סיכום העונה של הלייקרס / הגולש AD

סיכום העונה של הלייקרס / הגולש AD

בואו נגיד את האמת, כולנו ידענו שזה יקרה.

הכישלון המהדהד שלכאורה הפתיע את כולם בפועל לא הפתיע אף אחד. מהרגע שבו הלייקרס התחילו בבניית הקבוצה ועד לסיום המשחק מול פיניקס, שסתם את הגולל סופית על האפשרות של הלייקרס לחלום על פלייאוף, כולם ראו את זה קורה.

הלייקרס נבנו השנה בצורה מעוררת גיחוך. אף אחד פה לא שכח את אינסוף הבדיחות על זה שהלייקרס היא הקבוצה הזקנה בליגה. ועד היום אני לא אבין איך לברון ג'יימס העדיף את ראסל על דרוזן.

בתחילת העונה האופטימיים מעט שבינינו (ואני בתוכם) עוד האמינו שאם לברון החתים את ראסל הוא כנראה יודע מה הוא עושה. לברון גם הוסיף מעט הייפ שעשה מחנה אימונים "סודי" לכאורה (הוא ממש לא אמר לכתבים לבוא לצלם מתחת לדלת כדי להגביר את תחושת החשאיות), ואנחנו, תמימי הדעים, ממש חשבנו שיש פה סיכוי לאליפות.

אותות המצביעים על חוסר יכולת של הלייקרס לעבוד ביחד כקבוצה החלו עוד במשחקי קדם העונה, בהם הלייקרס הפסידו את כל חמשת המשחקים, רצף חסר תקדים שהפתיע המון אנשים. אלו שעדיין איכשהו היו אופטימיים, (ושוב אני ביניהם), חשבנו לעצמנו "נו טוב קדם עונה מה זה כבר יכול להעיד על המשך הדרך". הסתבר שזה יכול להעיד, והרבה.

אני לא איש של מספרים, יש מספיק אנשים באתר הזה שעושים את זה, ועושים את זה טוב. אני לא אכנס פה לאחוז האפקטיבי של ראסל ווסטברוק או לסיכויים שאנתוני דיוויס ייפצע שוב במשחק הבא. בשורה התחתונה מאזן של 31 ניצחונות לעומת 49 הפסדים, (נכון לכתיבת שורות אלו ויש סיכוי שזה ידרדר עוד יותר), ועונה מחוץ לפלייאין הם אחד הכישלונות הגדולים בהיסטוריה של הליגה.

עובדה מעניינת: הלייקרס אחת מקבוצות הקלאץ' הגרועות בליגה. כבר הפסקתי לספור את כמות הפעמים שבהן הלייקרס השמיטו יתרון מבטיח, והפסידו בבושת פנים וגם הסטטיסטיקה מגבה את הטענה הזו – הלייקרס קולעים באחוזים מגוחכים בדקות הסיום (4.4 דקות למחמירים) :43.5 מהשדה, 31.7 מהשלוש, ו-68.2 מהעונשין. תוסיפו לזה מדד +\- של מינוס 0.6 ו-1.2 איבודים, וקיבלתם את אחת מקבוצות הקלאץ' הגרועות בליגה (ושוב, למחמירים, הלייקרס במקום ה-20 בליגה). אגב, הלייקרס גם במקום ה-27 (!) בהגנה שחוטפת מדי לילה 115 נקודות תמימות.

סקירת השחקנים המובילים בקבוצה

לברון ג'יימס

לברון הוא מנהיג הקבוצה, האלפא שבחבורה, ומסתבר שהוא גם ג'נרל מנג'ר גרוע במיוחד, כשלדעתי כל הכישלון הזה רשום באופן כמעט טוטאלי עליו. ובואו לא נשכח את האנוכיות שלו במשחקים האחרונים שבהם היה "פצוע", ובמקום לעזור ללייקרס לנסות איכשהו להעפיל לפלייאין, לברון החליט לשבת בצד עם משקפי השמש המעצבנים שלו, ולראות מהצד את הלייקרס נרמסים, מושפלים, ומאבדים את התקווה הקלושה לפלייאוף בשביל הסיכויים שלו לזכות בתואר מלך הסלים. לא ניקח ממנו הופעות ענק ומלחמה אדירה בחלק מהעונה, אבל לאט לאט אני מתחיל להשתכנע שאולי כדאי ללייקרס להיפרד מלברון. האם ההייפ שהוא מביא איתו, בנוסף להתקפה אדירה, שווים את חוסר התפקוד בהגנה ואת האגואיסטיות המחרידה שלו? כרגע זה נראה שלא אבל ימים יגידו.

אנתוני דיוויס

יש מצב לא רע שאנחנו חוזים באחד השחקנים שבעתיד יהיה אחד מה-What-If? הגדולים בליגה אי פעם. אבל זה לא באמת הוגן לשחקן הזה, שאף אחד לא שכח איך הוא שיחק בבועה, ושאחרי שניים או שלושה משחקים בסדרת הגמר נגד מיאמי, היו קולות שאמרו שהוא זה שהולך לקבל את ה-FMVP, הוא ולא אחר, הוא ולא לברון.

אבל מאז עברו לא מעט מים בנהר, ודיוויס, שנחשב לאחד השחקנים הטובים בליגה, נקלע לסדרת פציעות נוראית, והיו שטענו שאלמלא נפצע הלייקרס היו מנצחים את פיניקס בסדרה ביניהן בעונה שעברה. נשמעה אז טענה שהפציעות נבעו מהפגרה הקצרה, ומיד התוספת ברוח "חכו לעונה הבאה, כשדייויס יהיה בריא – ירעדו לכם הביצי…"

בפועל, לעומת זאת, גם כשדייויס הבריא הלייקרס לא הצליחו להתרומם, ונראה היה שהחלק החשוב ביותר במשחק שלו, ההגנה, נחלש בצורה משמעותית. תוך זמן קצר דייויס שוב נפצע והלייקרס התרסקו סופית. לדעתי החזרה שלו לסגל לא עזרה יותר מדי ללייקרס גם מאחר והסגל לא הותאם אליו, וגם עקב חוסר הרצון המעצבן שלו לשחק בסנטר.. אני ממש מנסה להבין אם הוא מספיק טיפש לחשוב ברצינות שהוא מועיל לקבוצתו כפאואור-פורוורד יותר מכסנטר.

ראסל ווסטברוק

מאיפה נתחיל?

הגיע השנה אל הלייקרס אחרי עונה פסיכית בוושינגטון בשורותיה הציג ממוצע טריפל דאבל, (בפעם הרביעית בקריירה), ואחרי שסחב את וושינגטון אל הפלייאוף (יחד עם ביל). ראס הגיע לעיר המלאכים במצב רוח מרומם ושמלות, (למי שזוכר), ואני אחזור על זה שוב – אני ועוד הרבה אחרים היינו בטוחים שזה יעבוד כי "לברון הביא אותו, ולברון, מן הסתם, יודע מה הוא עושה". אז לא, זה לא עבד. ראס לא הצליח להשתלב בקבוצה בשום שלב. לאו דווקא באשמתו האישית, אבל יש לו חלק עצום בכישלון של הלייקרס העונה – מספר הטריפל-דאבלים של ראסל העונה הוא השביעי בלבד בדירוג שמונה העונות האחרונות שלו, מדד ה+\- הנמוך ביותר בקריירה מאז עונת הרוקי, והאחוזים מהעונשין עומדים על66.7% בלבד. דווקא באיבודים הוא השתפר (יחסית, יחסית), ל- 3.8 איבודים למשחק "בלבד".

ובאופן יותר סובייקטיבי, אבל לדעתי הכי חשוב – התחושה שלי כאוהד היא שראסל מחרב את המשחק של קבוצתו. כל פעם מחדש, (למרות שבסיום העונה פחות), ראסל התעקש ללכת על זריקת חצי המרחק המגוחכת שלו, שכמעט תמיד פוגעת בכל דבר חוץ… מבתוך הטבעת…ומחרב את המשחק של הלייקרס. ואני  אגיד שוב – זו בעיקר תחושה.

הייתי מת לטרייד על ראסל אבל אין כמעט קבוצות שיסכימו לקחת אותו, (אולי יוסטון?), בעיקר בגלל השכר העצום שלו. אם הוא היה על  חוזה נוח יותר, הלייקרס היו מנסים להיפטר ממנו כבר באמצע העונה, מה שלא קרה, והוא כנראה יתקע איתנו לשנה נוספת.

מאליק מונק

הבינגו הגדול, (והיחיד), של הלייקרס העונה. אין באמת יותר מדי מה לכתוב כי בדפי הסטטיסטיקה זה לא בדיוק נמצא. מונק השתפר בכמעט שתי נקודות למשחק יחסית לעונה שעברה בשארלוט, האחוזים מהשדה עלו מ-43.4 ל-47.1, והאחוזים מהטריי ירדו ל-38.8% לעומת העונה שעברה שבה קלע ב-40.1%.

כשמונק חם, הוא משחק בצורה לא פחות ממדהימה. הבעיה העיקרית שלו, מעט בדומה לראסל, היא שהוא  טיפה אגואיסט ולוקח לפעמים "זריקות ברטאנס" מיותרות, אבל מכיוון שהוא עדיין צעיר, ויש לו פוטנציאל להפוך לשחקן משמעותי בליגה, מעבר לשחקן חמישיה סטנדרטי או שחקן ספסל מוביל.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. היו הרבה שהטילו ספק בהגיון של הטרייד על ווסטברוק אבל למעט האט"מ ירום הודו ( שבואו נודה על האמת די דתי בנושא אבל מגיע לו כל הקרדיט) אף אחד כמעט לא חשב על התרסקות כזו.
    אני יכול להפנות אותך לפריויו של העונה:
    https://hoops.co.il/?p=243347
    שבו התחזית הפסימית היא סוויפ מברוקלין בגמר…וגם חוזה לנו שלוש שנים של אליפויות לשתי הסופרטימס. אבל יותר זה פשוט תסתכל בסקר שם שרוב גדול (77%) חוזה ללייקרס לפחות גמר חטיבה.
    אז להגיד שכולנו ידענו שזה מה שיקרה זה מה זה חוכמה בדיעבד (חוץ ממך אשכנו חוץ ממך)

    1. אתה צודק, ועדיין, לדעתי, גם AD צודק… מדוע?
      .
      א. היה ברור שזו החלטה מזן צל"ש או טר"ש, כלומר שאו שזה יעבוד, איכשהו, ("לברון יודע מה הוא עושה") או שלא, ואז זה יהיה רע לתפארת. מודה שגם אני לא חשבתי שזה יהיה כל כך רע… אבל, לדעתי, גם אז היה ברור שזה חתיכת הימור.
      .
      ב. די מהר אחרי תחילת העונה התברר שהעסק לא ממש עובד – כשלברון שיחק עם ראסל זה נראה לא טוב, ויש שטענו, תוך זמן קצר, שראסל צריך לשחק עם הספסל. כלומר גם אם לא לפני תחילת העונה, הקריסה הזו בעצם מלווה אותנו כבר תקופה ממושכת. לא מדובר רק במחזורים האחרונים.
      .
      ג. יש דברים שלא חזית, ואחרי שהתרחשו אתה אומר לעצמך שגם בדיעבד אפשר להבין את השיקולים ולהגן על ההחלטה, ויש דברים שלא חזית ואתה אומר לעצמך בדיעבד שהכתובת הייתה על הקיר והשיקולים היו מוטעים. לדעתי הטרייד של ברוקלין עבור הארדן משתייך לסוג הראשון – זה אמנם לא עבד, אבל גם עכשיו אני יכול להבין את ההיגיון במהלך ולהצדיק אותו. לדעתי הטרייד על ראסל משתייך לסוג השני – היום אני רק חש מבוכה לקרוא את התגובה שלי לפיה הטווח שלהם נע בין חצי גמר אזורי לאליפות. נכון שאם דייויס היה בריא יתכן שאשכרה היו מגיעים לחצי הגמר, אבל עדיין – I should have known better.

      1. שוב הרבה הטילו ספק בהגיון להביא את ווסטברוק אבל קריסה כזו קולסאלית אי אפשר להגיד – ידענו מראש.

      2. למה רק לחצי הגמר, עם דייויס בריא הם לפחות בגמר האיזורי מול הגלקסיה השכנה בקרב על היקום, והשמיים הם הגבול
        .
        אגב, אם הוא חוזר בזמן גם העונה הם המועמדת מס' 1 לצאת מהמערב התיכון

    2. חחחחחחחחחחח … אני חזיתי שני סיבובים גג (תגובה 38). יפה לי וזה בהנחה שקנדריק נאן ישחק. דדי תגובה מעלי חזה אליפות. גיא כיכב נתן הצגה של טרו שוטינג ואפקטיבי.
      ובאותו עניין מה דעתנו על הטרייד של ראס לליקרס
      להלן הלינק :
      https://hoops.co.il/?p=237686
      אני בתגובה 8 כתבתי שזה טרייד שהוא אסון ללייקרז. החורבן הסופי. דדי כרגיל אחרי (תמיד הוא נצמד אלי) -חזה אליפות או משהו כזה. (דדי זה לא אישי אוהב אותך)
      נעים לי בגב.

      1. חחח,
        קרדיט גם לברוך שנתן נבואות חורבן (אשכרה במילים האלה) וגם ניסני שם נותן בראש.
        כמו גם רזי שנותן את הגביע ללברון ברגע שמלו יחתום…

          1. אכן חשבתי ש 4 הגדולים יעשו את העבודה.
            טעיתי בגדול ולא לקחתי בחשבון שהגיל עושה את שלו והאגו לא משתנה.
            אני כן חושב שהלייקרס הזו יכלה לעשות הרבה יותר אבל אף אחד שם לא רצה לעשות הגנה וזו התוצאה.

      2. עכשיו ראיתי שגם בפוסט על הטרייד גיא כיכב… חיבתו המיותרת ללברון מעבירה אותו לפעמים על דעתו ומכניסה את מוח הכדורסל המצוין שלו לפיתולים ותתי פיתולים מסובכים שעלולים להיות מסוכנים לנפש וגם לגוף…

        🙂

        סתאםםםם גיא אני צוחק אתה אחלה

        🙂

    3. אני מבקש כבר בפריוויו כתבתי קודם כל בתגובה אחת שזה מאוד מזכיר לי את הלייקרס של נאש,הווארד קובי וגאסול וגם תגובה אחרת אמנם סייגתי את זה אבל התקישתי לראות את זה מתחבר.
      מה שכן אתה צודק שלא לעלות אפילו לפילאין זה לא חשבתי שיקרה.

  2. תודה AD. אין ספק שהאשמה של מה שק'רה בלייקרס היא כולה על לברון. הוא שימש גם כשחקן הראשי שרץ ל'מלך הסלים', ןוגם כ-GM. הוא נכשל בשניהם. אני לא בטוח שדה רוזן היה עושה יותר מאשר ווסטברוק. בשיקגו המצב בוי בדיוק בשבילו. בלייקרס הוא היה הולך לאיבוד.
    ווסטברוק היה יכול להיות שחקן אדיר תחת מאמן נכון. גם AD אשם במה שקרה עםמ כל פציעותיו.

    1. דוק איך שכתבת שלברון אשם ישר הסכמתי איתך. אבל דרוזן היה עושה יותר. ולגבי ווסטבריק אף מאמן לא היה עושה איתו יותר. הליגה מלאה בגוויות של מאמנים שווסטבריק ניפץ להם לבנים על הראש.
      🙂

  3. הכל מתחיל ונגמר בבריאות של דיוויס, שגם ששיחק נראה בכושר לא טוב.
    מונק נתן עונת פריצה לחוזה שאני בספק שהלייקרס מסוגלים לתת לו

  4. יש רק מישהי אחת שאשמה במצב של הלייקרס וזאת ג'יני באס
    היא החליטה למכור את הלייקרס לריץ' ולברון לכמה שנים בשביל נזיד עדשים.
    בלי קוביד והבאבל הם בחיים לא לוקחים אליפות ,כי אין להם חצי שנה חופש לדיוויס לשמור אותו מפציעות וחצי שנה מנוחה ללברון
    אז לקחו אליפות שלאף אחד לא איכפת ממנה וכל השאר כשלון

    1. אין בעלים אחד בכל הליגה שלא היה לוקח את לברון לפני שלוש שנים(גם השנה יש לא מעט שייקחו אותו).
      אז להאשים אותה זה שטויות

  5. יש פה משפט אחד שמאוד חורה לי והוא זה:
    "הגיע השנה אל הלייקרס אחרי עונה פסיכית בוושינגטון בשורותיה הציג ממוצע טריפל דאבל, (בפעם הרביעית בקריירה), ואחרי שסחב את וושינגטון אל הפלייאוף (יחד עם ביל)."
    ראס היה אותה אשפה בדיוק בווש כמו בלייקרס.
    נתן את אחת העונות המחרידות שראיתי משחקן – בעצם הכי מחרידה.
    סחב את ווש לאשפתות.
    וזה לא שבעונות קודמות היה מדהים – היה זבל אורגני ונפל מהצוק כבר ביוסטון ובעונות באוק' ללא קיידי.
    .
    יואל קרע אותי בתגובות מהלינקים שהביאו לפני העונה ואחרי הטרייד

  6. כשהסיכום שלך יותר טוב מהעונה של הקבוצה, זה אומר בעייה לאוהדים.
    היה ברור שלא תהיה להם הגנה גם בגלל הגיל וגם הויתור על העומק שמוסיפים שחקנים כמו קארוסו (ולא, AD לא יכול לבד גם כשהוא בריא)
    הטרייד על ראס היה רע בדיוק מהסיבות האלה – לקחת שחקן שלא עושה הגנה בתמורה לכאלה שלפחות מנסים. והיה ברור שהוא לא יעשה הגנה או ישפר את בחירת הזריקות, לא האמנתי שלברון יאפס אותו, והוא לא מתאים לשחק עם לברון כי שניהם צריכים את הכדור כדי להיות יעילים, והוא קלעי נורא ל3
    לא נורא, אף פעם לא הייתי מחובבי הלייקרס. 🙂
    עכשיו השאלה כמה פניקה תהיה בקיץ (לפטר מאמן שלא אשם, לדוגמה) וכמה ג'ני תסכים להשקיע.

          1. אם ככה, יש רק שאלה אחת,
            כמה מבואסים יהיו האוהדים שלהם.
            אני אחכה לפריוויו של העונה הבאה כדי לראות (בסגנון תחזית אופטימית = בחירת דראפט גבוהה, פסימית=בחירה נמוכה)

            1. איזה בחירת דראפט… שעבדו הכל.

  7. נגעת בנקודות מצוינות:
    1) דייויס שמר רע ואיתו כל הקבוצה. לא ברור עד הסוף מה השתנה מקבוצת הגנה טובה שהיתה בשנים קודמות – לא חושב שקארוסו לדוגמא זה ההבדל)
    2) הקלאץ. שני משחקים מול הפליקנס על עונה שלה (הפליקנס? מי זה פאק זה הפליקמס??) דוקא הקבוצה המנוסה כשלה בסיום
    3) לברון – אם בעבר הוא קיבל (לפחות ממניי) הרבה קרדיט על היכולת שלו להפיק מצאלמרס, או טריסטן או אפילו מו ויליאמס הרבה מאוד, העונה זה היה בולט שזה הפוך. חוץ ממונק ולפרקים ריבס – כל שחקני המשנה שיחקו רע מאוד בשני צידי המגרש. לא בטוח שיש שם בעיה של כישרון. עכשיו אם זה היה דוראנט או סטף – היינו מאשימים רק את שחקני המשנה או את המאמן, אבל במקרה של לברון הוא יכול וצריך לעשות יותר
    4) לא הייתי תולה אשמה על ווסטברוק דוקא.
    אין ספק שקונטונדית שמסיימת מקום 11 זה כישלון ענק, מה גם שהסיבות לא ברורות עד הסוף. מעניין אם יצליחו לתקן, כי לברון לא נהיה צעיר יותר

  8. אין ספק שהלייקרס השנה הוציאו ממני את המיטב…
    .
    התחזית הכי כושלת שיצא לי לכתוב אי פעם.
    .
    אפשר לתרץ ולכתוב "ראסל" או "פציעות" או מה שזה לא יהיה.
    זה יהיה תירוץ.
    הכישלון של העונה הזו רשום באותיות קידוש לבנה על לברון.
    .
    החלק המשמח הוא שזה לא מזיז לי אפילו טיפה (הממש מעט שכן, זה שהייתי מעדיף לפגוש את הלייקרס במקום 8 מאשר את הקליפרס) –
    !GO SUNS

  9. בס"ד
    שלום ותודה.
    הכישלון כל כך גדול, ויש לו הרבה סיבות:
    1. לברון, לא נתן דוגמא אישית, במיוחד בהגנה, וגם לא הצליח לסגור משחקים.
    2. המאמן לא הצליח לבנות התקפה, ובמיוחד לא הגנה. לאן נעלם הורטון טאקר.
    3. ריבוי פציעות, במיוחד דיוויס, ונאן, שאמור להיות שחקן חמישייה או לפחות מחליף משמעותי מאד.
    4. בניה לא נכונה של הסגל, בעיקר ראס, אבל לא רק, חסרים שחקנים שיעשו הגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט