מחשבות כדורסל של שישי / רועי ויינברג

הדקות בלי לברון

העונה בחיתוליה, אבל כבר עכשיו עולה הבעיה של הדקות של הלייקרס בלי לברון. הם עם 29+ ב-64 הדקות שלו על הפרקט, אבל ב-35- ב-32 האחרות. סביר שהפערים האלה ספציפית גדולים בהתחשב באיכות של היריבות ובתחילת העונה, והכל בערבון מוגבל, אבל זאת בעיה שהייתה שם גם בשנה שעברה.

ב-22/23 הם היו ב-4.6+ (פר 100 פוזשנים) כשהוא שיחק לעומת 3.5- על הספסל. גם אחרי האולסטאר עם קבוצה חדשה לא ראינו שינוי משמעותי, כשזה היה 12.1+ כשהוא על המגרש ו-1.4+ על הספסל. מגבלת הדקות עליה הצהיר דרווין האם החזיקה משחק אחד.

אני לא חושב שלברון צריך לשחק 35 דקות בערב אם הוא רוצה להגיע כשיר לפלייאוף, בשונה משני הפלייאופים הקודמים בהם שיחק. השאלה היא מה הם עושים בשאר הזמן, מעבר לשיפור ההתקפי שנדרש מאנתוני דייויס. לברון לא משחק כדורסל יוצא דופן, אבל רק הנוכחות שלו על המגרש משנה דברים.

לכן הם צריכים סוג של שחקן שישי, ואני חושב שהוא נמצא בחמישייה. דיאנג'לו ראסל היה על המגרש 56 דקות לצד לברון (19+) ו-13 בלעדיו (10-), אבל הוא הפתרון הנכון בעיניי בדקות בהן לברון נח. בעצם היו לנו 56 דקות של די-לו ולברון, 13 של די-לו לבד, 8 של לברון לבד ו-19 בלי שניהם. המגמה הזאת צריכה לרדת, ואחד מהם תמיד צריך להיות על המגרש.

אוסטין ריבס לא יוצר מספיק טוב כדי להחזיק חמישייה שנייה, והעץ הנוצרי (כריסטיאן ווד) עוד לא הראה מספיק בהתקפה למרות שהרשים בהגנה הלילה מול הסאנס. הפרדת דקות בין ראסל ולברון יכולה לפתור לא מעט, בטח כשיש גם את גייב וינסנט שנראה כמו שחקן שיכול לפרוח ליד המלך.

כוכב חדש

היממה האחרונה של פילדלפיה 76' התחילה באולסטאר שמפונה בידי האבטחה של קבוצתו שלו משדה התעופה ונגמרה במשחק צמוד מול מילווקי, הודות ל-31 נקודות ו-8 אסיסטים של טייריס מקסי. הסיקסרס אמנם הפתיעו אותי, לאחר שחזיתי שיפסידו ב-20 הפרש ובסופו של דבר גררו את יאניס ולילארד למשחק צמוד, אבל לא מן הנמנע שזאת תהיה עונת הפריצה של מקסי.

ידענו שהוא יכול לקלוע. הוא היה שחקן של 20.3 נקודות למשחק באחוזים טובים בשנה שעברה, ומה שהוא עשה מול הבאקס היה דומה לזה עם כניסות חסרות פחד לסל, שלשות מכדרור ומשחק שהזכיר במקצת את אייברסון, ואולי בגלל ששניהם בחולצה של ה-76'. הוא נראה כאילו הוא יכול לעשות קפיצה, והלילה ראינו שני דברים שלא היו שם בשנה שעברה.

הראשון הוא העונשין. מקסי הלך 3.6 פעמים לקו בשנה שעברה והגיע ל-10 זריקות מול הבאקס, נתון אליו הגיע רק פעם אחת בקריירה (במשחק בו אמביד, טוביאס האריס ובן סימונס לא שיחקו) ולא בשנה שעברה. הפעם הוא עשה את זה מול קונטנדרית לכל דבר ובהרכב מלא.

הנתון המעניין השני הוא האסיסטים. 8 אסיסטים מול מילווקי (אחרי 12 בקדם העונה מול אטלנטה), ואחרי שבשנה שעברה הוא מסר יותר מ-8 אסיסטים במשחק אחד, שגם היה מול ההוקס. היו כמה פיק-נ'-פופים נחמדים עם אמביד והוא נראה כמו המרכז של ההתקפה, בשונה מהמשחק לצד הארדן. כשיש את דאנטוני מלטון לצידו יש הגנה סבירה בקו האחורי, וזה נראה ממש טוב מול קבוצה מבטיחה.

למרות זאת, מדובר במשחק אחד וגם הוא היה מול קבוצה עם קו אחורי מועד לפורענות הגנתית. כל מסקנה עד אמצע נובמבר צריכה להלקח בערבון מוגבל ויכול להיות שהטקסט הזה ייראה רע, אבל עוד לפני העונה זה נראה כאילו מקסי בשל לקפיצה כסקורר. אם הוא יכול להתמיד גם בכמות זריקות העונשין ובהצלחה כמנהל המשחק, זה יכול להגמר במקום ברביעי

שאלות להמשך

3 שאלות שאני מאמין שנגלה את התשובה להן בחודש הקרוב. כרגע עוד מוקדם מדי.

כמה טוב השילוב של ווסטברוק, קוואי וג'ורג'? במשך חלקים לא קטנים מהשנה שעברה זה נראה טוב, וגם בבלואו אאוט על פורטלנד. קוואי טוען שהוא בריא, ווסטברוק משחק ב-110% בכל דקה בעונה הסדירה (לטובה ולרעה), ג'ורג' שחקן אדיר כשהוא על הפרקט. מול פורטלנד זה נראה טוב, אבל זאת אחת הקבוצות החלשות בליגה. האם זה יכול להחזיק ל-50 ניצחונות? למה לא, אם קוואי בריא?

ואסיליה מיצ'יץ' ישחק? האמ.וי.פי של היורוליג לשעבר הגיע לאוקלהומה, שנראתה טוב מאוד מול שיקגו, ולא שותף בשל החלטת מאמן ב-104:124. הוא היה אחד היוצרים הטובים באירופה וסקורר מסוכן מאוד שם, מי שיכול להוריד עומס משיי גילג'ס אלכסנדר. הוא לא הגיע לנבא בשביל DNP בהחלטת מאמן במשחק הראשון של העונה, בטח כשיש בו גארבג' טיים ארוך. מה קורה שם?

הזמן של קייד. הייתי אופטימי בקשר לקנינגהאם עוד לפני המשחק הראשון, 30 נקודות מול מיאמי בהפסד. הפיסטונס נתנו 18 דקות בלבד לג'יידן אייבי ו-0 לג'יימס ווייזמן, בניסיון להבין מה עובד הכי טוב סביב קנינגהאם. זאת המטרה של העונה שלהם, בגדול. אני לא יודע אם קיליאן הייז הוא השותף המתאים בקו האחורי, אבל יש לבוכנות עוד 81 משחקים כדי להבין את זה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

    1. האליפות ההיא נגמרה לפני חודשיים. מדובר בבחור בן 25. אם הוא עייף זה על הלייקרס או עליו, כי זמן להתאושש דווקא היה.

  1. מדהים כמה שלברון, בגילו, חשוב עד כדי כך ללייקרס. הם קבוצה אחת איתו, וקבוצה אחרת בלעדיו. מקסי קצת פראי ונראה ילדון אבל הוא מתפתח לכוכב אמיתי. 30 נק' עבורו זו מנה יומית. תודה רועי

  2. תודה רועי.
    לגבי לברון – הלילה זה בלט יותר אצל פיניקס עם ובלי דוראנט, אבל הפערים האלה יקטנו כשהיריבות יהיו נוחות יותר בהמשך, כי עד כה הלייקרס פגשו את 2 הקבוצות החזקות ביותר במערב על הנייר (לפחות הנייר שלי).
    לגבי מקסי – עם כל הבלאגן בפילי הם ירוויחו אותו אם הוא יקבל את הכדורים, ויש לו פוטנציאל גם להיות אולסטאר בתור הכוכב השני של קבוצת צמרת אם הארדן באמת עובר.
    לגבי הקליפרס – השילוב של קוואי וג'ורג' טוב מאוד כששניהם בריאים. ווסטברוק הוא נספח חיובי כשחקן משלים שם, שזה עדיף על מה שהוא עשה בשנים האחרונות, אבל הוא עדיין משלים ולא כוכב שלישי או משהו כזה.
    לגבי מיצ'יץ' – סורוקה כתב היום בטוויטר (תקראו לזה X, אבל הכתובת של האתר היא עדיין twitter.com) ש"רוב שחקני היורוליג הטובים יכולים לתרום לפחות 15-19 דקות טובות ב-NBA". הוא הגזים והקצין כנראה ועדיין לדעתי טועה, ומיצ'יץ' זו דוגמה טובה לסוג השחקנים שלכאורה אין סיבה שלא יצליחו לתרום ב-NBA, אבל לא מצליחים – תיאודוסיץ' וסרחיו רודריגס הם דוגמאות דומות לדעתי.
    לגבי קייד – הוא השחקן הכי טוב של דטרויט כבר ועכשיו וזה לא אומר הרבה על הפוטנציאל שלו. אני מודה שאותי הוא לא שכנע עד כה, אבל הייתה לו רק עונה אחת ו-12 משחקים, אז אני נותן לו את הזמן להוכיח.

    1. מיצ'יץ שחקן על. ואת זה אומר אחד שלא ראה אותו באירופה, אלא רק במשחקי ההכנה.
      יש לו ראיית משחק כמה רמות מעל כולם, וקליעה מעולה.
      הוא לגמרי יכול להיות הביג 3 של אוק', עם שרגא וגידי.
      הבעיה? כולם באותה עמדה, והוא יקבל פירורים מהספסל, אז זה לא יקרה.
      הוא לגמרי יכול להיות המאנו שלהם מהספסל אם יתנו לו קרדיט.

      1. בוא נראה איך הוא יהיה שיתנו לו הזדמנות.
        נקווה שלא כבר מעכשיו נוצר שם איזה תלכיד חברתי\מקצועי בעקבות הפרי-סיזן.
        התבטאות אחת באימון, עם פוזה של סרבי רוקי מבוגר לצד כל האגו מסביב…יכולים לעשות אנטי לצד המשתנים במשוואה…
        נקווה שהרעיון מאחוריו לא התקלקל כבר בהתחלה.

  3. אחלה רועי!!!

    לדעתי, כולם מספידים את לברון וחושבים שהוא צריך לנוח…בזמן שההיפך הוא הנכון וצריכים לתת לו את הכדור יותר…
    לא לחשוב ש"בגילו המופלג" צריכים לעשות שינויים כלשהם בנוגע לתפקודו ומבצעיו על הפרקט…אלא להבין ולקבל שהוא עדיין שחקן מס.1 בליגה…
    אני בטוח שראית את זה ברשת, אך הנה קישור שלו מהמשחק הראשון מול דנבר שבו הוא אומר למאמנו ש"אני יכול לשחק פוינט גארד, אתה יודע? בינתיים אני סתם מרחף…" – https://www.youtube.com/watch?v=i2PRT70Golc שווה צפייה.

    לא צריכים להרפות מלברון או להרכיב סביבו דבר. צריך לדעתי להעמיס עליו דווקא עוד משקל ולתת לו, בכל גאונותו ובגילו…להוביל את הקבוצה.
    Hands Down.

    גם אני הופתעתי שמיצ'יץ' לא ראה פרקט…מקווה מאוד שהם לא מתכניים לייבש אותו, כי הוא בדיוק מה שהנ.ב.א ואוקלהומה צריכים…
    שחקן מנוסה עם זווית קצת אחרת, שיכול לעשות אחלה Shuffle לכשרון הבומבסטי שקיים בסגל של הת'אנדר…

    לגבי קייד והקליפרס…נחיה ונראה…
    שבת שלום וסופ"ש נעים כלל האפשר!

    1. שכחתי להוסיף שמאקסי נמצא בשנת חוזה!!
      אז תהא בטוח שנמשיך לראות את התצוגות הללו ממנו עד סוף העונה או עד ההארכה שלו…
      כי הוא מחפש את החוזה הגדול הראשון שלו…ולא נראה לי ששום דבר יעמוד לו בדרך…
      Mini All Star Searching for his first Max Deal.

  4. אני מנחש שזו שאלה של זמן עד שהלייקרס יעבירו הילוך וימצאו פתרונות התקפיים לדקות ללא לברון,
    אבל בינתיים אי אפשר שלא להתפעל.
    לברון השחקן הכי מבוגר בליגה.
    זה לא עצר בעדו לתת כמות מכובדת של דקות ולתקוף את הסל תוך ניצול כל הזדמנות בהתקפות המעבר/מיסמאצ'.
    .
    נתון לעכברים כדורסל שמעבירים ליל שבת עם קצת NBA אסקפיזם –
    לברון הוא השחקן ה-6 בתולדות הליגה להגיע לעונה 21.
    הקודמים:
    פאריש, גארנט, קארטר, וויליס, נוביצקי.
    עד העונה, נוביצקי היה היחיד מבין קבוצה איכותית זו להציג בעונה 21 צמד משחקים של 20+ נקודות.
    אלו היו המשחקים ה-81 ו-82 של אותה עונה.
    לברון מצדו השווה את ההישג של נוביצקי כבר במשחק ה-2 של העונה.
    .
    תודה, רועי.
    שמור על עצמך.
    שבת בטוחה לכל קהילת הופס היכן שלא תהיו.

  5. תודה רועי.
    ראיתי משום מה את פורטלנד נגד הקליפרס. פורטלנד היא מחסן החלפים הגדול של הליגה. אוסף לא רע של שחקנים – ברוגדון, אייטון, ג'רמי גרנט – בלי שום חיבור. לפחות שניים מהם ילבשו גופיה אחרת עד סוף העונה. הרוקי הנדרסון, בחירה שלישית, נראה בינתיים לא קשור למקצוע. בכורה איומה. צ'ונסי מדבר כמו מאמן ונראה כמו מאמן, אבל לא ברור מה הוא בכלל עושה שם באימונים. הקליפרס מצדם נראו יופי, לפחות עד שהפציעות יגיעו. כיף לראות את ראס. וכריסטיאן ווד – זיקפה נוצרית. מתבקש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט