לשמור על התואר: האקס פקטורים החשובים ביותר של אנצ'לוטי / עומר בקאל

ויניסיוס נמצא במסלול הבטוח להפוך לאחד מכוכבי הכדורגל הגדולים ביותר בשנים הקרובות, בנזמה מגדיר מחדש כמה השפעה יכולה להיות לחלוץ "תשע" בכל רחבי המגרש והוא בדרך להחזיק את כדור הזהב, מודריץ' ממשיך לפזר קסם על המגרש גם בגיל 37 וקורטואה נחשב אחד השוערים הטובים ביותר בעולם. הסגל של אנצ'לוטי מלא בכישרון שיודע איך לשחק אחד עם השני ואחראי ליותר גביעי ליגת האלופות מרוב המועדונים בעולם אבל הדרך להגיע אל אותם פסגות אליה הגיעו הבלאנקוס בעונה הקודמת עוברת דווקא דרך הדור החדש.

אולר שווייצרי

פדריקו וולוורדה –

מערכת היחסים שלי עם פרדי ראתה הרבה עליות ומורדות לאורך השנים האחרונות (מהצד שלי לפחות). הוא הגיע לריאל כבר בגיל 18 אחרי שמשך עניין מרוב הקבוצות הגדולות באירופה וצבר ניסיון עם קבוצת המילואים. בהתחלה לא הבנתי את ההתלהבות הגדולה סביב הפוטנציאל שלו, המהירות והכח הפיזי תמיד היו שם אבל משהו בתנועה הלעיתים מגושמת עם הכדור ביחד עם ראיית משחק שהתפתחה לאיטה בשנים הראשונות נטעו אצלי את המחשבה שהוא לא הולך להיות שחקן פותח בהרכב, סוג של דני סבאיוס אתלטי. ואז הגיע אנצ'לוטי והפך אותו לאחד השחקנים החשובים ביותר של הבלאנקוס על המגרש. אלו הם העמדות בהם ריאל לוקה בחסר העונה:

קיצוני ימני – חוסר היכולת של האזרד להיכנס לעניינים מהרגע שבו שלבש את החולצה הלבנה שיבשה לריאל את התוכניות באגפים. ויניסיוס בדרך להיות סופרסטאר, בזה אין ספק, אבל רודריגו (בוא ניגע בהמשך) מספק כל כך הרבה עומק מהספסל ביחד עם העובדה שהוא המחליף היחידי שיש לקבוצה לשאר העמדות בהתקפה.

קשר מרכזי נוסף – העזיבה של קאסמירו יצרה סיטואציה בה במידה ואחד משני הקשרים המובילים של הקבוצה (קרוס או מודריץ') לא קשיר לפתוח במשחק אנצ'לוטי נשאר עם דני סבאיוס בתור הקשר המוביל מהספסל.

מגן ימני – בתור אחד שראה את הקריירה של קרבחאל עוד מאותה עונת השאלה בלברקוזן ועד הציוות האדיר שלו ושל מרסלו באגפים אפילו אני חייב להודות, לפחות מבחינה הגנתית, הוא רחוק מאוד מהשיא שלו. למרות ההתמודדות המצוינת עם טרנט בגמר ליגת האלופות כמות הפעמים שהוא צפה במספר שעל גבו של אמבפה ברבע הגמר השאירו אותי לתהות האם נצליח לשרוד איתו בתור מגן פותח.

טבלת החום של פדריקו בגמר הסופרקאפ.

אז איפה נכנס פה וולוורדה? בכל מקום. הדרך שבה אנצ'לוטי אוהב למקם את וולוורדה במגרש היא בעמדה הקיצונית הימנית (למרות שלא מדובר בעמדה הטבעית שלו, המהירות של האורוגוואי הבינלאומי עוזרת לו לנצל שטחים פנויים ולרדוף אחרי כדורים שנשלחים לעומק וראיית המשחק שלו, שעלתה בכמה רמות בעונה האחרונה, לצד בנזמה וויניסיוס, ענקי תנועה ללא הכדור, הופכת אותו לקטלני במיוחד. בדיוק ככה ריאל השיגה את שער הניצחון בגמר ליגת האלופות. אבל מה קורה כשריאל רוצה להחזיק בכדור או צריכה להגן על השער? המפגש האחרון מול פרנקפורט בסופרקאפ האירופי הדגיש היטב את הגמישות שפדריקו נותן לאנצ'לוטי. לאחר שריאל כבשה את השער הראשון היא עברה לשחק במערך דינמי של 4-4-2 כשוולוורדה מתופקד כקשר כשריאל מחזיקה בכדור בנוחות ויורד לעזור לקרבחאל כשפרנקפורט תוקפת (ובכך מבליט את היכולת ההגנתית המצוינת שלו) ועולה כל הדרך לקיצון לתקוף או להפעיל לחץ גבוה. במידה ואנצ'לוטי רוצה להכניס אותו לקישור באופן קבוע הוא מכניס את רודריגו לימין ומוריד את וולוורדה לאחור.

הניסיון לשמור על שני התארים המרכזיים של ריאל העונה, הליגה הספרדית וליגת האלופות, יהיה קשור באופן אינטגרלי ליכולת של האולר השוויצרי של אנצ'לוטי להמשיך ולספק את הסחורה.

קאמאבינגה וצ'ואמני –

פלורטינו פרס לא נח על זרי הדפנה. המחשבות על הימים שאחרי שלישיית הקישור האגדית של ריאל החלו כבר בעונה שעברה ותורגמו לשני קשרים צרפתים צעירים בדמות קאמבינגה (בן 19, 30 מיליון יורו מרן) וצ'ואמני (בן 22, 80 מיליון יורו ממונאקו) אבל גם פרס בעצמו לא חשב שהימים האלה יגיעו מוקדם כל כך. העונה הנוכחית הייתה אמורה להיות מין עונת חפיפה לשניים בה הם יעלו מהספסל, יספגו את הDNA של המועדון ויצברו ניסיון ברמות הגבוהות ביותר אבל העזיבה של קאסמירו שינתה את התוכניות. אז איך הם נראו עד עכשיו?

המחליף הטבעי של קאסמירו

עם צ׳ואמני על הספסל לריאל היה מחליף איכותי בעמדת הקשר האחורי בפעם הראשונה מאז שקאסמירו עלה מהספסל וצ׳אבי אלונסו פתח בהרכב. אבל צ׳ואמני, שפתח בכל משחקיה של הקבוצה בליגה הספרדית עד כה, מצא את עצמו מהר מאוד במרכז הבמה ובמרכז הקישור של הקבוצה. מבחינה הגנתית ההשוואה לקאסמירו היא מתבקשת, הוא אתלט נהדר, מתנשא לגובה של כמעט 1.9 מטרים ופיזי מאוד, במיוחד במצבים של אחד על אחד עם שחקני התקפה. אבל אורליאן, כמו שכל כתבות הפרופיל שנעשו עליו אוהבות להדגיש, שיחק כחלוץ עד גיל 15 ואני מאמין שנראה אותו מעורב יותר בהתקפה מקודמו בתפקיד, במשחק האחרון צ׳ואמני הכניס לויני כדור מדויק שחצה את ההגנה של אספניול ונגמר ברשת ובאחד שלפניו הוא חטף את הכדור באיזור הרחבה של ריאל ושעט איתו לאורך המגרש עד שמצא את ויניסיוס שסידר לוולורדה את הגול הרביעי נגד סלטה ויגו. בשורה התחתונה – הוא יכול להוסיף לריאל מכת מחץ התקפית מבלי שהיא תצטרך לוותר על האופי ההגנתי שהיא צריכה בעמדה שלו.

לעומת צ׳ואמני שמאייש באופן קבוע את עמדת הקשר האחורי ליהלום בן ה19 של ריאל, שכבר הספיק להיות חלק משמעותי בזכייה בדאבל בעונה האחרונה, יש תפקיד קצת אחר. עוד משלבי הנוקאאוט של העונה הקודמת קאמאבינגה הראה שהוא Spark Plug אמיתי שיודע להטעין את מרכז המגרש של הבלאנקוס באנרגיה נהדרת מרגע כניסתו למגרש. הקשר הצעיר יודע לשלוט בכדור בצורה טובה ולהניע אותו קדימה ביעילות אבל גם מחזיק באינסטינקטים הגנתיים נהדרים שמתבטאים בלחץ שמבוצע היטב על ההתקפה של היריבה ולעיתים נגמר כשהכדור נמצא אצלו. במהלך העונה הסדירה הוא יצטרך לגרום לאנצ׳לוטי לבטוח בו כמה שיותר בשביל לתת לקרוס ומודריץ׳, שנמצאים בגיל 32 ו37, דקות מנוחה לקראת השלבים המאוחרים של העונה.

Spark Plug

רודריגו

רודריגו קטף את תואר השחקן השישי של ריאל בעונה האחרונה, ואת לבבות כל האוהדים, עם אותו צמד אגדי בדקות הסיום של חצי גמר ליגת האלופות ועכשיו אחרי שבייל ויוביץ' (שבכל מקרה לא היו בתוכניות של אנצ'לוטי בעונה האחרונה) עזבו את הקבוצה, אסנסיו שנמצא כבר עם "רגל וחצי בחוץ" ובדרך להצטרף אליהם והזארד שממשיך להישאר מחוץ לעניינים הלחץ רק גובר סביב הברזילאי הצעיר להמשיך ולספק את הסחורה עבור ריאל. על הנייר ה"מושיע" פתח את העונה החדשה באותו קצב בה הוא סיים את האחרונה כשעלה מהספסל ונתן לבנזמה כדור רוחב מצוין בדקות הסיום נגד אספניול שקבע 2-1 ללבנים.

כאשר רודריגו עולה למגרש הוא בדרך כלל יאייש את תפקיד הקיצוני הימני בשביל לאפשר לוולוורדה לקבל מנוחה או בשביל לשחרר אותו לקישור במקום טוני קרוס. רודריגו הוא לא קיצוני ימני קלאסי שכן הרגל המועדפת עליו היא הימנית מה שבתיאוריה אמור להקשות עליו לתקוף את השער כשהכדור אצלו אבל זוהי לא שיטת המשחק שלו. ריאל אוהבת מאוד לעשות Load Up בצידו השמאלי של המגרש כשהמשחק המשותף של מודריץ' וויניסיוס מושך אליו את מרכז הכבידה של ההגנה, ראינו איך כבר מתחילת העונה הרבה קבוצות מנסות להכיל את ויני עם שמירה כפולה שמגיעה ברגע שהוא נוגע בכדור, וביחד עם בנזמה שיורד אליהם כדי להניע כדור ומושך איתו חלק מההגנה מתפנה הרבה מקום במרכז המגרש אליו רודריגו אוהב לנוע.

ללא רכש נוסף ריאל נשארים בלי חלוץ משני בסגל (אלא אם כן אתם חושבים שמריאנו צריך לקבל דקות משמעותיות) ולמרות שהחלוץ הפותח שלה הוא (אולי) הטוב ביותר בפלנטה נכון לרגע זה הוא כבר בן 34 וצריך לקבל דקות מנוחה מסוימות. כשאנצ'לוטי נשאל על התפקיד שיהיה לרודריגו העונה הוא קבע שרודריגו הולך לשחק עם בנזמה בכנף ימין, להחליף את ויניסיוס בכנף שמאל כשייצטרך וגם להיכנס כחלוץ המרכזי. עד כה לא ראינו את רודריגו מתופקד במקום ויניסיוס או בנזמה למשך פרקי זמן ממושכים אבל העונה הוא הולך לקבל את מירב ההזדמנויות בתור המחליף הראשון לכל עמדה בשלישייה ההתקפית של ריאל מדריד.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. 1. רודריגו בעיניי שחקן נחמד, לא יותר מזה. רואה אותו ממשיך בספסל של ריאל עוד 2-3 עד שייפטרו ממנו.
    2. האיכות של שני הצרפתים םחות משנה כרגע לדעתי, במשחקים הגדולים ריאל תושיב אותם על הספסל כנראה.
    3. בנימה אישית, לא מבין מי רואה היום את ריאל, בארסה, באיירן, פסז וכו. משחקים משעממים שהתוצאה די ידועה במשחקים שלהם. הכדורגל הפך לנבא – המשחקים עד רבע גמר ליגת האלןפות בדכ לא מעניינים.
    4. טיפ של אלופים – עדיף לבחור בקבוצה אמיתית ולא בקבוצת פנטזי, הרבה יותר מעניין…
    5. תודה על אחלה כתבה!

  2. מאוד מאוד לא מסכים לגבי מספר 3. צ׳ואמני הוא הקשר האחורי הפותח של ריאל, אין לה אופציה אחרת (וזאת לא אופציה רעה!), קאמאבינגה צבר דקות בשלבי הנוקאאוט כבר בעונה הקודמת אז הוא יקבל הרבה יותר דקות העונה. תגיד מה שתגיד על הליגות המקומיות ליגת האלופות זאת חיה אחרת

    1. קאמבינגה הוא אחלה שחקן. באמת. אבל להגיד שהוא שיחק באלופות? מחצית מול צלסי, מחצית מול סיטי. לא פתח במשחקים עצמם. יקבל עוד דקות? אולי, אבל במשחקיל החשובים זה יהיה קרוס מודריץ ופדריקו.
      לגבי האלופות, ברור שאלו המשחקים הגדולים. כאילו מי בכלל טורח לראות בארסה אלצה או אפילו ריאל סוסיאד… שלא לדבר על לוריין פסז.. הקבוצות הגדולות די הרסו עבורי את הכדורגל. היום אני בעיקר רואה את המשחקים של ולנסיה וקצת ליגה איטלקית שעוד קצת יותר שוויונית.
      שמח בשבילך שחוסר השיוויון והפערים העצומים לא מפריעים לך

    1. +1966 על הכל.
      אני סומך על אנצלוטי, המאמן הכי טוב בעולם, אפילו התעלה על פרגי שהיה מספר 1 אצלי, שידע לנצל את כל הכישרון בריאל ולחזק בתקופת ההעברות את ריאל בעוד 2, 3 שחקני התקפה והגנה מצוינים. רק חבל שנתנו להאלנד לברוח ולחתום בסיטי. היו צריכים לשים עליו הרבה כסף ופלורנטינו לא רצה להשקיע?

  3. תודה עומר כתבת יפה הסרטון של רודריגו צמרמורת כל פעם מחדש אני זוכר ששברתי את כל הבית בשער הזה וויי וויי
    אני עדיין מחכה לעדן האזר, יודע שזה חלום באספמיה אבל בכל זאת, הוא כבר הספיק להחמיץ פנדל השנה אז אולי יש תקווה חחח
    ובמאמר מוסגר – לחשוב על נבחרת ברזיך בריאה – וויי וויי: ניימאר, ויניסיוס, מרקיניוס, מיליטאו אפילו קזימירו (ככה ככה) – יש למה לצפות.

  4. עומר אני אתחיל את התגובה בבקשה ממך לעשות כתבה שמדברת על העתיד של ריאל
    מה זה אומר אז ככה
    כולנו יודעים שבריאל יש חומת מגן ששם שנים
    הכוונה היא לבנזמה מודריץ קרוס שמשחקים ביחד שנים וגם התחלנו לראות לאחרונה את ריאל נפרדת מחלקם כמו מרסלו ו כמובן קסמירו
    עכשיו אני רוצה שאם באמת תכתוב על זה כתבה
    אם תוכל לעקוב בעיקר אחרי 2 שאלות מרכזיות
    1. האם ריאל תדע להגיב לעזיבתם או שהיא עדיין לא מוכנה לכך ?
    2. האם עוד כמה שנים שריאל תהיה מלאה בשחקנים שונים מנגיד 2018 שזה שנה נורא מוכרת של ריאל
    האם היא תצליח גם לעמוד כמו אז
    וגם האם הקבוצה תהיה מאוחדת ותצליח לגרום לשחקנים שם לרצות לשחק כל החיים כמו שהיא עשתה הרבה פעמיים במהלך שנות הקבוצה ?

    ועכשיו לפי דעתי הכתבה היתה טובה היא משכה אותי אבל לפעמיים טיפה הרחיקה
    אבל בלי ספק אני נהנתי ואני לא אומר סתם
    היה לי כיף לשמוע על ריאל בכל רגע בכתבה וגם הרגיש לי כאילו היה בכתבה רגעים מטורפים ששאבו אותי פנימה וגרמו לי לסוג של התמכרות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט