8 משחקים בפריוויו תנ"כי של יום ראשון/ יהלי אולמר

ברוכים השבים לעוד פריוויו של משחקי הלילה של יום ראשון בליגה הטובה בעולם (לפחות מבחינת שואו וביזנס, או בקיצור שואוביז)!

במישור האישי, בשבת הקודמת (לפני שבוע) הצטרפתי לרשימת הפצועים של האתר כששיחקתי כדורסל ומרפק של חבר פגע בי באיזור רגיש- המרווח בין העפעפיים העליונים לגבות בעין שמאל. לא המשכתי לשחק כמובן ואחרי דימום קל שנעצר במהרה, החתך נתפר ביום שני שעבר בעזרת רופא נהדר (ד"ר רייך, אם אתה קורא את זה, אתה ה-MVP האמיתי) וכעת האיזור מחלים לאיטו. הפציעה הזו עלתה לי בפריוויו של שבוע שעבר.

וכמו בקבוצה מנצחת, גם לאתר שלנו יש מנטליות של next man up ותרבות בה כולם נשארים מוכנים למקרה שנופל עליהם פריוויו או סיקור לא צפוי. אז תודה רבה למאנו דה מאן (לשעבר מיקי) שהחליף אותי עם פריוויו מאלף. אתה המלך.

8 משחקים מעניינים ביותר מצפים לנו הלילה ואנחנו נתכונן אליהם בעזרת ספר הספרים של העם היהודי- התנ"ך. הספר הכי עתיק בהיסטוריה הוא כזה שיש בו הכל: גיבורים מפורסמים, נבלים (ונבלות) מפורסמים לא פחות, עלילה לא צפויה, קשיים רבים, נביאים ומלכים, דרמות, ענייני ירושה ועוד המון סיפורים שמושכים לבב אנוש. כמו בענף עם הכדור הכתום, גם לתורה, לנביאים ולכתובים יש משמעויות ופרשנויות רבות. את חלקן נשלב כאן היום יחד עם ההכנה הקבועה למשחקים שלנו. כולי תקווה שלפחות אחד ממי שקורא את הפריוויו הזה ימשיך ויחקור את ההיסטוריה הניצחת של העם היהודי.

ועכשיו, בואו נצלול פנימה:

22:30- מילווקי באקס (5-11) מול פורטלנד טרייל בלייזרס (11-4):

המפגש הראשון בהיסטוריה של דמיאן לילארד מול הקבוצה שבה הפך לאייקון יתקיים בפייסרב פורום שבעיר הגבינה בויסקונסין. מילווקי תבוא לאחר משחק מול וושינגטון בשישי ופורטלנד תגיע אחרי שאירחה את יוטה ברביעי.

המסע שלנו בנבכי ספר הספרים מתחיל במגילת קהלת, האחרונה מבין חמש המגילות. ישר נקפוץ לפרק ד' פסוק ט', שם נכתב: "טובים השנים מן-האחד אשר יש-להם שכר טוב בעמלם". אני לא יודע אם המנהלים של הבאקס גדולים בתורה, אך המשפט הזה בהחלט מתמצת את החזון שלהם לגבי בניית הקבוצה סביב יאניס. הצבאים הלכו על גדול בקיץ האחרון כשעשו את המהלך הגדול ביותר בליגה (ואחד הגדולים אי פעם) והביאו את דיים דולה כדי ליצור שילוב רכז-ביגמן שלא נראה הרבה זמן במחוזותינו. עד עכשיו, נראה שיש להם שכר טוב בעמלם: לא רק עשרות מיליוני הדולרים שהצמד מרוויח, אלא גם ביעילות שלהם- כל אחד מהם קולע בטרו שוטינג הרביעי הכי גבוה בקריירה שלו (ובפער זעום מהנתון השני הכי גבוה אצל יאניס).

במובן החברתי, לסיפור של פורטלנד יש קווים מקבילים ברורים עם סיפור מגדל בבל המקראי, שמובא בספר בראשית פרק י"א. לאחר מעשי הגבורה והתושיה של נוח בסיפור המבול, הארץ שככה ואנשיה התלכדו (פסוק א- "ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים") וישבו בארץ שנער. לא זו בלבד, אלא שהם רצו להיות מפורסמים ואיזו דרך טובה יותר מאשר לבנות מגדל שיגיע עד השמיים ויראה ממרחקים? אלוהים חשב אחרת במקרה הזה ומעניש אותם, כשהוא בולל את שפתם ושולח אותם למקומות שונים בעולם. גם פורטלנד רצתה לבנות קבוצה שתגיע הכי רחוק שאפשר, אך הכימיה והאחדות ששררו בחדר ההלבשה במודה סנטר בתקופת לילארד ומקולום הוחלפו בבליל שחקנים שהגיעו כל אחד ממקום אחר. ג'רמי גראנט הגיע מעיר המכוניות, מאטיס ת'ייבול נשלח מעיר אחוות האחים, רוב וויליאמס ומלקולם ברוגדון עשו את דרכם מעיר השעועית, איש ויינריט, דיאנדרה אייטון והרוקי טומאני קמארה באו דרך המדבר, אנפרני סיימונס, שיידון שארפ וג'בארי ווקר היו שם בתקופת דמיאן, סקיילר מייז הגיע משום מקום, כך נראה וסקוט הנדרסון את קריס מארי הצטרפו בדראפט האחרון. לקבוצה מריפ סיטי יש כישרון והמשימה שלהם היא לחבר את הכל לקבוצה קוהרנטית ומלוכדת, עם דרך ושיטה, כמו פעם.

המלצת צפייה עבור: אלו ששמים את עינם על איך לילארד ישתחרר מצבתיו של ת'ייבול וכל מי שאוהב לראות את רובין לופז (או קפטן הוק) עושה את השטיקים שלו בגארבג' טיים.

דו"ח מצב: ג'יי קראודר ומידלטון הם הפצועים היחידים אצל החבורה של אדריאן גריפין, כשיאניס כנראה ישחק. הבלייזרס ישחקו ללא ויינרייט, רוברט וויליאמס וסיימונס כשדיאנדרה אייטון כנראה ישחק.

הימור: האורחים יקשו מעט אך יאניס וחבריו ימשיכו במומנטום החיובי שהם נמצאים בו לאחרונה. מילווקי ב-14.

1:00- בוסטון סלטיקס (4-12) מול אטלנטה הוקס (7-8):

המפגש הראשון מתוך ארבעה שישוחקו באותה שעה יציג לראווה את שחזור סדרת הסיבוב הראשון בעונה שעברה, בה שתי הקבוצות הראו ניצוצות ולבסוף בוסטון המשיכה לחצי הגמר האיזורי עם 4-2. הלפרקונים חוזרים הביתה לאחר ביקור חטוף באורלנדו בליל שישי, בעוד שהעיטים ישחקו זה הלילה השני ברציפות, אחרי התמודדות עם הוויזארדס בשבת.

העונה של הירוקים נפתחה בצורה מצוינת, כשהם מסתכלים על הקונפרנס המזרחי ממרומי המקום הראשון בטבלה. במבט היסטורי, הקבוצה מורגלת להצלחה מהסוג הזה, עם זכייה ב-17 אליפויות NBA, האחרונה ב-2008. אמנם הם מחכים לחזור לארץ המובטחת רק 15 שנים, בהשוואה ל-400 שנות הגלות של בני ישראל במדבר מאז שיעקב ירד מצרימה עד שהעם חזר לארצו בסיום מסע נדודים ארוך, אך גם עשור וחצי זו תקופה נכבדת במונחי המועדון המעוטר ביותר בהיסטוריית הליגה (יחד עם הצ'ילבה מלוס אנג'לס). לסלטיקס יש כישרון, ורסטיליות וניסיון, אבל לפני הכל יש להם מסורת שתמיד מחזירה אותם לארץ המובטחת. לא פלא שרד אאורבך היה יהודי.

נמשיך עם עלילות עם ישראל בארץ מצרים. המלך המקומי פרעה ראה כי טוב לבני ישראל בארצו, שם הם פורצים וממשיכים להתרבות, לכן החליט לשים לזה סוף עם שעבוד לשרי המיסים ובניית ערי המסכנות פיתום ורעמסס. אך מה שפרעה הזה לא ידע הוא שעם ישראל פורח תחת התנאים הקשים: "וכאשר יענו אתו כן ירבה וכן יפרץ". אותו רעיון עשוי להתאים לשני שחקני ספסל אשתקד של הקבוצה מג'ורג'יה, שקיבלו יחדיו 38 דק' למשחק אשתקד. השניים, שעונים לשמות ג'יילן ג'ונסון ואונייקה אוקונגוו. העונה, המספר הזה עלה ל-54 דקות פר התמודדות, עלייה של 42%, שמנוצלת עד תום: הפורוורד קולע בווליום (בקושי) וביעילות (ביי פאר) הכי טובים בקריירה והסנטר מוריד יותר ריבאונדים ומוסר יותר אסיסטים מאי פעם.

המלצת צפייה עבור: חובבי הגנת פרימטר- יש לכם את וויט והולידיי מחד מול יאנג ומארי מאידך, מי שמחזיק אצבעות לתקוות הלבנות הגדולות מהספסל של מאזולה (פריצ'ארד, האוזר, קורנט) ומי שאוהב גבוהים מגוונים (אוקונגוו, הורפורד).

דו"ח מצב: בוסטון תחסר את KP כשהולידיי בסימן שאלה, אצל ההוקס אין נעדרים משמעותיים.

הימור: ההגנה של הביתיים תעשה את ההבדל. בוסטון ב-10.

1:00- ממפיס גריזליס (12-3) מול מינסוטה טימברוולבס (4-11):

קרב קצוות מערבי מפתיע ישוחק הלילה בפדקס פורום, בשחזור של עוד סדרת סיבוב ראשון מאשתקד. שתי הקבוצות שיחקו בביתן לאחרונה, בשישי בלילה, כשהדובים פגשו את פיניקס והזאבים את סקרמנטו.

היררכיה היא דבר חמקמק. הרבה בני אדם רוצים בנוכחותה, חלקם רק חפצים לעמוד בראשה וחלקם אף חושבים שהרמוניה שאינה היררכית היא הפתרון הטוב ביותר לחברה. המצב האחרון היה מצב העניינים בעם ישראל בתקופת השופטים והוא חזר על עצמו למספר פעמים: "ובימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה". ידוע שההיסטוריה חוזרת על עצמה, כי גם ממפיס נטולת ג'ה (והסלע, הוטרן והאקווה-מאן סטיבן אדאמס) היא קבוצה ללא היררכיה. הפציעות הרבות שנגרמות לשחקנים מבלבלות את הסגל, אפילו ברמת המשחק ובאמת קשה לדעת מי עומד בקצה הפירמידה ומי בבסיסה כאשר השמות מתחלפים מדי יום. נאחל להם רק בריאות ווייבים טובים.

קבוצה שנהנית משני הדברים הללו היא מינסוטה. הטי-וולבס ממדינת עשרת אלפים האגמים פתחו את העונה כמו מלוע של תותח, כמעט כמו בני ישראל עת התחילו את מסע כיבוש הארץ שלהם. המטרה הראשונה הייתה עיר התמרים, יריחו. לעיר העתיקה בעולם הייתה טכנולוגיה מופלאה לאותה תקופה בדמות חומה חזקה ובלתי חדירה, אך העם, בהנהגת יהושע בן נון, היה צעד אחד לפניהם. הם החזיקו מצור בן שבוע על המקום עד שכבשו אותו סופית. גם הגנת הוולבס, עם גובר במרכז ומקדניאלס את אנט בכנפיים, מטילה מצור על היריבות. הלהקה של כריס פינץ' מרשה את היעילות השישית בטיבה באיזור הטבעת (62%), תדירות הזריקות החמישית בטיבה שם (רק רבע מניסיונות היריבה) והיא סופגת שלשות ב-33% בלבד (3 בליגה). מסקנה? כשמטילים מצור, הניצחון כבר כמעט בכיס.

המלצת צפייה עבור: מי שאוהב לראות קונטסטים ורטיקליים בטבעת לבטח יהנה מ-JJJ ומהסטייפל טאוור, מי שתמיד חשב שמייק קונלי אנדרייטד לבטח יהנה מחזרתו למקום בו הפך לסמל, מי שפשוט אוהב דאנקים מהדהדים לבטח יהנה מהמרחפים הגדולים בשני הצדדים (אדוארדס זה האוביוס, אך גם דייויד רודי יודע לסובב ראשים).

דו"ח מצב: ממפיס כרגיל בלי מוראנט, אדאמס וקלארק והיום גם ללא סמארט, קנארד וטילמן. אצל האורחים, מקגלוקלין ומקדניאלס לא כשירים.

הימור: מינסוטה ב-19.

1:00- אורלנדו מג'יק (5-11) מול שארלוט הורנטס (9-5):

שתי קבוצות מהבית הדרום מזרחי שיש להן כמה סיבות לאופטימיות יעלו להתמודדות באמווי סנטר שבאורלנדו, שם המקומיים אירחו את הסלטיקס בשישי. הצרעות מצידן נחו מיום רביעי, בו פגשו את וושינגטון.

בשבילי, המג'יק (לא ג'ונסון) מבטאים באופן מושלם את הפתגם הנפלא ממסכת אבות (כן, לא תנ"ך פרופר אבל אותה אנרגיה): "איזהו עשיר-השמח בחלקו". קואוץ' ג'מאל מוסלי פשוט מוציא את המקסימום מהכישרון הצעיר העשיר שיש לו- פאולו באנקרו ופרנץ ואגנר הם צמד פורוורדים מצוין שעתידים להיות אולסטארים בעתיד הקרוב. מסביבם יש חבורה שבהחלט שמחה כי היא משחקת בצורה מלוכדת, מהירה (14.4 שניות פר התקפה, 7 בליגה) ומוסרים בתכליתיות (חצי מהאסיסטים שלהם הולכים ללייאפים, ראשון בליגה). ראוי לציין את מו ואגנר, האח של, שנותן עבודה מהספסל ואת גארי האריס וג'ו אינגלס הוטרנים שתורמים קליעה וניסיון. התלכיד שלהם מבטיח.

ההקשר שאני מוצא לנכון בין התנ"ך לשארלוט הולך ככה: לאמלו בול באמת מוסר פנומנלי, מחוזק בגנים של פליימייקר אמיתי (ע"ע יכולת המסירה של לונזו). האח הצעיר לבית משפחת בול יודע את זה והעונה שיפר את הסקורינג שלו כדי ליצור איום התקפי מאוזן ושלם יותר (שמשתקפים בסטטיסטיקה עם שיאי קריירה בנק' ויעילות כוללת). אז מה הקשר לתנ"ך? שלמה המלך: "וַיִּתֵּן אֱלֹהִים חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה, וּתְבוּנָה הַרְבֵּה מְאֹד, וְרֹחַב לֵב כַּחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם. וַתֵּרֶב חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵחָכְמַת כָּל בְּנֵי קֶדֶם וּמִכֹּל חָכְמַת מִצְרָיִם. וַיֶּחְכַּם מִכָּל הָאָדָם מֵאֵיתָן הָאֶזְרָחִי וְהֵימָן וְכַלְכֹּל וְדַרְדַּע בְּנֵי מָחוֹל וַיְהִי שְׁמוֹ בְכָל הַגּוֹיִם סָבִיב". קווי הדמיון אינסופיים- לאמלו הוא המלך של הצרעות ועומד בראשן, אלוהים נתן לו חוכמת משחק מבריקה ורוחב לב אדיר כדי לפרגן באסיסטים לכל דורש. אבל אתם יודעים מה השיא? אם לאמלו הוא שלמה, למה זה הופך את אביו, לאבאר?

המלצת צפייה עבור: אנשים שחפצים למשחק בקצב גבוה ולסוכריות ש(לא)מלו מחלק במתפרצות, עכברי כדורסל שעוקבים אחרי הצעירים המסקרנים שבשתי הקבוצות (אנתוני בלאק כבר פותח בחמישייה) ומי שרוצה לראות את השטיקים שג'ו אינגלס מפליא בהם את ההגנות, גם בגיל 36.

דו"ח מצב: וונדל קארטר ג'וניור ומרקל פולץ ישבו בצד אצל הביתיים. ג'יימס בוקנייט, קודי מרטין, ניק ריצ'ארדס ופרנק ניליקינה בחוץ אצל החבורה של סטיב קליפורד, טרי רוז'יר ופי.ג'יי וושינגטון כנראה בפנים.

הימור: ההפתעה תחכה. אורלנדו ב-7.

1:00- ניו יורק ניקס (6-9) מול פיניקס סאנס (6-10):

קרב צמרת מסקרן באולם המפורסם באולם, ה-MSG, כשקווין דוראנט יחזור לאולם בו רבים ציפו שישחק בו במדי הקבוצה הביתית. שתי הקבוצות נראו לאחרונה בליל שישי, כשהניקס אירחו את מיאמי ופיניקס התארחו בממפיס.

אתם שומעים את זה? כי אני לא. זה בדיוק מה שצריך לשמוע. יש שקט תעשייתי בניו יורק מאז שג'יילן בראנסון הנהדר הגיע העירה, בדומה למוטיב החוזר של ספר שופטים, השני בספרי הנביאים. זה הולך ככה: בני ישראל מתפללים וזועקים לעזרה בגלל מצב בטטה כלשהו ובתגובה לתפילות אלוהים שולח שופט שינהיג את העם ויעזור להתגבר על הצרות (למשל גדעון ושמשון). האחרון עושה את עבודתו נאמנה ומצב החירום נרגע. זה מתבטא בפזמון החוזר: "ותשקוט הארץ X שנה". הקבוצה הלוחמת, הפיזית והקשוחה שטום ת'יבודו מנהיג בתפוח הגדול בהחלט נותנת את השקט המרענן הזה לצד הכתום-כחול של העיר. אחרי הרבה שנים, לאוהדים יש קבוצה אמיתית להזדהות איתה.

במדרש קהלת רבה, פרשה ד', סימן ו' כתוב: "מתלא אמר- טבא חדא צפרא כפותא מן מאה פרחתיין". אין לי שמץ של מושג בארמית, אבל עם קצת רצון ויכולת, אפשר להבין את דבריו של אחיקר החכם, שמהווים את הלקח המרכזי של השמשות העונה. הקבוצה מהמדבר שיחקה כבר 16 משחקים העונה ואף לא אחד מהם כלל את 3 הכוכבים הגדולים שלה. כל אחד מהשלישייה פספס כמה משחקים, מי יותר ומי פחות, אך פרנק ווגל לא מתרגש ואוסף ניצחונות (הלו"ז הקל בליגה עד כה בהחלט עוזר) שמסייעים ליצור את הדבר הכי חשוב בכדורסל, מומנטום. אז גם אם הן חיות במדבר, טוב ציפור אחת ביד משתיים על העץ.

המלצת צפייה עבור: מי שרוצה לראות את היחס של הקהל הביתי לשני שחקני טופ 10 בליגה ועכברים ששמים עין על ההגנה נטולת העבירות של הניקס (8 בליגה בתדירוץ הליכה לקו של היריבה) לבין מגנטי הפאולים של הסאנס (2 בליגה בתדירות זריקות מהקו).

דו"ח מצב: הניקרבוקרס בסגל מלא, פיניקס ללא ביל ודמיון לי, דרו יובנקס כנראה ישחק כשדוראנט ויוטה וואטנאבי בסימן שאלה.

הימור: פיניקס ב-4.

2:30- ברוקלין נטס (8-7) מול שיקגו בולס (12-5):

הברקליס סנטר בתפוח הגדול יארח קרב מרכז-תחתית טבלה מזרחי בין שתי קבוצות בינוניות משהו. ברוקלין יסגרו בק-טו-בק ביתי אחרי שהכניסו לאולמם את מיאמי אמש ושיקגו עברו את הגבול כשיצאו לטורונטו ביום שישי.

עוד נפגוש את שאול המלך במשחקי הלילה ואפילו יותר מפעם אחת, אך בינתיים, הכוכב העולה של הנטס מספק לנו הזדמנות טובה להיזכר באחת התכונות הבולטות של מלך ישראל הראשון: צניעות. בספר שמואל א', פרק י' פסוק כ"ב נכתב: "הנה הוא נחבא אל הכלים". עושה רושם שהתיאור הזה כל כך הולם את מיקאל ברידג'ס עד כדי כך שאוהדי פיניקס הרבים באתר הדביקו לו את הכינוי/שם אמצעי "מאמי". לדעתי, שחקן הכנף מתחזק אופי נהדר כשהוא חבר טוב לקבוצה, אדם שיש וייבים טובים סביבו תמיד והכי חשוב, הוא תמיד נוכח. באמת. המשחק האחרון שהוא החמיץ היה בשנה השלישית שלו בתיכון. ברידג'ס הוא גם חבר גאה בוילאנובה גאנג, שם לקח אליפויות עם ג'יילן בראנסון, דונטה דיבינצ'נזו, ג'וש הארט וכו וגו ודו. אני בעדו.

בינתיים בעיר הרוחות, הזמן כאילו עומד מלכת. כנאמר: "שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון" (במקומות הללו גרמי השמיים עצרו עקב בקשת תפילה של יהושע במהלך עוד קרב לכיבוש הארץ). מאז שאני זוכר את השוורים, שהם עדיין אחת הקבוצות הפופולריות בליגה (בזכות אחד, אלוהינו), הם שיחקו כדורסל אולד-סקול, ישן ועתיר זריקות חצי מרחק. זה עדיין המצב היום, כשהקבוצה מדורגת 18 בתדירות השלשות שלה ומבוססת על שחקני מיד ריינג' (אדירים, יש לציין) כמו דרוזן ולאבין כשלצידם סנטר שאוהב לשחק עם הגב לסל כמו ניקולה ווצ'ביץ'. כמו רוב הקבוצות בליגה, יש לשיקגו צעירים לא רעים והכל, אך היא עדיין הדוגמה הטובה ביותר לסגנון המשחק שהיה נפוץ כל כך עד לפני עשור.

המלצת צפייה עבור: מי שאוהב את סגנון המשחק האולד-סקולי כאמור ושחקני פאנטזי שמהמרים על כך שג'בון קרטר או אנדרה דראמונד יתפוצצו מול האקסית.

דו"ח מצב: סימונס, דניס סמית' וקאם תומאס לא יתלבשו עבור הרשתות. רק לונזו בול בחוץ אצל החבורה של בילי דונובן, בזמן שקארוסו ולאבין בסימן שאלה.

הימור: לא יודע למה, אבל שיקגו ב-3.

2:30- קליבלנד קבאלירס (8-8) מול טורונטו ראפטורס (8-8):

המשחק השני בשעה זו יהיה קרב אמצע טבלה מזרחי ברוקט משכתנא פילדהאוס. הפרשים יסגרו גב-אל-גב ביתי אחרי ששיחקו מול הלייקרס אמש, בעוד שהקנדים גם שיחקו בבית לאחרונה, בשישי ליתר דיוק, מול שיקגו.

צ'ארלס בארקלי אומר הרבה דברים. חלקם נכונים וחלקם נכונים עד שיוכח אחרת. דוגמה טובה לסוג השני היא האמירה שלו על גולדן סטייט לפני עשור בערך: "קבוצות שמסתמכות על קליעה מבחוץ (Jump Shooting Teams כלשונו) לא יכולות לזכות באליפות". אז אמר. האציל נובח והשושלת עוברת. מה משותף ללוחמים של אז וליריבתם המיתולוגית בגרסתה הנוכחית? הניסיון שלהם לקרוא תיגר על הסגנון הקונבצניונלי בליגה. או בלשון אבותנו: "הבה נתחכמה לו (שמות א', י')". כן כן, זוהי תגובתו של פרעה להתבססות של בני ישראל בארצו, מחשש שילחמו בהם. הקאבס מציגים לראווה שני גארדים מתחת ל-1.90 ושני גבוהים מעל 2.10 יחדיו באותה החמישייה, בליגה בה השחקנים בגדלים האלה כמעט בסכנת הכחדה. אבל התחכמות עשויה לעבוד פה ושם. לווריורס זה הצליח. למצרים? לא ממש. אז מה יהיה עם קליבלנד? לאלוהים הפתרונים.

לפני שנדבר על הראפטורס, נחזור לשאול המלך. לפני שמונה לתפקיד ע"י שמואל, האחרון לא הפסיק לשמוע מהעם על נחיצותו של מלך. גם אוהדי טורונטו רצו לראות מנהיג אמיתי לקבוצה שלהם, פרנצ'ייז פלייר אותו הם מחפשים בנרות מאז שקוואי בחר לחזור ללוס אנג'לס מכורתו. קייל לאורי ופסקל סיאקם חלקו את הכתר מאז, אך זה לא אותו הדבר. אך היכולת של סקוטי בארנס השנה שמה סוף לדיוני המלוכה. שיאי קריירה בווליום נקודות ושלשות, ביעילות (%TS), אחוזים מרחוק, מהעונשין, בריבאונדים בהגנה ובכלל, בחטיפות, חסימות, אסיסטים, הליכות לעונשין והרשימה עוד ארוכה. הוא כל כך השתפר שהוא גורם לאוהדים בסקוטיהבנק ארינה למזוג שמן על ראשו ולהמליכו למלך טורונטו (ואולי אפילו קנדה), בדיוק כמו ששמואל המליך את שאול בגלגל לעיני כל העם.

המלצת צפייה עבור: מי שרוצה להתוודע לשני חדי הקרן הבולטים מדראפט 2021, בארנס ואוון מובלי, מי שאוהב רכזים חלקלקים עם הכדור כמו גארלנד ושרודר, מי שאוהב סנטרים פקקים שאוטמים את הצבע כמו אלן ופולטל.

דו"ח מצב: קליבלנד תאלץ להסתדר ללא דין ווייד, טורונטו תחסר רק את כריסטיאן קולוקו וגריידי דיק הרוקי.

הימור: עוד הפתעה קלה, טורונטו ב-11.

3:00- דנבר נאגטס (6-10) מול סאן אנטוניו ספרס (13-3):

קרב קצוות מערבי בבול ארינה יסגור את הלילה המרתק שלנו, כשהשחקן הטוב בעולם יפגוש את אחד הטוענים המרכזיים לכתר בעוד כמה שנים. שתי הקבוצות התמודדו לאחרונה במשחקי חוץ לא פשוטים בשישי בלילה: האלופה ביוסטון והחבורה של פופ בגולדן סטייט.

רוב הקבוצות שזכו באליפות שומרות על הסגל הקיים, מסיבות מובנות. כנאמר בקהלת (אגב, זה אחד מהספרים שכתב שלמה): "מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש". חריגות בנושא הן שיקגו 1998 (מי שעדיין לא יודע, פשוט תראו הריקוד האחרון) וטורונטו 2019. מלבד כמה שחקני ספסל, חטיפי העוף החזירו את כל שחקני הרוטציה המשמעותיים מאשתקד והקבוצה מפגינה יכולת טובה גם בהיעדרו של מארי. נאחל לסימפוניית הכדורסל שלהם רק בריאות, ושבסוף השנה יעשו שוב מה שנעשה בשנה שעברה.

כבר דיברנו על שאול בהקשר של ברוקלין וטורונטו, אך אפשר למצוא עוד דמיון בינו ובין קבוצה נוספת. יותר נכון, בינו לבין שחקן בקבוצה הזו. בשמואל א', פרק ט', פסוק ב' נאמר על קיש, אביו של שאול: "ולו היה בן ושמו שאול, בחור וטוב, ואין איש מבני ישראל, טוב ממנו, משכמו ומעלה, גבוה מכל העם". הבנתם לאיזה שחקן מהספרס זה מתקשר? כן? יופי.

המלצת צפייה עבור: יוקיץ' נגד ויקטור, הג'וקר מול החייזר. מומלץ עבור כל איש ואישה, ילד וילדה, נער ונערה, זקן וזקנה ולמי לא בעצם?

דו"ח מצב: מארי ו-ולאטקו צ'אנצ'אר לא כשירים, יוקיץ', גורדון, KCP ורג'י ג'קסון כנראה ישחקו. האורחים בסגל מלא.

הימור: בעונות הבאות זה יהיה קרב של ממש. עד אז, דנבר ב-22.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. לא התחילה העונה וכבר אתה בלואד? הנוער של היום…
    חייב לשאול – באיזה היבט הקשור לכדורסל זו לא הליגה הטובה בעולם?

  2. לגבי ספר קהלת, יש חילוקי דעות לגבי מחבר הספר.סגנון הכתיבה מתאים לתקופת שיבת ציון(כמה מאות שנים אחרי שלמה)כמו כן למה לכתוב קהלת בן דוד ולא שלמה. הרי שלמה לא היה בן יחיד של דוד.
    לדעתי אין מצב ששלמה כתב את המגילה, מדובר במלך עריץ,הולל שהחזיק הרמון נשים,עשק את העם במיסים.בנה בית מקדש ע"י עושק של העם, בנה לו אורוות סוסים מפוארות.לא רואה במעשיו כל חכמה, המשל המתיחס לילד המריבה והפתרון שניתן לו מאפיין עריץ ולא שליט חכם.
    כמו שהחזיק הרמון נשים, החזיק גם סופרים שרובם עסקו ביחסי ציבור ויחסו לו חכמת על המיוחסת להרבה עריצים.גם סטלין בשעתו נחשב לשמש העמים.
    את הסיכום הטוב ביותר לשלמה קיבלנו מיורשו רחבעם שהבטיח להיות עוד יותר גרוע מאביו.
    שלמה הוא המפלג מס 1 של העם היהודי.ממלכת ישראל שהוקמה בגלל הפילוג עברה מן העולם ב 882 לפני הספירה.עשרת השבטים הם אבודים לעם היהודי לנצח.

    1. צודק לגמרי לגבי שלמה.
      אבל אני רק חולק על המשפט האחרון – 10 השבטים לא אבדו, הם נשארו בשטח והלכו ונטמעו ואיבדו את זהותם. האשורים (וגם הבבלים) ל רצו ולא היו מסוגלים להגלות את כל האוכלוסיה.
      הם היו מגלים רק את האליטה, משהו כמו (גג) 10,000 גברים, נשים וטף. לכן, רוב האוכלוסיה נשארה מאחור בא"י.
      חורבן בית שני? שם לא היתה אפילו גלות מינימלית. הרומאים היו לוקחים רק שבויים כעבדים ושפחות.

  3. ליהלי תודה על כתבה ועל רעיון מאוד מעניין.
    יש קטעים שנראים לי מאולצים.לא צריך להצמד לפורמט, זה לא נורא אם משחקים מסוימים לא יזכו לציטוט.

  4. תודה יהלי. עשית כאן עבודת מחקר רצינית ביותר. אהבתי את התמה של ציטוטים מהמקורות.
    (התנ"ך הוא לא הספר העתיק בעולם. אפשר לדבר על מה מגדיר ספר בדיוק, אבל אם נשים את זה בצד סיפורי גלגמש קודמים לתנ"ך ביותר מ-1000 שנים).
    ההימורים:
    מילווקי, בוסטון, ניקס, אורלנדו, מינסוטה, נטס, קליבלנד, דנבר

  5. יפה כתבת, מכל הבחינות
    היהדות אכן עתיקה
    וזה היתרון והיופי שלה
    אבל זה גם החיסרון
    יש נטיה לחקור ולהתבסס על העבר ופחות להסתכל קדימה, לעולם משתנה…
    אבל זה יגיע
    יש לי אמונה
    😍🙏

  6. תודה רבה יהלי
    רעיון יפה מאוד ומעניין
    בוסטון
    מינסוטה
    אורלנדו
    פיניקס
    ברוקלין
    קליבלנד
    דנבר

    מילווקי כבר התחיל ולמרות שהם משחקים לא טוב מאמין שינצחו

  7. איזה כיף להיות גארד יריב שלילארד וביזלי מולך.
    מעבר הומניטרי נדיב בלי תמורה.
    יאניס ולופז מנסים לשמור בשביל כולם.
    78 נק' לפורטלנד ובקושי התחילה המחצית השנייה.

  8. אין יותר שום טעם לראות את הליגה הזאת.
    הכוכבים פשוט צריכים לחדור ויש שריקה אוטומטית לא משנה מה המגן עושה.
    שום טעם לסטטיסטיקה, שום טעם לנצחונות, הפסדים, כלום.
    אתה כוכב, אתה חודר, עושה באמפ מינימלי במגן עומד / נסוג, הולך לשתיים לקו או אנד 1.

  9. מכריז שיקוצי מילווקי.
    עצם זה שזוג ה00 בקושי מנצחים את פורטלנד עושה את שלו.
    הפיצוצים בדרך,הכל לפי התכנית האלוהית.
    דיים יעשה WAAAAAAW
    והיווני יספר כמה הוא אוהב לשחק עם דיים חחחחחחח

  10. חחחח יאניס נוגע בזרוע של ברוגדון בבירור והופכים את השריקה.
    הוא הולך לקו אלף פעם על דברים הרבה פחותים מזה.
    השופטים הופכים את ההחלטה לפאול של יאניס ומצילים לבאקס את המשחק.

  11. חנטריש עם כל הטכניות האלה. למה עבירה רגילה הופכת לפלוס אחד כטכנית.
    מתיוס עשה עבירה על טייטום שתי קליעות וזהו. למה גם טכנית? בולשיט!

    1. יש לו גם את המבט המטומטם הזה של לא יודע מה לעשות.
      איך איבד יתרון של 20 בשניות כי לא יודע לקחת טיימאאוטים?
      האיש טיפש

כתיבת תגובה

סגירת תפריט