אירועי דיומא – 21.06.2023 – המשחקים האירופיים

המשחקים האירופיים 2023 / עמיחי קטן:

הגרסה האירופית של המשחקים האולימפיים מטרימה אותם בכשנה ומהווה חלק משמעותי בניסיון של ספורטאים ונבחרות להשיג כרטיס למשחקים האולימפיים, ובמקרה הזה, אלו שיתקיימו בפריס בשנה הבאה. נציין כאן את כל חברי המשלחת הישראלית לפי הענפים שבהם הם משתתפים.

עוד לפני כן, אמש קיימה המשלחת הישראלית טקס במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, בזמן שחלק מחברי נבחרת האתלטיקה כבר החלו בתחרות שלהם.

המשלחת האולימפית הישראלית באושוויץ-בירקנאו, צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

כדורסל 3*3:

גברים – בן אלטיט, נתנאל ארצי, חואקין שוכמן ותומר אסייג.

נשים – נור כיוף, שני ברמן, מאי נשר ואופיר קסטן רז.

אתלטיקה:

גברים – בלסינג אפריפה (ריצת 100), טדסה גטהון (ריצת 5,000), אביב קופלר (ריצת 200) ערן סיבוני (ריצת 400), נועם ממו (ריצת 800), יונתן כרמין (ריצת 1,500), דור חיון (ריצת 110 משוכות), נוח יאסקי (ריצת 400 משוכות), תומר מועלם (ריצת 3,000 מכשולים), יהב אדיר (יידוי פטיש), דניס ואליאולין (זריקת דיסקוס), ישי איפראימוב (קפיצה לרוחק), מנחם מענדל (הדיפת כדור ברזל), לב סקוריש (קפיצה במוט), גיא מרגלית (קפיצה משולשת), אריאל אטיאס (קפיצה לגובה והטלת כידון) ומוחמד אבו ענזה, עדן סלע, עומר כץ, שגב תמיר ותומס דובנוב (האחרונים רצים במרוצי השליחים).

נשים – לונה צ'מטאי סלפטר (ריצת 5,000), אילנה דורפמן (ריצת 100 ו-200), ניצן אסס (ריצת 400), סיון אוירבך (ריצת 800 ו-1,500), לינוי לוי (ריצת 100 משוכות), נועה לוי (ריצת 400 משוכות), אדוה כהן (ריצת 3,000 מכשולים), דניאל פרנקל (קפיצה לגובה), ירדן מנטל (קפיצה במוט), מרגריטה דורוז'ון (הטלת כידון), רומי טמיר (קפיצה לרוחק וקפיצה משולשת), אסטל ולאנו (זריקת דיסקוס והדיפת כדור ברזל), ג'ניה זבולטני (יידוי פטיש) ואלינה דרוטמן, הילני רחל מור ושני זכאי (האחרונות רצות במרוצי השליחים).

שחייה צורנית:

זוגות – אריאל נשיא ושלי בובריצקי.

קבוצתי – אריאל נשיא, שלי בובריצקי, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מיה דורף, נטע רוביצ'ק, קטי קונין, נוי גזלה, איה מזור, שני שראייזן ושעיה שר שלום.

טאקוונדו:

גברים – טום פשקובסקי (עד 54 ק"ג), דימיטרי נגאייב (עד 58 ק"ג), איגור רוגוז'ין (עד 58 ק"ג), נמרוד קרביצקי (עד 68 ק"ג) ואלכסנדר פיליפוב (עד 80 ק"ג).

נשים – רבקה באייך (עד 46 ק"ג), אבישג סמברג (עד 49 ק"ג), ביאנה לאגר (עד 53 ק"ג) ודנה אזרן (73+ ק"ג).

ג'ודו:

תתקיים תחרות קבוצתית בלבד – גאיה בר אור, רומי דורי, מאיה לאופולד, יולי מישינר, שושנה כחלון, נדב זורט, יהונתן אלבז, אורון גינר, רוי סיוון ויבגני שמצ'ילין.

טריאתלון:

גברים – שחר שגיב, איתמר אשד ואיתמר לבנון.

אופני הרים:

גברים – גיל לי גונן, איתן לוי ותומר זלצמן.

נשים – נעמה נוימן.

קאנו:

גברים – סתיו מזרחי (יחידים 200), איליה פודפולני (יחידים 500).

נשים – דריה בודובסקי (יחידות 500), נטע מלקינסון (יחידות 200), מיה מייזלס ונטע מלקינסון (זוגות 500).

זוגות מעורבים – נטע מלקינסון וסתיו מזרחי (200).

קראטה:

גברים – רונן גטברג (עד 60 ק"ג).

קרב חמש:

נשים – שרון טל.

אגרוף:

גברים – דוד אלברדיאן (עד 57 ק"ג), אחמד שתיווי (עד 63.5 ק"ג), דניאל איליושונוק (עד 80 ק"ג), מירוסלב קפולר אישצ'נקו (עד 80 ק"ג), יאן זאק (עד 92 ק"ג).

בדמינטון:

גברים – מישה זילברמן.

נשים – קסניה פוליקרפובה וסבטלנה זילברמן.

קליעה:

גברים – סרגיי ריכטר.

נשים – טל אנגלר ואולגה טשצ'ייב.

חץ וקשת:

גברים – רועי דרור ושמאי ימרום.

נשים – מיכאלה משה.

טיפוס:

גברים – רם לוין ויובל שמלא.

נשים – יעל טאוב.

ברייקדאנס:

נדז'דה גוטליב.

סיף:

גברים – גריגורי בסקין, יונתן כהן, אורי פינסטרבוש, יובל פרייליך, דוד פרומגרץ, רז גורן, עידו הרפר, מאור חטואל ורועי רוזנפלד.

נשים – אדל בוגדנוב, יאנה בוטביניק, ליאור דרוק, ניקול פייגין, ליהי קורן, גילי קוריצקי, מאי טיאגונוב קגן וסופיה ויינברג.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. תודה עמיחי. ראיתי אתמול הן את דרג ג' +ישראל) בצהריים והן את דרג ב' (אחה"צ).
    הרמה בינונית עם הבלחות מדי פעם לעבר תוצאות בשולי תוצאות טובות ברמה עולמית סבירה.
    הדגש הוא כמובן על הקבוצתי.
    ועדיין, לונה צ'מטאי חייבת לעבוד על הסיומת (מודע להיותה רצה למרחקים ארוכים..) ואפריפה על האחריות (פסל ב100 מ' ובמקום נק' יקרות לנבחרת נשארנו עם 0 עגול).
    נועם ממו אכזב (אותי) מאוד ב800 מ'.

    1. הופעה טובה מאוד לאתלטים הישראלים. מדורגים במקום השלישי, שממנו מעפילים לדרג השני, בתום יומיים של תחרות. מחר (חמישי) יתקיים יומה השלישי של התחרות, וסביר להניח שישראל תשמור על מיקומה. כדרכן של תחרויות כאלה, ישנם אתלטים שמצליחים יותר ויש גם הופעות פחות טובות. כך, למשל, אסטל ולאנו, בוגרת אוניברסיטת הרווארד, ניצחה בזריקת דיסקוס (57.17 מטר) וסיימה שלישית בהדיפת כדור ברזל (15.21 מטר). הישגים אלה זיכו את הנבחרת בנקודות רבות. שתי אתלטיות ישראליות, ניצן אסס ונועה לוי, שיפרו את שיאיהן האישיים ב-400 מטר וב-400 משוכות, בהתאמה. אסס, חניכתו של יוסי סבה ממכבי חיפה, קבעה 55.51 שניות. נועה לוי, שמתאמנת תחת הדרכתו של רפי גורודצקי, סיימה את הריצה לאחר 58.72 שניות.
      ישי אפראימוב, שמייצג את אגודת 'לידר' ירושלים ומתאמן עם המאמן מולי מלכא, קפץ לרוחק ל-7.70 מטרים, 6 ס"מ קצר יותר משיאו האישי.

      נועם ממו היה שותף לריצה טקטית, שבניגוד להתפתחות מרבית הריצות במקצוע 800 המטר, הסיבוב השני בה היה מהיר יותר מהראשון. אמל טוקה הבוסני, שניצח עם 1:49, מחזיק בשיא אישי של 1:42, ובשיאו, ב-2015, היה סגן אלוף העולם לבוגרים. נועם לא יכל להגיב הפעם להאצה של הדבוקה במאתיים המטר האחרונים. זה חלק מהספורט והוא ילמד מכך. נועם, שמתאמן תחת הדרכתו של אמיר רמון באגודת הפועל עמק חפר (אומן בעבר על ידי מרק בלייכמן ז"ל, והתגלה על ידי המורה שלו לחינוך גופני במגדל העמק, דודו כהן יבדל"א) בסך הכל בן 17 וכבר מחזיק בתוצאות מעולות במגוון מרחקים: 1:49.05 ב-800, 47.60 ב-400 ו-21.95 במאתיים. בנוסף, הוא סגן אלוף אירופה עד גיל 18 ב-800 מטר. הכל, איפוא, עוד לפניו, והוא ימשיך להתקדם ולעשות חיל.

      1. הסיומת של לונה טובה, אלא שמולה התמודדה לואיזה גגה האלבנית, אלופת אירופה ב-3000 מכשולים, שמעצם התמחותה בריצות למרחקים קצרים יותר, מסוגלת להגביר באופן יעיל יותר.

        בלסינג אמנם פסל, אבל היה שותף היום לריצה שליחים טובה מאוד (39.66 שניות), שזיכתה את הנבחרת במקום השני. אין חסינות מול פסילות. זאת היתה גם מנת חלקו של בולט, בגמר אליפות העולם בדאגו (דרום קוריאה) ב-2011.

        לא אטען שהאתלטיקה הישראלית הינה מושלמת. המצב רחוק מכך. היעדר העומק במקצועות רבים, מיעוט האגודות והמתקנים, פרישות בגיל צעיר מדי, תקצוב דל, פיקוח רופף על שימוש בחומרים אסורים ועוד – כל אלה מקשים על פיתוח הענף.

        עם זאת, ישנם גם דברים טובים רבים. אחת מהם היא הופעת הנבחרת, נשים וגברים כאחת, בגביע אירופה הנוכחי. כמעט כל האתלטים שמייצגים את הנבחרת החלו את דרכם הספורטיבית בארץ, באגודות המקומיות, והתקדמו בהדרגה בתוצאותיהם. 'ההישרדות' בדרג השני לא תהיה פשוטה, אך בעת קיומו של גביע אירופה הקבוצתי הבא, בעוד שנתיים, יש לקוות כי רבים מן האתלטים יהיו אף בכושר טוב יותר ויצליחו להשאיר את הנבחרת בליגה השנייה.

      2. מכבד אותך וחולק עלייך אלכס. מקום שלישי בדרג ג' כשהמאבק על המקום השלישי הוא עם מלטה הוא לא תעודת כבוד לאתלטיקה הישראלית.
        כן, יש הבלחות, כמו רומי טמיר הנהדרת ברוחק נשים, אבל התוצאות רחוקות מאוד לא רק מתחתית הצמרת האירופאית אלא גם מהתוצאות האישיות של האתלטים. לא כולם כמובן

        1. ולגבי אפריפה – הנק' חשובות יותר. שום היגיון בפסילה כאשר התוצאה שלך כל כך הרבה יותר איכותית מהיריבים.
          ההשוואה לבולט במקרה הזה לא לעניין.. מדובר בתחרות קבוצתית

          1. מדוע ההשוואה אינה לעניין? האם מטרתו הבלעדית של האתלט היא להשיג תוצאות טובות עבור ארצו ולא עבור עצמו? בולט שאף להגן על תוארו העולמי מברלין ופסל בזינוק. זה חלק מהספורט, בייחוד במקצוע מאה המטר. לשיטתך, ניתן לערער על מידת אחריותו של בולט, היות והופיע פצוע לגמר מיאוץ השליחים הקצר בלונדון, לפני שש שנים. פציעה בעטיה חש כאבים בשרירי החבליים שלו בירכו האחורית ונאלץ לעצור. הערב, למשל, בתחרויות גביע אירופה של הדרג הראשון, נפסלו מספר רביעיות שליחות בגלל חריגה מתחום ההאצה וההחלפה. הנאשים את כולן בחוסר אחריות? ספורט הוא דבר מורכב, שאינו ניתן לצפיה מראש. בלסינג, שמתאמן תחת הדרכתו של איגור בלון, ילמד מכך ויזנק טוב יותר להבא.

        2. רומי טמיר, חניכתו של רוגל נחום, קפצה אכן מצוין בשני מקצועות הקפיצות האופקיות, וקבעה שיא אישי ברוחק. גם אילנה דורפמן רצה היטב 200 מטר ושיפרה את שיאה האישי. לא מעט אתלטים התקרבו לשיאיהם האישיים והצליחו לשפר את תוצאות השנה שלהם. קשה מאוד לצפות לשיפורים ולתוצאות טובות בריצות הבינוניות והארוכות, כיוון שלרוב הן יתנהלו באופן טקטי, עם פתיחה איטית והגברה לקראת הסוף. מזג האוויר החם בשעות הצהריים לא תרם אף הוא לרצים במקצועות אלה.
          כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, כאשר עסקינן בנבחרת גדולה, התוצאות יהיו מעורבות, טובות יותר וחלקן פחות. המטרה של הנבחרת, העפלה לדרג השני, הושגה. ישראל תתמודד בעוד שנתיים עם נבחרות 'עמוקות' (הרבה יותר מיריבותיה בדרג השלישי) ותשאף להישאר בדרג השני, מה שצפוי להיות לא פשוט.

  2. בשבוע הקרוב יתקיימו רוב אליפויות המדינה השונות באופניים.

    היום במסגרת הקטע נגד השעון באליפות לטביה נילאנדס (ניילאנדס?) מגיע במקום השני וגורף 30 נקודות. נקודות אלו מצטרפות ל75 כאלו של סיימון קלארק עבור המקום השני במירוץ לאליפות אוסטרליה בתחילת העונה.
    נקווה להמשך שבוע רצוף בהישגים גם לשאר רוכבי הקבוצה.

    1. משום מה חשבתי שבשיטה החדשה הדירוג באליפויות הארציות (והעולמיות) לא נחשב בדירוג הקבוצתי אבל כנראה אני צריך לבדוק שוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט