קבוצה זו ממש מאכזבת מבחינת אי מיצוי הפוטנציאל שלה. באמת בא לי לראות עונה אחת בריאה של הכוכבים שלה, לגלות את התקרה של הפרויקט של סטיב בלמר. 

רק מי שסגר שבועיים שטח בינואר בלי להוריד נעליים יבין את הקשר בין התמונות. 

נתונים עד כה 

מאזן: 7 ניצחונות, 8 הפסדים, מקום 11 במערב, 4 משחקים מהמקום הראשון 

רייטינג התקפי 112.7 מקום 16 בליגה 

רייטינג הגנתי 109.1 מקום 7 בליגה 

קלע מוביל פול ג'ורג' 24.8 נקודות למשחק 

ריבאונדר מוביל איביצה זובאצ' 8.5

מוביל באסיסטים ג'יימס הארדן 5.9

איך הגענו לכאן 

את העונה של הקליפרס עד עכשיו יש כמובן לחלק לפני הטרייד של הארדן ומה שקרה אחריו. לדעתי, את הטרייד, אם היה מוצדק או לא, יש לשפוט בסוף עונה ורק במבחן התוצאה. נזכור, בסוף עונה זו, כל השחקנים הבכירים יכולים לצאת מהחוזים שלהם, אז הנהלת קליפרס החליטה ללכת ALL IN והימרו על כל הקופה. 

ובכן, ב-31.10 ג'יימס הארדן ופי.ג'י טאקר הצטרפו עבור באטום, מרקוס מוריס, רוברט קובינגטון ובחירות דראפט (בחירה אחת סיבוב ראשון ב-2028). תגובתו של הארדן למהלך דומה להפליא לתגובה הגנרית של ניר ברקוביץ במעבר לקבוצה חדשה – בלה בלה בלה מרגיש שהגעתי הביתה … בלה בלה בלה … בית לא מחליפים … בלה בלה בלה … יאללה הפועל / מכבי / Clippers! 

באופן מיידי אפשר לציין שעבור כוכב גדול (נגיד) קליפרס ויתרו על העומק ו-3 שחקני כנף (יעני ווינגים בעברית) שכל אחד מהם היה שחקן רוטציה, ככה שלאורך כל העונה צפויה נחיתות מסוימת במסה מתחת לסל. אתגר לא קל עבור טיירון לו. 

מיד לאחר הגעת הארדן, הקבוצה נראתה חלשה באופן מביך, במיוחד בהגנה. הפסד לממפיס, קבוצת תחתית, היה חמישי מתוך שישה הפסדים רצופים, כאשר בחלקם הייתה התפרקות מוחלטת, כמו במקרה נגד דאלאס. 

כרגע, הקבוצה אומנם כרגע ניצחה בארבע מתוך חמש המשחקים האחרונים, אך שניים מהם היו על סן אנטוניו שזה לא מדד, אז צריך לראות ניצחונות על קבוצות קצת יותר רציניות. 

הורדה של ווסטברוק לספסל עשתה טוב לקבוצה, החמישייה הפותחת הפכה להיות קצת יותר מאוזנת וספסל התחזק. יחד עם זאת, פול ג'ורג' מוצב באופן קבוע בעמדת פאוור פורוורד ולמרות שעמדה זו לא זרה לו (רק בעונה שעברה שיחק 26% מהזמן PF), יהיו קבוצות לא מעטות כמו ניו יורק או ניו אורליאנס שנגדם לקליפרס יהיה בעיית מסה (מול ניו יורק הקבוצה נשחטה בריבאונד 31-48 עם 18 כדורים חוזרים שניקס לקחו בהתקפה) 

בצד החיובי אפשר לציין שרוב ההפסדים נגמרו במשחק צמוד, בחוסר מזל או אחרי שיפוט גרוע, כמו למשל הדרבי מול הלייקרס:

אפשר לקוות שסטטיסטיקה תתיישר וקבוצה תנצח יותר משחקים צמודים. 

שימו לב 

הייתי רוצה לכתוב כאן על שחקן צעיר או מעניין שצפוי לפרוץ השנה, אבל במקרה של הקליפרס אין יותר מידי כאלה – הקבוצה השנייה הכי מבוגרת בליגה (אחרי מילווקי, למי שתהה, יחד עם גולדן סטייט), לא נמצאת במוד של פיתוח שחקנים ולא התמזל מזלה להביא שחקן דוגמת אוסטין ריבס שמסוגל להתבלט ביחד עם הכוכבים. מבחינת הכוכבים, שווה להתעניין מה שלום קוואי לאונרד. שנה שנייה ברציפות הוא נכנס לעונה חדשה אחרי פציעת ברך, וכמו בעונה שעברה, מתחיל אותה בצליעה. לפני שנה, החל מינואר קוואי העביר שני הילוכים קדימה ואחרי משחק האול סטאר העמיד ממוצע של מעל ל-27 נקודות למשחק. אז נכון, הבחור כבר בן 33, הוא עדיין תורם מעל ל-21 נקודות למשחק עם 39.1% מהשלוש אבל כרגע נראה אדיש ומה שעוד יותר חשוב, התעוררות זו נדרשת מוקדם יותר. מבחינת טיירון לו, הוא השחקן החשוב ביותר וחייב להיות הרבה יותר דומיננטי.

כמו כל הפוסטים שלי, גם הפוסט הזה מוקדש לבת שלי, מיכל ז"ל.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אחלה יומן, תודה רבה.
    לגבי קוואי, אני לא בטוח שיש לו את היכולת הזו יותר להעביר הילוך.

    אגב, מדהים איך טאקר הופך לשחקן חשוב בכל קבוצה שהוא נמצא בה. אני לא יודע כמה יזכרו אותו עוד 15-20 שנה, אבל איזה סיפור קריירה נפלא יש לו.

  2. מי יקבל חוזה בשנה הבאה בקליפרס?שאלה מעניינת מתוך 4 הגדולים , אין בינתיים אף אחד שמגיע לו להמשיך בקבוצה.
    מה שכן ראסל לא עולה הרבה.

  3. הסתכלתי בתמונה של שחקני הקליפרס. אין שום שמחה או רמז לשמחה.הם נראים כמו חבורה של פציינטים בתור לטיפולי שיניים.

  4. תודה רבה על יומן מעניין על קבוצה שהיא לא ממש כזאת…
    בתאוריה יש להם הרבה אופציות, הרבה שחקנים עם יכולות מגוונות, אבל הם אחרי השיא, רובם אחרי פציעות קשות וחוזרות על עצמן, ובכללי נראים שבעים ומרוצים מאוד מהחוזים שלהם.
    נכון שאם כל הדברים מסתדרים הם מועמדים לאליפות, אבל לא מומלץ להמר על זה, שגם קוואי וגם ג'ורג' בריאים ובכושר לפלייאוף, שטיירון לו יושיב את הארדן במשחק החשוב בפלייאוף שבו יש לו נטיה לקרוס, שההגנה שלהם תנטרל את יוקיץ'.
    הם תלויים בכ"כ הרבה "אם" שזה הופך ללא סביר בכלל.
    יהי זכרה ברוך

  5. תודה. גם אני עוד לא נואשתי מהקליפרס.
    אם הם בריאים הם יהיו טובים, במיוחד שיש להם המון ניסיון.
    ואחד קוואי, שכשהוא מתאמץ הוא עדיין בטופ-5 בעיני.

  6. תודה רבה.
    קוואי השנה נראה קצת מעבר לשיא (רק בזמן שהוא משחק כמובן). ראס חזר לראס של הלייקרס בגלל שהארדן לקח לו את המקום. הוא חייב להיות בעל הבית כדי להיות אפקטיבי.
    בכל זאת, כל עוד הקליפרס בריאים הם מסוגלים לעשות רעש במערב וחייב לספור אותם, למרות שפעם אחרונה שזה קרה זה ב2020.
    רק בריאות..

  7. תודה על יומן מצוין. אני גם מאלה שלא נואשו מהקליפרס נראה שדווקא לאט , לאט הדברים מתחילים להתאזן לטובה לאיטם אחרי הטרייד של הארדן. נק' מעודדת לגבי קאווי בנתיים הוא העדר לואד ..

  8. השמש בקליפורניה קטלנית. תראו את הקליפרס: תוך חמש שש שנים היא הפכה מלהיות האחות הצעירה והחמה של הלייקרס, לדודה הרווקה הזקנה שכבר לא תתפוס כלום.
    תודה סטוק2, כיף לקרוא (זה אומר שגם אני מזוכיסט?)

  9. פקק – זובאץ
    בריון – פול ג'ורג'
    מוריד גשם – הארדן
    קוסם – ראס
    עלוקה וצלף ומורידי גשם – קוואי
    עלוקה – פי גיי

    על הנייר הכל וורוד הקבוצה אלופה כבר עשר שנים.
    בתכלס זובק אחד מחמשת השחקנים הגרועים הפלייאוף אשתקד.
    ראס והארדן סובלים מקללת דשא לא יצמח ליידם.
    קוואי הוא רבע קוואי בגלל בגידת הגוף.
    פול ג'ורג' כבר רגיל לעשות הכל לבד. ככה זה היה מאז אינדי. ותראו קטעים. עם כל מורידים הגשם, הוא הקלעים המוביל….

    אני רושם 6-10
    רק כי אנחנו ב 2023. אם היינו ב 2015 זה היה אחרת.

  10. האליפות המופלאה של סאן אנטוניו מול מיאמי נחרטה בלב והפכה אותי לאוהד ספרס לעולמים…השנים האחרונות של גולדן סטייט לא יכולות להשאיר אף אחד אדיש (אחחח סטף ודריימונד)…את הקליפרס התחלתי לסמפט ולייחל לנצחונה רק בגלל כמות הנאצות הגידופים והטינופים שחולקים לה כאן מיטב המגיבים מאז שהארדן הצטרף…אם כל מיטב שונאינו מתעבים את הקבוצה הזו אז זו סיבה ממש ממש טובה לאהוד אותה …יאללה הארדן תן בראש

  11. בס"ד
    תודה רבה.
    קבוצה שחיה על תקוות רחוקות..
    המציאות אפורה.
    בקרוב ישררו בלי כלום.
    גם בחירות דראפט לא נשארו להם הרבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט