כל סוף: סיכום שבוע 17 ב-NFL/ שחר דלאל

1. אין אף אחד בליגה שהיה מופתע מאירוע הביזרי, אפילו במושגים שלו, שקרה השבוע עם אנתוניו בראון. כנראה שאפילו הוא עצמו. כן, כבר היו לנו שחקנים שפרשו באמצע המשחק, אבל דבר *כזה* עוד לא קרה. כבר דיברנו לא אחת על הבעיות הנפשיות של בראון, במיוחד לאור הקריסה המוחלטת שלו מאז ביקש לעזוב את פיטסבורג, אבל כנראה שגם לו נגמרו הנשמות בתור שחקן פעיל.

למי שלא בקיא בפרטים רק נספר שבראון בחר לצאת באמצע המשחק מהאיצטדיון, לזרוק את הציוד שלו לאוהדים, להזמין אובר מחדר ההלבשה ולא לחזור עם הקבוצה. המאמן ברוס ארינס הודיע כבר במסיבת העיתונאים בסוף המשחק כי הוא כבר לא שחקן הקבוצה.

אתמול (חמישי) טמפה ביי החליטה לשחרר אותו באופן סופי, אחרי שהשלימו את כל התהליכים הבירוקרטיים, אבל זה רק קצה הקרחון. בכל יום מאז העזיבה אנחנו מגלים עוד ועוד פרטים שמתקשרים לבעיות העבר של הרסיבר, ונראה שהוא יידרש לעזרה רצינית של אנשי מקצוע. לא ככה צריכה להסתיים קריירה של שחקן שאמור להתדפק על שערי היכל התהילה.  

2. זה אולי נשמע כמו תקליט שבור, אבל ג'ו בורו הופך בשבועות האחרונים לאחד השחקנים הטובים ביותר בליגה. זאת לא רק העובדה שהוא מסר לכמעט 1000 יארד בשני משחקים (971 ליתר דיוק) אלא גם הדרך בה הוא עושה את זה.

נכון, יש לצידו את החולייה המרשימה ביותר בליגה (בטח אחרי כל הפציעות בטמפה ביי), אבל לא היינו מדברים עליהם בלעדיו. הקווטרבק שעשה היסטוריה במכללות (הראשון למסור ל-60 ט"ד בעונה) והוביל את LSU לאליפות הגיע לליגה עם לא מעט סימני שאלה, אבל גם אחרי שחזר מפציעה קשה, הוא עונה לכל המקטרגים.

זאת לא רק הקשיחות האין סופית שלו (מוביל את הליגה בסאקים – כן בסינסנטי עדיין לא פתרו את הבעיה הזאת), אלא בעיקר העובדה שהוא יודע לקרוא את הגנת היריב לפני הסנאפ כמו הטובים בהיסטוריה. וכל זה שהוא רק בשנתו השניה בליגה. מיותר לציין שהשמיים הם הגבול עבורו, גם אם תואר ה-MVP יצטרך לחכות.

3. ואם כבר מדברים על זה, הבנגלס הבטיחו את אליפות הבית שלהם בסטייל. הם סיימו את העונה עם מספר דו ספרתי של ניצחונות לראשונה מאז ימיו של מרווין לואיס (שהיתה אחרונה ברצף חמש ההופעות שלהם בפלייאוף) הם כרגע במאזן 1:4 מול היריבות שלהם ב-AFC צפון, בעוד פיטסבורג ובולטימור נאבקות על הכרטיס האחרון לפלייאוף. אולי הפעם זה גם ייגמר עם ניצחון אחרי סיום העונה הסדירה…

4. אחת מאותן היריבות, פיטסבורג נתנה לקווטרבק שלה הזדמנות אחרונה לניצחון מול הקהל הביתי, כשגברה על קליבלנד בהיינץ' פילד. לא משנה מה אתם חושבים על ביג בן בתור בנאדם (וכן, כנראה שאלה לא מחשבות טובות), אי אפשר שלא להעריך את הקריירה שלו, שכנראה תסתיים בקאנטון אוהיו. הליגה תהיה שונה מאוד בלעדיו.

5. יש קווטרבקים שאמורים להגיע להיכל התהילה ויש את טום בריידי, שגם בגיל 44 הוא השחקן הכי טוב בליגה:

6.בשבוע שעבר דיברו על חיפוש המאמן של ג'קסונוויל, אבל כנראה שזה היה גרוע מהמצופה. הדיווחים האחרונים מדברים על כך שמספר לא קטן של עוזרים סרבו לקיים ראיון עם הקבוצה כל עוד ה-GM טרנט באלקה ממשיך בקבוצה, לאור דיווחים רבים על יחסי עבודה עכורים (בלשון המעטה) לאורך הקריירה שלו. יהיה מעניין לראות האם הבעלים (משפחת חאן) יחליטו לסיים את הפרק שלו במועדון, או שימשיכו להתעסק בהיאבקות מקצוענית וימשיכו למשוך את הכסף מהרווחים של הקבוצה. האוהדים אגב, כבר בחרו צד:

7. עוד קבוצה שבה יש יחסי עבודה עכורים – וושינגטון, הודיעה שהם קרובים לבחירת שם חדש לקבוצה. מיותר לציין שהשם שלא ייבחר הוא זה שהאוהדים הכי רצו…

8. ההפסד בשבוע שעבר של מישגן בחצי גמר המכללות התחיל מחול של שמועות כי ג'ים הארבו מוכן לחזור ל-NFL. המאמן שמעולם לא סיים עונה במאזן שלילי והגיע לגמר ה-NFC לפחות שלוש שנים ברציפות יהיה מועמד בכיר מאוד בלאס וגאס ושיקאגו, עכשיו רק נשאר לראות אם הוא באמת רוצה את זה.

9. שיקאגו ברס היא הקבוצה הוותיקה ביותר ב-NFL (ביחד עם הקרדינלס) והיא גם ידועה בהיסטוריה הענפה של שחקני ההגנה שלה, אז בהחלט מדובר באירוע היסטורי כששחקן שובר את שיא הסאקים לעונה. ברכות לרוברט קווין שהשיג השבוע את הסאק ה-18 שלו העונה וחלף על פני ריצ'רד דנט האגדי. יש לו עוד משחק אחד כדי לשפר את השיא עוד יותר. ברכות.

10. בשבוע שעבר נפרדו מג'ון מאדן והשבוע ראוי להיפרד גם מדן ריבס שהלך לעולמו בגיל 77. המאמן שהפסיד בארבע סופרבולים היה אחד האנשים שעזר למהפכה של הליגה ממשחק ריצה למשחק מסירה. הוא התחיל את הקריירה כעוזר של טום לנדרי בדאלאס וביחד עם מייק דיטקה שאימן לצידו הם הפכו לשניים מהמאמנים הטובים בליגה. נהוג לומר על אנשים מהדור שלו שכבר לא קיים כאלה, זה בהחלט נכון לגבי ריבס.

*

משחקי יום שבת

23:30: קנזס סיטי צ'יפס (5:11) אצל דנבר ברונקוס (9:7)

הצ'יפס פספסו הזדמנות גדולה לשמור על המקום הראשון ב-AFC  ולהבטיח שבוע חופש בפלייאוף, אבל בעקבות ההפסד לסינסטי עכשיו טנסי נמצאים במושב הנהג. בקנזס סיטי יודעים שהם יהיו חייבים לנצח את דנבר ולקוות להפסד של הטייטנס כדי לחזור למקום הראשון, אבל קודם הם צריכים לעשות את החלק שלהם.

הבחורים של אנדי ריד מגיעים עם רצף של 12 ניצחונות רצופים מול הברונקוס, אלב פטריק מהומס תמיד מתקשה מול ההגנות של ויק פאנג'יו, והפעם זה לא אמור להיות שונה. כנראה שנקבל משחק צמוד יותר משאנחנו מצפים.

תחזית: הצ'יפס בד"כ יודעים לעשות את העבודה, כל עוד זה תלוי בהם. ניצחון צמוד.

03:15 בין שבת לראשון: דאלאס קאובויס (5:11) אצל פילדלפיה איגלס (7:9)

על פניו מדובר במשחק שרק לאורחת יש מה להרוויח ממנו (יתרון ביתיות בפלייאוף), אך מכיוון שמדובר באחת היריבויות הגדולות שיש ל-NFL להציע, אנחנו נקבל מפגש עם אינטנסיביות של משחק פלייאוף.

בפילדלפיה ג'יילן הרטס סוף סוף מצא את הנישה שלו ונראה כמו ק"ב שיכול להוביל את האיגלס בשנים הבאות, אבל יהיה מדובר בעולם אחר לגמרי כשיפגוש את ההגנה של הקאובויס, בטח אם ניק סריאני ייתן לחלק מהשחקים הפותחים שבוע מנוחה. בצד השני מייק מקארת'י הבטיח שיגיע עם ההרכב החזק ביותר שלו בניסיון להשיג את המקום השני ב-NFC.

תחזית: אומנם לדרבי (יריבות) חוקים משלו, אבל גם בסגל מלא יהיה קשה למארחים לנצח את דאלאס. ניצחון לקאובויס, שיחכו לתוצאות המשחקים של יום ראשון.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. אני מוצא את זה מעניין שכל כלי התקשורת פחות או יותר מתעלמים מהטענות של בראון עם הוכחות מרופאים ובדיקת MRI
    אם אני צריך להאמין לבראון או לטמפה , אני תמיד אקח את הצד של בראון מול ארינאס הנוכל הזקן שדפק מספיק קבוצות ושחקנים ובריידי הרמאי

    1. לא נראה לי שיש כלי תקשורת (אמריקאי) אחד שהתעלם מהטענות של בראון, בספק אפילו אם תוכנית ספורט אחת שעוסקת בנושא. היחס של הליגה לשחקנים ופציעות הפך לנושא די רגיש בשנים האחרונות ולא ככ מהר מתעלמים מטענות כאלה. מעבר לזה ברור שAB היה פצוע ושהקבוצה היתה מודעת לזה כי הוא היה questionable במהלך השבוע. השאלה אם במהלך המשחק הוא אמר שהוא לא יכול להמשיך בגלל הפציעה או שהיתה סיבה אחרת (נניח שהוא לא מקבל מספיק טארגטס לטעמו).
      .
      בניגוד לכלי התקשורת, אצלי אריאנס גם מצטייר כדוש לא קטן שדי מנסה להפיל אחריות ממנו לאחרים. עדיין, ההיסטוריה של AB, התחושה שעו"ד ניסח את התגובה שלו והמופע שהרים ביציאה מהמגרש (כולל ריצה קלה, וקפיצות) גורמים לי להרגיש שכל עניין הפציעה הועלה בדיעבד מסיבות משפטיות.

      1. הקבוצה טענה שהציעו להיכנס ל-IR עד סוף השנה ולקבל את כל המשכורת, אך הוא סרב.
        .
        AB הוא אחד השחקנים הכי אהובים בקבוצה, כולל ע"י אחד בשם טום בריידי. הבאקס התייחסו אליו בכפפות של משי בדיוק בגלל זה, אבל לפעמים גם שם יש קו אדום.
        .
        אחרי שאמרתי את זה, הוא זקוק לעזרה מקצועית בדחיפות. הלוואי שהאירוע הזה יעשה את ההבדל

    2. חחח, איפה ההוכחות וה-MRI המדובר? איך הוא קפץ בלי זכר לפציעה? זה שארינאס נשמע שקרן לא אומר שצריך להאמין לבראון, מה נהיית כזה תמים פתאום

  2. שמע, לגבי הבנגאלס- האם זו החוליה המרשימה בליגה? ספק. טי היגינס שחקן שנה שנייה, צ'ייס רוקי, בויד פה כבר כמה שנים אבל לא התבלט, מיקסון בעונת קריירה שעוברת מתחת לרדאר- זו חוליה טובה מאוד, מצוינת, לומר שהיא הטובה בליגה? אריזונה, דאלאס, סנט לואיס, צ'יפס, טמפה, בפאלו – כולן טובות ממנה. ההצלחה היא בעיקר על בורו (וצ'ייס, אבל זה לא ניתו היה לחיזוי). האם יהיה ניצחון פלייאוף ראשון מאז שנות ה-90? מי יודע

    עצוב מאוד מה שקרה לבראון ולליביון בל מאז שעזבו את פיטסבןרג, מראה במקום מסוים את חשיבותה של מערכת טובה שעוטפת אותך.

    תודה רבה על הקטע על דן ריבס, ועל הטור בכללותו

    1. דווקא בגלל שאין לבורו את היד הכי חזקה זה מוסיף קסם למשחק ולמסירות שלו. נראה כאילו הכדור נתקע קצת באוויר, לוקח את הזמן, ואיכשהו עדיין מגיע בדיוק לרסיבר.
      צ'ייס נתן משחק מפלצתי ובכלל עונת רוקי חזקה, וגם מיקסון עם עונה לא רעה.
      הם עדיין היו קצת לא קונסיסטנטים (בערך כמו כל הליגה בעצם) אבל לשם שינוי העתיד נראה ורוד בסינסנטי.

    1. אתה לא רק "מאמן" במכללות, אתה גם ה-GM וצריך להתחנף לתורמים. הארבו התרשה מאוד עם הריקרוטינג וידוע שהוא לא אוהב להתחנף לאף אחד. הזכיה באליפות הביג 10 סוף סוף מאפשרת לו לעזוב בתנאים שלו. האם זה יקרה? אם הייתי צריך להמר הייתי אומר שלא

      1. הארבו יעזוב ל NFL וזה הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות.
        הוא קורא את המפה, אף ילד בן 16-17 לא רוצה לקפוא בשלג באן הרבור , זה כבר לא 1690 שלא נתנו לשחקנים שחורים לשחק בדרום.
        אוהיו סטייט יעשו רי לוד
        טקסס ואוקלהומה ישפרו את הריקרטוינג עכשיו שהם ב SEC ואפשר לשלם לשחקנים.
        USC החתימו את המאמן שכל שחקן התקפה ובמיוחד ק"ב רוצה לשחק אצלו.
        מישיגן הגיעו למקסימום שהם יכולים לעשות בתנאים הקיימים , וגם אם הארבו ישאר שם עוד 10 שנים זה לא ישתנה

        אני רואה את הארבו חותם בריידרס וזה יקרה די מהר

  3. תודה שחר, אתה מסכם לי שבוע של ניוז ועדכונים בצורה נגישה ומעניינת, קריאת חובה.
    אני האחרון שיגן על הפח מג׳קסונוויל, אבל אהיה מאוד מופתע אם הם מעבירים כסף מהמועדון לAEW, ממה שהבנתי ההאבקות ממומן מכספים שטוני קאן, הבן, מנצל מההון של המשפחה, נכון שההון כרגע כולל רווחים מהקבוצה, אבל כל הבעלים בליגה מרוויחים כסף מהמועדון שברשותם, מה הם עושים עם הכסף זה עניינם.
    הדיון על בריידי כן או לא MVP הוא מעניין, לא בגלל הMVP כמובן, שיתנו אותו למי שבא להם, אלא בגלל הקריטריונים, במשחק של הפאקרס העמידו השוואה בין רוג׳רס לבריידי, בעוד שבריידי מקום ראשון בכל הקטגוריות של כמה זרק, כמה השלים כמה ט״ד, רוג׳רס מוביל בקטגוריות יותר של qb rating, pass rating וכאלה. הדיון מעניין, ונראה מה יבחרו הבוחרים. מהצד שלי ראיתי את בריידי מנצח בזכות כמה מהלכים מדהימים את הג׳טס ואחרי שהרמתי את עצמי מהרצפה, ראיתי את רוג׳רס מנצח על תזמורת הפאקרס שלו כטוסקניני בשעתו באחת תצוגות ההתקפה הקבוצתיות המרשימות שראיתי העונה, ואין לי מושג.

    1. יש בחור שהבין מזמן שהארגון הזה לא מנוהל כמו שצריך ורשם זכויות יוצרים על כל השמות שהאוהדים רצו. בוושינגטון לא הסכימו לדון איתו על פיצוי ולכן הם "נתקעו" עם שמות שפחות מצלצלים טוב באוזן…

  4. טי ג'יי וואט מפלצת. אם כבר מזכירים את קווין אי אפשר לא לדבר על שיא הסאקים של סטרייהן שוואט אמור לנפץ מחר, בסיועה האדיב של עונת 17 המשחקים. לא מספיק דיברו על איך מלא שיאים עונתיים הולכים להישבר בשנים הקרובות בזכות\בגלל תוספת המשחק. סביר למשל ש- 2000 יארד לעונה למשל (לרסיבר או לרץ) יהפוך להיות שגרתי בעוד עשור….

    1. היתה אמורה להיכנס פיסקה על זה, בהקשר של קופר קאפ שהודה שאם ישבור את השיא אין לו באמת משמעות, אבל מכיוון שהוא יחסית רחוק ממנו היא נדחקה מפאת חוסר מקום
      🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט