שובם של הפצועים, פריוויו דנבר נאגטס 2023 / הגולש יהונתן שלו

שובם של הפצועים, פריוויו דנבר נאגטס 2023 / הגולש יהונתן שלו

כרמלו אנתוני, חבר של כבוד באגודת הבננה, שיחק בדנבר משך 8 עונות תמימות. כרמלו נבחר בבחירה השלישית בדראפט 2003 בעודו בן 19 בלבד, ובמהלך תקופתו בקבוצה מעולם לא קלע פחות מ-20 נקודות בממוצע למשחק בעונה, וסיים עם כמעט 25 נקודות בממוצע למשחק.

11 שנים מאוחר יותר, בבחירה ה-41 בדראפט, נבחר שחקן שמנמן וסרבי שכולנו מכירים היום בכינוי הג'וקר. יוקיץ' התחיל את הקריירה באופן איטי יחסית, ובעונתו הראשונה קלע רק 10 נקודות בממוצע למשחק. אך מאז יוקיץ' הציג שיפור מטאורי, ובשנתיים האחרונות גם זכה ב-MVP.

מדוע ההשוואה הזו בין שניהם?

מאחר ובמהלך שמונה עונותיו בקבוצה, כרמלו הוביל את דנבר במדד ה-Win share, שמודד כמות ניצחונות המיוחסת לשחקן, פעם אחת בלבד. יוקיץ', לעומת זאת, מוביל את דנבר ב-7/7 מהעונות שלו בקבוצה. לא סתם מדובר על שחקן מדהים וחד פעמי – יוקיץ' מציג זאת בכל משחק ומשחק.

בעונה שעברה

בשנה שחלפה עלינו לטובה יוקיץ', ה-MVP בעונת 2021, החליט לא לתת לפציעות של שני השחקנים הכי טובים של הקבוצה אחריו למנוע ממנו להגיע לפלייאוף. אז הוא לקח את הקבוצה על הכתפיים השמנמנות שלו, והעמיד ממוצעים של 27 נק', 10 ריב' ו7 אס' כדי לזכות בתואר בפעם השנייה ברצף. לדעתי, אין יותר שחקן שראוי לכך יותר מיוקיץ'. נכון, ניקולה ודנבר סיימו רק במקום השישי במערב, והודחו בסיבוב הראשון, אבל יוקיץ' באמת עשה הכל על המגרש.

כאשר שחקן מוביל את הליגה בנתון מסויים, החברים בבסקטבול רפרנס מדגישים את הנתון בבולד. סקירת הנתונים המתקדמים של יוקיץ' בעונה האחרונה, מגלה שכמעט כל השורה מודגשת, מאחר ויוקיץ' הוביל את הליגה בשלל נתונים. לדעתי, החשוב והמעניין שבהם הוא OBPM – אופנסיב בוקס פלוס מינוס – מדד המשקף את היכולות ההתקפיות של השחקן, שבו יוקיץ' זוכה ל-9.2 נק'.

האם זה הרבה? האם זה מעט?

מתברר שרק שלושה שחקנים בהיסטוריה השיגו ניקוד גבוה יותר – קרי עם 10.3 בעונת 2016, לברון (פעמיים) עם ניקוד 9.5 ו-9.3, בעונות 2009 ו-2013 בהתאמה, וג'יימס הארדן עם 9.4 בעונת 2019. השיא של מייקל הוא 9.1, של שאק 7.5, קובי 7.4, קארים 6.8, דוראנט 8.8, בירד 7.8 ומג'יק 8.3. כולכם מוזמנים להסיר את הכובע.

העונה הקרובה

סגל

גארדים – ג'מאל מארי, קנטוויוס קולדוול פופ, בונס היילנד, איש סמית', ברוס בראון, קלן גריידי, אדוניס ארמס, כריסטיאן בראון, דוון ריד.

פורוורדים – פייטון ווטסון, זק נאג'י (מהאגודה לתרבות הדיור, מי שמכיר מכיר), ג'ף גרין, ארון גורדון, מייקל פורטר ג'וניור, ולטקו צ'נצ'ר, גרנט גולדן.

ביגמנים – ניקולה יוקיץ', דיאנדרה ג'ורדן.

הצוות המוביל

יוקיץ' ימשיך להיות יוקיץ' כמובן. אחד השחקנים היציבים בליגה שברור למדי מה נקבל ממנו. השינוי והרענון הגדולים ביותר בגזרת דנבר אמורים להיות החוזרים לשירות פעיל, הלא הם ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור.

מארי, בעיקר במהלך הבועה, היה שחקן מדהים שיכל להגיע לטופ של הליגה. הוא כרגע רק בן 25, ושחקן שפוסע קדימה בעיקר ברגעים החשובים. משחקן של 16.3/ 3.6/ 3.8 בעונה הסדירה, הוא מזנק קדימה לשחקן של 24.3/ 4.6/ 5.8 בפלייאוף, עם מדגם לא רע בכלל של 33 משחקים. אם הוא יחזור בצורה טובה, זה יהיה שדרוג ענק לקבוצה שהתבססה כמעט בלעדיות על יוקיץ'.

פורטר גם הוא שחקן צעיר מבטיח, אבל פציעות טורדניות בגב דרדרו אותו בדראפט לבחירות ה14. את העונה הראשונה שלו הוא פיספס לחלוטין, ובעונה השנייה שלו הוא הפגין ניצוצות אך לא מעבר. אבל בעונה השלישית שלו הוא התפוצץ והפך לסקורר חסר מצפון עם 19 נקודות למשחק ב-66% טרו שוטינג. העונה הזו שכנעה את דנבר לתת לו חוזה מקסימום. תשעה משחקים לתוך העונה פורטר נפצע וסיים את העונה, מה שגרם לחוזה להראות קצת כמו כישלון, אבל אם הוא חוזר כמו בעונתו השלישית, דנבר תהיה מסוכנת אפילו יותר, מאחר ולטעמי הוא סקורר שמזכיר מאוד את קווין דוראנט – גבוה, ארוך, יעיל מכל טווח, ופשוט סיוט להגנה שממול.

במידה ומארי ופורטר בריאים? וואו. איזו קבוצה דנבר יכולה להיות!

החמישייה הצפויה היא מארי, פופ, פורטר, גורדון, ויוקיץ', וההבדל העיקרי מהשנתיים האחרונות יהיה בהפחתת העומס שעל הכתפיים השמנמנות אך היציבות של יוקיץ'. מארי יוביל את הכדור חלק מהזמן, ופורטר יהיה סיוט הגנתי שירוץ סביב חסימות ויזרוק. אם הוא חוזר טוב והשלושה משתלבים יחד, פורטר בקלות יכול לתפור 20+ נקודות לערב.

התחזית

אופטימית

המסע של דנבר צריך סיום טוב. מקבוצה חלשה, דרך קבוצה שהפסידה את הפלייאוף במשחק האחרון של העונה, משם לקבוצת פלייאוף טובה, לקבוצת פלייאוף מדהימה והפסד בגמר המערב. שנתיים של פציעות חלפו על דנבר, אבל עכשיו היא יכולה לקום מהאפר ולזכות באליפות.

כי דנבר בריאה עם מארי, פורטר ויוקיץ' יכולה לנצח כל יריבה בליגה.

ההימור שלי הוא שהעונה תתחיל קצת מקרטעת, אבל לאט לאט פורטר ומארי יסירו חלודה. למשחק האולסטאר יוקיץ' יגיע רענן ויזכה במצטיין של משחק הכוכבים. דנבר יסיימו מקום שני במערב, בחצי גמר המזרח הם ינקמו בפיניקס על הסוויפ לפני שנתיים, ובגמר המערב ישחזרו את הקרב שלהם מול הווריורס מהפלייאוף האחרון. הפעם הם ינצחו, יעלו לגמר וינצחו את בוסטון. יוקיץ' נבחר ל-FMVP, ומוכיח מדוע הוא נחשב הסנטר הטוב בליגה ואחד הגדולים והמיוחדים שראה המשחק.

פסימית

שחזור של העונה האחרונה – מארי ופורטר נפצעים, יוקיץ' שוב לבד, שוב סוחב ושוב מפסיד בסיבוב הראשון או השני, תלוי במצ'אפ. באסה.

ריאלית

מארי ופורטר צריכים הרבה זמן להסיר המון חלודה… ודנבר מסיימת שוב במקום השישי. למרות חוסר הביתיות, החבורה מצליחה להגיע לגמר המערב, ומסיימים עם הרבה אופטימיות לקראת העונה שאחריה.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. אני מאוד מקווה שנראה השנה דנבר נאגטס בריאים כי יש שם מלא פוטנציאל בסגל.
    עכשיו, בהנחה שהם בריאים, איזה מארי ופורטר מקבלים?
    מארי הוכיח שהוא פוטנציאל להיות בעילית של הגארדים, והוא כבר הראה את היכולת שלו כסקורר קטלני. עכשיו השאלה איך יחזור מקרע ברצועה.
    פורטר זה גם סימן שאלה כי כל פעם שנראה שהוא עולה על הגל הוא נפצע, ואני מתחיל לחשוד שהגוף שלו כנראה לא נועד לשרוד ב-NBA. בנוסף, למרות הפוטנציאל, לטעמי הוא רחוק מלהיות השחקן השלם שהוא מסוגל להיות. הוא קלעי מצויין, אבל סקורר מוגבל. חסר לי היכולת שלו להוריד כדור לריצפה וליצור לעצמו ולאחרים.
    גורדון עדיין תעלומה בעיני כי צריך ממנו יותר מרק הגנה ואתלטיות. ועם הפריצה של היילנד והחזרה של פורטר ,לא בטוח שהוא שווה לנאגטס מבחינת המשכורת שהוא אוסף.
    יוקיץ ימשיך להיות השמש שסביבה כל המערכת הזו פועלת והם על גבול הטופ 4 במערב. אני עדיין לא רואה אותם עוברים מעבר לסיבוב השני

  2. הריאלית שלך מתאים לי בגלל שלא שמת את הגאון מול הסלטיקס בגמר….
    כל מילה על יוקיץ +1966. השחקן הכי מהנה מבחינתי באן בי איי.

  3. הבעיה העיקרית לטעמי עם דנבר היא שהסגל המשלים הוא דיי בינוני. זה ברור שהשלישייה של יוקיץ׳, מארי ופורטר היא נהדרת (בהנחה שכולם בריאים). אבל מה שהיה חסר בדנבר בעונה האחרונה הוא השחקן הנוסף שפתאום יפתיע מהספסל ויתפוס הגנות לא מוכנות. הם הצליחו להתברג במקום 6 נטו בזכות היכולת העילאית של הג׳וקר.
    רוצה לומר – גם אם העונה השלישייה תגיע בריאה ומוכנה לפלייאוף, זה מרגיש לי שחסר שם בסגל הבן זונה חסר המצפון ומלא החוצפה שייתן האסל בהגנה ויתפור שלשות קלאץ׳ כשההגנות מנטרלות את מארי ופורטר לקבלת מסירה מיוקיץ׳. אולי מישהו שם יתעלה העונה דווקא בזכות המבטים החופשיים שיקבלו בזכות הנוכחות של מארי. כדאי מאוד שזה יקרה כדיי שיהיה להם צ׳אנס אמיתי ללכת עד הסוף.

  4. כמעט בכל פריוויו עולה שאלת הבריאות ואצל הנאגטס זה ההבדל בין עוד עונת דשדוש לסופסוף איום על המערב. אני חושב כמו סמיילי שפורטר לא ישרוד עונה בלי פציעות ותכלס גם מארי היה יותר פצוע מאשר על המגרש אבל נקווה בשבילם שזה יזרום כי מגיעה להם ריצה משותפת. יוקיץ ענק אבל עם מארי ופורטר תקינים ועם פופ הוא יירד ביוסג' ובכל הפרמטרים או במילים אחרות – כנראה שלא יהיה תריפיט MVP. בכלל זו שנת מבחן רצינית לדנבר, אם גם השנה זה לא מתקדם אולי כדאי לעבוד שם על ריבילד לפני שהם יהפכו לפורטלנד באופן רשמי. תודה יהונתן

    1. האם צריך לשאוף לתריפיט MVP? אני לא רואה סיבה לכך, עדיף בהרבה שיוקיץ' ילמד לקחת צעד קטן אחורה ולתת לאחרים להשתלב על מנת שיוכלו לשחק היטב ברגעי ההכרעה.
      אני מקווה מאוד שלא יגיעו למעמד פורטלנד, חבל לבזבז את אחד השחקנים המיוחדים בהיסטוריה (בניגוד ללילארד, שאין לו איזה כישרון שלא ראינו מעולם).
      בשמחה.

      1. מסכים. אני גם מנחש שאם היה לידו שנה שעברה מספר 2 ברמה גבוהה המספרים היו יורדים והיו נותנים את ה MVP לאמביד או יאניס

  5. בס"ד
    תודה רבה.
    לא רואה אותם מגיעים כל כך רחוק, בגלל חוסר בשחקנים משלימים איכותיים.
    יותר מדי יפות על השלישייה בעונה הרגילה, מתכון לפציעות ולעייפות בפלייאוף.

  6. תודה יהונתן. פריוויו מצוין. שתי קבוצות במערב שהן אנומליה מטעמי בריאות אלו הנאגטס והקליפרס, בהנתן בריאות הכוכבים שתיהן בפוטנציה ללכת עד הסוף. באמת קבוצה שאני לא יודע מה להמר עליה, בשביל הג'וקר מגיע להם טבעת.

  7. תודה רבה
    לא בונה יותר מדי על פורטר גוניור ולדעתי הנאגטס יכולים להסתדר יפה גם בלעדיו.מעדיף להטריד אותו עכשיו כשעדיין יש סימני שאלה מסביבו לפני שיגיעו הסימני קריאה.
    דווקא הסגל המשלים הרבה יותר טוב מבעונות הקודמות – הלכו פאקו,בארטון וגמייקל גרין שבעיקר עשו נזק כל אחד בתחומו והגיעו kcp וברוס בראון שאמורים לחזק את ההגנת פרימטר בצורה משמעותית,מה גם שהם קלעי שלשות לא רעים ככה שכל הסגל מסביב ליוקיץ יודע לקלוע מבחוץ ברמה די טובה.
    בהינתן שמארי חוזר ליכולת שהייתה לו,יוקיץ משפר עוד קצת את ההגנת פיק אנד רול שלו,הגארדים החדשים משתלבים טוב יחד עם השיפור של היילנד והרוקיז,אזי לקבוצה לא יהיו כמעט חולשות שיהיה אפשר לשחק עליהן ומהצד השני המון המון יתרונות התקפיים ופחות מגמר מערב יהיה מאכזב.

    1. למה לא בונה עליו?
      מדובר בשחקן באמת נהדר, שבעונה הטובה שלו (לפני שנפצע) קלע כמעט 20 נקודות באחוזים מדהימים. הוא נשק יוצא דופן שיכול להשתלב יחד עם יוקיץ' בצורה מרהיבה.

      1. דנבר עם התקפה טופ 5 בליגה בלעדיו,בהגנה יש לו המון בעיות,הימור גדול מבחינת פציעות,דורש המון התייחסות וסוג של פרימדונה.
        לדעתי עדיף להטריד אותו על 3 איכותי שמגן טוב על 4 עמדות(סוג של ארון גורדון רק ביותר טוב).

  8. תודה יהונתן. אחלה ניתוח.
    רק למה להשות את הגאון יוקיץ' לכרמלו שחוץ מכסף לא עשה הרבה עם הכישרון שלו ?
    נראה שחסר להם עומק, שחקנים עם ניסיון שייקחו אותם כשהשלישיה לא בריאה או לא פוגעת.
    מקווה שיהיו בריאים, שנראה אם הם ממשים את הפוטנציאל או לא (גמר מערב לדעתי זה הגג שלהם, וגם זה אם הכל מסתדר)

    1. אתה צודק לגבי הבחירה שעשו להשאיר את יוקיץ ולהעביר את נורקיץ. בזמנו זה לא היה דבר מובן מאליו למי שלא היה במעגל של דנבר. היו להם כמה אנשים טובים בהנהלה שהצליחו פחות כשעברו לקבוצות אחרות .

  9. דנבר תלוייה בטירוף בבריאות אבל גם אם היא תהיה בריאה אני לא רואה אותה מגיעה מעבר לגמר אזורי, חסר לה הגנה וספסל שבתכלס הם שתי הפרמטרים מבין השלושה שהופכים קבוצה טובה לקונטנדרית מוצלחת, לדעתי היא תודח בסיבוב הראשון בקרב עיקש מאוד אבל חסר סיכוי

  10. תודה יהונתן
    .
    בריאות מלאה של הקבוצה הזו שכוללת חזרה מלאה של פורטר ושל מארי, ולטעמי הם הקבוצה הטובה בליגה, אפילו יותר מהבאקס. עומק אמנם אין ממש אבל זה לא שיש שממה אחרי השלישייה. יש את גורדון בונס קקפ ואפילו ג'ף גרין החביב.
    .

  11. קבוצה מעניינת מאוד.
    אני חושב שהם צריכים לחזק קצת את הספסל. בעיניי אפשר להסתמך על בראון והיילנד בעמדת הגארד השני, ואם הקבוצה בריאה, לוותר באמצע השנה על פופ ובצירוף בחירות דראפט להתחזק בעמדות הפורוורד, מתוך שלל המטנקרות, לקראת ריצת פלייאוף חזקה.

  12. מעניין איך MPJ יגיב לדברים של מאלון לגבי להיות יותר ממושמע במשחק הקבוצתי (כלומר לך תעמוד בפינה…)
    היה קצת מדאיג לשמוע אותו ומדבר על הגב שלו אבל בכל מקרה כבר היינו מודאגים…

  13. לבנות על פורטר נראה לי מוגזם.השאלה היא מארי,אם הוא חוזר ליכולת שלפני הפציעה אז דנוור ידברו חזק.בעוד במזרח יחסי הכוחות ברורים ויש לדעתי 3 קבוצות מעל כולם במערב הכל מסובך ויש איזה 6-7 קבוצות שיכולות ללכת לפחות עד הגמר.
    הימור שלי דנוור יגיעו לפחות לגמר המערב

    1. כבר סגרת את המזרח? לדעתי יהיה הרבה יותר צפוף. הבאקס ובוסטון ידברו חזק אבל גם הנטס פילי ההיט והקאבס יהיו בעניינים וגם הראפטורס הבולס ההוקס ואולי שארלוט והניקס לא יהיו שטיח.

      1. לא אמרתי שהמזרח לא קשה או אין בו קבוצות טובות.אני רק אומר שלדעתי יש 3 קבוצות מעל כולם וזה מילווקי בוסטון וברוקלין(כן כן ברוקלין) כל פילי וההיט יהיו בדרג השני,אחת מהן יכולה להפתיע וענייני הגרלה יכולה להגיע לגמר המזרח אבל לדעתי אחת מהשלוש שציינתי תגיע לגמר וכרגע אני חושב שהיאגם תהיה האלופה

  14. בהנחה שהם יהיו בריאים הם אצלי מקום 1 במערב בעונה הסדירה אבל רק אם הם בריאים.לפחות מארי.העדרויות של פורטר פה ושם אפשר לספוג אבל מארי חיוני

    1. בהנחה שכולם בריאים הטופס 3 שלי במערב לפחות בעונה הסדירה הם
      דנבר
      קליפרס
      ווריירס

      פיניקס עדיין מצויינים אבל יותר מידי בעיות ולא משוכנע שאייטון מסיים שם את העונה

      דאלאס וממפיס יקחו לדעתי צעד אחורה
      לייקרס יסיימו בשישייה עם דייויס בריא אבל לא בשלישייה.

      כרגע בהנחה שכולם בריאים סגור ממש רק על הטופס 3 במערב.כמובן שפציעה אחת יכולה לשנות את כל התמונה

  15. תודה אחת הקבוצות שאני פחות מחזיק מהם, הקבוצה הנצחית שכל שנה רחוקה שנה מלאיים על הליגה. אני לא רואה איך הם בונים הגנה טובה סביב יוקיץ כשפורטר ומארי חוזרים (יוקיץ למרות השתפכויות ששיפר את ההגנה, בפלייאוף עדיין הוא מגן פשוט נוראי בעמדת הסנטר שקשה מאוד להחביא בניגוד לגארד). גולדן סטייט קלעו באופנסיב רייטינג של 123 נקודות מול דנבר, האחוז האפקטיבי היה 60.
    .
    חוץ מעובדה ששניהם גבוהיים, אין דמיון בין דוראנט שהוא שחקן יוצר אדיר לפורטר שהוא שחקן קטש אנד שוט. לפורטר אין שום יכולת יצירת מצבים כרגע, דנבר לא נותנים לו להתפתח כמכדרר בגלל הריכוזיות של יוקיץ, זה שיוקיץ כל כל כך טוב נותנת למאמן אופציה קלה לתת לו את הכדור ביד,ופוגעת באחרים להתפתח.

    1. פיניקס אופנסיב רייטינג של 124 נקודות נגד דאנבר…גם מורי וגם פורטר לא בדיוק עונים להגדרה של מגנים ועם יוקיץ על המגרש הקבוצה הזאת מסננת הגנתית, הם יכולים להחזיר זיג על כל זג, אבל אני רואה את זה בלתי אפשרי היום לקחת אליפות בלי היכולת לבצע עצירות בהגנה.

      1. גם בהנחה שיוקיץ מונע ממנו התפתחות(כמובן שההנחה שגויה כי דנבר הקבוצה שמוסרת הכי הרבה בליגה ויוקיץ בין הכוכבים שבקושי מחזיקים בכדור ולכן ברור שלפורטר יש מספיק הזדמנויות עם הכדור) כמה משחקים כבר הם שיחקו ביחד שאתה זוקף את חוסר ההתקדמות שלו ליוקיץ?
        ולמה צריך לעשות ממנו שחקן שיוצר מצבים לעצמו,מה רע בלהיות תותח בקטצ אנד שוט וזהו?יש מספיק שחקנים שיכולים ליצר לו מצבי קליעה

        1. יוקיץ זה השחקן שנוגע הכי הרבה בכדור בליגה (100 נגיעות למשחק),ההתקפה מבוססת על יכולת המסירה שלו, מתי ראית את פורטר מוביל כדור ויוצר לעצמו משהו? משחק 1 על 1 בידודים … זה שיש לו יותר אפשרויות לגעת בכדור לא אומר שמרשים לו ליצור. אתה צודק שאני לא יכול להאשים את יוקיץ בזה אלא את מלון והשיטות משחק שמבוססת על יוקיץ.

        2. ירושלמי השאלה מה הפוטנציאל של השחקן? מה קורה כשחקן פצוע? ראית איך הסאנס נטרלו בשנייה את ההתקפה של דנבר ברגע שמארי פצוע? הרבה בגלל חוסר היכולת של פורטר לעשות משהו עם הכדור.
          .
          בנושא השני, אני עדיין חושב שהרכב שמבוסס על מארי יוקיץ ופורטר לא מסוגל לעבוד הגנתית, יותר מדי חורים

          1. פניקס קלעו בממוצע מעל 100 נקודות במשחק בסדרה הזאת,לא חושב שהתקפה הייתה הבעיה שם.
            מה שבאתי להגיד זה שפורטר שיחק עם יוקיץ בחמישייה בערך עונה אחת וגם זה לא באופן מלא ולכן לא ברור למה דווקא יוקיץ האשם בחוסר ההתקדמות,חוץ מזה שאני כמעט בטוח שמארי מחזיק את הכדור לא פחות מיוקיץ אז למה האשמה לא נופלת עליו גם?
            ומסכים איתך לגבי ההגנה של השלישיה אבל כן מאמין שעם השחקנים המשלימים המתאימים ההגנה הקבוצתית תוכל מאוד להשתפר מה גם שלשלישיה יש עוד לאן להתפתח מבחינת הגנה אישית.

            1. *דנבר קלעו

            2. אתה בהחלט צודק כאן, אני חוקי את הדברים בחזרה האשמה היא לא על יוקיץ.

      2. ברוך צודק לגבי יוקיץ אני 3 שנים אומר שהוא חייב להפסיק לרכז כל הזמן ועדיף שיקלע בצבע. יוקיץ רכז זה בעייתי לשלבי ההכרעה.
        הבעיה שאהי לא תופס מפורטר כמו ברוך. הוא קלעי כמו עוד 100 שחקנים בליגה. לא משהו מיוחד.

    2. איך אומר ידידנו שמעון?
      😂😂😂😂😂
      הכי טוב שלך זה "זה שיוקיץ כל כל כך טוב נותנת למאמן אופציה קלה לתת לו את הכדור ביד, ופוגעת באחרים להתפתח"

            1. תחסוך לי את ההתקרבנות שלך בסדר? ועצה מסחבק. אם אתה לא רוצה לנהל דיון פשוט אל תגיב זה הרבה יותר פשוט.

            2. איזה דיון אפשר לנהל שזה התגובה שלך? ״ איך אומר ידידנו שמעון?
              😂😂😂😂😂
              הכי טוב שלך זה "זה שיוקיץ כל כל כך טוב נותנת למאמן אופציה קלה לתת לו את הכדור ביד, ופוגעת באחרים להתפתח"״ שום התקרבנות

            3. לפני שניה אמרת שלא תגיב יותר כי אי אפשר לקיים איתי דיון. אז תחליט.
              בוא תגיד לי אתה איך אפשר לקיים עם מישהו דיון כשהוא אומר דברים שמבטלים את כל מי שסביבו ובחיים לא לוקח אחריות על מה שיוצא מהמקלדת שלו. אתה צריך תזכורות?

            4. חגי
              בדרך כלל אני מתעלם אבל בשבוע הבא יום כיפור ואנחנו עם כפרת עוונות.
              אני מבקש יפה, תחשוב על זה, במיוחד שמדובר באיש שעבר את השמונים.

            5. אני אהיה מוכן להפסיק בתנאי אחד ברור – זה יהיה רגע אחרי שאתה תתנצל ותביע חרטה בפני כל האנשים שפגעת בהם כאן במהלך השנים (שאני אחד מהם), ותתחייב לא לעשות זאת לעולם, אפילו לא פעם אחת נוספת. במיוחד בפני האחים גילרי שמהם תבקש סליחה באופן מיוחד ותפרט את הפעמים שבהם פגעת בהם. מה אתה אומר?

            6. אז יש תנאים אפילו ליום כיפור?
              כשגוף מפעיל כוח על גוף אחר, הגוף האחר יפעיל כוח השווה בעוצמתו אך מנוגד בכיוונו על הגוף הראשון, יחס גורר יחס והחבורה כולל אתה קיבלתם יחס מזלזל שדיי זהה לזה שאחרים קיבלו מכם.
              אבל יום כיפור קרב ובא ואני מתנצל אם מישהו נפגע מדברי השנה ולא משנה מי אשם.

            7. אה אז אני אחד מרבים שנפגע לא אחת ולא שתיים מהדברים שלך וההתנצלות הלקונית והמתנערת הזו לא מתקבלת, אלא רק מחריפה את המצב. כאמור יחס גורר יחס. תחשוב על זה בכיפור.
              שנה טובה גם לך.

            8. חבל מאד
              המטרה לא היתה אני ואתה אלא אתה וברוך.
              אבל ניחא, בדיל ויעבור. שיעמדו לזכותך מעשי האבות.

            9. תחסוך לי את ההטפות הריקות שלך, ותתרכז בגועל שיוצא ממך קודם בסדר?

            10. חבל שאתה לא רואה שזה לא הטפות ריקות אלא המלצה
              בכנות חשבתי שפעם אחת בשנה אפשר להוריד קצת את מלחמות היהודים, לפחות לזמן קצר.

            11. מדהים כמה חוסר מודעות מובעת כאן. כמו שאמרתי לך תתחיל מלבקש סליחה על הגועל שהוצאת כאן על כל כך הרבה אנשים ואז נדבר. אתה טוב בלהכות על החזה של אנשים אחרים. זו דרך גרועה מאוד בלהוריד קצת את מלחמות היהודים

      1. שמע ניסני, ברוך צודק בזה שריכוזיות של שחקן, כל שחקן, מונעת באופן מסוים משחקנים אחרים להתפתח כי הכי קל זה להיפטר מהכדור ולחכות על הקשת (זוכר איך כולם זזו הצידה כשעדי גורדון היה בזון??) זה לגמרי הפוך על הפוך ולא סתם יש מקרים שקבוצה בלי הסטאר שלה נראית יותר טוב (ע״ע ממפיס וג׳ה). זה לא אומר שבלי יוקיץ דנבר שווה משהו אבל הוואקום הזה ישאב בסוף משהו פנימה. מה שכן במקרה של פורטר זה נראה שהוא באמת קצת פרימדונה

        1. לא מסכים בהקשר הזה. אני לא חושב שיוקיץ' מונע ממישהו להתפתח היות והוא כל כך מגוון וכל כך נטול אגו שהוא מתאים את עצמו לשחקנים שסביבו. ולדעתי גם ממש לא נכון לומר על פורטר ג'ונייר שהוא לא שחקן יוצר. נכון שהוא לא מארי ולא יוקיץ' ביכולת שלו ליצור לעצמו אבל מצד שני הוא ממש לא רק קאצ'&שוט פלייר סטייל דנקן רובינסון. אפילו ביכולת שלו לזרוק לשחקן על הפרצוף כשהוא משתמש בגובה ובאתלטיות שלו מבדילים אותו ממה שברוך ניסה להדביק לו.

          1. מסכים שפורטר זה ליגה אחרת מהדנקן רוביסונים של הליגה ובטח לא ״האשמתי״ את יוקיץ בחוסר ההתפתחות של פורטר שתכלס לא שיחק מספיק כדי לדעת אם הוא התפתח או לא (גם ברוך לדעתי לא התכוון לזה בקטע רע), רק אומר שמאוד נוח לקחת צעד אחורה כשיש לידך שחקן ככ מרכזי עם כאלה יכולות

            1. הקטע שיוקיץ' מאוד לא שחקן ריכוזי שלוקח את הכל עצמו, אלא שחקן שכל הסגנון שלו הוא שיתופי. מסירות, הנד אוף, חסימות לאחרים. הוא בדיוק ההיפך מההמצאות שמישהו פה מנסה להדביק לו (ואם אנחנו כבר שם, יוקיץ' שומר טוב עד טוב מאוד).
              והבעיה של פורטר היא בדיוק הפוכה. זה לא שהוא לא לוקח על עצמו ובוחר לזוז אחורה. הוא מתעקש לנסות לבדו גם במצבים שאין לו מה. הוא נכנס כל הזמן עם הראש בקיר, בצורה כל כך אנטי חוכמת משחק שלפעמים זה מדאיג.

            2. לזה אני בהחלט מסכים. אבל אני לא חושב שיש קורלציה גבוהה בין הלקחת צעד אחורה לבין התפתחות של שחקן.

  16. אחלה פריוויו.
    "אם הם בריאים" זו כרגע שאלה על די הרבה קבוצות עם שאיפות. מש לא בטוח שה"אם הם בריאים" של הנאגטס צריך להדאיג קבוצות במערב יותר מאשר ה"אם הם בריאים" של הקליפרס. למשל.

    1. בונס,ברוס בראון ואולי גם ניאז'י וג'ף גרין שחקנים שבכיף יכולים לפתוח בקבוצות אחרות בליגה.
      יחסית לשנה הספסל ממש השתפר וגם בכלל ביחס לשאר הקבוצות בליגה הוא די טוב.
      וקבל קצת חומר של דנבר שראוי להיכנס לארכיון של הללל

      https://youtube.com/shorts/LOPPg_-4Wg8?feature=share

      https://www.google.com/search?q=aaron+gordon+westbrook&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sxsrf=ALiCzsZtwmMdsIm0r3YsfQGXw444nBSDTA:1664458318218&source=lnms&tbm=isch#imgrc=-PXRj52-d-HCJM

  17. יוקיץ צריך לעבור לתפקיד משני אם הקבוצה רוצה להתקדם.. וזה לא יקרה לצערי כי זאת קבוצה עם פוטנציאל נפיץ.
    מארי חייב להוביל את הקבוצה הזאת אחרת הם יתדרדרו מהר ממה שחושבים.
    כל הסטטיסטיקות המתקדמות נועדו כדי לנפח שחקנים ולתת לכתבים על מה לכתוב, בפועל mvp שלא מוביל את הקבוצה שלו מעבר ל2 ניצחונות בסיבוב הראשון, לא יכול לסחוב שום קבוצה על הגב.

    להארדן לא היו קבוצות יותר טובות ביוסטון והוא הוביל אותם יותר רחוק(לפני כריס פול)

    1. תפקיד משני למי?
      מדובר על שחקן עם סט יכולות כה מגוונות וכל כך טוב, שאלא אם כן תביא את קרי או לברון או יאניס, לא יהיה שחקן בקבוצה שלו שיהיה יותר טוב ממנו.
      איך לדעתך דנבר צריכה לשחק בעצם?

      1. אתה לא יכול לתת לסנטר להוביל קבוצה בכדרור ולרכז את המשחק, זה אף פעם לא עבד.. אין לו את הזריזות והקליעה בשביל זה. בדיוק מה ששמעון אמר כבר 3 שנים חחח

        1. זה אף פעם לא עבד כי מעולם לא היה שחקן כמו יוקיץ' לפני.
          כל הסנטרים הגדולים (מביל ראסל, קארים, שאק ורובינסון) לא היו יוצרי משחק.
          ליוקיץ' לא חסרה קליעה בכלל. להזכירכם, מדובר על שחקן שקלע 27.1 נקודות למשחק עם 66% טרו שוטינג. אם כי זריזות בהחלט אין לו.

          1. אנחנו לא אומרים את זה בקטע רע. הרבה פעמים דנבר הייתה צריכה סלים וסקורר ויוקיץ במקום לעשות את זה באותם רגעים ריכז על קשת ה3 וחיכה שאחרים יעשו את זה במקום להדליט טרור בצבע. הוא התאהב בריכוז. הוא חייב להוריד מהמינון הזה ולקלוע יותר בעצמו גם אם זה יבוא על חשבון האחוזים האפקטיבים הנהדרים שלו.
            דבר שני מבחינת מהירות הוא איטי מול כל גארד בליגה זה מאט את המשחק של דנבר בהרבה רגעים וגוזל לו גם כוח שעדיף שישקיע בהגנה. זו רק דעתי של רפה הבנה😉

            1. הייתי לגמרי מסכים איתך, אבל כמו שכבר ציינו פה יוקיץ' תופר כמעט 30 נקודות לערב, ביחד עם כל השאר. קשה לבקש ממנו יותר מזה.
              צריך לחכות לסיום העונה הזו כדי לראות אם באמת יש צורך בשינוי..

          2. אני גם אסביר לך למה זה דומה. דנבר ויוקיץ התאהבו ביוקיץ הרכז זה לכאורה שם אותם בטופ של הליגה יוקיץ לקח 2 mvp אז הכל טוב הם חושבים ומאמינים שזה יעבוד עד הסוף וזה לא.
            ככה היו הסאנס האמינו שאייטון לוביסט יספיק כי הם היו בטופ הכל היה טוב אבל בשביל העוד צעד לטבעת חייבים אייטון יותר בכיוון של קרוב לרמה של דיוויס ואמביד גם אם לא בדיוק שם.
            דנבר נפלו לסוג של מלכודת דבש ויותר קשה מבחינת האומץ דל המאמנים השחקן והקבוצה לשנות דברים שאתה מצליח ומנצח.
            שיוקיץ יפסיק לרכז כל הזמן ויהיה שם רכז סבבה והוא יתעסק יותר בלקלוע ולשמור ולטחון מאמין שזה יעלה את דנבר רמה נוספת. אסל זה גם תלוי במורי הוא חייב להיות כמו השחקן בפלייאופים ולהיות שחקן טופ 15 בערך בליגה הזאת.
            יש גם אפשרות ג וזה להביא כוכב שלישי😉

          3. כמה שאני אוהב את יוקיץ, אני לא שולל את מה ששימון אומר פה. אולי הוא באמת צריך לקחת משחקים על עצמו ולמסור קצת פחות בפלייאופים.

            1. מה זה יותר? 30 נקודות למשחק זה לא לקחת על עצמך את המשחק? לדעתי הוא לוקח עליו הבעיה שלא היה מי שיעזור לו .

            2. עידו אף אחד לא מדבר על העונה שעברה זה לא מעניין מורי היה פצוע.
              מדברים לפני. וכן אם הוא יכול לשים 45 שישים 45 ויעשה יותר הגנה במקום לרכז.
              עם מורי בריא וטוב אני חושב שאת גס למשל הם יתפרו רצח

            3. אהה אהה, אז בשביל הרקורד 30 נקודות למשחק זה לא מספיק?

  18. תודה רבה יהונתן!
    זו אחת הקבוצות האהובות עליי בליגה והייתי שמח לראות אותם מפסידים בשבעה משחקים צמודים לווריירס בגמר המערב. נקודה אחת מעניינת שלא ראיתי בתגובות מעליי היא שהפיג'מות שולטות פוראבר 🔥🔥🔥

  19. הכל כל כך פתוח במערב.
    דנבר, עם/אם מורי בכושר כפי שהציג באותו פלייאוף בו הם העפילו לגמר המערב זו קבוצה שיכולה ללכת עד הסוף.
    כמו שאר קבוצות המערב (למעט, אולי, גולדן),
    גם עבר דנבר שאלת ה-"אם" מלווה בסימן שאלה ענקי.
    .
    הלוואי ומורי יחזור להיות אותו שחקן נפיץ בלתי עציר ביכולתו להגיע לטבעת,
    אם אנסה להיות ראלי,
    הניחוש יהיה שאת מורי ב-100% נוכל לראות רק בעונת 23/24

  20. מה הסיכוי שבאמת עבדו נכון עם מארי ופורטר? קלוש.
    מה הסיכוי שהתחילו ללכת יחפים? אפס.
    לכן רוב הסיכויים שנקבל עוד מאותו הדבר.

  21. 31 נק' ב-60% אפקטיבי לצד 13.2 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים.
    מול האלופה שבדרך,מורחת ההגנות הטובות בליגה.
    כאשר הבאים בתור בטבלת הקלעים הם מוריס, ברטון וגורדון (14 נקודות כל אחד).
    .
    לצורך העניין, לא היה שחקן ב-2 הקבוצות בסדרה שקלי יותר, קטף יותר, או מסר יותר אסיסטים.
    .
    אלו הנתונים,
    זה ממש משעשע, לקרוא את כל הביקורות על יוקיץ'.
    צריך לקחת על עצמו יותר…
    קבוצות אחרות שחסרות את הקלעים השני והשלישי של הקבוצה בדרך כלל בכלל לא מעפילות לפלייאוף.

  22. תודה רבה על הניתוח המעולה.
    לטעמי שווים יותר עם מארי. מMPJ אני לא ממש מחזיק כי הוא נורא פציע ולשמור לא בלקסיקון שלו, לא בטוח שמתאים כל כך טוב לצד יוקיץ' בקטע הזה.
    מארי אם לא היה נפצע ככל הנראה היה כבר עם בחירה לאולסטאר ואולי חמישיית עונה שלישית, חד משמעית שחקן שיכול להגיע לרמות האלה והפציעה עצרה לו את המומנטום. עבורי זה השחקן שהכי מסקרן לראות איך יחזור לפרקט וכמה השפעה תהיה לו על הקבוצה. לא חושב שדנבר קונטדנרית אבל הם לא רחוקים משם, ותמיד יהיו הפתעות. לדעתי האפקטיביות המפלצתית של יוקיץ' בעיקר בעונה הסדירה בשילוב עם הפצועים שחוזרים תסדר להם מקום בטופ 4 במערב, אבל באשר לפלייאוף, יתכן ויקרטעו.

  23. ניתוח מעולה יהונתן תודה רבה. זו הקבוצה הצעירה הכי זקנה בליגה מבחינת בריאות השחקנים. קבוצה שהיתה צריכה להיות עכשיו בפריים שלה.
    לצפות מקבוצה כזאת להיות בריאה לאורך העונה המפרכת זה לא יותר מווישפול. אם אני מנהל את הקבוצה הזאת אני בלואוד עצבני לאורך העונה כולה לא נותן לשלושתם לשחק ביחד משבית לסרוגין את מארי ואת mpj ובונה את כושר המשחק המחודש שלהם באיטיות ובסבלנות. סומך על יוקיץ שיביא אותי לאיזור מקומות 4-6 בעונה הסדירה הוא מספיק טוב בשביל זה.
    הכימחשוב אני דואג שכולם יגיעו בריאים ובכושר משחק לפליאוף ואז פותח מבערים. קצת דומה למה שקרה עם הלוחמים אשתקד. לדעתי בסיטואציה כזאת ובהנחה שהם יגיעו לא פצועים ובכושר משחק טוב לפליאוף גם התוצאה תהיה זהה למה שקרה עם הלוחמים אשתקד. אליפות. זו קבוצה ששווה אליפות. ואפשר גם לעשות את זה עם ניהול נכון. חסר שם קצת עומק ככה זה אכן נראה אז רצוי לנצל את חלון הטריידים ויתכן שכם לטפח את מה שיש.
    לגהי הויכוח על יוקיץ – חס וחלילה שיפסיק לרכז. קבוצה שיש לה שני מנהלי משחק דומיננטיים (בלוחמים זה סטף וגרין) היא קבוצה בלתי עצירה בעליל.
    בקיצור ניהול נכון יכול להוביל את החבורה הזו לאליפות. ץ

  24. MVP הוא פרס "פוליטי", היות שלמרות שהוא נשען על סטטיסטיקה, הפרמטר המכריע הוא סובייקטיבי ברובו.
    הדיעה הסובייקטיבית שלי היא שאין שום משמעות לתואר,אם שחקן, טוב ככל שיהיה, לא הופך את הקבוצה שלו לקונטנדרית.
    זה בדיוק המקרה של יוקיץ'. מבחינתי, הוא לא צריך להיות MVP אם הוא לא יכול לכוון לאליפות, והוא לא, כל עוד הוא בדנוור (אני לא חושב שהוא יכול להוביל קבוצה לתואר גם בקבוצה אחרת, אלא יוכל להיות סופרסטאר שני או שלישי).
    ההשוואה המתבקשת שלו היא נויבצקי שידע לקחת את הכישרון שלו ולהגיע לגמר של 2006 ולאליפות ב – 2011.
    ציר הזמן של יוקיץ עומד להסתיים מבלי שהוא מתקרב לאיזורים האלה.

  25. תודה יהונתן. יוקיץ' הוא ברמה של שחקן מוביל של אלופה ומארי יכול להיות השני אם יחזור לעצמו, אבל בשאר המקומות אני חושב שהם חסרים. הטווח שלהם לדעתי הוא בין סיבוב ראשון לגמר המערב, עם נטייה לכיוון הסיבוב השני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט