Free No More מהדורת פורטלנד – סימונס, נורקיץ, ופייטון השלישי
Free no more

Free No More מהדורת פורטלנד – סימונס, נורקיץ, ופייטון השלישי

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

אנפרני סימונס נשאר בפורטלנד – $100,000,000 לארבע שנים – $25.0 מיליון לעונה

אני הולך להניח בלי יותר מידי בדיקה שזה השם הכי אנונימי בהיסטוריה של הליגה שקיבל חוזה של 9 ספרות. הנה קצת היילייטס למי שלא מכיר:

סימונס קלעי מצוין – גם מכדרור וגם בCatch&Shoot. הוא קלע בעונה האחרונה 3.1 שלשות למשחק (תשיעי בכל הליגה) ביותר מ40% מהשדה, הישג אפילו יותר קשה כשאתה שחקן המטרה בהתקפה ולוקח הרבה זריקות קשות.

בסרטון למעלה אפשר לראות שהוא גם מוסר לא רע בכלל, ובעל אתלטיות טובה שיכולה לעזור לו לסיים מתפרצות.

וזה לצערי כל מה שיש לי על סימונס, שכמו רובכם לא ראיתי משחק אחד שלו בחצי השני של העונה – התקופה שבה עשה את הפריצה שלו כשפורטלנד נופלת לחוסר רלוונטיות.

וזו די הנקודה שלי. אני רואה את המספרים ואת הגיל ואני מבין שהוא פוטנציאל לא רע (בפורטלנד מדברים עליו כבר 3 שנים כאילו הוא ג'ורדן של קרוליינה הצפונית), אבל לא אוהב את זה ששחקן בקליבר הזה מקבל סכום כזה.

ואני עוד יותר לא אוהב את זה שהוא היה צריך שלילארד ומקולום לא ישחקו כדי לפרוץ ככה. הבלייזרס מתחייבים ל64 מיליון דולר בעונה הבאה, לשני שחקני קו אחורי שמתחת ל1.90. אני לא אומר שזה לא יכול לעבוד – כשאלה היו דיים ומקולום זה הוביל עד לגמר המערב – אבל זה קצת מדאיג שעדיין לא ראינו את זה קורה.

מצד שני – הוא בן 23. לילארד ופורטלנד הם הזוג חברים הזה שמתעקש להישאר ביחד, למרות שברור שזה לא הולך לבאושר ועושר לעד, ושניהם רעים אחד לשני. אבל הם כבר השקיעו שלוש שנים בקשר הזה ולהתחיל הכל מחדש בגיל 30 זה סיפור, אז הם דוחים את הקץ.

במקרה של הפרידה הזו – סימונס הוא ביטוח מצוין לבנות מסביבו את עתיד הפרנצ'ייז. מעבר לכך, הוא בעצמו נכס מצוין שסגור ל4 שנים מובטחות, ואם הוא יהיה אפילו בסדר העונה, פורטלנד יוכלו לקבל עליו תמורה חיובית בינואר או בקיץ הבא. 25 מילון דולר לעונה נשמע הרבה, אבל תחת תקרות השכר של השנים הבאות – שחזויות לקפוץ בבערך 10 מיליון דולר בכל עונה עד 2024 לפחות – זה יראה כמו פחות ופחות.

FAR – 7

יוסוף נורקיץ נשאר בפורטלנד – $70,000,000 לארבע שנים – $17.5 מיליון לעונה

נורקיץ חותם על החוזה הזה אחרי חוזה ארבע שנתי תמורת 48 מיליון דולר בקיץ 2018. בFree No More של אז נתתי להחתמה ציון 10 עגול, ופירטתי:

בשקט יחסי – יוסוף נורקיץ נתן עונת קריירה בשנה שעברה. הוא שיחק רק 26.4 דקות בממוצע למשחק – מספר קטן יחסית – אבל מספרי ה36 דקות שלו פנטסטיים. למעשה, הוא היה אחד מ6 שחקנים בכל הליגה עם יותר מ18 נקודות 12 ריבאונדים ו1.5 חסימות ל36 דקות בעונה שעברה

אז נעבוד בהשוואה לשם.

נקודה ראשונה – הסכום. 12 מיליון דולר לעונה מתוך תקרת שכר של $101,869,000 דאז שווה ל11.7%. 17.5 מיליון דולר מתוך תקרה של $123,655,000 היום שווה ל14.1%. קחו בחשבון שהתקרה צפויה לעלות בשיעור הרבה הרבה יותר גבוה בשנים הקרובות מאשר ב4 שנים הקודמות (לא היה לי כוח להכניס את זה למתמטיקה), ותקבלו שהחוזה הזה הוא יותר תיקון לאינפלציה מאשר שדרוג/שנמוך בשכר.

נקודה שנייה – המספרים. אם ניקח את מספרי ה36 דקות שלו מהעונה ההיא:

Per 36 Minutes Table
Season Age Tm GS MP FG FGA FG% 3P 3PA 3P% 2P 2PA 2P% FT FTA FT% ORB DRB TRB AST STL BLK TOV PF PTS
2017-1823POR7920888.316.4.5050.00.1.0008.316.3.5083.04.7.6303.38.912.22.51.11.93.24.319.5
Provided by Basketball-Reference.com: View Original Table
Generated 10/13/2022.

מול מספרי ה36 שלו ב4 העונות האחרונות:

נקבל מספרים טובים יותר. מספרי האסיסטים שלו זינקו מ2.5 ל4.2, כשגם הריבאונד ואחוזי העונשין השתפרו. הוא עדיין מפלצת הגנתית, ולראיה פורטלנד מתרסקת בכל דקה שהוא לא על המגרש. זה מדד שבודק את הNetRtg של הקבוצה כשהוא על המגרש, ובעמודה הכי ימנית את הפער בינו לבין הNetRtg כשהוא לא על המגרש:
Play-by-Play Table
   +/- +/-
Season Age Tm G MP OnCourt On-Off
2018-1924POR721974+10.1+12.4
2019-2025POR8253-1.2-0.3
2020-2126POR37880+7.3+7.3
2021-2227POR561579-0.6+13.8
Provided by Basketball-Reference.com: View Original Table
Generated 10/13/2022.

אם מורידים את העונה שבה שיחק 8 משחקים, יש פה פער ממוצע של יותר מ11+. במילים פשוטות יותר (עשיתי עבורכם את המתמטיקה עם הממוצע המשוקלל) – ב4 השנים האחרונות, פורטלנד מנצחת את היריבות שלה ב5.5 נקודות כל 100 פוזשנים בהם נורקיץ על המגרש, ומפסידה להן ב5.7 נקודות כל 100 פוזשנים בהם נורקיץ על הספסל.

אלה מספרים פסיכיים, אפילו בשביל סנטרים שנוטים להצטיין בקטגוריות האלה. הם כל כך פסיכיים, שיכול להיות שהתשובה לתעלומת הNBA "למה פורטלנד לא מצליחים לקפוץ מדרגה?" היא פשוט – כי יוסוף נורקיץ לא משחק לפעמים.

אבל הבעיה – וההבדל הגדול בחוזה הזה לעומת הקודם – שהלפעמים הזה נהיה יותר כן מאשר לא. ליטרלי. נורקיץ שיחק ב101 משחקים מתוך 226 אפשריים ב3 העונות האחרונות, ובאופן כללי רק 2712 דקות (מתוך בערך 10000 אפשריות).

זה קורה גם בגלל הרבה פציעות – גדולות וקטנות – וגם בגלל שגם במשחקים שבהם הוא כן משחק, הוא מבצע לאורך 4 השנים האחרונות 4.5 עבירות פר 36 דקות. גם אלה מספרים פסיכיים, שלא מאפשרים להשאיר אותו על המגרש ליותר מ27 דקות לערב.

זה הדבר היחיד שמעיב על החוזה הזה, אבל עבורי הוא מעיב מאוד. נורקיץ שחקן מצוין – אחד הסנטרים האהובים עליי בליגה – וזה לא באמת הרבה כסף עבור שחקן שרק חגג עכשיו 28. אבל אני פשוט לא יכול להתגבר על העובדה שאם הולכים לפי הממוצע, הוא יהיה על המגרש בערך רבע מהזמן שהקבוצה שלך תשחק כדורסל. אפילו אם הוא יהיה בריא יותר ויעשה פחות עבירות, ויעלה את המספר הזה לאיזור השליש, זה לא מספיק טוב.

אם הייתה איזו אופציית קבוצה על השנה האחרונה כמו בחוזה הקודם, או שהוא היה ניתן על ידי קבוצה שיש לה בספסל גבוה שאני יודע איך קוראים לו בלי לבדוק, הייתי אוהב את החוזה הזה הרבה יותר.

FAR – 5

גארי פייטון מגיע מפורטלנד – $26,145,000 לשלוש שנים – $8.7 מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה האחרונה

ובכן, כולנו אנשים עסוקים אז אני לא אבזבז עוד מהזמן היקר שלכם – אני מת על החוזה הזה. זה גם מעט מאוד כסף (6.7% מתקרת השכר!), זה גם אלוף טרי שלא רק הצליח לשחק בפלייאוף אלא גם היה משמועתי בדקות שלו על המגרש.

הNetRtg של הקבוצה היה גבוה ב5.9 נקודות איתו על המגרש מאשר איתו על הספסל בעונה הרגילה, והנתון הזה תפח ל11.9 בפלייאוף. אפשר לטעון שזה עניין של סיטואציה ומזל, אבל בתור אוהד של הסלטיקס אני אומר בכאב שהוא ממש שינה את סדרת הגמר של השנה שעברה עם האנרגיות שלו מהספסל וההגנה.

אם זה לא מספיק, הוא בדיוק מה שפורטלנד צריכה מהספסל ליד לילארד וסימונס. בליגה שהולכת יותר ויותר נמוך, אי אפשר לפסול גם חמישיות עם שלושתם יחד. הוא יכול לחפות עליהם מבחינה הגנתית, בעוד שהם ירווחו את המגרש עבורו לחיתוכים ללא כדור בהם הוא מצטיין. זה מזכיר לי מאוד את ההחתמה של ליבינגסטון ליד קארי ותומפסון בגולדן סטייט של 2014-2015.

אז הם אולי לא יזכו באליפות, ולדעתי הם קצרים מידי בספסל כדי לאיים על הפלייאוף בלי עונה מפלצתית של לילארד, אבל הם יכולים להיות קבוצה מאוד קצבית וכיפית לצפייה. צריך להזכיר שפייטון מבוגר בהרבה ממה שהייתם מנחשים – ויחגוג בדצמבר יומולדת 30 – אבל בחוזה לטווח כזה קצר זה לא באמת מעניין.

בקיץ בו שחקנים כמו באגלי, במבה, מאנק ובושיי מקבלים חוזים של יותר מ10 מיליון דולר לעונה, וגארי פייטון מקבל חוזה עבור פחות, המעט שאני יכול לעשות זה לתת 10 לקבוצה שהחתימה אותו על החוזה הזה

FAR – 10

Free No More – Bonus round!!!:

אני יודע שזה Free No More ולא פריוויו עונתי של פורטלנד, אבל אני חייב לקחת בחשבון את ההתנהלות השערורייתית של הבלייזרס בשנה האחרונה.

שמתי את ההחתמות האלה יחד גם כי השתיים הראשונות באות אחת אחרי השנייה בכל מקרה מבחינת הסכומים, אבל גם כדי להראות נקודה. פורטלנד התחילה באמצע העונה שעברה קו ברור של טנקינג כשהם ראו שלילארד לא חוזר, עם השחרורים של מקולום, פאוול וקובינגטון (טכנית טריידים, אבל קשה לי לקרוא להם ככה כשהם לא מקבלים אפילו בחירת סיבוב ראשון עבור כולם):

הדבר ההגיוני לעשות בשלב הזה, היה להעביר את לילארד בתמורה לנכסים – והרבה כאלה. אם על מיטשל התמורה הייתה 4 בחירות סיבוב ראשון, 2 אופציות להחלפת בחירות, ועוד 2 שחקנים לא רעים, מה פורטלנד היו מקבלים עבור דיים? לפחות את זה.

משם, נכנסים לטנק לכמה שנים ונותנים לסימונס והצעירים לשחק, עם סגל שנקי מחוזים רעים. זה מה שכולם עושים מתישהו.

אבל בפורטלנד תמיד מתעקשים. הם ניגשו לקיץ הזה עם GM חדש:

שבא והפך ב180 את הכיוון שלקח ניל אולשיי הGM הקודם. הוא נתן בחירת סיבוב ראשון (אמנם של מילווקי, אבל עדיין) על ג'רמי גרנט, החתים את נורקיץ על חוזה גדול חדש, ובונה קבוצה במטרה להתמודד על הפלייאין בשנה הבאה.

זו לא בעיה בכלל. הטרייד על גרנט כשלעצמו טוב מאוד, וכל החוזים שניתחתי פה טובים כשלעצמם. אין בושה בלבנות קבוצה תחרותית אפילו במחיר דשדוש בבינוניות – בטח בפורטלנד כשאתה קבוצת הספורט היחידה בעיר.

אבל אני חייב להעניש על הזיגזג. בהינתן שהמטרה היא תחרותיות, מקולום פאוול וקובינגטון היו נכסים קריטיים על חוזים טובים מאוד, שהיו נותנים לקבוצה הזו את העומק שכל כך חסר לה עכשיו. לוותר עליהם כמעט בלי תמורה, ואז להתחרט ולהשיג פחות מהם עבור מחיר גבוה יותר, זו הפקרות שקשה לי להתעלם ממנה כשהפער בין האירועים הוא פחות מחצי שנה.

FAR סימונס – 5

FAR – נורקיץ – 3

FAR פייטון – 8

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. מצויין, כולל הזגזג המוצדק שנתת בסוף. לגבי נורקיץ', זה בהחלט מוזר כי גם 10-12 לעונה אף אחד לא היה נותן לו אז למה לעזאזל לשים עליו 17?
    סיימונס זה קלאסי צל'ש או טר'ש. התקרה שלו בשמיים ואם הוא יתקרב לשם זה יראה כמו חוזה נהדר, אבל אם גומר כאלן קראב גרסה 2.0 אז כל תכנית הבניה מחדש של פורטלנד עפה לפח. כדור בדולח אין לי אז נאלץ לחכות ולראות איך זה נגמר.

      1. אני נוטה להסכים עם רוח הדברים. אני גם אוהב את סיימונס אבל ההישג העיקרי שלו עד כה זה שהוא הפציץ בגרבג' טיים, ולך תדע אם אפשר לבנות על זה הלאה או לא. גם אני הייתי שם עליו את הדולרים, אבל ביד רועדת.

        1. מה זה ג'רבג' טיים? הוא שיחק מול יריבים חלשים יותר? זה לא רלבנטי שדיים היה פצוע והם היו גרועים. הוא בא ושיחק.

  2. לפני שאתייחס להחתמות עצמן רוצה להתייחס לקטע בסוף. לא חושב שיש כאן זגזוג. קרונין נכנס לתפקיד בכוונה לעצב מחדש את הקבוצה סביב לילארד לא לפרק וללכת לטנקינג. אפשר להטיל ספק בחלק מהמהלכים ובצדק אבל הוא מיישם את התוכנית שלו. אין פה 180 מעלות מאולשיי כי אולשיי הלך הביתה במטרה לתת לקרונין את המפתחות . את התוצאות נוכל להתחיל לראות השנה.

    1. אני מבין שאף gm לא זיגזג בעצמו. אבל אם הgm הקודם כבר התחיל ללכת בכיוון מסוים, ויצר עלות שקועה, אתה לא יכול להגיע וישר ללכת לכיוון השני. לפחות לא בלי שהFAR שלך ישקע 🙂

  3. לגבי ההחתמות.
    אני אוהב את החוזה לסיימונס – כישרון גדול שסוף סוך פורץ (ולא ממש משנה לי שזה קרה כשלילארד היה פצוע) בשביל שחקן שיכול לקבל 25% מהתקרה הוא מקבל 18% בערך אז זה דיל טוב עבורם כי הוא בהחלט יוכל להיראות בסוף העונה כשחקן מקס 25 (אגב מה קרה שהפסקת להביא את החלוקה של כל חוזה לפי עונות. זה מאד רלבנטי).
    את החוזה לנורקיץ' גם אני לא מבין לאור הפציעות הבלתי נגמרות במיוחד כשכולו מובטח אבל כנראה שבבלייזרס רואים בו סוג של עוגן (זה קצת בעיה כשהוא לא מחובר לאוניה…)
    אני ממש מת על GP2 ואוהב את מה שהוא מביא למגרש אבל וזה אבל גדול – הבלייזרס עושים כאן את הטעות הקלאסית של להחתים שחקן שהצליח במערכת של הווריורס. זו יכולה להיות טעות שלא תעלה להם הרבה אבל לא סתם לקח לו המון זמן ואת הסיטואציה המושלמת עבורו כדי למצוא את מקומו בליגה (אני מזכיר שמדובר בשחקן בן 30 עוד רגע). איך לומר זאת בעדינות – פורטלנד רחוקה להיות מהסיטואציה המושלמת. אני מאד מאד מקווה להתבדות כאן אבל יש לי הרגשה שבפורטלנד יתחרטו על החוזה הזה.

    1. אני לא יודע למה, אבל הembed של sportrac הפסיק לעבוד באתר (ביחד עם הרבה embedים אחרים כמו נניח של האתר סקרים שאני משתמש בו ועוד), אז אני לא יכול להדביק את זה יותר. תאמין לי שזה מבאס אותי יותר מאותך 🙁

  4. ניתוח מאד מעניין, מסכים איתך, ולא עם פורטלנד, שכנראה שזה כבר לא ילך עם לילארד, אבל אולי הם חושבים שיצליחו לשכנע מישהו לעבור "אל לילארד"? ואולי זה יגמר עם טריידים של לילארד ושל סימונס. נראה.
    .
    אגב יוצאי גולדן סטייט – אם אכן הולכים על למצות את תקופת לילארד, אולי דריימונד גרין יכול להועיל להם?

    1. בתור אוהד קבוצה קבועה אני יכול להגיד שאם הייתי אוהד בלייזרס – כן אליפות לא אליפות, דיים הוא סמל ואני לא רוצה שהוא יילך לשום מקום, באש ובמים.

      1. אולי זה בגלל שאני סמולני בוגד מניאק אבל לדעתי בדיוק ההיפך. אין נאמנות בליגה הזאת ואם דיים היה מקבל דולר אחד פחות ממה שהיה זכאי לו הוא היה חותך אתמול. אני טוען שזה טוב/רע, אלא רק שאסור לשכוח שזה המשחק ומי שמתבלבל וחושב אחרת (קבוצה או שחקן) משלם.

        אני לא חושב שצריך להטריד את דיים כרגע. אני מאמין שיש לו עוד כמה שנים טובות בטנק.

        1. אפשר לעשות ספקולציות מפה ועד מחר. אם אתה מקשיב וקורא קצת את האיש אז אתה מבין שהוא מסתכל על עולם הכדורסל בעיניים קצת אחרות.

  5. בס"ד
    תודה רבה.
    נורקיץ יכול להיות סנטר מחליף מצויין, בגלל הפציעות, אי אפשר לבנות עליו לחמישייה.
    סימונס פוטנציאל בשמיים. נקוה שזה לא היה חד עונתי.
    פייטון, שיחקו אותה.

  6. תודה עומר.
    נורקיץ לא היה צריך לקבל את החוזה הזה בכל מקרה כי יש לפורטלנד על הספסל את דרו יובנקס שהוא סנטר יותר טוב מנורקיץ לא נפצע משחק ועם מספרים מדהימים. הם החתימו אותו במקביל להחתמה של נורקיץ על חוזה מממ

    1. ממשיך – על חוזה מינימום כזה. תסתכל את המספרים שלו – הוא שיחק במקביל חסימונס בשנה שעברה ואין לי שמץשל מושג איך הוא הסכים לחתום על חוזה כזה עלוב. בכל מקרה יש להם גיבוי מצומן מהספסל (לדעתי נורק יכול להיות הגיבוי שלו לא ההיפך).
      אני נוטה להסכים עם החוזה לסימונס אם כי אני מסכים שיש בו איזה שהוא סוג של הימור.
      לגבי גארי פייטון זה נו בריינר. מסכים.

        1. הקדמת אותי .. אכן רק אחרי האולסטאר. והטא נתן מספרים יפים מאוד . דרך אגב הוא רק 6.9 ובגדול הוא 4 שיכול לשחק גם 5 העניין הוא שבוא שיחק 5 פשוט מעולה נתן מספרים יפיפיים גם תפוקה גם ביעלות רבה. שחקן פשוט מצוין. היה מעניין לראותו אותו עם לילארד

          1. בדקתי עכשיו . מאז הטרייד עם הספרס הוא שיחק 22 משחקים ופתח בכולם. 14.5 נק למשחק על 29 דק אפקטיבי 66% TS כמעט 68% !!. פר 36 דק זה יוצא 17.6 נק ומעל 10 ריבאונדים. לא ברור לי איך הוא הסכים לחתום על החוזה העלוב הזה. ההגנה זה לא הצד הכי חזק שלו אבל הוא גם לא גרוע.

            1. יש בלינק תגובה אחת למעחה למעלה השוואה בין נורקיץ ליובנקס לדעתי יובנקס יותר טוב. זה משתקף בנתונים

            2. אני מת על יובנקס (תחפש את הסרטון שבו הוא מרביץ ללברון), הוא אחלה גבר אבל… הוא לא כל כך טוב בכדורסל. אני חושש שהמספרים האלה, שהושגו בקבוצה מטנקקת, הם מה שמוגדר כקלוריות ריקות.

            3. לא נראה לי. עקבתי אחריו בכל התקופה בפורטלנד. הוא היה מעולה. אבל אני מניח שאתה מכיר אותו יותר טוב… יחד עם זאת הוא קיבל הזדמנות לפתוח והוא ניצל אותה עד הסוף לא השאיר שבויים מה שנקרא. נראה מעניין מה יהיה איתו.

  7. צפיתי בחלק גדול מהמשחק את מול בין ג"ס ל פורטלנד. טרום עונה. בפורטלנד לילארד וגארי פיטון לא שיחקו אבל נורקיץ וגראנט וסימונס שיחקו. בג"ס כל ה 6 הבכירים לא שיחקו. החמישיה היתה: דה וינצנזו, גמייקל גרין, ויסמן, קמינגה ומודי. באמצע הרבע השלישי ג"ס הובילה ב 30 נקודות. איך שלא הופכים את זה, זה לא מבשר טובות לפורטלנד.

    1. ראיתי במקרה גם את המשחק הזה. ראשית זה כן מלמד משהו לגבי הקו השני של הלוחמים שפשוט עשו עבודה מצויינת. הבעיה בפורטלנד זה לא חוזה כזה או אחר אלא שאין להם בכלל עומק וזה מגיע למה שעומר ציין בסוף הסקירה שהם פשוט עשו טריידים גרועים על נכסים טובים לא לקחו בחירות וכ'.

  8. סיימונס – חוזה מתאים לשחקן צעיר שרק הולך ומשתפר. הבעיה שזה אותו השטיק לילארד-מקולום ועכשיו לילארד-סיימונס… ההבדל שסיימונס הרבה יותר אתלטי בעוד מקולום פשוט סקורר (ושחקן) יותר טוב, אבל סיימונס עוד בגרף השיפור.
    נורוקיץ' – הבלייזרס יותר טובים איתו, שהוא בריא. הוא נותן הופעות טובות מאוד לפרקים ואז שוב חוזר למרפאה. שהוא בריא, הוא נותן לבלייזרס יופי של אופציות והחוזה שלו בהחלט לא נוראי (אבל רק שישאר בריא).
    פייטון – הרוויח בצדק את החוזה, והבלייזרס מביאים בולדוג הבנתי לספסל, שלא ממש צריך את הכדור ותמיד נותן את כולו שהוא על המגרש. לפעמים צריך שחקן כזה שירים את כולם עם ההתלהבות שלו.
    .
    בסופו של יום זה עדיין תלוי בבריאות של לליארד ואיך הוא יחזור. יש לבלייזרס סגל נחמד, שאם הכל יתחבר הם ייעו לפלייאוף בלי הפלייאין

  9. טוב, אני כן ראיתי את סימונס… זה אשלייה אופטית. שאתה בפיגור של עשרים נקודות הוא תופס יד ומצמצם לחד ספרתי.
    זה שחקן מפסיד שרגיל להפסיד וחיי טוב עם הפסדים.
    גרנט שחקן מצויין. והארבע שמעולם לנורק לא היה.
    אבל הבנייה עקומה לגמרי. חמישייה ראשונה תחרותית. אבל לא לרמה של הלוחמים דאלאס או דצמבר והלוס אנגליוסיות. החמישיה שניה תעלומה.
    אם הכוונה היא לשים את כולם על פתק מהרופא להביא מקום ראשון בדראפט ועם זה ללכת לאליפות אז סבבה זו תוכנית דו שנתית טובה. אבל על מי אני עובד….

  10. בעקרון, מה שפורטלנד עשו הוא בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות כדי להצליח בנבא – הם לא לקחו כיוון מובהק של למצות את כל הנכסים כדי לנסות להתמודד על תואר, או לחילופין לעשות טנקינג.
    .
    הלכו על סוג של אמצע שזה אומר להשאיר ולהביא ותיקים, ומצד שני גם להשאיר ולהוסיף צעירים, וכאמור בגדול זה בדיוק מה שאתה לא רוצה לעשות אם אתה מנהל קבוצת נבא ולכן באינסטינקט מאד לא אהבתי את הקיץ שלהם, בלי קשר לזה ששלושת החוזים שבהם עוסק הפוסט הם בסדר גמור, נורקיץ׳ אולי קצת פחות מהאחרים.
    .
    אבל אחר כך חשבתי על זה קצת יותר לעומק ואני חושב שאני יכול להבין אותם.
    קודם כל לילארד – זה סמל, זה הפנים של המועדון, זה שחקן שמעולם לא ביקש לעזוב למרות הבינוניות של הסגל עונה אחר עונה, וזה שחקן שאם הוא רוצה להישאר – אתה משאיר ומשלם לו מה שהוא רוצה, וכך היה.
    .
    אז כשזו נקודת ההתחלה, מה תעשה עם השאר ? תקיף אותו בילדים, תיתן לו לסבול בטנקינג ובסוף גם תסיים עם בחירה 8 בדראפט ?
    אני חושב שהם דווקא התנהלו די חכם.
    השאירו את הצעירים, בראשם סיימונס, הוסיפו בחירת דראפט צעיר ומוכשר, אבל גם השאירו והוסיפו למצבת הוותיקים שחקנים שיכולים לעזור להם להיות תחרותיים כל ערב, ועם קצת התפתחות של הצעירים אפילו לאיים על הפלייאוף עם קצת מזל.
    .
    ועם כל זה, אני עדיין רואה מספיק גמישות בחוזים שלהם שתוכל תיאורטית לאפשר להם כן לתפוס כיוון יותר מובהק אם הם ירצו כשהעונה תתקדם או אפילו כשהעונות הבאות תתקדמנה.
    לא אידיאלי, אבל לפחות תהיה קבוצה שכיף לראות לדעתי, וזה תמיד עוזר לשים ישבנים במושבים.
    כל סיכוי לעתיד סביר עוד בתקופת לילארד תלוי לחלוטין באיך יתפתחו סיימונס ושארפ.

  11. מצוין.
    ראיתי את סיימונס עונה שעברה והוא היה שומט לסתות.
    כל מה שלילארד היה בשיאו ויותר טוב.
    לדעתי הוא מייתר לחלוטין את לילארד, שהרבה מעבר לשיא ובנפילה חופשית מאז שלקחו לו טיפה את הקפיצות על המגינים.
    הקריירה של לילארד מסתמנת כאכזבה עצומה, היה יכול להיות מהגדולים אבל התקבע על דשדוש והירו בול מפגר לצד רגעי היילייטס – אני מאשים, בנוסף לליארד עצמו, גם את סטוטס שאיפשר לו להתעצב ככה כל שנותיו במועדון.
    בקיצור, סיימונס הוא האבן פינה לבנות עליו.
    לצד לילארד אין לו ממש מקום לפרוח, זה שניים אותו דבר, רק שהאחד צעיר עם פוטנציאל להשתפר והשני דאון היל.
    סיימונס עצמו כבר אמר בימים האחרונים שהוא מתקשה וצריך ללמוד איך להתרגם את יכולתו מהעונה הקודמת לצד לילארד.
    הוויתור על פאואל וקובינגטון – שערורייה בסדר גודל של דטרויט.

  12. NBA Retweet
    @RTNBA
    ·
    Follow
    “People make a joke out of it like, man, he’s too loyal,he don’t want to win, he just want his $, I think a lot of times, people try to put my stance on it as if I’m belittling the guys that do move. & I’m not. I’m just standing on my square about what I believe.”- Damian Lillard

  13. תודה עומר.
    תקראו לי מה שתרצו אבל הסכומים האלה מחליאים אותי. 100 מליון לשחקן שלא הוכיח כלום מעבר לזה ש"יש לו פוטנציאל" והוא אתלט טוב. 100 מליון דולר פאקינג הל. זה סכום ש %99 אחוז מהאנושות על כדור הארץ לא תגיע אליו גם אם יעבדו 24 שעות ביממה עד סוף חייהם. זה לא פרופורציונלי. זה לא הוגן. זה מוציא טעם רע לספורט.

    כאוהד של הספורט, זה גורם לי להתנרגן, להתעצבן ולהפוך מריר. הקנאה וחוסר ההגינות יוצרים לי סלידה בתוך הנפש וזה גורם לי לא לרצות לצפות בהם.

    אל תראו אותי ככה כן…כי אם לג'ורדן יש 5 מיליארד דולר וללברון 2…לא תראו אותי בוכה בסמטאות ומחפש אוכל במכולות זבל מאחורי מסעדות…אבל אנפרני סימונס? בחייאט.

    היום עדיף לילד להיות שחקן פח ולהפסיק לקרוא ולכתוב. למה שילך להיות רופא, מדען או מהנדס אם הוא יכול להיות צ'יזר דבעה עם משחק חד מימדי כמו סימונס? וואוו…הבחור זריז, יכול לזרוק לסל וגם להטביע…מדהים! אין בו שום דבר מיוחד או יוצא דופן…חוץ מעכשיו, החוזה שלו. אם יהיו לי ילדים אטפח אותם כספורטאים…כי היום אתה יכול להיות גם פחות מבינוני ולצאת עם סכומים כאלה.

    לא מסר טוב לחיים. לא מסר טוב לכלכלה. לא מסר טוב לחברה. לא מסר טוב לילדים. לא טוב לכדורסל. לא טוב לספורט.

    אבל יאללה, משחקים…

    שבת שלום וחג שמח

    1. אם יהיה שחקן פח לא יגיע ל-NBA. התחלת להיות מושפע מהשטויות שרושמים פה?
      ה-NBA זאת תחרות מטורפת על כל מקום, ככה שמי שמגיע לשם כנראה שיש לו קצת כשרון. ומה לעשות שיש כסף בליגה הזו ותקרת שכר (שבנויה על הדרך מזכויות שידור וחסויות), ככה שיש כסף לחלק שאנשים מוכנים לשלם על זה.

  14. תודה עומר. הבלייזרס היו צריכים להטריד את נורק כחוזה נגמר לפני שנה וחצי. מדהים שהם החתימו אותו שוב ולא למדו מהניסיון. גראנט החתמה מצוינת וגם פייטון. יש שם קבוצה השאלה מה מצבו של דיים. מקווה בשבילם שיעשו פלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט