כיצד ארה"ב מסוגלת לנצח את בלגיה / מנחם לס

ישנן שתי אסכולות כיצד קבוצות נחותות בכשרון יכולות לנצח משחק בשלב הנוק-אאוט:

1. לשחק משחק הגנתי-סופג, בו כל התקפות היריה ניספגות בהגנה גמישה משך 90 דקות, עם התפרצויות מזדמנות של 2-3 חלוצים יותר מתוך הכרח מאשר תכנון לנצח, והתפרצויות כאלה נהביאו בעבר נצחונות רבים.

2. להחליט מהתחלה על התפרצות חסרת פחד, FEARLESS ATTACK בו הקבוצה כולה לא מניחה ליריב שנייה אחת באחזקת כדור, וכשהכדור אצלה היא פורצת במלוא אונה ללא חשש מה יהיה "אם יאבדו את הכדשור".

קלינסמן בחר הפעם קבוצה צעירה המסוגלת לשחק , "1", כמו נגד גאנה וגרמניה, או "2" כמו נגד פורטוגל.

על הנייר ארה"ב לא משתווה לבלגיה כמעט באף עמדה. ההגיון אומר "שחקו 1". 

אבל המנטליות הזאת לא מתאימה לרוסטר הצעיר שבחר קלינסמן, שמסוגל לשחק "1" אבל בנשמה רוצה לשחק "2". הקבוצה האמריקאית מלאה שחקנים שהם במיטבם כשהקבוצה מתקיפה. למרות המנטליות, הקבוצה שיחקה נגד ה-DNA שלה נגד גאנה וגרמניה, וב-20 הדקות האחראונות נגד פורטוגל. זה קרה בגלל שגם נגד פורטוגל וגם נגד גרמניה, תיקו היה כל מה שארה"ב היתה צריכה ופסיכולוגית זה עשה ממנה "1".

בשלב הנוק-אאוט מאין תיקו, ולאמריקאים אין נסיון בפנדלים כמו לאירופאים.

כדי לנצח היום האמריקאים חייבים ללכת על נוק אאוט. עליה לזרוק כמה 'פאנצ'ים' רציניים כמו בקרב אגרוף. עליה להתקיף. בלגיה היא היריב המתאים: מתוך 270 דקות בטורניר היא הובילה הרק ב-28 דקות מהן. הבלגים מאושרים בסלתת ליריב לעשות מה שהוא רוצה מלבד להבקיע שערים. הם הצליחו נפלא בטורניר עד עתה מבלי להיות דומיננטיים באף משחק.

מה שארה"ב צריכה לעשות זה לגרום מהומות. ליצור בלגנים בחצי של בלגיה. TO DISRUPT את משחקם השבלוני והמכני המושלם. ככה הבלגים משחקים עד שהם מבקיעים מאוחר במשחק, והיריב חנוק מחוסר זמן ואין לו תשובה ליתרון הבלגי. בלגיה כאילו אומרת "יש לכם 70-75 דקות להבקיע כי אם לא, ב-20 הדקות האחרונות אנחנו מנצחים את המשחק!".

היום גטז'י אלטידור, הסטרייקר הנפלא משחק. אם קלינסמן ירשה לקלינט דמפסי להסתובב בתוך הרחבה הבלגית – הוא אחד ממבקיעי שערי הגארבז' הטובים בעולם – ולמייקל בראדלי להיות איש מרכז שדה תוקף, וכן להרשות לפביאן ג'ונסון להתפרע בחוד, ואז קייל בקרמן (המצויין עד עתה!) וג'רמיין ג'ונס ממלאים את מקומם ב-COVERAGE למקרים של איבוד כדור, ארה"ב יכולה לשלוט במשחק.

בכל שלבי הנוק אאוט בעבר לארה"ב לא היה את צוות השחקנים שיש לה היום והיא היתה חייבת לשחק במוד של הגנה לא כי היא רצתה, אלא מחוסר ברירה.

היום זה אחרת: ישנו צוות המסוגל להחזיק בכדור. צוות המסוגל לשלוט במשחק ברגעים רבים. צוות המסוגל להבקיע לא בגלל איזו מתפרצת, אלא בגלל עומס רצוץ שבסוף מביא לכניעה.

זה מה שארה"ב מקווה שיקרה היום: להתקיף את הבלגים; להעמיס עליהם לחץ. לקוות שהלחץ יגרום להגנה לקרוס פעמיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. הדרך האמיתית לנצח את בלגיה היא דבר אחד:

    למנוע מהם את השטחים המתים במתפרצות.
    להאט כמה שיותר את הקצב, לשחק קרוב אחד לשני ולא לתת לאיום האמיתי היחיד של בליגה- המהירות של הקיצוניים(האזארד, מרטינס, מיראלאס, יאנוזיי) מרחבים.

    כי אם הם יקבלו מרחבים ארה"ב מודחת היום.

  2. חיסרון נוסף אצל בלגיה לדעתי זה שני המגנים.
    אין להם מגנים טבעיים וזה משהו שארה"ב חייבת לנצל, בטח עם דמפסי שרגיל לברוח לצדדים.

  3. "להעמיס עליהם לחץ" זה לא יותר ממשפט סתמי לדעתי.

    לבלגיה יש את האמצעים הטובים ביותר להתמודד עם לחץ.
    יש להם את אחד מהבלמים הטובים בעולם(קומפאני) שהוא מנהיג כל ההגנה, יש להם לידו בלמים מצוינים כמו ורטונחן או ואן בוייטן.

    תוסיף לזה את הקישור הכי פיזי בטורניר עם אסל ויטצל באמצע ומרוואן פלאיני(או אפילו מוסה דמבלה).

    בוא נגיד שהלחץ האמריקאי ממש לא צריך להפחיד אותם.

  4. בלגיה לא הרשימה.
    השערים בסוף באו אחרי משחקים רדומים, בהם היריב הגיע ללא מעט הזדמנויות לא מנוצלות. הבלגים כבשו ממהלך אחד או שניים מוצלחים של החברה המוכשרים שלהם וזהו.
    ארה"ב עם נבחרת אתלטית ואנרגטית לדעתי פייבוריטית, בטח אם קומפאני לא ישחק.
    ארה"ב הראתה נגד גרמניה שהיא סוגרת יפה וספגה רק בגלל שהבעיטה של מולר הייתה כל כך חכמה וניצלה בלאגן רגעי (אחד השערים היפים במונדיאל לדעתי).
    להמשיך ככה נגד בלגיה הלא יעילה נשמע לי יופי, הבלגים הרבה יותר איטיים מהגרמנים ולא יסגרו את ההתקפות האמריקאיות באותה יעילות.

  5. מסכים עם א.ב ומוזס מאלון,רק במידה ופתאום בלגיה יתחילו לשחק כמו שמצופה מהם אז ארה"ב בסכנה ,אם הם ימשיכו ביכולת שלהם בטורניר ,ארה"ב יחגגו עליה לרבע הגמר.
    נקודה אחרת מה זה המשפט הזה לאמריקאים אין נסיון בפנדלים כמו לאירופאים." מה זה קשור בכלל? איזה ניסיון בדיוק יש לבלגים בבעיטות הכרעה כולם בכלל משחקים פעם ראשונה במונדיאל,מעבר לכך שלא צריך ניסיון צריך שחקנים שלא מפחדים זה הכל

    1. בארה"ב לא היו פנדלים במתכונת המוכרת. היה משהו כזה ששחקן מקבל כדור למספר שניות מ-30 מטר או משהו בסגנון, וצריך להבקיע מול שוער.
      לדעתי ירדו מזה לפני הרבה שנים אבל אולי מנחם מתכוון לזה.

      1. חוץ מזה לארה"ב אין ניסיון בפנדלים במונדיאל ולעומת זאת לבלגיה יש ניסיון בפנדלים במונדיאל, ניצחון על ספרד במקסיקו 86 כאשר ואן בויטן, ותיק השחקנים הבלגים היה בן 8 (חוץ ממנו אף אחד לא היה בן יותר משנה)

  6. בדיוק מה שאמרתי.

    בסופו של דבר המרחבים שהקיצוניים של בלגיה קיבלו הם מה שהכריעו את המשחק הזה(בתוספת לכושר המצוין של שחקנים כמו מיראלאס, האזארד, לוקאקו).

    בלגיה נבחרת מצוינת הלוואי ותעיף את ארגנטינה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט