פריוויו מונדיאל 2022 – בית 7 / רביד אולמר

משתתפות הבית : ברזיל, סרביה, שויץ וקמרון

תחזית: סרביה ראשונה, ברזיל שנייה, שוייץ שלישית וקמרון אחרונה

במונדיאל האחרון, ברזיל, סרביה ושוייץ היו באותו בית

נבחרת סרביה

במונדיאל הקודם הכוכבים מפרטיזן סיימו במקום ה-3 בבית עם ברזיל, שוויץ וקוסטה ריקה, אבל הפעם היא מגיעה עם סוללת התקפה רחבה מתמיד

סגל:

שוערים: מרקו דמיטרוביץ' (סביליה), פרדראג ראיקוביץ' (מאיורקה), ואניה מילינקוביץ' סאביץ' (טורינו)

הגנה: סטפן מיטרוביץ' (חטאפה), ניקולה מילנקוביץ' (פיורנטינה), סטרהיניה פבלוביץ' (זלצבורג), מילוש וליקוביץ' (ורדר ברמן), פיליפ מלאדנוביץ' (לגיה ורשה), סטרהיניה ירקוביץ' (הכוכב האדום בלגרד), סרדאן באביץ' (אלמריה)

קישור: נמניה גודל (סביליה), סרגיי מילינקוביץ' סאביץ' (לאציו), סשה לוקיץ' (טורינו), מרקו גרויץ' (פורטו), פיליפ קוסטיץ' (יובנטוס), אורוש ראצ'יץ' (בראגה), נמניה מקסימוביץ' (טורינו), איבן איליץ' (ורונה), אנדריה זיבקוביץ' (פאוק סלוניקי), דרקו לאזוביץ' (ורונה)

התקפה: דושאן טאדיץ' (אייאקס), אלכסנדר מיטרוביץ' (פולהאם), דושאן ולאחוביץ' (יובנטוס), פיליפ ג'וריצ'יץ' (סמפדוריה), לוקה יוביץ' (פיורנטינה), נמניה ראדוניץ' (טורינו). מה שאומר שג'ורג'ה יובאנוביץ' ממכבי ת"א מחוץ לסגל.

הכוכבים: דושאן ולאחוביץ', פיליפ קוסטיץ', סרגיי מילינקוביץ' – סאביץ' ואלסנדר מיטרוביץ'. אין ספק שההתקפה היא החלק הזוהר אבל החלק הנחות יותר הוא ההגנה. רוב החלק האחורי של הסרבים משחק בקבוצות תחתית ב-7 הליגות הכירות, אבל אני רגוע- הם סרבים, לא לכולם יש מנטליות כמו שלהם, ראו מקרה דני אבדיה.

הדרך למונדיאל: סיימה ראשונה בבית א במוקדמות המונדיאל עם פורטוגל, אירלנד, אזרבייג'ן ולוקסמבורג ועשתה זאת ללא הפסד אחד.

היסטוריה: מונדיאל שלישי כנבחרת סרביה, בתקווה שמשהו ישתנה הפעם.

ברזיל

אמנם אני חושב שברזיל תסיים שנייה בבית, אבל תגיע עד הסוף מול ארגנטינה בגמר. המצ'אפ מול נבחרת סרביה יהיה להם קשה מאוד בבית כזה, אבל יכול להיות ואני טועה. את ההיסטוריה של ברזיל במונדיאלים כולנו יודעים ובשקלול עם הסגל הנוצץ להלן, היא מסתמנת כפייבוריטית להניף את הגביע.

סגל:

שוערים: אליסון (ליברפול), אדרסון (מנצ'סטר סיטי), וורטון (פלמיירס).
הגנה: דנילו (יובנטוס), אלכס סנדרו (יובנטוס), מרקיניוס (פ.ס.ז'), טיאגו סילבה (צ'לסי), אדר מיליטאו (ריאל מדריד), דני אלבס (פומאס), אלכס טלס (סביליה), ברמר (יובנטוס).
קשרים: קאסמירו (מנצ'סטר יונייטד), פאביניו (ליברפול), פרד (מנצ'סטר יונייטד), ברונו גימארייש (ניוקאסל), לוקאס פאקטה (ווסטהאם), אברטון ריביירו (פלמנגו).
התקפה: ניימאר (פ.ס.ז'), ויניסיוס ג'וניור (ריאל מדריד), רישארליסון (טוטנהאם), ראפיניה (ברצלונה), אנתוני (מנצ'סטר יונייטד), רודריגו (ריאל מדריד), גבריאל ז'סוס (ארסנל), פדרו (פלמנגו), גבריאל מרטינלי (ארסנל).

הכוכבים: כולם חוץ משחקני הליגה הברזילאית, שגם הם שחקנים מעולים לכל דבר ועניין.

הדרך למונדיאל: בדרום אמריקה, ההפלה למונדיאל קצת שונה מבאירופה. הפורמט הוא מעין ליגה, שכל נבחרת משחקת 18 משחקים וה-4 הראשונות עולות. כמובן שהסלסאו סיימו במקום הראשון עם 45 נקודות מתוך 51 אפשריות. אתם בטח שואלים: איך רק 51? הרי 18 כפול 3 שווה 54. רק שהמשחק בין ברזיל לארגנטינה שהיה אמור להתרחש ב־5 בספטמבר 2021 בוטל לאחר טענות מצד משרד הבריאות הברזילאי על הפרת תקנות הקורונה מצד ארבעה שחקנים ארגנטינאים. בפברואר 2022, אף על פי ששתי הנבחרות העפילו למונדיאל, הוחלט שהמשחק יתקיים במועד ובמקום שיוחלט. המועד החדש הוא 18.12.2022 אם אתם יודעים למה אני מתכוון….

היסטוריה: 5 גביעי עולם, והשתתפו בכל מונדיאל מאז 1950- כשמנחם היה בן 13.

שוויץ

מאז ומתמיד, נבחרת שוייץ בדרך כלל התנדנדה בין סיום במקומות 4-3 בבית שלה לבין הדחה בשמינית הגמר, ואף אחד לא חושב אחרת השנה בהתחשב בבית הקשה שקיבלה. זה לא שהם לא נבחרת טובה, ההפך הוא הנכון אבל זה כנראה לא יספיק לה מול 2 פייבוריטיות לזכייה.

סגל:

שוערים: גרגור קובל (בורוסיה דורטמונד), פיליפ קון (רד בול זלצבורג), יאן זומר (בורוסיה מנשנגלדבאך), יונאס אומלין (מונפלייה)
הגנה: פביאן שר (ניוקאסל), ריקרדו רודריגס (טורינו), ניקו אלבדי (בורוסיה מנשנגלדבאך), מנואל אקנג'י (מנצ'סטר סיטי), אראי קומרט (ולנסיה), ניקו אלבדי (בורוסיה מנשנגלדבאך), סילבן וידמר (מיינץ)
קישור: גרניט ג'אקה (ארסנל), דניס זקאריה (צ'לסי), רמו פרוילר (נוטינגהאם פורסט), ג'יבריל סו (איינטרכט פרנקפורט), מישל אבישר (בולוניה), רנאטו שטפן (לוגאנו), פביאן פריי (באזל), ארדון ג'שארי (לוצרן), פביאן רידר (יאנג בויז), אדימילסון פרננדס (יאנג בויז)
התקפה: האריס ספרוביץ', נואה אוקאפור (רד בול זלצבורג), ברל אמבולו (מונאקו), כריסטיאן פסנאכט (יאנג בויז), רובן ורגאס (אאוגסבורג), שרדאן שאקירי (שיקגו פייר)

שאקירי. מונדיאל רביעי

הכוכבים: מנואל אקנג'י, גרניט ג'אקה, דניס זאקריה, נואה אוקפור ושראדן שקירי. הגנה וקישור חזקים מאוד יש לשוויצרים, שאם היו מקבלים בית אחר, היו יכולים להעפיל אפילו לרבע הגמר ולהשוות את הישג השיא של שוייץ אי פעם במונדיאלים.

הדרך למונדיאל : בדומה לנבחרת סרביה, נבחרת שוויץ סיימה במקום הראשון בבית עם איטליה, צפון אירלנד, בולגריה וליטא.

היסטוריה: אכלו לפני משחק רבע הגמר ב- 54' גביעי יוגורט. יש המספרים שזה היה גביע מיוחד עם יוגורט עיזים.

אחרונה חביבה -קמרון

קמרון היא נבחרת חביבה מאד אבל לא מספיק חזקה, בעיקר בהגנה.

סגל:

שוערים: אנדרה אונאנה (אינטר), סימון אנגפנדוטנבו (מארסיי), דביס אפאסי (אבחה) הגנה: פאי קולינס (אל טאי), ניקולאס אנקולו (אריס סלוניקי), אנצו אבוס (אודינזה), אוליביה מבאיזו (פילדלפיה אוניון), נוהו טולו (סיאטל סנדרס), ז'אן שארל קסטלטו (נאנט), כריסטופר וו (ראן). קישור: פרנק אנדרה זמבו אנגיסה (נאפולי), קונדה מאלונג (אולימפיאקוס), אוליביה אנצ'אם (סוואנזי), גאל אונדואה (האנובר), מרטין הונגלה (הלאס ורונה), גאל אונדואה (האנובר) התקפה: וינסנט אבובאקר (אל נאסר), בריאן אמבומו (ברנטפורד), אריק מקסים צ'ופו מוטינג (באיירן מינכן), קרל טוקו אקאמבי (ליון), ז'ן פייר אנסמה (יאנג בויז), ג'ורג' קווין אנקודו (בשיקטאש), מומי אנגמלו, סואיבו מארו, כריסטיאן באסונג (שנחאי שנאוה).

הכוכבים: השילוש הקדוש של נבחרת קמרון במונדיאל הזה הוא פרנק אנדרה זמבו אנגיסה שמשחק בנאפולי, אולי הקבוצה הלוהטת באירופה העונה ומצליח להנהיג את הקישור האחורי שם. החלק השני הוא בריאן אמבואמו שבמשחק האחרון שלו בפריימר ליג עזר לברנטפורד לנצח את מנצ'סטר סיטי באיתיחאד 2:1. החלק האחרון והחשוב ביותר הוא האגדה החיה, אריק מקסים צ'ופו מוטינג שמשחק בבאיירן מינכן. הפריצה שלו העונה קרתה לאחר שרוברט לבנדובסקי נמכר לברצלונה ובאיירן הביאו את סדיו מאנה כדי להחליף אותו, אך במקום מאנה, מי שנראה יותר טוב העונה הוא צ'ופו. בעשרה משחקים הוא הבקיע 6 גולים ובישל שניים. דבר מצחיק שקרה הוא שמתי שכתבתי את הכתבה, הוא הרשית עוד הפעם והייתי צריך להעלות את מספר הגולים ל6. לשם השוואה בעונה הקודמת הוא כבש רק 4 שערים בבונדסליגה

הדרך למונדיאל: סיימה ראשונה בבית עם חוף השנהב, מוזמביק ומלאווי

היסטוריה: קמרון היא נבחרת מאוד ותיקה במונדיאל, והישג השיא שלה הוא רבע גמר ב1990. היא חוזרת למונדיאל לאחר הפסקה של מונדיאל אחד – לא השתתפה ברוסיה 2018

חידה לסיום: למי יש יותר הופעות בנבחרת ברזיל – לניימאר (בן 30) או לדני אלבס (בן 39)

רביד אולמר

רביד אולמר - כותב בעיקר על כדורגל, אבל משחק יותר כדורסל, אוהד ארסנל ובני הרצליה ומתרגש ממשפטים של גיל ברק. חולם להיות שותף של @saintmax77 ו @king david1711 לפיד מכבי אבשלום פתח תקווה

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רביד. בית קשוח, על הנייר ברזיל פייבורטית אבל יש לה פה שתי אירופאיות קשוחות וחזקות. מה עוד שברזיל מגיעה פייבוריטית ועם ציפיות גבוהות לטורניר זה לעתים נגמר בהתרסקות . בא לי ללכת על סנסציה ולהמר שסרביה ושוויץ ישלחו אותם הביתה הרבה יותר מוקדם מהצפוי.

  2. תודה רביד. ברזיל לא הודחו לפני רבע הגמר מאז 1990, וקשה לי לראות מצב שהפעם זה יקרה, אז אני הולך עם ברזיל די בקלילות במקום הראשון ועם שוויץ במקום השני.

  3. אם היה לי ביטקוין על כל פעם שמהמרים על ברזיל ארגנטינה בגמר ונגמר צרפת קרואטיה, או גרמניה ארגנטינה, או הולנד ספרד או…

  4. תודה על הסקירה המענגת.
    לשאלתך: ע"פ ויקיפדיה: בבוגרים יש נכון לעכשיו לדני אלבס 124 משחקים בנבחרת ולנאיימאר 121. בנבחרות האחרות יחש להם מספר זהה של משחקים אם כי החלוקה שונה בין הנבחרות.

  5. ובונוס:
    https://www.facebook.com/ouriel.daskal/posts/10159408821783752
    "כתב דני צילם בקטאר ואז הגיעו ביריונים של הממסד הקטארי ואיימו עליו שישברו לו את המצלמה אם לא יפסיק לצלם. "הזמנתם את העולם ואי אפשר לצלם?" הוא שואל אותם.
    ככה נראה המונדיאל המשוקץ הזה. ככה הוא ימשיך להיראות.
    הקטארים רצו לנצל את הכדורגל לכיבוס התדמית שלהם וזה ממש תפקיד התקשורת והצופים לא לאפשר להם לעשות את זה."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט