רשימות גיוס: לקראת דראפט פוטבול 2023/ שחר דלאל

"דראפט הוא היום הטוב ביותר של השנה. למה? פשוט כי בניגוד לעונה הסדירה, בסיומו אוהד של כל קבוצה יכול להרגיש שהקבוצה שלו 'ניצחה' ".

המשפט הקבוע שלנו לא משתנה גם הפעם. מה כן ייחודי השנה? הפעם נקבל דראפט עמוק מאוד אך נטול כוכבים, כאשר סיכויי ההצלחה של שחקן שייבחר בעשירייה השלישית (ואפילו בסיבוב השני) זהים כמעט לחלוטין לאלה של שחקן שייבחר בעשירייה הראשונה.
עם זאת, לפחות ארבעה קווטרבקים צפויים להיבחר בחצי הראשון של הדראפט, כאשר הרבה קבוצות יחפשו להשתרג בעמדה שצפויה להיות דלילה בשנה הבאה (אך עם כוכב אחר מרשים – קיילב וויליאמס). סדר הבחירה ביניהם הוא שרירותי כמעט לגמרי (עוד על זה בהמשך) וכל קבוצה תבחר את השחקן שמתאים לה.
מי שתבחר ראשונה היא קרוליינה, שביצעה טרייד לפני כחודש וחצי עם שיקאגו והיא צפויה לקחת את הק"ב הראשון מהלוח.
כזכור, בשונה מדראפט ה-NBA מדובר באירוע שיימשך סוף שבוע שלם ויתחיל הלילה בקנזס סיטי (03:00) עם הסיבוב הראשון, בעוד הסיבובים השני והשלישי יתקיימו ביום שישי, כאשר יום שבת מוגדר לעכברים בלבד (סיבובים 4 עד 7). אז למי שרוצה להתכונן לשלושה ימים של כיף, הכנו לכם תקציר מנהלים:

התקפה

קוורטרבקים:

  1. ברייס יאנג (אלאבמה) – מבחינת כישרון אין בכלל ספק שמדובר בבחירה הראשונה. הבעיה? הוא נמוך (וקטן) יותר מכל קווטרבק פותח בליגה. האם הוא יכול להיות היוצא מן הכלל? רק הזמן יגיד.
  2. וויל לוויס (קנטאקי) – השחקן שהכי מזכיר את ג'וש אלן, עם סט יכולות דומה ביום הדראפט, כאשר בדומה לאלן, גם הוא הגיע אחרי עונה חלשה. כזכור, המשוכה שהיה צריך אלן לעבור כדי להיות ק"ב מוביל בליגה היתה גבוה מאוד, וזה לא שונה לגבי לוויס. אך אם יצליח לעשות את הקפיצה, התקרה שלו תהיה מאוד גבוהה.
    אנתוני ריצ'רדסון (פלורידה) – אם כבר מדברים על פוטנציאל, אז כנראה שלא ראינו שחקן כמו ריצ'רדסון בדראפט מאז פטריק מהומס. עם זאת, מדובר בשחקן הכי לא מלוטש שייבחר בסיבוב הראשון מאז תחילת שנות ה-2000, והוא יזדקק להרבה אורך נשימה מצד האוהדים וההנהלה כדי שיוכל להגיע לתקרה שלו (ובמידה מסוימת אפילו "רק" לשחקן פותח בליגה).
  3. סי ג'יי סטראוד (אוהיו סטייט) – לפני חודש דובר על סטראוד כבחירה הראשונה בדראפט, אך סדרת ראיונות רעה שלו, בשילוב ציון נמוך מאוד שקיבל במבחני הקוגניציה (המבחן שהחליף את הוונדרליק המושמץ) – ובעיקר ביחס למהירות התגובה שלו – עשויים לגרום לו להתדרדר בדראפט. עם זאת, היתרונות שלו כוללים יכולת מסירה גבוהה בפוקט ויכולת מצוינת במשחקים הגדולים.
  4. הנדון הוקר (טנסי) – השחקן שעשה את הקפיצה הגדולה ביותר במעמדו העונה הוא הוקר, שאם נתייחס רק ליכולות שלו על המגרש הוא ראוי לבחירת סיבוב ראשון, אך הוא מגיע אחרי פציעת ACL ובמקרה הטוב יחמיץ את החלק הראשון של העונה. האם תהיה קבוצה שתהמר עליו בסיבוב הראשון, או שבדומה לג'יילן הרטס הוא יחכה עד היום השני כדי לשמוע את השם שלו?
  5. ג'ייק הנר (פרסנו סטייט)
  6. איידן אוקונול (פרדו)
  7. ג'ארן הול ((BYU
  8. דוריאן תומסון-רובינסון ((UCLA
  9. מקס דאגן ((TCU
    יש פער מאוד גדול בין החמישייה הראשונה לבאים אחריהם, כאשר אף אחד מהם לא צפוי להיבחר לפני היום השלישי, אך בהחלט מדובר במחזור עמוק שהרבה שחקנים ממנו יכולים להישאר בליגה הרבה שנים.

רצים:

  1. ביג'אן רובינסון (טקסס)
  2. ג'אמיר גיבס (אלאבמה)
  3. זאק צ'ארבונט (UCLA)
  4. אטג'יי ספירס (טוליין)
  5. דבון אשאנה (טקסס A&M)
  6. ראשון ג'ונסון (טקסס)
  7. טנק ביגסבי (אובורן)
  8. ישראל אבאניקנדה (פיטסבורג)
  9. דיוס וון (קנזס סטייט)
  10. קיטון מיטצ'ל (מזרח קרוליינה)
    גם במציאות בה רצים הם ברי החלפה, יש שנים בהם קשה מאוד להתעלם מהטופ של העמדה. רובינסון הוא הכישרון הגדול ביותר שהגיע לדראפט מאז סקון בארקלי והוא צפוי להיבחר בסיבוב הראשון. גם גיבס אינו קוטל קנים וצפוי להיבחר בתחילת הסיבוב השני לכל המאוחר, כאשר יתר השחקנים ייבחרו לפי העדפת הקבוצות והתאמה לסגנון המשחק, כאשר מדובר באחד המחזורים העמוקים שראינו בשנים האחרונות.

רסיברים:

  1. ג'קסון סמית'-נג'ימבה (אוהיו סטייט)
  2. ג'ורדן אדיסון (USC)
  3. זיי פלאורס (בוסטון קולג')
  4. ג'וש דאונס (צפון קרוליינה)
  5. קווינטין ג'ונסטון (TCU)
  6. ג'יילן האייט (טנסי)
  7. טיילר סקוט (סינסנטי)
  8. ג'יידן ריד (מישיגן סטייט)
  9. ראשי רייס (SMU)
  10. נתניאל דל (יוסטון)
    בשונה משנים קודמות אין פה כוכב על שאמור להוביל את הקבוצה שלו בעשור הקרוב. עם זאת יש רשימה ארוכה של שחקנים (כולל כמה שלא מופיעים ברשימה) שימצאו את עצמם בליגה בעשור הקרוב כרסיבר שני או שלישי. גם כאן בדומה לרצים, הבחירה תהיה תלויה באיזה תכונה הקבוצה הבוחרת מחפשת. עם זאת, סמית'-נג'ימבה הוא הכוכב הבלתי מעורער של המחזור הזה, עם סטאר קאוולטי שנוזל לו מהאוזניים, אך התפקיד שלו ב-NFL יהיה מוגבל לסלוט רסיבר, מה שפוגע מעט במניות שלו.

טייט אנדים

  1. מייקל מאייר (נוטרדאם)
  2. דלטון קינקייד (יוטה)
  3. לוק מאסגרייב (אורגון סטייט)
  4. טאקר קראפט (דרום דקוטה)
  5. סם לאפורטה (אייווה)
  6. דארנל וושינגטון (ג'ורג'יה)
  7. לוק שונמייקר (מישיגן)
  8. דייויס אלן (קלמזון)
  9. זאק קונס (אולד דומיניון)
  10. ג'וש ווייל (סינסנטי)
    אם צריך לבחור את העמדה העמוקה ביותר בהתקפה כנראה שהטייט אנדים יתחרו עם הרצים על הבכורה. יש המום עומק כאן ושחקנים עם יכולות שיתאימו לכל סוגי ההתקפות בליגה. אתה רוצה שחקן שיהיה נשק נוסף במשחק המסירה? יש את זה בשפע, אתה רוצה חוסם נוסף שיתגבר את משחק הריצה? אין בעיה. יש הכל מהכל.

טאקלים

  1. פאריס ג'ונסון (אוהיו סטייט)
  2. פיטר סטורנסקי (נורת'ווסטרן)
  3. ברודריק ג'ונס (ג'ורג'יה)
  4. דארנל רייט (טנסי)
  5. אנטון האריסון (אוקלהומה)
  6. דאוונד ג'ונס (אוהיו סטייט)
  7. מאט ברג'ורון (סירקיוס)
  8. ני' סאלדיבירי (אולד דומיניון)
  9. טיילר סטין (אלאבמה)
  10. ג'יילן דאנקן (מרילנד)
    העמדה הזאת היא סיכום של הדראפט בזעיר אנפין. אין באמת כוכב גדול בעמדה (מלבד סטורנסקי, שיש השגות לגבי המימדים שלו, ויכול להיות אול-פרו כגארד) אבל לפחות חמישה שחקנים שיכולים להיות פותחים מהיום הראשון בליגה, ועוד כמה שיכולים למצוא נישה כמחליפים שנים קדימה.

גארדים/סנטרים

  1. אוסיירוס טורנס (פלורידה)
  2. סטיב אווילה (TCU)
  3. קודי מאץ' (צפון דקוטה סטייט)
  4. ג'ו טיפמן (וויסקונסין)
  5. ג'ון מייקל שמיץ' (מינסוטה)
  6. צ'אנדלר זאבלה (צפון קרוליינה סטייט)
  7. לוק וויפלר (אוהיו סטייט)
  8. ריקי סטרומברג (ארקנסו)
  9. אנטוני ברדפורד (LSU)
  10. ג'ויס סקראגס (פן סטייט)
    אולי העמדה הכי דלילה בדראפט. יש ברשימה הזאת מספיק שחקנים שיכולים להפוך לפותחים בשנתיים הקרובות, אך אין כישרון יוצא דופן או כזה ששווה לקחת בחצי הראשון של הסיבוב הראשון.

הגנה

טאקלים הגנתיים

  1. ג'יילן קרטר (ג'ורג'יה)
  2. קלייז'ה קלאנסי (פיטסבורג)
  3. מזי סמית' (מישיגן)
  4. אדטומיה אדבורה (נורת'ווסטרן)
  5. בראיין בריס (קלמזון)
  6. קנו בנטון (וויסקונסין)
  7. ג'בון דקסטר (פלורידה)
  8. סיאקי איקה (ביילור)
  9. זאק פיקינז (דרום קרוליינה)
  10. קארל ברוקס (באולינג גרין)
    מחזור מעניין מאוד של טאקלים. נתחיל בשם בקרטר – אולי הכישרון הטוב בדראפט הזה – אך בעיות מחוץ למגרש (כולל מעורבות במירוץ לא חוקי שהוביל למותו של חבר לקבוצה) הפכו אותו לפרסונה נון-גראטה בקרב רבים ממקבלים ההחלטות בעשירייה הראשונה. קלאנסי מצד שני מזכיר מאוד את ארון דונלד – בעיקר במידות וסגנון המשחק – אך מעלה את אותם סימני השאלה שהיו לאול-פרו לפני הדראפט. יש השחקנים בעשירייה יכולים להיבחר עד סוף היום השני וצפויים להיות שחקנים פותחים בשלב מאוד מוקדם בקריירה.

EDGE

  1. וויל אנדרסון (אלבמה)
  2. טיירי ווילסון (טקסס טק)
  3. לוקאס ואן נס (אייווה)
  4. נולן סמית' (ג'ורג'יה)
  5. מיילס מרפי (קלמזון)
  6. ווייל מקדונלד (אייווה סטייט)
  7. פליקס אנודיקה-אוזומה (קנזס סטייט)
  8. בי ג'יי אוג'לרי (LSU)
  9. דריק הול (אובורן)
  10. יאיא דיאבי (לואיוויל)
    שוב, מדובר באחת העמדות העמוקות בדראפט הזה – בעיקר בטופ, כאשר עד 15 שחקנים עשויים להיבחר בשני הימים האחרונים. אנדרסון (שחקן ההגנה "הבטוח" בדראפט) או ווילסון יהיו השחקן ההגנתי הראשון שיירד מהלוח, אולי אפילו בבחירה השניה. קבוצות שיחכו עוד קצת יכולות למצוא שחקנים פותחים בסוף הסיבוב השני. עם זאת, מי שיחכה יותר מידי יגלה שכבר לא נותרו שחקנים משמעותיים אחרי תחילת הסיבוב הרביעי.

ליינבקרים

  1. דרו סנסדרס (ארקנסו)
  2. ג'ק קמפבל (אייווה)
  3. טרנטון סימפסון (קלמזון)
  4. דוריאן וויליאמס (טוליין)
  5. ניק הארביג (וויסקונסין)
  6. דיאן הנלי (וושינגטון סטייט)
  7. הנרי טואו-טואו (אלבמה)
  8. יאסיר אבדולה (לואיוויל)
  9. נואה סוול (אורגון)
  10. אנפרני אוג'ירי (ונדרבילט)
    בדומה לרצים – ובהתאמה לסגנון המשחק – העמדה ירדה מקרנה בשנים האחרונות. עם זאת, מדובר במחזור שאני אישית מאוד אוהב וניתן למצוא שחקנים נהדרים בכל שלושת ימי הדראפט. השחקנים שאני אישית יותר אוהב: קמפבל (סיבוב 1), וויליאמס (יום שני) וסוול (סיבוב 5 ואילך).

קורנרים

  1. כריסטיאן גונזלס (אורגון)
  2. דבון וויטרספון (אילינוי)
  3. ג'ואי פורטר (פן סטייט)
  4. דיאונטה בנקס (מרילנד)
  5. עמנואל פורבס (מיסיסיפי סטייט)
  6. די ג'יי טרנר (מישיגן)
  7. קלי רינגו (ג'ורג'יה)
  8. קלארק פיליפס (יוטה)
  9. קמרון מיטצ'ל (נורת'ווסטרן)
  10. קורי טרייס (פרדו)
    העמדה העמוקה ביותר בהגנה עם שני שחקני עילית שאמורים להיבחר בעשירייה הראשונה, כאשר גונזלס – P4P – עשוי להיות השחקן הטוב מהמחזור הזה, ושישה בסיבוב הראשון. בנוסף, יהיה ניתן למצוא שחקנים שיתרמו באופן מיידי בכל שלבי הדראפט – ושחקנים מסוימים יפרחו בסגנון משחק שיתאים להם. לכן, אל תתפלאו אם בעוד שנתיים נשאל את עצמנו איך שחקן מסוים התגלגל עד לסיבוב החמישי…

סייפטים

  1. בראיין בראנץ' (אלאבמה)
  2. אנתוניו ג'ונסון (טקסס A&M)
  3. קוואן מרטין (אילינוי)
  4. ג'איר בראון (פן סטייט)
  5. ג'ורדן באטל (אלבמה)
  6. מארטה מאפו (סקרמנטו סטייט)
  7. ג'יי אל סקינר (בוייזי סטייט)
  8. ג'יימי רובינסון (פלורידה סטייט)
  9. דניאל סקוט (קליפורניה)
  10. ג'יי וורד (LSU)
    עוד עמדה עמוקה מאוד ללא כוכב גדול. עם זאת, יש מספר שחקנים שהם סוג של הייבריד בין ליינבקר לסייפטי (האהוב עלי – מאפו) שיכולים להיות משמעותיים ביותר בהגנות "ניקל", שהפוכות נפוצות יותר ויותר.

בועטים

  1. ג'ייק מודי (מישיגן)
  2. צ'אד ריילנד (מרילנד)
  3. אנדראס קרלסן (אובורן)

פאנטרים

  1. ברייס ברינגר (מישיגן סטייט)
  2. אדם קורסאק (ראטגרס)
  3. מייקל טורק (אוקלהומה)

לונג סנאפרים

  1. אלכס וורד (מרכז פלורידה)
  2. רוברט סודרהולם (VMI)
  3. כריס סטול (פן סטייט)

מחזור חלש מאוד של הספשליסטים. ההערכה שלי שייבחרו בין 2 ל-4 שחקנים מהרשימה והיתר יחתמו כשחקנים חופשיים.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה גדולה חברים!!
    .
    לא שאני רואה יותר מדי CFB, אבל יש לי תחושת בטן שאף אחד מהקיוביס לא יהיה באמת טוב. או פציעות או בינוניים ומטה. מקווה שאני טועה!

    1. אף פעם לא כל הק"ב מצליחים (ע"ע הדראפט של לפני שנתיים ובחירות 2 ו-3). מעשית כשאתה בוחר ק"ב אתה קונה כרטיס לוטו, אתה רק מנסה לקנות כמה שיותר "מספרים" כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך…

  2. חתיכת השקעה!!! ידע עצום. אני כבר לא כל כך בפוטבול כפי שהייתי פעם, אז אני סומך על הידע שלכם.
    אבל על דבר אחד אני חולק: כתבת "בסיומו אוהד של כל קבוצה יכול להרגיש שהקבוצה שלו 'ניצחה'". אני הייתי מחליף רק מילה אחת: במקום 'ניצחה' הייתי כותב 'הפסידה'.
    תודה עצומה על פריוויו ענק

  3. פוסט שחייבים איך שהוא לשלוח לאתרי פוטבול (פייסבוקים?) ישראלים. אני לא מאמין שפריוויו ברמה הזאת יופיע באיזה שהוא אתר או פייסבוק ישראלי

  4. תודה רבה, אולי זה המקום להזכיר שארון רודג'רס חתם סופית בג'טס וכצפוי ג'יילן הרטס קיבל חוזה עצום מפילי לחמש שנים.

    1. אתה לא טועה. הוא רחוק לפחות שנתיים – וגם זה תלוי מאוד בו – מלהיות ק"ב פותח לגיטימי בליגה. עם זאת הוא "מוכן" יותר מריצ'רדסון ובעל "תקרה" גבוהה יותר מסטראוד.
      עם זאת, עם מתייחסים רק ליכולת על המגרש, מבחינתי הק"ב מס' 2 במחזור הזה הוא בכלל הוקר, אשר הפך השנה את טנסי למכללה רלוונטית, לראשונה מאז עזב אותם פייטון מאנינג (יותר נכון שנה אחרי…).

  5. תודה על הכתבע המעניינת.

    לטובת אלה שפחות מעורים מבין הקוראים, זה תה יכולנאולי להרחיב קצת על מה הם מבחני קוגניציה ו-וונדרלינק שציינת בהסבר על סטראוד?

    1. בגדול מאוד:
      וונדרליק היה מבחן ידע של 50 שאלות ב-12 דק. רבים טענו לאורך השנים שהוא מופלה לטובת ק"ב לבנים (והתוצאות הוכיחו את זה). הרבה מקבלי החלטות ייחסו למבחן הזה הרבה חשיבות ושחקנים שקיבלו ציון נמוך בד"כ נבחרו מאוחר יותר מאשר היכולת שלהם על המגרש. אם אתה רוצה הרחבה אתה יכול לקרוא על זה עוד בערך הוויקיפדיה של המבחן:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Wonderlic_test
      .
      לפני 5 שנים החליטו להוסיף מבחן נוסף שבודק את הקוגניציה (בניגוד לידע) ונותן יותר משקל למהירות תגובה של הנבחן – משהו שלא ניתן ללמוד. מקבלי ההחלטות עדיין לא גיבשו דעה נחרצת בנושא מכיוון שאין עדיין מספיק דאטה, אבל תוצאות קיצוניות לכאן או לכאן (ע"ע יאנג או סטראוד) בהחלט יכולות להשפיע על איפה ייבחרו את השחקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט