אוקלהומה החזקה מארחת את פילדלפיה החזקה גם כן, וושינגטון המפורקת בבאק טו באק מול אטלנטה ועוד ארבעה משחקים בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

אוקלהומה החזקה מארחת את פילדלפיה החזקה גם כן, וושינגטון המפורקת בבאק טו באק מול אטלנטה ועוד ארבעה משחקים בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

ראשית אגיד על המשחקים שארבעה מהם אמנם בין קבוצות שהמומנטום שלהן שונה אבל דווקא בזה יכול להיות עניין.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (4-11) נגד פילדלפיה סבנטי סיקסרס (5-10), 0:00:

זה לא משחק בין שתי קבוצות עם מומנטום שונה, זה משחק בין שתי קבוצות בעלייה פר אקסלנס. נכון שפילדלפיה הפסידה למינסוטה במשחק האחרון אבל זה היה בלי אמביד כשמרכוס מוריס צריך לתפקד כסנטר מול גובר וטאונס.

אמביד אמנם בספק למשחק אבל הוא ככל הנראה ישחק, וזה כמובן המפתח של פילדלפיה. מבחינת הקו האחורי מקסי ושיי ילכו ראש בראש וככל הנראה הסיפור יהיה בין הגבוהים. נכון שצ'ט הולמגרן גבוה נהדר עם סט כשרונות מצוין בהתקפה ובהגנה אבל גם האם וי פי המכהן. ההבדל ביניהם? באיזור ה-30 קילו. אמביד יוכל להתעלל בחוסר הפיזיות של הולמגרן וכמובן לעשות את מה שהוא הכי טוב בו – להדביק לשחקנים עבירות. ברגע שצ'ט מסתבך בעבירות לת'אנדר בוודאות לא תהיה תשובה לסנטר הקמרוני-צרפתי-אמריקאי (נתון לפרשנות, בחרו מה שתרצו).

אוקלהומה מנגד תחסר את ג'יילן וויליאמס המצוין וזה משפיע לה מאוד על הקו הקדמי, כמו כן גם פרשיית ג'וש גידי שנחשפה לאחרונה בטח לא משפיעה בצורה טובה על המערכת. אוקלהומה תתקשה מאוד במשחק הזה בפאן הפיזי, וככל הנראה הכוכבים שלה יסתבכו בעבירות מוקדם. אוקלהומה משחקת בהרכב כל כך נמוך וזה איכשהו מצליח אבל זה לא יסתדר מול פילדלפיה שיש לה הרבה מאוד פאוור פורוורדים בזכות עסקת הארדן, בכל זאת הייתי שם לב לאייזאה ג'ו שעולה מהספסל ונותן גם הובלת כדור וגם קליעה טובה מאוד. אם לו דורט או קייסון וואלאס יסתבכו בעבירות מוקדם הוא כנראה יהיה משמעותי יותר.

אני מהמר שהפיזיות והגודל של פילדלפיה בנוסף לכדורסל המצוין שלהם יתעלו על הכדורסל של אוקלהומה ופילדלפיה תנצח ב-12 הפרש.

ברוקלין נטס (8-6) נגד מיאמי היט (6-10), 1:00:

ברוקלין חוזרת הביתה אחרי מותחן התקפי באטלנטה בו שתי הקבוצות קולעות כמעט 300 נקודות ביחד. זה נגמר בהפסד בהארכה למרות 45 נקודות של מיקאל ברידג'ס. נגד מיאמי זה בוודאות לא יהיה הסיפור אבל אם ברוקלין תצליח כן לגרור את המשחק למשחק שהוא פחות או יותר התקפי, פלוס לנצל את ההגנה האזורית של מיאמי כדי לפנות שחקנים כמו קאם ג'ונסון ולוני ווקר לשלשות פנויות, המשחק יכול להיגמר בסקור גבוה וזה משחק לטובת ברוקלין.

מיאמי מגיעה לברוקלין אחרי שפירקה את הקאבס באוהיו וקלעה 129 נקודות בחוץ אבל לאחר מכן קלעה 98 והפסידה לניקס. מבחינת ההגנה מיאמי יציבה מאוד, בעיקר מול יריבות שלא קולעות מדהים לשלוש. בהתקפה זה כבר סיפור אחר. כן היה למיאמי רצף מטורף של ניצחונות אבל הם עדיין לא מסוגלים לשמור על יציבות בהתקפה. אם הולכים לפי הלוגיקה של שני המשחקין האחרונים מיאמי אמורה לקלוע 130 במשחק הקרוב, אבל זה כנראה לא הסיפור. הסיפור מבחינת מיאמי הוא להמשיך לשמור כמו שצריך ולהתעלות קצת יותר בהתקפה, לא בהכרח ברמה של לקלוע 70 אחוז מהשדה אבל כן להשיג את ה-115 נקודות שזה מרשים במשחק חוץ, בטח כשהיא נותנת ליריבה לקלוע סביב ה-107 למשחק.

אני מהמר שמיאמי תנצח ב-8 הפרש.

וושינגטון וויזארדס (13-2) נגד אטלנטה הוקס (7-7), 2:00:

מה נגיד ומה נאמר על וושינגטון וויזארדס. הם בטאנקינג ברור אבל בצורה הכי מחפירה שיש, ההגנה לא קיימת, ההתקפה מורכבת מפעולות אישיות, וניצחונות? כרגע זה לא בא בחשבון. מבחינת הצופה הישראלי כל מה שיכול לגרום לו לא לכבות את הטלוויזיה אחרי שתי דקות זה דני אבדיה. אז בואו נדבר רגע על דני – נכון, הוא קצת מתקשה במשחקים האחרונים, נכון שברור שאנסלד ג'וניור מנהל את המשחק נורא ולכן הוא לא פקטור לאחרונה אבל בשביל שיהיה משהו לערוג לו, נקווה שדני יחזור ליכולת ההתקפית שהיה בה כשהעונה התחילה וייתן לנו משחק טוב.

מבחינת אטלנטה שנראית טוב מאוד בטח עם החזרה לעניינים של טריי יאנג המשחק הזה לא אמור להוות מכשול. אטלנטה קבוצה התקפית נפלאה עם הגנה קצת מוטלת בספק. מול וושינגטון היא בכלל לא אמורה להתקשות לקלוע וגם אם תספוג 130 נקודות היא תקלע 140.

אני מהמר שאטלנטה תנצח ב-8 הפרש.

קליבלנד קאבלירס (7-8) נגד לוס אנג'לס לייקרס (7-9), 2:30:

ממשחק לא מעניין למשחק די מעניין. תמיד כשלברון חוזר לקבוצה בה שיחק יש איזה רגע חביב עם האוהדים, בטח כשלברון זקן השבט משחק כאילו הוא האריה הצעיר.

מבחינת הקאבלירס דונובן מיטשל שלא שיחק במשחקים האחרונים הסתדרו דווקא לא רע בזכות היכולת של הרוקי המפתיע קרייג פורטר ג'וניור. במשחק האחרון קיבלו בחזרה גם את קאריס לאברט מה שנתן להם המון אוויר לנשימה בהתחשב בזה שלאברט נותן לקאבס יכולת נהדרת העונה. עדיין במשחק האחרון כלום לא הלך להם, ומשחק בסגנון כזה דורש את הסופרסטאר. בין אם מיטשל ישחק או לא, הקאבס בבית צריכים להתאפס ולא להיבהל מהלייקרס, לשחק את ההגנה שלה ולשמור בעיקר על קשת השלוש משם הם מתקשים להגן לרוב.

הלייקרס מגיעים כשככל הנראה קאם רדיש שלא שיחק לאחרונה אמור לחזור לחמישייה וזה מאוד משמעותי לה בהגנת הגארדים, בטח אם מיטשל חוזר. במשחק האחרון מול דאלאס הם התקשו מאוד מול דונצ'יץ', קיירי וג'וש גרין. החזרה של רדיש, בנוסף ליכולת של לברון יגרמו לקודם כל הגנה טובה על מיטשל, גארלנד ושטרוס וגם להתקפה טובה בזכות היכולת של רדיש לרווח לשלשות בפינה.

אני מהמר שהקאבס יתעוררו וינצחו ב-5 הפרש.

יוטה ג'אז (11-4) נגד ניו אורלינס פליקנס (7-9), 4:30:

זאת שעולה וזאת שיורדת.

יוטה מראה משהו לא ברור במשחקים שלה, מצד אחד זה נראה כמו טאנקינג, מצד שני יש לה שחקנים נהדרים כמו מרקאנן שבכושר נהדר, ג'ון קולינס, קיונטה ג'ורג'. ההתקפה שלה עדיין נראית כמו משהו לא מחובר, היא לוקה מאוד בהובלת הכדור והיא משחקת גבוה בצורה מוגזמת (חמישייה עם קולינס, מרקאנן ואוליניק). גם העובדה שווקר קסלר פצוע לא עוזרת להם בהגנה שנראית נורא. אי אפשר לדעת מה נקבל מיוטה בערב נתון, פתאום קלארקסון יוסיף על היכולת הטובה של מרקאנן ויוטה תקלע 120 נקודות ותנצח, או שמרקאנן יהיה לבד במערכה כשהקבוצה מאבדת כל כדור אפשרי והם יקלעו 105.

ניו אורלינס לעומת זאת מוצאת יציבות. אם בשנה שעברה הייתה שאלה לגבי השילוב של זאיון ואינגרם, השנה אין שאלה. ההיררכיה הסתדרה נפלא וזאיון ואינגרם במשחקים האחרונים משחקים בהרמוניה מושלמת. קרדיט גם להרברט ג'ונס ודייסון דניאלס שלקחו פיקוד בהגנה ובהובלת הכדור כשמקולום פצוע.

אני מהמר שניו אורלינס תמשיך ביכולת טובה ותנצח ב-10 הפרש.

לוס אנג'לס קליפרס (8-6) נגד דאלאס מאבריקס (5-10), 5:30:

מצד אחד כישלון קולוסאלי מצד שני הצלחה מסחררת.

הקליפרס, כמו וושינגטון, קשה לדבר על זה. מצד אחד סוף סוף כל הכוכבים שלה בריאים ומשחקים באק טו באק, ועכשיו גם צירפו את דניאל ת'ייס שייתן עובי לספסל. מצד שני, הם משחקים פשוט גרוע. השילוב עם הארדן נראה מזעזע מבחינת הקליעה לשלוש, בטח שכשרוב מי שזורק אלו קוואי, פול ג'ורג' והארדן שנראה שלא מצליחים למצוא קצב ביחד. גם ווסטברוק מאז שירד לספסל המספרים שלו ירדו משמעותית ונראה שכמו בלייקרס זה לא עושה עמו חסד. הם משחקים משחק בית שני ברצף ואמנם הם מתמודדים עם קבוצה מאוד חזקה גם במשחקי חוץ, אבל הם מוכרחים להתעשת בטח בסיטואציה הזאת.

דאלאס מגיעה לאחר מנוחה אחרי ניצחון חוץ קשה, גם כן באל איי. ההתקפה של דאלאס זורמת נהדר דרך דונצ'יץ' וקיירי וגם ההגנה באופן מפתיע לא רעה, בעיקר בזכות הרוקי דריק לייבלי (שלצערה של דאלאס לא ישחק הלילה). דאלאס כבר שיחקה מול הקליפרס המתחדשת העונה, לפני שבועיים, ופירקה לה את הצורה אחרי רבע שני של 47-18 ומשחק של 44 נקודות מדונצ'יץ'. בכושר הנוכחי של דאלאס ונוכח היכולת של הקליפרס אין סיבה שלא ישיגו ניצחון חוץ שני ברצף בלוס אנג'לס.

אני מהמר שדאלאס תנצח ב-9 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. תודה.
    ההימור הכי קשה שלך זה מיאמי.או שהם דנוור או שהם שרלוט.
    מעניין אותי לדעת איך אוק עם הרכב ה4 גארדים שלה וסנטר עדיין רזה ,מתכננת לנצח את אמביד מקסי וחבורתו.
    יוטה – מאזן 11-4 כמה שירי תהילה מקבל איינג, עשו ממנו גאון.אז יופי יש לו מלאי גדול של בחירות דראפט בעתיד כולן בינוניות.בינתיים צועד ללוטרי מלא בעוד שחקנים בינוניים.
    לקליפרס 4 שחקנים טובים וספסל לא רע,זו פצצה שיכולה להתפוצץ כל רגע וזה יקרה דווקא נגד קבוצה טובה.

  2. מצאו את ההבדלים

    זה נשרק צעדים לאלברדו (אלברדו זורק ראש על הארדן)
    https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=635&GameID=0022300052&Season=2023-24&flag=1&title=Alvarado%20Traveling%20Turnover%20(P1.T13)

    זה נשרק 2 זריקות להארדן (הארדן זורק זקן על אינגראהם)
    https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=673&GameID=0022300052&Season=2023-24&flag=1&title=Ingram%20P.FOUL%20(P3.PN)%20(S.Twardoski)

    חחח תועבה מאת הבידורסל

    1. אממ…
      אולי כדאי ללמוד את הכללים לפני כתיבת תגובה?
      אם הטענה שלך היא צעדים/לא צעדים,
      אז לא.
      אלברדו קופץ על אותה רגל ולכן בהגדרה, צעדים.
      הארדן עושה הארדן –
      איסוף + 2 צעדים. מה לעשות, אלו הכללים.
      ידועים להארדן, אלברדו, וגם לי.
      .
      הכלל:
      Upon ending his dribble or gaining control of the ball, a player may not touch the floor consecutively with the same foot (hop).
      .
      הכלל לגבי "צעד וחצי ועוד חצי…" –
      A player who gathers the ball while progressing may take (1) two steps in coming to a stop, passing or shooting the ball, or (2) if he has not yet dribbled, one step prior to releasing the ball

  3. צריך בכל פוסט לשים מחדש את התגובה של קליי תומפסון ל"עבירה" של אבדיה.
    .

    Klay Thompson
    הגב 25 נוב 2023 03:29:02

    וואו העבירה שנשרקה לחובת דני. הליגה איבדה את זה סופית וכולם מקבלים את זה בסבבה. אם אני מאמן אני חוטף על זה טכנית בכוונה.
    .
    https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=70&GameID=0022300049&Season=2023-24&flag=1&title=Avdija%20S.FOUL%20(P1.T2)%20(B.Adair)
    .
    הפרצוף של דני… הוא כבר באפטיות

    1. שנה הבאה דני יברח לצד כבר. 39 אלף נק חחחחחחחחחחחחחחחח אם שאק היה משחק היום היה צחוקים אני רק מתאר לי אותו זורק ראש ונמרח על הפרקט כמו טמביד אני כבר צוחק. וקובי חחחח עם מגינים מורתעים שצריכים לתת לו מטר כדי לא להיכנס לאזור הבטוח חחחחחחחחחח

      שיין באטייה היה יוצא היום ב6 עבירות ב2 דק ראשונות של המשחק 🙂

  4. מילה על אחידות השיפוט השנה (בכול הנוגע להחלטה מתי לשרוק לעבירות שמובילות לזריקות עונשין –
    לא צפיתי במספיק משחקים בשביל לתת דעה שמסתמכת על משהו שהוא קרוב למדגם מייצג,
    אבל עדיין –
    זה מרגיש הכי לא אחיד שזכור לי.
    לתחושתי, דוראנט מקבל המון זריקות גבוליות. גם לילארד ויאניס במעט שצפיתי בהם.
    יוקיץ', להבדיל, לתחושתי, לא מקבל את אותו "כבוד" כמו סנטרים דומיננטיים אחרים.

        1. המקום בו המציאות פוגשת את הנרטיב
          (רמז: מקום מרוחק ומינימליסטי…)
          .
          זרוק ניחוש –
          מי מהשחקנים הבאים בטופ 5 בניסיונות עונשין ל-100 מהלכים,
          מי בטופ 10,
          ומי בטופ 20,
          ומי לא נכנס ל-20 הראשונים:
          .
          לברון, דוראנט, לילארד, סטפן קרי, אנטוני דייויס.
          .
          בין המנחשים נכונה תוגרל הקלטה של הפרק המופתי "מלך מפתיע ורודן מופתע" מבית היוצר של מיכאל הר-סגור וליעד מודריק.

            1. לא תאוריה מתמטית מורכבת, שמעון.
              נרמול לקצב וכמות דקות.
              (מוריד את לברון ממקום 19 ל-21, אם מוותרים על נרמול)

        2. חחחחחחחח שמעון אתה משחק באש.
          גם ככה טנש אוכלים חצץ מהבעלים המתלהב מהצעצוע והקבוצה שתלך לחופשה מוקדם העונה.
          בוא לא נשכח את הנהגוס דה שוט, מנהל הקרקס

  5. תודה מתן .
    מקולום להבנתי מהנקראנברשת אובחן עם כיס אוויר מחוץ לריאה
    או אחרת חור בריאה.
    בפעם שעברה לםני שנתיים ההחלמה ארכה סביב כחודש.
    הנודעה מה 6 לחודש כלוומר יקח
    עוד סביב ה 10 ימים להחלמה אם אכן קצב ההחלמה יהיה זהה לפעם
    הקודמת
    האם החור בריאה נגרם ממכה בחזה, סביר להניח שכן ואז מן הסתם יש גם צלע שבורה .

  6. אולי נספיק לתפוס מחצית ראשונה של אוק' פילי, יהיה מעניין לראות את אמביד מול צ'אט.
    תודה רבה ושבוע שקט לכולם

  7. כמה פשוט ככה נכון!
    אני מעדיף שטייטום יחטוף טכנית בכל משחק מאשר שיפול פעם אחת בגלל דחיפה כשהוא תלוי לא מספיק חזק על החישוק אחרי הטבעה.
    נפילה אחת כזו יכולה לגמור עונה שלמה לעומת טכנית ששווה נקודה לקבוצה השנייה. מבחינתי שיתלה כמה שהוא רוצה עד שהחוק המטומבל ישתנה.
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=741727354664688&set=a.454402690063824

  8. איך אפשר לראות ולהנות קבוצה שהנשק העיקרי שלה כדי לנצח משחקי עונה רגילה זה ללכת 30 פעם לקו?
    כל זריקה שנייה של אמביד הוא מסתכל על השופט. אוקייסי חוויה.
    מה שהספסל נותן השנה זה בלתי יאומן.
    רק בריבאונד הקבוצה לא קיימת.

    1. לא נכון, הרבה מאוד קליעות בפיק אנד רול וחדירות לטבעת.
      יש שם גם שחקנים שאין להם קליעה טובה ל-3(גידי, דורט, וואלאס עדיין).

  9. מדהים כמה שיי לא מקבל שום כבוד מהשופטים.

    רביעי בליגה בקליעה, 24 אחוז מכלל הקליעות שלו זה סיום באיזור הטבעת, מקום 15 בליגה בהליכה לקו.
    על רבע מהמגע שהוא מקבל שחקנים נשלחים 9-10 פעמים לקו קל.

  10. אמביד בלי השופטים יורד לו חצי מהסטטיסטיקה בדיוק כמו בפלייאוף, הבעיה של גידי שאין לו קליעה בכלל

  11. גידי זה חילזון בלי קליעה.
    יש לו יכולת של ראיית משחק, אבל בלי יכולת איום על הסל, הוא בקלות יכול להיות נטל על הקבוצה.

  12. אני את גידי הייתי חושב להעביר בטרייד טוב.
    יש לו ערך, עוד צעיר, ברור שיכול להתפתח טוב אבל אין לו קליעה יציבה. מקווה שקודם ינקה את השם שלו.

    1. בסיכום קל, 27 פעמים פילי הלכה לקו עד לסיום הרבע ה-3.

      וכן הקליעה ל-3 פחות טובה היום וההגנת פרימטר בלי ג׳יילן גם לא קיימת.
      קשה לנצח משחקים בלי ההגנה של ג׳יילן, בטח כשהקבוצה מולך תלך 35 פעמים לקו.

  13. חחחח הפכו את השריקה על שיי, כדור ביניים.
    תגידו לי שעל חמישית מזה אמביד או מקסי לא הולכים ל-2 זריקות.

    איזה קבוצה מסריחה, מקווה שהלך לו הקרסול.

  14. לקיספרטס חסרות מראות בבית.
    מישהו פעם אמר לו שאם הוא שם סרט לשיער אז הוא יהיה יותר אתלטי וחזק ושיקרו לו בילדות שאם יזרוק הרבה יהיה קווין דוראנט.
    כזה חסר מודעות, תפור על הטמטום מסביבו בוויזרדס.
    מאחל לדני פשוט להגיע למצב שהוא יכול לברוח משם, הוא היחיד שמבין את המשחק.

  15. ג'ורדן הוקינס הולך להיות SG אמין מאוד. יש לו גודל, יש IQ, יש קליעה טובה.
    הוא הראה סימנים לזה ממש מהגיחות הראשונות מהספסל ועכשיו עם דקות של חמישיה זה עוד יותר ברור.

    פגיעה יפה שלהם.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      בטח עשה הרבה פרצוצים לשופטים.
      אתה יכול להכניס את זה ליומן, סוגי הפרצוצים של הטמביד וכמה שווה כל פרצוץ מבחינת הביקורים בקו.
      זה עצוב כמה שזה מצחיק.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      להקת הזרוקים בשירם המפורסם: זרוק ראש
      זרוק ראש
      זרוק ראאאאאאאאאאאש
      או שתגמור כמו דני בווש
      זרוק ראש
      והשופטים יתנו לך שנים שלוש מהקו לקלוע בראש.

    1. לצערי צפיתי את זה.
      .
      "אגב, השיפוט הולך להיות מחורבן במיוחד השנה.
      ראיתי משחקי הכנה, ונראה ששמו דגש בולט על לא לשרוק תוקף לשחקנים שמתנגשים במגן נייח.
      שוב ושוב ראיתי שחקני הגנה שפשוט עומדים (לא בריסטריקטד) נייחים ושחקני התקפה מתנגשים בהם, והולכים לקו.
      פשוט מגוחך." – 16.10
      .
      https://hoops.co.il/?p=299811#comment-1916436

כתיבת תגובה

סגירת תפריט