You are currently viewing פריוויו 2023/4: ברוקלין נטס / שקד יעקבי

פריוויו 2023/4: ברוקלין נטס / שקד יעקבי

אחרי שבעונה החולפת חגג הפרנצ׳ייס עשור מאז המעבר לברוקלין, עשור חדש בפתח ואיתו הפייז הרביעי של הקבוצה. המעבר המתוקשר של הקבוצה אל אחד ממרכזי כדורסל הגדולים בעולם, עזר לקבוצה לקבץ סגל כוכבים שכלל את ברוק לופז, דרון וויליאמס, ג'ו ג'ונסון, פול פירס, ג'ייסון טרי וקווין גארנט. האמנם, הניסוי לא צלח אבל הכניס מהר מאוד את את הקבוצה החדשה מברוקלין ניו-יורק לתודעת ה-NBA. לאחר כישלון קבוצת הכוכבים הפרנצ׳ייס שינה כיוון והלך דווקא על הרכב צעיר שהאומנם לא הגיע רחוק אך הצליח לחדור ללב האוהדים והקהילה המקומית, בהובלתם של ספנסר דינווידי, כריס לאברט, ג׳ארט אלן, דיאנג'לו ראסל. ראסל אגב היה האולסטאר הראשון שנבחר מהקבוצה מאז 2014. הפייז הבא היה המסקרן והשנוי במחלוקת בין כל השלבים שעבר הפרנצ׳ייס. זה התחיל בטרייד על קווין דוראנט הפצוע לאחר הפסד הווריורס לטורנטו בסדרת גמר 18/19. הנטס שלחו את ראסל בטרייד וצירפו קיירי אירווינג מבוסטון. למרות שדוראנט ישב בחוץ עונה שלמה ניצוצות הפוטנציאל הציתו את דמיונם של אוהדי ה-NBA בכל העולם. בהמשך, המועדון אף הצליח דרך טרייד מרובע לצרף את כוכב היוסטון רוקטס ג'יימס הארדן, והנטס הרכיבו טריו מהמפחידים שראתה הליגה. ככל שהייפ גדל כך גדלו החששות סביב היכולת שלהם לשחק יחד על המגרש ולהישאר כשירים, מה שלא לא קרה באופן סדיר. הניסוי בסופו של דבר הוכח ככישלון כשאר השלושה בקושי שיחקו יחד וההחלטה של קיירי לא להתחסן הייתה הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הכוכבים. חשוב לציין כי בעונת 20/21 הנטס היו מרחק של מידת נעל אחת מגמר מזרח והדחה של הבאקס, שזכו בתואר באותה עונה, כשדוראנט מציג פלייאוף אימתני!

משם הארדן נשלח לפילי בתמורה לבן סימונס הפצוע (נפשית? פיזית?). קיירי לא קיבל את החוזה שרצה, וכולם הבינו סוף סוף שצריך לפרק את החבילה, ובאמצע העונה הוחלט לשלוח את קיירי לדאלאס ואת דוראנט לפיניקס. העשור הראשון של המועדון נחתם עם המון בלאגן וכותרות בתקשורת, אך הוכיח שהפרנצ׳ייס יכול להנחית כוכבים, יודע לבנות קבוצה רציניות לפלייאוף, ולא מפחד לעשות צעדים דרסטיים כדי להשיג את היעדים.

אל מול כל הבלאגן של העשור הראשון נראה שהנהלה הפיקה את הלקחים, והעשור השני ילך לכיוון אחר לגמרי. ברגע שהוחלט באמצע העונה שעברה שמפרקים את החבילה הנהלת הנטס כיוונו לא בהכרח אל הכוכבים הכי גדולים בליגה או שמות מפוצצים באגו, אלה כיוונו אל שחקנים איכותיים עם אופי ספציפי. שחקנים בלי אף בשמיים, אלה כאלו שמתגאים במשחק ההגנה שלהם, כאלו שיודעים להיות חלק מתלכיד קבוצתי וישימו את טובת הקבוצה בראש סדר העדיפיות שלהם. הנטס ניסו לבנות מין מודל שמזכיר במעט את מה שפט ריילי בנה במיאמי מבחינת אופי השחקנים. כשאלו הקווים המנחים של הנהלת המועדון, מלבד מגוון בחירות דראפט, הנטס הנחיתו את מיקל ברידג׳ס ככוכב הבא של הקבוצה. הנטס הזכירו נשכחות שהחזירו את הגארד ספנסר דינווידי ששיחק בפייז השני של הפרנצ׳ייז. את החמשיה השלימו רויס אוניל, קאם ג׳ונסון וביחד וניק קלאקסטון. חמישיה של שחקנים ששום דבר לא יסית את צומת ליבם מעבודה קשה והרצון לנצח. מאז סיום העונה שעברה הנטס לא עשו יותר מידי טריידים משמעותיים ונכון להיום 1.10.23 זהו הסגל לעונה הקרובה.

גארדים: בן סימונס, ספנסר דינוודי,לוני ווקר, דניס סמית' ג'וניור, קאם תומאס, ארמוני ברוקס

פורוורדים: מיקל ברידג'ס, קאם ג׳ונסון, רויס אוניל, דוריאן פיני-סמית',  דריוס ביזלי

סנטרים: ניק קלאקסטון, דיארון שארפ.

כשמסתכלים קדימה אל העונה הבאה קשה להגיד היכן יסיימו הנטס את העונה הסדירה. אל מול המון ביקורות וציקצוקים מצד גורמים סביב הnba לגבי היכולת של בריג׳ס להיות חלק מ 1-2 punch, בחצי העונה השני של הנטס, הוכיח בריג׳ס שיש על מי לסמוך והוא יודע להגיע לאן שהוא רוצה על הפרקט, להתרומם לחצי מרחק, ולהשאיר את הקהל בבארקליס סנטר בפה פעור ברגעים שהזכירו במעט נשכחות מדוראנט.

העונה הקרובה תהיה שונה מאוד משאר העונות האחרונות עבור אוהדי הנטס, כאשר מספר סימני שאלה ברורים יהוו גורם ישיר להצלחתה או נפילתה של הקבוצה. הראשון והברור ביותר או משחק ההתקפה של הקבוצה. ללא ספק מלבד אופי השחקנים, כיוונו הנטס אל שחקנים שיודעים בעיקר באופי ההגנתי שלהם, והשחקנים העיקרים שיצליחו לייצר זריקה פנויה לעצמם הם מיקל ברידג'ס וספנסר דינוודי. אחת מנקודת האור עם הכי הרבה סימני שאלה בהתקפה של הנטס תגיע דווקא מבן סימונס. נכון, בן סימונס מעלה המון תהיות בעיקר סביב היכולת שלו להישאר כשיר לאורך עונה שלמה, והציפיה היא שאחרי שטיפל בגב וטיפל בעצמו מנטלית, יחזור לשחק העונה בשיאו. בלי לכפות את עצמו על המגרש וכשהוא מוביל את הכדור בגובה 2.08, סימונס נראה מצויין במשחקי ההכנה והזכיר את היכולת שלו מימיו בפילי. סימונס מכניס המון קצב ומשחק ריצה להתקפה של הנטס ושילוב יכולת המסירה הנפלאה שלו עם היכולת להגיע לצבע כל כך בקלות יקל על התמודדות עם הכישרון המוגבל בהתקפה של הנטס. עצם העובדה שהוא לא כופה את עצמו על המגרש תתרום רבות אך תעלה תהיות אחרות לגבי תפקידם של שחקנים אחרים בקבוצה. מצד אחד סינומנס יתן במה להתפתחות של מיקל ברידג'ס כ-Go To Guy של הנטס, ומצד שני סימונס ידאג השחקנים שנלחמים בכל פוזשן כהיותם שחקנים דומיננטים בהגנה, יכנסו לקצב התקפי גם כן. השאלה הבאה שעולה היא בימים פחות טובים בהם ברידג'ס ושאר חברי הקבוצה לא קולעים, האם בן סימונס יוכל לקחת על עצמו לא רק לסיים משחקים עם 10 נק' ו9 אס', אלה גם ידע להיות אגרסיבי, לסחוב את הקבוצה על הגב ולסיים משחקים עם 25+ נק'. 

סימן שאלה נוסף הוא היכולת של מיקל ברידגס להיות האופציה הראשונה מתוך ה1-2 punch שלו ושל סימונס. האם מיקל יכול באמת להיות אפוציה התקפית ראשונה בקבוצה שרוצה להתמקם בפלייאוף. השאלה השניה היא האם כשהזרוע השניה מתוך הצמד עלול לכפות על עצמו לא לקלוע יותר מ-15 למשחק, האם ברידג'ס יצליח להתמודד עם עומס הזריקות הנוספות שיצטרך לקחת על עצמו?  האם שאר השחקנים מספיק איכותיים לספק את הסחורה כשהכדור יגיע אליהם לידיים מידיו של בן סימונס. 

האם יצליח להתעלות ולעמוד בציפיות?

סימן שאלה נוסף בסגל של הנטס מגיע מכיוון הגבוהים של הנטס, בעיקר בצד ההגנתי. על הנייר לנטס יש סגל הגנתי מצויין, ואחרי עונה טובה בה התפתח ניק קלאקסטון, הייתה ציפייה ממנו להתמודד עם הביג-מנים הטובים בליגה. במהלך העונה הסדירה היה נראה שקלקסטון בכיוון הנכון אך כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף נתקל ב-MVP של הליגה, והבדלי הרמות היו ניכרים לכל. נכון, העונה בן סימונס יכול לבוא לעזור מהצד כמו שהלייקרס משחקים עם דיוויס אבל עם זאת, זה עדין לא יספיק מול גובהיים כמו יאניס, אמביד, יוקיץ' וגבוהים אחרים כמו לופז, טרנטר ופורזינגיס שמרווחים את הפרקט.

מעבר לנקודות הברורות יש כמה אקס פקטורים בברוקלין שווה לשים עין עליהם העונה. הראשון והכי ברור, קאם ג'ונסון. פורוורד גבוה שקולע נהדר ולא מפחד לקחת את הכדור לסל. בדיוק כמו ברידג'ס, ג'ונסון קיבל הזדמנות לסחוב את הקבוצה על הגב ואם יספק עונה טובה הוא אף עלול להיכלל בדיון השחקן המשתפר של העונה. קאם תומאס בן ה-22, גארד מצויין שהראה לכולם שנה שעברה שהוא יכול לתת 40 במשחק. מאז לא ראינו אותו מקבל יותר מידי דקות והעונה תהיה עונה קריטית עבורו בה יהיה חייב לעשות את קפיצת המדרגה. השחקן הנוסף הוא לוני ווקר שלא הצליח להתמקם בסגל של הלייקרס. אחרי סדרה מצויינת נגד גולדן סטייט, העונה היא הזדמנות נהדרת לווקר לקבוע את מקומו ב-NBA להמשך הקריירה.

יצליח להישאר כשיר?

עם סגל עמוס בפורוורדים 3&D, כוכב שצריך להוכיח את עצמו, ושחקן שרק רוצה לחזור להנות מכדורסל, העונה של הנטס הולכת להיות מעניינת. אם כל הקלפים יסתדרו, אנחנו נראה עונת אולסטאר ראשונה למיקל ברידג'ס בנוסף לעונת גבול אולסטאר מבן סימונס, והנטס יוכלו לחלום על מקומות 5-7 במזרח. במקרה הגרוע סימונס נפצע שוב, ברידג'ס לא עומד בציפיות, וחוסר הכישרון ההתקפי מוציא את הנטס ממשחקי הפליי-אין.
כמובן שהמציאות אף פעם לא נעה לקיצון וסטטיסטיקה תמיד מתיישרת, אך אם יש משהו שמנצח סטטיסטיקות זה רצון ורוח לחימה על המגרש כל משחק (מיאמי כבר אמרתי), וזה מה שהאוהדי בברקלי סנטר הולכים לקבל העונה. קבוצה מרגשת שנלחמת על כל כדור בצד הגנתי, רצה להתקפות מעבר, ובמשחק עומד תימדד ביכולת של מיקל ברידג'ס בקלאץ'. עם כל זאת כנראה שנראה את הנטס העונה מסיימים במקומות 7-10, מנצחים במשחקי, הפליי-אין ועפים בסיבוב הראשון של הפלייאוף.  

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

    כל הכבוד לשקד.
    בהתחשב בעובדה שיש באתר מסע צלב רווי בלעג כנגד סימונס. שקד מציג בצורה אמינה ביותר את דעתו וההערכה שלו.
    לנטס קבוצה טובה אין ספק. השאלה אם יש לה קבוצה מספיק טובה לעשות רעש במזרח.אין ספק שיהיו משחקים בהם יהיה מאוד לא נעים להתקל בנטס, פשוט יש להם חומר טוב , אי אפשר לזלזל בהם.
    הערכה 7-10 לדעתי לא עושה צדק עם הקבוצה הזו, הם שווים יותר , אבל לא הרבה יותר.

  2. קבוצה עם סמי-כוכבים שכמעט פרצו בקבוצות אחרות.
    סה"כ שחקנים טובים, נראה אם מי מהם יעשה את קפיצת המדרגה הנדרשת עבור הרמות הגבוהות…
    תודה על הפרוויו
    🙏

  3. בתמונה הגדולה,ההנהלה של ברוקלין פעלה מהר ונכון,
    והוציאו את עצמם מצרה גדולה ממש בסדר.
    הבעייה היחידה היא שחסר להם הכוכב שיצעיד או ינהיג.

  4. חגי "התותח" ניסני

    פריוויו מעולה שקד. תודה רבה
    מיקאל ממי עשוי עוד להתברר כסוג של שחזור של שגא לקליפרס במידה ודורנט יכזיב. עדיין לא חושב שהוא ישחזר את העונה הקודמת כשעכשיו יקבל רבה מאוד תשומת לב מההגנות

  5. לא יודע מה יהיה עם סימונס, אבל אם הוא לא עמד בלחץ, זה בדיוק הסיטואציה שהוא יכול לחזור לעצמו כי אין לחץ.
    בעיני זו בדיוק קבוצה שתדגיש את ההבדל בין עונה רגילה לפלייאוף. הם ילחמו כשאחרים לא ויגיעו לפלייאוף, אבל כשיתמודדו מול קבוצות שרוצות לנצח, הכישרון שלהם לא יספיק.

  6. סכין בגב האומה

    אחלה פריוויו אבל למה כל כך הרבה מילים על רכז גבוה שמסרב לזרוק לשלוש וקלע עונשין בשנה שעברה באחוזים שהיו מביישים את שאקיל אוניל? אגב, השנה בפרסיסון הוא בינתיים על 2-5.

  7. קודם כל מאוד נהנתי לקרוא אז תודה רבה.
    ברוקלין היא קבוצה ללא אף סופרסטאר מובהק,ולכן הנטייה לזלזל בהם.
    הם יכולים להפתיע כל קבוצה ועם קצת חיזוק בעמדות 4-5 הם יכולים להיות ברמות הכי גבוהות.
    אני מחובבי בן סימונס וחושב שהוא לא הצליח בפילי בגלל המון גורמים שלא בהכרח קשורים אליו.בגלל שאין לחץ כרגע בברוקלין להביא אליפות או משו בסגנון הוא יכול לתת לעצמו אחלה עונת שיקום ומקוונ שנראה שהוא יכול להיות יעיל גם בכדורסל של היום

  8. שחקן שלא מהווה שום איום על הסל מחצי מרחק ומעונשין, יש לו תקרה ממש נמוכה בסופו של דבר מתי שמגיעים למשחקי הכרעה. זאת הבעיה של בן סימונס בענק, מעבר לזה, אני מקווה שהשילוב של דיוונדי ובריג'אס יתפוצץ. סימונס צריך להיכנס כשחקן מטרה הגנתית – וזהו. שם יכול להיות לו ערך.

  9. אחלה ניתוח קונה בגדול. לגבי המיקום יש יותר מדי דברים שאינם תלויים בהם. כרגע במזרח יש דבוקה ארוכה של קבוצות כמו הניקס, רפטורס, פייסרס, בולס,מג'יק, הוקס ואולי אף הווזארדס שיושבים בפוטנציאל בין מקומות 6-12. כאשר אני מניח שנראה את הסלטיקס, באקס, סיקסרס הקאבס וההיט במקומות 1-5. גם שארלוט יכולה להתגנב אם לאמלו ישאר בריא והם יסירו את כל השטויות מהסגל. הם סיימו את העונה טוב עם מארק ווילאמס כעוגן הגנתי. בקיצר יש הרבה מוביליות במזרח…

  10. תודה רבה שקד. פריוויו מצוין שמתאר את המעבר שהתרחש בנטס. קבוצה שיש בה הרבה שחקנים טובים ויעילים ואף אחד לא כוכב עדיין אבל בהחלט יש פוטנציאל. מהמר שברידג'ס יהיה הראשון לקפוץ למעמד הזה בקבוצה. פלייאין נשמע הגיוני בהחלט.

  11. להריץ את סימונס חזק ולנפח לו הסטטיסטיקות כדי לנסות להטריד ולקבל איזשהוא ערך תמורת המתחזה הזה. מיקאל הוא אחלא שחקן אבל יפרח במיוחד שיצרפו לו כוכב ראוי ואז אפשר יהיה לקבוצה אופק כךשהוא

  12. תודה שקד אחלה פריוויו.
    מה בדיוק אפשר לעשות עם גארדדדד שלא קולע שלשות וגם קליעה מחצי מרחק אין לו וגם קולע 50% מהעונשין ביום טוב? הפתרון הוא פשוט לא לשמור עליו לסגור את הצבע. הוא מאפשר אפקט ציפוף להגנה בדיוק הפוך מאפקט הריווח של סטף. אני באופן אישי מעדיף את סטף למרות שברור לי שבכל קהילה שיש בה מגוון דעות יהיו כאלה שיעדיפו את סימונס.
    מה בדיוק אפשר לעשות עם סנטר שבפליאוף האחרון והיחיד שהשתתף בו קלע 3 מ 22 מהקו? האם יש לזה תקנה? אני מתקשה לראות. האק א קלקסון.
    ברידג'ס שחקן שאני אוהב כמו כולם. זה למשל שחקן אמיתי בניגוד לשני הזיופים האחרים.
    דווינידי זה יום עאסל יום באסל נראה לי שהוא לא יתן הרבה. וכרגיל בטח לו באופן יעיל. קאם ג'ונסון סבבה אבל תסבירו לי מיהו המנג'ר שמחזיק בסגל שחקן כמו דניס סמית ג'וניור? לעזאזל איך השחקן הזה עדין בליגה?
    זה סגל עלוב נגוע בבינוניות עד לשד עצמותיו חסר ברק ותחכום. הגנה אולי תהיה שם אז סביר שהם ינצחו משחקים שיצליחו להחזיק את היריבה על 80 נקודות כי יותר מזה הם לא יקלעו.
    צריך להיות מנג'ר על חלל כדי להפוך את דוראנט הארדן וקיירי לסגל המצ'וקמק הזה.
    שון מארקס אני מדבר אליך.
    הגיע הזמן להתפטר.
    לדעתי זה לא יזיק לאף אחד.

      1. "אני באופן אישי מעדיף את סטף למרות שברור לי שבכל קהילה שיש בה מגוון דעות יהיו כאלה שיעדיפו את סימונס"

        מגיע פרס נובל למשפט הזה

  13. תודה רבה שקד, פריויו מצויין. אין ספק שמדובר בקבוצה סימפתית, אבל כרגע הם באיזור הדמדומים של תקרה מוגבלת ושום סיכוי לבחירה גבוהה. יש שם המון נכסים אז מי יודע, אולי עבור קאם ג'ונסון, פיני-סמית וכמה בחירות דראפט אפשר להביא כוכב ליד מיקאל שירים להם את התקרה. או לחילופין, להעביר את מיקאל לאוקלהומה בעבור 20 בחירות דראפט.

  14. תודה שקד, אחלה פריוויו.
    בנו קבוצה סימפטית, אם סימונס ישחק כדורסל (כולל לזרוק מבחוץ), דנווידי וקאם גו'נסון ישמרו על קליעה יציבה וישמרו בהגנה – הם יגיעו לפלייאוף, ואם בריג'ס יהפוך לסוג של קוואי בריא אז גם יכולים לעבור סיבוב. כרגע נראה שחסר להם עומק בקו הקדמי וגו טו גאי מוכח כדי לעבור יותר מזה.
    בין כל הקבוצות הבינוניות במזרח סביר שיגיעו לפלייאין.

  15. האבחנה של "מודל מיאמי" לדעתי מדויקת ומבריקה. זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שהם צריכים לעשות – לבנות קבוצה טובה, לוחמת, שתקרוץ לכל סופרסטאר שמעוניין להחליף בית, ועד אז הם יהיו טובים וסימפטיים. מה שכן, נראה לי שסימונס לא מתאים לפרופיל קבוצתי כזה אז הייתי נפרד ממנו במהירות האפשרית.

כתיבת תגובה