הרוקי: סיכום שבוע 10 ב-NFL/ שחר דלאל

1. הגיע הזמן לדבר על העונה של סי ג'יי סטראוד. כבר ראינו בעבר קווטרבקים שפרצו, לכאורה, משום מקום אבל פה מדובר בסיפור שונה. כבר אין באמת ספק שהוא הבטיח את תואר רוקי העונה, גם מקום בפרובול צריך להיות עובדה מוגמרת, אבל השבוע הוא נכנס – לפי אדם שפטר – לקטגוריה של מועמד לתואר ה-MVP. משהו שקשה לנו לדמיין, רוקי? ועוד בעמדת הקווטרבק? לא משהו שחשבנו שנראה בימי חיינו…

נחזור רגע לערב הדראפט. סטראוד היה הק"ב המושמץ מכולם. הדלפות על הראיונות הגרועים שלו, ניתוח המשחק שלו ואפילו ירדו על היכולות הקוגניטיביות שלו. לא משהו שלא ראינו בעבר, בכל זאת העומקים שקבוצות ה-NFL נכנסים אליהם לפני שבחרו את השחקן בדראפט נראים לפעמים מומצאים, אבל אלא לא היו דיווחים טיפוסיים על שחקן שאמור להיבחר בחמשת הבחירות הראשונות (כותב שורות אלו שם אותו  כק"ב הרביעי מבחינת הפוטנציאל שלו).

לפי הדיווחים המאוחרים, פרנק רייך רצה לקחת אותו לקרוליינה, אך כל האנשים שמעליו בחרו ללכת עם ברייס יאנג והודיעו לו שהוא יצטרך להתמודד עם זה. מלבדו ומלבד יוסטון שבחרו אותו, נראה היה שיש קונצנזוס כי "התקרה" שלו נמוכה משמעותית מיתר הק"ב במחזור, גם אם "הרצפה" גבוהה יותר. או אם לצטט את הק"ב גורו של האתלטיק, נייט טייס: "היו פחות מ-10% סיכוי שהוא יהפוך לשחק הטוב ביותר במחזור, ואיכשהו זה קרה כבר בשנה הראשונה שלו בליגה".

הניצחון שלו השבוע מול סינסנטי, אחת הטוענות לכתר בתחילת העונה, היה הנקודה בה הפך לשם דבר בכל בית באמריקה. העובדה שהצליח להביא את קבוצתו לעמדת ניצחון עם דקה וחצי על השעון, אחרי שהבנגלס עשו קאמבק הירואי, הראתה שהוא עשוי מהחומרים של הגדולים ביותר והכניסה אותו לדיונים בספירה שלא חשבנו שנראה.

2. מרבית ק"ב לא הופכים לטובים בוואקום. גם הטובים ביותר בתחום נזקקו לעזרה מצוות האימון והשחקנים שהקיפו אותם (תחשבו על פט מהומס או ג'וש אלן), ולכן העבודה המדהימה שעושים ביוסטון המאמן הראשי דאמיקו ראיינס (מועמד לתואר מאמן השנה) ומתאם ההתקפה בובי סלוויק היא הסיבה המרכזית להצלחה של סטראוד. העובדה שהם לא כופים עליו את סגנון המשחק "שלהם" ומתאימים את ההתקפה למידותיו היא הסיבה המרכזית להצלחה המהירה (וכן, גם "התקפת שנהאן" עוזרה בעבר להרבה קווטרבקים). הלוואי שיהיו עוד מאמנים שיילכו בדרך הזאת.

3. אגב, סלוויק היה חבר בצוות האימון האגדי של וושינגטון ב-2013:

4. מאמן כזה הוא קן דורסי שפוטר השבוע מבאפלו וספג את האש על הפתיחה הרעה של הבילס את העונה, ויש שיאמרו על היכולת הרעה של ג'וש אלן. ההתקפה שלו ממוקמת שניה במספר הנקודות, שלוש בניצול הזדמנויות ברד זון, שלישית בEPA וראשונה בsuccess rate. אלה לא מספרים שמביאים לפיטורים. העובדה שלא צוין בשום מקום כי הפיטורין אינם מקצועיים, מצביעה על העובדה שאולי הוא היה השעיר לעזאזל  של כישלונות הקבוצה. אומנם קשה לי להאמין שלא ימצא עבודה זהה בפגרה, אך אחד השמות החמים לעמדת המאמן הראשי בליגה, כנראה יצטרך לחכות עכשיו עוד כמה שנים כדי לקבל את הטייטל הזה…

5. ואם כבר אנחנו מדברים על המשחק של יום שני, הנה הכוכב האמיתי מהמשחק הזה:

6. כמה גרוע זאק ווילסון? ככה גרוע:

7. הדברים שג'וש דובס עושה בשבועיים האחרונים, פשוט השאירו את המאמן שלו ללא מילים:

8. כמה מסתכל להיות עכשיו אוהד קליבלנד?

9. לפחות המחליף שנבחר נותן קצת תקווה לעתיד:

10. ונסיים עם זה: הליגה וארגון השחקנים הגיעו להסכמה כי משחקי הפרובול ימשיכו במתכונת שהיתה שנה שעברה, כאשר במקום משחק רגיל נקבל משחק "פלאג פוטבול" שימנע פציעות מיותרות, ויקרב יותר אנשים למשחק הולך להיות במשחקים האולימפיים ב-2028.

*

משחק יום חמישי: סינסנטי בנגלס (4:5) אצל בולטימור רייבנס (3:7)

אחרי השעמומון של השבוע שעבר, השבוע קיבלנו פיצוי בדמות משחק עם השלכות פלייאוף ויריבות בין שתי קבוצות מבית ה-AFC צפון. המשחק הראשון בין הקבוצות (מחזור 2) לא אכזב, והעובדה ששתי הקבוצות מגיעות למשחק הזה אחרי הפסד בהחלט תעלה את הסיכונים.

אחרי ההפסד ליוסטון בשבוע שעבר, הבנגלס לא יכולים להרשות לעצמם יותר מידי הפסדים, ובטח ליריבתה לבית, אם היא לא רוצה לפספס את הפלייאוף. בניגוד למשחק הקודם, הפעם ג'ו בורו יגיע בריא ולראשונה העונה, גם כל הרסיברים המובילים שלו יישחקו יחד על אותו המגרש. האם זה יעזור להתגבר על הקהל האוין בבולטימור?

בצד השני, המארחים רוצים לחזור למסלול הניצחונות ולשמור על המקום הראשון בבית. לאחר שקיבל חוזה חדש לאמר ג'קסון חזרה העונה לכושר של עונת ה-MVP שלו, והוא מוביל את אחת ההתקפות המאוזנות בליגה. אם הוא ישיג 19 יארד בריצה במשחק הזה, הוא יהפוך לק"ב הראשון בהיסטוריה שמשיג לפחות 500 יארדים בריצה בשש העונות הראשונות שלו וגם יעבור את ראנדל קאנינגהאם האגדי ויעלה למקום הרביעי בכל הזמנים ביארדים על הקרקע לקווטרבקים.

הימור: משחק צמוד מאוד שייגמר בניצחון הרייבנס.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

    1. בגדול זה היה מחזור עם הרבה חורים, הרבה שחקני בום-או-באסט (יאנג, ריצ'רדסון, לוויס) ושניים עם תקרה יחסית גבוהה, אבל לא הרבה מעבר (סטראוד, הוקר), מה שהוביל לדירוגים שונים מאוד בין מומחי הדראפט. אבל, כמו שטום בריידי או טוני רומו יודעים לספר (או תכל'ס כל שחקן פנטזי), אין באמת משמעות לכל הדברים האלה ברגע שמחנה האימונים/ עונה מתחילה.

  1. תודה רבה שחר, מצוין
    הקטע עם מהומס קורע, אפשר לראות איך העיניים של המנינגס ליטלי מתרחבות עם כל מהלך
    קליבלנד זו בדיוק הקבוצה שיכולה להגיע די רחוק גם עם קווטרבק בינוני, עם הגנה מצוינת והתקפת ריצה יעילה
    והמשחק של היום, וואו! הולך להיות וואחד ממתק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט