יומן מיאמי (1): משמעות החיימה / רועי ויינברג

אוהדי מיאמי היט יודעים לא לקחת את העונה הרגילה ברצינות. כקבוצה שעשתה גמר מהמקום השמיני בשנה שעברה, ושעשתה גמר מהמקום החמישי ב-2020, אנחנו מתייחסים לעונה הסדירה בערך בדרך בה ג'ימי באטלר מתייחס אליה: כמה חודשים שנועדו להעביר את הזמן, עם בדיחות כאלה ואחרות, עד הפלייאוף. זה היה תירוץ נוח בשנה שעברה, והגישה שלי גם השנה, אבל בינתיים מיאמי משחקת כדורסל טוב. טוב יותר ממה שאוהדיה האופטימיים ביותר והפסימיים ביותר (כמוני) ציפו לו.

ההיט ניצחו 9 מ-10 האחרונים ובמאזן 5:10 אחרי פתיחה רעה. היה כאן לוח משחקים קל (לייקרס, אטלנטה וקליבלנד היחידות שנראות כמו קבוצות פלייאוף ועברו דרך מיאמי בסטרץ' הזה) אז לא צריך להתלהב יותר מדי. המשחקים בהמשך החודש, מול מילווקי, אינדיאנה פעמיים ובהמשך מינסוטה ב-18.12, אינדיקטור משמעותי בהרבה. למרות זאת, אי אפשר להגיד שסגנית האלופה לא מתעלה מול קבוצות טובות בהתחשב במה שראינו בשנה שעברה. אי אפשר להאשים אותה בלוח המשחקים, שמראש בא לטובתה כמי שמשחקת בדיביז'ן של שרלוט ושל וושינגטון, וצריך לדבר על מה שיש.

מה שיש מתחיל מבאם אדביו. כתבתי עליו לא מזמן, אבל הוא משחק כדורסל ברמה גבוהה מאוד. לא בטוח שזאת אחת שתספיק למקום בחמישיות הליגה בהתחשב בעונה של יוקיץ', אמביד וגובר, אבל ההתקדמות שלו משמעותית. הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה, מניע כדור בהתקפה ומרשים אותי בעיקר הודות לקליעה מהמיד ריינג'. בעולם מושלם הוא היה לוקח שני צעדים אחורה וצולף גם מהשלוש, אבל חצי המרחק פותח אפשרויות שהיו חסרות למיאמי.

באם קולע ב-47.7% מהמיד ריינג' עם 2.4 סלים במשחק, מקום שישי בליגה, ומספק עוד מימד שלא היה שם בשנה שעברה. היכולת שלו לעלות לזריקה אחרי פיק-נ'-רול או להפחיד את ההגנה, כמו במהלך הזה מול הבולס, מייצרת סלים קלים. אם הוא ימשיך לקלוע ככה זה מכניס חיים חדשים להתקפה, ומצב בו היוצר הטוב של מיאמי הוא לא טיילר הירו הפצוע.

החיים החדשים האלה מתבטאים דרך שני שחקנים אחרים, כולל מי שנתן את הכותרת לטקסט הזה – היווד הייסמית' וחיימה חקס. הראשון, שבלט לטובה גם בשנה שעברה, הפך לשחקן חמישייה ונראה כאילו הוא יצא מפס הייצור של הקאלצ'ר. מחליף בהגנה, קולע בצורה סבירה ממסירה ופשוט זורע כאוס בהתקפה של היריבות. לא מקרי שמיאמי ב-1:9 מאז שהוא עלה לחמישייה, והוא ליהוק מושלם לתפקיד שפי ג'יי טאקר אייש בעבר וקווין לאב בפלייאוף האחרון.

הייסמית' שחקן נהדר, אבל כבר היו לא מעט כאלה במיאמי לפניו. חיימה חקז, אולי, הוא משהו שונה. ב-10 משחקים הוא קולע ב-52.5% מהשדה ו-41.3% מהשלוש, והראה ניצוצות גם כיוצר עם הכדור וגם בלעדיו. זה מרגיש כאילו התקרה שלו גבוהה יותר משל הייסמית' וכיילב מרטין, והוא קלע 41 נקודות בשני המשחקים האחרונים.

מיאמי כבר התחילה להריץ איתו חלק מהתרגילים שהיא מריצה סביב ג'ימי באטלר, וחוכמת המשחק שלו בולטת כבר עכשיו. הוא יודע ללחוץ על הטבעת ולא לכפות את עצמו על השטף ההתקפי, בשונה מטיילר הירו הפצוע, ותורם בהווה כרוקי. לא ציפיתי לתרומה כזאת מחקז בן ה-22, והיא יכולה להיות אקס פקטור בהמשך העונה. גם אם עכשיו הוא על 10.5 נקודות במשחק, היעילות והניסיון שהוא צובר עם הזמן יכולים לבשר לנו על שחקן של 15-18 נקודות בהמשך השנה. הפוטנציאל והוורסטיליות שם.

במקרה הסביר בו הזריקות של באם לא יכנסו באחוזים האלה, באטלר לא ישמור על 39% מהשלוש וקייל לאורי לא יקלע 28 נקודות משום מקום, ההיט יצטרכו את חקס. יהיה מעניין מאוד לראות אותו מול קבוצות טובות יותר.

זה אולי הסיפור של כל מיאמי. מהקפיצה של באם, דרך הרנסנס של דאנקן רובינסון, העלמותו של תומאס בראיינט מהרוטציה ועד חיימה וג'ימי, ברגע שמסתכלים על ה-1:9 הוא קצת מאבד מזוהרו. למרות זאת, אין שום סיבה להפסיק להאמין. הבעיות שייחשפו מול יריבות טובות יותר, או השילוב של הירו האנוכי בכימיה הקבוצתית, יחכו ליומנים הבאים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

    1. יש שלוש חמישיות עונה ו-3 סנטרים (אלא אם שינו את זה השנה ל-3 פרונטקורט). מאמין שיוקיץ' יהיה בראשונה, אמביד בשנייה וגובר בשלישית אם הם ממשיכים ככה. אם אין הגבלת סנטרים אז שלושתם ובאם ייכנסו

      1. מקום רביעי בחמישיית הסנטרים
        🤓
        אבל רגע… נקודה למחשבה.
        תקראת סיום העונה יש אולסטארים וחמישיות עונה, חמיזיית הגנה, mvp וכו'. אבל אין דירוג לפי תפקיד בחמישיה.
        חמישיית הסנטרים של העונה
        חמישיית הפוינט גארדים וכו'
        לפי הדרישות בתפקיד הספציפי.
        מי שוורסטילי מדי ולא מתעלה באף תפקיד לא יכלל בדירוג הזה, יש מספיק פרסים אחרים.
        אם הוא מספיק טוב בכללי….
        חולק מחשבה
        😊

  1. אחלה טור
    מיאמי כבר די הרבה זמן מתבררת כחממה לשחקנים.
    מעניין אם יש אלמנט כלכלי, כאהבת האמריקאים.
    מביאה שחקנים משום מקום לרמה הגבוהה ביותר.
    כבוד
    פט ריילי שולתתתתתת
    🤣

  2. מיאמי, כמו השחקן הראשי שלה, פשוט אוהבת להטריל. אם בשנים הקודמות זה אמר לזרוק כל העונה ולקרוע בפלייאוף, הפעם בניגוד לציפיות שלנו הם מתחילים הכי מהר שהם יכולים. מקווה בשבילך שהם ימשיכו בשיטת האימון של קרמבו.
    תודה רבה רועי

  3. תודה רועי. מאז שלברון עזב, בעונות הזוגיות מיאמי דווקא רושמים עונות סדירות טובות יותר גם מהעונה לפני וגם מהעונה אחרי – 2015, 2017 ו-2019 לא עשו פלייאוף, 2021 מקום 6 ו-2023 מקום 7, ואילו ב-2016 מקום 3, ב-2018 מקום 6, ב-2020 מקום 5 וב-2022 מקום 1 במזרח. כלומר, ההיט אמנם מצליחים בפלייאוף יותר מאשר בעונה הסדירה בעונות האחרונות, אבל הם לא כל כך מזלזלים בעונה הסדירה כמו שהם היו רוצים אולי שנחשוב.

  4. טור נחמד.

    אני זוכר בפלייאין שנה שעברה מול אטלנטה הדוקטור כתב מיאמי כבדה מול אטלנטה הקטנה והזריזה .
    ולכן אני.חושב שאין למיאמי הכבדה סיכוי השנה כפי שלא הלך
    לנ בשנה שעברה.
    אופס שנה שעברה היה להם מזל
    לפגוש במילווקי סיבוב ראשון .
    ולאחר שהדוקטטר כבר הגחע למסקנה.סופית אחרי חצי משחק
    כי לילארד ויאניס לא מסתדרים
    הרי שהשנה יהיה למיאמי קל יותר
    מול מילווקי אז אולי בכל זאת יעברו סיבוב אם בכלל יצליחו להשתחל
    לפלייאוף עם כל שחקני ה g ליג שלהם …
    או שבכלל כדורסל הוא ספורט קבוצתי , ובכלל לא משנה מי ישחק
    מה שקובע הוא האימון ולכן הקבוצה תצליח .
    אך כאמור שנה שעברה היא עפה
    בגמר…
    אז כנראה שהאימון לא כזה מוצלח …
    וברצינות.אי אפשר באתר הזה בלי הפנינים המיוחדים של הדוקטור
    אני לומד ממנו המון .

    1. חולק עליך ד"ר .
      Jaime aun que es el tercero generation en los eu. Es mejicsno. y jugo con la selecion national en juegos pan americsnos 2029 en lima
      peru
      Entonces el es mejicano tambien
      אגב שלא תבוא בוענות על שפה זרה לא.קריאה…
      כי בכתבות שלך:
      האנגלית ( שאני אישית מאד לא מתחבר אליה ולכן
      מדלג על הנכתב באנגלית.)
      מככבת.

  5. האם חריימה חאקז יליד מרוקו? לא יליד ארה"ב עם זיקה למקסיקו
    הרגו אותי מיאמי לא מצליח לשנן את השם שלו.
    נקרא לו בשם חיבה חריימה.
    מתפקד מעבר למצופה ממנו.לא פלא מיאמי ממש רצו בו וקיוו שיפול להם ליד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט