Free No More 2022 – ג'יימס הארדן
Free no more

Free No More 2022 – ג'יימס הארדן

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

ג'יימס הארדן נשאר בפילי – $68,640,000 לשנתיים – $34.3 לעונה – אופציית שחקן בעונה האחרונה

ביקור ראשון של הארדן בסדרת הכתבות הזו – שלהזכירכם רצה מ2014 – עקב כך שזו הפעם הראשונה שהוא מגיע להיות שחקן חופשי. זה תוצר של חתימה על חוזה רוקי ב2009, וחתימות על הארכות חוזה ב2012, 2016 ו2017.

הארדן סירב לאופציית שחקן של 47.3 מיליון דולר עבור העונה הקרובה – סכום שהיה שם אותו שני לסטף קארי בטבלת המרוויחים העונה בליגה – כדי לחתום על החוזה הזה.

השאלה המתבקשת היא – למה? המקרים היחידים שבהם רואים שחקן מוותר על שנת אופצייה בשביל לחתום על חוזה חדש ונמוך יותר בשנה המדוברת, הם מעבר קבוצה (דוויד ווסט לגולדן סטייט), או חוזה שמבטיח יותר שנים (כריס פול בשנה שעברה). זו הפעם הראשונה בסדרת הכתבות הזו (למיטב זכרוני) שזה לא אחד משני המקרים.

ובעוד שהארדן כן מקבל פה כמה דברים קטנים (אופציית שחקן על עונת 23-24, סעיף חסימת טריידים השנה, בונוס טרייד של 15% לשכר למקרה שכן יסכים לעבור), נראה שהסיבה היא באמת רצון לעזור לסיקסרס לבנות מסביבו קבוצה יותר טובה. הויתור שלו על 14 מיליון דולר השנה איפשר לסיקסרס ליפול מספיק מתחת לתקרת המס, כך שהיא הייתה זכאית להשתמש בחריגת הMLE הגדולה (10 מיליון דולר לפי ג'יי טאקר הותיק), ובחריגה הדו שנתית (4 מיליון דולר לדנואל האוס).

צריך לשים פה את הציניות בצד ולהעריך את ההקרבה שהארדן עושה פה. עם כל הדיבורים של שחקנים על כמה הם מוכנים להקריב כדי לשחק בקונטנדרית, הארדן הוא הראשון שאני זוכר שמוותר על סכום כסף בסדר הגודל הזה רק לשם המטרה הזו.

ספציפית לצורכי הכתבה הזו, פילדלפיה (ובעיקר דריל מורי) מקבלת פה פלוס עצום לציון על עצם זה שהיא הצליחה לגרום להארדן – לא בדיוק שחקן שמפורסם בהקרבה למען הקבוצה – לראות את הדברים כך ולאפשר לעצמה להתחזק בעוד שני שחקני רוטציה בעקבות זה.

עכשיו השאלה שנותרת היא האם הארדן שווה את הכסף. אם נסתכל על שחקנים שמרוויחים כמוהו העונה:

אז מעבר לאמביד ויוקיץ – שכמובן חתומים על המקסימום האפשרי והיו מקבלים גם 50 מיליון דולר אם זה היה אפשרי – הוא עדיין השחקן המשפיע ביותר ברשימה הזו בעיני.

קשה לשכוח להארדן את הנפילות החוזרות ונשנות שלו – פלייאוף אחר פלייאוף. קשה גם לשכוח שבשנתיים האחרונות הוא הבריז לשתי קבוצות שונות תוך כדי חוזה, ושגם מבחינת סטטיסטית הוא היה נחות משמעותית משנותיו הקודמות בליגה:

Per Game Table
Season Age Tm G MP FG FGA FG% 3P 3PA 3P% FT FTA FT% TRB AST STL BLK TOV PTS
2019-2030HOU6836.59.922.3.4444.412.4.35510.211.8.8656.67.51.80.94.534.3
2020-2131TOT4436.67.816.7.4662.87.6.3626.37.3.8617.910.81.20.84.024.6
2021-2232TOT6537.26.315.3.4102.36.9.3307.28.2.8777.710.31.30.64.422.0
Career94234.67.316.6.4422.87.6.3617.58.7.8605.66.81.50.53.824.9
Provided by Basketball-Reference.com: View Original Table
Generated 9/23/2022.

אבל הוא עדיין אולסטאר, ועדיין אחד משחקני ה1 על 1 הטובים בהיסטוריה. בעונה שעברה היו 2 שחקנים בNBA שיותר מ30% מהפוזשנים ההתקפיים שלהם היו בידודים – ג'יימס הארדן של פילדלפיה, וג'יימס הארדן של ברוקלין. שניהם דורגו באחוזון ה85 ביעילות עם Point Per Possession של 1.07 ו1.06 – נתון מצוין.


פילדלפיה מקווה ש21 המשחקים שהארדן שיחק עבורה בעונה שעברה לא מייצגים את היכולת האמיתית שלו, ושהוא יכול בגיל 33 לחזור לשחק ברמה שראינו ממנו שנתיים אחורה. אבל הם גם מכינים את עצמם לאופציה שזה לא אפשרי, ובהיעדר מינוף או אלטרנטיבות אחרות לכסף הזה, זה הופך את זה לחוזה מושלם.

FAR – 10

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. אכן הפתיע הארדן
    כנראה שמתחת לזקן מסתתר לב חם.
    ועוד בפילי…. אחחחח… איזה כיף להיות אוהד.
    תודה על הטור
    🙏

  2. דדי גם ובהנחה הגיונית שיקבל את ההחזר ואולי יותר בקיץ הבא זו עדיין השערה ולא הבטחה כך שעשה ויתור, ברור שהוא לא טהור וזה עדיין יפה. עומר תודה על הניתוח ,לאור הנפילות לעתים בפלייאוף של הארדן שהזכרת הייתי נותן 8-9 ולא 10.

      1. דדי, היו לא מעט הבטחות כאלה שלא התממשו. לך צדע מה יקרה העונה או בעונה הבאה עם הארדן בפילי ובקיצור, אם זה לא חתום זה לא וודאי

        1. חבל שאתה לא מכיר יותר או מבין יותר את הנפשות הפועלות בקבוצה שאתה אוהד.
          לא נורא, תהיה ב״מתח״ שנה מה יקרה עם הארדן בקיץ הבא :))

          1. לא עניין של בקיאות פחות או יותר אלא הגיון פשוט. אני איתך לגמרי בזה שהארדן לא עשה כלום ׳לשם שמים׳ ושכל מה שהוא הפסיד לכאורה הוא יקבל בחזרה ככה או ככה, אבל שוב, כל עוד מבחינה משפטית זה לא וודאי אז זה עדיין סוג של הימור עם וודאות גבוהה מאוד אבל לא 100%

      2. דדי אני פחות בקיא בעניינים האלה ממך אז לא מתווכח על מה שאני לא יודע בכל מקרה לפחות לעונה זו זה אפשר לקבוצה להתחזק וזו השורה החשובה כרגע.

  3. תודה רבה עומר.
    .
    מסכים שזה חוזה מצוין, אבל לא בטוח שהבנתי את המשפט בסוף על העדר אלטרנטיבות אחרות לכסף הזה – אלמלא היו מחתימים אותו, לא יכלו להחתים שחקן חיצוני אחר? אם לא, מדוע? אמרנו שהם מתחת לתקרה, לא?

    1. קודם כל הוא לא יוצא מהחוזה בלי סיכום שיחתימו אותו. זה מהלך סופר מלוכלך לא לסגור איתו אחרי זה. דבר שני נניח והם היו עושים צעד כזה המקום שהיה להם מתחת לתקרה במקרה כזה לא מספיק לשום החתמה משמעותית.

  4. מעולה עומר, אחת הסדרות הטובות באתר. תכתוב יותר!
    לגבי אבו זקן, זה 10 אבל לא מושלם, אלא 10/10 בהתחשב בנסיבות. הויתור על כסף אכן לא מובן מאליו, אולי נראה יותר ויותר שחקנים עושים זאת בשנים הקרובות, גם בהתחשב בעליה בתקרת השכר. זה בכללי מטורף שסכומים שנגרים הרוויחו לשלוש שנים בעבר מהווים עכשיו את המשכורת השנתית שלהם. בסוף האנביאיי זה עסק.

  5. אמנם ויתר על 14 מיליון העונה אבל ידע היטב ששנה הבאה יקבל אולי חצי ממה שהיה מרוויח השנה לאור הנפילה ביכולת, ההופעה בפלייאןף האחרון והריבים שלו עם יוסטון וברוקלין.
    אם יראה 70% מהיכולת שלו מלפני שנתיים שלוש אז פילי עשו את עסקת חייהם כי עם אמביד יהיה קשה לעצור אותם. לדעתי הוא בדעיכה מהירה ואף פעם לא היה לו אופי לסחוב קבוצה במעלה הפלייאוף.

  6. far 0
    הארדן לא ויתר על כלום. הבטיחו לו את הכסף בדרך אחרת. או בחוזה הבא, או בפרסום, לא יודע ולא מבין בזה רק ברור שיש פה דיל מסריח.
    מבחינה מקצועית, הארן שחקן גמור ולא רק שלא שווה את החוזה המקורי, גם לא שווה את הנוכחי.
    גם בשיאו הוא היה אולי הנחנק פלייאוף הגדול בהיסטוריה.
    החיים הלא מקצוענים, הפלגמטיות, האופי הבעייתי – הכל זה תוספות לעובדה שהוא פשוט כבר סוס מת.
    90% מהמשחק שלו היה בנוי על סחיטת עבירות זבל (או הרתעה שלא יתקרבו אליו בגלל זה), ומהשאר הגוף שלו כבר גרוטאה כי לא שמר עליו כל השנים.
    פילי קברו את עצמם שוב עם הטרייד על הארדן.

    1. אני אוסיף, הארדן ידע שהוא סוס מת ולכן ידע שהוא חייב חוזה ארוך טווח כי אם היה משחק שנה הבלוף שלו היה מתגלה והוא יכל לשכוח מהכסף הגדול עד סוף הקריירה.
      אז הוא הבטיח את זה לעצמו בזכות "הויתור" (שהוא לא ויתור בעצם) והוא יכול לחיות כטפיל בסכומי עתק על פילי לשנים קדימה עכשיו (החוזה הנוכחי + מה שהובטח על מפית מתחת לשולחן).

          1. איך 0 איך ?
            הם קיבלו את הארדן, טאקר והאוס (מדהים – כאילו יש לכולם הסטוריה עם דריל מורי !).
            אם לא היו מחתימים את הארדן היו מאבדים את כל השלושה ובמקום זה היו להם רק 6.5 מיליון להציע לשחקן חופשי.
            איך זה לא החתמה מעולה מבחינתם, בלי קשר להבטחות הלא חוקיות לעתיד ?

            1. טוב לא מדוייק – היו מאבדים את טאקר והאוס ואז היו להם 6.5 מיליון להחתים שחקן אחד אם הבעלים בכלל היו מאשרים תשלום כל כך גדול של מס.
              אסור לאכול ביד אחת ולהגיב בשנייה…

  7. תודה, עומר.
    מרגע שפילדלפיה הלכה על הארדן כמחליף של סימונס (ואין צל של ספק שהארדן, גם בגרסא הכי חלשה שלו, עדיף על סימונס של סוף הקריירה בפילי) די ברור שהם היו חייבים ללכת אולי אין על כל מה שהוא. אבל לא הכי ברור לי איך אני יכול לשפוט החתמה שהיא בעיקרה טמפרינג, ואחד די בוטה.

  8. קשה לתת 10 כי הארדן לא נראה משהו כבר הרבה זמן אבל בהחלט מגיע כאן ציון גבוה, מכל הסיבות שציינו למעלה, וגם כי עדיין מדובר בשחקן מצויין (גם אם זה לא הטופ 5 שהוא היה).

  9. 10
    הארדן נתן הנחה לחיזוק נקודתי העונה, ואחר כך מורי כבר יביא לו את הסופר-ברינקס. הארדן, מגיע לעונה הזו בכושר עם החנה, בקבוצה שהוא רוצה לשחק בה שיכולה לראות את עצמה כקונטנדרית.
    יותר חשוב, לפילי יש כלים להוריד ממנו עומס ולהביא אותו רענן לפלייאוף, דבר שלא ממש קרה מאז שעבר לרוקטס. בנוסף, הוא נותן להם אופציה עם גארד יוצר שלא היה להם בכלל.

  10. האם זה לא חוקי להציע לשחקן לוותר על אופציה תמורת הארכת חוזה לשנתיים (עם אופציה)?
    מה שונה המקרה הזה ממקרים אחרים?
    לגבי החוזה הבא, בהנחה שהארדן לא יהיה פצוע יהיה דומה לדעתי לחוזה כריס פול.
    4 שנים מהן שנתיים וחצי מובטחות…
    בסכום של 110 לערך (כתלות ביכולת העונה).
    זה לא חוקי לקבוצה לדבר עם שחקן שלה על כוונה (לא מחייבת) לעתיד

  11. טאקר כל שנה עושה גמר קונפרנס במינימום בעונות האחרונות, אז אולי הוא יעזור לפילדלפיה לשבור את מחסום הסיבוב השני הפעם.
    חוץ מזה, את ה14M שהארדן ויתר עליהם הוא לא בדיוק צריך כלכלית, ואולי זה מה שבאמת יביא לקבוצה את היכולת ללכת קצת יותר רחוק.
    הארדן עצמו אחרי השיא שלו, והוא אמנם לא צריך להיות מס' 1 של פילי, אבל כן מס' 2 מובהק, והשאלה אם יש לו את היכולת לתת את זה. משמעת עצמית בכל מה שקשור ללשמור על הכושר אין לו.
    פילי צריכה לקוות שטייריס מקסי יתפתח לשחקן שהוא הראה פוטנציאל שיכול להיות, הוא זה שיכול להוביל ביחד עם אמביד את המועדון בשנים הבאות.
    ד"א, לאיודע איך פילי יאריכו להארדן חוזה, יתנו למקסי הארכת חוזה שבמינימום תהיה 100M ועוד ימשיכו לשלם לאמביד, וכל זה כשמתחזקים מסביב סגל לקונטנדרית.

    1. מקסי מס' 2.
      הארדן גלגל רזרבי במקרה הטוב.
      ענת לעצמך בסוף – הארדן ומה שהובטח לו לעתיד זה סרח עודף ואבן ריחיים על צווארה של פילי, שלא תוכל להשתפר בגלל הכסף שיילך לשחקן גמור שנחנק בפלייאוף.
      לא רק שלא קיבלו תמורה על סימונס, הם קיבלו משקולת, ועוד ויתרו על קארי ובחירות.

  12. עומר מעולה תודה. אני לא איזה חובב הארדן למעשה אני די לא סובל אותו ואת הפלופים וכ וחושב שמה שכתבו למעלה וגם בסהכ די ידוע בליגה זה נכון. הוא אחרי השיא שלו זה ברור. איכשהוא נכנסתי לפוזיציה של מגננה עליו בגלל שאני עוד יותר לא סובל את בן סימונס תמיד חשבתי שהוא באסט מהשניה הראשונה ואני חושב שהיום הרוב חושבים ככה ובטרייד בינהם חשבתי שהנטס הפסידו מה שהוכח כנכון בסופו של דבר (סימונס לא תרם כלום שנה שעברה הוא פשוט ישב על הספסל לנטס היה עדיף להשאיר את הארדן הוא בטוח היה תורם למאבקי הפליאוף יותר מהדוגמן ובכל קונסטלציה גם אם הארדן פחות טוב מבעבר הוא עדיף על הנגר האוסטרלי). בכל מקרה 14 מ זו הפחתת שכר משמעותית הארדן עוד לא לגמרי גמר את הסוס לדעתי ויכול פתאום לחזור הוא צריך כסף כדי לממן את אורח החיים שלו ולכן החוזה הבא חשוב לו.
    Having said that אז זה FAR=10 הכי קל שיש.

  13. תודה עומר על המשך הסדרה האגדית.
    אני חושד שהוויכוחים בתגובות תלויים הפעם בטרמנילוגיה אפילו יותר מבפוזיציה…
    זה 10 קל אם לא מחשבים כבר את החוזה הבא שכבר הובטח מעשית, הם ליטרלי הביאו אותו ועוד שחקנים משמעותיים במקום רק אותו, באותו מחיר.
    אבל אם דדי אומר לנו שהחוזה הבא כבר מחושב בחישובי ההוצאות של רואי החשבון של פילי, אז אולי ראוי להתייחס גם לזה. וזה מה שלג'וס בעצם אמר במשפט אחד.

  14. אף אחד לא יודע איזה חוזה הוא יקבל או לא יקבל
    להארדן היה חוזה מובטח של 47 מליון , הוא יצא מהחוזה וחתם על 34 מליון , מעבר לזה הכל זיוני מח של אנשים שלא באמת יודעים כלום

      1. מה זה בדיוק רלוונטי להנחה שהוא עשה השנה?
        מה קורה אם הוא נפצע קשה , או משחק גרוע מאד?
        אני יודע שזה בניגוד לקו שלך אבל מה לעשות אלו החיים
        וכל הדיבורים באוויר לא משתווים למתמטיקה פשוטה

        1. זה רלוונטי כי אתה מסתכל על מכלול ועל עתידה של הקבוצה.
          הם כאילו החתימו אותו על חוזה עולה שיסנדל אותם לחלוטין.
          טאקר זה לא השחקן שיביא את הקבוצה הנוכחית לאליפות.
          העונה הזו היא עלה תאנה לכישלון המהדהד בהמשך.

  15. תודה עומר. גם אני מאלה שמחזיקים עדיין מהארדן למרות הירידה הדי תלולה ביכולת שלו.
    הוא עדיין מנהל משחק מעולה. הוא יהיה מס' 2 או מס' 3 אחרי מקסי, וזה מספיק טוב לפילי.
    בטווח הקצר זה פלוס ענקי לפילי, בטווח הרחוק אנחנו לא יודעים מה יקרה.
    FAR 8 אולי יותר

  16. אחלה עומר.
    יפה מאוד שהוא ויתר פה על 14 מיל' בשבילי חיזוק.
    מדהים שיש פה כאלה שיודעים את העתיד בדיוק כזה רב וכבר שופטים לפיו.
    אני לא אוהב את הציון 10 רק כי אם מחר מישהו ישלם דולר וחצי לסטף קרי בגלל איזה תרחיש מוזר, אז זה יהיה אותו ציון של החוזה הזה.
    אבל מקובל עלי מה שאמרת והימוקים נכונים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט