פריוויו פלייאוף 2023 – מילווקי באקס (1) נגד מיאמי היט (8) / רועי ויינברג

יש משהו מיוחד בסדרות של 1 נגד 8. ב-99% מהמקרים, כמו הסדרה הזאת, די ברור שהראשונה תעלה. למרות זארת, בחלק מהמקרים לא מדובר בטיול או בסוויפ קל אלא בסדרה שדורשת מהקבוצה הטובה בקונפרנס להתאמץ כבר מהשלב הראשון של הפלייאוף. זה יכול להגמר ב-3:4, כמו סן אנטוניו 2014 מול דאלאס, או אפילו בהדחה כמו מה שקרה לאותה ספרס שנים קודם לכן מול ממפיס. מה יקרה בסדרה של הבאקס מול ההיט? ולאן כל אחת מהן יכולה להגיע? ננסה לענות.

מאזן בעונה הסדירה: 2:2. מילווקי ניצחה בשני המפגשים האחרונים ב-29 וב-8 נקודות.

מפגש אחרון: סיבוב ראשון ב-2021, 0:4 לבאקס. לפניו נפגשו בחצי גמר המזרח ב-2020 (1:4 מיאמי), מפגש שלישי ב-4 השנים האחרונות.

העונה של מילווקי

מאזן: 24:58, הטוב ב-NBA.

הבאקס, אלופת 2021, הפסידו במשחק השביעי של הסיבוב השני ב-2022 לסלטיקס בלי יתרון ביתיות ובלי קריס מידלטון. השנה, בעונה נהדרת של יאניס אנטטוקומפו ושל הצוות המסייע, הם הצליחו להבטיח את הביתיות, לא מעט בזכות עונה מדהימה של ברוק לופז. לופז פספס כמעט את כל השנה שעברה ולא היה אותו שחקן בפלייאוף, אבל השנה חסם כל מה שזז והפך למועמד לגיטימי לשחקן ההגנה של העונה. ג'רו הולידיי נראה טוב גם כן, ובחצי הראשון של העונה הם היו באזור המקום השני כשיאניס עם תפקיד מרכזי מאוד בהתקפה.

ואז קריס מידלטון חזר. בפעם הראשונה בה הוא שב לפרקט הוא נראה קצת חלוד, נפצע שוב, ואז חזר עוד פעם. מאז חזרתו השנייה, ב-23 לינואר, הוא שיחק ב-26 משחקים ופתח ב-12 מתוכם. מילווקי סיימה את העונה במאזן 7:29, כשמידלטון עצמו עם 20 נקודות (47% מהשדה, 36% מהשלוש), 5 ריב' ו-7 אס' ב-11 המשחקים האחרונים אותם התחיל וסיים על הפרקט. מאז, לצערה של הבאקס, הוא נפצע עוד פעם.

זאת אולי השאלה הכי גדולה במילווקי לפני הפלייאוף. לופז, מעבר להגנה המדהימה, קולע העונה 16 נקודות למשחק באחוזים טובים ומסוכן גם בצבע. בשונה משנים קודמות הפעם אין באופק של הבאקס, לפחות במזרח, יריבה שתשחק עם 5 שחקנים מחוץ לצבע ותכריח אותו לשבת על הספסל. הולידיי בעונה אישית טובה, עדיין אחד השומרים הכי טובים בליגה ומוכח גם בפלייאוף. יאניס, אולי השחקן הכי טוב ביקום, קולע העונה 31 נקודות ב-55% מהשדה עם 12 ריב' ו-6 אס' למשחק. יש גם את בובי פורטיס מהספסל, פט קאונטון, יקיר המערכת ג'ו אינגלס, ג'אבון קרטר ועוד כמה שחקנים לא רעים בכלל, אבל הפלייאוף שלהם יוכרע על איזה קריס מידלטון אנחנו נקבל. הוא חזר לאימונים מלאים ועשוי להיות כשיר, אבל יש פער בין "כשיר", "בריא" ו"משחק טוב". למזלם, זה לא אמור להיות משמעותי מול מיאמי.

העונה של מיאמי

מאזן: 38:44. הפסידו במשחק על מקום 7 לאטלנטה, ניצחו במשחק על מקום 8 את שיקגו.

בינוניות בגרסתה היפה ביותר. מיאמי ראתה עונה טובה של ג'ימי באטלר ועונה סבירה של באם אדביו, אבל קשה להגיד את זה על מישהו מהשחקנים האחרים של הקבוצה. טיילר הירו זרק את עצמו לדעת והתקשה מול הגנות טובות ומעלה, קייל לאורי איבד את מקומו בחמישייה ושאר הצוות המסייע, השחקנים שמיאמי מביאה משום מקום ושופכת עליהם מיליונים אחרי עונה טובה אחת, נראו כמו שחקנים שספק שייכים ל-NBA. מבחינת כישרון, כנראה, יש קבוצות יותר טובות שלא נכנסו לפלייאוף. לא מופרך גם להגיד שזאת הקבוצה הכי פחות מוכשרת מבין ה-16 שהגיעו לפוסט סיזן, אולי יחד עם ברוקלין שהגיעה בזכות חצי העונה של קיירי ודוראנט.

אבל כמיטב המסורת של המועדון והתרבות של מיאמי, לא צריך כישרון בשביל להיות תחרותיים. האימון של אריק ספולסטרה וההגנה הטובה הובילו את מיאמי ל-54 משחקים צמודים, מקום שני בליגה, והם ניצחו 32 מתוכם: אחוז ההצלחה החמישי בגובהו באן.בי.איי. לצערם של ההיט, ראשונה בליגה היא מילווקי במאזן 8:27.

זה הרגיש כאילו כל משחק של מיאמי, כולל אגב ההפסד לאטלנטה בפליי-אין, מגיע למצב של הפרש קטן באמצע הרבע האחרון. על הנייר זה דבר טוב, אבל הפלייאוף עובד קצת אחרת.

בהרבה מובנים העונה הזאת של מיאמי מזכירה את 2020/21, שהסתיימה במאזן דומה (32:40). גם אז ניסו לשלב את טיילר הירו בחמישייה אחרי ריצת פוסט-סיזן, גם אז ההגנה הייתה סבירה וההתקפה לא הייתה קיימת, גם אז הייתה איזה תקווה שהניסיון אולי ישנה משהו מול הבאקס. זה נגמר בסוויפ של מילווקי, בסדרה בה ברין פורבס קלע יותר נקודות מג'ימי באטלר. המשחק הראשון עוד היה צמוד, המשחקים האחרים היו בלואו-אאוטס של הבאקס.

מה נראה בסדרה?

בכנות, אפשר לדמיין סצנריו דומה לזה של 2020/21. אין למיאמי את הכוח בצבע בשביל לעצור את יאניס ולופז, כשבשונה מ-2019/20 למילווקי יש רכז שיודע להפעיל את יאניס בצבע ולופז זורק ל-2 נקודות. באם (2.06 מ') שחקן הגנה טוב שזוכה להרבה קרדיט על יכולת החילופים שלו, אבל לא מספיק פיזי בשביל לעצור את יאניס לבד. בטח כשלידו קיילב מרטין, 1.96 מ', או קווין לאב.

התקווה של מיאמי, בצד השני, תהיה שהשלשות ייכנסו. בשביל זה הם כנראה יצטרכו קצת יותר מזל ממה שקרה העונה, ואולי המשחק של מקס שטרוס נגד הבולס הוא סימן חיובי בנושא הזה אחרי שנה בה לא פגע בלשון המעטה, אבל קשה לראות גם את זה קורה. למילווקי יש הגנה טובה שמונעת זריקות בטבעת ונותנת ליריבות לזרוק 12.8% מחצי מרחק ארוך, הנתון הכי גבוה בליגה, ו-27% בשלשות לא מהפינה. סביר שזה גם מה שיקרה מול מיאמי, ושהם ינסו לתת לקבוצה לנצח אותם מרחוק.

מיאמי קולעת בצורה טובה מהמיד-ריינג', אבל זה קורה בעיקר בזכות ג'ימי באטלר.

הוא הספיק לקלוע העונה 32 נקודות מול מילווקי בפברואר, ובשני הניצחונות נעצר על 16 ו-17, אבל הוא בהחלט צפוי להיות המפתח גם בסדרה הזאת. מילווקי בעצמה גם יודעת את זה, ולא מופרך לראות את יאניס למשל מתמודד איתו בהגנה. יותר סביר שהוא יקבל את הולידיי, בטח במשחקים המוקדמים של הסדרה. באטלר הוא לא השחקן המפתיע בעולם, אבל הוא מרגיש כאילו הוא היחיד במיאמי שיכול ליצור משהו.

טיילר הירו קלע ב-31.6% בסדרה הקודמת מול מילווקי, ב-37.5% בבועה וב-37.2% מול בוסטון בשנה שעברה. בשני המשחקים בהם שיחק מול מילווקי הוא סיים עם 15 מ-39 מהשדה, 24- במצטבר, ומיאמי הפסידה. לכן יכול להיות שהניסיון המעניין ביותר של מיאמי יהיה לתת דווקא לויקטור אולדיפו לפתוח.

אולדיפו לא שחקן טוב במיוחד, התקפית, אבל שומר טוב. הוא סיים עם 18+ בניצחון השני והאחרון של מיאמי על מילווקי העונה ופשוט נותן להם עוד גוף בהגנה. חמישיה של וינסנט, אולדיפו, באטלר, מרטין ובאם היא קצת יותר פיזית מהאפשרוית האחרות, ואולי תאפשר למיאמי לעשות את מה שהיא ניסתה לעשות כל העונה: להוריד את הרמה של היריבה ולגרד ניצחונות.

וגם אז, קשה לראות אותה מפריעה לבאקס. מילווקי כאמור קבוצת הקלאץ' הטובה בליגה, מוכחת בפלייאוף כאלופה בעצמה ומגיעה אחרי טראומה מהשנה שעברה בה יאניס נתן הכל ובכל זאת הפסיד בלי יתרון ביתיות. לכן גם אם מידלטון לא יהיה ב-100% כושר, זאת הסדרה המושלמת בשבילו ובשביל ג'נטלמן סוויפ. 1:4 למילווקי.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. יפה – רועי.
    נעים להיזכר בסדרת ה-1 נגד 8 שנמנית על האחוז האחד של המקרים , של הלוחמים מול דאלאס, קבוצת ה- we believe של 2006/07 .

    כמובן שאין קצה של סיכוי שזה מה שיקרה בין מיאמי למילווקי.

      1. הסתמכתי על רועי , שכתב על 99% מהמקרים.
        ב-50 שנה שוחקו 100 סדרות כאלה. מעניין באמת בכמה מתוכן עפה המדורגת ראשונה.

  2. קדימון נהדר.
    פלייאוף בלי מיאמי הוא לא פלייאוף, לכן יש לשמוח שהם השתחלו, ולא משנה איך הסדרה תיגמר, יהיה מעניין.

    קצת חורה לי שהליגה חושבת שזה הוגן שקבוצה אחת תקבל 24 שעות מנוחה (ממשחק לילי ביום שישי למשחק בעיר אחרת ביום ראשון אחר הצהריים), בעוד קבוצה אחרת תקבל שבוע.
    עם כל הכבוד לפליי-אין חייבים לתת לקבוצות שהשתחלו פנימה כמה ימי מנוחה.

  3. 1-4 תחזית סבירה
    נפגשו כבר כ 1 מול 8 רק שאז מיאמי הייתה 1 ושמה 0-4 למילווקי ב2013
    מיאמי ניצחה גם בסיבוב השני בבועה 4-1 כשהייתה מדורגת 5 למול מילווקי הראשונה
    אבל מילווקי החזירה שנה אח"כ בניצחון 0-4 בדרך לזכייה באליפות
    ככה שניתן לומר שכאשר מילווקי עוברת את מיאמי היא לוקחת טבעת
    עוד אנקדוטה קטנה
    למילווקי 3 אקסים
    לאונרד דראגיץ וקראודר שלושתם היו שותפים לגמר 20 ולניצחון על …מילווקי
    הפעם הם כנראה ידיחו את האקסית…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט