יצליחו לעשות קסמים? אורלנדו מג'יק- פריוויו 22-23 / אסף גפן

העונה שחלפה:

 אין הרבה מה לכתוב על העונה החולפת של המג'יק שברוב הזמן התמקדה בהוצאת חיל השריון להתקפה ,השגת המאזן השני הכי גרוע בליגה ובסופו של יום השגת המטרה  – הבחירה מספר 1 בדראפט. בין לבין הם דאגו להפסיד הרבה (מאזן 22-60 בעונה החולפת), להיות קבוצת ההתקפה הרעה בליגה (מקום 30 במדד Off Rtg), להיות ממוצעים בהגנה (מקום 17 במדד Def Rtg) ובעיקר לאפשר דק' משחק והתפתחות לקראת העתיד לבוא לשחקנים הצעירים שלהם. בין הבולטים בקטגוריה הזו: וונדל קרטר ג'וניור שהראה שהוא מתפתח לגבוה לגיטימי בליגה, קול אנתוני שהפך  לרכז הפותח וכמובן פרנץ וואגנר שאף נבחר לחמישיית הרוקיז' של העונה.

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון:

האמת שמבחינת הסגל לא הרבה , השחקן היחיד עם משמעות כלשהי שעזב היה רובין לופז וגם הוא שיחק רק כחצי עונה. בגזרת ההגעות כמובן שקסם הטנקינג עבד לאורלנדו שזכו בבחירה הראשונה הנכספת בדראפט האחרון בו בחרו בפאולו באנצ'רו שמגיע אחרי שנת מכללות אחת בדיוק ונראה מבטיח מאוד בהופעתו בליגת הקיץ. כמו כן בתחילת הסיבוב השני בחרו בפווארד נוסף קיילב יוסטן שהגיע ממישיגן.

מאמן: ג'אמל מוסלי הצעיר יחסית אך עם קילומטראז' מכובד כעוזר מאמן מתחיל את עונתו השנייה באורלנדו ובליגה בכלל כמאמן ראשי.

חמישייה: אנתוני, סאגס, פרנץ' וואגנר, באנצ'רו , קרטר ג'וניור

ספסל: במבה, מוריץ' וואגנר, רוס, אוקקה, יוסטן, המפטון, האריס, פולץ וג'ונתן אייזק שצפוי לחזור אחרי שנתיים בחוץ עקב פציעת Acl קשה.

שאלות ותהיות:

משחק ההתקפה: המג'יק התקשו מאוד בחלק הזה של המגרש בעונה האחרונה. לזכותם ייאמר שהם שיחקו בקצב מהיר (10 בליגה) ולמרות היותם קבוצה צעירה בכלל ובפרט בעמדת הרכז המעיטו באיבודי כדור ,כ-13 בלבד למשחק (מקום 25 בליגה). מנגד הם התקשו מאוד בקליעה ודורגו בתחתית הליגה מבחינת אחוזי הקליעה לשלוש עם 12 שלשות למשחק אך ב-33% בלבד (מקום 28) , גם האחוזים לקליעות לשתי נק' לא היו טובים עם 50.5% ששם אותם במקום ה-26 בליגה ובסך הכל הם מוקמו במקום ה-28 מבחינת Efg% שעומד על 50.

פאולו באנצ'רו וג'יילן סאגס: למג'יק בעיניי יש 3 עמדות בחמישייה מאוישות עם צעירים שהוכיחו בעונה הקודמת שאפשר לבנות עליהם בדמות וואגנר, אנתוני, קרטר ג'וניור. יש להם גם שילוב של  צעירים בספסל שהראו שיכולים להיות שחקני רוטציה לגיטימיים (במבה, וואגנר הבכור,אוקקה והמפטון) עם ותיקים יותר שעוד מסוגלים לתרום (רוס,האריס). כדי לקפוץ קדימה הם צריכים את הצמד באנצ'רו את סאגס טובים העונה. עבור סאגס כבר בעונתו ה-2 בליגה זו עומדת להיות שנת מבחן. בערב הדראפט רבים שאלו איך טורנטו לקחה את בארנס במקומו, בסיום העונה אף אחד כבר לא העז לשאול את זה. אחרי עונת רוקי לא פשוטה שבה הראה ניצוצות בהגנה אך בהתקפה התקשה מאוד להשחיל את הכדור לטבעת וסיים אותה עם 21% לשלוש ו-Efg%  של 40 ,שגם הסתיימה עם פציעה וניתוח בקרסול הוא יהיה חייב למצוא את הדרך לשפר את אחוזי הקליעה לפני שיתחילו לצוץ ציוצי באסט מכל עבר. באנצ'רו הוא הבחירה מספר 1 הראשונה של אורלנדו מאז דראפט 2004 אז הם בחרו בדוויט הווארד שאף הצליח להוביל את הקבוצה לגמר הליגה האחרון שלה. הוא מגיע עם שק מלא בציפיות אחרי עונת מכללות אחת בדיוק בה הרשים מאוד . יהיה מעניין לראות כיצד יצליח לעשות את המעבר לליגה של הגדולים כאשר במעט שראיתי בליגת הקיץ הוא נראה טוב מאוד

כדור הבדולח: התסריט הפסימי: באנצ'רו נראה יותר כמו השלבים המאוחרים של הווארד בקריירה ולא המוקדמים באורלנדו, כל קבוצות הליגה עושות מולו את הטריק על שם פופוביץ' ומכבות את המזגנים ובעיית הזעת היתר שלו גורמת לו להחמיץ משחקים .סאגס ממשיך לא לפגוע ונותן פייט לווסטבורק על תואר "עץ הזהב". שאר הצעירים מסביבם בחמישייה דורכים במקום והמג'יק נתקעים עוד עונה במקום האחרון במזרח בנשיאת עיניים לאלוהי הדראפט.

התסריט הריאלי: באנצ'רו נראה כמו מועמד לגיטימי לרוקי העונה וחמישיית הרוקיז. אנתוני ממשיך ביציבות שהפגין העונה ופרנץ' וואגנר מתחיל לעורר זכרונות מנוביצקי. הקבוצה נאבקת על כניסה לפלייאין ומסיימת בסוף במקומות 11-12 עם תקווה לעתיד. כבונוס על הנסיון לתחרותיות וההתקדמות הם זוכים בבחירה טופ 5 בדראפט.

התסריט האופטימי: באנצ'רו זוכה ברוקי העונה ובחוזה עתק עם גייטורד, אנתוני נותן מספרים של 20 נק' ו-8 אס' , וואגנר מעלה לפרקים את השאלה דירק מי??? ואפילו סאגס פוגע ב-35% מחוץ לקשת . הקוסמים עושים קסמים, נכנסים לפלייאוף ממקומות 7-8 ומודחים בסוויפ ג'נטלמני ע"י באקס/סלטיקס/פילי. העתיד נראה ורוד. 

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. תודה על הפרוויו
    לדעתי הולכים להתחרות באוקייסי על תואר השטיח של הליגה.
    אלא אם בלייקרס תיפרם האידיליה של תחילת עונה….
    🤣

    1. תודה ברץ' . לדעתי הם יקדימו את הפיסטונס והפייסרס שלא ברור מה הולך שם ואם מתחברים גם יתנו פייט טוב לניקס, וויזארדס ושארלוט … לא חושב שיהיו שטיח ומקווה אולי שטיחון לפרקים.

  2. אני חושב שיפתיעו השנה, ויהיו בתמונת הפלייאין כמעט עד הסוף.
    דווקא הייתי הולך עם פולץ' בחמישייה, רק שיהיה בריא, ואנטוני כסקורר מהספסל. פולץ' לטעמי נותן הגנה וניהול משחק טוב יותר בחמישייה שלא צריכה גאנר כמו אנטוני שיקח את הכדור מבאנקרו, סאגס ו-ווגנר

    1. תודה סמיילי. יש בזה משהו מצד שני אנתוני זה חלק מהבסיס של המועדון קדימה ואני לא רואה מצב שלא יהיה בחמישייה.
      פולץ' ובריאותו יהיו גיבוי מעולה ולדעתי גם יהיו להם דק' יחד ,בטח עם סאגס ימשיך לא לפגוע..

      1. פולץ' היה נהדר שנה שעברה עד שנפצע (איזה חוסר מזל), וממש התחיל להראות את הפוטנציאל שלו ומה שהוא מסוגל לתת.
        כמו כן אייזק, שאמור היה להיות הכוכב שלהם ועכשיו אין לדעת איך הוא חוזר ואם הראש שלו עדיין בכלל בכדורסל.

        1. וואי מה עפתם על פולץ? הבן אדם לא מסוגל להישאר על המגרש וגם אז הוא לא משהו לכתוב עליו הביתה. זה שהוא היה סביר בחלק מהזמן לא באמת מקום לאופטימיות. בגדול גם כשהוא על המגרש הוא פחות מהממוצע אפילו לרכז מחליף.
          אהה כן ולמקרה ששכחנו – הוא שוב מתחיל את העונה פצוע.

            1. כנראה שלא …

  3. חחחחחח השיקוץ התחרפן,הכניס את עצמו לחמישיית כל הזמנים של השלייקרס והוציא את קארים.
    אני סקרן לראות את תגובת האוהדים ואת תגובת מג'יק ווסט ושאקיל.
    ה00 הזה לא שווה יריקה.אם אני אוהד אמיתי של ל.א אני פאקינג מטנף אותו,
    איזה אגו מנייק,קבר את הלייקרס ועוד משתין מהמקפצה.

    "לברון ג'יימס בחר את חמישיית כל הזמנים של הלייקרס
    הכוכב הציב את עצמו לצד מג'יק, ג'רי ווסט, קובי בריאנט ושאקיל"

  4. תודה
    אחלה ניתוח
    בנקרו יכול לתת עונת רוקי של דאבל דאבל, ולפתור חלק מבעית הנקודות. השאלה מה עם ההגנה. אם סאגס ואנטוני משפרים את האחוזים מבחוץ אורלנדו תהפוך לשטיח משודרג

  5. תודה על הניתוח המעולה.
    פרנץ וואגנר ביורובאסקט האחרון נראה מבטיח מאוד, וגם בעונת הרוקי שלו לדעתי הרשים. שילוב שלו עם באנקרו בעמדות הפורוורד הוא מה שהקבוצה צריכה לבנות עליו לדעתי. אנתוני הוא שחקן של מספרים ריקים וקולע ביעילות לא טובה, וסאגס אפילו לא קולע (כמובן ששניהם צעירים וזה יכול להשתפר, אבל כרגע זה המצב). מרקל פולץ בריא בכלל? הפסקתי לעקוב.
    דרוש שיפור בהגנה של המג'יק, אבל התקפית יש בסיס טוב ועוד כמה שנים הקבוצה תחזור לרלוונטיות.

  6. תודה Om3r. דווקא ההגנה הייתה בעונה האחרונה סבירה/סבילה . ההתקפה הייתה הבעיה ובאמת חייבים שיפור בקליעה מבחוץ, מקווה שסאגס יצליח לאפס כוונות.

  7. תודה אסף
    .
    1 קודם כל חשוב להיכנס לפרופורציות. ייקח להם תקופה של ריצה משותפת כדי להבין מה הסגנון שמתאים להם, ואיך לבנות את הקבוצה כמו שצריך מבחינת שיטה.
    2 אייזיק ופולץ לא ממש רלוונטיים עד שנראה אותם רצים תקופה משמעותית ללא פציעות ונראה כמה הם השפיעו להם על הגוף. אישית אני לא מאמין שאייזיק יחזור וזה חבל מאוד כי כשהוא שיחק הוא נתן הגנה משובחת
    3 הם צריכים להמשיך בטינקוק ולזרוק את הצעירים שלהם להשתפשף ביחד ולחוד. אנטוני הוא אחלה להיות שחקן 6 סטייל סוויט לו. אבל אם סאגס זה לא זה (אני מאמין שהוא שחקן שיכול לתת תרומה משמעותית למג'יק גם אם הוא לא הרכז המדהים שחשבו שהוא יהיה) אז המג'יק בבעיה לשנים הבאות כי למצוא רכז מצוין וצעיר דורש בחירת דראפט גבוהה או וויתור על נכס משמעותי מאוד.
    4 באנקרו נראה פגז. הוא ו-ואגנר יכולים להיות צמד אימתני.

  8. תודה אסף. עם באנקרו, ווגנר והשיפור של וונדל קרטר והגיבוי של במבה (ואולי אייזיק) אמור להיות למג׳יק קו קדמי נחמד. אם הקו האחורי יתייצב הם באמת יכולים להיות שטיח נחמד

  9. מדהים כמה מעט אני יודע על הקבוצה והשחקנים האלו. אני יודע הכי הרבה על הפצועים הכרוניים גאריס (זו השנה שלו, אני מרגיש את זה), פולץ (זו השנה שאנשים יזכרו אותו, אני מרגיש את זה) ואייזק (זו השנה שהוא יעבור את קיירי במדד הטרלול, אני מרגיש את זה). ובערך זהו.
    עשית עבודה טובה כדי שאתחיל ללמוד על האחרים, האולי קצת יותר חשובים, אבל עכשיו זה עליהם.

  10. קבוצה שיהיה כיף לראות אבל צריכים עוד עונת טנקינג ובחירת דראפט גבוהה בשביל להתחיל את הפריצה: תפריט פסימי, מקום אחרון בליגה. תסריט אופטימי, מקום אחרון בליגה. תסריט ריאלי, בין המקומות האחרונים בליגה.

      1. זה לא מדויק לפני שנתיים לדעתי נכנסו לפלייאוף וגם שנה לפני כן. היה להם את ווצ', גורדון ופורנייה. הם התגלגלו בבינוניות שלהם והתהליך שהם עושים הוא לגמרי הגיוני.

        1. ניסני/אברי, תראו כמה שנים הקבוצה הזאת בוחרת גבוה בדראפט. זה נראה סביר? הם אשכרה סקרמנטו של המזרח ולא רלוונטיים המון זמן. זה לא תהליך הגיוני בשום צורה והם כבר מזמן היו צריכים להיות לפחות קבוצת פלייאוף סבירה והם לא קרוב לזה

      2. כמו שניסני אמר, הם דווקא ניסו להמשיך לדשדש בבינוניות-מינוס ורק בשנתיים האחרונות הם מסריחים. היו צריכים להתחיל עם הטנקינג הרבה לפני.

        1. לשם שינוי לא התעצלתי ובדקתי את הבחירות של המג'יק בעשור האחרון. יפתיע מישהו לשמוע שבמשך עשור הבחירה הנמוכה ביותר שלהם היתה 16? סטטיסטית מעשר בחירות לוטרי הם כבר היו צריכים להוציא משהו…. ועדיין הקבוצה הזאת עדיין נמושה וזה שהם גירדו פלייאוף במזרח בשנים החלשות (מאוד) שלו זו לא אינדיקציה לכלום. תהליך בניה הכי גרוע בליגה אחרי החברים של זיו מהמערב

  11. תודה אסף. הם פרקו קבוצה סבירה , קבוצת פאתי פליאוף ולא קיבלו לדעתי מספיק תמורת הנכסים ששיחררו. מה יהיה שם קשה לדעת. יהיה מעניין לראות מה יתפתח מהקבוצה הזאת ולאן היא תגיע. השנה הקבוצה הכי חלשה בליגה תהיה הספרס ויש עוד כמה קבוצות שחזק בטינקוק. אני לא רואה אותם עם עוד בחירת טופ 5 הם יהיו איפה שם 10-13 -'

  12. תודה רבה אסף, פריוויו מעולה!!!
    .
    לדעתי אין שום הצדקה שהם יסיימו נמוך השנה – הם בטח לא קבוצה מגובשת או מנוסה, אבל כמות הכשרון שם היא כזו שזה יהיה מביך אם יסיימו מתחתינו – ועדיין, זה יכול לקרות. וגנר 2.0 מצוין והצטערתי שלא הגיע אלינו.

    1. אף קבוצה לא תסיים מתחת לכם. כשפופ עוש משהו הוא עושה אותו הכי טוב. מתברר שזה כולל גם טנקינג. הספרס השנה יהיו כל כך מזעזעים לשדעתי שיאים שליליים בליגה ישברו. זו הולכת להיות גועל נפש של קבוצה. ולא נעים לכתוב ככה על פופ אבל מבט אחד על הרוסטר מספיק כדי לייצר את התובנה הזאת. נשאר אצלכם כלןם (ושום דבר). די בזוי לטעמי אבל אם יש מישהו שהרוויח את זה ביושר זה פופ אחרי שנים שהעמיד קבוצת תחרותית. אז בוא נחסוך את כל הפוסטים של התחרות על המקום האחרון. אתם תהיו שם. נקודה.

    2. אין הצדקה שיסיימו נמוך? ההצדקה היא שלקבוצות האחרות יש שחקנים שיותר טובים במשחק הכדורסל. וכן, אל דאגה, אתם תגמרו אפילו יותר נמוך.

    3. הפלגת בדבריך החבר. יש שם כישרון אבל כל כך בוסרי. הם צריכים להשתפשף כמה שנים לפני שיצאו מהתחתית.

  13. תוקדה אסף. אחלה פריוויו. אני נוטה ללכת עם התסריט האופטימי, בעיקר שאני אישיות די אופטימית.. אני מאמין שפאולו בנצ'רו יישא אותם על כתפיו מאמצע העונה ואילך. קבוצה צעירה שיכולה להפתיע ולהלהיב את כולנו. אני מאד מקווה שזה מה שיקרה.

  14. פולץ מיועד לפתוח. לצערו הוא שוב נפצע ושבר את האצבע הגדולה של הרגל שלו באימון. מי שיקבל הזדמנות אחרונה כשחקן חמישייה יהיה ג'יילן סאגס. הם מאוד אוהבים את ההגנה שלו ואת כל מה שהוא עושה על המגרש חוץ מהקליעה. אם יתן קפיצה בעניין הזה יתקע יתד בחמישיה. המג'יק במחנה האימונים עושים ניסויים מאוד מוזרים, כולל קו קדמי של באנקרו, בול בול וונדל עם וגנר כגארד. בינתיים ממה שקראתי זה לא ממש הולך. אני מאמין שוונדל ישחק ליד באנקרו ווגנר והמג'יק בעיקר תנסה להבין מה לעשות עם מצבת הגארדים שלה. אם אייזיק יוכל להגיע ולשחק כדורסל אולי יהפוך עד לשנה הבאה לצ'יפ לטריידים. אני לא מבין למה לא ניסו ללכת על גארד יציב כדוגמת מלקולם ברוגדון. בכול מקרה אם יצליחו לתת קפיצה, יש להם כמה נכסים כדי לנסות להנחית גארד. אופציות בולטות: יש שני גארדים בכירים בקבוצות פח בערב שעלולים להתפנות במידה וימאס להם לשחק בקבוצות מפסידות. הראשון הוא דיארון פוקס בסקרמנטו. אם הקינגס ירגישו שדיוויון מיצ'ל לא כל כך רחוק ממנו מבחינת עשיית משחק, הם עלולים לעשות עליו טרייד. אופציה פחות ריאלית היא שג"א. אבל עליו יהיו המון מתחרות אם יביע רצון לצאת מהקבוצה.

    1. "אני לא מבין למה לא ניסו ללכת על גארד יציב כדוגמת מלקולם ברוגדון."
      כי המטרה היא לא לנצח משחקים ויותר משתלם לתת לסאגס ופולטס לרוץ.

  15. תודה john. זו שנה של הרבה ניסוי ותהייה שם. סאגס באמת נתן בחלקים ששיחק הגנה לא רעה בכלל אבל יהיה חייב לקלוע כדי להיות רלוונטי. אייזק וגם פולץ אילו חידות בריאותיות רציניות.

  16. כמה נקודות –
    .
    פולץ היה אמור לפתוח אבל בגלל הפציעה דברים השתנו.
    .
    הפציעה של האריס גם תפגע בהם. עשה עבודה שקטה וטובה ליד הצעירים בעונה שעברה.
    .
    אישית אני לא מאוהדי סאגס. הפוטנציאל קיים אבל במקרה שלו אני לא סגור על זה שימומש.
    מבחינתי – trade bait.
    .
    אייזיק הוא נכס טריידים מאד מעניין ואטרקטיבי בגלל מבנה החוזה שלו, גם אם לא יחזור ליכולות מלאות.
    .
    וונדל קרטר ג׳וניור זה הסוד הכי שמור בליגה, כנראה הרבה בגלל שהוא משחק באורלנדו…
    לא רק גבוה צעיר ומגוון בכל היבט של המשחק, אלא אולי גם החוזה הכי טוב בכל הליגה.
    .
    אני חשבתי שאורלנדו היו צריכים להשתמש בכל הנכסים האלה ואחרים חוץ מפאולו ו-וואגנר כדי להביא את מיטשל ואייטון. הם החליטו להמשיך לזחול קדימה בסבלנות שזה בדרך כלל משהו שאני מעריך בקבוצות בבנייה. איך שהוא אצלם הרגיש לי שאפשר ואולי צריך אחרת.
    בכל מקרה הנכסים לטרייד גדול כבר שם למקרה שההזדמנות תצוץ.
    .
    תכלס – רק שפאולו ו-וואגנר יראו שהם הדבר האמיתי בלי להביא יותר מדי נצחונות.
    כל השאר בונוס.

    1. תודה דדי. תכלס באמת שתי אופציות הבנייה שציינת קיימות.
      מסכים עם מה שכתבת, אייזק זו חידה אחרי שנתיים בחוץ, מעניין לראות מה מסוגל לתת.

  17. תודה רבה. אני חושב שבנקרו יקפיץ אותם כמה שתי רמות במכה. שחקן מרתק שמשפר את הקבוצה ממה שראיתי בליגת הקיץ.
    יהפוך אותם גם למאוד מהנים לצפייה.
    השאר ישתפרו סביבו וייראו טוב יותר.
    אני גם מאוד אוהב את בול בול וחושב שהוא כישרון על ייחודי ולא מנוצל (ראה המעורב של מנחם).
    כדאי לאנשים להתחיל להסתכל עליהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט