העולם שייך לצעירים – מונדיאל 2022 / עומר בקאל

ספרד כולה בונה על הפרויקט הצעיר של ברצלונה, עתיד הקישור של צרפת מגיע ישירות מריאל, התקווה של באיירן מינכן שתנסה לתרגם את ההצלחה לנבחרת, דור העתיד האנגלי שינסה לקחת פיקוד כבר השנה ועוד המון שחקנים צעירים שצפויים לתפוס תפקידים מובילים בטורניר הנוכחי. המונדיאל הקרוב הולך להיות מוכרע על ידי שחקנים שנולדו במאה הנוכחית והטורניר הולך להיות קרש מקפיצה אדיר לחלקם אל תוך התודעה הציבורית. מונדיאל 2022, דרך השחקנים הצעירים שינסו להשאיר חותם בקטאר.

הפרויקט של ברצלונה

חוליאן אלווארז [22, מנצ'סטר סיטי] – ארגנטינה 

האס של פפ גווארדיולה יעזור למסי לזכות במונדיאל? זאת ההזדמנות של חוליאן אלוורז לחזור ולהיות כוכב בשביל ארגנטינה. החלוץ הצעיר תפס את הכותרות בעונת 2021 כשסיים עם 18 שערים ושישה בישולים והוביל את ריבר פלייט לאליפות המקומית עד שמנצ'סטר סיטי הגיעה עם ההצעה הגדולה, צירפה אותו לשורותיה ולקחה אותו לאירופה.

אלווארז עומד לעלות מהספסל בזמן שלאוטורו מרטינז, כוכבה של אינטר, יפתח בהרכב של סקאלוני אבל כמו שהוא מצליח לנצל את מעט ההזדמנויות שניתנו לו מאחורי מכונת השערים שהיא ארלינג האלאנד הוא יעשה את אותו הדבר בנבחרת. הוא לא גבוה במיוחד אבל בעל חוסן פיזי ומיקום מצוין ברחבה והוא משחק באינטנסיביות קיצונית שגרמה לסרחיו אגוארו לקרוא לו: "שילוב שלי ושל קרלוס טבז", סוג המשחק שיכול להתאים בדיוק לצד מסי.

יחזור להיות כוכב ארגנטינאי

מוסיאלה ויוסופה מוקוקו [18, באיירן מינכן, 17, דורטמונד] – גרמניה

לגרמניה חסר סופרסטאר. לירוי סאנה, גונדוגאן, גנאברי, גורצקה, הסגל של האנזי פליק מלא בשחקנים איכותיים אבל המחסור באחד שבולט אל מול השאר גדל כשבשונה משנים קודמות בהם קלוזה ומריו גומז איישו את החוד מאחורי הנעת הכדור הגרמנית, הפציעה של ורנר הותירה אותם עם קאי האברץ, שמעדיף לשחק כקשר התקפי, בתשע.

ופה מוסיאלה נכנס לתמונה. ג'מאל מוסיאלה רק בן 19 והוא כבר אחד השחקנים הטובים ביותר בבאיירן מינכן העונה. עם אתלטיות, מהירות נהדרת ובעיקר קריאת משחק שלא תואמת את גילו הצעיר הוא יכול לספק הרבה מאוד יצירתיות התקפית נחוצה לנבחרת מובילה שתצטרך עזרה עם צבירת שערים. זה בהחלט יכול להיות טורניר הפריצה שלו, כזה שיגרום לנבחרת אנגליה להצטער שלא ניסתה להשאיר אותו בשורותיה.

את יוסופה מוקוקו אנחנו מכירים כבר כמה שנים, הוא נהיה השחקן הצעיר ביותר ששיחק וכבש בבונדסליגה בגיל 16 וכבר העונה רושם שישה שערים ב14 הופעות עבור דורטמונד. מוקוקו הוא כנראה החלוץ האמיתי היחיד בסגל של ה"מאנשאפט" ובעוד אני לא רואה אותו לוקח את הטורניר בסערה אני מעריך שפליק יצטרך להשתמש בו במשחקים מסוימים לאור החיסרון הברור שקיים בסגל. מוקוקו יחגוג 18 ביום פתיחת המונדיאל מה שימנע ממנו להצטרף לפלה ככובשים היחידים מתחת לגיל 18 בתולדות הטורניר אך עדיין יוכל למקם אותו במקום השני והמכובד.

טאקפוסה קובו [21, ריאל סוסיאדד] – יפן

התואר "מסי היפני" לבדו היה חייב למקם את טאקפוסה קובו ברשימה. אחרי שגדל בלה מאסיה, חזר ליפן וחתם בריאל מדריד נראה היה שקובו הולך להיות הכוכב האסייתי הבא עד שחוסר ההצלחה בקבוצת המילואים של הבלאנקוס הובילה לסדרת השאלות בכל רחבי ספרד בה לא הצליח להרשים במיוחד.

העונה הוא נמצא בריאל סוסיאדד תחת חוזה קבוע וכבר הספיק לצבור ארבעה שערים ובישולים. המשחק של קובו אמנם לא הגיע לגבהים שהדביקו לו בילדותו אך הוא עדיין שחקן טכני נהדר וזריז עם ראיית משחק טובה שממוקם באגף ויכול לעזור מאוד לטאקומי מינאמו, הכוכב של נבחרת יפן וחלוצה הנוכחי של מונאקו, להפתיע את כולם באחד הבתים הקשים בטורניר. קובו מתקרב לגיל בו הצלחות העבר לא יוכלו לעזור לו במציאת סיטואציות חדשות והטורניר הנוכחי יכול להיות ההזדמנות שלו לחזור לקדמת הבמה.

"מסי היפני"

צ'ואמני וקאמאבינגה [22, 20, ריאל מדריד] – צרפת 

אני אתחיל במילה קטנה על צ'ואמני ונבחרת צרפת, לפני כמה חודשים יצאתי לחופשה בפריז ובזמן שכל קירות הרכבת התחתית היו מלאים בפוסטרים של הנבחרת המקומית, בין בנזמה, אמבפה ופוגבה התמונה של צ'ואמני ישבה במרכז הפוסטר והייתה הבולטת ביותר. העם הצרפתי מאמין שהוא העתיד.

המשימה של צ'ואמני למונדיאל הקרוב תהיה דומה לחלוטין לזאת שהוא קיבל בריאל, כמו המכירה של קאסאמירו שהתרחשה מיד לפני תחילת העונה גם נגולו קאנטה יפסיד את הטורניר הקרוב עקב פציעה וישאיר את הקשר האחורי הצעיר בתור הגרזן הבכיר בסגל. הפציעה של פוגבה, שלמרות ההיעלמות שלו מהכדורגל העולמי תמיד זרח בנבחרת, תותיר את דידייה דשאן בלי עושה משחק ותחייב אותו לפתוח עם קאמאבינגה לצד צ'ואמני וראביוט.

שניהם שחקנים הגנתיים נהדרים, צ'ואמני לא רק נכנס לעמדה של קאסמירו אלא גם תופס את הקישור האחורי כמוהו, עם עמידה נהדרת אל מול ההתקפה היריבה, חילוצי כדור חכמים וקשיחות כללית בעוד קאמאביגנה הוא אתלט נהדר עם חוש לחילוצי כדור, קשר 50/50 עם היכולת לרוץ מרחבה לרחבה ולדחוף את המשחק קדימה. אבל צריך לאמר, כמו הרבה משחקני ריאל, קאמאבינגה וצ'ואמני מגיעים למונדיאל בכושר בינוני מאוד שיש רק לקוות שהגיע מהמחשבה על הטורניר הגדול.

העתיד של הקישור הצרפתי

אנסו פאטי / פדרי / גאבי / פראן טורס [20, 19, 18, 22, ברצלונה] – ספרד 

נתחיל מהקישור. כמו שכולם בברצלונה מייעדים את גאבי ופדרי להיות האינייסטה וצ'אבי החדשים אז תהיו בטוחים שגם בנבחרת ספרד קיימת אותה התקווה. פדרי הוא ללא שום ספק הכוכב הגדול של הנבחרת. זוכה פרס השחקן הצעיר המצטיין יהיה מוקף בשחקנים נהדרים עם ניסיון אבל הנעת הכדור הספרדית, פילוסופיה שמבוססת על החזקת כדור שיטתית, תהיה מנוהלת על ידי פדרי שמחזיק ביכולת טכנית נהדרת וראיית משחק שמזכירה מאוד את המאמן שלו בברצלונה. גאבי, הכובש הצעיר ביותר בתולדות הנבחרת הספרדית, ככל הנראה יתחרה עם קוקה על המקום בחמישייה אך צפוי לפתוח לצד פדרי בקביעות כבר מהטורניר הבא.

ההתקפה של ספרד היא ללא שום ספק הצד החלש ביותר שלה והיא תסתמך על שני השחקנים הצעירים של בארסה לצד אלבארו מוראטה ופאולו סאראביה. פראן טורס צפוי לפתוח בהרכב באגף שמאל, הנעת הכדור שלו תעזור לצד חוסר היכולת של מוראטה לשחק עם הכדור ברגליים והמהירות והיכולת שלו להגביה כדורים לרחבה תשתלב נהדר. אנסו פאטי יהיה השחקן המוביל של לואיס אנריקה מהספסל, הכוכב של ברצלונה עדיין מתאושש מהפציעה ששיתקה אותו לאורך כל העונה שעברה אבל הוא מציג את אותה יכולת שליטה בכדור ויצירת מצבים שידענו שהוא מסוגל אליה. עם סגל ספרדי שמסוגל להחזיק בכדור אבל יתקשה לשים אותו ברשת אנסו פאטי יוכל למצוא את עצמו בהרכב הפותח מהר מאוד ולהיות האס של לואיס אנריקה ושל ספרד כולה.

ויניסיוס, רודריגו [22, 21, ריאל מדריד] – ברזיל

בזמן שכולם מדברים על ניימאר בתור הכוכב של הנבחרת קיים סיכוי לא קטן שויניסיוס ג'וניור יגנוב לו את אור הזרקורים ויוביל את הסגל הברזילאי. כאחד שצפה בכל המשחקים שלו העונה, ויני הוא פשוט כוכב כדורגל. עם זריזות אדירה שמתחילה בצעד ראשון קטלני, סיומת נהדרת מול השער (מה שהיה חסר למשחק שלו בצעירותו), שליטה אבסלוטית בכדור עם הרגליים וכיאה לכוכב כדורגל ברזילאי הוא מקפיץ, מלהיב ורוקד בכל שלב בדרך. ויני החל לקבל שמירה כפולה ומשולשת בכל משחקי הליגה של ריאל העונה וכשהוא יהיה מוקף במיטב שחקני ההתקפה בעולם ויוכל לקבל יותר שטח חופשי לפעול בו, תהיו בטוחים שהוא ינצל את ההזדמנות.

בעוד ויניסיוס ינסה להוביל את הנבחרת הראשונה רודריגו ימשיך לעשות את מה שהוא הכי טוב, לנצח משחקים מהספסל. הצמד מול מנצ'סטר סיטי בחצי גמר ליגת האלופות היה רק הדובדבן שבקצפת, רודריגו מצטיין בתפקידו כחלוץ מחליף (יכול לשחק גם בכל אחד מהאגפים) והיה חתום על המון ניצחונות של ריאל עם תרומה ברגע האחרון. הסגל של ברזיל עמוס בכישרון אך קצת חסר בשחקנים שמוגדרים כ"ווינרים" והיכולת של החלוץ הצעיר להופיע בקלאץ' יכולה להתברר כנחוצה במיוחד עבור נבחרתו.

נונו מנדש [20, פריז סן ג'רמן] – פורטוגל

בין הקיץ העמוס שעבר על פריז לפני כשנתיים בוא הצליחה להביא את מסי, דונארומה, ראמוס והאקימי הייתה החתמה אחת שעברה מתחת לרדאר. נונו מנדש נראה פשוט נהדר כמגן השמאלי עבור האלופה הצרפתית. הוא רק בן 20 והוא כבר מחזיק במשחק התקפה משובח, כבש שני שערים והוסיף עוד ארבעה בישולים העונה ביחד עם משחק הגנתי נהדר.

משחק ההתקפה של מנדש יאפשר לו, ביחד עם ג'ואאו קאנסלו ממנצ'סטר סיטי באגף השני, ליצור צמד מגנים אדיר שיכול להתברר כחשוב במיוחד לפורטוגל, שמלאה בקשרים איכותיים כמו ברנרדו סילבה וברונו פרננדש אבל עדיין מחפשת אופציות התקפיות נוספות.

ויטיניה, שמשחק גם הוא בפריז, יכל להיכנס לרשימה אבל התחרות שמחכה לו בעמדת הקישור תהיה גדולה מדי ובטורניר שבוא פורטוגל מגיעה עם המון ציפיות מאחוריה אני לא בטוח לגבי כמות ההזדמנויות שהוא באמת עומד לקבל.

פיל פודן, ג'וד בלינגהאם [22, מנצ'סטר סיטי, 19, דורטמונד] – אנגליה

בעוד דקלן רייס ימשיך לייצב את עמדת הקשר האחורי ההגנתי, פיל פודן צפוי לפתוח לצידו כקשר ההתקפי המוביל בסגל, שמחבר בין מרכז המגרש לבין ההתקפה. פודן יגיע כ"נער הפוסטר" של נבחרת אנגליה, הוא מוביל את דור העתיד של הכדורגל האנגלי (גם סאקה ומאונט נמנים בתוכו אבל הם נשארו מחוץ לרשימה) שאמור לעשות את שהדור האחרון לא הצליח, להניף גביע מטורניר גדול.

פודן כבר הספיק לסחוב את נבחרת הנוער (עד גיל 17) של אנגליה למונדיאל ובתוך ההרכב הנוכחי הארי קיין יצטרך את הנוכחות שלו מאחורה בשביל ליצור מצבים ולדחוף את המשחק קדימה, פודן פיתח משחק משותף נהדר עם האלאנד העונה ויש לקוות שבינו לבין החלוץ הפותח של אנגליה יהיה כימיה דומה.

ההפתעה הגדולה של סאות'גייט היא שג'וד בלינגהאם, הקשר הנהדר של דורטמונד, צפוי לפתוח כבר מהרגע הראשון. בלינגהאם הוא בדיוק מה שהנבחרת האנגלית צריכה (ובמיוחד כקשר התקפי נוסף ליד פודן), הוא אקטיבי בטירוף, מסוגל לחלץ כדורים ובעל יכולת אדירה לחצות קווי הגנה בעזרת הנעת כדור או מסירה מדויקת. הנער הצעיר כבר מקושר לרוב מועדוני הפאר בעולם אבל תהיו בטוחים שעם הופעה מספיק טובה בטורניר הזה הוא יכול לשים את השם שלו מעל אמבפה והאלאנד בחלון ההעברות הקרוב.

דור העתיד האנגלי

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אחלה מאמר ואחלה בחירות. למי שעוקב קצת אחר כדורגל, השמות הללו מוכרים כבר כמה שנים…
    גם במשחק Football Manager אין שחקן אחד ברשימה הזאת שלא שווה פחות מ-100 מליון בהצעה התחלתית.
    הולך להיות מונדיאל מעולה ועתיד הכדורגל בידיים טובות.

    עם זאת, אני מקווה שלא יקרה מצב כמו שקרה עם פאברגס. הוא התחיל מוקדם מאוד את הקריירה והגיע להצלחות ענקיות עוד לפני גיל 30.
    בגיל 28 הוא הרגיש כמו איש בן 40 וכבר לא נותר לו מה להוכיח. ברור שאין מנוס מלרכוש צעירים, לטפח ולבנות עלייהם…אך זה גם יכול לשחוק מוקדם יותר. חלק מהחברה' האלה משחקים כבר עם נסיון שעולה על שנותייהם.

    תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט