פריוויו 2023-4: אורלנדו מג'יק – זה זמן קסם / אסף גפן

"וכפעם בפעם פוקע מיתר וממשיכים לנגן על מיתר אחד פחות,
ועוד מיתר אחד פחות. ומיתרים פקעו ולא חזרו, חלקם חזרו וימשיכו לנגן
מפני שאת המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק, מוכרחים להמשיך לנגן" (מוכרחים להמשיך לנגן)

בתוך כל המציאות הקשה של מדינתנו בכלל ותושבי ותושבות עוטף עזה בפרט מאז אותו בוקר שבת ארור בשביעי לאוקטובר 23 איכשהו בשבוע האחרון השיר הזה מתנגן לי בראש לא מעט. אז לא באמת יש ראש לכתוב, בטח לא שנחשפים לסיפורים הקשים, ישובים שלמים שכמעט נמחקו , משפחות שנפגעו ונקרעו ודאגה למשפחה וחברים מגויסים בצווי 8. אבל מוכרחים להמשיך לנגן אז אנסה בכל זאת איכשהו בתקווה לימים טובים ושקטים יותר.

העונה שחלפה:

 העונה החולפת הייתה שנת צמיחה לא רעה בכלל עבור המג'יק הם היו קבוצת הגנה ממוצעת  (מקום 16 בליגה) וקבוצת התקפה רעה (מקום 26 בליגה). 

מבחינה אישית  באנקרו שיחק 72 משחקים ולא אכזב עם זכייה בתואר רוקי העונה וכמובן כניסה לחמישיית הרוקיז' של העונה. פראנץ' וואגנר אלוף העולם הטרי המשיך את הצמיחה שלו ופתאום לקוסמים יש צמד קוסמים צעירים שנראה שאפשר לבנות סביבו בשנים הקרובות. מסביב השניים היו כמה נק' אור, בול בול שנראה לפרקים כמו מועמד לגיטימי לשחקן המשתפר של העונה כאשר בפעם הראשונה בארבעת שנותיו קיבל צ'אנס אמיתי להראות את כישוריו,  מרקל פולץ נתן עונה בריאה יחסית במושגים שלו עם 60 משחקים ונראה כמו רכז לגיטימי בליגה וגם וונדל קרטר הראה שהוא יכול להיות סנטר לגיטימי בליגה.

מצד שני למג'יק היה קושי עם שני הגארדים הצעירים שלהם, קול אנתוני בעונתו השלישית בליגה נתקע במקום קצת על אף  שמיצב את עצמו כשחקן שישי סביר וג'יילן סאגס בעונתו השנייה המשיך להשליך לבנים ולהראות שעונת הרוקיז' שלו לצערם של המג'יק לא הייתה משהו חד פעמי ולא מייצג וגם צמד הגארדים הוותיקים טרנס רוס שהחל את העונה ועבר במהלכה לסאנס וגארי האריס שבעיקר נפצע לאורך העונה לא הצליחו למלא את החלל בעמדה 2.

אחרי כל זה אפשר לסכם את העונה של המגי'ק כעונת בנייה לא רעה בכלל שהסתיימה במאזן של 34 ניצחונות ו-48 הפסדים במקום ה-13 במזרח , מרחק ניצחון מהמקום ה-11 במרחק גדול מהמירוץ על וואמבי ובמרחק ביטחון מהפלייאין והפלייאוף.

קצת היילייטס לפתיחת עונה

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון:

הגיעו: דאג מקלונג הזכור לכולנו מתחרות ההטבעות האחרונה ינסה לקבל צ'אנס משמעותי אמיתי ראשון בליגה. ג'ו אינגלס האוסטרלי המעופף הוותיק והטוב יבוא כדי להוסיף קליעה,  מהדראפט הגיע בבחירה מספר 6 הגארד אנתוני בלאק מארקנסו ובבחירה מספר 11 הפווארד ממישיגן ג'ט הווארד. 

עזבו: טרנס רוס, מו במבה והמפטון עזבו בטריידים במהלך העונה , בפגרת הקיץ בול בול מצא בית חדש אצל הסאנס במדבריות אריזונה.

מאמן: ג'אמל מוסלי מתחיל את עונתו השלישית באורלנדו  כמאמן ראשי והאמת שבינתיים הוא עושה עבודה לא רעה.

חמישייה: פולץ,בלאק/סאגס, פרנץ' וואגנר, באנקרו , קרטר ג'וניור

ספסל: קול אנתוני, סאגס/בלאק, אינגלס, ג'ט הווארד, מוריץ' ואגנר, גארי האריס, ג'ונתן אייזק???? מקלונג

שאלות ותהיות:

קליעה מבחוץ: המג'יק היו קבוצת התקפה מהגרועות בליגה, עם המקום ה-26 בדירוג ההתקפי. חלק מרכזי מכך נובע מהקושי בקליעה. הם במקום ה-24 בליגה עם 34% כאשר הם גם כמעט זורקים משם הכי מעט (מקום 27 בליגה) גם באחוזי שדה המצב לא הרבה יותר טוב שהם היו במקום ה-22 בליגה עם 47% . הם הביאו את אינגלס הוותיק שעומד על מעל 40% בקריירה ואולי גם הרוקי הווארד יקנה מקומו דרך זה עם 36% בקריירת המכללות שלו. אנתוני גם באחוזים סבירים משלוש סביב 35% . שניים מאלה יצטרכו להיות מספיק יציבים מחוץ לקשת  כדי לשפר את המצב בתחום הזה, בטח שפולץ וסאגס (וגם בלאק בקריירת המכללות) עומדים סביב  30% וגארי האריס מקפיד להיפצע. אם זה לא יקרה יהיה קל הרבה יותר ליריבות לצופף סביב ואגנר וכמובן באנקרו.

הצוות המסייע של באנקרו ופרנץ וואגנר: למג'יק יש סביב השניים פוטנציאל כמו הרוקי בלאק , וונדל קרטר ואפילו אנתוני כשחקן שישי והרבה שחקנים משלימים שיכולים לסייע להם במידה ויהיו יציבים כמו הרוקי הווארד, סאגס, אינגלס המנוסה, מוריץ' וואגנר. כדי לקפוץ קדימה הם צריכים את השחקנים מסביב השניים טובים ויודעים את תפקידם, הם צריכים למצוא את הדרך לנצל מבטים פתוחים שיקבלו כתוצאה מהמיקוד של היריבות בשניהם וכתוצאה מציפו; הצבע מול באנקרו.אם זה יקרה בהצלחה הם יהיו במצב טוב.

כדור הבדולח:

התסריט הפסימי: חוסר הקליעה ממשיך להיות בעוכרי המג'יק , פולץ שב לסורו ולהיפצע, קול אנתוני הולך אחורה, בלאק מגלה חבלי לידה קשים כרוקי ,אין גארדים שיצרו ובאנקרו את וואגנר מגלים שלבד החיים קשים . מקומות 12-13  ותחושה של עונה מבוזבזת.

התסריט הריאלי: וואגנר מועמד לתואר השחקן המשתפר של העונה, באנקרו שומר על היציבות שלו וממשיך לשים סביבו סימני קריאה. בצוות המסייע בלאק נראה כמו בחירה ראויה, פולץ ממשיך במגמת השיפור והבריאות , וונדל קרטר נראה כעוגן הגנתי ומישהו מבין אנתוני,סאגס את אינגלס פותח את ההגנות משלוש .  יש פלייאין.

התסריט האופטימי(מדי?): וואגנר לוקח את השחקן המשתפר של העונה, באנקרו עולה על השולחן כמועמד לאחת מחמישיות העונה, אנתוני מועמד לשחקן השישי ובלאק נראה מוכן להיות הצלע השלישית בקבוצה. מקומות 5-6 והדחה מכובדת בסיבוב ראשון .

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה אסף.
    הצמד הזה מזכיר קצת את טייטום – בראון.
    לדעתי צריך להסית את באנקרו לתפקיד לברון כפוינט פאוורד. סאגס מיותר לחלוטין כרגע בתפקיד רכז וגם פולץ לא מציאה גדולה. הם צריכים איזה 3&D אצלם שבעיקר ישמור, כי ליצור יש להם מספיק עם מי כשהצמד הזה משחק.
    קבוצה מסקרנת מאוד לדעתי בשנה הבאה ואני שוקל עליה על העגלה שלהם בעונות הבאות.

  2. תודה אסף. ואגנר ובאנקרו לדעתי במרחק עוד עונה אחת מהפריצה הגדולה שלהם כצמד ושל אורלנדו כקבוצה (בדומה לטייטום ובראון שעשו זאת בעונה השלישית של טייטום והרביעית של בראון). כרגע הם עדיין לא קבוצת פליי-אין לדעתי

  3. תודה על הסקירה. קבוצה עם בעיית קליעה קשה שלא ברור לי איך הם הצליחו לזרוק 2 בחירות לוטרי בלי לפתור את זה (אולי אפילו החריפו). מעריך שישארו על אותה כמות נצחונות אבל לא יהיה כיף לשחק מולם

  4. אחת הקבוצות האהובות עלי. מאק מקלנג הוא קוריוז נחמד אבל לא אמור לטפס ברוטציה. הבחירה באנטוני בלאק לא נראית לי להיט בינתיים, למרות ההגנה והמסירה. זה לא היה החוסר שלהם. הם היו צריכים קליעה. קאם וויטמור ישב להם מעולה במידה והתאומים היו מחוץ ללוח. גם הבחירה בג'ט הוורארד שיש לו פוטנציאל קליעה היא מוזרה. לבחור פשוט אין איי קיו כדורסלני גבוה. הדראפט הזה היה מלא שפע והם יצטערו על הבחירות האלה.
    אבל.. בתקווה אולי נראה סוף סוף את פולץ בעונה מלאה אחרי שהחזרה שלו בחצי השני שנה שעברה חיברה את הקבוצה. סאגס הוא שומר נהדר בעמדת הגארד וכדאי לשים לב לדקות שלו. אך אם הקליעה מבחוץ לא תגיע יהיה קשה להצדיק את הפקק סביב באנקרו ווגנר. פתרון חלקי כבר ראינו בקדם העונה. וונדל קרטר שיפר מאוד את הקליעה מבחוץ והוא יצא לא מעט החוצה להפגיז משם. אך זה לא ניצול טוב של היכולות שלו. גארי האריס היא אופציה אפשרית וגם אולי אפילו לשחק עם פרנץ ב-2 ולידו פאולו ב-3 וג'ונתן אייזיק ב-4 עם וונדל ב-5. זו חמישייה סופר הגנתית ויש שם קליעה. אולי הווארד ייזרק לחמישייה בתור אחד שיעמוד בחצי פינה וישחיל אותם. נראה.
    .
    דווקא פאולו מדאיג אותי. הוא נראה פאסיבי משהו בקדם העונה. הוא מזיז את הכדור ומשחק נכון אבל לא ממש חיפש את הזריקה. אולי הוא נח על המגרש לקראת העונה הרגילה

    1. תודה על התגובות. מסכים שיש שם בעיית קליעה, חושב שכן יתקדמו מבחינת נצחונות בגלל שהצמד שלהם ממשיך לצמוח.

  5. קבוצה עם יותר מדי מאותו הדבר. פלייאין יהיה הישג עבור המג'יק.
    האריס ואייזיק צריכים בית חדש וסאגס נראה כאילו הוא כל זמן שאול.
    חמישייה לא רעה סביב בנקרו וואגנר.
    בתקווה לראות את פולץ' נותן עוד קפיצה כי הוא מניע את הקבוצה (וכי איכשהו אני עדיין מאמין בו)

  6. הבעיה של אורלדו?
    הם למעשה לא השתפרו בכלום בקדם העונה.בזבזו 2 בחירות דראפט , במקום להתקדם בדראפט אפילו מקום אחד. לא עשו כלום , בחרו בסוף שחקנים שהם לא צריכים.בלאק והווארד שחקנים שנבחרו בדראפט בינוניים מינוס שלא יתרמו כלום לאורלנדו.
    לילארד , הולידיי, ברוגדון היו על מדף הטרייד (ברוגדון עדיין)לא שמעתי , אולי מגיבים אחרים שמעו, אורלנדו לא ניסתה להשיג אף אחד מהשחקנים הללו.
    כמו הרבה קבוצות לוטרי הם בוחרים שחקנים טובים ומבזבזים את רובם. כמובן תגידו באנקרו +ואגנר. אבל אילו שחקנים שאי אפשר לבזבז, לעומת זאת סאגס הוא בזבוז עצום, שמו אותו עם קבוצה גדולה של גארדים, ולא עבדו מספיק על החסרונות שלו.
    באנקרו בא לתפקיד מוכן ומשוריין בחמישיה. ואגנר נכנס לחור רציני בפורוורד.
    מה דעתי על ההנהלה? די חצויה, מצד אחד הצלחות באנקרו +וגנר. מצד שני הנהלה לא מספיק טובה בשביל להעלות שלב נוסף את הקבוצה לכיוון מקומות 1-4.הנהלה שחושבת לוטרי משנה לשנה.
    את מי הייתי מנסה להחליף ?
    גונתן איזק, סאגס, פולץ, אנטוני, בלאק,ונדל קרטר, האריס, אוקקה,הווארד. עם קצת סבלנות מעבירים מספר שחקנים+בחירות דראפט תמורת שחקן תותח.יש יותר מידי שחקנים שאיתם לא מגיעים לכלום.

    1. לא ממש צריכים שחקן כמו לילארד שייקח זריקות לפאולו ו-ואגנר ויעצור את ההתקדמות שלהם. צריך בעיקר לתת להם לרוץ עוד שנה שנתיים ולהבין לאן זה הולך.

  7. קבוצה נחמדההבדגשעל נחמדה שחקנים צאד טובים .
    אין ניהול משחק ואין אימון אמיתי .
    נגד וושינגטון המאד לא מאומנת הם כמעט ניצחו כל פעם.
    זהו כמעט , אין להם בעל בית ואין תוכנית משחק .
    כלומר יש שחקנים ,אין קבוצה בדיוק כמו דטרויט.

  8. תודה
    אני עדיין בטראומה איך המגיק ניצחו את הסלטיקס 3 פעמים בשנה שעברה, שנים מהם ב TD גרדן….
    בגלל זה מאזולה קיבל את הניק ניים בזוקה ג'ו וערכו ירד מאד בעיני.
    מקווה שהשנה הסלטיקס ינצחו 2 בבית ואחד גם בחוץ.

  9. קבוצה חביבה שעושה רושם מצאה את הלבנים הנכונות לבנות עליהם הלאה. פאולו ו-ואגנר בדרך הבטוחה להיות אול-סטארים, זה די ברור, והשאלה הגדולה היא מה יצמח סביבם והאם זה יהיה מספיק בשביל לבנות קבוצה שתהיה בשיאה יותר ממקום 4-5 במזרח. אני אופטימי. ונדל-קארטר הוא אחלה חתיכה משלימה, ואם פולטס נשאר בריא (חתיכת 'אם') אז גם הוא בסדר גמור. להעלות את אנתוני ומוריץ השני מהספסל זה גם נחמד. אם מהבחירות בדראפט יצא עוד שחקן חמישיה משלים אז דיינו.

    אייזיק לדעתי די גמור – שיחק פעם אחרונה עם שאק ופני בהרכב.

    מה שיעשה את ההבדל בין קבוצת 4-5 במזרח לקבוצה שבאמת תעשה נזק זה הפיתוח של סאגס. רק לפני שנתיים דיברו עליו כהדבר הגדול הבא ואין ספק שהכשרון שם. אם הוא קופץ השנה לשחקן של 15 6 ו6 אז דיינו, יש קבוצה בדיסני וורלד. אם לא אז אפשר לזרוק אותו לערמה של במבה אייזיק אוקקה והזוניה ולהכריז על אורלנדו כעל הקבוצה שבחרה הכי גרוע ב20 השנה האחרונות.

      1. מסכים איתך לגמרי, אין ספק שכרגע זה נראה רע. אבל שם נמצא פוטנציאל השיפור הכי גדול בקבוצה הזאת (למרות שאין לי מושג מי זה הרוקי הזה, אולי כוכב, מי יודע). אני בספק אם יהיו להם עוד בחירות גבוהות ככה שצריך לקוות שמה שיש יספיק.

  10. תודה על הפרוויו
    בדיוק חוזר מלוויה של אחות של חבר טוב, בעלה ושלושת ילדיהם שנטבחו בכפר עזה.
    הופס זה לפעמים הבריחה שלי. הפרוויו שלך עזר.
    תודה

  11. בס"ד
    תודה רבה.
    נראה לי שהקבוצה עדיין בוסרית מדי.
    צריכה להתפתח עוד שנה שנתיים.
    וחייבת להוסיף איזה 2 קלעים סבירים.
    פליי אין יהיה הפתעה.

  12. תודה רבה על אחלה פריוויו.
    אני חושב שהקבוצה פשוט לא מספיק טובה וייקח לה הרבה זמן להפוך לכוח משמעותי, אם בכלל.
    ואגנר ובאנקרו טובים אבל ראש לשועלים. מעבר לשניהם זה בעיקר רול פליירס שלא יביאו אותם מעבר למקום 10.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט