שבת בבסיס: במרכז העניינים / יוני לב ארי

בשבוע שעבר התחלנו את סדרת כתבות הפריוויו לעונת 2023, עם הבית המזרחי של הנשיונל ליג. השבוע אנחנו עוברים לבית המרכזי, שהיה מהחלשים במייג'ורס ב-2022. סיינט לואיס היתה הקבוצה היחידה שעלתה לפלייאוף, וגם היא לא ניצחה אפילו משחק אחד באוקטובר. העונה נעשו כמה מקצי שיפורים, פלוס נציג ישראלי שנחת בסינסינטי, יהיה מעניין.

קונטרראס נגד ה-נקסית (צילום: Chicago Tribune)

סיינט לואיס קארדינלס

מאזן ב-2022: 69:93.

פלייאוף? כן, הדחה בשלב הוויילד קארד.

עזבו: חוסה קינטנה, אלברט פוהולס, יאדייר מולינה וקורי דיקרסון.

הצטרפו: ווילסון קונטרראס.

בכמה מילים: הקאדס מציגים אחלה רוטיישן שבעולם, עם מיילס מיקולאס, ג'ורדן מונטגומרי, אדם וויינרייט הבלתי נגמר וג'ק פלהארטי, אליו עוד נשוב בהמשך. בהתקפה, הפרידה מאלברט פוהולס ויאדייר מולינה היא יותר מנטלית, ווילסון קונטרראס הוא ללא ספק אפגרייד. שימו אותו בין טומי אדמן, נולאן ארנאדו ופול גולדשמיט, ותקבלו רביעייה שאף אחד לא רוצה להתמודד איתה.

שחקן מפתח: ג'ק פלהרטי. שמונה פתיחות בלבד רשם הסטארטר הנפלא ב-2022, וגם בהן הוא לא הראה את היכולת של 2019, עונת השיא שלו. אם פלהרטי בן ה-27 יחזור ליכולת של פעם, הוא, מוטנטגומרי ומיקולאס יכולים לייצר רוטיישן מהסרטים, ולהוביל את הקארדס רחוק, רחוק מאוד.

הימור: 65:97.

את מי נקבל? דר' כריסטיאן את מיסטר ייליץ'? (צילום: thecoldwire.com)

מילווקי ברוורס

מאזן ב-2022: 76:86.

פלייאוף? לא.

עזבו: טיילור רוג'רס, בראד בוקסברגר, ג'ייס פיטרסון, אומאר נבארז, אנדרו מקאצ'ן, האנטר ריינפרו וקולטן וואנג.

הצטרפו: ווייד מיילי, ג'סי ווינקר, אברהם טורו, וויליאם קונטרראס, ג'אסטין ווילסון, ברייס ווילסון ובראיין אנדרסון.

בכמה מילים: כמו בסיינט לואיס, גם כאן מדובר ברוטיישן מהטובים בליגה – קורבין ברנס הוא אייס לכל דבר, כשמאחוריו ברנדון וודרוף, פרדי פראלטה ואריק לאוור הנפלאים, כשווייד מיילי משלים תמונה מוצלחת. אבל, הליינאפ של הברוורס לא מספיק עמוק. במילווקי החליטו להמר על ג'סי ווינקר, ושידרגו את עמדת הקאצ'ינג עם וויליאם קונטרראס. זה יספיק כדי לנעול את הוויילד קארד מוקדם, אך לא מעבר.

שחקן מפתח: כריסטיאן ייליץ'. 80 הום ראנס בעונות 2018-19? זוכרים? ומאז, בשלוש עונות – 35 בלבד. האאוטפילדר בן ה-31, שזכה ב-MVP ב-2018 מקווה לחזור לקדמת הבמה, ומודע לכך שזה פחות או יותר הצ'אנס האחרון שלו להראות שייליץ' של 2019 הוא לא פייק.

מאזן: 70:92.

מחכים לך במדרגה הבאה. סייה (צילום: fanduel.com)

שיקגו קאבס

מאזן ב-2022: 88:74.

פלייאוף? לא.

עזבו: ווילסון קונטרראס, ווייד מיילי וג'ייסון הייוורד.

הצטרפו: דאנסבי סוואנסון, קודי בלינג'ר, ג'יימיסון טאיון, בראד בוקסברגר, טריי מאנסיני, ג'וליאן מריוות'ר ואריק הוסמר.

בכמה מילים: מגמת השיפור בצפון שיקגו נמשכת, כשאין ספק שסוואנסון, טאיון, בלינג'ר והוסמר הם שדרוג. מצד שני, אפשר להתווכח האם הסכומים ששולמו להם מוגזמים או לא, בעיקר לגבי סוואנסון ובלינג'ר. אך הדרך לסיום הבניה עוד ארוכה, וקשה לראות כיצד הקאבס יתנו פייט לקארדינלס או לברוורס. קבוצת אמצע טבלה קלאסית.

שחקן מפתח: סייה סוזוקי. אחרי שנת הסתגלות עם מספרים סבירים – 14 הום ראנס ו-OPS של 770., האאוטפילדר היפני מצופה להרים את רמת המשחק שלו, ולהפוך לשחקן ההתקפה המרכזי של הקאבס. לצד איאן האפ וקודי בלינג'ר, לשיקגו יכול להיות אאוטפילד מהטובים בדיוויז'ן.

מאזן: 81:81.

לאן ריינולדס יחליק ביולי הקרוב? (צילום: sportsplusonline.com)

פיטסבורג פיירטס

מאזן ב-2022: 100:62.

פלייאוף? לא.

עזבו: רוברטו פרז, בן גאמל, קווין ניומן וברייס ווילסון.

הצטרפו: ג'ארלין גארסיה, ווינס וולאסקז, קרלוס סנטנה, ג'י-מאן צ'וי, אנדרו מקאצ'ן וריץ' היל.

בכמה מילים: החדשות הכי גדולות – אנדרו מקאצ'ן חוזר! הפורמר MVP עם הפיירטס חוזר לפיטסבורג, שם הוא עשה קריירה סופר מרשימה, אולי כדי להוביל את הצעירים. ואם בצעירים עסקינן, אוניל קרוז וקיבראיין הייס צפויים לקפיצה נוספת ביכולת, כשלצד חיזוקים קלים דוגמת ריץ' היל וג'י-מאן צ'וי, פיטסבורג תהייה יותר טובה. אבל לא באמת טובה.

שחקן מפתח: בראיין ריינולדס. האאוטפילדר היה השם החם בטרייד בלוק של הפגרה כולה, אך לבסוף מצא את עצמו שוב פיטסבורג. אם הוא יפתח טוב את העונה, השם שלו יחזור לרשימות גם לקראת סוף יולי, והפיירטס יוכלו לנסות ולהרוויח 2-3 פרוספקטס בזכותו.

מאזן: 87:75.

גרין ולודולו. העתיד כבר כאן? (צילום: usatoday.com)

סינסינטי רדס

מאזן ב-2022: 100:62.

פלייאוף? לא.

עזבו: דונובן סולאנו, מייק מיינור, מייק מוסטקאס וקייל פארמר.

הצטרפו: לוק מיילי, קווין ניומן, וויל מאיירס וניק סולאק.

בכמה מילים: כאן תמצאו את הנציג שלנו, אלון ליישמן, שמונה לתפקיד עוזר הפיצ'ינג קואוץ', בהחלט כבוד! לאלון תהייה הרבה עבודה עם חבר'ה צעירים, כשהעתיד של הרדס סובב את האנטר גרין וניק לודולו, כשאולי נראה בהמשך גם את אלי דה-לה קרוז. אך כל זה מתאים בעיקר לתכניות עתידיות, כשבסינסינטי לא יראו יותר מדי ניצחונות ב-2023.

שחקן מפתח: ניק לודולו. לצד גרין המוכשר, לודולו יכול להתפתח ל-לפטי שיעשה את ההבדל, וייתן לרדס את הצ'אנס לנצח שניים מכל חמישה משחקים. זו עונתו השניה במייג'ורס, כשבראשונה הוא בהחלט הראה ניצוצות של סטארטר שאפשר לסמוך עליו, עם 131 סטרייק אאוטס ב-103 אינינגס ו-2.7 WAR.

מאזן: 90:72.

האזינו לפרק בו אלון ליישמן התארח

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה יוני, מבריק כהרגלך ומסכם. אם כבר הפודקאסט, אז ספויילר, השבוע אירחנו פאנס של הקארדינלס, הקאבס והפיירטס, ועלה שם אספקט מעניין, בעונה שבה לא משחקים 18 משחקים נגד הפיירטס והרדס, לך תדע מה יעלה בגורלן של הקארדינלס והברוורס (והקאבס?) סיכוי שמה שהיה מאזן סביר עד עתה יהפוך למאזן פח גם בראשות הבית. נחיה ונראה.
    מה שכן, במשפט אחד:
    הקארדינלס ממשיכים להרים סגלים מרשימים הגנתית, עם אינפילד שהוא בונקר, ואאוטפילד מעולה, ומשחקים שם חובטים כל אחד פוטנציאל לmvp, אבל עדיין זה לא מספיק להם להתחרות עם הגדולות. עשו מהלכים טובים לשמר את הקיים, אבל לשפר? נראה.
    הברוורס היו לרגע ה-קבוצה של הבית, אבל נראה שכרגע הם משתפרים לרעה. החוזה הגדול של יליץ׳ חונק להם את כל הסגל ובקרוב נראה הרבה שחקנים שלהם שמוטרדים לקבוצות אחרות. עדין טובים, אבל פחות.
    הקאבס הם הקבוצה המרתקת של העונה. יש שם סימני שאלה בכל עמדה מהיכולת ההתקפית של סוואנסון, ליכולת בכלל של בלינג׳ר, לאבדן של קונטרראס וכן הלאה. אם יפתרו סימני השאלה, תהיה עונה טובה. אם יהפכו חלקם לסימני קריאה, אפשר להתחיל להמר עליהם לעונה הבאה (לא זאת, שאחריה)
    הרדס מציגים סגל חלש ולא יציב עם ווטו הפצוע והכמעט פורש מצד אחד ואינדיה הצעיר והמלהיב מצד שני ושני הפיצ׳רים המרתקים שלהם מצד שלישי ובינהם כלומה ומאומה. נאחל לפיצ׳ינג שלהם הצלחה שתביא ל-ליישמן את התחנה הבאה שלו בעוד שנתיים.
    הפיירטס עשו קצת נחת לאוהדים עם ההחזרה של מקאצ׳ן, שתבוא על חשבון הדכאון שהם יגרמו לאוהדים ברוב העונה. כמו ברדס, יש גם פה כמה חתיארים וכמה שחקנים שיכולים בהחלט להיות מלהיבים, בעונות הבאות ובקבוצות אחרות.

  2. לפיירטס יש פיירול של פחות מ-38 מיליון דולר. למייק טראוט לבדו יש משכורת שנתית של בערך 35.5 מיליון דולר.
    יש עוד ספורט עם פערים שכאלו בין הקבוצות??

    1. התקציב של הפיירטס מבחינת פיירול ל2023 הוא באזור ה60 מליון, הכי נמוך לעונה הם אוקלנד עם כ41 מליון, בכל ליגה שאין לה תקרה או רצפה אתה יכול לראות דברים כאלה, ליגת העל בכדורגל לרוב כוללת קבוצות בטופ עם תקציב של 100 מליון ש״ח וקבוצות בתחתית עם כ10 מליון ובמיוחד בליגת הכדורסל, שם מכבי ת״א מרימה תקציב גדול יותר מסך כל שאר הקבוצות ביחד.
      המספרים גם מוטים בגלל שיש קפיצות ענקיות, רוקי מקבל מאות אלפי דולרים בעוד שפרנצ׳ייז מהסוג של טראוט, ג׳אדג׳, שרזר מקבל באזור 40 מליון דולר. היחס בין המקום הראשון (מטס, 370 מליון דולר, כולל קנסות) והאחרון (כאמור אוקלנד, כ40 מליון) הוא מסיבי, אבל זה כאמור פי 10, כמו בליגת העל בכדורגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט