השבוע במכללות: פותחים עונה / יהלי אולמר

הספירה לאחור הסתיימה, וביום שני האחרון הטיפ-אוף הראשון של עונת המכללות החדשה הורם לאוויר. 363 קבוצות מתחילות לקרר את השמפניה שלהן לקראת סוף השבוע הראשון של חודש אפריל, בו תיקבע זהות האלופה לעונת 22/23. אך המועד הזה עוד רחוק ורק אלוהים יודע כמה דברים עשויים/עלולים לקרות עד אז. נכון לעכשיו, אנחנו בשבוע השני של נובמבר וכל מה שנשאר לנו זה פשוט להנות מהדרך (הקצרה יחסית) עד מרץ המשוגע ומלא הדרמות. בנימה זאת, הנה סקריה קצרה על כל קבוצה מ-25 הקבוצות המובילות בארה"ב (לפי דירוג AP מהדורת פריסיזן) עם כל השמות והמצטרפים החדשים שצריך להכיר בעונת הקולג'ים הקרובה:

מקום 1: צפון קרוליינה טאר הילס (ACC, בעונה שעברה: הפסידה בגמר הטורניר)

עושה רושם שהסינדרלה המוצלחת ביותר בעונה שעברה חוזרת לימי התהילה שלה, עם 4 שחקני חמישייה שחוזרים לקמפוס בצ'אפל היל- שני תותחים כבדים בעמדות הגארד בדמותם של קיילב לאב ואר.ג'יי דייויס, כשליקי בלאק הסופר-סיניור נותן את השלשות וההגנה בעמדות הכנף. המועמד לשחקן השנה בקונפרנס, ארמנדו בייקוט ישמור על הצבע אטום והתחליף לבריידי מאנק שסיים את חוק לימודיו יהיה הפאוור פורוורד הוורסטילי מנורת'ווסטרן, פיט נאנס. פאף ג'ונסון יהיה המחליף הראשון מהספסל של קואוץ' יובי דיוויס והפורוורד משלים את אחת מהשישיות האיכותיות ביותר באמריקה.

מקום 2: גונזאגה בולדוגס (WCC, בעונה שעברה: הפסד בסוויט 16)

הבשורה הגדולה מהקיץ של גונזאגה הוא שהאיש, השפם ומהלכי הפוסט, דרו טימי, חוזר לעונה נוספת בקמפוס שבספוקיין. אמנם העזר כנגדו בעונה שעברה, מיסטר צ'ט הולמגרן, פרש כנפיים ועף לדראפט אך הבולדוגס הביאו גיבוי סביר מ-LSU, אפטון ריד הסופמור ואהוב הקהל אנטון ווטסון (סיניור) שיעלה מהספסל. שחקן הכנף ג'וליאן סת'רוטר יספק את השלשות וההגנה (וקצת פליימייקינג) כשהקו האחורי מגוון אותו מאויש עי" הסופר-סיניור ראסיר בולטון ואליו מצטרף הטראנספר מצ'טאנוגה מלאקיי סמית' (חוטף נפלא). את חסרונו של אנדרו נמבהארד ינסו למלא שני הסופמורים- הגארדים נולאן היקמן והאנטר סאליס.

אפטון ריד מתרגל לקבוצתו החדשה

מקום 3: יוסטון קוגארס (אמריקן, בעונה שעברה: הפסד בעלית 8)

הגארד הכוכב מרקוס סאסר יחזור מפציעה ויחדיר קליעה בוריד של קבוצה שצריכה אותה כמו חמצן. כנ"ל עבור טראמון מארק וג'מאל שיד הג'וניורים. אם הכדורים שלהם ישרקו החוצה, קלווין סמפסון יוכל לנסות את עמנואל שארפ כתשובה. המדורג 66 במחזור התיכונים אשתקד טרנס ארשנאו ינסה לקבל את המקום שווינג מנוסה כמו קיילר אדוארדס הותיר, כשג'אראס ווקר (פרשמן עם פוטנציאל בשמיים) יפגוש אתגר דומה בעמדות הפנים (שמולאו בצורה נהדרת ע"י ג'וש קרלטון ופביאן וויט). אולי הפורוורד הסופר-סיניור רג'י צ'ייני מחכה להראות לנו משהו אחרי 4 שנים של עמידה במקום. הקוגארס ימשיכו להילחם על ריבאונד ההתקפה, להביא דאבל טים על מוביל הכדור בפיקנ'רול וכל משחק נגדה ימשיך להיות מלחמה.

סאסר

מקום 4: קנטאקי ווילדקאטס (SEC, בעונה שעברה: הפסד בסיבוב הראשון)

זוכה פרס וודן המכהן אוסקר צ'יבווה יחזור כדי להגן על התואר (ועל הכמות המטורפת של ריבאונדים שנופלים לחיקו) ולצידו ג'ייקוב טופין (ג'וניור) נראה בשל לעונת פריצה שתבליט את יכולותיו האתלטיות המדהימות. הגארדים שיפטמו אותם בכדורים יהיו הסיניור סאביר וויהלר והפרשמן האנרגטי קייסון וואלאס (גם לו חוש מיוחד לגניבות כדור). הקליעה שנעלמה עם לכתם של טייטיי וושיגנטון וקילן גריידי תשוב עם בואם של שני ווינגים: הפרשמן כריס ליבינגסטון והטראנספר מאילינוי סטייט, הסיניור אנטוניו ריבס. ג'ון קליפארי ימשיך להתרוצץ הלוך ושוב על הקווים,לפתח קומבו גארדים לתפארת ולהשכיח את הטראומה מפתיחת אליפות המכללות מול סיינט פיטר'ס.

וואלאס מטווח

מקום 5: קנזס ג'ייהוקס (ביג 12, בעונה שעברה: אלופת המכללות!)

קיץ כואב עבר על מחזיקת התואר: ארבעה עוגנים- אוצ'אי אבאג'י, כריסטיאן בראון, דייויד מקוררמק ורמי מרטין התקדמו למקצוענים, כשהשרידים האחרונים מהרוטציה של הקבוצה ההיא הם הג'וניורים ג'יילן ווילסון (הכוכב החדש לפי שעה) ודחואן האריס. זאק קלמנס וקיי.ג'יי אדאמס ינסו לקבל יותר הזדמנויות מהעונה שעברה ולהוכיח את מקומם ברוטציה של קונטנדרית, הסיניור קווין מק'אוולר כבר עשה זאת בטקסס טק ומגיע לעבות את מצבת שחקני הכנף, כשהפרשמנים- אמ.ג'יי רייס ובעיקר גריידי דיק יוסיפו קליעה חשובה בכנף. ביל סלף ינסה לגבש את בליל השחקנים הללו לריפיט החל מהמשחק החמישי של העונה- עד אז ירצה השעייה.

ווילסון (לא הכדור)

מקום 6 (בשוויון על 5): ביילור ביירס (ביג 12, בעונה שעברה: הפסד בסיבוב השני)

הקבוצה האהובה עלי תוכל להתהדר באחד מהקווים האחוריים הנפיצים ביותר באמריקה, כשהקלעי (פרשמן) קאיונטה ג'ורג' מצטרף לסיניור (שהיה חלק מאלופת 2021) אדם פלאגלר ולאל.ג'יי קרייר הג'וניור. מאחוריהם יחכה דייל בונר, ג'וניור חביב. הביגמנים פלו ת'אמבה (סופר-סיניור) וג'ונתן צ'מווה צ'אצ'ואה (סיניור) חוזרים כדי להוות את מעוז ההגנה של המאמן סקוט דרו. את עמדות הפורוורד יחלקו הטראנספרים הג'וניורים- קיילב לוהנר מ-BYU (עם לוק שלא היה מבייש דוגמן) וג'יילן ברידג'ס שמגיע מהיריבה בקונפרנס, ווסט וירג'יניה.

אדם פלאגלר

מקום 7: דיוק בלו דווילס (ACC, בעונה שעברה: הפסד בחצי הגמר)

וואו, מאיפה להתחיל? קבוצה טרייה להפליא הולחמה השנה בדורהאם, צפון קרוליינה. זה מתחיל מהמאמן הצעיר ג'ון שאייר שיתחיל במסע שלו להיכנס לנעליים הגדולות מהחיים של קואוץ' קיי. את הסגל הכחול-לבן ניתן לחלק לשניים: הפרשמנים שיש להם חלב על השפתיים- הווינג הסקורר דאריק וויטהד (פצוע ויחזור בקרוב), הביגמן דרק לייבלי, הרכז האמריקאי-אוסטרלי טייריס פרוקטור ולבסוף הפורוורדים מארק מיצ'ל וקייל פיליפאווסקי (שחקן לבן אבל לא פראייר). הקבוצה השנייה מורכבת משחקנים עתירי ניסיון: הנדוניה של המאמן החדש- הפורוורד ג'יילן בלייקס והרכז ג'רמי רואוץ' (שעשה קפיצה קטנה בטורניר אשתקד) וטריו הטראנספרים- ג'ייקוב גראנדיסון, קייל קאצ'ינגס וריאן יאנג שבאו מאילינוי, הארוורד (!) ונורת'ווסטרן בהתאמה. בהצלחה עם זה.

רואוץ'. מספר 3 מהשלוש :)))

מקום 8: UCLA ברואינס (פאק 12, בעונה שעברה: הפסידה בסוויט 16)

מכללת לוס אנג'לס קליפורניה איבדה בקיץ את הסקורר המוביל שלה, ג'וני ג'וזאנג שהלך למקצוענים ושני הסנטרים הוטרנים- מיילס ג'ונסון וקודי ריילי, כמו גם את פייטון ווטסון שהסתנן לסיבוב הראשון בדראפט איכשהו, אך לא אלמן ישראל. הווינג הג'וניור ג'יילן קלארק יקבל תפקיד גדול יותר, והסיניורים חיימה האקז ג'וניור (פרדוקסלי משהו) וטייגר קמפבל (עם שיער של אלפרד פייטון אבל שחקן מוכשר ממנו) ינהיגו את הקבוצה על ומחוץ למגרש. גם שחקן הכנף דייויד סינגלטון (סיניור בעצמו) יקבל דקות בזכות הקליעה שלו. המאמן מייק קרונין הביא השנה 3 פרשמנים שדורגו בטופ 50 של מחזור התיכונים היוצא: הגארד המסקרן אמארי ביילי (10), הסנטר הטורקי שהכרנו באליפות אירופה לנבחרות עתודה, אדם בונה (18) והרכז דילן אנדרוז (41). המחליף של בונה בעמדת הציר יהיה מאק אטיין, סופמור שפספס את כל העונה שעברה בגין פציעה קשה.

קמפבל בצעירותו

מקום 9: קרייטון בלוג'ייז (ביג איסט, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

המכללה שידועה בייצור הקלעים שלה (עשו פעם מחקר על מהי זווית הקשת האופטימלית שנדרשת לשחרור זריקה מהשלוש)- למשל קייל קורבר ודאג מקדרמוט, היא המועמדת הבכירה לזכות בביג איסט השנה. אביו של האחרון, גרג מקדרמוט, עומד בראש הקבוצה ויחזיר לקמפוס ארבעה שחקנים חשובים: הסנטר הג'וניור ריאן קאלקברנר ועוד 3 סופמורים- הגארדים ריאן נמבהארד וטריי אלכסנדר והווינג המועמד לפריצה ארת'ור קאלומה הכישרוני. יגבו אותם שריף מיצ'ל (ג'וניור שהיה בקצה הרוטציה בעונה שעברה) והטראנספר מ-TCU, פרנסיסקו פראבלו (הסיניור היחיד בקבוצה). הדובדבן שבקצפת הוא ביילור שאיירמן (ג'וניור), ווינג טראנספר מדרום דקוטה סטייט, קלעי מעולה שהגיע עם הארנבונים לריקוד הגדול בעונה שעברה. הוא ישלים חמישייה אימתנית עם 4 הראשונים שהוזכרו למעלה.

שימו לב למשחק מול וילאנובה ב-4 לפברואר

מקום 10: ארקנסו רייזורבאקס (SEC, בעונה שעברה: הפסד בעלית 8):

בדומה לדיוק, גם הרייזורבאקס יגיעו לקמפוס עם קבוצה חדשה מהניילונים. השריד (המשמעותי) האחרון מהקבוצה הנפלאה של העונה שעברה הוא דבונטה דייויס, גארד ג'וניור חכם. המצטרפים אליו הם רבים ומגוונים: שלושה פרשמנים שדורגו בטופ 20 ברשימה שצוינה למעלה: ניק סמית' ג'וניור (3), רכז עם מובס וקליעה מכדרור שמועמד להיבחר בטופ 5 בדראפט, אנת'וני בלאק (14) ווינג בגובה של 2.01 מטר עם יכולות פליימייקינג והגנה, מזכיר מעט את ג'וש גידי וג'ורדן וולש (17), פורוורד שיכול להתעלות על קודמיו בתפקיד (סטנלי אומודיי למשל). את הניסיון יביאו מגוון טראנספרים: מאקהל ומאקי מיצ'ל, הסיניורים תאומי המגדל (ליטרלי) מרוד איילנד, ריקי קאונסיל, ווינג ג'וניור מוויצ'יטה סטייט, טרבון בראזיל, פורוורד סופמור (סופר ארוך ואתלטי, חומר לאנביאיי) וג'יילן גראהם, עוד פורוורד (סיניור) שמגיע מאריזונה סטייט. בקבוצה של אריק מאסלמן יש כישרון, ועכשיו חובת ההוכחה עליו להפוך את חומר הגלם הזה למוצר ששווה ניצחונות, בקונפרנס ובטורניר.

מקום 11: טנסי וולונטירס (SEC, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

קואוץ' ריק בארנס חוזר לשנתו השמינית בקמפוס של הוולס ויהנה מסגל עם שמות מעניינים שמתגלגלים על הלשון בראשות כנופיית הסיניורים- הקלעי הנהדר סנטיאגו וסקובי, הווינג ג'וסאיה ג'ורדן-ג'יימס (הגואט דיבייט זה שם המשפחה שלו) והביגמנים אוליבר נקמואה ואורוש פלבצ'יץ'. לתפקיד של קנדי צ'אנדלר היוצא יכנס רכז מיניאטורי אחר, הסופמור זקאי זיגלר (1.75 מטר) שיתן נוכחות בהגנת לחץ ויסדר מצבי קליעה לוסקובי. בגזרת המצטרפים ישנם 2 בולטים: טייריק קי, עוד גארד סיניור מאינדיאנה סטייט (כן, האינדיאנה סטייט של לארי בירד) וג'וליאן פיליפס, ווינג פרשמן גבוה שיש לו פוטנציאל להיבחר בלוטרי הקרוב. כמו יוסטון, טנסי תמשיך לטחון בצבע ולקחת ריבאונד, אך הוולס מנסים לאחרונה לשחק מודרני יותר וזה יוכל להשתלם להם בטווח הארוך (כלומר, במרץ).

מקום 12: טקסס לונגהורנס (ביג 12, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

אם העונה הראשונה של כריס בירד בקמפוס באוסטין התאפיינה בקשיי התאקלמות והפסד מוקדם יחסית בטורניר, בעונה הזו המבקרים נתלים באילן גבוה בכל מה שקשור להצלחה קבוצתית: הסיניור מרקוס קאר חוזר להנהיג את הקו האחורי ולהוות את בסיס ההתקפה של הלונגהורנס, כשיצטרפו אליו הפורוורד טימי אלן (סיניור) והסנטר כריסטיאן בישופ (סיניור) כבעלי הניסיון. בירד צירף את אחד מהשחקנים הנחשקים ביותר בטראנספר פורטל- טייריס האנטר הנפלא מאיווה סטייט (סופמור) שישלים את קאר בעמדות הגארד ובנוסף הביא את שחקן ניו מקסיקו סטייט לשעבר סירג'בארי רייס (סיניור) כדי לחזק את עמדות הכנף. על כל אלו תוסיפו את הפרשמנים הנלהבים- הפורוורד דילון מיצ'ל (פורוורד, 5 בדירוג שחקני התיכונים) וארטריו מוריס (19) ואת הגלו גאי שתמיד אפשר לסמוך עליו בווינג, ברוק קאנינגהם (סיניור) וקיבלתם קבוצה גדושה בניסיון (אך עם קצת רוח נעורים), עמוסה בשחקני הגנה טובים עד מעולים ויש לה מספיק התקפה מכל עמדה- אם הם מאמינים ברעיון הזה בכלל (הפער בין השחקן הכי נמוך להכי גבוה בסגל הוא 9 אינץ' בלבד- ראיה לכך שהם ישחקו הגנת חילופים בדיוק כמו בעונה שעברה). זה אכן נראה מבטיח, אך תמיד יש פער בין ציפיות למציאות.

הקו הקדמי- אלן ובישופ

מקום 13: אינדיאנה הוז'יירס (ביג 10, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב הראשון)

טרייס ג'קסון דייויס חוזר לשנת הסיניור בקמפוס בבלומינגטון עם שאיפות ריאליות למצב את עצמו כאול אמריקן או אפילו כביגמן המוביל בקונפרנס שלו. מייק וודסון החזיר לקמפוס גם את שלושת הסיניורים אקסבייר ג'ונסון (גארד), מילר קופ (פורוורד) ורייס ת'ומפסון (פורוורד) כעמודי תווך בחמישייה בריצה הבאה של ההוז'יירס. את הרוטציה יחזקו הג'וניור טריי גאלאווי והסופמור טאמר בייטס יקווה להשתלט על עמדת הווינג הרזה יחסית בקבוצה. ג'יילן הוד-שיפינו (20) הוא פרשמן טוב ממנו שיהיה האופציה הראשונה בעמדה זו. מאליק ריניו (26) וקיילב בנקס (96), פרשמנים בעצמם, יקוו לנגוס בדקות של הוטרנים שלפניהם בקו הקדמי. האולם ימשיך להיות גאוות היחידה של הקבוצה, עם האוהדים המסורים שמייצרים אווירה מיוחדת, אפילו ביחס לכדורסל מכללות.

בייטס (לא אמוני)

מקום 14: TCU הורנד פרוגס (ביג 12, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

בספרי ההיסטוריה, הוייבים בקמפוס של המכללה הנוצרית הזו ירשמו כגבוהים מאי פעם. כל שחקני החמישייה יחזרו לשנה נוספת במדים הסגולים, הישג בלתי נתפס של הקבוצה ושל המאמן ג'יימי דיקסון, שלא היה רחוק להדיח את אריזונה בסיבוב השני ולבסוף נכנע לאחר קרב קשה. בראש הקבוצה יעמוד הרכז מייק מיילס, ג'וניור שמשיג נקודות ומערב את חבריו לקבוצה. הוא אוהב להריץ את הפיקנרול עם אדי לאמפקין, סנטר סופמור עב בשר ששולט ברחבות ובריבאונד בזערת חוש מיקום וטיימינג ללא רבב. את החמישייה משלימים מספר סיניורים- צ'אק או'באנון אוהב להרים זריקות, לצידו בכנף יפתח דאמיון באו והפאוור פורוורד הוא עמנואל מילר, 4 קלאסי שעושה קצת מהכל. המחליף הראשון בעמדת הווינג יהיה מיכה פיבי (ג'וניור), כשהטראנספר מאוקלהומה סטייט, רונדל ווקר (ג'וניור בעצמו) יגיע להחליף את פרנסיסקו פראבלו, שכאמור עבר לקרייטון. צפרדעי הקרניים היא קבוצה סימפטית להפליא השנה, ואולי היא תעשה צרות לגדולות של הביג 12 ושל ארה"ב כאחד.

לאמפקין באקסטזה

מקום 15: אובורן טייגרס (SEC, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

אי שם באוגוסט, כתבתי על הקיץ של אובורן בסיקור המשחק שלהם מול נבחרת ישראל, שהיה כחלק מהטיול שלהם לארץ הקודש. מאז לא הרבה השתנה, ככה שנעבור לקבוצה הבאה…

מקום 16: וילאנובה ווילדקאטס (ביג איסט, בעונה שעברה: הפסידה בחצי הגמר)

הקבוצה השנייה ברשימה שיש לה משהו במשותף עם דיוק, הפעם הדבר הזה הוא עזיבתו של המאמן ששמו נרדף לכדורסל בוילאנובה, ג'יי רייט (חלקכם זוכרים אותו מצוות האימון של הנבחרת האמריקאית) אחרי יותר מ-20 שנה באחד הקולג'ים היותר אנדרייטד במילניום הנוכחי. המאמן החדש קייל נפטון יקבל בחזרה סיניורים מנוסים בכל העמדות: בקו האחורי- ג'סטין מור (שמתאושש מפציעה) וקיילב דנילאס, כשכריס ארצ'ידיאקונו ינסה לקבל דקות מאחוריהם. אריק דיקסון וברנדון סלייטר חוזרים לפרונטליין הורסטילי של נובה, כשהפרשמן קאם וויטמור (12 בדירוג התיכונים) הוא ווינג/פורוורד קפיצי, חזק ומגוון שיכול לככב מהרגע הראשון. מארק ארמסטרונג, פרשמן גם הוא (47), יקווה לקושש דקות בקו האחורי העמוס. כמו טקסס, גם החבורה של נפטון תשחק הגנה מתחלפת (8 אינצ'ים מפרידים בין השחקן הנמוך והגבוה ביותר) ובכללי תשמור על סגנון משחק מודרני- וגם על מורשת ג'יי רייט.

מקום 17: אריזונה ווילדקאטס (פאק 12, בעונה שעברה: הפסידה בסוויט 16)

העונה הראשונה של טומי לויד בקמפוס בטוסון הייתה כמו חלום ליל חורף והסתיימה בהישג חסר תקדים- 3 השחקנים המובילים נבחרו בטופ 33 בדראפט (מאת'ורין שמככב, דיילן טרי וכריסטיאן קולוקו שחוסם הכל בטורונטו). הם הביאו תחליפים הולמים (לפחות מבחינת הפוטנציאל) בדמות קורטני ריימי, קומבו גארד סיניור שבילה את כל הקריירה בהיי מייג'ור קולג' חזק כמו טקסס, הנרי ויסאר הוא גבוה פרשמן מסקרן עם באזז באירופה וקיילן בוסוול הפרשמן יכול לערער את ההירככיה בקו האחורי. הקבוצה תובל על ידי שלושת הג'וניורים פל לארסון, קר קריסה ואזולאס טובליס, כשאחיו התאום טאוטוילאס יכול לתת לו מנוחה (וללויד את האפשרות לשחק עם טובליס אחד לאורך כל המשחק). עומר באלו (סופמור) הוא סנטר מאסיבי שיתן את התחת בסגירות לריבאונד ולנקודות קלות בצבע. אחרי שנת פרשמן בקצה הספסל, אדאמה באל ינסה להשתחל לרוטציית הכנפיים של הקבוצה. בכל מצב, אריזונה תישאר הקבוצה הכי מגוונת, בינלאומית וסימפטית בקולג' באסקטבול.

טובליס את באלו נותנים עבודה בפנים

מקום 18: וירג'יה קבאלירס (ACC, בעונה שעברה: לא העפילה לריקוד הגדול)

כשהסתכלתי על הסגל העומד לרשותו של המאמן טוני בנט לעונה הקרובה, דבר אחד בלט מעל כולם: ניסיון. רוב ההוז (כינוי מוזר משהו) הם סיניורים: קיהיי קלארק הוא רכז ששולט במשחק, ריס ביקמן (יוצא הדופן- הוא ג'וניור) אקטיבי בהגנה, חודר יפה לסל ומשפר את הקליעה שלו עם הזמן, ארמן פרנקלין משלים את שניהם מהווינג, ג'יידן גארדנר הוא 4 עם משחק פוסט ומידריינג' משובח (בכללי שחקן 1 על 1 לא יאומן) ופרנסיסקו קפארו הוא תחליף הולם לסנטר הפותח. האחרון הוא שחקן נהדר שנועל את הטבעת בשם קאדין שאדריק (ג'וניור). טיין מארי הניו זילנדי (סופמור) מוסיף קליעה וקצת סייז בכנף, כשבן ואנדר פלאס (סיניור, אלא מה) הוא הטראנספר מאוהיו ופורוורד שיכול לשחק בכל הרכב בזכות סט הכישורים הרחב שלו. אם תתפסו אותי כשאני שיכור, אגיד לכם שוירג'יניה יכולה להגיע לגמר השנה (אולי אפילו לזכות בו, כמו ב-2019), אבל לשם כך הם יצטרכו שכמה דברים גדולים יקרו, בראשם עבודת אימון יצירתית של בנט ומחיקת המוניטין הרע מהשנה שעברה בו החמיצו את הטורניר. נעקוב בעניין.

קלארק מסמן תרגיל

מקום 19: סן דייגו סטייט אצטקס (מאונטיין ווסט, בעונה שעברה: הפסד בסיבוב הראשון)

המיד מייג'ור האמיתי הראשון בדירוג הוא קולג' שאני הימרתי עליו שיעיף את האלופה העתידית, קנזס, במהלך טורניר המכללות האחרון. זה אמנם לא קרה, אך למכללה לשעבר של קוואי יש כמה סיבות להרים את החזה. בראש ובראשונה הניסיון: רק שני שחקנים ברוטציה הם אינם סיניורים (וצפונה), וגם שניהם נכנסים לשנתם השלישית בקבוצה. הסופר-סיניור נ'ייתן מנסה הוא ביגמן ועוגן הגנתי נפלא, כשהווינג מאט בראדלי (שזכה בפרס הניוקאמר של הקונפרנס אשתקד) הוא הקלעי המצטיין והסקורר המוביל של המאמן בריאן דוצ'ר. לאמונט באטלר (גארד) וקישד ג'ונסון (פורוורד) הם שחקני חמישייה חשובים כשאדם סייקו ילחם על המקום האחרון בחמישייה כגארד הנוסף. אפילו הטראנספרים הם בעלי ניסיון במכללות ברמה דומה או גבוהה יותר: דארין טראמל יתן תחרות לסייקו בתור רכז נפיץ שמגיע מסיאטל, מיכה פאריש קלע 12 למשחק באוקלנד אשתקד ויתן לקבוצה עומק בעמדת הפורוורד וג'יידאון לידי יעזור לו אחרי שעבר מ-TCU. רק אל תנסו לקלוע מולם, כי גם ככה לא תצליחו.

טראמל מטווח

מקום 20: אלבמה קרימסון טייד (SEC, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב הראשון)

אחרי שנפצע קשה במשחקם היחיד בטורניר בעונה שעברה, הסקורר המוביל ג'בון קווינרלי (גארד סיניור) אמור לחזור לקבוצה שתזדקק לו עד תחילת משחקי הקונפרנס. בשנה שעברה אהבתי לראות את הסנטר צ'ארלס בדיאקו (סופמור)- גבוה ענק עם ידיים ארוכות שאליהן שחקני החוץ של באמה שולחים כדורים כשהוא מתגלגל לצבע. נואה גארלי (סופר-סיניור) יגבה אותו מהספסל. מארק סירס (רכז ג'וניור) הטראנספר מאוהיו יוביל את הקבוצה עד שקווינרלי יחזור, ודריוס מיילס (ג'וניור) שנוטה להיעלם לפרקים גדולים בשטף המשחק ירווח את המשחק בכנפיים. עד עכשיו, הפרסונל של נייט אוטס לא נשמע מרשים, אך הדברים מקבלים תפנית מפתיעה עם הצטרפותם שני שני פורוורדים אתלטים שיכולים להוביל כדור בקטנה: דומיניק וולץ' (סיניור מסיינט בונאבנצ'ר) והפרשמן המבטיח רבות ברנדון מילר (חלק מהאנליסטים כבר נועלים אותו ללוטרי הקרוב). לפרשמן אחר, ג'יידן בראדלי, יובטחו מגוון דקות כדי להראות את מרכולתו עקב מצב הגארדים בקבוצה.

מילר

מקום 21: אורגון דאקס (פאק 12, בעונה שעברה: לא העפילה לריקוד הגדול)

הקבוצה מצפון מערב ארה"ב וממקום הולדתה של נייקי מחזיקה ברוטציית ביגמנים מרשימה: הסנטר הפותח הוא הסיניור נ'פאלי דאנטה- בן אדם עצום עם זרועות שלא נגמרות ותזמון מרשים בחסימות. מי שיחלקו את הדקות מאחוריו הם הסופמור נייט ביטל, שחקן קצה ספסל בעונה שעברה והפרשמן (6) קלל (kelel) וויר, אתלט פלואידי שיכול להיבחר בטופ 10 השנה. קווינסי גארייר (סופמור) יפתח בעמדה 4, כשכוכב הקבוצה הוא הווינג וויל ריצ'רדסון שחוזר לעונת סופר-סיניור אחרונה בקבוצה. ריבאלדו סוארס הוא ווינג סיניור עם סייז מעולה שיגבה את האחרון. כמו המון קבוצות שהוזכרו קודם, גם הדאקס הביאו טראנספרים מנוסים מהיי מייג'ורס: ג'רמיין קוזינארד, גארד סיניור מדרום קרוליינה וקישון ברת'למי, גארד ג'וניור מקולורדו. כל אלו ירכיבו רוטציה ייחודית עבור המאמן דיינה אלטמן.

ריצ'רדסון

מקום 22: מישיגן וולברינס (ביג 10, בעונה שעברה: הפסידה בסוויט 16)

האנטר דיקינסון הגדול חוזר לקמפוס באן ארבור לשנת ג'וניור אחרי הריצה הנחמדה של קבוצתו בטורניר בשנה שעברה תחת הדרכתו של ג'וואן הווארד. הוא יחסום בפיקנרול לרכז סיניור, טראנספר מפרינסטון (שזה אגב הקולג' של דייויד בלאט) בשם ג'אלין ליוולין וג'ואי בייקר (סופר-סיניור), בעונה שעברה אצל דיוק, מגיע כדי לתת קליעה חשובה. כמו רוב הסופמורים, גם קובי בפקין (גארד) ינסה להעלות את קרנו ברוטציה, אותו דבר תקף גם לגבי הפורוורד הנחמד טרנס וויליאמס השני (ג'וניור). הווארד יכול להתגאות בכיתת פרשמנים נהדרת שהצליח לגייס למדים הצהובים: הביגמן טאריס ריד ג'וניור (31) יתן את דקות המנוחה הנדרשות לדיקינסון, ג'ט הווארד (34) הוא בנו של המאמן שיכול למצוא עצמו כווינג הפותח (בזכות ולא בחסד) ודאג מקדניאל (66) הוא רכז נמוך (1.80 מטר) שבכדורסל של היום יכול לפרוח רק במכללות (שאט אאוט לתמיר בלאט, כי אם הזכרנו את אבא חייבים לדאוג גם לך).

מריח כמו רוח נעורים

מקום 23: אילינוי פייטינג אילייני (ביג 10, בעונה שעברה: הפסידה בסיבוב השני)

הקיץ האחרון הביא בשורה מלהיבה לקמפוס בשמפיין- באילינוי נבנית קבוצה צעירה, אנרגטית, תוססת ומלאת רוח נעורים, שעם ההכוונה הנכונה היא יכולה לעשות הרבה צרות בביג 10. את הניסיון והקונטרה החשובה לצעירים יתנו הטראנספרים שהמאמן בראד אנדרווד הביא לקבוצה- טרנס שאנון ג'וניור (סיניור) היה פוטנציאל NBA שדעך אך סיטואציה חדשה כמבוגר האחראי עשויה להבליט את יכולותיו, מת'יו מאייר (סופר-סיניור) הוא פורוורד משופם שנותן שלשות, הגנה וקשיחות ודאין דאינג'ה (סופמור) שבא איתו מביילור יגיע לסגור את הבור בעמדת הסנטר המחליף. מי שכיהן בתפקיד זה שנה שעברה ועכשיו יתפקד כביגמן הפותח יהיה קולמן הוקינס (ג'וניור) שבונים עליו מאוד כיורש של קופי קובורן. הקו האחורי מורכב מפרשמנים- סקיי קלארק (31) וג'יידן אפס (81) ינווטו את המשחק וטיי רוג'רס (57) יעמיק את הרוטציה בכנף. התבלין הסודי יהיה אר.ג'יי מלנדז, עם שם של כוכב להקת בנים דרום אמריקאית ופוטנציאל לעונת פריצה השנה, הוא יכול להעלות את אילינוי לאיזור הטופ 10 ומכאן הכל יכול לקרות.

מקום 24: דייטון פליירס (אטלנטיק 10, בעונה שעברה: לא העפילה לריקוד הגדול)

האתגר של קואוץ' אנתוני גרנט הוא לגדל את השחקנים המתפתחים שלו לקבוצה אורגנית ומגובשת. העובדה ששישה מהם, ואלו שמות- דארון הולמס השני (ביגמן והסקורר המוביל), מלאקיי סמית', קובי אלביס (גארדים), קובי ברי, אר.ג'יי בלייקני (ווינגים) ומוסטפה אמזיל (פורוורד), נכנסים לשנת הסופמור שלהם כשכולם קיבלו ניסיון ברוטציה הבכירה כפרשמנים ורק אמורים להשתפר. טומאני קמארה (ג'וניור) יפתח לצידו של הולמס בקו הקדמי כשהפרשמן החדש בשכונה הוא מייק שרביאמץ, פורוורד מונגולי (!) שינסה להשתחל לרוטציה העמוסה של האדומים. הפליירס שוב יהיו אחת מהמיד מייג'ורס הטובות ביותר באמריקה וינסו לשחזר את הדירוג ההתקפי המעולה שהיה להם בעונה שעברה ולפני 3 עונות (כשאובי טופין היה סופמור).

ממונגוליה באהבה

מקום 25: טקסס טק רד ריידרס (ביג 12, בעונה שעברה: הפסידה בסוויט 16)

אלוהים, איזה ניקוי אורוות מאסיבי היה בצד האדום של טקסס. קווין אובנור (כבר סיניור, איך הזמן טס מאז אורל רוברטס) ישאר כדי לתת את השלשות וההגנה הרגילה בעמדה 4, אך הוא הזכר היחידי לקבוצה שנלחמה חזק אך נפלה מול דיוק בטורניר האחרון. את הסגל החדש יאכלסו כמה שמות מעניינים, בראשם אלייג'ה פישר (56), ווינג פרשמן שיחגוג 19 חורפים בינואר ויכול לבסס עצמו כאופציה ההתקפית מספר 1. עד שיעשה זאת, הגארד מאורגון דביון הארמון (סיניור) הגיע לעשות סדר ולקחת קצת זריקות, כשד'מוריאן וויליאמס, גארד מגארדנר-ווב, יכול למצוא עצמו פותח לצידו. טראנספר נוסף בדמות פרווארדס אימק (ג'וניור) ודניאל באצ'ו (סופמור) יתנו את ההגנה והריבאונדים מעמדות הפנים, כשג'יילון טייסון וקרווין וולטון (ווינגים מטקסס וצפון קרוליינה בהתאמה) ילחמו על זהות המחליף של פישר. המאמן מארק אדאמס ימשיך להוביל את אחת הקבוצות שהכי מבאס/מאכזב/מתסכל/מעצבן לשחק מולן.

בשבוע הבא נחזור לפורמט הטור משנה שעברה ועד אז נהנה מהמהלכים הגדולים של העונה האחרונה:

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה רבה על ההשקעה יהלי. אתה משמש מילון בשבילי. אם מדי פעם ייצא לך לתת חוות דעת על רזיאל חיון, אשמח, אני מכיר אותו עוד כשהיה ילד ולא באמת מצליח לראות משחקי קולג'

  2. נהדר יהלי.
    .
    צפון קרוליינה – חושב שהיו אובראצ'יברים בשנה שעברה, ככה שאני מאמין שיש מעט מאוד סיכוי שנראה אותם משחזרים את היכולת מסיום העונה.
    .
    יוסטון – איזה כיף שסוף סוף אמור להיות ישראלי חשוב בקבוצה גדולה!
    .
    וילאנובה ודיוק – רגע האמת הגיע, האם הן יצליחו להתמודד עם העזיבה של מאמן אגדי? לצפון קרוליינה לקח עשור…
    .
    האם מארק פיו וטני בנט נותרו המאמנים "הגדולים" האחרונים במכללות?

  3. איזה השקעה יהלי, ישר כח. יש פה חומר לחמישה מדורים , אתה מתכוון לתת סקירה קבועה כל שבוע? כדי שנשאר בקשר רציף עם מה שקורה בליגה?

  4. אחלה כתבה
    כיף לקרוא על מכללות בעברית
    אגב כמה קישורים לארצנו:
    -יוסטון: עמנואל שארפ הבן של, נראה שלא נספר בתקשורת בארה"ב, אני מעריך שיפרוץ העונה ויעשה אחלה קריירת מכללות+
    -ביילור: קייונטה ג'ורג הפרשמן של ביילור שנראה שיבחר בטופ 10 בדראפט וגם בנו של ג'ייסון סיגרס
    -קרייטון: בן שלוצגברג פרשמן יהודי מלוס אנג'לס שהיה קרוב להגיע למכבי אבל בסופו של דבר החליט ללכת למכללות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט