דירוג העוצמה לקראת אליפות העולם / צוות הופס

אתר פיב"א

מחר תיפתח אליפות העולם בכדורסל, ואנחנו באתר נלווה את התחרות לכל אורכה, בהתחלה ב"אירועי דיומא" ובשלבי ההכרעה בבלוגים חיים נפרדים. כמנת פתיחה, התכנס הצוות כדי לדרג את 32 הנבחרות בדירוג עוצמה על פי מצבן הנוכחי והסגלים שלהן באליפות, ובעיקר עד כמה אנחנו מעריכים אותן ואת יחסי הכוחות בין הנבחרות השונות.

שיטת הדירוג שלנו היא כדלקמן – כל אחד מהמשתתפים דירג את 32 הנבחרות מ-1 עד 32, והדירוג הממוצע הוא זה שקבע את הדירוג הסופי שלנו. אנו נזכיר כאן את הדירוג שהעניק לאותה נבחרת כל אחד מהמדרגים, את הדירוג הממוצע, משפט על כל נבחרת ואת שחקני ה-NBA והיורוליג שישחקו בה באליפות, אם ישנם כאלה. נציין ששחקני ה-NBA שישחקו באליפות מודגשים ושחקני היורוליג מסומנים באדום.

לפני שנתחיל – נציין שהפורמט הוא 32 נבחרות ב-8 בתים של 4. אחרי השלב הראשון, 2 הראשונות מכל בית עולות לשלב בתים שני בו התוצאות מהשלב הראשון נשמרות והן משחקות נגד 2 העולות מהבית המקביל (בתים א' ו-ב', ג' ו-ד', ה' ו-ו' ו-ז' ו-ח'), כששלב דומה מתקיים בקרבות המיקום של 17-32, שיש להם חשיבות למאבק על המקום באולימפיאדה (או במוקדמות) שיתקיימו בשנה הבאה. משם ממשיכים בשלבי נוקאאוט מרבע גמר עד הסוף, כשמאבקי המיקום של 5-8 ייערכו גם כן בשיטת נוקאאוט.

איתנו בצוות המדרגים היום – jefffoster (להלן – פוסטר), אורי הדר, רועי ויינברג ועמיחי קטן.

32. חוף השנהב – פוסטר, אורי ועמיחי – 32, רועי – 31. ממוצע – 31.75:

עם מאזן של ניצחון בודד אי פעם באליפות העולם, שגם הוא היה אי שם ב-2010, לעומת 19 הפסדים, נדמה שכל הישג של סגנית אלופת אפריקה משנת 2021 יהיה הפתעה. המאבק מול ספרד וברזיל הוא כנראה חסר סיכוי עבורם, אבל אולי נגד איראן יש להם סיכוי להוציא משהו ולהגיע בעמדה טובה לקרבות המיקום, כשהמאבק העיקרי שלהם הוא על הנציגות האפריקאית באולימפיאדה. השחקן הבולט של הנבחרת בקמפיין המוקדמות, שלא ישתתף באליפות הזאת, הוא אקס מכבי ת"א אלכס פוית'רס.

31. לבנון – עמיחי – 30, אורי ורועי – 29, פוסטר – 28. ממוצע – 29:

סגנית אלופת אסיה נפלה על בית קשוח במיוחד של צרפת, קנדה ולטביה, כך שאולי מדובר בנבחרת עם הסיכוי הכי נמוך לצאת מהשלב הראשון עם ניצחון. עומרי ספלמן, לשעבר באטלנטה וגולדן סטייט וכיום בליגה הקוריאנית, הוא המתאזרח שלהם והשם הבכיר שינסה לנצל את הבמה המרכזית שיקבל כדי להראות מה הוא יודע לעשות.

30. איראן – רועי – 32, אורי – 30, עמיחי – 29, פוסטר – 23. ממוצע – 28.5:

ניצחונות על אנגולה והפיליפינים באליפות הקודמת הספיקו להם למקום ה-23 ולנציגות האסייתית, אך באליפות אסיה בשנה שעברה הם הפסידו כבר ברבע הגמר, מה שמצביע על כך שמירב הסיכויים הם שהפעם ייקחו להם את המקום הזה. עם זאת, ניצחון נגד חוף השנהב יכול להציב אותם בעמדה טובה ביחס לנבחרות האסייתיות האחרות. חמד חדאדי, סנטר בן 38, היה הקלעי המוביל שלהם באליפות הקודמת, וייתכן שהוא יהיה גם הפעם.

29. ירדן – עמיחי – 31, פוסטר, אורי ורועי – 27. ממוצע – 28:

רונדיי הוליס-ג'פרסון, לשעבר בברוקלין, טורונטו ואורלנדו, והיום בליגה של פורטו ריקו, הוא המתאזרח של הנבחרת שעשויה להיות זאת שתחטוף את ההפרש הגדול ביותר מארה"ב הפעם. מלבדו לא תמצאו שמות מוכרים במיוחד אצל השכנה שלנו ממזרח, שתשחק נגד יוון וניו זילנד לפני המפגש עם נבחרת ארצות הברית, ממנו היא תקווה לצאת כמה שיותר בזול.

28. מצרים – אורי ורועי – 26, עמיחי – 28, פוסטר – 31. ממוצע – 27.75:

פטריק גארדנר, סנטר שזומן למחנה האימונים של ברוקלין, ישחק קודם לכן עבור מצרים באליפות העולם, בה הם יפגשו את ליטא, מונטנגרו ומקסיקו. זו הזדמנות לספר שמצרים השתתפו באליפות אירופה בכמה הזדמנויות בעבר, והפעם האחרונה הייתה ב-1953, בה כל מה שהיה דרוש להם כדי לסיים במקום ה-7 על חשבון איטליה הוא לעלות לפרקט, אבל הם החרימו את ישראל וסיימו במקום ה-8, בזמן שישראל ניצחו את יגוסלביה וצ'כוסלובקיה באליפות הזאת וסיימו במקום החמישי.

27. אנגולה – עמיחי – 25, אורי ורועי – 28, פוסטר – 29. ממוצע – 27.5:

ברונו פרננדו מאטלנטה הוא נציג ה-NBA הראשון שמוזכר כאן, והנבחרת שלו מחזיקה ברצף של 5 אליפויות עולם אליהן הם העפילו וניצחו לפחות משחק אחד, נתון יפה מאוד עבור נבחרת בסדר הגודל הזה. הפעם הם יפגשו את איטליה, הרפובליקה הדומיניקנית והפיליפינים בבית שבו לכל 4 הנבחרות יש נציג NBA, אז ייתכן שהבית הזה יהיה מסקרן יותר ממה שהשמות של הנבחרות מרמז על הנייר.

26. כף ורדה – פוסטר – 21, עמיחי – 26, רועי – 30, אורי – 31. ממוצע – 27:

נציגות NBA אין להם, אבל יש נציג יורוליג אחד, שהוא במקרה גם הגבוה הטוב ביותר בעולם שמחוץ ל-NBA בשנים האחרונות (11 הופעות באטלנטה ב-2016), וזהו אדי טבארס של ריאל מדריד, ה-MVP המכהן של הפיינל-פור של היורוליג. עם 3 בחירות לחמישיית העונה ולשחקן ההגנה של היורוליג, טבארס הוא אולי הסנטר ההגנתי הטוב ביותר באליפות שמשוחקת בחוקי פיב"א, בה הנבחרת שלו תתחרה עם סלובניה והחבר לקבוצה לשעבר לוקה דונצ'יץ', ונצואלה וגאורגיה.

25. דרום סודן – אורי ורועי – 25, עמיחי – 27, פוסטר – 30. ממוצע – 26.75:

קרליק ג'ונס, ה-MVP המכהן של הג'י ליג ושחקנה של שיקגו, יחד עם ווניין גבריאל מהלייקרס, הם שני נציגי ה-NBA של המצטרפת החדשה ביותר לאו"ם שכעת מצטרפת גם למדינות שרשמו הופעה באליפות העולם בכדורסל. הסודנים יתחרו עם סרביה, סין ופורטו ריקו בשלב הבתים, ויקוו להמשיך את ההופעה ההיסטורית עם ניצחון היסטורי ואולי אפילו יותר, בבית שיש קשים ממנו על הנייר.

24. ונצואלה – פוסטר, אורי, רועי ועמיחי – 24. ממוצע – 24:

מקרה יוצא דופן בו לכל חברי הצוות היה קונצנזוס על המקום שבו דירגנו את ונצואלה, כמו שנכתב בעבר: "ונצואלה אין דומה לה, אולה". שחקני NBA או יורוליג אין לנבחרת הזאת, אבל ייתכן שישחק שם גרגורי ורגאס בן ה-37, לשעבר במכבי חיפה ב-3 קדנציות שונות ובהפועל חיפה בעונת 2022. הם יתחרו עם סלובניה, גאורגיה וכף ורדה בשלב הראשון, ושמות גדולים אולי אין להם, אבל הם סיימו במקום ה-14 באליפות הקודמת, אז ייתכן שהם יפתיעו.

23. יפן – פוסטר – 26, אורי ורועי – 22, עמיחי – 19. ממוצע – 22.25:

אחת מ-3 הנבחרות המארחות (הפיליפינים ואינדונזיה, כשהאחרונה לא העפילה לטורניר) מביאה את יוטה ווטנאבה כנציג ה-NBA שלה ויהיה מעניין לראות איך הגארד של פיניקס יסתדר בתור הכוכב של הנבחרת שלו, בעיקר לאור ההגרלה הקשה שסידרה להם מפגשים עם אוסטרליה, גרמניה ופינלנד, בתור אחד מ-2 הבתים שבו לכל הנבחרות יש נציגות NBA, כשמעניין לציין שאלו שתי הבתים של 2 המארחות.

22. הפיליפינים – עמיחי – 22, פוסטר, אורי ורועי – 20. ממוצע – 20.5:

המארחת השנייה של הטורניר שגם העפילה אליו מגיעה בעיקר עם ג'ורדן קלארקסון, שמגיע אחרי עונה טובה ביוטה, וינסה לסחוב את הנבחרת שלו מעבר לבית שכולל את איטליה, אנגולה והרפובליקה הדומיניקנית, והוא הבית השני שבו לכל 4 הנבחרות יש נציגות מה-NBA, אם כי הוא כולל בסך הכל 5 נציגי NBA בלבד, כשדווקא הרפובליקה הדומיניקנית היא היחידה עם יותר מנציג אחד.

21. סין – פוסטר – 25, עמיחי – 20, אורי – 19, רועי – 16. ממוצע – 20:

המארחת של האליפות הקודמת מחזיקה בנציג NBA יחיד, אשר בסינית הכתובה מכונה 李凱爾, ואילו בארה"ב מכונה לרוב "סלואו-מו", וזהו קייל אנדרסון ממינסוטה. הסינים זכו ב-14 מתוך 16 אליפויות אסיה הראשונות שלהם, אך רק פעמיים ב-7 האליפויות האחרונות, והם יקוו לתוצאות טובות נגד סרביה, פורטו ריקו ודרום סודן בשלב הראשון.

20. ניו זילנד – עמיחי – 23, רועי – 19, פוסטר – 18, אורי – 17. ממוצע – 19.25:

יאני וצל מאלבה ברלין הוא נציג היורוליג שלהם, כשסטיבן אדאמס הוא אמנם ניו זילנדי, אך מעולם לא שיחק במדי הנבחרת, כשעכשיו הוא פצוע אז יש לו תירוץ, אם כי 6 אחים שלו עשו זאת במקומו. המדינה הרחוקה ביותר גאוגרפית מארה"ב בעולם היא זו שתפתח נגד האמריקאים, ואחר כך תשחק נגד ירדן ויוון, שתי מדינות סמוכות גאוגרפית, אך עוד יותר במשחקי ארץ-עיר בעברית.

19. גאורגיה – אורי ורועי – 23, עמיחי – 18, פוסטר – 12. ממוצע – 19:

הקו הקדמי של גאורגיה די מסודר עם גוגה ביטדזה וסנדרו ממוקשווילי של אורלנדו והספרס בהתאמה, יחד עם טוקו שנגלייה, נציג היורוליג של הגאורגים, המשחק כרגע בבולוניה, ומצטיין תמיד נגד נבחרת ישראל. עם זאת, הקו האחורי שלהם בעייתי קצת, וזה יוצר פערים משמעותיים בדירוג בין חברי הצוות, כשהם יפגשו בשלב הראשון את סלובניה, ונצואלה וכף ורדה למאצ'-אפ מסקרן בקו הקדמי.

18. מונטנגרו – אורי ורועי – 21, פוסטר – 19, עמיחי – 12. ממוצע – 18.25:

ניקולה ווצ'ביץ' הוא נציג ה-NBA של מונטנגרו, ואליו אפשר לצרף את מרקו סימונוביץ' מהכוכב האדום בלגרד, שהוא נציג היורוליג היחיד שלהם. אפשר לטעון שהתוצאות של מונטנגרו מאז שהם קיבלו עצמאות לא מספיק טובות למדינה שהיא יוצאת יגוסלביה, כשהם עדיין לא התברגו בטופ 12 באליפויות אירופה וסיימו במקום ה-25 באליפות העולם היחידה שלהם ב-2019, כך שעכשיו מסע התיקון שלהם יתחיל נגד ליטא, מקסיקו ומצרים.

17. פורטו ריקו – פוסטר – 22, אורי – 18, עמיחי – 16, רועי – 14. ממוצע – 17.5:

פעם היה לפורטו ריקו את קרלוס ארויו, שחקן חמישייה ב-NBA ואחר כך ההחתמה היקרה ביותר בתולדות מכבי ת"א עד היום, שהוביל אותם לניצחון על ארה"ב באולימפיאדה. היום אין להם אף נציג NBA או יורוליג, והדבר הכי קרוב לזה הוא ג'ון הולנד, שחתם לפני חודש בהפועל תל-אביב. מה שכן יש להם זו נבחרת שסיימה במקום ה-15 באליפות העולם הקודמת ומשחקים נגד סרביה, סין ודרום סודן בשלב הראשון.

16. מקסיקו – עמיחי – 21, רועי – 17, פוסטר – 16, אורי – 15. ממוצע – 17.25:

אם כבר פרץ נוסטלגיה, אז למקסיקו היה פעם את מנואל ראגה, הלא אמריקאי הראשון שנבחר אי פעם בדראפט (1970 על ידי אטלנטה), אך העדיף לזכות בגביעי אירופה עם וארזה ואחר כך לקלוע 49 ביד-אליהו במדי לוגאנו השוויצרית. לאליפות העולם הקודמת מקסיקו בכלל לא העפילו, והם ינסו לתקן את הרושם הזה נגד ליטא, מונטנגרו ומצרים, כשגם הם ללא נציג NBA או יורוליג. פרנסיסקו קרוז ממניסה הטורקית הוא השם הבולט של המקסיקנים, שחקן שירה 3.7 שלשות למשחק ב-44% בשלב השני של המוקדמות.

15. לטביה – רועי – 18, עמיחי – 17, אורי – 16, פוסטר – 15. ממוצע – 16.5:

קריסטאפס פורזינגיס פצוע ולא ישחק, כך שהוא משאיר את דאוויס ברטנס של אוקלהומה כנציג ה-NBA היחיד, ואילו רולאנדס סמיתס של ז'לגיריס הוא נציג היורוליג היחיד. מדובר באליפות עולם ראשונה עבור לטביה כמדינה עצמאית, והם יקוו שהשמות שנותרו להם כמו דאייריס ברטנס, האח של, ורודניוס קורוקס, יצליחו לפחות לתת פייט לצרפת וקנדה, אותן הם יפגשו אחרי משחק הפתיחה נגד לבנון של עומרי ספלמן.

14. ברזיל – פוסטר – 17, עמיחי – 15, אורי ורועי – 13. ממוצע – 14.5:

נציגות NBA כבר אין להם, אבל יש להם את יאגו דוס סנטוס מהכוכב האדום בלגרד ואת ראול נטו שהולך לגזול מים מדר דקות בפנרבחצ'ה, כמו גם מרסיליניו הוארטס בן ה-40, ברונו קבקולו וכריסטיאנו פליסיו, שחקנים עם עבר ב-NBA. לראשונה מזה הרבה שנים, ברזיל יגיעו לטורניר גדול ללא אלכס גארסיה, אקס מכבי שהוכיח את עצמו כ"יאניס סטופר" באליפות העולם הקודמת, והם ישחקו נגד ספרד, איראן וחוף השנהב בשלב הראשון.

13. יוון – אורי – 14, פוסטר – 13, רועי – 12, עמיחי – 9. ממוצע – 12:

ההיעדרות של יאניס משאירה את היוונים עם אחיו תנאסיס כנציג ה-NBA והמשפחה היחיד, אבל נציגי יורוליג יש להם בשפע, והם תומאס ווקאפ, יאנוליס לרנצאקיס, מיכאליס לונציס וקוסטאס פאפאניקולאו של אולימפיאקוס, יאניס פאפאפטרו, דינוס מיטוגלו ודימיטריס מונאיטיס של פנאתנייקוס וגאורגיוס פאפאיאניס מפנרבחצ'ה, בה מאמן גם מאמן הנבחרת דימיטריס איטודיס. בשלב הראשון הם ישחקו נגד ארה"ב ניו זילנד וירדן, ויקוו להסתדר גם בלי הגריק פריק, שמעט התקשה באליפות הקודמת.

12. הרפובליקה הדומיניקנית – עמיחי ופוסטר – 14, אורי – 10, רועי – 9. ממוצע – 11.75:

הנבחרת היחידה בבית א', בו משחקות גם הפיליפינים, איטליה ואנגולה, לה יש יותר מנציג אחד ב-NBA, כשאל לסטר קוויניונס של גולדן סטייט מצטרף גם קארל אנתוני טאונס ממינסוטה שאמור להרוויח מקשת השלוש הקרובה יותר של פיב"א. מדובר בנבחרת שרשמה מעט מאוד הישגים לאורך ההיסטוריה, ומעולם לא עברה את המקום ה-12 באליפות העולם, אבל יש לה סגל מוכשר, את אחד מהכוכבים הגדולים של האליפות הזאת על הנייר והגרלה סבירה לחלוטין.

11. איטליה – רועי – 15, עמיחי – 13, פוסטר – 9, אורי – 8. ממוצע – 11.25:

סימונה פונטקיו של יוטה הוא נציג ה-NBA היחיד של האיטלקים, אליו אפשר להוסיף מהיורוליג את ג'יאמפאולו ריצ'י, סטפאנו טונוט וניקולו מלי של מילאנו, אקילה פולונארה ואלסנדרו פאיולה של בולוניה ואת גבריאלה פרוצ'ידה ומתאו ספאנולו של אלבה ברלין. האיטלקים סיימו במקום ה-10 באליפות הקודמת, ולא העפילו לרבע הגמר בכלל במאה ה-21, כך שהם ירצו לשנות את זה, החל מהשלב הראשון נגד הרפובליקה הדומיניקנית, הפיליפינים ואנגולה.

10. ליטא – אורי – 12, רועי ועמיחי – 11, פוסטר – 10. ממוצע – 11:

אז'ולאס טובליס מהחוזה הדו-כיווני בפילדלפיה יחבור ליונאס ולנצ'יונאס כנציגי ה-NBA של ליטא, ואליהם יצטרפו מהיורוליג תומאס דימסה ואיגנס ברזדייקיס מז'לגיריס, דונטאס מונטיונאס ממונאקו, טדאס סדקרסקיס מבאסקוניה ורוקאס יוקובייטיס מברצלונה. הליטאים סיימו רק במקום ה-9 באליפות הקודמת, אחרי שקודם לכן הם העפילו לשני חצאי גמר רצופים, והמסע שלהם לשלבים המתקדמים מתחיל נגד טריו הממים – מקסיקו, מצרים ומונטנגרו.

9. פינלנד – פוסטר ואורי – 11, רועי ועמיחי – 10. ממוצע – 10.5:

לאורי מרקאנן הוא נציג ה-NBA היחיד בנבחרת שאין לה אף נציג יורוליג, וסיימה במקום ה-22 באליפות העולם היחידה בה היא השתתפה ב-2014, אבל העפילה לרבע הגמר באליפות אירופה האחרונה והרשימה מאוד במוקדמות, כולל ניצחון כפול על ישראל. מרקאנן נראה נהדר בנבחרת עם 27.3 נקודות למשחק ביורובאסקט בשנה שעברה, כולל 43 בשמינית נגד קרואטיה, ולמרות בית לא קל עם אוסטרליה, גרמניה ויפן, הפינים צפויים לפחות לתת פייט לשתי הנבחרות החזקות של הבית.

8. סרביה – אורי – 9, רועי – 8, עמיחי – 7, פוסטר – 4. ממוצע – 7:

ללא ניקולה יוקיץ', הסרבים צונחים כמה מקומות ביחס למקום בו הם היו צפויים להיות קודם לכן, אך עדיין מדובר בנבחרת מהצמרת העולמית, שסיימה במקומות 5, 2 ו-4 באליפויות העולם האחרונות. גם בלי הג'וקר, יש לנבחרת שתפגוש את סין, פורטו ריקו ודרום סודן את בוגדן בוגדנוביץ' של אטלנטה, אלכסיי פוקושבסקי מאוקלהומה, ניקולה יוביץ' ממיאמי ופיליפ פטרושב מפילי. גם מהיורוליג, יש להם את ואניה מרינקוביץ' מבאסקוניה, דיאן דווידובאץ' מהכוכב האדום, מרקו גודוריץ' מפנרבחצ'ה, ניקולה מילוטינוב מאולימפיאקוס, אלכסה אברמוביץ' מפרטיזן ואוגניין דוברוביץ' מבולוניה.

7. גרמניה – עמיחי – 8, רועי – 7, פוסטר – 6, אורי – 5. ממוצע – 6.5:

דניס שרודר (טורונטו), דניאל ת'ייס (אינדיאנה) והאחים פרנץ ומו ואגנר (שניהם באורלנדו) הם נציגי ה-NBA שינסו להעלות את גרמניה ל-16 הראשונות, לראשונה מאז 2006. מהיורוליג מגיעים איזק בונגה, אנדראס אובסט ונילס גיפיי מבאיירן מינכן, יוהאנס ת'ימן מאלבה ברלין, מאודו לו ויוהאנס וויטמן ממילאנו ויוסטוס הולץ מאנדולו אפס. הגרמנים יפגשו את אוסטרליה, פינלנד ויפן בבית לא קל בכלל, ויקוו להמשיך את המומנטום ממדליית הארד באליפות אירופה האחרונה.

6. ספרד – פוסטר – 8, אורי – 7, רועי ועמיחי – 5. ממוצע – 6.25:

אלופת העולם ואירופה המכהנת שמרה מהסגל שזכה באליפות העולם רק על רודי פרננדס וסרחיו יוי מריאל מדריד, ויקטור קלאבר מולנסיה והאחים ווילי וחואנצ'ו הרננגומז מברצלונה ופנאתנייקוס בהתאמה, האחרון הוא גם ה-MVP של אליפות אירופה. לנעדרים, דוגמת ה-MVP המכהן ריקי רוביו וחבר חמישיית הטורניר מארק גאסול, אפשר להוסיף את לורנזו בראון ממכבי ת"א שכיכב באליפות אירופה ונבחר לחמישייה שם. מי שכן מצטרפים לנבחרת, שתשחק נגד ברזיל, איראן וחוף השנהב בשלב הראשון, הם סנטי אלדאמה של ממפיס, עוסמן גארובה שבדרך לריאל כנראה, ואת ג'ואל פארה, דריו בריזואלה ואלכס אברינס מברצלונה.

5. סלובניה – פוסטר – 7, אורי ורועי – 6, עמיחי – 4. ממוצע – 5.75:

לוקה דונצ'יץ' מדאלאס הוא נציג ה-NBA היחיד של סלובניה, ואליו מצטרפים מהיורוליג זיגה סמאר של אלבה ברלין ומייק טובי מהכוכב האדום בלגרד. על הנייר, מדובר בנבחרת פחות טובה מזו שזכתה באליפות אירופה ב-2017 וסיימה רביעית באולימפיאדה לפני שנתיים, אבל קמפיין מוקדמות מרשים הראה שיש לסלובנים על מי להסתמך בקרב שחקני המשנה. לוקה והחברים יפגשו את גאורגיה, ונצואלה וכף ורדה בשלב הראשון, ומדובר בבית יחסית נוח, ככה שהסיכוי שלהם להתקדם הוא די גבוה.

4. אוסטרליה – פוסטר – 5, אורי ורועי – 4, עמיחי – 2. ממוצע – 4.25:

באליפות הקודמת האוסטרלים העפילו לחצי הגמר לראשונה בתולדותיהם, והודחו רק ב-2 הארכות על ידי ספרד. הפעם, הם שולחים צי של 9 שחקני NBA, הכולל את ג'וש גידי וג'ק וויט (אוקלהומה), דנטה אקסום וג'וש גרין (דאלאס), פטי מילס (אטלנטה), ג'ו אינגלס (אורלנדו), מטיס ת'ייבול (פורטלנד), דייסון דניאלס (פליקנס) וקסבייר קוקס (וושינגטון). השלב הראשון יהיה לא קל, נגד גרמניה, פינלנד ויפן, אבל האוסטרלים מאוד חזקים על הנייר, ויכולים להגיע רחוק אם דברים יתחברו להם.

3. קנדה – עמיחי – 6, אורי ורועי – 3, פוסטר – 1. ממוצע – 3.25:

שיי גילג'ס-אלכסנדר מאוקלהומה מוביל חבורת שחקני NBA קנדים, לצד חברו לקבוצה לו דורט, הבן דוד ניקיל אלכסנדר-ווקר ממינסוטה, אר ג'יי בארט מהניקס, דילון ברוקס מיוסטון, קלי אוליניק מיוטה ודוויט פאוול מדאלאס. כמו כן, יש להם גם נציג יורוליג אחד בדמותו של קווין פאנגוס ממילאנו ואפילו את קייל אלכסנדר מהפועל תל-אביב. הקנדים יפתחו בקרב מרתק נגד צרפת, ואחר כך יתחרו בלבנון ולטביה.

2. צרפת – פוסטר ועמיחי – 3, אורי ורועי – 2. ממוצע – 2.5:

רודי גובר ממינסוטה, אוון פורנייה מהניקס וניקולס באטום מהקליפרס הם נציגי ה-NBA של צרפת, ומהיורוליג ניתן למצוא את אלי אוקובו, יאטורה אאוטרה וטרי טארפי ממונאקו, את ננדו דה-קולו מוילרבאן, סילביין פרנסיסקו מבאיירן מינכן, מוסטפה פאל מאולימפיאקוס, מתיאס לסור מפרטיזן בלגרד, גרשון יבוסלה מריאל מדריד ואת אייזאה קורדינייה מבולוניה. הנבחרת שהדיחה את ארה"ב באליפות הקודמת, גברה על האמריקאים גם בשלב הבתים באולימפיאדה, והיחידה שהבטיחה מקום במשחקים של השנה הבאה בתור המארחת, תפתח נגד קנדה, ותמשיך נגד לטביה ולבנון בשלב הראשון.

1. ארה"ב – פוסטר – 2. אורי, רועי ועמיחי – 1. ממוצע – 1.25:

ואף על פי כן, ולמרות הכל, ארצות הברית היא עדיין הפייבוריטית על פי דעת הרוב אצלנו בצוות. פאולו באנקרו (אורלנדו), מיקאל ברידג'ס וקאם ג'ונסון (ברוקלין), ג'יילן ברונסון וג'וש הארט (ניקס), אנתוני אדוארדס (מינסוטה), טייריס האליברטון (אינדיאנה), ברנדון אינגרם (פליקנס), ג'ארן ג'קסון ג'וניור (ממפיס), ווקר קסלר (יוטה), בובי פורטיס (מילווקי) ואוסטין ריבס (לייקרס) הם עדיין הפייבוריטים להביא את הזהב. האמריקאים ישחקו בשלב הראשון נגד יוון, ניו זילנד וירדן.

נסיים עם הדירוג של כל אחד מהמדרגים:

jefffoster:

קנדה
ארה"ב
צרפת
סרביה
אוסטרליה
גרמניה
סלובניה
ספרד
איטליה
ליטא
פינלנד
גאורגיה
יוון
הרפובליקה הדומיניקנית
לטביה
מקסיקו
ברזיל
ניו זילנד
מונטנגרו
הפיליפינים
כף ורדה
פורטו ריקו
איראן
ונצואלה
סין
יפן
ירדן
לבנון
אנגולה
דרום סודן
מצרים
חוף השנהב

אורי:

ארה"ב
צרפת
קנדה
אוסטרליה
גרמניה
סלובניה
ספרד
איטליה
סרביה
הרפובליקה הדומיניקנית
פינלנד
ליטא
ברזיל
יוון
מקסיקו
לטביה
ניו זילנד
פורטו ריקו
סין
הפיליפינים
מונטנגרו
יפן
גאורגיה
ונצואלה
דרום סודן
מצרים
ירדן
אנגולה
לבנון
איראן
כף ורדה
חוף השנהב

רועי:

ארה"ב
צרפת
קנדה
אוסטרליה
ספרד
סלובניה
גרמניה
סרביה
הרפובליקה הדומיניקנית
פינלנד
ליטא
יוון
ברזיל
פורטו ריקו
איטליה
סין
מקסיקו
לטביה
ניו זילנד
הפיליפינים
מונטנגרו
יפן
גאורגיה
ונצואלה
דרום סודן
מצרים
ירדן
אנגולה
לבנון
כף ורדה
חוף השנהב
איראן

עמיחי:

ארה"ב
אוסטרליה
צרפת
סלובניה
ספרד
קנדה
סרביה
גרמניה
יוון
פינלנד
ליטא
מונטנגרו
איטליה
הרפובליקה הדומיניקנית
ברזיל
פורטו ריקו
לטביה
גאורגיה
יפן
סין
מקסיקו
הפיליפינים
ניו זילנד
ונצואלה
אנגולה
כף ורדה
דרום סודן
מצרים
איראן
לבנון
ירדן
חוף השנהב

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה רבה. כיף גדול של כדורסל אמיתי.
    ראיתי קצת מכל אחת מהגדולות במשחקי ההכנה.
    אני מסכים עם פוסטר, קנדה 1, ארה"ב 2.
    את סרביה לא ראיתי אז לא אדרג.
    צרפת 3.
    גרמניה 4.
    ספרד 5.
    אוסטרליה מצוינת אבל כאילו חסר משהו במשחקה (ביג מן מוכח? רים פרוטקטור?) ולכן רק 6 אצלי, למרות גידי הגאון.
    סלובניה מסיימת מבחינתי את "הגדולות", במקום ה-7.
    לארה"ב אני צופה לפחות משחק אחד (וכנראה יותר) שבו לאדוארדס לא ייכנסו הכדורים, והוא יכריח שלשות, ארה"ב תאבד במקרה הזה את הראש וקיים סיכוי אמיתי שתפסיד מול אחת מה"גדולות".
    אני צופה לה 2-3 הפסדים בטורניר.

  2. ספרד מבוגרת מאוד להרגשתי ואם אני משווה בין סרביה לסלובניה, סרביה נראית לי יותר מאוזנת ושלמה מסלובניה גם בהיעדרו של יוקיץ'. אין ספק שעם הגאון היא הייתה מדורגת גבוה יותר.
    קנדה מעל ארה"ב בעיקר בשל העובדה שבקנדה משחק אחד משני השחקנים הטובים באליפות – שג"א (לצד דונצ'יץ'), והם הנבחרת הכי שלמה ומאוזנת מבחינת הסגל והגיע הכי הרבה כישרון ממנה (למרות היעדרות מארי).

    1. *מענה לאשך.
      ג'וש גידי גבוה מאוד ברשימת המאווים הפרטית שלי לפייסרס, עם האלי זו תהיה קבוצה מגה איטילגנטית

  3. אין ספק שזו נבחרת ב (אפילו ג) של האמריקאים אבל לדעתי אם הם ישחקו הגנה טובה וישמרו על הריבאונד גם הקנדים שמסתמנים הנבחרת מצויינת לא יעצרו אותם.

    למרות זאת, אני חושב שהם יתקשו ויפסידו לפחות משחק אחד בטורניר. אם הם יגיעו לגמר הם יקחו

  4. האירופיות לא פקטור כאן.בניגוד לארצות הברית שיכולה להעמיד 10 נבחרות שיהיו מועמדות החיסורים בנבחרות האירופאיות גמרו את הסיכויים שהיו קטנים מלכתחילה.זה לא רק הכוכבים.סרביה לדוגמא בלי 4 שחקני חמישיה בטורניר כולל יוקיץ ומיציץ..ספרד הרבה מעבר לשיא ואצל צרפת כוכבי הנבא מעבר לשיא וכוכבי היורוליג לא מספיק טובים(כמובן ויקטור וובניאמה יעדר)
    הפספוס שלי זו קנדה שעדיין מועמדת מספר 2 אצלי בגלל שמארי החליט לוותר וויגינס לא זומן.עדיין יש שם מספיק כישרון לסיים 2
    אם ארצות הברית לא זוכים פה זה על סטיב קר כמו שזה היה על פופוביץ באליפות העולם הקודמת.

  5. תודה רבה טרם הספקתי לעקוב אחרי הסגלים ובכלל זו אליפות שתיכנס לעניינים לאחר סיום השלב הראשון הדי מיותר זאת אומרת בפורמט 32 הוא הכרחי אבל הנוקאאוט יקבע עד אז הפערים ברוב הבתים רבים מדי
    מבלי שעקבתי יותר מדי אומר רק
    שלדעתי היורובסקט של שנה שעברה היה ברמה גבוהה בהרבה למרות שארה"ב לא שיחקה אז.
    חסרים הגדולים באמת כמו יוקיץ ויאניס וכמובן כוכבי ארה"ב

    אז ארה"ב פייבוריטית אבל לא חד משמעית יכול שתהיה נפילה
    מבין האחרות אז קנדה טרם הוכיחה עצמה ברמות הללו ואחרי העזיבה של מארי אני מסתייג קצת ממנה
    אוסטרליה זכתה סוף סוף במדליה אולימפית אך לרוב היא מפשלת בטורנירים שכאלו
    כל היתר מחוץ לאירופה לא מספיק טובות
    מבין האירופאית
    אז גיאורגיה לטביה ומונטונגרו לא מספיק טובות
    פינלנד תוכל להיות סוס שחור אבל פיינל פור למשל נראה רחוק מדי
    סרביה ויוון עם סגלים לא רעים אבל קשה להאמין שיצליחו דווקא בלי 2 השחקנים הטובים בעולם כיום

    ליטא להבנתי ללא סאבוניס ואיטליה ללא דור מבריק במיוחד אבל הם תמיד מסוכנות ככה שיוכלו להשתחל לרבע הגמר

    נותרנו עם גרמניה ספרד צרפת וסלובניה
    ספרד אלופת העולם ואירופה לא ניתן לזלזל בה ובמאמן שלה ובאחים הרננגומס
    מה שכן רוביו אם וי פי אליפות העולם הקודמת לא כאן וגם לא בראון של מכבי שחקן חמישיית היורובסקט
    אין לה רכז גדול יול יותר קלע הוא ווינר לא קטן אבל קשה לבנות עליו טורניר עמוס שכזה
    ולכן ספרד תיעצר לפני הפיינל פור

    סלובניה יחסית עם סגל פחות מרשים וגם הכנה פחות מרשימה אך הכוכב הגדול ביותר שכן הגיע לאליפות אצלה לפחות על הנייר לפחות כרגע

    צרפת וגרמניה הם המעומדות העיקריות שלי להגיע לגמר ואולי לעשות את הסנסציה
    בצרפת זה לא חדש שילוב של שחקני נ.ב.א ויורוליג צעירים ומבוגרים
    אין אולי איזה מגה סופר סטאר אבל יש שחקנים כמו גובר באטום דה קולו פורנייה יבסולה ואפילו לסור
    גרמניה גם ללא סופר סטאר ואפילו לא אולסטאר אבל יש לה את האחים ווגנר את שורדר קלעי כמו אובסט וגם לו והיא יכולה להפפתיע.

    בקיצור מד הכח שלי (לא מלא)
    1 ארה"ב
    2 צרפת
    3 גרמניה
    4 אוסטרליה
    5 סלובניה
    6 ספרד
    7 איטליה
    8 ליטא
    9 פינלנד
    10 יוון
    11 סרביה
    12 קנדה

  6. אחלה פוסט, תודה
    ארה"ב רמה מעל, יהיה מעניין לראות אם ההפסד ההכרחי שלהם יהיה משמעותי או לא.
    בגדול כל נבחרת אחרת שהייתה מעמידה כזה רוסטר הייתה מועמדת מספר אחד, יש להם יתרון אתלטי מוחלט

  7. קנדה גם בעיני מועמדת ללכת רחוק מאוד בטורניר. ספרד וצרפת מבוגרות ולא בטוח שדור ההמשך מספיק חזק לרוץ כבוה באליפות. גרמניה, אוסטרליה וליטא בעיני מועמדות להפתיע

  8. הרפובליקה הדומינקנית גבוה מאד בדירוג. ליטא נמוך מידי. סרביה חלשה מאד ולא תעשה כלום.

    ארהב קנדה אוסטרליה גרמניה ספרד צרפת אלו החזקות האמיתיות וליטא סוס שחור. מאמין שהאלופה תהיה אירופאית/אוסטרליה.ארהב לא תזכה

    1. נבחרת ישראל לא הצליחה… אולי אתה ודה שוט תצטרפו ותביאו אותנו לשם….
      אין מה לעשות
      Location Location Location
      אנחנו נחשבים ביבשת הלא נכונה
      🤣

  9. סקירה מעולה. ממש
    מעניין לראות שהמדינות עם הכי הרבה שחקני NBA מחוץ לארה"ב הן מדינות שדומות לה.
    אוסטרליה וקנדה הן מדינות דוברות אנגלית, חזקות כלכלית וקולטות מהגרים, בלי היסטוריה עתיקה, בלי דת בניהול האזרחי המוצלח, מתקדמות טכנולוגית, ליברליות ופלורליסטיות.
    נראה שהמעבר של שחקנים לשם קל יותר
    לסקאוטים קל יותר להסתדר
    התקשורת קלה יותר
    הערכים התרבותיים דומים
    אוסטרליה 25 מיליון איש, קנדה 38
    לא מאגר כישרון כזה גדול
    צרפת עם 67 ואיטליה עם כמעט 60 ומסורת כדורסל וותיקה וענפה הרבה יותר היו תיאורטית צריכות לשלוח פי 2
    המרחק הפיזי של קנדה ואוסטרליה מהיורוליג וקבוצותיו בוודאי משפיע
    ועדיין
    מעניין
    🤓

  10. תודה לכל המגיבים.
    הדבר המעניין בנבחרות הפחות טובות זה בעיקר המתאזרחים או שמות בולטים אחרים – עומרי ספלמן הלבנוני, רונדיי הוליס-ג'פרסון הירדני, ברונו פרננדו האנגולי, ובעיקר הסיני 李凱爾 (קייל אנדרסון…)

  11. תודה רבה על הפוסט המושקע!

    הדירוג היחיד שלא מסתדר לי הוא של סרביה – גם בלי יוקיץ' בכל זאת מדובר בנבחרת קשוחה, מנוסה ועמוקה, שתמיד מגיעה לצמרת ומלאה בשחקנים ברמה גבוהה מה-NBA ומהיורוליג. לדעתי אם היא לא מגיעה לחצי הגמר זו אכזבה עבורה. הייתי מדרג אותה 4.

    חוץ מזה, הייתי מדרג את יוון יותר גבוה (מסורת וקשיחות), ואת פינלנד ואיטליה יותר נמוך (מאותן סיבות בדיוק).

  12. תודה למדרגים על עבודה טובה מאוד. שתי הסגות אישיות שלי הן שבאמת אני חושב שגרמניה שווה דירוג גבוה יותר לטעמי 4 . פינלנד גם קצת גבוהים מדי לטעמי, הייתי מכניס לעשירייה את האיטלקים על חשבונם.

  13. בס"ד
    תודה רבה.
    לי ממש לא ברור שהאמריקאים אפילו יגיעו לגמר.
    אנ איה שעש שם צעירים רעבים, האבל ההבדל בחוקים, בעיקר בהגנה,
    יכול להפיל אותם.

  14. לדעתי עדיף לדרג את השחקנים שישתתפו באליפות, ולא קבוצות….לאף אחד אין מספיק מידע על מצב הקבוצות.
    על השחקנים אנחנו יודעים יותר.

  15. הבארקט שלי
    שלב ראשון
    בית 1
    איטליה
    דומינקנית
    הפיליפנים
    אנגולה
    בית 2
    סרביה
    פרוטו ריקו
    סודאן
    סין
    בית 3
    ארה"ב
    יוון
    ניו זילנד
    ירדן
    בית 4
    ליטא
    מונטונגרו
    מקסיקו
    מצרים
    בית 5
    גרמניה
    פינלנד
    אוסטרליה
    יוון
    בית 6
    סלובניה
    ונצואלה
    כף ורדה
    גיאורגיה
    בית 7
    ספרד
    ברזיל
    חוף השנהב
    איראן
    בית 8
    צרפת
    קנדה
    לטביה
    לבנון

    שלב שני
    בית 1 שהוא 9
    1 איטליה
    2 סרביה
    3 דומינקנית
    4 פרוטו ריקו
    בית 2 (10)
    1 ארה"ב
    2 ליטא
    3 יוון
    4 מונטונגרו
    בית 3 (11)
    1 גרמניה
    2 סלובניה
    3 פינלנד
    4 ונצואלה
    בית 4 (12)
    1 צרפת
    2 ספרד
    3 קנדה
    4 ברזיל
    רבע גמר
    איטליה -ליטא איטליה במשחק צמוד
    גרמניה -ספרד ספרד
    ארה"ב -סרביה ארה"ב
    צרפת -סלובניה צרפת
    חצי גמר
    ארה"ב תביס את איטליה
    צרפת תנצח את ספרד
    ספרד תיקח הארד
    ובגמר צרפת תנצח את ארה"ב

  16. החסרים
    נבחרות
    ארגנטינה
    קרואטיה
    רוסיה
    טורקיה
    פולין
    קוריאה
    ניגריה
    קמרון
    בהמה
    נעדרים בולטים
    ארה"ב
    רכזים קרי יאנג לילארד מוראנט פוקס ראסל הילארד הולידיי כריס פול
    קלעים בוקר באטלר מיטשל קליי הארדן ביל מקלום
    סמול לבראון בראון פול ג'ורג
    פוורד גוראנט טייטום קוואי מידלטון ווילמאסון גרין
    סנטר דיוויס אדאוביו לופז
    העולם
    רכזים רוביו מיציץ דראגיץ לורנצו בראון (כל 4 בסגל ה 12 החסרים) וגם רודריגז סימונס תיאודוסיץ סלוקאס קלאתס
    קלעים : ג'מאל מורי (בתריסר ) וגם דורסי וקסטלו
    סמול יאניס (בתריסר ) וגם גלינארי והאצמורה
    פאוורודים וויגניס הרפורד ווממבניאמה פרוזיגיניס (כולם בתריסר) וגם מירוטיץ
    סנטרים יוקיץ סאבוניס (בתריסר) וגם פויתארס וצ'נצ'אר

    הבולטים ביותר בכל תפקיד באליפות חוץ מארה"ב
    1 לוקה שון אלכסנגר (בתריסר) וגם שורדר מילס וולקאפ וראול נטו
    2 יול (בתריסר) וגם פורניה יוקוביטיס לו ואיבסט (יול נבחר בגלל ניסונו )
    3 באטום דה קולו בוגדנוביץ (בתיסר) וגם גאטומה הווגנרים אינגלס ואיברנס
    4 הרננגמאס ויבסולה בתריסר) וגם פאפאניקולו מאלי שאנגליה פאאל גרובה ואולניק
    5 טאונס גובר ולינציאונס ווצביץ טבארס (כולם בתריסר) וגם גרובה אולניק מוליטונוב שרמידני הרננגומאס 2 ולסור

  17. ארה"ב ביחס לעולם
    גארדים לארה"ב ברנסון ואדאורדס וקצת הילברטון אינגרהאם
    בעולם לוקה ושון אלכסנדר אולי הטובים ביותר חמישיית העונה בליגה העונה
    אבל זהו אולי אולי יול
    פוורודים לארה"ב ברידג'ס ובאנקרו בעיקר אבל העולם חסר את יאניס מסתפק בבוגדנוביץ באטום דה קולו ו.הרננגמאס יבסולה וכמובן מקראנן אולי ה 4 הטוב בטורניר
    סנטרים ארה"ב חיוורת עם קסלר וכמה חלשים אפילו ביחס לשרמידני הרננגמאס ולסור
    השליטה של העולם ברורה עם טאונס גובר ולינציאונס ווצביץ וטברס וגם אולי תייס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט