שבת בבסיס: 2023, היר ווי קאם! / יוני לב ארי

אין כמו הרגע הזה, שהכל מתחיל מחדש. הטבלאות מאופסות, המדים מבריקים, הכדור עדיין נקי, הבוטנים מוכנים, בקבוק הבירה כבר קר, עונת בייסבול חדשה יוצאת לדרך! ב-30 במארס, בעוד כחודש וחצי, יחלו בשעה 19:05 שעון ישראל, בוושינגטון ובניו יורק, שני המשחקים שיפתחו את עונת הבייסבול החדשה: הנשיונלס יארחו את הברייבס, בזמן שהג'איינטס יתאחרו אצל היאנקיז.

הוא מוכן. מיסטר מט (צילום: Evening Standard)

בחודש וחצי שנותר נסקר את ששת הבתים, בכל שבוע בית, וננסה להבין ולשער כיצד הם ייראו גם בסיום העונה. עד כמה שזה ניתן כמובן. נתחיל בנשיונל ליג מזרח. אלופת הליגה מפילדלפיה התחזקה לא מעט, כשלצידה בקרב על המקום הראשון נפגוש את המטס מניו יורק, ששוב פתחו את הארנק. נראה שאטלנטה נחלשה קמעה, בזמן שהמארלינס והנשיונלס יילחמו על המקום הרביעי.

רפורמת האמפאיירס

אבל לפני הכל, כמה מילים על החוקים החדשים שצפויים לנו בעונה הקרובה. נתחיל עם שעון הפיצ'ינג: ללא רצים על הבסיסים, לפיצ'רים יהיו 15 שניות להתחיל תנועה מהרגע שהתופס מחזיר להם את הכדור. עם רצים – 20 שניות. "פיק-אופס", ניסיונות של הפיצ'ר לתפוס רצים על הבסיסים יוגבלו – לשניים בלבד בין פיץ' לפיץ'.

אחד שיסבול מהחוקים החדשים. לואיס גרסיה, מהפיצ'רים האיטיים בליגה (צילום: houstonchronicle.com)

גם נושא ה-שיפט קיבל "שיפט". כל הגנה חייבת למקם שני אינפילדרים בכל צד של האינפילד, כשהבסיס השני הוא חוצץ, כשאסור לאף אחד מארבעת האינפילדרים לעמוד באאוטפילד. כמו כן הבסיסים גדלו ל-18 אינץ' רבוע (במקום 15 עד כה).

ניו יורק מטס

מאזן ב-2022: 61:101.

פלייאוף? הדחה בשלב הוויילד קארד.

עזבו: ג'ייקוב דגראם, כריס באסיט, טאג'ואן ווקר, טרוור וויליאמס, ג'ואלי רודריגז, סת' לוגו, טרוור מיי, ג'יימס מקאן.

הצטרפו: ג'אסטין ורלאנדר, קודאי סנגה, דייויד רוברטסון, חוסה קינטנה, אומאר נבארז, טומי פאם.

בכמה מילים: עוד פגרה משובחת של סטיב כהן והמטס. הגעתו של ורלאנדר החרישה את נטישתו של דגראם, כשסנגה אמור לעשות את אותו הדבר עם ווקר. הליינאפ של המטס היה פנטסטי מראש, וכניסתו של פרנסיסקו אלווארז הצעיר לעמדת הקאצ'ר גורמת לאוהדים רבים לחכות ליום הפתיחה בכיליון עיניים. מייק פיאצה הבא? משחקים יגידו.

זהירות, כיכר לפניך? אלווארז (צילום: metsinsider.mlblogs.com)

שחקן מפתח: קודאי סנגה. הרכש היפני, כמו שכבר הצלחנו להבין בעבר, יכול להיות פנטסטי ויכול להיות מזעזע. אם סנגה יצליח להיכנס לספוט מספר 3 ברוטיישן מאחורי בית האבות של מקס שרזר וג'אסטין ורלאנדר, יהיה מאוד קשה לנצח את המטס. אם לא? יהיה מאוד קשה לראות את המטס חוגגים אליפות בסיום העונה.

הימור: 60:102.

פילדלפיה פיליס

מאזן ב-2022: 75:87.

פלייאוף? הדחה בוורלד סירייס.

עזבו: נח סינדרגארד, קייל גיבסון, דייויד רוברטסון, זאק אפילן, בראד הנד, ג'ין סיגורה.

הצטרפו: טרה טרנר, טאג'ואן ווקר, קרייג קימברל, גרגורי סוטו, ג'וש האריסון.

בכמה מילים: היו לא מעט החתמות גדולות בפגרה הנוכחית. טרנר עומד בשורה הראשונה עם כל השאר. השורט סטופ הפנטסטי חוזר מזרחה לאחר חווייה קצרה בלוס אנג'לס, ומצטרף לליינאפ סופר עמוק, עם חבר'ה כמו ברייס הארפר, ג'יי.טי ריאלמוטו, רייס הוסקינס, ניק קסטייאנוס וקייל שווארבר. השאלה היא יותר הרוטיישן, שם המטס עדיין יותר טובים. נגד הברייבס זה כנראה יספיק להפתעת הפלייאוף של 2022, אך לא למקום הראשון בבית.

ניקי קן דו איט (צילום:nj.com)

שחקן מפתח: ניק קסטייאנוס. הליינאפ של הפיליס, כאמור, מפחיד. אך כדי שהוא באמת יהיה עמוק האאוטפילדר שהגיע מסינסינטי צריך להראות גם בפילדלפיה את מה שהראה במדי הרדס. אחרי שהעיף 34 הום ראנס ב-2021, עונת הבכורה שלו בפילי נעצרה על 13 בלבד, וה-OPS הידרדר מ-939. ל-694.. דרוש שינוי מהותי.

הימור: 67:95.

אטלנטה ברייבס

מאזן ב-2022: 61:101.

פלייאוף? הדחה בשלב הדיוויז'ן.

עזבו: קנלי ג'נסן, דאנסבי סוואנסון, אדם דובל, רובי גרוסמן, דארן אודיי, ג'ק אודוריזי, וויליאם קונטרראס.

הצטרפו: ניק אנדרסון, סם היליארד, שון מרפי, ג'ו חימנס, לוקאס ליטקי.

בכמה מילים: הרבה לא קרה בפגרה באיזור ג'ורג'יה. אמנם מרפי הוא קאצ'ר מצוין, אבל אם תשוו את המספרים שלו לאלה של קונטרראס שעשה את הדרך ההפוכה, תגלו שאין הרבה הבדל. סוואנסון וג'נסן יחסרו, אבל לא מאוד. אטלנטה נותרה פחות או יותר אותה הקבוצה, אולי מעט יותר חלשה.

התייצב מוקדם. אקוניה ג'וניור (צילום: The New York Times)

שחקן מפתח: רונאלד אקוניה ג'וניור. הרייט פילדר סגר 2022 לא ברמות אליהן התרגלנו, וכדי שהברייבס יתמודדו ראש בראש מול הפיליס והמטס על ראשות הבית, אקוניה חייב לחזור לכושר של 2021 לפחות, אם לא 2019… ואם מחפשים סימן חיובי – הוא התייצב לספרינג טריינינג מוקדם מאוד, לפני כולם.

הימור: 70:92.

מיאמי מארלינס

מאזן ב-2022: 93:69.

פלייאוף? לא.

עזבו: בראיין אנדרסון, אליעזר הרננדס, פאבלו לופז, מיגל רוהאס.

הצטרפו: ג'ין סיגורה, לואיס אראייז, מאט בארנס, ג'וני קואטו, איי.ג'יי פוק.

בכמה מילים: עד ל-4 בינואר המארלינס דממו מעסקאות, אך אז משהו שם התעורר. ג'ין סיגורה חתם, ולואיס אראייז, מהחובטים הטובים במייג'ורס הגיע מהטווינס בטרייד, כשפאבלו לופז עשה את הדרך ההפוכה למינסוטה. לופז מאוד יחסר לסנדי אלקנטרה וסיקסטו סאנצ'ס, אך אמצע האינפילד של המאלינס הפך פתאום למעניין עם הצמד החדש. כל זה יספיק כנראה כדי להיאבק על "הישארות בליגה" עם הנאטס.

ישכיח את פאבלו? סיקסטו (צילום: albat.com)

שחקן מפתח: סיקסטו סאנצ'ס. בעונת הרוקי שלו, אי שם ב-2020 סאנצ'ס נראה מבטיח, ונחשב לאחד הכשרונות הגדולים בליגה. אך פציעות מנעו ממנו מלזרוק אפילו פיץ' אחד בשנתיים האחרונות. את 2023 הוא פותח בריא, ואם הוא יחבור לאלקנטרה, מי יזכור בכלל את פאבלו לופז?

הימור: 92:70

וושינגטון נשיונלס

מאזן ב-2022: 107:55.

פלייאוף? לא.

עזבו: נלסון קרוז, לוק וייט, סזאר הרננדז.

הצטרפו: טרוור וויליאמס, ג'יימר קאנדלאריו, קורי דיקרסון, דום סמית'.

בכמה מילים: הנאטס, אלופי 2019 למי ששכח, בהמתנה לסיום תהליך ניקוי האורוות. ג'וש בל וחואן סוטו הלכו, אך החוזים של סטיבן שטרסבורג ופטריק קורבין עדיין מעיקים על התקציב. שני סלאגרים דוגמת נלסון קרוז ולוק ווייט עזבו, ואין הרבה שחקנים שיכולים למלא את החסר. אולי זה הזמן של מקנזי גור, שהגיע בטרייד מסן דייגו, להתחיל להראות מה הוא שווה.

שווה לעקוב אחריו. מנסס (צילום: luznoticias.mx)

שחקן מפתח: ג'ואי מנסס. הפירסט בייסמן המקסיקני הראה בעונת הבכורה שלו במייג'ורס שיש בו משהו – 13 הום ראנס, ממוצע חבטות 324., עם OPS של 930.. אם הוא ימשיך ככה ויגביר מעט את ה-פאוור – אולי אולי לפחות בעמדה אחת הנשיונלס מצאו פתרון.

הימור: 105:57

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. וואללה מרגיש כאילו העונה זה עתה נסתיימה ובפלורידה ואריזונה כבר מתכוננים לוינטר ולספרינג בול, ואוטוטו העונה הבאה נפתחת.
    כולי בעד הזמן המוקצב לפיצ'ר, אבל אני לא מבין את החוק לאינפילדרים כי זה עניין של טקטיקה ולליגה אסור להתערב בזה.
    תודה יוני
    העתון המקומי כבר מלא בהסיפורים על האטלנטה ברייבס.

    1. הטענה היא שהשיפט גורם לירידה בכמות ההיטס, ועל כן מניעת השיפט תעלה את כמות ההיטס ותהפוך משחקים להתקפיים יותר. זה כמו שאסרו על שחקן לעמוד בצבע יותר משלוש שניות כדי לאפשר יותר הכנסת כדור מתחת לסל. אני לא חושב ש*זה* מה שיציל את הבייסבול, כי מה שזה עשה זה הצביע על השבלוניות שיש היום בטכניקה ותפיסת העולם של החובטים, אבל אי אפשר להגיד לחובטים להפסיק לחבוט כמו רובוטים, אבל אפשר להגיד להגנה איפה לא לעמוד…

  2. בתחזיות של של שנה שעברה הבית המזרחי היה אמור להיות אחד מהחלשים בליגה, בסוף הוא הפך לבית החזק ביותר.
    בכל מקרה, המטס והפיליס בהחלט התחזקו, הברייבס איבדו עוד שחקן בית משמעותי ולא ממש התחזקו, ואילו הנשיונלס והמארלינס ימשיכו לדשדש ולהיבנות.
    אני דווקא מעריך שהברייבס יפגעו מעזיבתו של קנלי ג'נסן, כי עכשיו אין להם קלוזר משמעותי, בעיה עבור קבוצה ששואפת הכי גבוה שיש.

    1. כמה שנאמר, שלשום אמרת לי אתמול, אתמול אמרת לי היום. לפני שנתיים קראו לזה בית המוות, בסוף כולם הפסידו לכולם שמה והברייבס עלו עם מאזן של 88 נצחונות, לפני שנה אמרו שהבית נחלש ובסוף שתי קבוצות לקחו 101 נצחונות והשלישית הגיע לוורלד סירייס. השנה לא לוקחים סיכונים! אולי זה אומר שתהיה עונה גרועה לבית? נמתין ונראה.

  3. תודה יוני! עבודה נהדרת עשית שמה, לגזור ולשמור. כמו המוספי פתיחת ליגה שיש פה, רק לספורט אמיתי.
    העונה כבר התחילה, למי שלא יודע, בקולג׳ים שחקו אתמול (שישי) את משחק הפתיחה (בסופטבול כבר שבוע שעבר התחילה העונה), והתופסים והזורקים כבר התחילו להתאמן בפלורידה ואריזונה, הספירה לאחור (או שמא קדימה? איך סופרים שמה, בארה״ב?) החלה!
    הברייבס ממשיכים עם אותו סגל, משמע שכשהולך להם, הם בלתי עצירים, וכשלא, הם יכולים להפסיד גם חודשיים רצוף. אם ישכילו שם למקד את הנאחס לחודש כמו בעונה הקודמת, תהיה להם עונה נהדרת, אם לא, בעיה, העונה 88 נצחונות לא מבטיחים מקום ראשון.
    המטס עשו המון רעש, אבל כמעט כולו ברוטציה ובבולפן, הליין אפ לא השתנה. מצד שני, זה ליין אפ שאחראי ל101 נצחונות, מצד שלישי זה הושג עם רוטציה אחרת ועם בולפן אחר. אם הרכישות יוכיחו את עצמן, יכולה להיות עונה יותר טובה מקודמתה. אם לא, לכשלון לא יהיו חסרים אבות.
    פילדלפיה בניגוד לשתי האחרות דווקא עשתה מהלכים, ההפיכה של סטוט לשחקן הרכב על חשבון גרגוריוס ועכשיו סגורה, והבאתו של טריי טרנר אמורה לשדרג להם את האינפילד שהצטיין בעיקר בלעשות פדיחות, וכח אמפרג׳ באאוטפילד תמיד היה להם. מצד שני אמור זה שם של ריקוד מערב אפריקני וזה לא שטרנר וסטוט הם גולד גלאברס. בעיקר יחכו שמה בפילדלפיה לשובו של הבן הפציע, בתקווה שזה יסגור שמה את הבאסטה ואולי את הובלת הבית.
    מארלינס ממשיכים להיות הקבוצה המיותרת של הליגה, אין קהל, אין אספירציות, אין כוכבים, אלקנטרה וצ׳יסהולם ימשיכו לספור את הימים לפרי אייג׳נסי והקבוצה הזו תמשיך בעיקר להיות זו ש״אם לא היינו מפסידים להם סדרה ביוני עכשיו היינו מקום ראשון״.
    וושינגטון לעומת זאת, אפילו לא מנסים. יש להם שלוש אופציות, הראשונה למכור את הקבוצה למישהו שרוצה לעשות איתה משהו. השניה להעביר אותה לשוק נורמלי, והשלישית להפוך להיות למקבילה הנאשיונל ליג של אוקלנד, מין חממה לשחקנים שיועברו ויפרצו בקבוצות אחרות עד למכירה או לרילוקיישן. כרגע הם לא זה ולא זה ולא זה. הם לא ישברו את שיא ההפסדים לעונה, אבל יהיו קרובים מאוד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט