Free No More 2022 – פתיחת פרויקט והקדמה + בראדלי ביל וזאק לאבין / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2022 – פתיחת פרויקט והקדמה + בראדלי ביל וזאק לאבין / עומר מזיג

מהדורת 2014:

חלק 1,

חלק 2,

חלק 3.

מהדורת 2015:

חלק 1,

חלק 2,

חלק 3.

מהדורת 2016:

המון חלקים… הנה התגית.

מהדורת 2017:

המון חלקים… הנה התגית.

מהדורת 2018:

המון חלקים… הנה התגית.

מהדורת 2019:

המון חלקים… הנה התגית.

מהדורת 2020:

המון חלקים… הנה התגית.

מהדורת 2021:

המון חלקים… הנה התגית.

זה כבר הקיץ התשיעי (וואו!) בו אני מריץ באתר את הפרויקט הזה. גם השנה, ניסיתי לדרג את ההחתמות החופשיות של הקיץ לפי מדד אחיד ואובייקטיבי כמה שאפשר.

למי שלא היה איתנו בשנים קודמות – קודם כל ברוכים הבאים! שנית, קצת חזרה על החומר:

הדירוג מנסה לנבא כמה כל החתמה תתברר כטובה עבור הקבוצה. עבור השחקנים החותמים ישנם יותר מידי גורמים המשפיעים בצורה שבה לא ניתן להגיע לדירוג טוב. זה גם מאפשר להשתמש במדד אחד אבסולוטי:

  • FARFree Agent Rating – מדד המייצג כמה החוזה טוב. הולך מ-1 ל-10.

ה-FAR ינסה להתחשב בכמה שיותר נתונים:

  • השוק עבור השחקן – 9 מיליון דולר לעונה זה לא רע עבור מה שטיאגו ספליטר נותן לספרס. פשוט אף אחד אחר בליגה לא היה נותן לו כל כך הרבה כסף.

  • הצורך של הקבוצה בשחקן –  41 מיליון דולר ל-3 שנים זה הרבה בשביל אל ג'פרסון בגיל 28, אבל שארלוט חייבים שחקן שירים אותם בחזרה לפלייאוף ואף אחד לא מוכן לבוא במחיר שפוי, מה לעשות?

  • התאמה של השחקן לקבוצה – ג'וש סמית שראינו באטלנטה הוא כמעט אולסטאר ששווה 54 מיליון ל-4 שנים, אבל בדטרויט הוא חייב לרדת ל-3 בגלל מונרו ודראמונד ומשם הוא תמיד משחק לא טוב והורס גם את הריווח וגם את תקרת השכר של הקבוצה.

  • "זה הימור משתלם" – "לא יודע, זאת הייתה עונה מקוצרת וב-32 משחקים אחרי האולסטאר הוא עשה 16 נקודות ו-7 אסיסטים ב-47% מהשדה. אולי שווה לשלם 30 מיליון ל-4 שנים של הדראגיץ הזה?" – מישהו עם המון מזל בהנהלה של פיניקס ב-2012.

  • כלל החצי – כלל אצבע שאפשר להשתמש בו לזיהוי חוזים רעים. זה הולך ככה – אם הכסף בחוזה היה חצי ממה שהוא באמת, האם זו עסקה מעולה(FAR=10)? אם התשובה היא אפילו קצת פחות מ"כן" מהדהד – העסקה המקורית לא טובה.

עבור דוגמאות (וכמה נפילות קולוסאליות שלי), מוזמנים לעיין בכתבות של שמונה השנים הקודמות.

FAR 8 – תמיד אני נופל עם הקלעים האלה 🙁

*אני פחות מסביר כאן מושגים בתקרת השכר שאני כותב עליהם, כי אני אצטרך לעשות את זה כל כתבה וזה יהיה מתיש גם לי וגם לכם. מוזמנים לשאול בתגובות על כל מושג שאתם לא מכירים/מבינים עד הסוף שלא הסברתי בטקסט ואני אענה.


הקדמה:

בNBA יש 3 דרכים לשחקן להגיע לקבוצה חדשה – דראפט, טריידים, והחתמות חופשיות.

אם אני שחקן, הדרך השלישית הייתה במשך הרבה שנים הדרך המועדפת עליי, שכן זו הייתה הדרך היחידה שבה אני הוא זה שבוחר את הקבוצה שבה אשחק. זו הסיבה שלאורך השנים, ראינו פחות הארכות חוזה, חוזים יותר קצרים לשחקנים מובילים, ויותר שחקנים שמחכים לשוק החופשי. מעבר למקרים בודדים, נדיר ששחקן יודע שהוא יהיה מרוצה באותו המקום למשך 5-6 השנים הבאות. אז למה לא לשמור על גמישות?

הקונספציה הזו השתנתה בשנים האחרונות – עם מה שמכונה תנועת הPlayer Empowerment. היום, שחקן יכול לקבוע גם באמצעות טרייד באיזה קבוצה הוא ישחק (או לפחות לא ישחק). ראינו כבר את דיוויס, הארדן (פעמיים) וסימונס (אם כי "ישחק" זו מילה גדולה) עושים את זה, ואנחנו חוזים בדוראנט וקיירי מנסים לעשות את זה עכשיו.

זו, בנוסף לשינויים שנכנסו בCBA של 2017, הסיבה שאנחנו רואים כל כך הרבה שחקנים מובילים חותמים על הארכות חוזה, ונמנעים מלהופיע בכתבה הזו. שחקנים כמו יוקיץ, אמביד, מוראנט, לברון, זאיון ועוד, יודעים שגם אם הם חותמים בקבוצה לעוד הרבה שנים, הם יוכלו בכל רגע לדרוש ממנה טרייד – אולי אפילו קבוצה ספציפית – ולקבל את מבוקשם.

וזה גרם לכיווץ בכוחן של ההחתמות החופשיות, וב"יוקרה" של השחקנים בכתבות האלה. קבוצות כבר לא מעוניינות כמו פעם להפוך עולמות כדי לפנות מקום בתקרת השכר, כי הן יודעות שגם אם הן ישיגו את הפרס שלהן בשוק החופשי, שום דבר לא מונע ממנו לדרוש לעזוב בעוד שנה או שנתיים – כשהוא תחת חוזה – ולהוריד את כל העבודה הקשה הזו לטמיון.

זו גם הסיבה שראינו שמות גדולים כמו גובר, מורי, ווד וברוגדון עוברים לקבוצה חדשה בטרייד, ורק אחד מתוך 12 החוזים הראשונים של הפרויקט השנה – ג'יילן ברונסון – היה כזה שהנחית שחקן בקבוצה חדשה.

מבחינת סדרת הכתבות הזו, זו דווקא נקודה מעודדת. הרבה יותר מעניין לי לכתוב – ואני מניח שגם לכם לקרוא – על חוזים פחות "ברורים" ממה שחוזי מקסימום בד"כ מהווים. מה אני יכול להוסיף על חוזה מקסימום ללברון או לדוראנט? ברור שאתה עושה את זה אם הם מסכימים. השנה, שני שחקני המקסימום היחידים יכוסו בכתבה הזו, אבל אחד מהם לא יהיה כל כך "ברור" כמו השני.

נקודה נוספת שחשוב להזכיר היא שתקרת השכר קפצה השנה מ112 ל123 מיליון דולר – קפיצה של כמעט 10%. זה דווקא אמור לתמרץ שחקנים לחתום על חוזים קצרים יותר וכן לרצות להגיע לשוק החופשי, ואולי נראה את המגמה משתנה לכיוון הזה בשנים הבאות.

בראדלי ביל נשאר בוויזארדס – $251,019,650 לחמש שנים – $50.2 לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן

ביל מקבל פה בנוסף למקסימום גם סעיף וטו על טריידים לאורך החוזה, ו15% בונוס לשכר במקרה של טרייד.

אחרי סטף וקליי (ויודוניס האסלם, אם אתם רוצים לקרוא לו "שחקן"), ביל הוא השחקן הפעיל עם הכי הרבה שנים ברציפות באותה הקבוצה. לא צריך לזלזל בזה.

אנחנו (טוב בעיקר אני) נוטים להסתכל על כדורסל בפרספקטיבה קצת "פנטזי"ית, ולהסתכל רק על מספרים. בסוף, יש קהל מעריצים שלם שכל פעם שהוא מספר בברביקיו אצל קרובי משפחה שהוא אוהד של הויזארדס, יכול לצפות חזרה ל"אהה בראדלי ביל הא? איזה קלעי" במקום ל"וואלה. מי משחק שם? אה לא מכיר".

ביל שיחק רק 40 משחקים העונה, וסיים אותה מוקדם עקב פציעה בכף היד. גם במשחקים שהוא שיחק, הוא היה משמעותית פחות טוב מבשנתיים הקודמות:

Per Game Table
Season Age Tm G MP FG FGA FG% 3P 3PA 3P% FT FTA FT% TRB AST STL BLK TOV PTS
2019-2026WAS5736.010.422.9.4553.08.4.3536.88.0.8424.26.11.20.43.430.5
2020-2127WAS6035.811.223.0.4852.26.2.3496.87.7.8894.74.41.20.43.131.3
2021-2228WAS4036.08.719.3.4511.65.3.3004.25.1.8334.76.60.90.43.423.2
Provided by Basketball-Reference.com: View Original Table
Generated 8/19/2022.

בולטת במיוחד הירידה הדרסטית בכמות זריקות העונשין ובאחוזים לשלוש. ביל עדיין רק בן 29, ואפשר לייחס את העונה הזו לחוסר מזל ולפציעה (שהוא עבר ניתוח כדי לתקן ואמור לחזור ממנה בריא).

אבל אחרי שנה כזו, ובטח עם הקפיצה בתקרת השכר שהגדילה את שווי חוזי המקסימום, הוויזארדס היו חייבים לקבל משהו במשא ומתן. ירידה בכסף, אופציית קבוצה בשנה החמישית, תנאים להתרת החוזה במקרי פציעות כמו אצל זאיון ובזמנו אמביד, היעדר Trade bonus .משהו.

במקום, הם נתנו הכל. ליטרלי – אין דבר נוסף שהם יכלו לתת לביל בחוזה הזה ולא נתנו. והדובדבן שבקצפת – סעיף וטו על טריידים. זה אומר, שבמקרה הלא בלתי סביר שהחוזה הזה יהפך לפיל לבן, לא יהיה להם איך להיפטר ממנו. עכשיו, אם אתם הבעלים של הוויזארדס, אתם עלולים להגיד משהו כזה:

Wizards owner on Bradley Beal's no-trade clause: "He wants to be here and we don't want to deal him"

וזה עושה שכל. אבל רק אם השכל הזה מסוגל לשכוח שזה בדיוק איך שדיברו שם על ג'ון וול לפני כמה שנים, והיעדר סעיף הוטו בחוזה "הפיל הלבן" שלו איפשר להם להפוך אותו לראסל ווסטברוק, ושנה אחר כך לקוזמה KCP ובחירת סיבוב ראשון.

זה בעיני הClassic Mode של ניהול רע. זה כמו לחגור ברכב כל החיים, להינצל בזכות זה בתאונה חזיתית, ולהחליט כמה שנים אחרי "יאללה לא נחגור. מה כבר יכול להיות?"

קצת קונטקסט – ביל יהיה השחקן היחיד בליגה העונה עם סעיף וטו על טריידים, ורק ה10 בהיסטוריה(!!!) שמקבל כזה:

וכשמסתכלים על החברה בה הוא נמצא, קשה להחמיץ שמדובר בתשעה שחקני היכל תהילה, בעוד שסיכויו של ביל להגיע לשם עומדים כרגע על פי הסימולטור של Basketball-Reference.com על פחות מ3 אחוזים.

אני לא אומר שביל לא שחקן טוב, ואני לא אומר שהוויזארדס לא היו צריכים להתאמץ כדי להשאיר אותו. אבל אני מרגיש שבשלב הזה אנחנו (בעיקר צופי אבדיה שראו את הוויזארדס הרבה בשנתיים האחרונות) כבר יודעים מי זה בראדלי ביל – סקורר מעולה שיודע לייצר לעצמו מצבי קליעה, אבל לא כזה שהופך את החבר שלו לקבוצה או את המאזן של הקבוצה שלו ליותר טובים.

לא סתם הוויזארדס לא עברו את ה50% ניצחונות מאז שוול התרסק. ביל יכול להיות הכוכב השלישי בקונטנדרית, או אולי השני ב"קונטנדרית", אבל לנעול אותו בטופ 5 של המרוויחים בליגה ל5 השנים הבאות – כולל אופציית שחקן מפלצתית של 57 מיליון דולר בגיל 33 – זה לצפות ממנו להיות מישהו שהוא לא מסוגל להיות.

FAR – 2

זאק לאבין נשאר בבולס – $215,159,700 לחמש שנים – $43.0 לעונה – אופציית שחקן בעונה האחרונה

זה כבר יותר טוב.

לא מתוך איזה משא ומתן מבריק של הבולס כן? ללאבין יש ותק של 8 שנים בליגה בשונה מ10 של ביל, ולכן חוזה המקסימום שלו מתחיל ממשכורת של 30% מהתקרה במקום 35% אצל ביל, ועם הקפיצות של ה8% משנה לשנה, זה מיתרגם להבדל של 35 מיליון דולר לאורך 5 השנים הבאות.

אם משווים את שני השחקנים בשלוש העונות האחרונות, קשה לראות הבדלים משמעותיים:

Per 36 Minutes Table
Rk Player G MP FG FGA FG% 3P 3PA 3P% FT FTA FT% TRB AST STL BLK TOV PTS
1Bradley Beal157563910.322.1.4662.36.8.3416.17.1.8604.65.61.10.43.329.0
2Zach LaVine18564479.319.6.4773.28.0.3964.75.6.8354.94.71.00.43.226.6
Provided by Stathead.com: View Stathead Tool Used
Generated 8/20/2022.

היעילות ההתקפית בערך זהה (ביל מגיע לקו יותר, לאבין קולע באחוזים טובים יותר), שניהם לא מבריקים בהגנה, ותורמים קצת בריבאונד ובהובלת הכדור. לאבין נבחר פעמיים לאולסטאר, וביל נבחר לחמישייה השלישית של הליגה ב2021.

ההבדל הכי משמעותי הוא שלאבין צעיר מביל משנתיים, ולא קיבל בחוזה הזה יכולת וטו על טריידים. זה הופך אותו – במקרה הכי גרוע בו הוא לא בתכניות שלהם יותר – לנכס חיובי וגמיש שאם הבולס רוצים, הם יכולים להעביר החל מדצמבר בתמורה ל2-3 בחירות סיבוב ראשון + חוזים נגמרים.

וזה כבר בסיס טוב לחוזה מקסימום. זו כבר התחלה טובה לחוזה – בטח שהסגל של הבולס בלעדיו כבר כמעט מגיע לתקרת השכר ככה שלא הייתה אפשרות אחרת.

אחד הדברים הנחמדים בזה שאני עושה את הפרויקט הזה 9 שנים, זה ששחקנים מגיעים אליו בפעם השנייה והשלישית ואני יכול למחזר דברים. הנה קצת ממה שכתבתי עליו ב2018 – כשהוא חתם על חוזה של 78 מיליון דולר ל4 עונות:

כל זה מצטרף לשאלה – שנשאלה אפילו לפני הפציעה שלו במינסוטה – האם לאבין יכול להיות שחקן מוביל בקבוצה מנצחת.

עדיין טעון הוכחה. השנה הייתה הופעת הפלייאוף הראשונה בקריירה שלו.

אולי עוד שנה שנתיים אנחנו נראה פה שחקן של 25-5-5 לערב שיהפוך את החוזה הזה לגניבה. לפרקים אתה מסתכל על לאבין משחק ואומר לעצמך "פאק זה טרייסי מקגריידי הבא!".

Check please.

בהגנה הסיפור הוא הרבה יותר גרוע – והוא אחד משחקני ההגנה הכי גרועים בליגה. הנה הדירוגים שלו במדד הDRPM של ESPN – שמודד השפעה הגנתית של שחקן על קצב הספיגה של הקבוצה שלו:

2015 – 472 מתוך 474, 2016 – 418 מתוך 423, 2017 – 441 מתוך 468, 2018 – 490 מתוך 521

זה השתפר משמעותית, לפחות לפי המדד הנ"ל, בו הוא מוקם 112 ו134 מתוך יותר מ500 שחקנים, ואפילו החזיק בערך חיובי (שאינטואיטיבית, מצביע על זה שהקבוצה טובה יותר הגנתית איתו על המגרש מאשר על הספסל).

לסיכום – זה חוזה מקסימום די סטנדרטי. מזה שהוא נבחר לאולסטאר בשנתיים האחרונות, אפשר להעריך את לאבין כאחד מ30 השחקנים הטובים בליגה, ולשחקנים האלה מגיע מקסימום בגיל 27. אין הרבה מה להוסיף פה.

FAR – 8

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. מצוין, כרגיל, תודה רבה עומר.
    .
    בעניין ביל – נראה לי שהמשפט שלך על מה שאומר מישהו למישהו שהולך למשחקים של וושינגטון מסביר את זה בצורה מדויקת – זה חוזה "מסחרי" שמטרתו להכניס כסף, לשמור על פופולריות בקרב אוהדים, וכל מיני כאלה, ולא חוזה שמטרתו לבנות קבוצת כדורסל מנצחת, מטרה שאני לא יודע כמה היא מעניינת את המועדון. אחרת באמת אין דרך להסביר את החוזה הזה 🤷
    .
    בעניין לאבין – אתה כנראה צודק, ועדיין, איכשהו חוזה כזה לשחקן כזה נראה לי השלמה עם בינוניות וקשה לי עם זה.

  2. פינה משובחת
    לא מבין את החוזה של ביל
    אם זו הייתה קבוצה אחרת שלא ידעה את וול דיינו,
    אילו מקרה וול היה לפני 30 שנה דיינו,
    אילו לא היה מדובר על שחקן כמעט באותו תפקיד דיינו,
    אילו היה מדובר בקבוצה ללא ייצוג ישראלי דיינו
    אילו היה מדובר בקבוצה שלא שינתה את שמה בעקבות רצח רבין דיינו
    אבל
    הכל קורה
    די… די… די נו……
    🤣

  3. שמח שאתה עושה את הפרויקט כבר תשע שנים,.אבל מעניין אותי אם מתישהו תעדכן את ההקדמה.
    ג'וש סמית' נאלץ לעבור ל-3 בגלל מונרו ודראמונד זה משפט שהוא כל כך קפסולת זמן של תקופת אנטי כדורסל שאסור לאבד, גם אם בעוד שנים רבות אקדמאים לספרות ינסו לפענח את משמעות המשפט, ילדים יחשיבו אותו כג'יבריש מוחלט ורק יודעי חן יגידו "היי, זה היה משהו פעם. למה?".

        1. אני מקטר רק על אנשים מסויימים מאוד ומה שהם עושים.
          אם זה כל מה שאתה קורא שאני עושה אולי כדאי לצאת מסביבת ההשפעה של אותם אנשים (ולא, להחליף אותם במשפיענים גרועים אחרים זה לא טוב, כמו שעשית אחרי סומסום).
          .
          אנשים באמת מבקשים סליחה ביום כיפור? ברצינות בחיים לא נתקלתי בזה.

          1. צודק.
            כתבתי את זה ויצאתי לריצה ואז בדרך חשבתי שהייתי צריך לכתוב משהו אחר.
            לאיזה משפיענים אתה מתכוון, בחיי שאין לי מושג?
            וכן, אצלנו מבקשים סליחה, זה קצת מצחיק אבל שוין.

  4. ברוך החוזר !
    .
    אז קצת הפתעת אותי לגבי לוין.
    אני מסכים עם הציון, אולי אפילו הייתי מסתדר עם 7, אבל הציפייה שלי ממך על פי שנים קודמות היתה ציון יותר נמוך משמעותית. אין תלונות.
    .
    לגבי ביל –
    קודם כל תיקון או ״תוספת״ טכנית – הקיקר של ה 15% הוא חסר משמעות במקרה של ביל כי הוא חתם על המקסימום האפשרי ולא יכול לקבל יותר מזה.
    .
    לגבי החוזה עצמו – גם החוזה ואפילו ההחלטה להחתים אותו באופן כללי הן החלטות נוראיות של קבוצה שאין לה את האומץ ללכת לטנק מלא ובגלל זה היא אולי הקבוצה במצב הגרוע בליגה.
    אבל…
    כתבתי כאן באתר כבר לפני כמה חודשים שיש איזה סיפור של יחסים אישיים ונאמנות – גם אם מטופשת – מצד הוויזארדס לביל, ולכן ההחלטה לגביו לא הולכת להיות רציונלית. הוא יקבל מהם מה שירצה – בין אם זה חוזה חדש או טרייד, וזה בעצם מה שהיה.
    .
    אין בכלל ספק שלהיפטר ממנו כמה שיותר מהר (שלצערם זה אומר רק מאמצע ינואר) זה המהלך הכי נכון, אני רק מקווה שיגיעו למסקנה הזו וימצאו טרייד שהוא יאהב.
    הדבר הכי גרוע בחוזה הזה זה הסיכון של פציעה לטווח של 5 שנים לשחקן שכבר עבר כמה כאלה והוא כבר לא ילד, כשה״תמורה״ אם הוא כן יישאר בריא נראית כמו קבוצת פליי אין בקושי בשנים הקרובות.
    ניהול נוראי.

    1. טוב בעצם יש משמעות מסויימת לקיקר תיאורטית, אם התקרה תעלה ביותר מה-8% העלאות שיש בחוזה, אבל ל 15% זה לא יגיע…

    2. הקיקר יכול להפוך לבעל משמעות בהינתן והקפיצות ימשיכו להיות מאסיביות כצפוי (יותר מה-8%). קצת פחות ריאלי זה שמישהו ירצה לעשות טרייד על החוזה שלו.

    3. לגבי הטרייד קיקר של ביל – הצפי לגדילה בתקרת השכר לשנה הבאה הוא של בערך 8% לפי nba.com, וזה לפני הסכם השידורים החדש ב2024 שאמור להיות משנה משחק, ואז זה ממש סביר שתהיה משמעות לtrade kicker הזה. אבל כמה כסף זה בדיוק יהיה זו אפילו לא הנקודה – למה לעשות את זה? כשאתם כבר מציעים הרבה יותר ממה שכל אחד אחר היה מציע.

      1. את הסיבה נתתי לך בתגובה שלי…
        וכנראה שכל קפיצה דרמטית בתקרה ״תוחלק״ על פני כמה שנים ככה שקשה לי להאמין שזה יהיה יותר מ 8% שנתי אבל לא בלתי אפשרי.

  5. עומר תודה אחד הדברים הכי טובים שיש פה. (דרך אגב חסרה לי ההצבעה שמבטאת את שקלול דעת ההמון אחרי כל ניתוח – אפשר להוסיף את זה בפעם הבאה)?
    ביל זה חוזה נורא ואיום זה ברור.
    לגבי לאבין אני לא הייתי נותן לחוזה הזה 8. הוא כוכב tier 2 הקבוצה כנראה לא תגיע לשום מקום.6-7 כזה . זה חוזה יקר מידי עבורו למרות שהוא אולסטאר.

  6. תודה עומר. תהיתי מתי תעלה הפינה המופלאה הזו . מסכים עם הניתוחים שלך. ללאבין אולי הייתי נותן 7 במקום 8 לביל אני מסכים עם ה-2 רק כי לא נעים לתת פחות אבל גם אם היית כותב 1 הייתי מסכים.

  7. אם אני לא טועה, לכל שחקן שמאריך חוזה לשנה אחת יש אוטומטית וטו על טריידים. אז כן, זה לא משהו שכתוב במפורש בחוזה אלא זכות מעוגנת בהסכם העבודה הקיבוצי, אבל אני מחשיב את זה. אבל שוב אבל אני מבין את מי שלא. ובתור אחד שמעדיף בדרך כלל לראות דברים מהצד השני (נקרא לו הצד של בלייק גריפין), אני בעד שהסעיף הזה יהפוך להרבה יותר נפוץ. מאז 2018 לא היה שחקן עם הסעיף הספציפי הזה, למרות שהיו שחקנים שהגיע להם. אם מה שצריך בשביל ששחקנים ילמדו לדרוש אותו זה שברדלי ביל, שחקן שרובנו לא היו זוכרים בכלל אם הוא לא היה תמיד לא מוסר ליד דני בוי הילד של כולנו החדש, יקבל את הסעיף הזה – אז שיהיה.

    1. יש גם מצב נוסף שבו לשחקן יש זכות וטו על טריידים, אבל מדובר על זכות ״טכנית״ כמו זאת שתיארת.
      סעיף אינטגרלי בחוזה כמו שביל קיבל הוא סופר נדיר.

  8. התגעגענו.
    ציינתי את זה כבר במקומות אחרים השנה אבל זה נראה לי מקום יותר הולם.
    בגלל ריבוי הארכות החוזה יש מעט מאד שחקנים שמוצאים את עצמם בסיטואציה בה הם זכאים ל-NTC. למעשה אני לא מצליח לחשוב על מישהו חוץ מסטף בשנים האחרונות.

  9. בראדלי ביל שחקן טופ 25 בליגה הזאת. את הכסף הוא היה מקבל בכל מקום. אם גורדן פול והירו וסימונס ופורטר שווים 130 ו150 ביל שווה 250. הוא כמה רמות מעליהם.
    לווש כמובן אין מה חעשות איתו כי הקבוצה סביבו לא מספיק טובה. ביל סקורר רצחני שיכול לעשות סל בכל מצב. מעטים יש כאלו בליגה. אני נותן פר 7.
    לגבי לאבין זה פר 10 לדעתי זה לא שעומדים לבולס כוכבים בתור. את מי כבר יביאו במקומו?

    1. שימון בחייך בלא מעט מקרים ביל הוא ההגדרה למילה קלוריות ריקות במילון הליגה השלם. נותן מספרים אבל לא האיש לסחוב קבוצה.

    2. אז הוא אוכל לך 35% מהתקרה. זה אומר שאין כוכב נוסף לידו, וגם לא יבוא.
      לפחות תציע לו שיקח "רק" 30% (210 מיל' / 5 שנים) -וב 10 מיל' ישדרגו / יחזקו את הקבוצה. ישחקו יותר סיבובי פלייאוף… ינצחו קצת, הסטט' שלו תעלה (כי הגנות יצטרכו לחלק קליר פאת לעוד שחקן)
      יקח ? טוב מאוד. לא יקח ? תעלה את ההצעה שלך. הם ישר זרקו את כל 7 השנים הבאות מבחינה ספוטיבית.

  10. ממש פרוייקט מצויין שאני מאוד אוהב, מחכה לזה כבר חודש … כל הכבוד על ההתמדה. תודה רבה.
    ביל – לא מבין את הרעיון, לא אוהב את השחקן הזה. לא שומר, לא משפר את הקבוצה. לא יוביל אותה לכלום.
    לאבין – כמו שנכתב – נתונים די דומים לביל. גם אצלו אין הגנה ולא יוביל קבוצה לשום מקום. היית ממש נדיב לגביו. זה לא מישהו שאתה בונה מסביבו קבוצה מנצחת.

  11. אני יכול להבין את ההגיון של החוזים מצד הקבוצות. ביל הוא הפנים של הוויזארדס ובכדורסל האמריקאי יש משקל לנאמנות למועדון.
    לאבין עדיין, איכשהו, לא מיצה את מלוא הפוטנציאל שלו, ונראה שעדיין יש לו לאן לטפס, וזה שלא שלבולס יש אופציות אחרות.
    אבל מדובר בשני שחקנים שלא מסוגלים לסחוב פרנצייז' והם במקרה הכי טוב כוכבים שניים לריב כוכב על או כוכב 3.
    .
    תודה רבה על עוד עונה שבה אתה שומר על הרצף.

  12. תודה עומר הפרוייקט המעניין של הקיץ
    כמו שכתבו בתגובות הדוגמאות (טיאגו ספליטר) מעידות על הוותק שלו.
    כל הכבוד.

    לגבי שני החוזים
    הווטו על טריידים הגזמה אבל מה היה השוק של ביל? ב200 ל5 היה הולך למקום אחר? זה בכלל משהו שהם בחנו? או נתנו לו חוזה אחר שימלא…

    1. אף קבוצה אחרת לא יכול לתת לו 5 שנים – רק הקבוצה הנוכחית שלו. בהינתן זה – הייתי מצפה שיצליחו להוריד אותו מהמקסימום למשהו באיזור 200 ל5 שנים. הוא עומד להיות בטופ 10 של המרוויחים בליגה ב5 השנים הבאות, ולא להיות בטופ 10 של היכולות בליגה ב5 השנים הבאות. זו ההגדרה לאוברפיי.

  13. כל כך הרבה דברים נפלאים באתר הזה-
    אין ספק שזה נכנס לחמישייה הראשונה עם מועמדות חזקה ל mvp .
    ממש כיף להיכנס לפרויקטים משנים עברו ולצחוק קצת.
    פשוט תודה תודה תודה

  14. אש עליך! הפרויקט הכי כיף של הקיץ, כל קיץ מחדש
    .
    בראדלי ביל יופי של שחקן ל3 על 3 בשכונה, אבל כבר הוכח שהוא לא משפר מועדון בתחום התחרותי.. לפחות הוא מועיל בתחום התיירותי. חוזה מחריד.
    .
    הדוגמאות שבהקדמה מערבבות אותי רגשית. מצד אחד אני מת שתעדכן אותן לדוגמאות מוכרות ומודרניות ונורמליות יותר, מצד שני עושה צמרמורת של פלאשבק לתקופה אחרת לגמרי. מדהים כמה הליגה השתנתה ב9 שנים (ג'וש פ***ינג סמית'!! מה זה הדבר הזה בכלל)

  15. תודה עומר. אני לא מאנשי החליפות באתר (אנשי החוזים והטריידים) אבל זה מעניין לקבל פרספקטיבה מקצועית.
    ללא ספק החוזה של ביל נגזר מהערך הסנטימנטלי והמסחרי של האוהדים. שמעון צודק שהוא סקורר על, היה טוב אם היה עובר קבוצה.
    מזאק לווין אני לא מחזיק, אולסטאר או לא. יכול להיות שאלו האופציות שיש לבולס, אז שוין, שופכים כסף.

  16. תודה עומר.
    לגבי ביל – וושינגטון זרקו מה שהם יכולים עליו בלי לברר אם אפשר קצת לחסוך, והייתי מצפה מהם למצוא דרך להוריד קצת, גם אם לדעתם ביל שווה את זה. מעבר לכך, ביל לדעתי לא שווה מקסימום, ולכן אני הולך על משהו שבין 0 ל-1.
    לגבי לאבין – הוא לדעתי דווקא כן שווה מקסימום, בעיקר בגלל הגיל והאמונה שלי שיש לו עוד הילוך. חוזה של 8 סולידי.

  17. תודה עומר, ניתוח נהדר ותמיד כיף לקרוא. מסכים עם שני הציונים כאן.
    .
    משהו אחד שכבר הערתי עליו בעבר: יותר ויותר קבוצות משתדלות לנעול שחקנים מרכזיים ברגע שהן יכולות עוד לפני שהם יוצאים לשוק החופשי. אקסטנדביליטי הפכה למילת מפתח. אז בעיני חבל שעל העניין הטכני (לא באמת שחקנים חופשיים) אתה מפספס מבט על כמה מהחוזים היותר מעניינים שנחתמו הקיץ. למשל, למה ביל כן והירו לא? או לוין כן ובארט לא? בעיני אלו החלטות לא פחות מעניינות של מועדונים (ובשני המקרים האחרונים גם לא חוזי מקסימום) ששוות דיון. וגם זאיון בניו אורלינס (חוזה מקסימום עם סיכון), גארלנד בקליבלנד וג'ה בממפיס. או נניח לו דורט באוקלהומה. יש כאן החלטות שבעיני לא פחות מעניינות מאלו שאתה מדבר עליהן. אולי שווה לעשות פוסט נפרד על אלו.

  18. איזה כיף שחזרת!

    מסכים מאוד לגבי מה שכתבת על לאבין ב2018, הוא עשה חצי דרך והפך להיות שחקן של 25-5-5. אבל, הוא צריך לעשות צעד נוסף ולהוביל קבוצה לנצחונות. בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט