פריוויו פלייאוף 2022 – ממפיס גריזליס (2) – גולדן סטייט ווריורס (3) / עומר בקאל

פריוויו פלייאוף 2022 – ממפיס גריזליס (2) – גולדן סטייט ווריורס (3) / עומר בקאל

בין ממפיס לגולדן סטייט מתפתחת יריבות מעניינת במיוחד במערב.

אפשר לאמר שהיריבות החלה כבר ב2015 כשהווריורס הצעירים פגשו בסיבוב השני את חבורת הGrit & Grind הוותיקים של ממפיס במה שהיה מפגש מרתק של כדורסל מודרני אל מול קודמיו. היריבות ניצתה מחדש בקיץ של 2020 כשאיגודלה שנשלח בטרייד לממפיס בשביל לפנות מקום בתקרת השכר סירב להגיע למחנה האימונים ודרש למצוא את דרכו החוצה בטרייד, מה שגרר קרב תקשורתי עם לא מעט טראש טוק בין דילון ברוקס ושאר הסגל הצעיר של ממפיס לבין קרי שנחלץ להגן על חברו לקבוצה ודרש מהסגל הצעיר של ממפיס קצת צניעות, בטורניר הפליי האחרון ממפיס הוכיחה את עצמה מול גולדן סטייט כשסיפקה לקרי סיום מוקדם לעונה הודות למשחק גדול של ג'ה מוראנט. במהלך העונה הסדירה ממפיס גם הספיקה לעקוף את הלוחמים במקום השני במערב ולהשיג לעצמם יתרון ביתיות בסדרה.

בסיבוב האחרון

לא הכל הלך חלק בסיבוב הראשון. ממפיס התקשו מאוד נגד מינסוטה, שהצליחה לחשוף כמה מהחולשות של ג'ה כשהוא פוגש לחץ גבוה, מגן איכותי בדמות פטריק בברלי והרבה ידיים מסביב לטבעת. מתוך ארבעת הניצחונות של ממפיס בסדרה היא חזרה מפיגור דו ספרתי בשלושה מהם (או שמינסוטה הצליחה לשמוט יתרון דו ספרתי, תלוי איך אתם מסתכלים על זה). הכוכב הגדול של ממפיס היה דזמונד ביין שקלע בממוצע 27 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים בסדרה על אחוזי יעילות מטורפים (52/53/84) והראה שהוא יותר משחקן לעונה הסדירה. למרות שמסר יותר מעשרה אסיסטים למשחק ג'ה נעצר על 18.5 נקודות כשההבדל הגדול ביותר היה הסיומת מסביב לטבעת רק 50% הצלחה לעומת 67% במהלך העונה הסדירה. ג'נקינס העלים את סטיבן אדאמס מההרכב הפותח, לברנדון קלארק (כמעט 30 דקות למשחק) שהחזיר עם תצוגה אדירה בצבע ועל הכדורים החוזרים.

הסיבוב הראשון של גולדן סטייט הלך חלק, יחסית. הם הציגו לליגה את "הרכב המוות החדש" עם פול ואנדרו וויגינס מסביב לשלישייה המקורית של הקבוצה. גולדן סטייט לא סתם מחזיקה בהתקפה הטובה ביותר בפלייאוף עד כה, מלבד סטף שהזכיר לכולנו שתקופות קליעה לא טובות הם נחלת העונה הסדירה (אלא אם כן אתם מדברים על קו העונשין משם הוא הספיק להחמיץ כבר עשרה פעמים) ג'ורדן פול, שקלע 30 נקודות למשחק בשלושת המשחקים הראשונים בהרכב הפותח, נראה חסר פחד אל מול הבמה הגדולה וקליי ששני רק לדזמונד ביין במספר השלשות למשחק בפלייאוף, נראה חם מתמיד. על כולם מנצח דריימונד גרין שהוביל את הסגל עם 7.4 אסיסטים למשחק.

Memphis Grizzlies vs Golden State Warriors Prediction & Match Preview -  December 23rd, 2021 | NBA Season 2021-22
הצטיין בסיבוב הראשון.

בוא נדבר על המצ'אפ

אי אפשר לדבר על איך ממפיס יראו מבלי לדבר על ג'ארן ג'קסון ג'וניור. אחרי עונה הגנתית אדירה שיכולה להרוויח לו מקום באחת מנבחרות העונה טריפל ג'יי לא מצליח להימנע מהדבר הראשון שמנע ממנו מלהתפתח בעונות האחרונות, בעיית העבירות. הוא רשם רק 24.5 דקות למשחק, 11.8 נקודות (39% מהשדה) ולמרות 2.7 חסימות למשחק הוא רשם 5.2 עבירות לערב כולל משחקים 4 ו5 בהם הוא הגיע לשישה עבירות וסיים את הערב מוקדם מן הצפוי. השינוי המיידי שטיילור ג'נקינס חייב לבצע הוא להחזיר להרכב את סטיבן אדאמס, שמצא את עצמו על הספסל לאור המצ'אפ הבעייתי עם טאונס והקצב בה מינסוטה אוהבת לשחק. למרות שגולדן סטייט היא לא קבוצה שמשחקת לאט, הנוכחות של סטיבן אדאמס מסביב לטבעת תשחרר את ג'ארן ג'קסון ג'וניור ותעזור לו להימנע מלהיכנס לבעיית עבירות מוקדמת, כי כמו שראינו פעם אחר פעם נגד יוקיץ' בסיבוב הראשון גולדן סטייט תנסה לצוד אותו בדרך לטבעת בשביל להגיע לקו.

בצד השני נמצאת ההגנה של גולדן סטייט שמקפידה לשמור על הטבעת ולצמצם את מירב הנקודות הקלות של הקבוצה היריבה (הכי פחות סלים שנקלעו בטבעת למשחק על ידי הקבוצה היריבה) אל מול אחד השחקנים הטובים ביותר בליגה בלשים את הכדור ישירות בסל. אני מאמין שקר ישים את הדגש על העזרה המוקדמת בכל ניסיון חדירה של ג'ה ואפילו יהיה יציב את ההגנה בצורה כזאת בה כולם עומדים עם רגל אחת בתוך הצבע, מוכנים להכיל את החדירה בזמן שגארי פייטון השני יהיה השומר העיקרי על ג'ה לאורך הסדרה (יכולים לראות בוקס אנד וואן כמו שראינו נגד יוקיץ' לפוזשנים מועטים בסיבוב הראשון). אחרי שדריימונד הצטיין בהגנה האישית על הMVP בסיבוב האחרון הוא יאלץ להוביל סוג הגנה אחר לגמרי בסיבוב הנוכחי שייבנה הרבה יותר על היכולת שלו לנהל הגנה קבוצתית ולבצע את הרוטציות הנכונות ברגע המתאים. סוג הגנה כזה יפעיל הרבה מאוד לחץ על הקלעים של ממפיס שיהיו חייבים להופיע בגדול בשביל להישאר במשחק.

לממפיס יש יתרון קטן משלה בסדרה הזאת. למרות שגולדן סטייט לא איבדה הרבה כדורים בסיבוב הראשון אנחנו יודעים שהיא קבוצה שמרבה להניע את הכדור, לחפש קווי מסירה לא פשוטים ומדי פעם גם לאבד אותו (רק הרוקטס איבדו יותר כדורים בזמן העונה הסדירה) וזה בדיוק מה שטיילור ג'נקינס ירצה לנצל לאורך הסדרה, ממפיס היא אחת הקבוצות המובילות בליגה מנקודות שמגיעות ישירות מאיבודי כדור (מקום שלישי בפלייאוף, חמישי בעונה הסדירה) ובדרך כלל כשהתקפת חצי המגרש שלה נתקעת היא תפעיל לחץ גבוה ותחפש את איבודי הכדור בשביל להשיג נקודות קלות.

המצ'אפ האישי – כל עוד דאנתוני מלטון עולה מהספסל, דילון ברוקס, דזמונד ביין ומוראנט יצטרכו לשמור את קליי, סטף ופול. אני מניח שברוקס ודזמונד ביין ישמרו את סטף וקליי מה שמשאיר לג'ורדן פול את האפשרות לקחת את מוראנט לסל כמו שראינו את פטריק בברלי עושה בסיבוב האחרון. בצד השני אנחנו יכולים לראות את אנדרו וויגינס מנסה לשמור את ג'ה בדקות עם ההרכב הפותח כשגארי פייטון השני צפוי לקבל הרבה יותר זמן משחק בשביל להתמודד עם המצ'אפ.

Memphis Grizzlies vs. Golden State Warriors Game Preview - Grizzly Bear  Blues
דריימונד גרין. יהיה כל כך חשוב בתוך הצבע ללוחמים.

זמן לתחזית

אחרי הסדרה מול מינסוטה בה ג'ה קיבל ציון בינוני (למרות מספרים סטטיסטיים יפים) אני מעריך שגם הסדרה הזאת לא תהיה יפה יותר בשבילו, ההגנה של גולדן סטייט תבלע את הצבע ותפעיל יותר מדי לחץ על השחקנים המשלימים של ממפיס. כמו ב2015 גולדן סטייט ינצח בשישה משחקים בסיבוב השני.

Warriors to face Memphis Grizzlies in Western Conference semifinals

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. פריוויו מעולה תודה רבה עומר.
    .
    סדרה שיכולה להיות שקולה מאד, אבל יכולה גם להסתיים באופן חד צדדי לטובת הלוחמים, בעיקר בגלל הניסיון העצום שלהם ברמות האלה, כיחידים, כקבוצה, ושל צוות האימון. אם הלוחמים לוקחים את המשחק הראשון, זה יכול להיגמר גם ב4-0 או 4-1, מקווה שממפיס ידעו להתמודד עם מה שקר מכין להם ותהיה סדרה תחרותית עד השניה האחרונה.

  2. תודה עומר.
    אחד הדברים שאני הכי מחכה לראות זה את הדקות שתומפסון ישמור על מוראנט.
    אולי פעם ראשונה מאז הפציעה שנוכל לראות איך הוא חזר הגנתית מהפציעה.
    (התקפית לא נראה שהוא נפגע מאוד)

  3. כתבה פנטסטית, תודה רבה עומר!
    אני עם גולדן ב-5, ממפיס לא ישרדו את חום הטריפל ספלאש. מוראנט נגד דריי בצבע יהיה מעניין.

  4. על כולם מנצח דריימונד גרין שהוביל את הסגל עם 7.4 אסיסטים למשחק.

    סומנטינג איז וורונג וויד יו מאן

    אתה חושב שלאדמס היה מאצאפ בעייתי מול טאונס? מה אתה חושב יהיה לו מול סטף,קליי ופול? אדמס צריך להישאר במכולה אין שום סיבה שהוא יראה דקה אחת בסידרה הזאת, אני מקווה שגנקינס אפילו לא ינסה את זה כדי ללמוד על בשרו. הריב התקפה שלו לא כזה יתרון לעומת המימאץ בהגנה.

    אני מקווה שקר לא ישמור את ג'ה כמו שתיארת, אני מצפה להגנה ממנו כמו שהגן על המלך שומר 1 בלבד על גה שעומד מטר ממנו.

    גו דובונים גו -מקווה שגה יעלה בסוף הסידרה את זה
    https://i.pinimg.com/474x/8e/4f/ea/8e4fea2766bd5f6dbdee206e685d9d0c–vikings-tv-show-rollo.jpg

    ולא את זה
    https://dygtyjqp7pi0m.cloudfront.net/i/38230/36162953_3.jpg?v=8D7C894D5F36E30

    1. אני חושב שהעניין עם אדאמס הוא קצת יותר מסובך מזה. ממפיס צריכה את טריפל ג'יי מסביב לטבעת כמו שהוא היה בעונה הסדירה או שהשלשות יהיו הבעיה הכי קטנה שלה, בעיית העבירות שלו נגד מינסוטה הייתה כל כך חמורה שאני חושב שהם צריכים לעשות הכל כדי להחזיר אותו למשחק, במיוחד אם תיקח בחשבון שהוא היה נעלם בחלק ההתקפים וככה אתה מחזיר אותו לקצב

      1. שוב זה שאלת עלות תועלת אתהיודע מה אדמס יתן לך ריב התקפה על נמוכי גולדן, סקרינים אבל אתה יודע שכל פוזזשן בהגנה סטף קליי פול יבקשו סקרין ובידוד על אדמס. אם הוא מתקרב עוברים אותו כמו אוויר ואז לייאפ או הוצאה ל-3. אם הוא הולך אחורה כמו בשנים בOKC מטר שלשות על הראש. ג"ס זו הקבוצה הכי גרועה לעלות את אדמס מולה, לדעתי העלות פה עולה בהרבה על התועלת אבל נראה מה גנקינגס חושב ואיך זה יראה כי אני באמת רואה את אדמס מושפל שם, הרי אם מול מיני הוא לא יסתדר גס הרבה יותר מהירה קטלנית ונפיצה וקלארק וטריפל גיי לא יצטרכו להילחם מול ענק כמו טאונס הפעם אלא מול וויגינס ודריי שזה לחלוטין בלבל שלהם להתמודד איתם

        1. נגד גולדן אתה צריך מהירות וסוויצים בהגנה הם עושים מיליון סקרינים ותנועה בלי כדור וללחוץ על קשת ה3. אדמס הוא הפוך מכל זה. ובהתקפה סביר שיחטפו לו כל כדור שהוא יקבל בצבע ביער הידיים שגס שמים. בקיצר הוא הפוך מכל הסידרה הזאת

  5. תודה רבה עומר.
    לא יודע למה יש לי הרגשה שממפיס יפתיעו ואם בסוף לא ייקחו את הסדרה בכל מקרה ימשכו אותה לפחות לשישה משחקים

  6. תודה עומר.
    לי יש תחושה שממפיס ייקחו. אולי עוד נשארתי עם טראומת הפלייאין בשנה שעברה, אולי זו הדאגה שלי מתקרת הזכוכית הכדורסל ללא גבוהים שאנחנו משחקים (לא חייבים סנטר קלאסי, אבל אנחנו בכל זאת קבוצה די נמוכה).
    שיהיה בהצלחה ללוחמים.

  7. עוד יתרון אדיר של ממפיס הוא ריבאונד. לדעתי הם אחת מקבוצות הטופ בריבאונד השנה. גולדן סטייט בלא מעט משחקים כולל מול שעבר מפשלת הענק בהגנה על כדורים חוזרים.

    גם לי יש תחושה שזה יהיה של ממפיס למרות שאני בעד ג"ס

    1. בוא נגיד שעם ההגנה הזאת של גולדן סטייט, והעובדה שגם ככה ממפיס אינה מחזיקה בהתקפת חצי מגרש טובה במיוחד, הם יצטרכו המון ריבאונדים נגד גרין ולוני בצבע.

    2. ממפיס היו קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובהבליגה אבל הרבה מזה זה סטיבן אדאמס שהלילה כנראה עדיין בפרורטוקול.
      דווקא העונה הווריורס היו חזקים בריבאונד.

  8. אצלי בבראקט ממפיס לוקחים ב-7 או 6. ג"ס מאוד הרשימה נגד דנבר, אבל ממפיס הרבה יותר חזקה ומגוונת, ואי אפשר ללמוד מזה יותר מדי. מהצד השני אני חושב שמיני היו הכנה מצוינת בשביל ממפיס למפגש מול ג"ס.

  9. תודה עומר פריוויו מצוין. אני מתקשה לראות איזה שהיא קבוצה מנצחת השנה את הלוחמים בסדרה כי יש להם כח אש התקפי בלתי נגמר. המכה יכולה לנחות עליך מכל כיוון במקרה הטוב זוגיה במקרה הפחות טוב שלשה – ולראיה סיימו ראשונים ברייטינג ההתקפי את הסיבוב הראשון.
    וכשאתה מוסיף לזה את ההגנה שעם גרין היתה ראשונה בליגה חלקים נרחבים מהעונה קשה לראות קבוצה שתוכל לנצח אותם. צריך לזכור שהם אמנם סיימו את העונה הרגילה במקום השלישי אבל הם לא שיחקו בהרכב מלא לאורך כל העונה אפילו משחק אחד ועכשיו הם כן.
    עומר אתה כתבת את זה: "בצד השני נמצאת ההגנה של גולדן סטייט שמקפידה לשמור על הטבעת ולצמצם את מירב הנקודות הקלות של הקבוצה היריבה (הכי פחות סלים שנקלעו בטבעת למשחק על ידי הקבוצה היריבה)". האם זה נתון נכון? זוהי איננה טעות? כי זה הפתיע אותי וממש מוזר בהתחשב בזה שאין להם סייז בצבע איך זה יתכן אם כך שהם הגנו הכי טוב על הטבעת בסיבוב הראשון מכל הקבוצות בפליאוף? מעניין.
    היתרון העיקרי של ממפיס בסדרה הזאת זו הביתיות הלוחמים קבוצה ביתית מובהקת ואם תפסיד את השניים הראשונים בחוץ זה יהיה קשה.
    בכל זאת אני מהמר עליהם.

  10. תודה על הפריוויו האיכותי. כתבו פה הכל מעלי לשני הכיוונים אז רק אגיד שאני נשאר עם הבראקט שלי (אין כמו ווישפול) ואומר ממפיס ב-7

  11. גולדן הרבה יותר מוכשארים מנוסים ומאומנים.
    אלא אם כן ג'ה נותן המגות (40 ומעלה בארבע נצחונות) או שהקלעים של גולדן תופסים סדרה שחורה (30% ומטה מהשלוש בארבע הפסדים) זה של גולדן במקסימום 5. הסדרה הפחות תחרותית של הסיבוב הראשון

  12. אני תמיד על העגלה של הווריירס אבל לדעתי נותנים יותר מידי חשיבות לסיבוב הראשון בפלייאוף.גם סן אנטוניו הגדולה עם הכדורסל היפה של 2014 בקושי עברה סיבוב ראשון נגד דאלאס באותו פלייאוף.
    הלב רוצה ווריירס
    הראש אומר שממפיס עוברים הבראקט עם אני לא טועה שמתי ממפיס ב 7

  13. מבחינת ג"ס זו הסידרה הקריטית במערב. עם פיניקס ומבריקס קל יותר. למה? כי למינסוטה יש דברים שמקשים על ג"ס: פיזיות, נמרצות של צעירים וכושר עמידה. הם לא נשברים. לכיון של השריקות ולאופין תהיה משמעות. אם השופטים יתנו להביץ, זה יתרון לממפיס, גם אם השריקות יהיו שוות. לדעתי זה מה שנראה וזכאמור, לא טוב מבחינת ג"ס.
    .
    המפתח מבחינת ג"ס כמו כל השנה אלו פול ואוטו פורטר. השני נחלש מאד בסוף העונה ודי גמגם בהתקפה גם מול דנבר. פול נתן שני משחקים חלשים שאני מקשר לבעיה שיש / היתה לו במרפק. בכל משחק ששני אלו יתנו 20 פלוס ו עשר פלוס נקודות ג"ס תנצח. זה לא אומר שלא תנצח בלעדי זה , אבל יהיה קשה יותר.
    .
    איגודאלה לא יתן הרבה. אולי משחק אחד או שנים של הגנה טובה, אבל נראה לי ששירת הברבור שלו היתה החודש הראשון של העונה. GP2 יתן חלק ממה שאיגואדלה נתן.
    .
    קרי לא חזר לרמה שהפגין בשנה שעברה ובחודשים הראשונים של העונה. הוא השתפר מהרמה שהפגין לפני הפציעה אבל עדין לא הגיע לשיא. האם זה יקרה? שמעון וברוך יאמרו שלא.
    .
    בקיצור, הבטון מתהפכת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט