הדירוג השבועי 2022 – 5 / עמיחי קטן

אז לאור בקשת המגיבים, החלטתי לשנות את השם של סדרת הכתבות השבועית הזאת, ומעתה היא תיקרא "הדירוג השבועי" (בהנחה שאני אזכור את זה גם בשבועות הבאים). בכל מקרה, אני מתייחס בעיקר לשבוע האחרון, אבל במקרים מסוימים גם לוקח בחשבון את המצב הכללי של הקבוצות.

בכל הנוגע לדירוג עוצמה "קלאסי" או דירוג שנתי כולל או כל דבר בסגנון הזה, המשבצת הזאת פתוחה אם מישהו ירצה לקחת אותה, ואני לא שולל לקחת גם אותה על עצמי, אבל בתדירות נמוכה יותר.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 4- 0 השבוע ו-15- 2 העונה (2 – 1).
השבוע שזה עתה עבר היה המאתגר ביותר של הווריורס עד כה על הנייר עם קרב צמרת נגד ברוקלין, משחק חוץ בקליבלנד המפתיעה ומשחק יממה לאחר מכן בלי סטף או גרין, אבל הלוחמים צלחו את השבוע הזה במאזן מושלם ועם 2 הצגות של סטף מצד אחד ו-2 משחקים נהדרים של הצוות המסייע מצד שני.

2: פיניקס סאנס: מאזן 4- 0 השבוע ו-14- 3 העונה (1 – 1).
13 ניצחונות רצופים יש כבר לקבוצה הלוהטת בליגה, והיא שומרת על מרחק נגיעה מגולדן סטייט לקראת צמד המפגשים ביניהן בחנוכה. מאז שאייטון חזר לשחק ניתן לראות שיותר כדורים הולכים אליו, והשבוע הוא קלע בממוצע 17.3 נקודות ב-12 זריקות מהשדה, כולל יותר מ-20 בשני המשחקים האחרונים.

3: מילווקי באקס: מאזן 4- 0 השבוע ו-10- 8 העונה (לא דורגו – 4).
האלופה נכנסת לכושר אחרי שמידלטון והולידיי חזרו לשחק, בזמן שיאניס שומר על היכולת הגבוהה שלו ומדי פעם מעלה הילוך, כמו בניצחון על הלייקרס בו הוא קלע 47 נקודות באחוזים אבסורדיים. עכשיו כשכולם חזרו חוץ מלופז גם ההגנה של מילווקי חזרה לעניינים, ובשבוע האחרון היה לה רייטינג של 96.8, הטוב ביותר בליגה.

4: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 4- 0 השבוע ו-8- 9 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
מבחינת מינסוטה, השבוע האחרון היה בסימן טאונס שקלע 20 ומעלה בכל אחד מ-4 המשחקים שלהם, בזמן שאדוארדס יכול היה להרשות לעצמו להיות יעיל מבדרך כלל ולזרוק קצת פחות, מה שגרם לכך שהממוצע השבועי שלו הוא רק 20 נקודות, אבל זה ב-61.5% אפקטיביים מרשימים מאוד.

5: אטלנטה הוקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-9- 9 העונה (לא דורגו – 9).
אטלנטה מצאו את עצמם לא מזמן עם מאזן 4- 9 ומאז ניצחו 5 רצופים, כאשר השבוע ההתקפה של ההוקס פעלה היטב עם רייטינג של 117.8 (מקום רביעי השבוע). העומק של אטלנטה שוב בא לידי ביטוי אחרי פתיחה צולעת, כשבכל אחד מהמשחקים היו לפחות 5 שחקנים שקלעו בדאבל-פיגרס עבור ההוקס, ורק באחד מהם זה היה בדיוק 5 קלעים.

6: ברוקלין נטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-13- 5 העונה (3 – 3).
לכאורה, הנטס נכשלו במבחן המשמעותי שהיה להם השבוע וחטפו תבוסה מהדהדת מגולדן סטייט, אבל דווקא בסוף השבוע הזה הם מוצאים את עצמם בראשות המזרח לראשונה העונה, וזאת מפני שהם מצליחים לנצח את כל ה"קטנות", בניגוד לקבוצות הצמרת האחרות של המזרח. הארדן חוזר לעניינים ודוראנט בשלו, ולאט לאט האיום הברוקלינאי נראה משמעותי יותר.

7: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 6 העונה (לא דורגו – 3)
את פילדלפיה, טורונטו וסקרמנטו הג'אז הביסו בקלות, וההתקפה של הג'אז שוב נראית כמו המכונה המשומנת ביותר במערכת, השבוע עם רייטינג התקפי של 121.5. נכון שההפסד הביתי לממפיס מרחיק אותם מ-2 הראשונות במערב, אבל יוטה מאיימים לפתוח פער מהבאות בתור.

8: שארלוט הורנטס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 8 העונה (4 – 4).
משום מה, דווקא המאצ'-אפ עם וושינגטון עובד לטובת שארלוט, ו-2 ניצחונות על הווזיארדס השבוע שמרו על המומנטום החיובי של ההורנטס. בין לבין, הם לא הרשימו במיוחד, ניצחו בקושי את אינדינאה והפסידו לאטלנטה במשחק לא מאוד צמוד.

9: בוסטון סלטיקס: מאזן 3- 1 השבוע ו-10- 8 העונה (8 – 8).
השבוע הזה התחיל בהפסד באטלנטה, אבל החזרה הביתה עשתה טוב לסלטיקס שניצחו בבית את הלייקרס, אוקלהומה ויוסטון. לא ברור עד כמה זה מרשים מצד עצמו, אבל בבוסטון מתחילים לייצר מומנטום ומתקרבים עוד ועוד לצמרת המזרח.

10: פורטלנד טרייל בלייזרס: מאזן 2- 0 השבוע ו-9- 8 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הבלייזרס ממשיכים להיראות מצוין בבית ורע מאוד בחוץ, כאשר במשחקי בית הם במאזן של 8- 1 עם רייטינג התקפי של 116.2 (מקום 2), רייטינג הגנתי של 105.4 (מקום 14) ונט רייטינג של 10.9 (מקום 4), לעומת משחקי החוץ, שם הבלייזרס במאזן 1- 7 עם רייטינג התקפי של 104.7 (מקום 19), רייטינג הגנתי של 116.2 (מקום 29) ונט רייטינג של 11.5- (מקום 27). השבוע הם שיחקו רק בבית…

המפתיעות:

1: מינסוטה טימברוולבס: 4 הניצחונות הרצופים, ובראשם זה ב-43 הפרש על ממפיס, החזירו את הטימברוולבס לעניינים, ולפי הטבלה הנוכחית הם במקום שמוביל לפליי-אין, מה שייחשב הישג משמעותי עבור החבורה הזאת, שייתכן וגם מסוגלת ליותר.

2: אינדיאנה פייסרס: בשבוע האחרון ראינו אצל הפייסרס בעיקר קפיצה ביכולת ההגנתית, ואמנם בהיבט המאזן זה עדיין לא מספיק, אבל הם מספיק קרובים לצמרת כדי להפוך את הקערה אם באמת מתפתח שם חיבור הגנתי וזה לא רק רצף מקרי של משחקים.

3: גולדן סטייט ווריורס: הווריורס עברו שבוע שהיה אמור להיות לא פשוט עם משחקי חוץ והיעדרויות של שחקני מפתח, אבל הם עוברים אותו בקלות עם מאזן מושלם ורק משחק או שניים שגם היו צמודים. וויגינס ופול בעיקר הרשימו ביכולת שלהם להוביל לפרקים בלי סטף.

המאכזבות:

1: ניו-יורק ניקס: הניקס פתחו את העונה די טוב וההגנה הפחות טובה זכתה לקצת התעלמות וימי חסד, אבל מאז המצב פחות טוב גם בצד ההתקפי, מה שמוביל לכך שהניקס שומרים בקושי על המאזן החיובי איתו הם פתחו את העונה.

2: דאלאס מאבריקס: זה נכון שהם היו השבוע בלי לוקה הפצוע, אבל משחק ההתקפה יכול וצריך להיראות טוב יותר גם בלעדיו, ולמרות שפורזינגיס וברונסון נראים לא רע, היתר היו פחות יעילים, במיוחד ברגעי ההכרעה, מה שהוביל ל-3 הפסדים צמודים.

3: וושינגטון וויזארדס: 3 הפסדים השבוע אחרי 3 ב-4 השבועות הראשונים של העונה. בשבוע שבו הוויזארדס פגשו רק את שארלוט ומיאמי, פעמיים כל אחת, הם קצת איבדו גובה, בעיקר בגלל ההתקפה הלא מרשימה, עליה ההגנה לא תמיד מצליחה לחפות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מסכים שקשה לחלץ מסקנות מהסלטיקס, מכיוון ששניים מהנצחונות הגיעו מול אוק' ויוסטון. מפאת מחסור באופציות, אשתדל להיות אופטימי. גס היא הפתעת העונה שלי בינתיים, וכזו שמאוד משמחת אותי.
    תודה רבה עמיחי

  2. לא פשוט לנצח 13 ברציפות, צריך לשמור על מיקוד, גם אם אוהד ג"ס רוטן בנרגנות שיש להם מזל עם הפציעות של כוכבי היריבות.

  3. בין ג"ס, פניקס (התמיד די חביבים עליי) וההתעוררות של הסלטיקס זה היה אחלה שבוע מבחינתי.
    הסלטיקס גם התחילו להניע כדור ביניהם במסירות בחלק מההתקפות. זה ריענון לעומת משחקים בעונות הקודמות.

  4. תודה.
    ווש מאכזבים רק בהשוואה להצלחה המוגזמת והלא צפויה של להגיע למקום הראשון.
    אף אחד לא ציפה מהם לקחת את המזרח, כן ציפו מהם להיות טובים יותר ולהגיע לפלייאוף בעמדה משופרת העונה.
    וזה יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט