פריוויו פלייאוף 2023 – ווריורס (6) – לייקרס (7) / אבי טרכטמן

הקבוצה שאני אוהד מול הקבוצה של העיר בה אני גר, כשעם קצת מזל אני אלך לפחות למשחק אחד (או יותר) בסדרה הזאת. איזה כיף. הכדורסל היפה מול הכדורסל העוצמתי? סטף קרי בפעם החמישית מול לברון ג׳יימס. כל כך הרבה סיפורים, כל כך הרבה נרטיבים במפגש בין סגנונות שונים. האלופה היוצאת מול אלופת 2020, הקבוצה שויתרה על ביתיות כדי לגרום לכולם לנוח השנה מול הקבוצה שעשתה את אחד מהטרייד דד-ליינס המבריקים והמוצלחים של השנים האחרונות, לאחר שהיא מדשדשת במשך עונה וחצי (שייזכרו לעד בתור עונות ווסטברוק). אלופה 4 פעמים מול האלוף 4 פעמים. לוס אנג׳לס מול סן פרנסיסקו, סו-קאל מול נור-קאל. קלאסיקה!

אל תסתכל עכשיו, נראה לי שעלו עלינו

מפגשים השנה:

הלייקרס מובילים 1-3. הווריורס ניצחו את המשחק הראשון של העונה שבמקרה היה גם מול הלייקרס עוד באוקטובר, הרבה לפני השינויים בסגל של הקבוצה בסגול זהוב. ג׳יימס (31, 15 ריב׳), דייויס (21) ואפילו ווסטברוק (19, 11 אס׳) היו אמנם טובים בלייקרס, אבל המשחק לא היה צמוד ו-33 נקודות של סטף, בעוד וויגינס וקליי מוסיפים עוד 38 משותפות, הספיקו לאור היתרון בספסל ובשחקני המשנה.

אבל שלושת המשחקים ששוחקו אחרי הטרייד דד-ליין היו כולם בסימן הלייקרס. בראשון ללא לברון וללא סטף, הלייקרס ניצחו 103-109 ללא לברון, וכששרודר מוביל חמישה שחקנים בדאבל פיגר עם 26 נקודות (הגבה עם 13 אבל 16 ריב׳), לעומת שישה שחקנים בדאבל פיגר וג׳ורדן פול עם 29 נקודות, שעדיין לא הספיקו. קליי אמנם קלע 15 אבל באחוזים רעים והיה אחד הגורמים המרכזיים להפסד. צמוד עוד פחות היה המשחק השלישי, ששוחק שבוע וחצי אח״כ ובו הלייקרס ניצחו ב-13 הפרש. 13 נקודות היו מנת חלקו של לברון שחזר וכמעט ועשה ט״ד. אבל מי שהוביל את שמונת הדאבל פיגריסטים היה בכלל מאליק ביזלי עם 25 נקודות ו-7 שלשות. אף אחד לא היה יותר מדי טוב בווריורס, אבל קליי הוביל עם 22 וטיי ג׳רום נתן את משחק חייו עם 20. לבסוף, במשחק הרביעי הלייקרס שוב ניצחו, הפעם ב-8 הפרש. שוב ללא לברון, אבל עם לא פחות מ 39 נקודות של הגבה ועוד 16 של ריבס. סטף מהצד השני חזר וקלע 27, קליי עשה 22, ופול היה (כרגיל לאחרונה) בסלאמפ.

אז 1-3 ללייקרס, מה זה אומר על הבאות? בואו נראה.

הדרך בפלייאוף עד כה:

שתי סדרות חזקות וצמודות יחסית שיחקו שתי הקבוצות. הלייקרס היתה גדולה, חזקה ומוכשרת על ממפיס, ולמרות שהאחרונה הקשתה עליה, היתה זאת הלייקרס עם ידה על העליונה בניצחון 2-4. הווריורס לעומתה נתנו סדרת 7 משחקים לפנתיאון מול סקרמנטו העיקשת והאטרקטיבית, אך לבסוף ניצחה במחצית שניה נהדרת בחוץ. כך או כך, שתי הקבוצות בהחלט נלחמו עד עתה. ואם בסיבוב הראשון, שתיהן פגשו קבוצות עם סגנון דומה יחסית (במיוחד הווריורס והקינגס) הרי שהפעם המפגש יהיה בין שתי קבוצות שונות למדי.

קרב סגנונות ודגשים:

Do bodybuilders sink or float?
Muscles are generally denser than water and cause us to sink

  • הווריורס הם קבוצת שלשות, הלייקרס הרבה פחות. לפחות כך נראה מהעונה הרגילה (הווריורס זרקו 12 שלשות יותר למשחק מאשר הלייקרס!) בפלייאוף ההפרש היה אמנם קטן יותר (41.5 נסיונות לווריורס, 35 ללייקרס). ואם בכלל, נדמה שהווריורס יזרקו אפילו יותר (והלייקרס אפילו פחות) במשחקים ביניהם. לא כל הגנת פנים היא הגנת הפנים של הקינגס. ובסופו של דבר, הדקות הטובות של הקינגס בהגנה (והיו הרבה כאלה) התבססו יותר על חילופים מהירים מאד על הקלעים מאשר על הניסיון למנוע מסטף לחדור. הווריורס קלעו רק 32% מהשלשות שלהם מול הקינגס, ונדמה לי שמול הלייקרס זה יהיה מעט קל יותר, בגלל הגנה מעט דינמית פחות (אבל כאמור מסיבית יותר). בכל מקרה, קליעה מהשלוש תהיה מפתח.
  • הווריורס היא קבוצה של תנועה. את זה אנחנו יודעים כבר עשור בערך. הלייקרס, הרבה פחות. הווריורס קלעו 64% מהסלים שלהם מול סקרמנטו מאסיסטים, וגם אם ירדו מעט ממספרי האסיסטים המטורפים שלהם בעונה הרגילה, עדיין מסרו 27 כאלה למשחק. הלייקרס מן הסתם מסרו הרבה פחות (24.5 למשחק, 58% מסך סלי השדה), ולמרות זאת קשה להגיד שהם לא הפעילו את הגבוהים שלהם יפה (דייויס, הצ׳ימורה וונדרבילט קלעו יותר מ 70 אחוז מהנקודות שלהם מאסיסטים). מה זה אומר, זה אומר שמצד אחד הלייקרס צריכים להגביל את כל הריצות האלה של הווריורס (כמו שהקינגס עשו במשחק מס׳ 6 בין שתי הקבוצות), בעוד הווריורס צריכים אולי לשים דגש על ההגבלה של האסיסטים לבפנים. התחושה שלי היא שהם יכולים לעשות רק אחד מהשניים, או להגביל את הגבה, או להגביל את הפורוורד/גבוה השני לידו (ונדרבילט, הצ׳ימורה) אבל בהחלט לא גרם וגם.
  • ובסופו של דבר, הלייקרס לא מהירים מספיק או דינמיים מספיק בשביל להטריד את משחק המסירה של הווריורס (תשוו להתקפה השבלונית קצת של ממפיס, והפוינט גארד האקספלוסיבי אמנם, אבל מנהל משחק לא עצום שהוא ג׳ה מוראנט), ואילו הווריורס ממש ממש קטנים מדי בשביל להפריע לכל הרולות של הלייקרס, ובמיוחד לאנתוני דייויס.
  • ולכן, אחזיר אתכם שנה אחורה, ולסיבוב הראשון בו גולדן סטייט הביסה קבוצה עם רולה אחר לגמרי – ניקולה יוקיץ׳. הסרבי הנ״ל היה מעולה באותה סדרת סוויפ ג׳נטלמני (31 נק׳, 13 ריב׳) אבל גם רק 6 אסיסטים, ובסופו של דבר, הווריורס החליטו שאולי יוקיץ׳ ינסה לנצח אותם אבל לבד הוא כנראה לא יוכל. באותה סדרה הם יכלו לעשות את זה בקלות כי ג׳מאל מארי ומייקל פורטר ג׳וניור היו פצועים ,והשחקנים מס׳ 2 ו-3 של דנבר, עיטרו השנה את קצות הספסל של הוויזארדס (מונטה מוריס וקצת בארטון) וטורונטו (עוד קצת בארטון). הפעם לעומת זאת יש את לברון וריבס. ואתם יודעים מה, אפילו את הצ׳ימורה. אז גם אם הגבה הוא לא יוקיץ׳ (והוא לא, אבל הוא יעשה הרבה צרות ללוני), הלייקרס הם לא דנבר 2022.
קצת יותר גבוה, קצת יותר ימינה
  • לוני השנה בשיאו. אני רואה אותו מהרגע שהוא הגיע לליגה, ואני לא זוכר אותו טוב ומדויק כמו השנה. אני אפילו אגדיל ואומר שהוא כרגע טופ 15 סנטרים בליגה. ועדיין, הוא ודריימונד (ונניח גם וויגינס במידה מסוימת) זה לא כל כך הרבה. הם יכולים להפריע לדייויס, הצ׳ימורה ולברון, אבל הם לא באמת יכולים לסגור אותם.
  • והשאלה לכן, היא עד כמה הווריורס יחליטו לשחק את המשחק (למשל עם שני ה״גבוהים״ שלהם ביחד), ועד כמה הם יחליטו לשחק רק עם אחד מבין לוני וגרין, ופשוט להיות הרבה יותר מהירים ודינמיים בסמול בול שלהם ממה שהלייקרס יכולים לעשות. זאת החלטה לא פשוטה בכלל שקר יצטרך לקחת, כי מה שלי אישית די ברור זה שבין אם לברון ישחק ב-3 (לצד הצ׳ימורה או ונדרבילט ) או ב-4 (רק לצד הגבה), הלייקרס עדיין פיזיים יותר. מול ממפיס זה היה נראה לעיתים כמו מבוגרים מול ילדים. אז מול הווריורס?

אקס פקטורים ומפתחות:

אקס פקטורלייקרס – לברון ג׳יימס. כן, כן. אני יכול לדבר על אוסטין ריבס, אבל יש לי תחושה שהוא בכל מקרה ייתן בדיוק את מה שהוא יודע לתת (18 נקודות, כל מיני סבסובים וקרוס אוברים שלבנים לא אמורים לדעת לעשות וכמה שלשות), וגם דייויס (הוא בכושר, ואם הוא בכושר מול ג׳ארן ג׳קסון, הוא יהיה גם בכושר מול קוון לוני). שרודר וראסל ימשיכו לתת יום אחד טוב של הראשון וחרא של השני, ויום שני טוב של השני וחרא של הראשון. מאליק ביזלי הוא כמעט אקס פקטור, כי ההבדל בין סדרה שלו עם משחק אחד טוב לבין סדרה שלו עם שלושה משחקים טובים, יכול להיות גם ההבדל בין ניצחון לשניים (לא צריך להגזים, לא שלושה רק בגלל ביזלי. אין לו כ-ז-ה ווין שייר מדהים). ויש לי תחושה שהצ׳ימורה הולך לאכול הרבה מרורים מול קבוצה פחות פראיירית ממפיס, אבל גם אם אתבדה, הווין שייר שלו הוא אפילו לא חצי ניצחון, אולי שישית.

אבל לברון, לברון הוא האקס פקטור, כי אם נהיה הוגנים לברון לא היה בשיאו מול ממפיס. הוא אמנם נתן הרבה דקות טובות, אבל הפלוס מינוס שלו לא היה מדהים (שלוש פעמים במינוס למרות 4 נצחונות…), הוא קלע רק 20% מהזריקות שלו מהשלוש ופחות מ-50 אחוז מהשדה, ולמרות סל הניצחון ההוא, ו-20 הריבאונדים במשחק האחר, הוא היה רחוק משיאו. השאלה היא רק האם העובדה שהוא היה רחוק משיאו זה באג או פיצ׳ר (כלומר, הבן אדם סוף סוף הזדקן), והאם ההגנה של הווריורס (כלומר, אנדרו וויגינס, וגם הלברון פאן בוי שהוא דריימונד גרין) תעשה לו את אותן הצרות שההגנה של ממפיס, שגם בלי קלארק ואדמס, היא עדיין מסיבית יותר מזו של האלופה. 25 נקודות ב 50% ועם 30% מהשלוש, זה מה שלברון צריך לתת בסדרה הזאת, בשביל לנצח.

״אוף, מאז שהזדקנתי אני לא מצליח לקרוא מה כתוב לי בקעקוע״

מפתח עיקרי – ההגנה על הגארדים. אפשר לקחת הרבה דברים מהמשחק השישי בין הלייקרס לבין הגריזליס, אבל הדבר הראשון שאני לוקח הוא 10 נק׳ כ״א לשני הגארדים המצוינים של ממפיס באחוזי קוטג׳ ישראלי. אז נכון, יש הרבה יותר תנועה במשחק של הווריורס מאשר בזה של ממפיס, וקליי את סטף משחקים משחק שונה סגנונית מאשר דזמונד את ג׳ה, ועדיין. בואו נגיד זאת כך – אם הלייקרס משיגים את המפתח הזה ושומרים על הספלאשים כמו שהם שמרו על הממפיסים, יהיה כאן סוויפ.

ווריורס – אקס פקטור – ג׳ורדן פול – תשמעו, האיש בינתיים משחק ממש רע בפלייאוף (11 נק׳, בערך 30% מהשדה), וזה מוזר, כי בפלייאוף הקודם הוא היה חלק אינטגרלי לגמרי מהאליפות של הקבוצה (17 נק׳, 4 אס׳, וסדרות גדולות בעיקר בשני הסיבובים הראשונים מול דנבר וממפיס). משהו רע עובר עליו, וכבר דיברנו על כך שעצירת הבק-קורט של הווריורס הוא מפתח רציני עבור הלייקרס. אממה – לממפיס יש רק שני שחקנים טובים בבק-קור ואילו לווריורס יש שלושה. ל-כ-א-ו-ר-ה. בכל מקרה, סדרה של 16-17 נקודות ב-45% אחוזי שדה לא רק יעזרו לסטף ואולי בעיקר לקליי להשתחרר, אלא גם יהוו משוכה שתקשה מאד על הלייקרס.

הנה, גם לזה קוראים דייויס.

מפתח עיקרי: הגנת הפנים. על מה שלוני ודריימונד צריכים לעשות כבר דיברנו. אבל בואו נגיד שזה יהיה מאד נחמד אם או דייויס יהיה גדול אבל הצ׳ימורה וונדרבילט בלתי קיימים, או שהצ׳ימורה וונדרבילט יקלעו 15-20 משותפות, אבל דייויס לא יקלע יותר מזה. בקיצור, 40 נקודות מקו הפנים, זה מה שהווריורס צריכים לייחל לו. אבל צריך גם לומר שהגנת הפנים כוללת גם את ההגנה על האקס פקטור של הלייקרס – לברון, ואם הפאן בוי לא יוכל, נדמה לי שזאת שעתו של וויגינס, האיש שלברון העיף מהקבוצה שלו עוד לפני שהוא שיחק בה משחק אחד, לפני 8 שנים, לנקום. והאמת היא שקשה לי לחשוב על פורוורד הגנתי אחד בליגה, שיכול להקשות על לברון, יותר מאשר הקנדי.(וזאת למרות שכאמור בפעם הראשונה והיחידה בה השניים שיחקו השנה ביחד, לברון קלע 31 נקודות… אמנם בניצחון של גולדן סטייט). אמן, כן יהי רצון.

תחזית:

נדמה לי שלפני שהתחלתי לכתוב את הפריוויו הזה, התחושה שלי היתה שהלייקרס ינצחו בשש. אבל עשיתי לעצמי דיסוננס קוגנטיבי ושכנעתי את עצמי תוך כדי כתיבה שמה שהולך לקרות יהיה בדיוק הפוך, והאלופה היא זאת שתנצח אחרי שישה משחקים. בכל מקרה, נדמה לי שתהיה סדרה אדירה עם הרבה הרבה היסטוריה ודם רע (אבל דם רע, טוב כזה. לא דם רע כמו שיש לווריורס עם הממפיס ודילון ברוקס).

דילון ברוקס….

סו לונג, סאקר!

אפילוג ושאלה לסיום:

תנו הימור – מהו התרחיש עם הסיכוי הסביר יותר: (א) לאחר שהסדרה תסתיים, דריימונד ילקק ללברון את הישבן בפוד-קאסט שלו, או שמא (ב) דריימונד יתקע ללברון ברכייה בביצים במשחק הרביעי ויורחק מהמשחק החמישי.

״אני אוהב אותך לברון, בא לי ללקק לך את הישבן״

לפוסט הזה יש 76 תגובות

  1. פריוויו טוב ומעניין. תודה רבה.
    לדעתי זה תלוי בספסל של ג"ס … אם הם יקלעו (פול, דה וינצנזו ) וסטיב קר ימצא איך לסגור את דייויס עד שהוא יפצע, זה שלהם.
    לברון שחקן ענק, אבל כבר לא מסוגל לכפות את רצונו על סדרה שלמה.
    ווריירס ב 6 משחקים.

    1. מסכים לגבי הספסל. פול, דיוי וקמינגה חייבים לתת יותר ממה שנתנו בסדרה מול סקרמנטו. נקודות, ריבאונד והגנה.

  2. תודה אבי. הלייקרס מקבלים את גולדן סטייט בגרסה שבה אין לווריורס הגנה בצבע בלי לוני. כלומר, השאלה היא האם הלייקרס ישלטו בצבע במאצ'-אפ של ההרכב בלי דיוויס נגד דריימונד כגבוה מצד אחד, והמאצ'-אפ של דיוויס ולוני בצד השני. לוני הפך להיות סנטר מהטובים בליגה, ובכל זאת, בהינתן שדיוויס בריא אני חושב שיש ללייקרס יתרון קל.

            1. ובכלל, בשביל שהלייקרס יעפילו, דייויס לא צריך לתת שבעה משחקי ענק. מספיקים לו ארבעה

            2. הלייקרס יכולים להפסיד גם במשחק טוב של דיוויס (ע"ע משחק 5), ומי ששמר על דיוויס היה בעיקר טילמן

            3. אני יודע את שני הדברים האלה. טילמן שמר את דייויס, כדי שג'קסון לא יסתבך בעבירות ולא יהיה ממוקד מדי רק במפלצת עם 3 על הגב, אבל העזרה שלו הייתה נוכחת כל הזמן.
              דייויס הפסיד במשחק טוב, כי הקבוצה שלו לא קלעה כלום באותו משחק

            4. יש לווריורס כלים הגנתיים מהבחינה הזאת – לוני לא פחות טוב מטילמן ודריימונד רק קצת פחות מג'קסון בעזרה. בהתחשב בזה שיש לווריורס גם את וויגינס לשמור על לברון, יש לווריורס כלים הגנתיים מול צמד הכוכבים, לפחות על הנייר. היתרון של הלייקרס בצבע על ממפיס בא לידי ביטוי בעיקר בהגנה, ואני מאמין ששם יהיה גם לווריורס קשה יותר מול דיוויס

    1. עמיחי – כבר גיליתי מזמן שאתה הקמע שלנו . התחזית שלך תמיד נגד הדאבס. ויוצא הפוך.
      אז אני שמח שאתה לוקח את הלייקרס.

        1. כן, כי הוא היחיד מתחת לסל של הווריירס. שים במקומו את ריד של פילי, הטיימלורד או אפילו רשון הולמס או ביומבו כזה והם גם ימלאו את הסטט

  3. אם דיוויס בריא, אין פה יותר מדי שאלות.
    דיוויס בריא הוא אולי שחקן הפנים הדומיננטי ביותר בליגה כיום (אמביד לתפיסתי שחקן שלם ממנו, ועם משחק קצת מגוון יותר, ויוקיץ' לא סקורר).
    קוון לוני is a dawg ובכל זאת אני לא יודע עד כמה מסוגל להחזיק את דיוויס בסדרה שלמה. מול סאבוניס האסטרטגיה שלהם הייתה שלוני נשאר בצבע ומאתגר את סאבוניס לזרוק. לדיוויס בניגוד לסובאס יש יד מבחוץ (גם אם זה לא תמיד אפקטיבי), ככה שזה פחות עובד. לתחושתי כל עוד דיוויס בריא תידרש התעלות התקפית מכל גולדן סטייט לאורך כל הסדרה בשביל להתחרות באמת. אם דיוויס יפצע (תרחיש לא כזה מופרך) אז הקלפים נפתחים ובלעדיו ללייקרס אין מה למכור באמת מול אף קבוצה. הוא לטעמי האקס פקטור האמיתי של הלייקרס, ופחות לברון שגם ביום לא טוב יכול לתת כדורסל מנצח.

    1. דייויס הוא לא האקס פקטור, הוא הפקטור בעצמו.
      אני לא יודע אם הוא יותר דומיננטי מאמביד, אבל ההגנה שלו, זה משהו שאין לאף אחד ולאור הקבוצה שמסביבו, אם אכן הוא יהיה בשיאו והקבוצה תיתן תפוקה סבירה, הלייקרס יעפילו

  4. לברון קוסם
    הוא אולי היחידי שגורם לי לחזור להתענג על סטף ולהיות בעדו
    הייתי בעדו בהתחלה עד שהגיע דוראנט
    ומאז אני נגדם
    סוף סוף תהיה סדרה שבה אוכל להתענג עליהם בלב שלם
    בהערכה אוביקטיבית
    נראה לי שגם הביתיות של ג.ס
    גם השחקן הכי טוב בצד שלהם
    וגם הם קבוצה מתאומת יותר שרצה יותר ביחד ומנוסה יותר
    גם אופציית הפציעה המשמעותית קיימת אמנם ב 2 הקבוצות אבל יותר בצד של הלייקרס
    ולכן נראה לי שבסופו של יום המאזן שעומד כמדומני על 0-16 בסדרות הפליאוף של קר במערב יגדל ל 0-17
    עם 2-4 מעניין

  5. גולדן 4-2 קל, מהירות וקליעות שלוש וסטף. דיוויס צריך לקלוע כפול כדי לנצח אותם ולוני וגרין יעשו לו צרות, לברון גדול אבל עייף למהירות של גולדן לסידרה

  6. הרבה מאוד תלוי בלוני ובריבאונד ההתקפה שלו.
    סביר שלא יהיה כמו סקרמנטו, אבל זו עבודה של כל הקבוצה.
    מבחינה הגנתית היתרון אצל גולדן כי יש להם שומרים סבירים על לברון ודייויס, ולליקרס אין על תומפסון וסטף. אולי ונדרבילט אבל קצת קשה לראות אותו רודף אחריהם בחסימות.
    נקווה להצגות של סטף ולברון כמו פעם, למרות שהיום סטף יותר טוב

  7. אם מישהו היה אומר לי לפני שש שנים שתהיה סדרה פליאוף בין לברון לבין סטף ואני אהיה בעד לברון,הייתי נקרע מצחוק ומוסיף איזה התערבות קטנה כדי להנות גם מאיזה ארוחה או בירה.נפלאות דרכי האל כפי שחברינו הדתיים אוהבים להגיד.
    בשביל שהלייקרס יהיה סיכוי הם צריכים שהשלשות ייכנסו ולמנוע מלוני את הכמות מטורפת של ריבאונד התקפה שהוא לוקח.אם נצליח ב2 מפתחות האלה יש לנו סיכוי,וכומבן לשמור על הבית כי יותר מניצחון חוץ אחד לא נצליח להשיג וגם זה לא בטוח.

    1. אם מישהו היה אומר לי לפני שש שנים שתהיה סדרת פלייאוף שדורנט משחק בשורותינו ואני ארצה להקיא הייתי נקרע מצחוק…
      ככה זה החיים.

      1. חחחח אשכרא,אבל עדיין אני חושב ששלי יותר הזוי.בתור אחד שבילה לא מעט שנים ב-ללל שעיקר הקרבות היו לברון נגד קרי. להיות בעד לברון שהוא נגד סטף.פשוט לא מסתדר לי.
        אני רק מקווה שאני לא אתבלבל תוך כדי המשחקים…

        1. זה שנים החלום הכי גדול שלי לראות את דורנט אצלנו, ואני צריך ממש להתאמץ לא לרצות שיוקיץ' אנד קו ינצחו.
          מה נגיד – דיסוננס…

  8. אה וכמעט שכחתי,אחלה פריוויו.חייב להגיד שהייתי בטוח שכל הפריוויו תהלל את גולדן ותקרע את הלייקרס אבל נתת פריוויו אוביקטיבי ומעולה.אז תודה רבה.
    לגבי השאלה שלך ברור שהוא יפרגן ללברון

  9. אחלה סקירה. חוצמזה שיוקיץ' לוקח אליפות השנה אין לי יכולת לנבא. לברון וקארי מסוגלים להכל. הראש אומר ווריורס בחמש או שש אך אין לדעת. לגבי גרין הוא גם יביא ללברון ברכייה או שילך על דייויס, במקרה הזה הוא רק צריך לנשוף עליו, גם יתחנף ללברון וגם יחתום בלייקרס שנה הבא כשלא יאריכו לו חוזה.

  10. סדרה מרתקת.
    גולדן סטייט, מבין כל קבוצות הצמרת, היא הקבוצה עם המאצ' אפ הכי נוח ללייקרס.
    יש להם 2 שחקנים עליהם אפשר להצמיד את לברון ולאפשר לו "מנוחה" בהגנה (הניחוש שלי הוא הרבה דקות של לברון על לוני) ולהצמיד את דייויס ולאפשר לו להישאר באזור הצבע כך שיוכל לעזור בהגנה.
    .
    בנוסף, גולדן סטייט היא הקבוצה בעלת יחס העונשין הגרוע בליגה בעוד שהלייקרס הקבוצה עם היחס הטוב ביותר.
    .
    בניגוד לעבר, הלייקרס בגרסתה הנוכחית מסוגלת להתמודד עם הקצב של גולדן (גולדן סיימו את העונה 1 בליגה, לייקרס 4)
    .
    לטעמי, המפתח של גולדן בהתקפה זה היכולת לעשות בלגן בצבע. לוני, גרין, קרי בכניסות לצבע, זה לא משנה. הם חייבים לגרום לדייויס לעבוד ולמנוע ממנו להפוך לפרק שמשאיר את גולדן רק עם הקליעה משלוש.
    .
    המפתח ההתקפי של הלייקרס זה לתקוף את הצבע מהר וחזק גם בהתקפה עומדת.
    החולשה המרכזית של הגנת גולדן היא ההגנה על גארדים שיודעים לקחת את הכדור לסל. ללייקרס יש מעט יכולות כאלו, הם צריכים את לברון בגרסת רבע רביעי משחק 4 (או עדיף גרסת 2028…),
    והם צריכים את שרודר יציב, צורך ולא מאבד כדורים.
    .
    בהגנה גולדן צריכים להימנע מעבירות, והם צריכים דאבל טים חכם שמכריח איבודים (זו מומחיות של גרין).
    .
    הלייקרס יהנו מההגנה של האסים ההגנתיים.
    השאלה היא האם הצ'ימורה מסוגל לשחק לצד לברון ןדייויס ולהיות נייד מספיק בשביל לשמור על שחקנים מזן וויגינס וקליי,
    והאם לברון מסוגל "לצוד" מספיק הזדמנויות בהן הוא עוצר שחקני יריב עם גג בעזרה בהגנה.
    .
    ההימור שלי לסדרה זו?
    לייקרס ב-6

    1. בשביל שלברון ישמור על לוני הוא יצטרך להוכיח שהוא יכול למנוע ממנו ריבאונד התקפה.
      בעיני זה הפוך, לגולדן יש שומרים סבירים על הכוכבים של הלייקרס, וללייקרס אין כמעט שומרים שירצו אחרי סטף וקליי. אולי ונדרבילט.

          1. אני לא יודע מי זה גה,
            אבל הלייקרס בהחלט יכולים ללחוץ על הקליעה של קרי (וגם חייבים).
            הוא מגיע פחות מהר לסל מג'ה, ושם יחכה לו דיוויס, מה שיאלץ אותו למסור.
            יש לו שני נגרים בקבוצה, קלע אחד לא יציב וקנדי מתקשה.
            אני אופטימי.

        1. סוג שונה של שחקן. שרודר וריבס יוכלו למנוע מסטף את החדירות או להוליך אותו לדייויס שיחפה. לא בטוח שיוכלו לרוץ אחריו בחסימות בלי כדור או בבקדורים.
          חוץ מזה זה גם על ג'ה, לא הכל זה ההגנה
          בכל אופן זו רק תחושה וברור שיכולים להיות עוד פתרונות הגנתיים מתוחכמים יותר

  11. הקבוצה שאתה אוהד מול הקבוצה בעיר שאתה גר? כלומר אתה לא אוהד את קבוצת עירך 🙂 האמריקאים לא אוהבים זאת…
    לדעתי, עד שנצפה במשחק היום, אי אפשר לדעת. סדרה מאד מסקרנת.

  12. נכתב כאן בערך הכל, אז רק להדגיש שהלייקרס התמודדו עם קו אחורי של ממפיס, שיש לו יתרונות על הווריורס בנקודות מסויימות – ביין של היום יותר טוב מקליי, ג'ה נכנס לסל לא פחות מקרי, ויותר מהיר ממנו.
    מצד שני, איפה הם ןאיפה חכמת המשחק של הווריורס.
    אם יש קבוצה ששמרה על הצבע בפלייאוף הזה, זו הלייקרס, אז קרי יצטרך לעשות נקודות מבחוץ, והרבה.
    לגבי שאלת לברון – הוא מסוגל למשחק אחד – שניים מעולים בהתקפה, לא יותר. מה שכן, נראה שהבין את זה ומשקיע בהגנה כשצריך.
    יהיה מעניין.
    מה שבטוח, בשלב מסויים גרין ינסה לפצוע את דיוויס. האם לנחות עליו או ברך בבייצים? חכו ילדים בסבלנות.

  13. גס לא צריכים לעצור את דיוויס שיקלע 40 השקץ יתמרמר ויפסיק לספק לו כדורים. לגס אמנם אין הגנת צבע אבל ללייקרס אין הגנת פרימיטר. אפילו גורדן fool הולך לחגוג מול הטראקרס ולהנות מכל רגע ואני בכלל לא מדבר על הגדול בדורו. אם דריי יפצע זה אפילו יהיה קל יותר לגס.
    צריך להיזהר מדריי הוא גם שתול של התאגיד ויעשה הכל שהבוס שלו יהיה שמח הוא החולייה החלשה הנגר המדופלם.
    בסטפן ננוחם יאללה לנגב ולטאטא את השקץ מקירבנו.
    לסיכום השקץ ינפח סטט בגלל קר המעריץ שלו ודריי העובד שלו. דיוויס יהנה מכמה משחקים טובים ובסוף גס ב6 וכולם יהיו מרוצים😉

    1. מסכים עם הרוב אבל גרין ולוני זה הגנת צבע לא רעה.
      וכמובן שלברון:
      1) לא מנהל המשחק יותר בלייקרס. רק בסופי משחקים
      2) ברור שאם דייויס יוכל לקלוע כל התקפה אז ימסרו לו כל התקפה. אין לי ספק שלפחות בחלק מההתקפות יעשו עליו דאבל טים בפוסט כי הוא לא מוסר טוב, על אחת כמה וכמה עם הגב למגרש. היכולת שלו למצוא שחקנים חותכים במצב הזה היא קריטית, והוא לא הראה יכולות כאילו עד היום

  14. החולייה החלשה בטראקרס לברון גס צריכים לבודד עליו את סטף לריקודי סולו עליו ולפנות שחקנים שלו לזריקות מ3. איטי מידי ובכלל לא שומר בפרימיטר. אם אני מאמן כל התקפה הולך לתקוף את השקץ נון סטןפ אבל כולנו יודעים שקר יתן לו להתחבא בשקט על דריי מבלי להשפילו

    1. שמעון סגרת הכל מכל הכיוונים.
      גם תחזית מרשימה ומנומקת, גם תירוץ חמקרה שאתה טועה.
      אין לך איזו ברכה/קללה למקרה התערבות פורס מז'ור?

  15. טוב זו סדרה אפית. זה הטובים נגד הרעים. השחור נגד הלבן, אין לליגה משהו להציע שהוא יותר גדול מזה.
    כל נצחון פה נשמח עד הירח וחזרה וכל הפסד פה נשרוט את גבינו במסרקות ונבכה עד אור השחר על מר גורלנו.
    הפסד בסדרה הזאת הוא אסון שחורך את העור ואת העצמות.
    נצחון הוא זה שאין בלתו נצא לרחובות ונקפוץ למי המזרקות הסירחוניות של כיכר מלכי ישראל.
    אני כמובן בצד של כוחות האור מול כוחות האופל.
    אני כמובן בצד של אבירי הג'דיי הטובים שאינם נכנעים לפיתוייו של הצד האפל של הכח לעבור לצידו.
    אני רוצה שהלוחמים יכו בלייקרזים 4:0 אבל גם 4:3 יספק את התאווה הבלתי נשלטת שלי לראות את לברון מובס.
    טוב בקיצור אחרי כח הזיון שכל הזה וההגזמות:
    זה קרב מעניין אין פה משהו מעבר לזה ואני חושב שהלוחמים יותר טובים ויקחו את הסדרה בזאת. כי יש יתרון ביתיות. כי הנצחון מול סקרמנטו חייב להכניס אותם למוד הבלתי מנוצח הזה.
    יש לי ספקות לגבי פול שאין ספק שהוא מפתח בסדרה הזאת. אני חושב שלא מתאים למגלומן הקטן להישאר בלוחמים על תקן שחקן שישי , את החוזה הוא קיבל כבר והוא רוצה שהלוחמים יטרידו אותו … לכן הוא כזה גרוע. מה שנקרא הכרת תודה על החוזה היפה שקיבל. נראה אם היחד בוחר לשחק או לא.
    אני חושב שהלוחמים ישחקו הגנה אמיתית בסדרה הזאת ושהלייקרז יתקשו.
    4:2 ללוחמים.

      1. חחח תודה מאנו. קשה לי עם מחויבויות מכל סוג שהוא. אשאר ברשותך בסטטוס מגיב (צריך גם שיהיה פה אחד כזה לא? חחח)

  16. יופי של סקירה אבי.
    .
    ג"ס צריכה 2 מ 3 דברים כדי לנצח:
    לצמצם איבודי כדור – היעד לא יותר מ 12 במשחק
    לנצח בקרב הריבאונד ולקחת ריבאונדים בהתקפה – לפחות 6 כל משחק
    לא לפגר ביותר מ 5 זריקות עונשין למשחק אחרי לייקרס.
    .
    הנקודה האחרונה הכי קשה. בעונה הרגילה ג"ס קיבלה הכי מעט זריקות והלייקרס קיבלו הכי הרבה.
    .
    מבחינת הלייקרס, הם חייבים את לברון ודיוויס בריאים.

  17. פריוויו מפואר תודה רבה אבי. מיי טו סנטס:
    1 – מאמן, מאמן ומאמן – יתרון משמעותי לגולדן סטייט. אאל"ט זו סדרת פלייאוף שניה בקריירה של האם.
    2 – היכרות מוקדמת – הלייקרס קבוצה חדשה בחלקה הגדול. מול הדביליזם של ממפיס זה לא שינה שום דבר, כי גם ממפיס שיחקו לא מחובר, אבל כאן אני מעריך שזה יורגש יותר. תיאום בהגנה ובהתקפה, הרכבים משתנים, וכו' -הלייקרס (עדיין?) לא שם, והלוחמים כן.
    3 – פציעות – הלייקרס נראים לי יותר מועדים לפציעה של שחקן משמעותי, ובעיקר צריכים להיזהר מאפשרות כזו, ולמנן דקות בהתאם.
    .
    הלוחמים יעפילו.

  18. כוחות האור על העגלה של המפרץ.
    אין כניסה לדה שוט
    דה שוט מגורש לעגלה של הטראקרז,
    אתה מוזמן להתחמם איתנו אחרי שתעיף את הבבון וחבורת הזבל מהצוק,
    תעמוד בחוזה ותחזור מהקור.

  19. זה נשמע מבטיח, לברון – קרי
    אבל במצב שבו דייויס יהיה בריא כל הסדרה, הלייקרס יטחנו את הווריורס 4-2 שיותר מרגיש 4-1.
    השאלה מה הסיכוי שדיוויס יהיה בריא כל הסדרה

  20. בס"ד
    תודה רבה.
    ניתוח מרתק.
    להערכתי יתרון משמעותי של הלוחמים, במיוחד לאור הביתיות.
    גם בגזרת המאמן והניסיון יתרון ללוחמים.
    תוסיף את הגיל של לברון, את המועדות של דיוויס לפציעות ביחד עם חוסר היציבות שלו.
    אבל.. אל תהמר נגד לברון, וגם לא נגד סטף.
    הכל פתוח, מקוה למשחק 7, שנהנה כולנו…

  21. מילה לגבי לברון שהזכרת..מכל הסדרה מול ממפיס לי זה היה נראה שהגיל עושה את שלו
    למרות המספרים ממה שראיתי הוא רחוק מלהיות קשור למה שהיה אפילו בפליאוף האחרון שלו
    הוא נגע הרבה פחות בכדור ונח לא מעט על המגרש. וחגג סלים מוקדם ממה שאנחנו רגילים..בקיצור נדע בקרוב אם זה נכון אבל לא חושב שהוא יהיה אקס פקטור
    דווקא בסדרה מול ממפיס הייתה כמות גדולה וקצת מוזרה של שחקנים שונים שכל פעם מישהו אחר התעלה על עצמו ולקח את הקבוצה על הגב
    .

  22. אם כבר אקס פקטור אז יש רק אחד כזה ובלעדיו הם לא ינצחו בחיים וזה דיוויס
    והוא ממש לא יוקיץ משנה שעברה. כמות הנזק שהשחקן הזה יכול לעשות לווריוס היא כנראה מהגבוהות ביותר שחשקן אחד יכול להציע..
    גם ההגנה על הטבעת, גם הגנה בפיק אנד רול עם הידיים העצומות, גם עם ריבאונדים שיכולים לתסכל קבוצה שלמה כמו שלוני עשה לסבוניס, ובכלל עם התקפה שקשה לראות מי יכול לעצור אותה אם הוא לא יתעסק בלפצוע את עצמו כמובן.
    .
    ומסכים עם המחמאות ללוני! בשנים האחרונות היה לו מאצפים עם חיות טרף בצבע וגם מחוץ לצבע ואני לא חושב שיש הרבה סנטרים טבעיים שיכולים להגן על ככ הרבה סוגי שחקנים
    דיוויס זה עולם אחר ולא יודע מי ישמור עליו אבל אין ספק מבחינתי שלוני הוא אחד השחקנים הכי חשובים שגולדן סטייט צריכה בסדרה הזאת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט