הדירוג השבועי 2022 – 6 / עמיחי קטן

שבוע מספר 6 של העונה עבר, חודש נובמבר מסתיים בעוד כמה שעות, וכעת הגיע הזמן לדירוג שבועי חדש, רגע לפני צמד "משחקי העונה" בין גולדן סטייט לפיניקס, שתי הקבוצות ששולטות בליגה העונה, וכך גם בדירוג עד כה.

פורמט הכתיבה יהיה כך: קבוצה: מאזן X- Y השבוע ו-A- Z העונה (דירוג קודם – דירוג שיא קודם העונה).

1: גולדן סטייט ווריורס: מאזן 3- 0 השבוע ו-18- 2 העונה (1 – 1).
הווריורס שומרים על המאזן הטוב בליגה ועל היתרון של משחק אחד על פיניקס לקראת המפגש ביניהן הלילה והמפגש הנוסף 72 שעות לאחר מכן. השבוע היה שבוע קצת פחות מוצלח התקפית מבחינת גולדן סטייט, כולל 2 החטאות עונשין של סטף ו-46.7% מהקו של וויגינס, אבל ההגנה הייתה בשיאה, כולל משחק של 19 חטיפות נגד הקליפרס.

2: פיניקס סאנס: מאזן 3- 0 השבוע ו-17- 3 העונה (2 – 1).
הסאנס הגיעו כבר ל-16 ניצחונות רצופים והשבוע היה שבוע טוב במיוחד של בוקר שקלע 32.3 נקודות למשחק באחוזי 90 – 55 – 55. אייטון ומגי הובילו שיפור בריבאונד ובמשחק הצבע בכלל, האחוזים של הקבוצה כולה די גבוהים והם מוצאים בכל פעם דרך אחרת לנצח משחקים.

3: מילווקי באקס: מאזן 3- 0 השבוע ו-13- 8 העונה (3 – 3).
האלופה כבר עם 7 ניצחונות רצופים ובמרחק נגיעה מ-2 המקומות הראשונים במזרח. השבוע ההגנה של מילווקי הייתה השנייה בטיבה בליגה וההתקפה שלישית, מה שהוביל לכך שהם קלעו השבוע 117.7 נקודות למשחק וספגו רק 99.7 נקודות.

4: יוסטון רוקטס: מאזן 3- 0 השבוע ו-4- 16 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
הקבוצה הרביעית שסוגרת שבוע עם מאזן מושלם היא האחרונה שהיינו חושבים עליה בהקשר הזה, למרות 3 משחקי בית השבוע. התפוצצות ברבע השלישי נגד שיקגו התחילה את המומנטום שהגיע גם לניצחון בהארכה על שארלוט ותצוגת הגנה נאה נגד אוקלהומה, כשהשבוע בלט כריסטיאן ווד עם 24.3 נקודות ו-15.7 ריבאונדים למשחק עם יותר מ-50% מהשדה ומחוץ לקשת.

5: יוטה ג'אז: מאזן 3- 1 השבוע ו-14- 7 העונה (7 – 3)
הג'אז מצליחים לשמר את מעמדם כקבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה, והיציבות הזאת שומרת עבורם על המקום השלישי במערב, כעת במרחק 3.5 משחקים מהמקום הרביעי, אם כי גם 3 משחקים פער מהמקום השני, פער שעשוי להצטמצם בקרוב אם יוטה ישמרו על הכושר הטוב.

6: מינסוטה טימברוולבס: מאזן 3- 1 השבוע ו-11- 10 העונה (4 – 4).
אחרי רבע עונה, מינסוטה עם מאזן חיובי, וכעת עם 7 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים. הביג 3 של מינסוטה נראה מעולה כשהשבוע טאונס קלע 24 למשחק, ראסל קלע 23.5 ואדוארדס הוסיף 21 וההגנה שומרת על מקומה המפתיע מעט בטופ 10 של הליגה.

7: ניו-אורלינס פליקנס: מאזן 3- 1 השבוע ו-6- 17 העונה (לא דורגו עד כה העונה).
אחרי 3 ניצחונות עד כה העונה, הפליקנס אגרו השבוע עוד 3 ניצחונות, שניים מהם בהפרש גבוה נגד וושינגטון והקליפרס ועוד אחד דרמטי על יוטה, ככל הנראה במשחק ההגנה הטוב ביותר שלהם העונה. גולת הכותרת עכשיו היא ההצגה של ולנצ'יונאס נגד הקליפרס, אבל הוא מצוין כל העונה, והשבוע הוא גם קיבל סיוע מספיק.

8: ניו-יורק ניקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-11- 9 העונה (לא דורגו – 4).
אז קמבה ווקר מחוץ לרוטציה ואלק ברקס בחמישייה במקומו, ולפחות ההגנה מראה סימני שיפור בינתיים אצל החבורה של ת'יבודו. ההגנה היא זו שהביאה ניצחונות על הלייקרס ואטלנטה, שקלעו 100 ו-90 בהתאמה נגד הניקס, וההפסד לפיניקס בין לבין הוא מתקבל על הדעת לאור הכושר הנוכחי של הסאנס.

9: קליבלנד קאבלירס: מאזן 2- 1 השבוע ו-11- 10 העונה (לא דורגו – 3).
אצל הקאבס הסיפור פשוט. אוון מובלי חזר מהפציעה שלו, וכך, למרות פציעות אחרות, קליבלנד חזרו לכושר טוב וקטעו את רצף ההפסדים עם ניצחונות על אורלנדו ודאלאס. ההגנה של קליבלנד מדורגת רביעית העונה בינתיים ושלישית רק השבוע, והיא מאזנת היטב התקפה לא הכי מוצלחת שמדורגת 23 העונה.

10: אטלנטה הוקס: מאזן 2- 1 השבוע ו-11- 10 העונה (5 – 5).
ההוקס המשיכו במומנטום החיובי מהשבוע שעבר, אם כי ההפסד האחרון לניקס במוצ"ש קצת פגע בזה, אבל הגנתית ניתן לראות שיפור כשההוקס ספגו פחות מ-102 נקודות בממוצע למשחק השבוע, זאת לעומת 124 נקודות בטקסס נגד הספרס ו-132 נקודות בממפיס.

המפתיעות:

1: יוסטון רוקטס: אחרי ניצחון אחד בחמישה שבועות מגיעים 3 ניצחונות בשבוע אחד, ורק זה מצדיק את המקום כאן. המו"מ עם ג'ון וול שרוצה לחזור לשחק בוודאי מעניין, אבל השבוע הרוקטס הצליחו לספק עניין גם על הפרקט, בניגוד לרוב העונה עד כה.

2: ניו-אורלינס פליקנס: הפליקנס הכפילו השבוע את מאזן הניצחונות שלהם, כשהתבוסה ליוטה קצת פגעה בסטטיסטיקות, אבל חוץ ממנו דברים עבדו טוב עבור ניו-אורלינס השבוע. זה כולל כמובן גם את המשחק היחיד הצמוד שלהם השבוע, בו הם הצליחו לגבור על יוטה.

3: אטלנטה הוקס: אחרי פתיחה רעה מאוד לעונה ההוקס משתפרים, והשבוע הם הפתיעו עם ההגנה הכי טובה שראינו מהם עד כה העונה, וההגנה סייעה להם לייצר בריחות בניצחונות על הספרס וממפיס.

המאכזבות:

1: לוס אנג'לס קליפרס: משחק ההתקפה של הקליפרס היה רע השבוע, בעיקר במספר יוצא דופן של 18.5 איבודים למשחק השבוע. גם האחוזים ל-3 לא היו מרשימים השבוע, וההגנה המצוינת לא הצליחה לסחוב לבד את הקבוצה, מה שהוביל ל-3 הפסדים.

2: פורטלנד טרייל בלייזרס: הבלייזרס בינתיים עם מאזן של 9- 1 במשחקי בית, השני בטיבו בליגה אחרי גולדן סטייט, לעומת מאזן 1- 10 במשחקי חוץ, השני בליגה אחרי יוסטון, רק מהכיוון ההפוך. רק ההגנה של דנבר הייתה גרועה יותר השבוע ורק זו של ממפיס מצילה את פורטלנד מהמקום האחרון במדד העונתי, וההגנה שם זקוקה לשיפור דחוף.

3: דאלאס מאבריקס: השבוע ההתקפה של דאלאס התקשתה, בעיקר בכל מה שקשור לקליעה, והם דורגו בין 10 האחרונות בליגה בכל נתון קליעה אפשרי כמעט. ההגנה ממשיכה לא להרשים, כמו בכל העונה, והתוצאה השבוע הייתה הפסדים לוושינגטון וקליבלנד, שניהם בבית, אחרי ניצחון על הקליפרס בהארכה שפתח את השבוע.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה עמיחי, איזה הבדל בין קבוצות מחוברות כמו גולדן ופניקס, לבין קבוצות שעוד לא התגבשו ממש או כאלה שסובלות מפציעות

  2. יוסטון זו חריגה סטטיסטית, אני פשוט עדיין לא יודע אם זה השבוע החולף, או החמישה שקדמו לו. לא הייתי מצפה מהם לעוד הרבה שבועות ללא הפסד, אבל אני מקווה שהם ימצאו דרך להפוך את השנה הנוכחית למשהו נורמלי (כי עד לפני שבוע, הם היו בקצב שבירת שיאים שלילים).
    הדבר העצוב באמת, בעיניי, זו דאלאס. נפילה לא ברורה מהשנה שעברה. האם לדעתכם הכל תלוי בשינוי המאמן? נראה לי שצריך לשמור חלק קטן גם להללוקה.

    תודה רבה על הטור

  3. אחלה דירוג
    ==
    אז השלייקרס הם לא אכזבה, כי אין באמת ציפיות??
    ==
    פיניקס זו בועה שתתפוצץ בקרוב
    ==
    תודה רבה

  4. תודה על הסיכום. יפה שיש קבוצות שמתעוררות כמו ניו אורלניס ויוסטון.
    קשה לי לעכל את היכולת ההגנתית של הוורויס עם ככ הרבה שחקנים חדשים ו/או צעירים

  5. תודה עמיחי.
    סיכום מצויין של שבוע.
    יוסטון יעשו את זה לפעמים בעונה ארוכה, אבל כולם היו מעדיפים לפגוש אותם למשחק מכריע …
    קליבלנד- נראה שהם ממש תלויים במובלי שהוא רוקי, ואם הוא לא משחק הם לא מסתדרים.
    דאלאס לא מצליחים לייצר סגל ראוי מסביב ללוקה – וחבל .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט