פרוייקט בוכנה – סיום העונה של דטרויט/ שחר צ'קוטאי

אחרי עוד עונה מאכזבת ללא פלייאוף לאוהדי דטרויט, נראה שהפעם יש להם גם נקודות שמחה לקראת העתיד.

צילום קרלס אוסוריו, AP פוטו

העבר:

בעשור האחרון הגיעה הקבוצה הכחולה רק פעמיים לפלייאוף, רק בעונה אחת בלבד מאז עונת 2008 הפיסטונס היו במאזן חיובי. אז זה נגמר בהפסד בסיבוב הראשון.
פעם נוספת הם עלו עם מאזן שווה והודחו שוב בסיבוב הראשון.

בעונת 2010, אחרי פירוק הקבוצה שזכתה באליפות, הם בחרו את גרג מונרו בבחירה השביעית ושנתיים לאחר מכן בחרו את דראמונד בבחירה התשיעית. בין לבין בדראפט 11 הם בחרו בבחירה השמינית את ברנדון נייט לפני שחקנים כמו ווקר, תומפסון קוואי ועוד.
צמד הגבוהים לא כל כך הסתדרו יחד, ואחרי עוד שנתיים הם החליטו להפריד כוחות. בהמשך הם הביאו את בלייק גריפין שהיה הנציג באול-סטאר ואפילו הצליח להוביל את הקבוצה לפלייאוף רגע לפני שהוא התפרק ונחתך מהקבוצה.

בעמדת המאמן: אחרי שסטן ואן-גנדי הצליח לעלות רק עונה אחת מתוך 4 עונות החליטו בבוכנות להחתים את מאמן העונה, דווין קייסי,של עונת 17-18 שפוטר בעקבות הפסד נוסף ללברון בפלייאוף. בעונה אחר מכן קייסי הצליח להביא את דטרויט אל עבר הפלייאוף שם הם הפסידו בסוויפ. קייסי מאמן עד היום את הקבוצה.

Greg Monroe, Andre Drummond size up Pistons' future after Josh Smith  signing - Sports Illustrated
העבר

ההווה:

לפני שנתיים הגיע מנהל מקצועי חדש, טרוי וויבר, שהחליט להצעיר את הקבוצה ולעשות טנקינג כמו שצריך. הוא בחר בדראפט את אייזיה סטואירט, סדיק ביי ואת קיליאן הייז, על הדרך הביא את ג'רמי גראנט שיהיה הכוכב. הוא נפטר משחקנים מבוגרים (דרק רוז, כריסטיאן ווד ופלאמלי) וחוזים מוזרים.
בעונה הקודמת הקבוצה הייתה נראית זוועה אך אלת המזל החליטה להתחשב בקבוצה ממשיגן והביאה להם את הבחירה הראשונה הנכספת בדמות קייד קנינגהם.
בסיום חלון ההעברות הביאו הבוכנות את הבחירה השנייה בדראפט 2018, זה שנבחר לפני לוקה דונצ'יץ' וטריי יאנג, מרווין באגלי תמורת טריי ליילס ובחירות. כעת יש לקבוצה כור צעיר שיכול להתפתח:

מארווין באגלי:

ניתן כבוד לזקן החבורה, בן 23 בשבוע שעבר, שהגיע מקבוצת המלכים.
הכישרון הגדול שהגיע מדיוק עבר עונות לא טובות בסקרמנטו. העונה הכי טובה שלו הייתה העונה הראשונה בה הוא קלע 14.9 נק' וקטף 7.6 רב'. בעונתו השנייה הוא שיחק רק 13 משחקים וכבר אז היה סימן שאלה סביב בריאותו.
בעונה שעברה הוא לא פקטור רציני בקבוצה שלא היוותה יריב אמיתי במערב. העונה הנוכחית החלה רע עבורו, המאמן הוריד אותו לספסל שיעלה משם וזה פגע לו בביטחון. הוא קלע בממוצע פחות מ-10 נק' ולא היה משמעותי בקבוצה, עד שסקרמנטו אמרה די והעבירה אותו הלאה.

למרות כל האכזבה ממנו, הפוטניצאל עדיין קיים בבחור עם הרעמה. בעונתו הראשונה הוא קלע 32 נק' במשחק אחד, תפס 17 רב' במשחק אחר וחסם 5 במשחק מול דנבר. מאמן הקבוצה, דווין קייסי אמר שהוא לא מתכוון לוותר לו ולהקל עליו, אלא "להכניס אותו לתוך הלהבות".
לצד הכישרון עוד יש דרך ארוכה עבורו עד שיצליח להצדיק את הבחירה בו לפני לוקה וטריי. לבינתיים נראה שהאוהדים בדטרויט אוהבים אותו.

סאדיק ביי

הפוורוד המיוחד של דטרויט הוא אחד מגניבות הדראפט הקודם. הוא נבחר בבחירה ה-19 ע"י ברוקלין והועבר למחרת לדטרויט. בעונה שעברה הוא אפילו זכה להיות שחקן השבוע, אחרי שצלף 7-7 משלוש בדרך ל-30 נק' ו-12 רב'. את העונה הקודמת סיים בי עם ממוצע 12.2 בנקודות ו-4.5 רב'. העונה הוא העלה ב-4 את ממוצע הנקודות וב-1.3 את ממוצע הרב'. גם באסיסטים הוא רשם עלייה של 150% כאשר הוא מוסר 3 אס'.
בשבוע שעבר הוא הצטרף למועדון מיוחד כשהצליח לקלוע 51 נק' ו-10 שלשות. הוא הרביעי בקבוצה מבחינת יוסג' והוא משמש כקלע שיכול לאיים על כל קבוצה. הוא עוד צריך שיפור בהגנה ובאחוזים אך הוא בהחלט נמצא בעלייה.

אייזיה סטורארט

הסנטר הנמוך הספיק לעשות רעש כאשר הוא רצה ללכת מכות עם לברון ג'יימס. אך מעבר למקרה זה הוא סך הכל איום נהדר בצבע, בעיקר הגנתית. אייזיה הגיע לליגה מאוניברסיטת וושינגטון שם הוא קלע 17 נק' בממוצע למשחק, לצד 8.8 רב' ו-2.1 חס'. הוא נבחר לקבוצה הראשונה של המחוז.

לבינתיים בליגה הוא לא מהווה פקטור התקפי אך הגנתית הוא חלק חשוב במדים הכחולים, הוא קוטף 8.5 רב' מדי ערב לצד חסימה. אך לא בזה הוא נמדד אלא רק הנוכחות שלו והקשיחות משפיעים על הזריקות של היריב. הוא נמצא בעשרייה הראשונה בליגה באלו שהכי פחות קולעים נגדם. מקדימים אותו שמות כמו ווילאמס, אלן ג'ארן ג'קסון ומיטשל רובינסון.

קייד קנינגהם

הבחירה הראשונה בדראפט הוא החלק החשוב בפרוייקט הבוכנה, הוא פוינט גארד יחסית גבוה (1.98) שכבר במכללות היה שחקן אול-אראונד מגוון. הוא מוביל כדור נהדר, קולע מעולה ועושה הגנה כמו שצריך.
את העונה הוא לא התחיל טוב, הוא היה פצוע ולקח לו זמן להיכנס לעניינים אך לאט לאט הוא צבר ביטחון וכעת הוא נראה כמו השחקן שקיוו לו במועדון.

בעשרת משחקיו האחרונים קייד קולע 22, קוטף 7.5 ומוסר 6 אס' למשחק. לטענתו הוא צריך להיות רוקי העונה, אך הוא לא יתאכזב אם לא יקבל את זה.
החיבור בינו לבין שאר חבריו לקבוצה נראית טבעית והוא כבר מתרגל להיות המנהיג.

העתיד:

כדי לדעת את העתיד של הבוכנות צריך להיות נביא או שוטה, אך יש רוח של שינוי באוויר. הביאו מנהל מקצועי שאסף נכסים, זכו בבחירה הראשונה והחליפו את הברגים הישנים בברגים חדשים ומשומנים.
אי אפשר לדעת כמה זמן יקח לקבוצה הצעירה של קייסי לחזור לקדמת הבמה, אך כדאי לדעת ולשים לב שהפיסטונס מעבירים הילוך קדימה ויוצאים לדרך ארוכה

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה שחר.
    עם בחירה גבוהה בדראפט הקרוב, ייתכן שדטרויט יתחילו להתקדם.
    דרך אגב – הם מחזיקים ברצף פעיל של 15 הפסדי פלייאוף – הרצך הארוך ביותר בהיסטוריה אם אינני טועה.

  2. מקווה להיות במשחק מול דאלס בבית ב-6 באפריל. לדעתי תוך שנתיים הם נלחמים על מקום בפלייאוף התחתון/פלייאין עליון.

  3. בס"ד
    תודה, לפי דעתי יקח להם זמן להיבנות מחדש,
    אלא אם יצליחו מאד עם בחירות הדראפט הקרובות, או איזה טרייד של גניבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט