פריוויו 2022-23 אטלנטה הוקס/ חגי ניסני

מקור התמונה: https://wallpaperaccess.com/atlanta-hawks

העונה האחרונה הייתה עונה די מוזרה שעברה על ההוקס. בעוד ההוקס סיימו את עונת 20-21 בצורה מאוד מרשימה עם הגעה לגמר המזרח ואפילו הייתה יכולה להסתיים ביותר מזה לולא הפציעה המוזרה של טריי יאנג (על ידי השופט), העונה האחרונה הייתה הרבה פחות טובה. העונה האחרונה הסתיימה במקום התשיעי עם העפלה לפלייאין, ועליה לפלייאוף אחרי שההוקס הדיחו את ההורנטס והקאבס. בפלייאוף עצמו הם נבעטו בג'נטלמן סוויפ על ידי ההיט, שחנקו את יאנג עם שמירות כפולות. החניקה הזו ככל הנראה גרמה למהלכים עליהם נדבר בהמשך

מאמן – נייט מקמיאלאן. ג'נרל מנג'ר – טרוויס שלנק

שחקנים מרכזיים שעזבו והגיעו

דנילו גלינרי – גאלו שיחק פחות טוב בעונה האחרונה. עבר בטרייד לספרס תמורת דז'ונטה מארי + 3 בחירות סיבוב דראפט (אחת מתוכן מוגנת של שרלוט)

קווין הרטר – הועבר בטרייד לסקרמנטו תמורת ג'סטין הולידיי ומו הארקלס. בנוסף ההוקס קיבלו בחירת סיבוב ראשון מוגנת מהקינגס

לו וויליאמס – סיים חוזה

ארון הולידיי ופרנק קמינסקי הגיעו כשחקנים חופשיים

חמישייה צפויה: יאנג, מארי, האנטר, קולינס וקפלה

שחקני ספסל משמעותיים: בוגדנוביץ', אוקונגוו, ג'יילן ג'ונסון מו הארקלס וג'סטין הולידיי

ההוקס סיימו את העונה במקום השני באופנס-רייטינג (באופן מפתיע יוטה סיימה ראשונה) אך במקום ה26 בדיפנס-רייטינג. היות וקפלה הוא מגן טוב קולניס מחפה לא רע והאנטר (עליו נרחיב בהמשך) הוא המגן הטוב ביותר של ההוקס ברור שהבעיה היא בקו האחורי. יאנג הוא מגן לא טוב בלשון המעטה אבל אני חושב שדווקא הוא הפחות בעייתי מאשר בוגי והרטר שהם חסרונות משמעותיים בהגנה אפילו יותר מיאנג. הרטר שילם את המחיר של ההגנה הלא טובה שלו + חוסר היכולת שלו בפלייאוף האחרון לנצל את המבטים הפנויים שקיבל (סיים את הפלייאוף עם 9.2 נק' ב45.7% אפקטיבי). וההוקס הנחיתו במקומו את הולידיי, וזאת בנוסף לרוקי הפוטנציאלי AJ גריפין שמסקרן מאוד

דיאנדרה האנטר הוא כרגע בגדר תעלומה. קודם כל הוא לא מפסיק להיפצע, לפני 2 עונות הוא שיחק 23 משחקים ובעונה האחרונה רק 53. בנוסף הייתה ציפייה ממנו לתת פריצה סוף סוף ולהפוך מעוד רול פלייר שהוא גם מגן מעולה לשחקן שיכול ליצור ברגעים רבים במשחק מול הגנות עומדות. זה היה נראה שזה הכיוון בפתיחת עונת 20-21 עד הפציעה שלו, אבל העונה האחרונה הייתה פשוט רחוק מכך. ואז בפלייאוף האנטר התפוצץ עם 21 נקודות למשחק. לא ברור מהו הכיוון. בכל על מנת לתת את הקפיצה הוא יהיה חייב לפתח כדרור טוב יותר ממה שהוא הציג עד כה

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא GettyImages-1352132337-e1636955070585.jpg
ההתפתחות שלו תוביל את ההוקס לשלב הבא. דיאנדרה האנטר. מקור התמונה: https://nba.nbcsports.com/2021/11/15/hawks-deandre-hunter-out-two-months-due-to-wrist-surgery/

ג'יילן ג'ונסון – מאקמילן פחות אוהב להסתמך על רוקיז וממעט לשתף אותם. ג'ונסון שיחק מעט מאוד בשנה שעברה אבל הוא שחקן מאוד מאוד מוכשר ואמור להיות המרוויח העיקרי מהעזיבה של גאלו. הוא שומר מצוין מכדרר היטב ועם ראיית משחק משובחת. יכול בהחלט להיות שההוקס בדרך להרוויח שחקן בסגנון של סקוטי בארנס

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 17402884.jpeg
כישרון גדול – ג'יילן ג'ונסון. מקור התמונה: https://soaringdownsouth.com/2021/12/25/atlanta-hawks-jalen-johnson-playing/

ההוספה של דז'ונטה מארי אמורה לפתור להוקס 2 בעיות מרכזיות. הראשנה כמו שציינו היא ההגנה הרעועה בקו האחורי. אך בנוסף ההוקס אמורים להרוויח שחקן נוסף שיכול למסור לחברים. מארי עם 9.2 אסיסטים בשנה שעברה (רביעי במספר אסיסטים למשחק אחרי יאנג שהיה עם 9.7) וכל זה רק עם 2.6 איבודים למשחק. היכולת שלו ליצור לעצמו ולחברים בנוסף ליכולת שלו לחתוך לסל אמורה ליצור עבור ההוקס אופציות נוספות למשחק מה שמביא אותנו לשאלה האם ההוקס בכלל וטריי יאנג בפרט ישחקו אוף דה בול?

זו שאלה באמת טובה מאוד במיוחד לאור זאת שהיעילות ההתקפית של ההוקס בשנה שעברה לא הייתה הבעיה שלהם. היעילות ההתקפית של ההוקס נובעת סביב הפיק&רול או הפיק&פופ הקטלני שיאנג מייצר. גם הקלעים לא זזים הרבה אוף דה בול ומכאן גם כמות האיבודים הקטנה של ההוקס (12 פר 100 פוזשנס הכי מעט בליגה) אז האם צריך לתקן מה שלא מקולקל? מצד שני ראינו מה קרה להתקפה של ההוקס ואיך ההיט חנקו אותם. אולי הגיוון הוא מחוייב המציאות? למאקמילן הפתרונים

השחקן האחרון ואחד החביבים עלי באופן אישי שאני רוצה לגעת בו הוא אונייקווה אוגונגוו. אני חושב שכאשר שלנק בחר בו ("אבל למה לא לקחת את הליבורטון") הוא ראה איך הילד הזה הופך לו לדיירמונד גרין. והאמת אני יכול להבין. הוא מגן אדיר, עם יכולת להוריד את הכדור לרצפה וראיית משחק סבירה עד טובה. אבל בעיקר יכולת הקליעה שלו תוכל לאפשר להוקס בעתיד אפשרות נוספת. אוקונגוו באיזור הצבע שמחוץ לטבעת ובמיד ריינג' עומד על 49/99 מהזירקות שלו בשתי העונות החולפות. אמנם מדגם מאוד קטן אבל ניקח בחשבון שלא מעט מהזריקות הללו הגיעו כזריקות התאבדות בסוף שעון האוהדים יכולים להיות עם אופטימיות זהירה.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו
איך אפשר שלא להתאהב בך? אוניקווה אוקונגוו. מקור התמונה: https://www.goalzz.com/?n=1031585

וזה מביא אותנו להבנה שכדי שההוקס יהפכו מקבוצה חביבה שמגיעה לפלייאוף ויכולה אולי להפתיע לקבוצה רצינית שצריך לספור אותה ברצינות במאבקי הפלייאוף זו היכולת של האנטר בעיקר אך גם של אוקונגוו וג'ונסון לעשות את הקפיצה לשלב הבא. אנחנו כבר יודעים פחות או יותר מה יאנג מארי קולינס קפלה ובוגי מביאים איתם למגרש עכשיו הגיע הזמן של החבר'ה האלה להראות שהם יכולים להגביה עוף.

תחזית – ההוקס יחזקו את ההגנה שלהם ויסיימו במקומות 5-9

לפוסט הזה יש 66 תגובות

    1. נראה לי שצריך לקחת בחשבון את ההתקדמות האפשרית של חלק מהשחקנים שציינתי ובנוסף ההבאה של מארי. לאור זאת אני ממש לא מסכים עם האמירה על הדריכה במקום

      1. מסכים, העניין הוא שהדריכה במקום מבחינתי היא גם כי המזרח ומי שמסביבן התחזקו. מילווקי ,בוסטון, פילי, נטס (בהנחה שהברגים שם במקום), היט ואפילו קליבלנד המתחדשת יותר טובות מהן. ההוקס לדעתי 7-8 במזרח עם הבולס ומעט לפני טורונטו ושארלוט ולכן אני לא רואה איך מתקדמים כרגע מעבר לסיבוב ראשון, מה עוד שיש שם גם את סימן השאלה סביב טריי שהעלת האם מסוגל לשחק אוף דה בול וגם הבריאות שציינת של האנטר (וגם אוסיף קולינס שבשלוש העונות האחרונות הגיע רק באחת ל-60 + משחקים).

  1. המזרח התחזק והסגל שלהם עדיין לא מספיק טוב.
    מארי זה נחמד, אבל הוא לא ברמה התקפית להחזיק התקפה של קבוצה כמו יאנג, שכאן השאלה אם הוא יכול לשחק ללא הכדור.
    ילחמו על הפלייאוף עם הראפטורס, הורנטס, הוויזארדס שאולי יהיו שם ולדעתי המג'יק המפתיעים

      1. אני שם את ההוקס על המקום האחרון בפלייאוף.
        לדעתי מילווקי, בוסטון, פילי, היט, נטס, בולס וקאבס יהיו שם, ואני חושב שלכולן סגל טוב יותר מההוקס.
        להוקס נשאר הכרטיס האחרון, ושם, כרגע הם רמה מעל יתר הקבוצות.

        1. מצחיק איך שכולם (כולל וגאס) מחשיבים את בוסטון כמניה בטוחה, ומתעלמים מהאופי המאוד וולטילי של הקבוצה הזאת (שלא לומר הדרמות האחרונות).

          1. אל תקח את סדר הקבוצות לפי המיקום בסוף העונה (אם כי אני הולך עם הבאקס עד הסוף כרגע). אבל הסלטיקס אצלי בוודאות הפלייאוף.
            העניין של אודוקה לדעתי יהיה משהו כמו "מכה קלה בכנף" . יש שם יותר מדי כשרון האוטוטו מגיע לבשלות

  2. תודה רבה.
    הארקלס עבר בטרייד אתמול לokc.
    אני לא מאמין במה שההוקס בונים לדעתי טריי ומארי לא הסתדרו ביחד והאנטר ימשיך להיפצע.לדעתי יסיימו מקומות 8-10

    1. בדיוק ככה. להבדיל מהמגיבים המיואשים כאן, לצד האופציה הבהחלט ריאלית של דשדוש מיותר, אם הכל מסתדר שם הם גם יכולים לעוף מאוד גבוה וזה לא יהיה כזה שוק אם אכן זה מה שיקרה. יש להם יופי של הרכב.

  3. אחלה פריוויו. קבוצה שכנראה לא תגיע רחוק מידי – אבל בעונה שעברה היה כיף לראות אותם משחקים כשהם היו בזון הנכון (וזה לא היה משהו נדיר) – נקווה שימשיכו ככה.

  4. שוקולד פרווה. טריי יספיק לעשות פלייאוף אבל שם נגמרים להם השחקנים מול הקבוצות הפיזיות.
    קאפלה חלש רצח קולינס,קליר פאת האנטר נראה כמו קראודר ומורי זה לא גיים ציינגר נתקעו עם יאנג והנגרים.
    מקמילן יתקשה לעשות דברים חדשים ולצאת מהקיבעון.
    עם טריי בריא הם יעשו מקומות 4 6 ויעופו סיב ראשון תלוי במי יפגשו

  5. הפריוויו מצוין, תודה רבה חגי, הקבוצה, לדעתי, פחות.
    .
    נראה לי שסוגיית האוף דה בול היא קריטית כדי לאפשר ליאנג ומורי לשחק ביחד עם כדור אחד. זה מחייב את יאנג לעשות סטף, ואת מקמילאן, ושאר השחקנים, לעשות קר וגולדן סטייט. וזו חתיכת דרישה שאני לא יודע עד כמה כל המעורבים יהיו מסוגלים לעמוד בה, אבל יהיה מעניין לברר ואשמח להתבדות.

    1. אני אדגיש שוב. ההוקס סיימו שניים באופנס רייטינג. ההתקפה לא הייתה הבעיה שלהם. מארי צריך לחפות על יאנג בהגנה, ולהיות הרכז בדקות שהוא יורד לנוח על מנת למזער את הנזק (אחת הבעיות הגדולות של ההוקס. במשך השנים כיאנג יורד לנוח או פצוע האופנס רייטינג יורד ב 10-15 נקודות). גם אם הם ישמרו את אותה תבנית משחק בדיוק בעונה הסדירה לכל הפחות תהיה להם התקפה טובה עד טובה מאוד. השאלה המרכזית היא ההגנה ופה אני מאמין שההוקס מצאו חלק מהפיתרון שלהם.

      1. מה שאתה מתאר אולי נשמע פשוט אבל נראה לי לא פשוט בכלל:
        .
        בעניין האופנס – אתה מניח שהתוספת של מורי לא תפגע אלא לכל הפחות לא תוסיף. לדעתי זה לא מובן מאליו. כשיש שני אנשים שצריכים את הכדור העסק יכול להדרדר.
        .
        כנ"ל בעניין מורי כרכז מחליף בדקות שיאנג לא משחק. פרקטית זה כנראה מה שיקרה, כלומר אחד מהם יהיה על הפרקט בכל זמן נתון, אבל השאלה היא מה יקרה כששניהם על הפרקט, והרעיון כאן הוא לא להפריד דקות אלא ליצור סינרגיה. במקרה של לברון ווסטברוק זה לא עבד, ואני מעריך שהנכונות של מורי לעלות מהספסל דומה לזו של ווסטברוק.
        .
        לכן, לדעתי, הם לא באמת יכולים לשמור על אותה תבנית משחק בדיוק. יהיה שינוי, וכנראה שינוי גדול, והשאלה האם הוא יביא לשיפור? לשיפור משמעותי? לנסיגה? נחיה ונראה.

  6. בסך הכל עשו יופי של קיץ, הביאו שחקן בכיר מצויין שעל פניו סותם את החור ההגנתי שהיה קיים שם. נכון, אין שני כדורים, אבל זה משהו שאומרים כל פעם ששני שחקנים בכירים משלבים כוחות – לפעמים זה עובד ולפעמים לא.

    1. זה לא נכון. לא אומרים את זה כל פעם ששני שחקנים בכירים משלבים כוחות. אומרים את זה כל פעם ששני שחקנים שיודעים (או רוצים) לשחק רק עם הכדור ביד משלבים כוחות.
      אמרנו את זה לאחרונה על הארדן ופול – וזה אכן לא עבד (מהר מאוד נמאס להם ופירקו את החבילה כי כ"א משך לכיוון שלו).
      וגם על הארדן וראס – וזה גם לא עבד.
      זה גם לא יעבוד עם מאריי ויאנג.

      1. פול והארדן עבד מצוין הדבר היחיד שעצר אותם היה אחת הסופרטימס החזרות בהיסטוריה של הליגה.
        זה לא שהיו חסרים שם חיכוכים אבל הפירוק הגיע בעקבות החלפת הבעלים.

            1. הם שנאו זה את זה והיה אולטימטום. וזה בגלל שכ"א מהם רצה לשחק "בדרך שלו" ועם הכדור ביד.
              בגלל זה זה התפרק.
              בהחלט "לא עבד".

            2. אני התייחסתי לקטע של ״הפירוק הגיע בעקבות החלפת הבעלים״, בפועל הארדן ופול היו אחראים לפירוק, הם לא היו מוכנים לשחק ביחד יותר והציבו אולטימטומים לקבוצה (לפי הדיווחים מאותה עונה).
              יוסטון 2018 הייתה קבוצה מצויינת שיודעת לנצח דרך ההגנה, האם אטלנטה יכולה לבצע דבר כזה? אני לא מדבר על העובדה שהארדן בשיאו ופול טובים משמעותית מיאנג& מארי בכל כך הרבה מובנים.

            3. זה כמובן שמועות (האולטימטום,על השנאה נסכים להסכים). הרבה אנשים 'שנאו' לשחק עם כריס פול בקריירה ועדיין המשיכו.

            4. ברוך תחפור קצת (כי אני רואה שאתה מגלה נכונות לאחרונה) תגלה שהפירוק הגיע בעיקר מצד פרטיטה.

            5. הדיווחים על האולטימטום מוכחשים ישירות אגב באותו לינק שהבאת

            6. כל פעם שיש ציוות כזה אז גיא בא עם תגובה אופטימית בנוסח "הם אנשים מבוגרים שנפגשו ודיברו והסכימו יחד לעשות ויתורים כדי שזה יעבוד ולכן אני חושב שזה יצליח" (אותו כנ"ל ראס ללייקרס והיו עוד מקרים).
              אז לא. הם שיקוצים. וכשיקוצים הם אגואיסטיים וזה מה שהכי חשוב להם – עצמם.
              לדבר פקה פקה בפגרה ולשחרר הצהרות זה קל.
              כשהכסף מונח על השולחן כ"א מנסה לחטוף כמה שיותר ולקרוא לשני גנב.

            7. גם זה אבל תקרא גם על הסיטואציה הפיננסית שלו באותה תקופה. מה שאוטומטית הוציא מהשוואה תשלומי מס מותרות שהיו הכרחיים כדי לשמר את הקבוצה הזו.

            8. קראתי, זה בדיוק בתקופת הקורונה. כל הקזינויים והמסעדות התרסקו באותה תקופה וזה הלחם והחמאה של פרטיטה, אני לא רואה הבדל משמעותי בשכר בין שני השנים כמה היה אמור להיות מס המותרות? במקרה שפול היה נשאר עוד עונה 5-10 מליון? אני לא חושב שזה מה שהיה מפיל את פרטיטה.
              https://hoopshype.com/salaries/houston_rockets/2019-2020/
              https://hoopshype.com/salaries/houston_rockets/2018-2019/

            9. אני מסתכל על חוקי המיסים ועל תקרת השכר לאותה עונה, תקרת השכר הייתה 123 הרוקטס שילמו 128 לפי חוקי השכר ההפרש הוא בערך 7.5 מליון דולר.
              https://hoopshype.com/2018/10/11/nba-luxury-tax/

            10. הוא נכנס באופן ישיר במטרה לצמצם. תחפש…

            11. אתה לדעתי יוצא מנקודת הנחה שגוייה שזה הייתה האופציה היחידה שלו לרדת מתקרת המס, פרטיטה יכל לוותר על שמפארט ובחירת דראפט ראשונה/שנייה מאשר לבצע טרייד בומבסטי שכזה.

            12. נחמד גם שאתה יודע מה 'נקודת ההנחה' שלי (נניח שאני יודע מה זה – נקודת מוצא?; הנחת מוצא?). אני בסך הכל מדבר בכללי שפרטיטה לא היה מוכן להתחייבות הנדרשת כדי להחזיק קונטנדרית. זה שתחתוך כאן ושם בעונה זו או אחרת זה לא ישנה ההסתכלות היא מנקודת מבט רחבה יותר

  7. תודה על הפריוויו המצויין נגעת בנקודות החשובות.
    העכברוש נדרס!!! העכברוש נדרס!!! קרא כותרת העיתון בכפר הלל בתחילת הפלייאוף, ההתקפה ״ההיסטורית״ נמחצה כליל על ידי הבליץ של מיאמי על יאנג (הזהרתי על כך לא מעט בעונה הסדירה וזה היה ספוילר לסדרה במיאמי, אי אפשר לבנות התקפה שמבוססת על שחקן אחד, ופיקאנדרול ששאר הקבוצה סטטית).
    על פניו הבאת מארי אמורה למנוע את זה ולא לאפשר בליץ על יאנג ,עם זאת לדעתי מדובר בפלסטר לרגל שבורה, חייבים להחליף את מקמיילן המקובע, אני לא רואה את יאנג או מארי עושים תנועה בלי כדור. ואלו רק הבעיות בצד ההתקפי.
    ״
    מה התקרה של הקבוצה? הם חלשים משמעותית מהטופ של המזרח (מילווקי, נטס), לדעתי חצי גמר המזרח זה תחזית ריאלית/אופטימית בשבילם

  8. ברור לכולנו מה יהיה, נכון? טריי ודז'ונטה כל פעם שהכדור יהיה אצל השני יצעקו "ווילסון!" עד שבסוף הם יריבו על הכדור, קולינס ינסה להפריד אבל לא יצליח בגלל ידי הדינוזאור הפצפונות שלו ויברח להתחבא במספרה של בלדסו וקראודר, האנטר ישחק דווקא הרבה אבל רק במשחקי פיק אפ עם הרופאים שלו, ורק אתה תזכור מי זה אוקונגוו. זה מכתוב בקפה, אין מה לעשות.
    אבל ברצינות, בשביל להשתפר בהגנה צריך לפעמים לעשות ויתורים התקפיים. בשביל לעבור מהשיטה ההגנתית של אטלנטה שנה שעברה, שהייתה "ננסה לפעמים" או במקרים ממש רציניים "א-קאפלה" (כמו במשפט, "אה, קאפלה – הכדור אצלם עכשיו. תעשה משהו"), להגנה שתתמודד עם הבעיות הכי קשות שלה (בעיקר לשמור על מובילי הכדור. הם איבדו אותם ממש בקלות) הם היו צריכים את דז'ונטה. כמו גובר, היכולות שלו מתעסקות בדיוק בחלק הכי גרוע בהגנה של הקבוצה. בניגוד לגובר, עדיין אין לו שם רע והוא דווקא נראה בעלייה בזמן האחרון.
    ההתקפה לא תראה אותו דבר. היא לא יכולה להיות, אלא אם כן דז'ונטה ישנה לגמרי את המשחק שלו (בצורה מוצלחת) ולא כמו שמקווים – ששני השחקנים יפגשו יותר באמצע או שטריי יאנג שלכאורה יותר מתאים לשחק אוף בול (ואז נדע אם ההליוצנטריות שלו הייתה מהכרח, רצון או שלמרות הכל הוא פשוט פחות מתאים לזה). אולי היא תראה פחות יעילה, אבל הגיוון הזה יכול לעזור לאטלנטה ברגעים הכי חשובים.
    וכן כמו שכתבת יפה ובפירוט, כמובן כמו בכל קבוצה בהיסטוריה של הספורט – כל החלקים חשובים וגם השחקנים האחרים צריכים לעשות את הקפיצה שלהם.
    תודה, תותח.

  9. אמנם העמדות המסורתיות קצת התמסמסו אבל עדיין גם יאנג וגם מארי הם 1. יאנג יכול לשחק 2 אבל כזה שחקן עם חדירה מדהימה אתה מעדיף שיהיה עם הכדור ביד, אז אני גם חושב כמו חגי שמארי בעיקר יקבל את המפתחות כשיאנג על הספסל או נח על המגרש. מקמילן צריך שהאנטר ובוגי יתנו עונה טובה ואני גם הייתי בועט את קאפלה כי אוקונגוו הרבה יותר טוב לטעמי. צריכים שם קצת רוע בג׳ורג׳יה, שמעתי שקראודר פנוי להובלה. תודה ניסני

    1. קראודר זה טוב הוא תמיד משדרג קבוצות וגם הגנה. גם לדעתי אוקונגו צריך לפתוח הוא הרבה יותר טוב מקאפלה.
      חבילה של קאפלה וקולינס יחד לצערי לא שווה הרבה בליגה היום. הייתי אורז,גם את בוגדן איתם הוא קליר פאת מהלך ופציע

    2. אוקונגו קראודר האנטר מורי זה הגנה חונקת ואתלטית מאד. לדעתי מושלם סביב טריי. הבעיה שקראודר ואוקונגו די נגרים בלי קליעה אמינה בשלבי הפלייאוף הגבוהים.
      והאנטר ומורי הם סימן שאלה בקליעה. ואין להם גם ספסל בכלל

      1. אולי חסר קצת גובה בכזו חמישיה אבל באמת יש שם המון אתלטיות ועם קצת סטים התקפיים נכונים מסביב ליאנג זה אולי יכול להצליח מדי פעם

  10. לצד יאנג צריך גארד שומר שלא צריך את הכדור אצלו, אני לא יודע אם מארי הוא התאמה טובה, בעיקר כי הוא היה רגיל להיות היחיד שמחזיק כדור בכל העונות שלו בספרס עד עכשיו. הוא גם לא קולע טוב מדי מ3.
    המספרים שלו, כמו גם היוסג', הולכים לראות צניחה מאסיבית. ההוקס היא הקבוצה של יאנג לפני הכל, והשאלה היא לא האם יאנג ישחק off ball אלא האם מארי מתאים להשתלב בהתקפה שיאנג מוביל. אין ספק שכשכל אחד מהם לבד על המגרש להוקס תהיה התקפה טובה (והגנה טובה במקרה של מארי גם) אבל השאלה האם ביחד הם מסוגלים ליצר משהו, ואני לא חושב שאפשר לקבוע חד משמעית. רק בעונה עצמה נוכל לדעת.
    כל הסגל המשלים מסביב רעוע עד לא רלוונטי. האנטר פציע והבלחות פה ושם זה יפה אבל לא מספיק, קולינס בכלל נשמע היה שרוצה החוצה בעונה שעברה, מעניין מה קרה שם.
    לא רואה את יאנג מסוג השחקנים שמצליחים להוביל קבוצה רחוק בלי שינוי במנטליות וגיוון בהתקפה. לשחק פיקנ'רול עם כל מה שזז זה יפה, לקלוע פלואטרים זה יפה, לזרוק שלשות לא אפקטיביות מהלוגו זה יפה, זה לא מנצח. הוא יהיה חייב ללמוד לשחק בלי הכדור.

    1. א' לא יודע למה קבעת שקולניס רוצה החוצה?
      ב' מה לא אפקטיבי בשלשות מהלוגו? הם גם נכנסות באחוז יפה וגם מרווחות בטירוף את ההתקפה.
      ג' לא בטוח שאני מבין מה כן מנצח?

      1. היו שמועות שקולינס רוצה החוצה והיו דיבורים על טרייד, לא יצא עד כה לפועל אבל לך תדע.
        יאנג לא קלעי ברמה של קרי (ולא קרוב אפילו) בשביל להצדיק את הזריקות שהוא לוקח. יש לו Shot Selection לא טוב בכלל (לדעתי) אבל בגלל שהוא המוציא לפועל מספר אחת זה לא פוגם לו יותר מדי בסטטיסטיקה. בפלייאוף האחרון חנקו לו את המוות והוא קלע פחות מ20% ל3 כשהוא זורק בממוצע מעל 7 זריקות ל3 במשחק. אני לא יודע להגדיר לך מה זה מנצח, אני רק יודע להגיד שזה לא.

        1. אני מציע לך לבדוק את ממוצע הקריירה של יאנג לאורך הקריירה בזריקות שהן מעל 30 פיט. אני מניח שתופתע.
          בחירת הזריקות של יאנג מצוינת. הוא גם אפקטבי מאוד מבחינת האחוזים שלו (עונה אחרונה היה עם 60%TS שזה מעל ג'ה, לוקה בוקר וטייטום) ולא רק שהיא מצויינת היא יוצרת גם לאחרים הזדמנויות מעולות לאחרים – לא סתם כל שנה יאנג מוביל את הליגה באסיסטים לאזור הטבעת שמשם כל נגר כמו קפלה יכול לקלוע
          אם אתה מביא את הפלייאוף האחרון כדוגמה למשהו זה לא ממש משהו שאפשר להתדיין עליו ברצינות.

        2. ובקשר לקולינס זה אמין כמו בערך השמועות על הטריידים. בסוף כל משועמם יכול להנפיץ שמועה כזו או אחרת. כל עוד מישהו לא יצא בטוויטר או משהו ברמה הזו זה לא רציני

  11. תודה חגי.
    אני מסכים ששאלת השילוב בהתקפה של יאנג ומורי לא טריוויאלית. זה שהם היו במקום גבוה התקפיץ כבר בשנה שעברה (מפתיע בהחלט) לא אומר מספיק, כי השאלה היא כמה הם קלעו, האם הרבה יותר מאחרים, האם מספיק כדי לפצות על ההגנה הרעועה?
    בהנתן שכולם יסתדרו חברתית, אני אופטימי ועדיין חושב שהם יתחרו על מקומות 7-8.

  12. אחלה פריוויו תודה חגי.
    אני דוקא מהאופטימיים לגביהם. אני מאוד אוהב את הטרייד שהביא את מארי. המשמעות היא שיש לקבוצה הזאת שני מנהלי משחק מהמשובחים שיש לליגה הזאת להציע והם יכולים לשחק ביחד ולפרק כל הגנה שתעמוד מולם (זה מה שגרין עושה עם סטף אצל הלוחמים) או כל אחד לחוד. הוסף לזה את הכשרון של טריי ההגנה של מארי הקליעה של בוגדן ההתמצאות בצבע של קאפלה ואת יתר החבילה שם – ואני מסכים שבתנאים האלה האנטר ואוקונגוו (שחקן נפלא – מסכים איתך. בתנאים מסויימים יכול להכנס בחמישיה בקלות במקום קאפלה) אכן יכולים לעשות את הקפיצה שדיברת עליה. יתר החבילה היא גם לא רעה בכלל. ובנוסף שנות הותק מצטברות והולכות ואין הרבה מה לעשות – בליגה הזאת נסיון זה דבר שמדבר.
    אני חושב שזה שלד שיכול לרוץ קדימה בשנים הבאות. הם קודם כל צריכים להתבסס כקבוצת טופ 5-6 במזרח ואז חיזוקים נוספים פה ושם והשמיים הם הגבול. זו קבוצה מעניינת שאני מאמין שתפתיע הרבה אנשים לטובה..
    תודה חגי פריוווו משובח.

  13. בס"ד
    תודה רבה.
    אני חושב, שיגיעו לפלייאוף, ואולי גם יעברו סיבוב.
    ההגנה אמורה להשתפר משמעותית, וגם ההתקפה בדקות שבהן טריי לא על המגרש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט