יומן מיאמי (2): עומדים במשימות / רועי ויינברג

היומן הזה נכתב כשמיאמי היט ניצחה 6 מ-8 משחקיה האחרונים. הקבוצה של ג'ימי באטלר במקום הרביעי במזרח ובמאזן 12:18, הטוב ביותר שלה אחרי 30 משחקים מאז שנת הבועה. טיילר הירו חזר ומשתלב באופן טוב בשטף ההתקפי, באם אדביו נראה כמו מועמד גבולי ל-MVP והצוות המסייע נראה טוב. זאת מרגישה כמו הקבוצה הכי עמוקה שהייתה בעידן באטלר, וכשאתה מסתכל על זה בגדול אתה מתחיל לחלום על שנה שנייה ברציפות בגמר.

אז אתה מסתכל על לוח המשחקים. ניצחנו את שרלוט פעמיים, טורונטו, שיקגו, אטלנטה, פילדלפיה חסרת אמביד (כשמיאמי חסרת באטלר) ואורלנדו. לא בדיוק אריות הליגה, והקבוצה במאזן 8:5 מול קבוצות במאזן חיובי. סיימתי את היומן הקודם בדיוק בנקודה הזאת, ומאז מיאמי הפסידה לניקס, לברוקלין, למילווקי ולאינדיאנה. אין יותר מדי מה לקחת מהמשחקים האלה מבחינת עוצמת היריבות, ואני לא יותר מדי אופטימי בקשר לסדרת המשחקים הקרובה.

גולדן סטייט, יוטה, הקליפרס, הלייקרס, פיניקס, יוסטון, אוקלהומה ואורלנדו מחכות למיאמי. ההיט במאזן 12:18 נכון לעת כתיבת שורות אלה, אבל ב-10.1 הם יכולים להיות במאזן של 17:20. היומן בעוד חודש באמת יראה לנו לאן הקבוצה הזאת הולכת, אבל קשה להגדיר את הניצחונות עד עכשיו כהצלחה או כביקורת.

מיאמי מראש משחקת בדיוויז'ן הכי חלש בליגה, ולוח המשחקים שנשאר לנו הוא אחד החלשים בליגה. רק לאורלנדו, קליבלנד, שיקגו ובוסטון יש לוח קל יותר, ומכולן רק המג'יק נראית כמו יריבה על המקום הרביעי במזרח (ובדעיכה גדולה אחרי פתיחת העונה המוצלחת). ההיט, בכל זאת, הגיעו מהמקום השמיני במזרח לגמר בשנה שעברה והעיפו קבוצות טובות מהן על הנייר. מראש הגעתי לעונה הזאת, כמו כל אוהדי מיאמי, בגישה של "להעביר את הזמן עד לפלייאוף ובשאיפה לקבל יריבות קלות יותר". אז אנחנו מעבירים את הזמן בסבבה, גם אם זה ישתנה אחרי השבוע הקרוב. מה בכל זאת מעניין מהחודשיים האחרונים של הקאלצ'ר? ניסיתי לענות.

1.טיילר הירו. אני לא אוהב את טיילר הירו. משהו בגישה ובאהבה המוגזמת לכדור אף פעם לא בא לי טוב, אבל מאז שהוא חזר מהפציעה הכדורסל נראה טוב בהרבה. זה בלט בעיקר במשחקים מול מינסוטה ואורלנדו, כשמול ה-76' הוא אמנם לא היה יעיל אך ניתן להסביר את זה בהעדרו של ג'ימי באטלר. בשונה מתחילת העונה, הירו מרגיש יותר כמו חלק מהקבוצה ולא כופה את עצמו על היריבה.

הוא שחקן הבידודים היעיל ביותר ב-NBA מבין אלה שמנסים לפחות פעם אחת במשחק, כי הוא שחקן כדורסל אדיר. הכמות שלהם כמעט והכפילה את עצמה בהשוואה לשנה שעברה והוא זורק פחות זריקות תחת הגנה "צפופה" (2-4 פיט מהשומר) ירדה גם היא. הוא קולע וזורק זריקות חכמות ומשקיע הרבה יותר גם בהגנה. הירו יכול וצריך להיות אולסטאר השנה, ונראה הרבה יותר בריא בתוך הדינמיקה של מיאמי. הכניסה שלו לתוך שטף שהיה שם לפניו עושה לו ולכל המעורבים רק טוב. האם זה ישאר ככה גם מול קבוצות טובות יותר? מאמין שכן.

2.אורלנדו רובינסון. באם החמיץ לא מעט משחקים בגלל פציעה, חזר ונראה נהדר (גם אם פחות דומיננטי בהתקפה, בין אם בהשפעת החזרה של הירו או חזרת הלו"ז). בשבעה משחקים הוא עשה עבודה לא רעה בכלל וקיבל הרבה דקות, אך נעלם מהרוטציה מאז שאדביו חזר. הוא יכול להיות הפתרון של מיאמי לדקות בלי שחקן ההגנה האדיר שלה, והייתי רוצה לראות אותם גם משחקים ביחד. זה כמעט ולא קרה, אולי בהשפעת מעט השלשות שרובינסון זורק, אבל השילוב של השניים יכול לייצר הגנה טובה מאוד. בטח בסדרת פלייאוף מול מילווקי, יאניס ו-22% אחוזיו מהשלוש. אני מאמין שזה יקרה בשלב כזה או אחר, אבל בשביל זה רובינסון צריך להישאר ברוטציה. מבין כל הרול פליירס שמיאמי המציאה השנה, רובינסון כנראה המציאה הגדולה ביותר מלבד חיימה חאקז, רוקי השנה של ההיפסטרים.

3.דאנקן רובינסון. גייב וינסנט הפך לדלעת אחרי שעזב את מיאמי, מקס שטרוס גנרי להחריד בקליבלנד, ודאנקן רוב נותן את העונה הכי טובה שלו מאז עונת הפריצה. 44.9% מהשלוש (אחרי 32.8% בשנה שעברה). גם הוא עלה מדרגה בהגנה, ודקות משותפות שלו ושל הירו לא נראות כמו סוף העולם יותר. יש למיאמי שביעייה בדאבל פיגרס, כרגע, וכמעט כולם שחקני הגנה סבירים. יחד עם קווין לאב, היווד הייסמית', קייל לאורי ורובינסון יש כאן 11 אנשים שיכולים לשחק בפלייאוף, כשהקליעה מגיעה הפעם גם בעונה הסדירה (וכאמור מול יריבות חלשות). הנוכחות של שחקן כמו רובינסון אפשרה לתת לשטרוס ללכת, והוא מצדיק את ההזדמנות בגדול.

4.ג'ימי. הוא לא שיחק ב-3 המשחקים האחרונים, כולם ניצחון, וזרק 13.7 זריקות למשחק בשביעייה שקדמה להם. בשנה שעברה אשתקד זה הרגיש כאילו מיאמי הייתה צריכה ממנו הרבה גם בעונה הסדירה ובעיקר בפלייאוף, כשההיט נראו אבודים בלעדיו, והשנה הקבוצה מצליחה לנצח כשהוא לא מתאמץ או אפילו לא משחק. חיימה חקז נכנס בצורה נהדרת לנעליים ולמהלכים שמריץ באטלר כשהוא לא משחק, וזה אולי הסימן הטוב ביותר מבחינת הטווח הארוך. מיאמי צריכה את ג'ימי באטלר, כי הוא אחד מ-10 השחקנים הכי טובים ביקום וכבר ניצח לה סדרות פלייאוף לבד. אבל בפעם הראשונה יש לו צוות מסייע.

השאלה הבאה היא מה גורלו של אותו צוות מסייע, ונראה מה הוא שווה אחרי 10 המשחקים הקרובים מול אריות המערב. אם הצוות הזה ישאר כמו שהוא, אפשר להיות אופטימיים במיוחד לפלייאוף. אם לא אפשר לחשוב על טריידים, ובכל מקרה אשמח לראות למשל את מלקולם ברוגדון מגיע תמורת לאורי, יוביץ' ובחירה. יש לך איזה קול בראש שמסתכל על הקבוצה הזאת, נזכר בפלייאופים בשנים האחרונות ובספולסטרה ואומר שזה שווה גמר. בשביל להאמין בזה, באמת, צריך לראות מה אנחנו שווים מול קבוצות אחרות עם שאיפות. Let's Go Heat!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מיאמי בריאה היא קבוצה מסוכנת שאף אחד לא רוצה לפגוש בפלייאוף. אין ספק שטרייד על לאורי ו/או שחקן ספסל יקפיץ את הקבוצה אבל ספו מריץ את ההרכב שלו ובונה את חאקז כמו שבנה את הירו ושאר דחוי הדראפט.

  2. מעולה רועי. נדמה לי שאתה ואני הם אוהדי מיאמי היחידים באתר. אני הופתעתי ביותר מהחזרה המצויינת של טיילר היטרו. הוא חזר כאילו לא החסיר יום אחד, ולא כאחד שהחמיץ כל כך הרבה מהעונה הזאת. אבל לדעתי השחקן המפתיע ביותר – ואחד הטובים ביותר – הוא Jaime Jaquez Jr.. אני כותב את שמו באנגלית כי אני לא יודע כיצד אתם מבטאים אותו. גם רובינסון משחק בבטחון רב הרבה יותר, נע ללא הפסק, והשלשה שלו חדה כתמיד.
    ודבר נוסף: אני יודע שאתה עובד במשרה מלאה, ודע לך שאני מעריך ביותר את התרומה שלך לאתר, מקום שאתה נמצא בו כבר מגיל 10 או 11!

    1. תודה רבה מנחם, מעריך מאוד. גם אם אני עובד במשרה מלאה בתקשורת הופס תמיד היה ותמיד יהיה הבית. אני גם מאוד אוהב את חיימה חקז (סטייל "חריימה" בעברית), שחקן אדיר. כישרון גדול

    2. גם אני עם מיאמי עוד מימי מורנינג את הארדווי העליזים. קבוצה נפלאה עם אופי תחרותי ולוחמני למופת.
      מסכים שהגיע הזמן למשוך דיבידנד על לאורי בתקווה שזה יוביל אותנו עוד צעד קדימה

  3. טור מעולה. מיאמי זאת קבוצה שלא ממש משנה מה תעשה בעונה הרגילה, ברור לכולם שפלייאוף הכל יכול להיות ולעזאזל הבייתיות/מיקום עונה רגילה.

    כמו תמיד בונים שם על עומק, הגנה שיטה ד.נ.א ותרבות. כמו תמיד, מוצאים שם כל מיני מציאות בדראפט ובג'י ליג שיושבים שם בול. לייבש את רובינסון ואת תומאס בריאנט נראה לי דבילי, אבל מצד שני אלו שחקנים שאמורים לסתום חורים אם וכאשר צריך אותם. לא מדאיג במיוחד.

    קיצר, אין יותר מידי מה לעקוב. כולם שם די מעבירים את הזמן עד לפלייאוף, מחכים לראות אם השטיק הקבוע יעבוד שם גם השנה, ומקווים שג'ימי לא איבד צעד בגיל 34.

  4. מיאמי נראים יותר טוב משנה שעברה בשלב זה אבל לא חושב שיש הבדל מהותי. זו קבוצה שלרוב מושפעת מהרבה פציעות במהלך העונה (בגלל ה"קאלצ'ר") ובדרך כלל יודעת להסתמך על השחקנים מקצה הספסל להשליפ פערים. מעבר לכך יש כאן המון אמירות שמרגישות כמו שליפות מהשרוול.
    * באם מועמד גבולי ל-MVP? קודם שיהיה מועמד גבולי לחמישיות העונה…
    * הירו? התחיל את העונה טוב – המשיך פחות או יותר מאיפה שהפציעה עצרה אותו. שחקן הבידודים הטוב ביותר ב-NBA? אתה באמת רוצה לבסס אמירה כזו על 13 מהלכים (בסך הכל לא בממוצע…)? ובטח שהוא לא הכפיל את הבידודים שלו – לא יודע מאיפה זה מגיע. הירו תמיד היה שחקן בידודים לא משהו וכדאי שלא יסתמך על המהלכים האלה גם אחרי ה-13 הראשונים של העונה. גם לגבי השלשות – אתה שוב בונה על מספרים של 10 וקצת משחקים לירידה קטנה במספר הזריקות זה כל כך אקראי – עניין של שתיים שלוש זריקות.
    * באטלר – הקבוצה הסתדרה בדיוק אותו דבר בלעדיו גם בשנה שעברה וגם אז זה הרגיש כאילו הוא מחכה לפלייאוף. מה גם ש13.7 זריקות זה די סביב הממוצע שלו אז לא הבנתי מה מיוחד בזה.

    1. הירו – מדגם קטן כי עברו 13 משחקים, ממה שיצא לי לראות (וזה לא מעט האמת) הם הרגישו יותר בפלואו של המשחק. מקווה שיישאר ככה. מדגם קטן וכמו שכתוב כמה פעמים ביומן הכל תלוי במשחקים הבאים.
      .
      אני חושב שבאם צריך להיות בחמישיות העונה כי הוא אחד מ-15 הטובים ביותר בליגה, למרות שיש שלושה סנטרים טובים ממנו כרגע. לא יודע אם יש 6 פורוורדים שנתנו עונה סדירה יותר טובה השנה, אבל אני בא מפוזיציה

  5. תודה רבה.
    ההתעוררות של מיאמי בעונה הסדירה נובע הרבה בזכות הרוקי חיים.
    בסופו של דבר היא ברביעייה המובילה במזרח בלי קשר למיקום שלה בטבלה.
    למרות הרוקי המצויין של מיאמי, יריבותיה חזקות משמעותית מאשתקד ושעון החול של באטלר לא מאפשר למיאמי להעביר עוד עונה בלהיות עוד הפעם דוד נגד גוליית.
    החוזה הנגמר של לאורי ואולי קבוצות שיירצו להמר על הירו שווים חבילה נאה שתעזור למיאמי להסתכל ליריבותיה בצמרת בלבן של העין.

  6. אני באמת לא חושב שחסר למיאמי עכשיו כלום. חיימה הוא אדיר ממש, ולאורי זה שחקן שגם בגילו יכול להציל לגמרי משחקים תקועים בפליאוף, וזה יכול להיות שווה אליפות.

  7. ניתוח מצוין, תודה רבה רועי.
    .
    לא יודע אם בסופו של דבר הם הפסידו מכך שעסקת לילארד לא יצאה לפועל, ולא יודע כמה כוכבים יש שם בחוץ ששווים את ההימור עליהם. נדמה לי שבזמנו היו שמועות שמיאמי סרבו לכלול את באם בהצעה לספרס עבור קוואי ב-2018. האם זו הייתה טעות? ממש לא בטוח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט