מחשבות כדורסל מהמילואים / רועי ויינברג

דווקא עכשיו – NBA

אי אפשר להתחמק מזה. גם לא צריך. השבועיים האחרונים היו, אולי, השבועיים הקשים ביותר של מדינת ישראל מאז שנולדתי (1999) אם לא יותר מזה. כל אחד כמעט מכיר מישהו שנפטר, נפצע או נעדר, והכותרת של הטור הזה מדברת בעד עצמה. מראשון שעבר ועד לסוף לא ברור אני במילואים, וככה גם 360 אלף אנשים אחרים. לא קל. אנחנו במלחמה.

בתקופה הזאת, 13 ימים שמרגישים כמו נצח, בקושי כתבתי. כתיבה היא גם העבודה שלי וגם התחביב הכי גדול שיש, ומשהו שאני עושה בקצב גבוה (אמנם בעיקר בערוץ הספורט ובקולומבוס ופחות כאן לצערי), אבל לא היה לי חשק לכתוב. הרגשתי שזה יצא פחות טוב ממה שאני רוצה, פחות ממוקד או כל דבר אחר. אבל בכנות, זה לא משנה יותר מדי.

כי בסוף החיים ממשיכים, גם כשקשה, וגם ספורט. הליגה הטובה בעולם מתחילה עוד שבוע, ומאז ומתמיד העיסוק בנבא ובהופס – הפלטפורמה המדהימה הזאת ששינתה לי ולרבים אחרים את החיים – היה סוג של חמצן. גם בתקופות קשות בסדיר, גם עכשיו. הופס ומנחם הם בית, קהילה והמקום שהלב שלך תמיד נמצא בו. לכן, דווקא כשהראש באלף מקומות אחרים, בואו ננסה לדבר קצת כדורסל. כי פשוט יותר כיף לחשוב על זה מעל כל דבר אחר.

הרנסנס של סימונס?

בהתחשב בזה שהזמינות שלי ושל כולנו מוגבלת עכשיו, מכורח הנסיבות, אני לא עובר על כל המשחקים וכל הבוקס סקורס בתדירות בה הייתי רוצה. שם שאני כן רואה – ושחקן שאני מעריך כבר כמה שנים יותר מדי – זה בן סימונס. הוא נראה אחלה לגמרי עד עכשיו.

גם בשנה שעברה היה לו סטרץ' לא רע בברוקלין, בריצה שבה הם היו מקום ראשון במזרח לפני שקיירי התפלפ ודוראנט ברח, ובקדם העונה הוא נראה בריא יותר. גם בהגנה ובעיקר בהנעת הכדור או הגישה בהתקפה.

היו לו 26 זריקות עונשין ב-27 המשחקים האחרונים של 2022/23. בפרה סיזן, עם כל הסייגים הנדרשים, היו לו 4 מול הלייקרס ו-2 מול מיאמי. הוא זז בצורה טובה יותר, מהמעט שראיתי, ועדיין מנהל משחק ברמה גבוהה.

סימונס עוד לא זורק שלשות, וקשה להאמין שזה באמת יקרה מתישהו, אבל לפני הפציעות ורצח האופי של דוק ריברס וג'ואל אמביד הוא היה רכז טוב מאוד. שחקן שיכול לשמור על כמה עמדות, לנהל משחק ולתקוף את הסל. אחרי פציעה לא פשוטה ומשבר נפשי יכול להיות שחלק מזה חזר. הוא עצמו טוען ש"אני הולך להיות יותר טוב ממה שאי פעם הייתי", קלישאה אבל גישה בריאה.

יכול להיות שיהיו לברוקלין בעיות בשילוב שלו ושל ניק קלאקסטון, שני שחקנים שלא מאיימים לסל. יכול להיות שמדובר בקלישאות ומשחקים קלים מדי ושהוא שוב יקרוס במשבר הראשון. רוב הסיכויים שכן. אבל קל לשכוח כמה סימונס היה שחקן מיוחד, והוא יכול להעלות את הפוטנציאל של קבוצה מוכשרת עם סקוררים כמו מיקאל ברידג'ס וקמרון ג'ונסון.

סימונס, ברידג'ס וקלאקסטון יכולים להיות בסיס לאחת מקבוצות ההגנה הטובות בליגה. סימונס כמנהל משחק ליד הקלעים של הנטס זה פוטנציאל לא רע בפני עצמו, בטח אם ישחק יותר בלי הכדור (בשונה ממה שקרה עד עכשיו). כשאין ציפיות ואין יותר מדי לחץ, זה יכול להיות ה-feel-good story של העונה הקרובה.

אפשר לתקן את האול-סטאר?

אדם סילבר, הקומישינר, אמר שהליגה מתכננת לחזור למזרח נגד מערב לקראת העונה הקרובה. הפורמט של הכוחות עבד בצורה מוגבלת לכמה שנים ויצר קרקס השנה, אבל גם משחקי המזרח והמערב היו חד צדדיים וחסרי הגנות.

אפשר להבין את זה. בסופו של דבר יש 82 משחקים שלא משנים יותר מדי וגם בהם המאמץ ההגנתי מאכזב, ושחקנים לא רוצים להיפצע באולסטאר. זה משחק שקיים בשביל היילייטס ופחות בשביל האוהדים הכבדים של הליגה. למרות זאת, הוא יכול להיות מעניין יותר.

אני לא מאמין בפתרונות סטייל "הקונפרנס המנצח יזכה לביתיות בגמר" שמעקרים עוד יותר את העונה הסדירה מתוכן. גם לא "ארה"ב נגד העולם" בהתחשב בחשק של האמריקאים לייצג את המדינה מחוץ לאולימפיאדה.

אולי מענק כספי גבוה יותר, או מיני-מדרגה במשכורות השחקנים לניצחון במשחק (למשל 2.5 מיליון דולר לכל שחקן שמנצח באולסטאר, בדומה לבונוסים על all nba), יוסיפו.

מבחינת המשחק עצמו, הייתי הולך על קיזוז ו-Elam Ending, סיום בו צריך להגיע ליעד מסוים של נקודות. במצב בשנים האחרונות, היה יכול להיות מצב בו קבוצה הייתה מובילה 140:124 והראשונה ל-164 הייתה מנצחת.

במצב של קיזוז, התוצאה הייתה נחתכת ל-70:62 והראשונה ל-94 הייתה מנצחת. הסטט' האישי של השחקנים לא היה נפגע, אבל כשההפרש הוא 8 נקודות ומשחקים עד 24 יכול להיות שיהיה משחק תחרותי. תוסיפו לזה כסף וקיבלתם קצת יותר עניין, לא משנה איך בוחרים את הקבוצות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. נמוך יותר, סימונס לא יכל להגיע.
    אז, כן. בהחלט יש מצב שסיטואציית היעדר הציפיות תחזיר אותו להיות שחקן לגיטימי.
    קל לשכוח, אבל סימונס בשיאו שחקן הגנה מהטובים בליגה.
    אז פרימטר של סימונס וברידג'ס יעשה כאב ראש לכל קבוצה.
    .
    תודה, רועי. שמור על עצמך ותחזור בשלום.

  2. כל הכבוד וסופ"ש נעים.

    לדעתי סימונס כבר לא יחזור למה שהיה ויהפוך לשחקן של 8 8 8 למשחק, כאשר בסוף העונה הזו מניותיו יצנחו כליל והוא יאבד את מקומו כשחקן חמישייה בליגה. דווקא יהיה נחמד שהאול-סטאר יחזור למתכונת הקלאסית. מזרח מול מערב, משחק קצת יותר תחרותי ועם רצינות שמתגלה יותר בחצי השני שלו. בעבר היו משחקיי אולסטאר שהיו רציניים מאוד, לדעתי…שהשחקנים מתחרים ולא שם רק בשביל השואו, זהו לבעצם מייצג את מה שמשחק האול-סטאר נועד אליו. השחקנים הכי טובים, משחקים חזק נגד אחד ושני.

    תודה רבה ומקווה שתמשיך למצוא דרכים להתעודד ולחוש נחת.

  3. קודם כל שמור על עצמך

    לגבי בן סימונס – עזוב אול סטאר או תיוגים אחרים, שיגמור עונה עם 60+ משחקים אחר כך נדבר

  4. לרועי תודה
    לגבי אולסטאר , מה יקרה אם יבטלו לגמרי את המשחק הזה? או קיי הייתה מסורת , אבל זה נגמר, רק יש אולי מנהלים בליגה שלא יודעים שזה נגמר.בכלל לבחור מצטיינים לפני שהעונה נגמרה זה נראה לי מופרך.משחק דבילי וחסר ערך. שיזמינו את ההרלם גלוברוטרס למשחק ראווה בשביל הבידור.
    לגבי סימונס, אני אשמח ומקווה שיחזור לכושר טוב,זה שחקן שפשוט שפכו את דמו,ירדו עליו בלי סוף.בנאדם עבר משבר שכלל פציעות.אני מקווה שהמשבר מאחוריו.

  5. היתרון הכי גדול של ג'רמי סוהאן, שיש לו יתרונות רבים, הוא שהסיכוי שהספרס, שחסרים פוינט גארד שיכול להחזיק טוב בהגנה, יטרידו עבור סימונס, שזכה בעבר לשבחים רבים מפופ, ירד משמעותית, מאחר וסוהאן הוא סוג של סימונס מבחינת גודל, הגנה וראיית משחק, אבל עם אופי מוצלח הרבה יותר. הרווחנו פעמיים.
    .
    תודה רבה רועי, שמור על עצמך.

  6. הרבה בריאות לסימונס. כאחד שסובל מבעיות גב, אני חושב שאני מבין חלק מהבעיות שלו. להחזיר את האמון בגוף זה משהו שלוקח זמן.
    תודה רבה רועי והלוואי שיהיה לך ולכל החיילים רק שקט

  7. אאלט סימונס עוד לא הגיע לדו ספרתי בקדם עונה, כשבמשחק האחרון שלו סיים עם 0-4 מהשדה כשלפחות 2-2 מהקו העלו אותו מעל 50% מהעונשין (4/7). נראה לי כמו גרסא רעה של דני אבדיה ולא ברור לי כל המהומה כשהתקרה שלו כל כך נמוכה – רול פלייר בקבוצה שאפשר להחביא את החסרונות שלו

    1. מבחינת יכולות כדורסל לסימונס יכולת ניהול משחק והגנה וריבאונד נהדרות ועם אופי הרבה יותר טוב היה שחקן משובח שכל קבוצה רוצה עם המגבלה התקפית.
      אמנם הפציעות פגעו ביכולתו אך עדיין עם אופי טוב היה מצליח משמעותית יותר ממה שנצליח עד עכשיו. אולי עכשיו יתנהל טוב יותר וכולם ירוויחו מזה.

  8. תודה רועי, תשמור על עצמך וגם עלינו.
    אתמול בצהרים נזכרתי וזה ממש הורג אותי (המחשבות) שב 21 בפברואר השנה, בדיוק לפני 8 חודשים, הייתי בבית הקברות של כפר עזה שם קברתי חבר שהכרתי מהילדות. רצה להיקבר רחוק מהרבנות בטקס צנוע ובלי תפילות. אחרי כן הצטלמנו החברים ביער שמחוני, חצי דקה מבית הקברות. כשנגמר נסענו לניר עם לעשות תצפית על עזה ולנשנש משהו בקיוסק. בעשרות התמונות שצילמתי רואים כמה קרובה הגדר של עזה. מחריד. לא ייאמן שניר עם ניצלה מהתקפת המחבלים ששמו את עיקר יהבם על שדרות. בזכות כיתת הכוננות משמר הגבול וגולני. אני מניח ששתי הבנות הנאות ששרתו אותנו בקיוסק ניצלו מגורל אכזר.

  9. רועי תודה.הכי חשוב שמור על עצמך.
    את האולסטר לדעתי אין להציל כבר, את הקריירה של סימונס העונה זו הזדמנות אחרונה בהחלט.
    אגב רזי אנקטודה משפחתית קטנה, יער שמחוני כפי שאתה בטוח יודע קרוי כך להנצחתו של האלוף אסף שמחוני ז"ל שהוא במקרה גם הדוד של אבא שלי.

    1. תודה על המידע
      לא היה לי מושג. אני חושב שהיה שלט שם להנצחת קרובך אבל לא קראתי בגלל שהייתי מאד עצוב.
      רוני החבר שנפטר היה חבר מהגן הזואולוגי באוניברסיטת תל אביב. היה איש טוב. היה מבוגר ממני בעשור בערך והיינו מבלים ביחד גם בפאבים ומועדונים בשנות השמונים ותחילת התשעים. קשה לתפוש מה שהלך שם במקום הפסטורלי הזה.

        1. בלתי נתפסת גם ההכלה של החמאס שכבר עשה מספיק פיגועים שהיו מספיק רצחניים כדי לחסלו כשהיה קטן יותר ועם הרבה פחות אמצעי לחימה וללא טילים וללא ישות שהוא שולט בה.
          בלתי נתפסת גם המחשבה שלוותר לערבו-נאצים כמו בתהליך אוסלו וההתנתקות יקדמו שלום ויחזרו את הביטחון.
          גם הרשות הפלסטינית היא רשות של טרור וגם אנשיה מעוניינים בהשמדתנו ולא בשלום אתנו ואצל כולם, גם החמס והג'יהאד האיסלמי וגם הרש"פ, כל שטח ישראל הוא שטח כבוש ואין מקום ליהודים בין הירדן לים.
          ולכן הדרך של שתי מדינות לשני עמים תביא למדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן והדרום והשפלה ולא למדינת שלום. ויש לציין שהשנאה והרצחנות כלפי יהודים החלה הרבה לפני 67' וגם די הרבה לפני 48' כשלא היה מה שמכונה "הכיבוש" שנראה להלן שאין כל הצדקה לתפיסה הזו ואין כאן כיבוש אלא שליטה בארצנו ומולדתנו.
          אך בכל מקרה מלכתחילה אין הצדקה לתת לערבים מדינה אך כל טענותיהם שקרים:
          ישנם ממצאים של יהודיים גם מלפני יותר משלושת אלפי שנים וממצאים ערביים ומוסלמיים ישנם מלפני פחות מ-1,400 שנים;
          הערבים ה"פלסטיניים" מעולם לא שלטו כאן ואף לא בחלק מהארץ ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה הם ולא כבשנו מהם דבר ואין להם כל זכות טענה על הארץ;
          הלאומיות הפלסטינית היא בשעה כדי לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ כפי שאמרו מנהיגים ערביים במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל;
          גם בקוראן כמו בתנ"ך כתוב שהארץ שלנו ואין בו כל אזכור של חשיבות הארץ באיסלאם ולא כל אזכור של ירושלים לעומת מאות אזכורים בתנ"ך. מסגד אל אקצא שמוזכר בו הוא מסגד בחצי האי ערב שזה שמו שתרגומו "הקיצון" והמסגד בירושלים בשם זה נקרא על שמו של המסגד הנ"ל שהוקם בין סוף המאה השביעית לתחילת המאה השמינית (אאל"ט מדובר בשנים 713-694) לספירת הנוצרים כשזמנו של הקוראן בשליש הראשון של המאה השישית (מוחמד מת בשנת 532). לכן אישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים תומכים בבעלות היהודים על הארץ ובהתנחלויות. אמנם יש בקוראן יחס שלילי כלפי היהודים אך זה כשהיו בגלות מהארץ שאומר שאלוקיהם עזבם והמוסלמים הם העם הנבחר, אך מאז שחזרו להתיישב בארץ זה אומר שהם חוזרים להיות העם הנבחר
          ולכן אין כל הצדקה לתת מדינה לערבו/איסלמו-נאצים האלו ואין כאן שטחים כבושים אלא לב מולדתנו וארצנו ולא של הערבים. ולהפך, אם הערבים היו שולטים כאן אז היה כיבוש.
          ולכן שבעתיים לא נתפסת כלל מדיניות ההכלה כלפי הטרור ולא נתפסת תפיסת "הכיבוש" ושצריך שתי מדינות לשני עמים כשכל העובדות סותרות את ההשקפה הזו.
          http://www.thepalestinebluff.022.co.il/BRPortal/br/P100.jsp?dvlayout=desktop,1697709278588

    2. היי אסף
      היום אולי לראשונה קראתי קצת באתר
      בימים האחרונים בכדי קצת להתחזק
      קראתי על מלחמות ישראל הקודמות
      להזכיר לעצמי שבכל דור ודור עומדים עלינו ….אויבינו הרשעים אבל הקב"ה מצילנו מידם
      במסגרת זו קראתי על הלוחמים הנהדרים שהיו לנו בעיקר המפקדים והגעתי גם לדוד שלך שהיה מרהיב מאד ומן הסתם היה משמש כרמטכ"ל אלמלא ההתרסקות יום אחרי הניצחון .
      כואב הלב

  10. תודה רועי.
    וואלה היית ממש אופטימי עם בן סימונס ועוררת בי את הרגש האופטימי שלי. השאלה היא מה קורה בראש שלו.
    יכול להיות שהוא יתחיל טוב ובמשבר הראשון הוא יחזור לסורו.
    האולסטאר לא נעיין אותי כבר לא מעט שנים אז לא אתרום את השנקל שלי . . .
    שמור על עצמך והמשך לכתוב מתי שתוכל.

  11. תודה רועי. מבין אותך, גם לי אין ראש לכתיבה או דברים כאלה…
    תשמור על עצמך.
    סימונס יעשה תנועה בלי כדור ? ואז מה אמור לקרות ? הוא לא מושך שחקן איתו…
    משחקים 5 מגינים נגד 4 שחקני התקפה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט