פריוויו פלייאוף 2023 – בוסטון סלטיקס (2) – פילדלפיה 76' (3) / רועי ויינברג

סדרה שלא מעטים ציפו לה, ואולי הסדרה ממנה תצא אלופת המזרח של 2023. ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון וסגנית האלופה מצד אחד, ג'יימס הארדן, דוק ריברס וקבוצה מוכשרת שלא באמת הצליחה בפלייאוף בשנים האחרונות מהצד השני וברך אחת, של ג'ואל אמביד אחד, שמרחפת מלמעלה. בואו נתחיל.

הדרך לכאן:

בוסטון: 25:57, 2:4 על אטלנטה בסיבוב הראשון. הגיעו לגמר ב-2022.

פילדלפיה: 28:54, 0:4 על ברוקלין בסיבוב הראשון. הודחו בסיבוב השני ב-2022.

מאזן בעונה הסדירה: 1:3 לבוסטון (הסיקסרס ניצחו במשחק בו ג'יילן בראון לא שיחק). נפגשו בפלייאוף 2018.

המספר הנוסף: בוסטון ב-26+ מול פילדלפיה ב-37 הדקות בהן ג'ואל אמביד לא שיחק בעונה הסדירה.

כולנו ראינו וכולנו מכירים את הקבוצות האלה ואת היריבות הזאת, בין שניים מהמועדונים הגדולים ביותר של שנות השמונים. העונה הסדירה עצמה קצת פחות רלוונטית, הפלייאוף עצמו כן. בפלייאוף ראינו את פילדלפיה לא מתקשה יותר מדי מול ברוקלין חלשה, בזמן שבוסטון הסתבכה מול אטלנטה פחות טובה ממנה על הנייר.

שתיהן בסופו של דבר עלו. יכול להיות שבוסטון פחות הרשימה מול ההוקס, בהתחשב בכך שהיא נגררה למשחק שישי וראתה את טריי יאנג קולע עליה 38 נקודות בבית במשחק החמישי ובזה שלא מעט שחקנים – ג'ייסון טייטום, אל הורפורד שבקושי זרק לסל, מרקוס סמארט שהיה רחוק משיאו וכן הלאה בקבוצה שספגה 115.8 נקודות למשחק מקבוצה התקפית די בינונית בעונה הסדירה – לא נראו יוצא דופן, אבל נראה שהם מגיעים במצב יותר טוב לסדרה הזאת.

העוגן של פילדלפיה פצוע. ג'ואל אמביד פספס את המשחק הרביעי בסדרה, בספק למשחק הראשון ולפי שאמס צ'רנייה רק זורק לסל (בלי תנועה או מגע) ונפצע בצורה חמורה יותר מההערכות הראשוניות. גם אם הוא ישחק בסדרה הזאת, וזה לא בטוח בכלל, הוא לא יהיה ב-100% מכושרו.

באותה סדרה פילדלפיה קלעו ב-40.6% מהשלוש, משהו שקשה לראות אותם משחזרים גם בסיבוב השני (קצת כמו בשנה שעברה, בה קלעו באחוזים מדהימים מול טורונטו ונעצרו מול מיאמי), וראינו את ג'יימס הארדן מסיים עם 9 מ-34 לשתי נקודות. במשחקים בעונה הסדירה, יש לציין, אמביד קלע 37 נקודות עם 12 ריבאונדים מול הסלטיקס. הוא שיחק בכל המשחקים וניצח באחד מהם. אז גם כשהוא במיטבו, משהו שמסורתית אנחנו לא רואים בפלייאוף, זה לא הספיק במדגם שיש לנו עד עכשיו. עד כאן היסטוריה, בואו נדבר תכל'ס.

איך פילדלפיה תקלע מול בוסטון?

הסדרה הזאת, כדרכן של סדרות פלייאוף, תתבסס בעיקר על הגנה. לכן בחרתי לחלק את הפריוויו שלי לשני חלקים, והראשון שבהם יתעסק בעיקר בסיקסרס. האקס-פקטור הראשון כאן הוא כמובן הבריאות של ג'ואל אמביד. אם הוא ישחק בסדרה הזאת (ואני, בעיקר בגלל תחושת בטן, חושב שזה יקרה בשלב כזה או אחר גם אם הוא יהיה רחוק ממיטבו), אז כל ההתקפה שלהם תראה אחרת.

כשאמביד ישחק סביר שנראה את אל הורפורד ואת רוברט וויליאמס מולו, והם יכולים לעצור אותו בפלייאוף. ראינו את אמביד מתקשה מול ניק קלאקסטון במשחקים מול ברוקלין, בהם הוא היה בריא לכאורה, ובמקרה של הורפורד וטיים לורד – קו קדמי טוב יותר ובריא יותר – סביר שהוא יתקשה פעם נוספת. הסיקסרס יצטרכו שהוא יקח עליו עול התקפי גדול והמצ'-אפ בדמות וויליאמס והורפורד פשוט יכול לסגור לו את הצבע, כששניהם מספיק חזקים וניידים בשביל לקבל אותו גם אחרי הפיק-נ'-רול עם ג'יימס הארדן. בשביל שפילדלפיה תנצח אמביד צריך להיות השחקן הכי טוב בסדרה הזאת ובהפרש לא קטן. בכנות, קשה לראות את זה קורה גם אם הוא ישחק. בטח כשהוא בספק.

כאן נכנס סנשו פנשה המזוקן, ג'יימס הארדן. הסיקסרס יצטרכו סדרה גדולה מהארדן, בין אם כמספר 2 או כמספר 1, ויש לבוסטון המון כלים בשביל לשמור עליו. ממרקוס סמארט – שחקן ההגנה של השנה לשעבר – ועד ג'יילן בראון, דריק ווייט, מלקולם ברוגדון ואפילו ג'ייסון טייטום. סביר שכולם יקבלו את הארדן בשלב כזה או אחר, בטח אם אמביד לא ישחק והסלטיקס יוכלו לפתוח עם סמארט ועם ווייט זה לצד זה. הארדן קלע מעל 30 נקודות ב-3 משחקים מאז השבוע הראשון של העונה ו-17.3 נק' ב-34.3% מול ברוקלין בסיבוב הראשון. בשביל שהסיקסרס תנצח, אפילו אם אמביד ישחק, סביר להניח שהוא יצטרך לפחות שני משחקים כאלה. כל מי שחושב שהוא יכול לתת אותם מול הסלטיקס מוזמן לקום. כולם יושבים? יופי, בואו נמשיך.

נשארנו עם הצוות המסייע, אולי הדבר המשמעותי ביותר כאן. טירייס מקסי הוא השחקן המעניין של הסדרה בפילדלפיה בעיניי, בהתחשב בכך שבלי אמביד הם יפתחו עם שני שחקנים שלא יכולים לקלוע לסל בדמות פול ריד ופי ג'יי טאקר בקו הקדמי.

מקסי, שקלע 10 נקודות למשחק ב-4 המשחקים מול בוסטון, שחקן פלייאוף טוב באופן יחסי והיה הקלע המוביל של הקבוצה מול ברוקלין, כשהוא יכול להכניס איזה מימד של חיות שעלול להיות חסר לסיקסרס. הבעיה היא שגם הוא יתמודד עם הגארדים ההגנתיים הנהדרים של בוסטון. זאת, אגב, שאלה מעניינת מבחינת הסלטיקס. יכול להיות שמקסי סקורר מסוכן יותר מג'יימס הארדן, כרגע, אז על מי עדיף שמרקוס סמארט ישמור?

אני הולך עם הארדן, שמשמעותי יותר גם כפליימייקר, ומנצל את העובדה שיש עוד 3 גארדים הגנתיים טובים (בראון בעת הצורך, ברוגדון ודרק ווייט). שם מעניין נוסף הוא טוביאס האריס, שחקן עם רקורד לא מדהים בפלייאוף אבל מי שיצטרך לקלוע כ-20 נקודות במשחק, פחות או יותר, בלי אמביד. כשהוא על המגרש אז הוא יהיה מסוכן כאופציה רביעית בהתקפה, אבל קשה לדמיין את זה בהתחשב ברקורד שלו בפלייאוף או ביכולת שלו מול בוסטון העונה (11.5 נקודות ב-43% מהשדה).

חוסר ההתקפה של ריד וטאקר אומרת שאנחנו גם נראה הרבה מאוד עזרה של שני הגבוהים, ושהסיקסרס יהמרו על השלשות. הם היו קבוצת שלשות טובה מאוד בעונה הסדירה עם האחוז הגבוה בליגה (וכמות הזריקות ה-16) והרשימו גם מול הנטס, אבל הפלייאוף אחרת. בטח ובטח כשהם בלי יתרון ביתיות וצריכים לנצח משחק אחד בחוץ יותר מאשר בבית.

איך בוסטון תקלע מול פילדלפיה?

שאלה לא רעה בפני עצמה. ג'ייסון טייטום, מפעם לפעם, עדיין נזכר בסדרה ההיא מול מיאמי ופי ג'יי טאקר בשנה שעברה. טאקר עשה עליו עבודה לא רעה, והגיע לפילדלפיה כדי לשמור על הטייטומים, היאניסים והדוראנטים של העולם. זאת לא הולכת להיות סדרה קלה במיוחד לטייטום בדיוק מהבחינה הזאת, והמצ'-אפ הזה יכול להיות טוב לפילי. הבעיה היא שבשנה שעברה הסלטיקס ניצחו את מיאמי כשטייטום סיים עם 7 מ-20 או 9 מ-21 מהשדה (במשחקים 5 ו-7 של גמר המזרח). השנה הם הספיקו לנצח בזמן שטייטום עם 10 מ-23 או 8 מ-20 מהשדה.

זה, אגב, מתחבר לאחת הנקודות שהעלתי ממקודם: טייטום לא חייב להיות השחקן הכי טוב בסדרה בשביל שבוסטון תנצח. אמביד (או הארדן, אם אמביד פצוע) חייב להיות השחקן הכי טוב בסדרה כדי שפילדלפיה תנצח. יש לבוסטון את ג'יילן בראון, ואת דריק ווייט (17.3 נקודות למשחק נגד אטלנטה), את מלקולם ברוגדון וכן הלאה. בראון הוא אתגר הגנתי מעניין לפילי, כשסביר שהארדן או טוביאס האריס יקבלו עליו דקות, אבל הפתרון מבחינת הסיקסרס עשוי להיות קבוצתי יותר.

בהתחשב בזה שאל הורפורד זרק 32 פעמים ב-196 דקות בסיבוב הראשון, יכול להיות שהפתרון יהיה לנסות להיות פיזיים יותר מהסלטיקס. בטח אם פול ריד יפתח כסנטר, ואז אפשר לנסות לשחק על הפיזיות שלו ושל טאקר מול בראון וטייטום בניסיון להתיש אותם לאורך זמן. די'אנטוני מלטון יכול להיות פקטור משמעותי מאותה סיבה, וזה אולי הסיכוי הכי טוב של הסיקסרס: לעלות עם 3 שחקנים אגרסיביים בחמישייה ולנסות להפחיד את הסלטיקס ,בהנחה שהם מצליחים ליצור משהו בהתקפה. כשאלה ריד, טאקר ומלטון (17.8 נקודות משותפות בעונה הסדירה. 3 אנשים), זה יכול להיות הרסני בצד השני של המגרש.

אם אמביד בריא אז הוא נותן להם נוכחות משמעותית בצבע, למרות שבוסטון תנסה – ואולי תצליח – להוציא אותו מקשת השלוש. הסלטיקס ינסו לבחון את הניידות המוגבלת של אמביד ככל האפשר, וכאן אני רוצה לחזור לעונה הסדירה. בניצחון היחיד של הסיקסרס על הסלטיקס אמביד קלע 52 נקודות ב-20 מ-25, לקח 13 ריבאונדים והוסיף 6 אסיסטים, וזה נגמר ב-101:103, בבית, כשבוסטון בלי ג'יילן בראון. המעבר בין החמישיות הקטנות לגדולות של הסלטיקס יבחן גם את ההגנה של פילדלפיה, שפשוט לא עמוקה באותה רמה.

תחזית

הפער בין הקבוצות גדול מאוד, גם אם אמביד בריא. כשמוסיפים לזה את יתרון הביתיות, את הנטייה של פילדלפיה לקריסות מנטליות בפלייאוף שנה אחרי שנה ואת הניסיון של הסלטיקס (שניצחו בסדרות האחרונות שלהם במזרח את ברוקלין, מילווקי, מיאמי ואטלנטה המנוסות), הם הפייבוריטים הגדולים. הכל יכול לקרות בפלייאוף, ואני מאמין שיהיה משחק אחד שבו השלשות של הסיקסרס ייכנסו, אבל זה יסתיים ב-1:4 לבוסטון. הארדן ודוק ריברס לא יתחילו את העונה הבאה בעיר אחוות האחים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
IDO
IDO
01/05/2023 9:10:58

אם יש משהו קבוע בחיים זה שפילי תעוף סיבוב שני

ברוך רובין
01/05/2023 10:30:49
Reply to  IDO

ושאמביד ״פצוע ״ בפלייאוף, הרופאים של פילי נתפסו כבר בשקר גס בעבר עם סימונס למה שזה לא יהיה דומה.

גיא רוזן
01/05/2023 10:36:36

מילווקי בחוץ, ניצחון על בוסטון מסדר לסיקסרס מפגש מול מיאמי או הניקס. למה שאמביד יחליט שהוא מעדיף להפסיד???
איזו סיבה בעולם יש לו לשבת מבחירה בצד במשחק פלייאוף???

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 12:22:37

לא ישב בצד מבחירה
חד משמעית. אם הוא בריא או קצת פצוע הוא ישחק אלא אם הרופאים יגידו אחרת.

ברוך רובין
01/05/2023 16:06:41

גיא אני לא חושב שהוא ישב בצד, אין לי בעיה להודות בטעות אם זה אכן יקרה, הפציעה נותנת לו אליבי על יכולת לא טובה בפלייאוף, זה כבר נהיה סיסטמטי אצלו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא מכסתח את עצמו ינוגב יגיד הייתי פצוע. ינגב יגיד נלחמתי בלי ברך נו אתה לא מכיר את הסיפורי גבורה😉

thetroll
thetroll
01/05/2023 11:29:09

מעייף משהו.

Tomerg
01/05/2023 17:06:03

אתה עושה לאמביד עוול,
בפלייאוף שעבר בסדרה מול טורונטו אמביד ישב בריאיון סוף משחק אחרי שסיאקם פוצץ לו את הפרצוף ואמר שנראה לו ששברו לו את הפרצוף. הוא והמראיין גיחכו ואמביד המשיך ואמר – "סתם, ככה זה בפלייאוף וזה בסדר". אחרי זה התברר שיש לו שבר בפרצוף.
אני בכלל לא חושב שאמביד בכיין או תרצן – הוא תמיד לוקח אחריות ומשדר אופטימיות, ומתפתח להיות מנהיג אמיתי (זה שלא תמיד יש לו את מי להנהיג זה כבר עניין אחר).
לתחזק גוף כמו שלו ולהימנע מפציעות גדולות וקטנות עם איך שהוא משחק (לדעתי לוקח מלא סיכונים בצורה שבה הוא נע גם בהתקפה וגם בהגנה) זה בלתי אפשרי – אבל הוא תמיד נותן כל מה שיש לו בלי להתבכיין.

ברוך רובין
01/05/2023 18:35:43
Reply to  Tomerg

אמביד לפני שנתיים מול אטלטנה סיפר שקרע מיניסקו, משחק ראשון עם ה״קרע״ קלע 40 משחק שני היה לו מחורבן לא הצלחתי לקפוץ.
לפני שלוש שנים זה היה שלשולים…

עמיחי קטן
01/05/2023 9:15:21

תודה רועי. אני חושב שזה יהיה קצת יותר צמוד, אבל איתך בהימור על בוסטון. אני אלך על 4- 2

Dor
Dor
01/05/2023 9:15:55

פריוויו מדויק. גם בגזרת המאמנים יש יתרון לבוסטון מול ריברס המקובע ואני מקווה שפילי עוד יספיקו לתפוס את נרס בפגרה. ווייט וברוגדון זה בינגו של בוסטון בדיוק בעמדה החלשה יחסית שהיתה להם בגארדים, לא מבין איך הצליחו להביא אותם ככ בזול…..פילי יגנבו 2 משחקים במקרה הטוב אבל לפחות ריברס יעוף. תודה רועי

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 9:50:10

הכל מתחיל ונגמר באמביד.
אם הוא ישחק וטוב פילי יקחו, אם לא הסלטיקס יקחו.
נחייה ונראה.
אני בהחלט מעדיף שהסלטיקס ינצחו ושיפגשו את מיאמי ולא את הניקס.

פיני
01/05/2023 9:51:53

ההימור הכי קל והכי בטוח: פילי וריברס לא מסוגלים לעבור את הסיבוב השני, בטח לא מול הסלטיקס, אמביד פצוע והארדן מזייף.
4-2 לירוקים. אולי אפילו 4-1

yaniv
01/05/2023 10:00:12

תודה רועי.
מסכים עם פיני מעלי,תכלס הסדרה הכי קלה מבין ה4 סדרות.4-1 ואם אמביד לא ישחק בשני משחקים הראשונים אז גם סוויפ.
בכלל השנה הכל מסתדר לבוסטון.זה התחיל במיצחון של אלטלנטה על מיאמי ובכך במקום סדרת סיבוב ראשון מהגיהנום קיבלו טיול נעים אחר צהריים מול אטלנטה,אחר כך מיאמי עוד הוסיפו והעיפו גם את היריבה היחידה שיכלה לעשות מולם משהו ,ממשיך כנראה בפציעה של באטלר.הקיצר הכווכבים מסתדרים מעולה לבוסטון והיא כבר יכולה להסתכל על המערב ולראות מי תתמודד מולה בגמר

האווי לאסוף
האווי לאסוף
01/05/2023 13:40:28
Reply to  yaniv

טפו טפו טפו, מלח מים מלח מים

Jonathan
01/05/2023 10:06:29

תודה על הפריוויו לסדרה.
לא מהמר יותר העונה. על כלום.
בהצלחה סלטיקס.

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 10:26:56

לא פייר
אני מציע שיתנו לו לקלוע עונשין מהחצי
https://sports.walla.co.il/item/3575526

NBA בדם
01/05/2023 10:47:29

תודה כל הפריוויו.
בוסטון קל.

רפיקי
01/05/2023 11:22:02

תודה רועי
גם עם אמביד בשיא הסלטיקס פייבוריטים.
במצב עכשיו זה סדרה של חמש או שש משחקים

thetroll
thetroll
01/05/2023 11:30:47

פילי בלי אמביד? איך זה תמיד קורה רבאק. מעייף משהו. מגיע הפליאוף אנביד פצוע.
בוסטון. לא קשה. קל. גם איתו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thetroll

אמביד כמו קוואי רק אצלו הלואד אתה יודע שמגיע בסיב 2 😂😂
אמל המדדה אתה לא יודע וחושש כל משחק 2. אמביד יציב

Berch
01/05/2023 11:47:06

בתור אוהד פילי האובייקטיבי היחיד פה…. 4-3 לפילדלפיה
🙂

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 11:49:22
Reply to  Berch

אתה בובייקט?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
01/05/2023 12:33:42
Reply to  Berch

אתה מתכוון גם אם אמביד פצוע?
כי גם אם אמביד בריא, בניגוד לתגובה של מישהו, הסלטיקס יותר טובים ויותר עמוקים ויותר מגוונים עם יותר כוכבים. אמנם כשאמביד בריא הפער לא גדול. אך כשאמביד פצוע אין לפילי סיכוי גם אם הסחטיקס לא בכושר הטוב ביותר שלהם.

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 13:35:06

למה?

golan
golan
01/05/2023 12:17:15

אחלה פריוויו. תודה רועי.
מסכים איתך ברוב הדברים, אני רק חושב שפילי מספיק טובים בשביל לגנוב שני משחקים לפני שהם קורסים מנטלית / אמביד נפצע שוב. (כרגיל בפלייאוף)
שיעיפו כבר את ריברס …

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 12:24:56
Reply to  golan

למדו בבית ספר לגנבים?
קשה לי לתפוש איך זה הפך למטבע לשון.
נראה לי יותר יפה להגיד סאאמו העבירו לעצמם את ייתרון הביתיות.
לא נשמע יותר מנומס?

האווי לאסוף
האווי לאסוף
01/05/2023 13:43:06

צודק, גם לי זה מפריע. הרי זה נעשה בדרך הכי ספורטיבית שיש: לנצח קבוצה בבית שלה

Dor
Dor
01/05/2023 17:58:11

אתם מפספסים קצת, ״לגנוב״= לנצח משחק-שניים כשברור שתפסיד בסדרה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעולה רועי, תודה רבה. מסכים איתך ועם כולם – בוסטון, ובקלות יחסית.
.
לא יודע אם הארדן לא ישאר בפילי. לא בטוח שיש לו אופציות טובות יותר להיות מספר 2 בקבוצה תחרותית, וחושב שהוא עדיין טוב מספיק כדי להיות כזה.

דוקטור רזי הופמן
01/05/2023 13:34:24

דנינו:
Celtics' Danilo Gallinari: Won't play Monday
Rotowire 13 HRS AGO
Gallinari (knee) has been ruled out for Game 1 of the Eastern Conference Semifinals against the 76ers on Monday, Keith Smith of Spotrac.com reports.

Gallinari has yet to play this season while rehabbing from offseason ACL surgery. The Celtics have left open the possibility of the veteran returning late in the playoffs, but even if he's cleared, he'd, at best, garner a modest reserve role after missing so much time.

asaf
01/05/2023 13:35:36

תודה רועי. בוסטון ב-6 .

האווי לאסוף
האווי לאסוף
01/05/2023 13:47:35

לא מהמר, רק מקווה שהסלטיקס ינצחו ושנעבור שלב בריאים ושלמים. אם אנחנו כבר בעניין של האיחולים, החלמה מהירה לאמביד ושייצטרף לסדרה כמה שיותר מהר (רק שיואיל להפסיד כמובן, יש לו ניסיון בזה ובכל מקרה הוא יתנחם בMVP. לא צריך להתחזר על כל התארים).
תודה רבה רועי ויאללה סלטיקס

Dipsy
Dipsy
01/05/2023 13:49:49

פילי תיקח

מנחם לס
01/05/2023 15:07:13

מקצועני לחלוטין. תודה גדולה רועי, במיוחד כשכולנו יודעים כמה אתה עסוק.

ד"ר פופרס
01/05/2023 15:55:38

תודה רועי,מעניין מאוד
"הסיקסרס יצטרכו סדרה גדולה מהארדן, בין אם כמספר 2 או כמספר 1"
אבו מנדבושקס וסדרה גדולה זאת אקסיומה.
ריברס וכישלון מובטח מראש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחח הארדן גופה גמורה יזנק עם שחקנים בעיקר ויפול לפרקט כדי לקבל רחמים מהשופט אולי יתפוס משחק 1 בינוני ומעלה.

ברוך רובין
01/05/2023 19:47:03

הארדן גופה, לא מסוגל לזוז זה לא ספורטאי.

Kobv
Kobv
01/05/2023 16:00:57

בלי אמביד זה לא כוחות, אבל ל בראון יש נטייה להיפצע ולטייטום להיעלם. בקיצור כל הכייף שהכל יכול להתהפך.

Amitlahev
01/05/2023 16:25:19

אחלה פריוויו. תודה רבה.
בוסטון כנראה יקחו את זה בחמישה או שישה משחקים. יש להם יותר מדי יתרונות גם אם אמביד ישחק ב-80% יכולת.
כל תוצאה אחרת של בוסטון מלבד הופעה בגמר תפתיע אותי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Amitlahev

אמת

אהרון שדה
01/05/2023 16:25:27

תודה רבה
ובפינת ההיסטוריה
נפגשות בפליאוף כ מדומני בפעם ה 18
המאזן 4-13 בוסטון ( מאזן 40-59)
בשלב הזה חצי גמר אזורי
נפגשו 3 פעמים
ב 77 פילי ניצחה 3-4
ב 12 בוסטון מנצחת 3-4
ב 18 בוסטון מנצחת 1-4
ניצחון אחרון לבוסטון על פילי 0-4 סיבוב ראשון ב 20
ניצחון אחרון לפילי על בוסטון 3-4 בגמר אזורי 82
אקסים רק 1 מכל צד אבל משמעותי
בבוסטון הורפורד שיחק בפילי
בפילי המאמן ריברס אימן בבוסטון 9 עונות וזכה איתה באליפות 08 והגיע לעוד גמר

תחזית 1-4 גג 2-4 סלטיקס

עמיחי קטן
01/05/2023 16:32:51

יותר

רן הנרגן
01/05/2023 16:42:29

אם סיקסרס יודחו ואמביד מנגד יזכה בתואר ה MVP זו תהיה פעם נוספת הוכחה שתואר די חלול. מאז 2015, הפעם הראשונה שקרי זכה באליפות, לא היה MVP שזכה. מאז 2016 לא היה MVP שהגיע לגמר.

Dor
Dor
01/05/2023 17:59:33

זה בכל זאת תואר עונתי. תרחיב לפלייאוף זה סיפור אחר

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לדעתי זה לא חלול, אלא משמעותי, אבל מהכיוון ההפוך – השחקן הכי חשוב לקבוצה שלו, או השחקן שהכי בולט יחסית לחברי קבוצתו הוא, לעתים קרובות, זה שהקבוצה מסביבו לא מספיק טובה, אז הוא קורע את עצמו במהלך העונה הסדירה, אבל בפלייאוף מנצחת הקבוצה הטובה יותר, ולכן הוא בדרך כלל לא מגיע רחוק בפלייאוף.

אור
אור
01/05/2023 19:37:57

אבחנה יפה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
02/05/2023 0:22:25

ומכיוון שהוא הנשק העיקרי של הקבוצה, ליריבה קל יותר לנסות להתמודד איתו (נשמע מוזר, שיותר קל להתמודד עם MVP, אבל לפחות אתה יודע מאיפה יגיע הנזק)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/05/2023 12:37:22

זה חוזר כל שנה!!!
מה כל כך קשה להבין שמדובר בתואר של העונה הסדירה בלבד ללא קשר למה שקורה בפלייאוף???

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

4 2 לבוסטון אם אמביד משחק. בלי אמביד מטאטא ירוק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/05/2023 12:37:43

מטאטא כבר לא יהיה…

Tomerg
01/05/2023 17:18:34

כדי שפילי תנצח צריך שיקרו הדברים הבאים:
1. שאמביד יהיה בריא כל הסדרה
2. שהשלשות ייכנסו ב- 40% ומעלה
3. שטוביאס האריס יופיע ויהיה מעל הממוצע שלו (ומעלה)
4. שריברס יהיה חד ויגיב בזמן להתרחשויות
5. שהארדן ייקח פחות מ- 10-12 זריקות למשחק

כל אלה יכולים לקרות, אבל בסיכוי של 20% אולי (יכול להיות שפילי פיתחו איזה מומנטום חיובי ובוסטון מומנטום שלילי לאחרונה),

0:4 או 1:4 בוסטון (לצערי). כאוהד פילי אסתפק במשחקים מותחים ושמירה על הכבוד – בציפייה להחלפת מאמן ומועמדות אמיתית בעונה הבאה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  Tomerg

להערכתי יש 20 אחוז, בערך, לכל אחד מהסעיפים שציינת. ההסתברות הכוללת לכולם היא 20 אחוז בחמישית… זה יוצא אחוז זניח. מה שכן, פציעות אצל בוסטון יכולות לשנות את זה. בינתיים דרק וייט וברוגדון בריאים, אבל זה לא בהכרח ישאר ככה, ופציעה של טייטום/בראון יכולה לעשות הבדל. סיכוי נמוך אבל זה הצ'אנס היחיד של פילי, לדעתי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/05/2023 12:41:25
Reply to  Tomerg

אז כנראה שפילי יכולים לנצח גם ללא אמביד וגם אם הארדן זורק 30 זר' מהשדה.
למעשה לגבי הארדן כשאמביד לא משחק אתה טועה לחלוטין! כי אם אמביד לא משחק הארדן חייב לקלוע יותר ולהיות בשיאו והוא לא יוכל להגיע לזה עם 12-10 זר' למשחק…

דן רוזנבלום
02/05/2023 0:37:41

היי שלום, יופי של כתבה.
שרדתי את היום הזה.
הייתי הכרוז במשחק של הפועל אילת נגד בני הרצליה וניצחנו.
אשכרה ניצחנו כאילו. אני לא מאמין.

וואי, אילוא אם למקום בו חיי מצויים על מסך.

פאקינג הל. תודה.
השכמה? עוד 6 שעות.

מטכל"י אומרים.
סאעמק.

יאללה.
הייתי פה, בלפניי שאלך.

נצחנו אחי! ניצחנו!

פיני
02/05/2023 0:58:19

מגניב לך!
מוריס קמפ, שחקן

פיני
02/05/2023 0:57:20

רק מציין שבארבע השנים האחרונות, הקבוצה שהצליחה לעבור את מילווקי (או מילווקי עצמה), היא זאת שיצאה מהמזרח…

ברוך רובין
02/05/2023 2:47:42

בעיה בלי אמביד בראון וטייטום הולכים לצבע. ואף אחד לא שומר, התקפית הוא מיסמאץ לכל קבוצה בליגה במיוחד לגמדים של בוסטון, מקווה שיחזור מהפתיעה

ברוך רובין
02/05/2023 2:50:44

הכל דאנק ולייאפס הארדן השמן לא מסוגל לעבור שמקן איזה הזדקנות רעה

ברוך רובין
02/05/2023 2:51:50

הצבע ללא אמביד פתוח יוצר מחשפנית בקאסות בקולמביה, הסלטיקס יודעים שאף אחד לא מגן.

ברוך רובין
02/05/2023 2:52:48

מה טאקר מועיל על המגרש? לא קולע לא מגן

ברוך רובין
02/05/2023 2:54:54

הכל דאנק& לייאפ איפה אמביד לא להאמין, אני במקומו שובר לטאקר ולריד כיסא על הראש לא כוחות

ברוך רובין
02/05/2023 2:56:53

אני ושמעון קולעים על פילי ללא אמביד, מה זה החרא הזה, הם יודעים שהם בפלייאוף 17-20 מהשדה לבוסטון הכל חדירות ואף אחד לא מגן

ברוך רובין
02/05/2023 2:58:54

גם ההגנה של בוסטון רעה אבל ההגנה של פילי הרבה זמן לא ראיתי זבל כזאת גורמים להגנה של סקרמנטו להראות טובה בצבע. למה פול ריד משחק אמור להיות סנטר הגנתי הדביל לא מסוגל לקלוע או לשמור ל, אותו דבר טאקר שקקטוס קולע עליו.

פיני
02/05/2023 3:17:37

גם אם המשחק ימשך מאה דקות, פילי לא תנצח

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/05/2023 12:43:42
Reply to  פיני

אתה טועה לחלוטין. פילי כן יכולה לנצח. אמנם אחרי מאה דקות יש סיכוי שפילי ללא אמביד תתעייף יותר.

פיני
02/05/2023 3:26:29

חחח
ההגנה של פילי בפוזשן האחרון משעשעת. נראה לי טייטום נעלב מהקלות שבה הוא הגיע לסל

Florida man
02/05/2023 3:30:55

אם בלי אמביד – בוסטון חוטפים 63 בבית אז מישהו שם נוחר בהגנה