אזעקת אמת: הבאקס רוצים להשאיר את יאניס? שיעבדו קשה / יריב קרן

"השאלה הגדולה לא תהיה העונה – אלא בעונה הבאה כי מבחינת המספרים זה הגיוני לשני הצדדים. אבל למרות זאת – אני לא יודע אם אחתום שוב. אני לא אהיה הגרסה הטובה ביותר של עצמי אם אני לא אבין שמי שנמצא איתי רוצה את אותו דבר שזה אליפות. כולם יצטרכו להקריב זמן ולהיות הרחק מהמשפחות, אם אני לא ארגיש שעושים את זה כמוני, אני לא אחתום שוב, כי אני לא רוצה להיות 20 שנה באותו מקום בלי לזכות בעוד אליפות".

הציטוט הזה שייך לבחור כאן למעלה בתמונה. זה שרוב אנשי הכדורסל בעולם יסכימו שהוא אחד משניים או שלושת השחקנים הטובים בעולם כיום אם לא הטוב ביותר. הציטוט הזה אמור להפחיד עד כדי הרטבת המיטה את כל מי ששמו קשור במילווקי באקס, ולהכניס לכוננות צייד את כל קבוצות ליגת הכדורסל הטובה בעולם. אחרי כל ההקדמה הדרמטית אני אתמצת: יאניס אנטטקומפו למעשה הודיע שאם הקבוצה לא תהיה מספיק טובה או תרצה להגיע לגמר בכל עונה – הוא לא רואה את עצמו נשאר בה.

ברשותכם, וכפי שאני אוהב, קפיצה קטנה לעבר: בתאריך ה-16 ביוני 1975, קארים עבדול ג'באר הועבר בטרייד ללוס אנג'לס לייקרס ממילווקי באקס לאחר שדרש לעזב את מדינת החלב ויסקונסין, והשאר היסטוריה ידועה. מה שקצת פחות ידוע, הוא העובדה כי רעידת האדמה הזו הגיעה עד לשדרת הניהול, הביאה לשני שינויים בהנהלה תוך שנה וחצי עד לרמת בעלי הקבוצה ובשורה התחתונה גרמה למעל 45 שנה של בינוניות, עד שהגיע יאניס.

נכון להיום, אנטטקומפו יוכל לחדש את חוזהו ב-22 בספטמבר ולחתום על 173 מיליון דולר חדשים ונוצצים בתמורה לשלוש עונות בלבד, אך את זה הוא הבהיר שאין בכוונתו לעשות. מי שלא יודע (למרות שאני בספק שיש כאן אחד או אחת כאלה): אנטטקומפו הגיע לפסגה מכלום ושום דבר, כפי שתיארו בצורה מחרידה בדיסני. הוא הרוויח מספיק כסף. הוא עוד ירוויח ערימות של כסף עד שיפרוש וככל הנראה גם אח"כ לא ישאר רעב ללחם. אז ניתן לומר שכסף, לפחות כרגע הוא חשוב, אך הוא שני בסדר העדיפויות להישגים ומרדף אחרי אליפויות.

אנטטקומפו תואם, או לפחות מנסה להיות תואם של ה-"ממבה מנטליטי" המפורסמת של קובי ברייאנט המנוח, לכן הצלחה אצלו לפחות בשלב זה של הקריירה, בו ניתן להגדיר אותו ככמעט בלתי עציר הוא השלב העיקרי בו יוכל להוסיף לעצמו טבעות אליפות ולהאדיר את שמו למקסימום האפשרי לפני הדעיכה הטבעית שמתרחשת לכל מי ששמו לא לברון ג'יימס (לא נכנס לזה, רק רציתי לעצבן). מנגד, הארגון אותו הוא לובש את מדיו, מתחיל להיראות יותר כמו מועדון שזכה בשתי אליפויות בטעות, ולא מנסה להפוך את זה לתרבות של ניצחון.

לא נראה שלמישהו בבאקס יש "חשק" או דרייב לייצר תרבות של ניצחונות, ופשוט נשענים על הכוכב הגדול של הקבוצה שיסחוב כמה שיותר רחוק, אם הביא אליפות אחלה, אם לא? גם בסדר, יש את שנה הבאה – וזו בעיה גדולה כשהשחקן המדובר הוא ווינר ענק. גם הקיץ הבאקס לא עשו מהלכים גדולים מעבר להשארתו של ברוק לופז, שגם את זה לא כולם אהבו (אני דווקא כן). הקבוצה לא התחזקה במיוחד, לא נחלשה במיוחד ובסך הכל נראית תקועה במקום, וכהרגלה תלויה ביווני שיחליט לאן העונה הזו תלך.

יש שמות גדולים. יש איך לבצע את המשימה של כל שדרת ניהול בקבוצת ספורט והיא להשאיר את הכוכב הגדול מחוייך. יש איך להמשיך ולשפר את הקבוצה, רק צריך לרצות מספיק. יש דרכים בהן הקבוצה תוכל לעזור לשחקן להביא אליפויות ולא להפך, כפי שקרה פעמיים בחמישים השנה האחרונות למועדון הכדורסל ממילווקי. אך בשלב זה, נראה שהבאקס בקצב הנכון לא לסרט של דיסני, אלא לסרט אימה, כי אחרי אנטטקומפו ישאר ואקום שעלול לא להתמלא גם בעוד 50 שנה כפי שהוכיחה ההיסטוריה.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אני אחזור על הצעתה של ג"ס (יעד נחשק על ידי יאניס):
    . כריס פול (שנה הבאה חוזה לא מובטח)
    . ויגינס או קמינגה , ו GP2
    . 2 בחירות סיבוב ראשון (אפשר להמיר אחת מהן במודי)
    .אם הם רוצים את קלי יש על מה לדבר. כנ"ל לגבי 2 הרוקיז

    1. בס"ד
      שלום עליכם
      עם כל הכבוד, אם אתה לא רוצה לתת את סוף,. אתה צריך לתת את כל שאר הלוחמים תמורת יאניס,
      ואולי זה יספיק, לא בטוח…..

  2. לי עושה רושם שיאניס קצת בפיצול. מצד אחד דורש חוזה עתק, מצד אחד רוצה שהקבוצה תתחזק, מצד נוסף אומר שזה שהקבוצה שלו נחנקה בסיבוב הראשון זה לא כישלון אלא רק שלב בתהליך. ובעוד צד הוא רוצה לראות אם יש עוד שחקנים שמוכנים להשקיע כדי לקחת אליפות כי כנראה רק בקבוצות מאוד מאוד מסוימות בליגה יש שחקנים שמוכנים להיות רחוק מהבית ולהשקיע כדי לקחת אליפות, כלומר "אני לא הולך להשקיע יותר מדי במידה וכל שאר השחקנים לא ישקיעו כמוני" ממבה שממבה ( מעניין מתי יגיעו הדיווחים שהוא מתאמן מהשעה שלוש לפנות בוקר אחרי הניתוח הקשה שעבר). בקיצור לי נראה שיעשה איזה מהלך לעבור לקבוצה שתתן לו יותר אפשרות לאליפות, כי כרגע עם השכר שהוא עתיד להרוויח והסגל הנוכחי יהיה לו קצת קשה. בהערת אגב לגביו עם שיפוט שלא מתעלם מהמרפקים והכניסות הפראיות שלו במגינים הוא שחקן טוב מאוד אבל לא הסופרסטאר שהליגה חפצה ביקרו, אתלט מפחיד אבל בעל ליקויים.

  3. ההשוואה לקארים ממש במקום ומאמין שגם יקרה בסוף אותו דבר כמוהו רק לא דרך טרייד אלא הוא מסיים חוזה והולך ללייקרס

    1. אני חושב שטרייד על מידלטון+בחירות היה מתבקש הקיץ, בטח לאור שוק השחקנים שהיה עם הרבה תנועה בקיץ האחרון. אפילו ללכת על כל הקופה ולשלוח גם את לופז, וליצור רענון בקבוצה שיאפשר קודם כל תחושה חיובית ואח"כ כדורסל ברמה מספיק גבוהה.

  4. אני רק שאלה: מה זה תרבות של ניצחונות? כאילו אני מניח שהיט קולצ'ר זו תרבות של ניצחונות אבל מה זה אומר?
    אגב יש סיכוי לא רע בכלל שאם יאניס לא נפצע הם היו בועטים בתחת להיט ודי משייטים לגמר

    1. גם לי זה נשמע כמו מילים ריקות שלא קשורות לשום דבר. יש לו סגל מצויין מסביבו והנפילות קרו רק בגלל פציעות.

    2. תרבות של ניצחונות כמו שאני לפחות רואה אותה דרך העיניים שלי היא פשוט לעשות כל מה שאפשר בשביל ליצור ולבנות קבוצה מנצחת בכל שנה. בתחושה האישית שלי? הבאקס עושים הכל לשמור על הקיים, והקיים כבר לא ממש מספיק

  5. לדעתי עשו טעות ששימרו את הסגל כמו שהוא יש לפעמים לקבוצות את הנטייה לחשוב שבעונות מסוימות הן מודחות בפלייאוף בגלל סיבות שלא קשורות לסגל השחקנים , שנה שעברה זה בגלל פציעה של מידלטון, השנה זה פציעה של יאניס אבל זה גם נפילה של המאמן אז נמנה מאמן חדש וככה ממשיכים בלי שינויים מהותיים בסגל שלהם וזה מזכיר את מקרה פורטלנד עם לילארד(למרות שמילווקי זכו באליפות אבל היו שווים עוד גמר). בעיניי מילווקי צריכה שינוי,בין אם זה טרייד על מידלטון או בסגנון, לוותר על אחד הגבוהים שלהם אולי ברוק לופז , להביא בשכר שלו גארד ולהעביר את יאניס יותר לצבע כמו שעשה בהצלחה בגמר מול פיניקס.
    אני כן מסכים עם זה שיאניס גם צריך להבין שבשכר שהוא מרוויח , אין הרבה מקום לתמרון והוא צריך להיות יותר מרוכז בפלייאוף , בניגוד לפלייאוף האחרון.

    1. אני מסכים איתך שכנראה צריכים איזה שינוי שם, השטות של לפטר את המאמן המצויין שהיה שם די סגרה להם את הפינה הזאת. אולי טרייד על מידלטון זה מה שצריך אבל אפשר גם ליפול חזק עם טריידים כאלו.

    2. הנקודה של פורטלנד מעניינת. למרות שלא יודע אם שינוי לפה או לשם יעשה את ההבדל
      גם צריך לזכור שהסדרה מול מיאמי הייתה פשוט טירוף חושים גם בלי להזכיר את הפציעה של יאניס

    3. מזל שאתה לא בצוות המקצועי של דנבר, או שלא היית בסן אנטוניו… אין שום קשר בין הסגל הבינוני שהיה לפורטלנד, שבשבילו הגעה לגמר איזורי שווה ערך לאליפות לבין הסגל של מילווקי.

      לדעתי מילווקי של השנים האחרונות בונה סגל מעולה מסביב ליאניס. תראה שמאז עידן לברון במזרח היה לך את האליפות של טורונטו עם קוואי + הרבה פציעות של גולדן, האליפות של מילווקי – וזהו.

  6. יאניס הוא השחקן הראשון המבקש חיזוק א-ח-ר-י אליפות. הוא חייב להאמין שבעל הקבומה, המנכ"ל והמאמן גם רוצים שיפור. אז למה לאיים? תחתום על השנה הבאה ואז תראה לאן הרוח נושבת.

  7. הוא לא השחקן שמדבר לעניין ולא מתעסק באגו?
    איזה קבוצה עם שחקן כמוהו לא מכוונת לאליפות? מה רע בסגל שלהם, להמשכיות אין חשיבות?
    לא הבנתי כלום ודי התאכזבתי מהבחור.

    1. מסכים.
      הקבוצה סביבו לא נוצצת, אבל מאוד מתאימה סביבו.
      מיאמי ניצלו את פציעת יאניס, ובאטלר נתן את סדרת חייו. אלמלא זה, היא הייתה בגמר פתוח מול דנבר, שאני מאמין שהיא הייתה לוקחת אותו.

  8. בס"ד
    תודה רבה..
    אני דווקא מסכים עם יאניס.
    הסגל שם מתבגר, ויש כוחות צעירים בליגה.
    הקבוצה צריכה רענון, לא מהפכה.

  9. יש לו סגל מצויין שמועמד לאליפות בשנה שנתיים הקרובות אלא אם יהיו פציעות קשות. לא חושב שהבאקס יכלו להשיג משהו יותר טוב אם לא היו מחתימים את מידלטון ולופז. הם עמוקים, מגוונים וכבר כמה שנים בטופ של הליגה. מיאמי בעטו להם בתחת לפני כמה חודשים בגלל שגיאות מנטליות והאבל של המאמן באד, אחרת הסדרה הייתה הרבה יותר צמודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט